Blog - Strona 867 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 867

Sztuczna inteligencja wspiera w usuwaniu skutków nawałnic i klęsk żywiołowych

0
Aleksander Surowiak

Wyobraźmy sobie, że potężna nawałnica przetoczyła się przez miasto, siejąc spustoszenie i uszkadzając domy. Zanim właściciele nawet pomyślą o odbudowie, muszą czekać tygodniami, może nawet miesiącami, na ocenę szkód przez rzeczoznawcę, nie mówiąc już o odblokowaniu środków z ubezpieczenia, które pozwoliłyby im stanąć na nogi po katastrofie.

A gdyby tak można było samodzielnie wykonać zdjęcia zniszczeń telefonem, jeszcze tego samego dnia, a następnie przesłać je do ubezpieczyciela, który po ich otrzymaniu przesłałby środki z ubezpieczenia na wskazane konto bankowe? Jeszcze tego samego dnia…

Brzmi jak pieśń przyszłości? Skądże. Takie rozwiązania są już stosowane.

Rzeczywisty wpływ na realia

We wrześniu 2021 r. firma Tractable wprowadziła na japoński rynek swoją technologię kosztorysowania szkód dla nieruchomości.

W szczycie sezonu huraganów Japonię często nawiedzają niszczycielskie zjawiska pogodowe, powodując w krótkim czasie znaczący wzrost liczby roszczeń majątkowych, których nie ma możliwości szybko czy bezpiecznie ocenić. Obecnie jednak wiele z tych roszczeń może zostać rozpatrzonych i wypłaconych w trybie natychmiastowym – nawet w ciągu jednego dnia.

Jak to możliwe? Odpowiedź oferuje sztuczna inteligencja (AI). Przełom w dziedzinie sztucznej inteligencji, jaki dokonał się w ciągu ostatniego dziesięciolecia, oznacza, że możemy obecnie wykorzystywać ją do szkolenia algorytmów komputerowego rozpoznawania obrazu w celu wykonywania zadań wizualnych z dokładnością równą (lub przewyższającą) działania człowieka.

W praktyce oznacza to, że smartfon może zamienić się w kieszonkowego eksperta, który jest w stanie ocenić niektóre wizualne aspekty otoczenia lepiej niż człowiek.

Sztuczna inteligencja w służbie dobra

Założyliśmy Tractable jako firmę zajmującą się komputerowym rozpoznawaniem obrazu w 2014 r., koncentrując się na poszukiwaniu możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w świecie rzeczywistym, które przełożyłoby się na wyjątkowy, pozytywny rezultat. Zastosowanie AI do rzeczywistych zdarzeń i wykroczenie poza weryfikację koncepcji w celu stworzenia solidnej, godnej zaufania platformy stwarza ogromny potencjał i może przynieść efekty o niebagatelnym, przeobrażającym wpływie na branżę, ludzi i planetę.

Większość z nas ma bezpośrednie doświadczenia ze sztuczną inteligencją dzięki technologiom codziennego użytku, takim jak wirtualni asystenci w telefonie (np. Alexa czy Siri), zautomatyzowane inwestowanie, rekomendacje produktów na stronach takich jak Amazon itp. Inne doświadczenia mają raczej charakter pośredni, na przykład poprzez algorytmy reklamowe, które bezustannie optymalizują wyświetlane w internecie treści.

Istnieje natomiast określony obszar, w którym sztuczna inteligencja ewidentnie przoduje, a jednocześnie wykazuje wymierną wartość jako siła korzystnie wpływająca na nasze codzienne życie. Mowa o domenie analizowania obrazów – na takiej zasadzie, jak analizowałby je człowiek.

Za przykład może posłużyć skanowanie obrazów medycznych w poszukiwaniu oznak choroby czy analiza zdjęć pojazdów umożliwiająca ocenę ich stanu technicznego. W zasadzie ocena uszkodzeń samochodów stanowiła komercyjny cel firmy Tractable przez większą część naszej dotychczasowej działalności – a nasza technologia jest już wykorzystywana w tym zakresie przez polskich ubezpieczycieli, w tym PZU i Wartę.

Szkolenie naszych produktów

Szkolenie AI do wykonywania takich zadań to proces złożony, a kluczem do stworzenia rozwiązania, które przyniesie faktyczne korzyści, jest szkolenie algorytmów na bardzo dużej liczbie rzeczywistych przypadków. W kontekście samochodów można szkolić AI, wykorzystując setki milionów zdjęć, przy udziale specjalistów, którzy korygują algorytm, gdy wymaga on poprawy. Dzięki temu, że większość samochodów jest do siebie podobna, AI z czasem nauczy się rozpoznawać wygląd różnego typu uszkodzeń, a w połączeniu z innymi źródłami danych będzie w stanie oszacować koszt naprawy.

Domy stanowią bardziej złożone wyzwanie, ponieważ mogą się od siebie znacząco różnić, jednak przy wystarczającej ilości danych możemy się z nim uporać – dlatego właśnie nasza pozycja partnera firm ubezpieczeniowych jest tak istotna.

W Japonii nasi klienci ubezpieczeniowi reprezentują 90% rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych. Dzięki takiej współpracy oraz zbieraniu, digitalizacji i gromadzeniu historycznych roszczeń naszych partnerów mogliśmy stworzyć potężny zbiór danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji, pomagając jej w zrozumieniu szkód zarówno w obrębie nieruchomości, jak i samochodów.

Zastosowanie sztucznej inteligencji do mienia i nie tylko

Obecnie wprowadzamy nasze rozwiązanie AI Property na polski rynek. Rzecz jasna Polska nie cierpi z powodu tak częstych huraganów czy tajfunów jak Japonia, niemniej jednak nie brak niszczycielskich zdarzeń pogodowych, w kontekście których nasza technologia może okazać się pomocna. Powodzie i porywiste wiatry to regularne elementy polskiego krajobrazu atmosferycznego – usuwanie skutków tego właśnie typu zdarzeń przyspieszyć może zastosowanie naszych rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Niestety, prognozy nie są optymistyczne. Pogłębiające się zmiany klimatyczne oznaczają, że niekorzystne zjawiska pogodowe w krajach takich jak Polska będą z dużym prawdopodobieństwem występować coraz częściej, będą też bardziej uciążliwe – oznacza to, że skuteczne rozwiązania należy zacząć wprowadzać już teraz.

Polscy ubezpieczyciele są otwarci na nowe technologie i to, w jaki sposób mogą one pomóc użytkownikom końcowym, dlatego prowadzimy już rozmowy dotyczące sposobu wdrożenia naszego narzędzia do kosztorysowania szkód nieruchomości.

Obszar ubezpieczeń to także tylko początek. Jeśli możemy wykorzystać telefon użytkownika do skanowania samochodu, możemy również użyć sztucznej inteligencji, aby pomóc w ochronie pojazdu (informując np. o konieczności wymiany opon) lub jego sprzedaży (wyceniając go dokładnie na podstawie zdjęć).

Podobne zadania możemy realizować również w odniesieniu do nieruchomości. Mając informację, że dom danego użytkownika znajduje się na obszarze, który może zostać dotknięty powodzią, sztuczna inteligencja po przeanalizowaniu zdjęć może poinformować go o konieczności udrożnienia kanalizacji, zanim on sam o tym pomyśli.

A co przyniesie przyszłość? Ogłaszając wprowadzenie naszej technologii na rynek japoński, wzbudziliśmy zainteresowanie na poziomie rządowym. Obecnie prowadzimy rozmowy na temat wykorzystania AI do precyzyjniejszego ukierunkowywania pomocy w przypadku klęsk żywiołowych.

Kiedy dochodzi do katastrof na szeroką skalę, organizacje takie jak Czerwony Krzyż czy ONZ przekazują środki pomocowe ludziom i firmom po oszacowaniu szkód przez zespół ekspertów – wyobraźmy sobie, jak bardzo można by przyspieszyć ten proces, a także zwiększyć jego skalę, gdyby żmudne prace przygotowawcze można było wykonać za pomocą sztucznej inteligencji. I smartfona.

Aleksander Surowiak
EMEA Business Development and Engagement Manager
Tractable

Ruszyła pierwsza placówka partnerska TUZ Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: TUZ Ubezpieczenia

TUZ Ubezpieczenia otworzyło pierwszą placówkę partnerską. – Chcemy być bliżej klienta, stąd pomysł na otwarcie sieci placówek partnerskich TUZ w różnych miastach Polski – deklaruje Piotr Zadrożny, prezes zarządu ubezpieczyciela. Partnerem punktu została firma MD Partner Ubezpieczenia.

Pierwsza placówka partnerska TUZ Ubezpieczenia została otwarta w Ostrowie Wielkopolskim w lokalu przy ulicy Śmigielskiego 2c. Wstęgę uroczyście przecięli Monika Duliba i Dionizy Malcherek, którzy są właścicielami MD Partner Ubezpieczenia sp. z o.o., oraz Piotr Zadrożny.

– Bardzo cieszymy się z otwarcia tego punktu, tym bardziej jest to dla nas zaszczyt, bo to przecież pierwsza taka placówka TUZ Ubezpieczenia – powiedział podczas otwarcia prezes MD Partner Dionizy Malcherek. – Z firmą TUZ Ubezpieczenia współpracujemy już od 10 lat i widzimy jak się rozwija, jaką metamorfozę przeszła w ostatnich paru latach. Można powiedzieć, że otwarcie wspólnego punktu to właśnie owoc naszej współpracy. Zdecydowanie pomagają nam w tym nowe produkty, które nasz partner wprowadza do sprzedaży, a które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Możemy im przedstawić ubezpieczenia idealnie dostosowane do ich potrzeb – dodał.

– TUZ rośnie, jesteśmy jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm ubezpieczeniowych na polskim rynku i coraz częściej docenianą zarówno przez branżę, jak i przez instytucje niezależne. Rozwijamy różne kanały sprzedaży, ale chcemy rozwijać sieć punktów partnerskich. Teraz zrobiliśmy kolejny krok. Dzięki temu będziemy bliżej klientów, a klientom będzie bliżej do nas i do naszych usług – powiedział Piotr Zadrożny. – Placówka w Ostrowie Wielkopolskim to naprawdę przepiękny punkt sprzedaży. Cieszę się, że w tak pięknym miejscu będą oferowane nasze produkty. Jesteśmy polską firmą, z całkowicie polskim kapitałem, więc naturalnie z troską myślimy o mieszkańcach całej Polski. Dlatego już pracujemy nad otwarciem kolejnych placówek w różnych regionach kraju – dodał.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

PZU czeka na stażystów

0

PZU uruchomił program płatnych praktyk i staży dla studentów oraz absolwentów. W ramach tegorocznej edycji, której towarzyszy hasło „Pokaż swoje mocne strony”, ubezpieczyciel oferuje kandydatom blisko 60 ofert. Stażyści mogą liczyć m.in. na szkolenia wdrożeniowe oraz opiekę ekspertów PZU.

– W PZU wypatrujemy młodych talentów. Inwestujemy w rozwój aktywnych studentów i absolwentów – pełnych pomysłów i energii. Wierzymy, że każdy z nich ma super moce – talenty, które może odkryć i rozwijać na płatnej praktyce lub stażu w naszej firmie. Udział w tym programie to nie tylko zdobywanie cenionych na rynku pracy umiejętności, ale także ważny krok do tego, by odpowiednio ukierunkować dalszy rozwój swojej kariery zawodowej – mówi Anna Gaertig, kierownik Zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU.

Oferta praktyk skierowana jest do studentów co najmniej II roku studiów oraz absolwentów do roku po ukończeniu studiów. W przypadku aplikowania na staż kandydat musi być studentem co najmniej III roku lub absolwentem do dwóch lat po ukończeniu studiów.

W tym roku oferowane przez PZU praktyki i staże odbędą się w Warszawie, a także w Łodzi, Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu. Uczestnicy programu mogą liczyć na szkolenia wdrożeniowe oraz opiekę doświadczonych pracowników PZU.

– Poza cennym doświadczeniem zawodowym praktyki i staże w PZU to także atrakcyjne, rynkowe wynagrodzenie, rozsądne godziny pracy i poszanowanie idei work-life balance – mówi Anna Wardecka, dyrektor zarządzający ds. HR Grupy PZU. – W naszej firmie dużą uwagę skupiamy na relacjach z pracownikami, wsłuchiwaniu się w ich głos, dbaniu o ich komfort i rozwój, czego potwierdzeniem jest m.in. otrzymana przez nas w tym roku Nagroda Specjalna „Friendly Workplace”, wyróżnienie przyznawane przez redakcję MarkaPracodawcy.pl – dodaje.

Praktyki w PZU rozpoczną się w lipcu i potrwają trzy miesiące, z kolei staże będą trwały od lipca do końca grudnia. W zależności od obszaru biznesowego, do którego aplikuje kandydat, preferowane są różne kierunki studiów. Najczęściej są to: ekonomia, zarządzanie, finanse, matematyka, informatyka, prawo i pokrewne. Cały proces rekrutacyjny odbędzie się w formie online.

Program praktyk i staży to część inicjatywy PZU Student Talent, w ramach której ubezpieczyciel zamierza docelowo gromadzić różne projekty kierowane do środowiska akademickiego.

(AM, źródło: PZU)

Moody’s: Wojna godzi w ubezpieczycieli pośrednio

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Chociaż penetracja ubezpieczeniowa na Ukrainie i w Rosji jest na niskim poziomie, globalni ubezpieczyciele doświadczą wtórnych skutków wojny w postaci rozchwiania rynku finansowego i wyższych cen energii – stwierdziła w raporcie cytowanym przez portal Carrier Management agencja Moody’s Investors Services.

W raporcie opublikowanym przed wprowadzeniem całkowitego zakazu importu ropy z Rosji do Stanów Zjednoczonych, ogłoszonego przez prezydenta Bidena, napisano, że wysokie ceny energii i towarów mogą napędzać inflację roszczeń.

Przedłużający się konflikt i wyższe ceny surowców mogą zwiększyć presję inflacyjną. Jeśli wzrosty inflacyjne przewyższą wzrosty stawek ubezpieczeniowych, może ucierpieć rentowność ubezpieczycieli, a rezerwy szkodowe mogą przyjąć niekorzystny kierunek.

Odnosząc się szczególnie do komercyjnych ubezpieczycieli majątkowych, raport sugeruje, że gdy składki oparte są na „ekonomicznie wrażliwych danych”, takich jak płace i obroty, przy wyższych cenach towarów, ograniczających wzrost gospodarczy „ubezpieczyciele komercyjni mogą doświadczać nieznacznie zmniejszonych składek i rentowności”.

Z drugiej strony, wyższe ceny na stacjach benzynowych mogą „nieznacznie redukować ruch na drogach, co zmniejsza częstość wypadków” dla ubezpieczycieli komunikacyjnych obsługujących indywidualnych kierowców.

Co do niepewności inwestycyjnej wspomnianej w tytule raportu (rosyjska inwazja na Ukrainę spowoduje niepewność inwestycyjną i wzrost roszczeń), Moody’s uważa, że firmy ubezpieczeniowe z ratingami agencji są skapitalizowane wystarczająco, aby wytrzymać huśtawkę na rynkach finansowych. Jeśli ich zaangażowanie inwestycyjne w Ukrainie i Rosji jest niewielkie lub żadne, odczują „ucieczkę w kierunku jakości” na globalnych rynkach finansowych, która oznacza obniżanie cen akcji i podwyższanie cen obligacji wysokiej jakości.

Tak jak w wypadku inwestycji, większość globalnych ubezpieczycieli nie jest bezpośrednio zaangażowana w działalność ubezpieczeniową w regionie. Penetracja ubezpieczeniowa zarówno w Rosji, jak i w Ukrainie jest niska – składka przypisana brutto wynosi niewiele ponad 1% PKB. Ponadto rynki ubezpieczeniowe są zdominowane przez ubezpieczycieli lokalnych.

Największym ubezpieczycielem w Rosji jest SOGAZ posiadający 24% udziału w rynku. Co do ubezpieczycieli spoza Rosji, Generali ma 38,5% udziałów w czwartej co do wielkości rosyjskiej firmie ubezpieczeniowej Ingosstrakh, natomiast AXA ma 38,4% udziałów w RESO, piątym co do wielkości w Rosji. Udziały obu globalnych ubezpieczycieli są niewielkie w stosunku do ogółu ich składek i zysków.

Moody’s zaznacza, że podczas gdy większość umów ubezpieczeniowych ma wyłączenia wojenne, które mogą ograniczyć straty, to jednak ubezpieczyciele linii specjalistycznych, takich jak ryzyko polityczne i kredyty handlowe, mogą doświadczyć umiarkowanego poziomu strat.

Trzej najwięksi ubezpieczyciele kredytów handlowych w Europie to Euler Hermes (Allianz), Coface i Atradius. Niektóre wyłączenia w polisach mogą ograniczyć ich ryzyko, chociaż i tak zaangażowanie ubezpieczycieli kredytów w Europie Środkowej i Wschodniej jest umiarkowane. Jednak należy brać pod uwagę, że dalsze trwanie konfliktu i związane z nim sankcje mogą doprowadzić do zwiększenia liczby niewypłacalności, a co za tym idzie, wyższych kosztów dla ubezpieczycieli kredytów.

Wojna zwiększa też ryzyko dla ubezpieczycieli cyber ze względu na wysokie prawdopodobieństwo cyberataków na krytyczną infrastrukturę. Skutki cyberataków mogą też dotknąć firm w regionie, które pierwotnie nie były celem.

Raport Moody’s stwierdza, że ogólnie rzecz biorąc, branża ubezpieczeniowa nie ma kapitału, aby ubezpieczać zdarzenia o charakterze systemowym i szerokim zasięgu.

AC

Kazachstan: Nieubezpieczony nie poleci

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Flagowy kazachski przewoźnik Air Astana zawiesił wszystkie loty do Rosji i nad rosyjskim terytorium, ponieważ takie loty nie mogą już być objęte ubezpieczeniem.

Linie Air Astana, w których brytyjski BAE Systems posiada 49% udziałów, podały do wiadomości, że współpracują z rządem Kazachstanu, sąsiada i bliskiego sojusznika Rosji, nad rozwiązaniem tej kwestii.

(AC, źródło: Reuters)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 12/2022

0

Dodatek specjalny LIDERZY INNOWACJI:

  • Katarzyna Wojdyła, LINK4: Poziom cen wymusza ekstremalną zwinność procesową – str. 5
  • Marta Prus-Wójciuk, Bogdan Taranta, Jolanta Kozłowska, SAS: Marketing hybrydowy to dźwignia wzrostu sprzedaży i lepszych relacji z klientami – str. 6–7
  • PZU SA: Łączymy doświadczenie z technologią dla bezpieczeństwa klientów – str. 8
  • Marco Burattino, Guidewire: Dlaczego warto wybrać SaaS? – str. 9
  • ERGO Hestia: PinPoint – jak działać w punkt – str. 10
  • Natalia Piotrowicz, Mapa Agentów: Zwrot w stronę agentów – str. 12
  • Michał Dworakowski, Polskie Polisy: iBooster – jedna integracja, wiele towarzystw – str. 13
  • Anna Pająkowska, msm.pl: Potrzeby klienta, potrzeby agenta, potrzeby ubezpieczyciela – str. 14
  • CUK Ubezpieczenia: Innowacja to symetryczny rozwój na wielu płaszczyznach – str. 15

Poza tym w numerze:

  • Robert Tomaszewski, ERGO Hestia: Rozsądny rozwój jest kluczowy dla przyszłości agenta – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Czwarty do brydża – str. 4
  • Sezon wiosenny w Generali Agro – str. 16
  • Jakub Welz, Hubert Rutkowski, ERGO Hestia: ERGO Ubezpieczenia rolne wchodzą w drugi etap – str. 17
  • PZU: Fachowiec może sprawdzić używane auto – str. 18
  • Warta z rekordowym poziomem sprzedaży przy wyjątkowej rentowności – str. 19
  • Sławomir Dąblewski: Czy wojna wyłącza odpowiedzialność ubezpieczyciela? – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Aktywa na czas wojny. W cieniu niepewności – str. 21
  • Adam Kubicki: Czy motywacja w sprzedaży musi oznaczać brak profesjonalizmu? – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Nicole Perlroth, Cyberbroń i wyścig zbrojeń. Mówią mi, że tak kończy się świat – str. 22

Powiedz TAK grupówce! Powiedz TAK jakości! Powiedz TAK Open Life!

0

Open Life TU Życie S.A. zaprasza do kontaktu i współpracy wszystkie multiagencje oraz agentów ubezpieczeniowych zainteresowanych sprzedażą grupowych ubezpieczeń na życie.

Oferujemy:

  • bardzo dobry i rozbudowany produkt ubezpieczenia grupowego na życie dla pracowników firm i ich rodzin,
  • w pełni online’owy proces sprzedaży, obsługi oraz wypłaty świadczeń,
  • ogólnopolski zespół menedżerów współpracujących z multiagencjami,
  • atrakcyjne warunki współpracy i możliwość szybkiego zbudowania stabilnego portfela ubezpieczeń grupowych.

Zapraszamy do współpracy!

Skontaktuj się:

PZU SA kupi TFI Energia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 marca PZU i PGE Polska Grupa Energetyczna podpisały umowę przedwstępną, na mocy której pierwsza z firm nabędzie 100% akcji Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Energia. W wyniku transakcji aktywa znajdujące się pod zarządzaniem spółek z Grupy PZU wzrosną o blisko miliard złotych.

– Jestem przekonana, że połączenie wyjątkowych relacji z klientami i potencjału TFI Energia z wielkim doświadczeniem i skalą działalności Grupy PZU w obszarze inwestycji, zarządzania aktywami czy programów emerytalnych zapewni klientom obu podmiotów wysokie stopy zwrotu i dodatkowe korzyści – powiedziała dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA. 

PGE konsekwentnie dąży do koncentracji na działalności podstawowej grupy, którymi są wytwarzanie, dystrybucja i sprzedaż energii elektrycznej. Sprzedaż akcji TFI Energia na rzecz PZU to kolejny krok na drodze do uporządkowania struktury Grupy PGE – dodał Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

TFI Energia to towarzystwo funduszy inwestycyjnych specjalizujące się w zarządzaniu programami PPE dla pracowników energetyki. Zarządzane przez nie aktywa po połowie stanowią środki klientów instytucjonalnych oraz środki zgromadzone w ramach Pracowniczych Programów Emerytalnych. Z kolei Grupa PZU prowadzi PPE dla ponad 800 przedsiębiorstw w Polsce, a wśród korzystających z jej Programów jest m.in. ponad 15 tys. pracowników zatrudnionych w wielu spółkach Grupy PGE. Beata Kozłowska-Chyła zapowiada, że dzięki wspólnemu know-how TFI Energia i Grupy PZU zostanie im zaoferowany szerszy wachlarz produktów emerytalnych na atrakcyjnych warunkach.

– Rynek zarządzania aktywami jest jednym z tych, na których przewidujemy budowanie wartości i rozwój biznesu także w sposób nieorganiczny, w drodze akwizycji. Do każdej tego rodzaju transakcji podchodzimy indywidualnie, badając bardzo uważnie skład przejmowanego portfela, możliwe do uzyskania efekty synergii oraz przełożenie na wartość dodaną dla Grupy PZU. W przypadku TFI Energia ta analiza wypadła pozytywnie – wskazała prezes PZU SA.

Nabycie TFI Energia stanowi kolejny krok w realizacji Strategii Grupy PZU na lata 2021–2024, zakładającej m.in. wzrost zarządzanych aktywów o prawie 82% – do 60 mld zł. Finalizacja transakcji planowana jest na połowę roku, po uzyskaniu zgód Komisji Nadzoru Finansowego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

UNIQA startuje z webinarami i szkoleniami dla mieszkalnictwa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach programu szkoleniowego Akademia Mieszkalnictwa startuje cykl szkoleń przygotowany przez UNIQA. Równolegle rozpoczyna się nowa edycja Akceleratora Wiedzy Brokerów.

Program Akademii Mieszkalnictwa UNIQA to szkolenia prowadzone przez specjalistów w dziedzinie ubezpieczeń i rynku mieszkaniowego, a wśród prelegentów są pracownicy UNIQA oraz eksperci zewnętrzni. W programie zaplanowany jest cykl szkoleń, które zakończą się pod koniec tego roku. Szkolenia skierowane są do klientów z sektora mieszkalnictwa: pracowników spółdzielni mieszkaniowych oraz zarządców nieruchomości, wspólnot majątkowych i innych partnerów.

– Celem cyklu szkoleń jest edukacja i prewencja – dzielimy się wiedzą i udostępniamy odpowiednie narzędzia, które pozwalają jeszcze lepiej dbać o klientów, nie tylko w obszarze ubezpieczeniowym, lecz także w kwestii funkcjonowania w zmieniającym się otoczeniu biznesowym i zapobiegania ewentualnym szkodom. Dbałość o relacje jest tutaj również ważnym czynnikiem, gdyż współpraca ze spółdzielniami i zarządcami nieruchomości to jedno z kluczowych zadań dla UNIQA, lidera na rynku ubezpieczeń w sektorze mieszkalnictwa – mówi Emilia Głowacka, menedżer Zespołu Wsparcia Biznesu i Procesów UNIQA.

Równolegle rusza nowa wiosenno-letnia edycja eksperckich szkoleń w ramach Akceleratora Wiedzy Brokera UNIQA.

– Z programem szkoleniowym Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA wystartowaliśmy w maju 2020 roku i po prawie 2 latach mamy już ponad 2400 kont zarejestrowanych na platformie e-learningowej. Poza szkoleniami eksperckimi na żywo, platforma umożliwia odbycie certyfikowanych szkoleń wymaganych ustawą o dystrybucji ubezpieczeń IDD, a także zawiera katalog szkoleń z umiejętności miękkich związanych z rozwojem osobistym. A wszystko to online i w dogodnym dla siebie czasie. Stworzyliśmy ten projekt, ponieważ jesteśmy przekonani, że edukacja jest jedną z najbardziej sprawdzonych metod budowania silnych i długoterminowych relacji z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Izabela Król, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Współpracy z Partnerami Biznesowym UNIQA.

W sumie w ramach tej edycji odbędzie się 11 spotkań, które będą dotyczyć m.in. zarządzania ryzykiem, likwidacji szkód czy problemu wysokiej inflacji w ubezpieczeniach. Nowością będzie spotkanie o zastosowaniu analityki biznesowej w ubezpieczeniach korporacyjnych. Przybliżone też zostaną obszary mało jeszcze rozpoznane przez rynek brokerski, a z dużym potencjałem do rozwoju, jak programy affinity (programy partnerskie) czy rozwiązanie UNIQA dla segmentu mieszkalnictwa.

– Jednym z mocnych filarów UNIQA, na którym budujemy nasz biznes, jest współpraca z brokerami. Mamy szeroką ofertę produktów korporacyjnych dla wszystkich segmentów rynku oraz mocne specjalizacje w poszczególnych liniach biznesowych. Dziś chcemy zaproponować spojrzenie z całkiem innej perspektywy na współpracę na linii: towarzystwo ubezpieczeniowe–broker–partnerzy biznesowi brokera – mówi Marta Domańska-Trzaskoma, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Partnerami B2B UNIQA.

UNIQA jest czołowym graczem w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych. Na koniec 2021 roku przypis składki z ubezpieczeń dla firm, korporacji i mieszkalnictwa wyniósł 1,2 mld zł.

(AM, źródło: UNIQA Polska)

Rzecznik Finansowy o OC komunikacyjnym dla uchodźców z Ukrainy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Finansowy opublikował w ramach akcji #RFdlaUkrainy krótki poradnik dotyczący obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu poruszającego się po Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Przypomniał w nim, że posiadacze pojazdów, które są zarejestrowane na Ukrainie, poruszając się po terenie RP i innych krajów UE, muszą posiadać ważną Zieloną Kartę.

Rzecznik zwrócił uwagę, że Zieloną Kartę można wykupić jako dodatkową opcję w towarzystwie, w którym posiadacz pojazdu z ukraińskimi numerami rejestracyjnymi zawarł umowę OC. Kierowca z Ukrainy, który chcesz poruszać się po Polsce lub innych krajach UE, a nie ma Zielonej Karty, przy wjeździe do Polski musi wykupić graniczne ubezpieczenie OC. Jest ono dostępne w większości zakładów oferujących ubezpieczenia komunikacyjne w Polsce. Polisy należy wykupić na okres nie krótszy niż 30 dni.

RzF przypominał, że niektórzy ubezpieczyciele (PZU, Warta, Allianz i Ergo Hestia – AM) oferują uchodźcom z Ukrainy bezpłatne jednomiesięczne (na 30 dni) graniczne OC. Można je zawierać bezkosztowo poprzez infolinie albo u agentów firm oferujących takie rozwiązanie.

Posiadacze Zielonej Karty z Ukrainy muszą pamiętać, że ważność dokumentu kończy się wraz z końcem aktualnego OC pojazdu. Wówczas należy wykupić nowe OC wraz z nową Zieloną Kartą lub zawrzeć ubezpieczenie graniczne w Polsce.

(AM, źródło: RzF)

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie