Compensa o najczęstszych pytaniach o ubezpieczenie OC

0
460

Polscy kierowcy średnio ponad 50 tys. razy w miesiącu wpisują w wyszukiwarkę hasła zawierające frazę „ubezpieczenie OC” – wynika z analizy danych serwisu Ahrefs. Większość osób szuka ofert i danych kontaktowych do sprzedawców, ale dużą część wyszukiwań stanowią pytania o zasady działania polis.

– Analiza informacji, których szukamy w internecie, to także dla ubezpieczycieli cenne źródło wiedzy. Pytania wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów tylko w części pokrywają się z tym, o co pytają nas klienci. Na przykład rzadko zgłaszają się do nas osoby, które nie wiedzą, czym jest ubezpieczenie OC – a przecież to najczęstsze zapytanie wpisywane w Google! Podobnie jest z pytaniami o kary za brak obowiązkowej polisy – mówi Damian Andruszkiewicz odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensie.

Z analizy ubezpieczyciela wynika, że pytania pojawiające się w wyszukiwarce najczęściej dotyczą takich kwestii, jak czym jest ubezpieczenie OC i jak sprawdzić, do kiedy ważna jest polisa OC.

– Kierowcy pytają o termin ważności OC z kilku powodów. Większość z nich chce dowiedzieć się, do kiedy powinni odnowić lub wykupić nową polisę. Inni weryfikują tę informację po szkodzie, aby sprawdzić, czy sprawca kolizji lub wypadku na pewno opłacił OC. Część osób robi to podczas zakupu auta, żeby upewnić się, czy nie kupuje pojazdu bez obowiązkowej ochrony. Ta grupa osób często szuka też w internecie odpowiedzi na pytanie: „czy auto ma OC” – tłumaczy Damian Andruszkiewicz.

Internauci bardzo często pytają też, jak uniknąć kary za brak OC oraz jak wypowiedzieć umowę obowiązkowego ubezpieczenia.

– Trzeba pamiętać, że wypowiedzenie umowy OC nie może skutkować choćby jednym dniem bez ubezpieczenia OC. Zgodnie z ustawą nawet tak krótka przerwa w posiadaniu obowiązkowej ochrony powoduje naliczenie kary przez UFG – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Do najczęściej wyszukiwanych należą też pytania o to, co się dzieje z OC po sprzedaży auta, ile kosztuje ubezpieczenie oraz jak zgłosić szkodę z OC sprawcy.

– W niektórych firmach dostępna jest tzw. samodzielna likwidacja szkód. Na przykład u nas poszkodowany po nawiązaniu kontaktu dostaje link do pobrania aplikacji mobilnej. W niej podaje wszystkie informacje o szkodzie, krótko czeka na propozycję odszkodowania, a po akceptacji wyceny zleca płatność. Cały proces „przechodzi” dzięki temu na smartfonie – wyjaśnia Damian Andruszkiewicz.

(AM, źródło: Brandscope)