Crawford i WTW wprowadzą cyber assistance na polski rynek

0
946

Dwóch międzynarodowych graczy – Crawford i WTW – podpisało umowę, na mocy której opracowany zostanie pierwszy na polskim rynku cyber assistance, czyli program zarządzania incydentami cybernetycznymi. Pomoże on polskim organizacjom sprawnie przejść przez kryzys w razie wystąpienia takiego zdarzenia.

Program zakłada natychmiastową pomoc dla organizacji, która padła ofiarą ataku hakerskiego. Wsparcie ma charakter kompleksowy i jego celem jest ograniczenie incydentu, organizacja działań zapobiegawczych, a także skuteczne przeprowadzenie dochodzenia.

– Obecnie mierzymy się na rynku z ciągłym wzrostem incydentów cybernetycznych. Ubezpieczyciele mają też coraz większe wymagania dotyczące zabezpieczeń i samej infrastruktury IT. Nie wszystkie organizacje są w stanie im sprostać – wskazuje Katarzyna Piela, Head of Finex WTW i pomysłodawczyni rozwiązania.

Cyber assistance jest skierowany zarówno do organizacji, które posiadają ochronę cyber, jak i do tych, które nie mogą sobie na nią pozwolić, np. ze względu na niespełnienie wymagań ubezpieczycieli.

– Nasze rozwiązanie zapewnia pomoc menedżera ds. incydentu, który jest w stanie koordynować cały proces związany z przestępstwem w sieci. Nasi eksperci zostali starannie wybrani spośród najlepszych międzynarodowych konsultantów. Każdy z nich przeszedł specjalne szkolenia, testy i uzyskał wymaganą akredytację – dodaje Kacper Bienia, Head of Cyber Crawford.

Korzystający z rozwiązania będą mieli dostęp do całodobowej pomocy menedżera ds. incydentu, który pomoże zarządzać zdarzeniem oraz przekieruje do wyselekcjonowanych specjalistów z poszczególnych branż.

– Cyber assistance daje naszym klientom dostęp do najlepszych ekspertów z poszczególnych obszarów IT, pomocy prawnej, w tym dopilnowania wszelkich kwestii związanych z obowiązkami RODO. Jak wiemy, kary mogą być w tym obszarze gigantyczne. Poprowadzenie organizacji przez wszystkie kroki, jakie należy niezwłocznie podjąć, wydaje się w takim momencie kluczowe – mówi Jakub Płócienniczak, Cyber Leader WTW.

Cyber assistance jest produktem abonamentowym. Najważniejszym jego elementem jest natychmiastowa pomoc menedżera ds. incydentu oraz kierowanie w zależności od potrzeb do ekspertów z innych branż, których stawki określane są od razu przy nawiązywaniu współpracy.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl