Generali, Proama i Concordia wprowadziły ułatwienia dla klientów w związku z koronawirusem

0
626

Generali i Proama dostosowują swoje oferty do obecnej sytuacji i zmieniających się z nią potrzeb klientów. Podobnie postąpiła Concordia Polska – Grupa Generali. Ubezpieczyciele wprowadzili szereg udogodnień w swoich produktach i usługach.

W ubezpieczeniu mieszkań Generali zdecydowało, że przyjmie odpowiedzialność za zdarzenia powstałe wskutek braku przeglądów budowlanych. – Mamy świadomość, że w związku ze stanem epidemii klienci mogą mieć problem z realizacją przeglądów budowlanych, dlatego postanowiliśmy okresowo, do 30 czerwca, zrezygnować z tego warunku – wyjaśnia Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali TU oraz Concordia Polska-Grupa Generali.

Ułatwienie to dotyczy klientów posiadających ubezpieczenie „Generali, z myślą o domu”, rolników, którzy wykupili ubezpieczenie gospodarstw rolnych „Generali, z myślą o rolniku” oraz osób posiadających w Proama ubezpieczenie domów i mieszkań, a także ubezpieczenie budynków wchodzących w skład gospodarstw rolnych. 

Z kolei w ubezpieczeniach komunikacyjnych Generali odstąpiło od wymogu robienia zdjęć przy zawarciu umowy AC zdalnie za pośrednictwem agenta.

– Rozumiemy również szczególnie trudną sytuację, jaka w wyniku koronawirusa dotknęła podmioty z sektora MSP, dlatego im również chcemy pomóc, rozszerzając posiadaną przez nich ochronę – dodaje Arkadiusz Wiśniewski.

Firmy, które w ramach „Generali, z myślą o firmie” ubezpieczyły stacjonarny sprzęt elektroniczny, a teraz przekazały go pracownikom do pracy zdalnej, zachowują jego ochronę. Oznacza to, że w przypadku wystąpienia szkody Generali uzna, iż sprzęt ten jest ubezpieczony, tak jakby znajdował się w zadeklarowanym w umowie ubezpieczenia miejscu.

Rozszerzenie nie wymaga zmian w umowach, obowiązuje do momentu zakończeniu pandemii i dotyczy również ubezpieczeń Proama.

– Chcemy być dla klientów partnerem na całe życie i wspierać ich wtedy, kiedy najbardziej nas potrzebują, dlatego dostosowujemy nasze rozwiązania do obecnych okoliczności. Jeżeli pojawią się dodatkowe potrzeby, będziemy na nie reagować na bieżąco – zaznacza Arkadiusz Wiśniewski.

Również Concordia Polska-Grupa Generali postanowiła dostosować swoje wymogi do obecnych okoliczności. Jeżeli klient posiadający ubezpieczenie domu i ubezpieczenie rolne nie będzie mógł zrealizować okresowych przeglądów i na skutek ich braku powstaną szkody, Concordia będzie za nie odpowiadać.

– Mamy świadomość, że w związku z ograniczeniem kontaktów społecznych wystąpić mogą trudności z wypełnieniem przez klientów obowiązku okresowego przeglądu instalacji wymaganego prawem budowlanym. Biorąc to pod uwagę, podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu stosowania w ubezpieczeniach mieszkaniowych i rolnych wyłączenia odpowiedzialności za szkody powstałe bezpośrednio na skutek braku wykonania okresowych przeglądów określonych w prawie budowlanym – wyjaśnia Arkadiusz Wiśniewski.

Concordia Polska rezygnuje z tego wymogu do 30 czerwca. Ułatwienie to dotyczy klientów posiadających ubezpieczenie Concordia Dom, Concordia Mój Dom, Concordia Agro i Concordia Plus.

AM, news@gu.home.pl
(źródło: Generali, Concordia Polska-Grupa Generali)