Global Assistance Polska: Wakacje na lawecie

0
386

Podczas tegorocznych wakacji Global Assistance Polska udzielał pomocy w ramach moto assistance ponad 400 razy dziennie. W blisko połowie przypadków chodziło o usługę holowania. Wartość najkosztowniejszej interwencji przekroczyła 30 tys. zł.

Usługa holowania stanowiła 42% wszystkich interwencji podjętych przez Global Assistance Polska od 1 czerwca do 31 sierpnia tego roku. Ubezpieczeni często potrzebowali pomocy informacyjnej (32%) i  pojazdu zastępczego (12%). Nieco rzadziej korzystali też z usprawnień na miejscu zdarzenia, transportu do miejsca docelowego, zakwaterowania czy pomocy w kontynuacji podróży do miejsca docelowego.

– Popularność holowania nie dziwi, bo to sztandarowa usługa assistance drogowego, gdy próba naprawy na miejscu zdarzenia się nie powiedzie. Bardzo często pomoc asystora wynika z unieruchomienia pojazdu lub wystąpienia zdarzeń losowych. Praktycznie co druga interwencja w tych przypadkach (47%) kończyła się usprawnieniem pojazdu na miejscu zdarzenia – komentuje Michał Krzyżanowski, członek zarządu Global Assistance Polska.

Najdroższa pojedyncza interwencja kosztowała ponad 30 tys. zł i obejmowała holowanie z Norwegii do Szwecji. W ramach usługi samochód na lawecie przejechał 900 km.

Pomoc najczęściej potrzebna w Polsce

Z danych Global Assistance Polska wynika, że podobnie jak w ubiegłym roku 9 na 10 wezwań pomocy dotyczyło podróżujących po Polsce. Jedno na 5 wezwań pochodziło z województwa mazowieckiego. Co dziesiąta interwencja dotyczyła natomiast zdarzeń w dolnośląskim i śląskim. Stosunkowo często pomoc drogową wzywano też z Małopolski i z Pomorza.

W porównaniu z wakacjami 2021 liczba zagranicznych interwencji moto assistance utrzymała się na zbliżonym poziomie. W blisko połowie przypadków wsparcie udzielane było w Niemczech. Rzadziej pomoc wzywali jeżdżący po Czechach, Chorwacji, Holandii oraz Austrii.

Najwięcej wezwań w poniedziałki i środy

Do najbardziej „awaryjnych” dni w tygodniu należały poniedziałki i środy. W ponad 1/3 przypadków to właśnie wtedy potrzebna była pomoc. Z kolei wakacyjnym tygodniem z największą liczbą zgłoszeń okazał się okres między 18 a 24 lipca. Wtedy miało miejsce 8% wszystkich wakacyjnych interwencji.

W porównaniu z ubiegłym rokiem Global Assistance Polska nie odnotował wzrostu wezwań. W ocenie firmy może to mieć związek z mniejszym ruchem turystycznym w Polsce.

(AM, źródło: Global Assistance Polska)