Global Data: Ameryka skosztuje lemoniady komunikacyjnej

0
311

Prezentowane przez Lemonade podejście cyfrowe i stawianie na pierwszym miejscu wartości są dobrze dostosowane do postpandemicznego świata i zapewniają możliwość zarabiania w branży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Bardziej elastyczna i cyfrowa polisa ubezpieczenia komunikacyjnego, taka jak ta, którą może zaoferować Lemonade, zyskuje na znaczeniu w następstwie pandemii – wynika z ubezpieczeniowej ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez Global Data w Wielkiej Brytanii.

Ponad dwie trzecie (69,4%) respondentów stwierdziło, że w rezultacie Covid-19 przejeżdża rocznie mniej mil. Konsumenci skorzystają na ubezpieczeniach typu „płacę od mili”, takich jak oferta By Miles i Metromile, a najważniejsze będą wartość i elastyczność. 

– Rynek amerykański jest dość konkurencyjny dla cyfrowych i opartych na telematyce ubezpieczeń komunikacyjnych. W ostatnich latach firmy takie jak Root i Metromile otrzymują ogromne finansowanie na tym obszarze, czyniące z nich insurtechowe jednorożce. Z tym, że rynek komunikacyjny Stanów Zjednoczonych w 2020 r. był wart pod względem składki przypisanej brutto 35,816 mld dol., co oznacza, że stanowi zdecydowanie szansę dla Lemonade – mówi Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Ankieta pokazała również, że zaledwie 7% brytyjskich konsumentów słyszało o Lemonade. Nie jest to problem na teraz, jako że program rusza w USA, ale w ciągu ostatnich dwóch lat firma niejednokrotnie jasno wyraziła zamiar wejścia z działalnością do Europy (już sprzedaje ubezpieczenia domów w Niemczech, Francji i Holandii).

Świadomość marki będzie kluczowa, jako że zdaje się ona rzucać wyzwanie graczom o ugruntowanej pozycji rynkowej.

– Lemonade wniesie na rynek szeroki zakres doświadczenia cyfrowego i bardzo silną zdolność obsługi klienta. Uruchamianie Lemonade Car jest na bardzo wczesnym etapie i chociaż nie ujawniono jeszcze wielu szczegółów, obiecuje on zapewnienie natychmiastowej likwidacji szkód i wartości, biorąc pod uwagę również pojazdy elektryczne. Wydaje się, że jest to ogromna szansa up-sellingu dla Lemonade, firmy, która przede wszystkim sprzedaje swoim klientom szybkie, cyfrowe polisy ubezpieczenia gospodarstw domowych – dodaje Carey-Evans.

AC