Global Data: Ubezpieczenia komunikacyjne przez chwilę niepotrzebne firmom

0
365

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Wielkiej Brytanii rezygnują z polis ubezpieczeniowych z powodu pandemii. Ubezpieczenia komunikacyjne zjawisko to odczuły najbardziej, ale mogą z tego również wynikać szanse w 2021 r.

Z 20 produktów, o które pytano małe i średnie przedsiębiorstwa, sześć typów ubezpieczeń, z których rezygnowano najczęściej, dotyczyło pojazdów – wykazała ankieta ubezpieczeniowa przeprowadzona wśród przedstawicieli sektora MŚP przez firmę analityczną Global Data. Największy odsetek rezygnacji z powodu Covid-19 stanowiły ubezpieczenia pojedynczych furgonetek – 14,7% polis zostało odwołanych.

Podczas gdy inne linie komercyjne były przedmiotem większej liczby rezygnacji w całym segmencie, kategoria średniej wielkości przedsiębiorstw jest szczególnie istotna, ponieważ to tam są największe kontrakty. Zatem dostarczający te produkty doświadczyli w 2020 r. znacznych strat.

– Pozytywne w tej sytuacji jest to, że wiele z rezygnacji ma charakter tymczasowy, a nie stały, co wynika z faktu niemożności przemieszczania się i utrudnionych dostaw w czasie lockdownu i ograniczeń – komentuje Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy z Global Data. – Oczywiście nasilił się w tym czasie handel online i wiele firm dostawczych odnotowało znaczne wzrosty, więc ci ubezpieczyciele, których poziom przychodów uległ obniżeniu, mogą zyskać nowych klientów lub wyższe marże.

To również oznacza, że ubezpieczyciele komunikacyjni ubezpieczający firmy będą musieli działać proaktywnie, aby w nowym roku odzyskać klientów, kiedy normalność będzie z wolna powracać. Jest tu też szansa zdobywania rynku, ponieważ znaczna jego część będzie się rozglądać za nowymi ubezpieczycielami.

Przy ograniczonych budżetach małych i średnich przedsiębiorstw kluczowa będzie wartość oferowana w polisie, ale też liczyć się będzie elastyczność, jako że nie maleje niepewność co do przyszłych lockdownów i restrykcji.

Podobnie jak z ubezpieczeniami komunikacyjnymi dla przedsiębiorstw rzecz się ma z ubezpieczeniami odpowiedzialności pracodawcy. Tu również ubezpieczyciele tracą klientów z powodu pandemii, której skutki gospodarcze jeszcze wyraźniej dadzą o sobie znać w 2021 r.

Ankieta Global Data pokazała, że z powodu Covid-19 14,8% respondentów zrezygnowało w 2020 r. z polisy OC pracodawcy. Co więcej, 58,7% tych, którzy zmienili w 2020 r. dostawcę tego ubezpieczenia, przyznało, że zmusiła ich do tego pandemia. W tym dla 23,9% była ona jedynym czynnikiem decydującym.

Ubezpieczenie OC pracodawcy jest w Wielkiej Brytanii wymagane prawem, więc przedsiębiorstwa nie mogą z niego zrezygnować w ramach cięcia kosztów. Jednak rosnące wskutek pandemii bezrobocie i likwidacja firm oznaczają, że rynek ubezpieczeń OC pracodawcy będzie się kurczył.

AC