Menedżer niczym trener piłki nożnej
W poprzednim artykule („GU” nr 49) pisałem o tym, że zespół sprzedażowy jest jak drużyna piłkarska. Dziś wykorzystam tę samą analogię, porównując menedżera sprzedaży...
9 miejsc, w których znajdziesz zamożnych klientów ubezpieczeniowych
Paweł Skotnicki poprosił mnie o przygotowanie specjalnego godzinnego szkolenia dla jego Polskiego Stowarzyszenia Rekomendowanych Doradców Ubezpieczeniowych. Mam tam przekazać inspiracje, otworzyć oczy i sprawić,...
Jakie są najpoważniejsze błędy w rozmowach telefonicznych z potencjalnym klientem
Gdybyśmy spytali, co jest największym wyzwaniem w działalności pośrednika czy brokera, odpowiedź powinna brzmieć: największym wyzwaniem jest pozyskanie nowego klienta.
Niestety w wielu firmach sprzedażowych...
Jak przekształcić swoją multiagencję w poważny biznes
Temat prowadzenia multiagencji jest szeroki jak rzeka. Tak samo jak wyniki sprzedażowe poszczególnych multiagentów. Jedni dziergają niewielkie prowizje na portfelu drobnych klientów, sprzedając głównie...
Mój facebookowy pandemiczny sukces ubezpieczeniowy
Od dziesięciu lat prowadzę centrum ubezpieczeń. Do jego promocji użyłam już chyba wszystkiego – ulotek, banerów rozwieszonych w całym mieście, audycji w radiu i...
Jak oni szukają? Poznaj wcześniej potrzeby ubezpieczeniowe klientów
Potrzeby klientów się zmieniają. Jeszcze bardziej dynamicznie dzieje się to w trudnych czasach. Do takich na pewno możemy zaliczyć rok 2020. Dziś pokażę ci,...
Rekrutacja przez rekomendacje
Od miesięcy obserwujemy wyraźny spadek skuteczności w zakresie pozyskiwania kandydatów przy pomocy popularnych portali rekrutacyjnych. Najbardziej miarodajnym parametrem oceny jest liczba CV spływających na...
Rekrutować i nie zwariować
Rekrutacja niejednemu zarządzającemu spędza sen z powiek. To temat bardzo aktualny w każdej firmie ubezpieczeniowej. Osobiście nie spotkałam się z menedżerem, który nie byłby...
Jak przygotować wartościową ofertę ubezpieczenia grupowego?
Produkt ubezpieczenia grupowego jest wielowarstwowy. Już pierwszy, najprostszy podział na segment małych klientów i dużych grup niesie za sobą konsekwencje dla doradcy ubezpieczeniowego i...
Ubezpieczyciel „C” zgłosi mnie do KRD
To przykład złej komunikacji ubezpieczyciela z klientem. Każdemu bowiem może zdarzyć się przeoczenie, czeski błąd przy regulowaniu zobowiązania z tytułu umowy ubezpieczenia, w tym...