Klient firmowy dostępny również dla agenta

0
779

Nastały trudne czasy dla przedsiębiorców – rosnące lawinowo koszty, a co za tym idzie, konieczność podwyższania cen. Każdy przedsiębiorca wie, że zbyt wysoka cena może wpłynąć na konkurencyjność jego oferty na rynku. Nowy program MSM Biznes pozwala klientowi zaoszczędzić na kosztach ubezpieczenia.

Rezygnacja z ubezpieczeń w momencie, gdy trzeba opłacić rachunek za gaz, to nie jest dobre rozwiązanie, jednak optymalizacja kosztów – już tak.

Nasze innowacje – Twoja przewaga – to było nasze hasło i nadal nim jest. Chcemy, żeby nasi współpracownicy dostawali narzędzia, które pomogą im stworzyć przewagę na wymagającym rynku ubezpieczeń w Polsce. Przykładem jest MSM Biznes – program, który pomoże naszym współpracownikom łatwiej pozyskiwać klienta firmowego.

Różnica broker – agent

Program MSM Biznes jest skierowany do firm, w których koszt ubezpieczeń wynosi powyżej 100 tys. zł rocznie. Oczywiście takie firmy są obsługiwane przez agentów lub częściej – brokerów.

Czasami trudno jest agentowi konkurować z brokerami, ponieważ istnieje nie zawsze prawdziwa opinia, że broker z zasady może lub potrafi więcej. Według mojej wiedzy tak nie jest. W obu grupach można znaleźć specjalistów dobrych, jak i słabszych. Nie nazwa weryfikuje, kto jest lepszy, tylko faktyczna wiedza i podejście do klienta.

Pokutuje jeszcze ta informacja, że agent reprezentuje wyłącznie TU, a broker klienta, jednak Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń to mocno zmieniła. Do zadań multiagenta według tej ustawy należy także reprezentacja klienta.

To pozytywna zmiana, ponieważ kilka lat temu, gdy startowaliśmy z naszą firmą – od samego początku ustawioną na porównanie ofert i reprezentowanie klienta w procesie zakupu – wielokrotnie słyszałam, że nie wolno nam tego robić… Dzięki, ustawo IDD, za umocowanie prawne naszego jak najbardziej proklienckiego podejścia! Uzbrojeni w narzędzia i ustawę możemy spokojnie konkurować o ten rynek.

Nowe podejście do obsługi klienta firmowego

Ostatnie lata, a szczególnie pandemiczne, pokazały nam, jak wiele rzeczy możemy zrobić bez fizycznego uczestnictwa. Sprzedaż ubezpieczeń idealnie się do tego nadaje, jest to moim zdaniem ta jedyna droga, która będzie się dynamicznie rozwijała. Oczywiście nie na zasadzie prostych porównywarek OC, ponieważ ta sprzedaż i tak będzie przechodzić do internetu.

Kluczowe jest dostarczanie klientom narzędzi, które pozwolą im załatwić sprawy ubezpieczeń bez wychodzenia z biura czy z domu. Muszą mieć takie jedno miejsce, gdzie będą gromadzić dane dotyczące przedmiotu ubezpieczenia, gdzie agent specjalista będzie mógł te dane przeanalizować i przygotować oferty zgodne ze sztuką. Gdzie klient będzie mógł zadać pytania i szybko dostać odpowiedź. Gdzie będzie gromadził całą dokumentację i będzie miał do niej dostęp przez 24 h na dobę.

Takie narzędzia mamy przygotowane i z tym agent może do klienta iść i zaoferować mu taką usługę.

Orkan jako uniwersalny CRM

Orkana dobrze znają już nasi współpracownicy, korzystają z niego w codziennej pracy. System ciągle się rozwija i jest aktualizowany zgodnie ze zmieniającym się rynkiem, wymogami i potrzebami klientów. Jedna z nowych funkcji, z których agenci mogą korzystać, to konta klienta, jest to narzędzie, które agent może, ale nie musi dać swojemu klientowi.

Dzięki tej funkcji usprawnia się proces komunikacji z klientem, jeżeli jest to zgodne z oczekiwaniami klienta i agent chce mu taką funkcjonalność udostępnić. Nie będzie to jednak jedyna funkcja, którą będzie można wykorzystać do komunikacji z klientem firmowym. Upraszczamy proces komunikowania się i obsługi klienta – wszystko w jednym miejscu w Orkanie.

Wsparcie agentów

MSM powstało 12 lat temu po to, żeby wspierać agentów w ich codziennej pracy. Szkolenia i propozycje nowych rozwiązań w świecie szybko rozwijających się technologii to pomoc zarówno dla nich, jak i dla klientów. Te 12 lat to coraz nowsze rozwiązania, nowe technologie, a także nowe wymogi, z czym staramy się sobie poradzić.

Takie przyjazne rozwiązania chcemy proponować naszym współpracownikom. W skrócie – „ogarniamy rzeczywistość” i z rzeczy skomplikowanych staramy się tworzyć rzeczy proste.

Skorzystaj z naszego programu MSM Biznes

Na początku września rozpoczęliśmy proces szkoleń dla naszej sieci i zapraszamy wszystkich, którzy szukają dla siebie i swoich klientów takich rozwiązań oraz potrzebują nowoczesnych narzędzi do obsługi klientów firmowych. Nasze innowacje – Twoja przewaga.

Anna Pająkowska
msm.pl