LINK4 sięgnął po GenAI

0
1068

LINK4 udostępnił pracownikom rozwiązanie zastępujące tradycyjną bazę wiedzy. Jest ono wspierane generatywną sztuczną inteligencją opartą o model LLM, czyli large language model. W języku polskim to duże modele językowe – rodzaj sztucznej inteligencji, która wykorzystuje techniki głębokiego uczenia i ogromne zbiory danych.

Narzędzie powstało dzięki pracy zespołów pod kierownictwem Daniela Maja, dyrektora Pionu Operacji Ubezpieczeniowych, oraz Łukasza Michalczyka, dyrektora Pionu Analityki i Zarządzania Danymi. Zapewnia ono szybki i intuicyjny dostęp do informacji na temat szczegółów produktów ubezpieczeniowych LINK4.

 – Pierwsze modele AI, które rozumiały tekst i zdjęcia, zbudowaliśmy w LINK4 już ponad dwa lata temu. Były to autorskie rozwiązania zbudowane przez nasz Zespół Data Science. Rozwiązania te były oparte o sztuczne sieci neuronowe, które uczyliśmy od zera na naszych danych. To doświadczenie pozwoliło nam bardzo szybko wejść w świat GenAI i dużych modeli językowych, co będzie kolejnym krokiem we wdrażaniu AI w procesy LINK4. Nasz pierwszy prototyp jest właśnie testowany i już mamy zidentyfikowane kolejne obszary, gdzie będziemy chcieli wykorzystać GenAI, zarówno w obszarze tekstu, jak i zdjęć – mówi Łukasz Michalczyk.

 – Szeroko rozumiana AI, a tym bardziej narzędzia, które wykorzystują modele LLM, to bardzo dobre uzupełnienie technologii botowej. Technologii opartej na NLU, gdzie działające modele są dojrzałe i dopracowane, a taki bot z powodzeniem działa w LINK4 od kilku lat w obszarze monitoringu należności. Narzędzia, w których wykorzystujemy AI, wspierają również pracowników w obsłudze procesów back office, tam gdzie funkcjonujące roboty tego nie wykonują. Wierzę, że generatywna sztuczna inteligencja będzie wiodącą technologią wykorzystywaną w procesach sprzedaży, obsługi klienta oraz agenta – podkreśla Daniel Maj.
Rozwiązanie zostanie przetestowane najpierw w teamie projektowym, a następnie udostępnione wszystkim pracownikom. Po pozytywnej weryfikacji LINK4 będzie je wykorzystywać w kolejnych procesach sprzedażowych i serwisowych.

(AM, źródło: LINK4)