LINK4 spodziewa się trudnego roku, ale zachowuje optymizm

0
565

Patrycja Kotecka, członkini zarządu LINK4, w wypowiedzi dla wirtualnemedia.pl na temat tegorocznych wyzwań w ubezpieczeniach wskazała, że widoczne w 2022 r. pogorszenie się sytuacji gospodarczej skutkowało jeszcze większą niż dotychczas walką o pozyskanie klienta. W efekcie tego zjawiska rynek stał się bardziej wymagający, a argument ceny jeszcze istotniejszy. Zdaniem ekspertki 2023 r. będzie pod tym względem jeszcze trudniejszy.

Zapytana przez serwis o najważniejsze trendy tego roku w branży ubezpieczeniowej Patrycja Kotecka wymieniła upowszechnienie rozwiązań omnikanałowych, tj. zapewnienia klientom dostępu zarówno online, jak i offline, za pośrednictwem różnych kanałów: internetu, telefonu czy osobistego kontaktu, w celi zakupu i wszechstronnej obsługi polisy. Priorytetem jest usprawnienie obsługi szkód, zapewnienie ich szybkiego rozpatrywania i wypłaty odszkodowań.

Członkini zarządu LINK4 zwraca też uwagę na zjawiska związane z sytuacją geopolityczną oraz makroekonomiczną i generowanych przez nie obaw o życie, zdrowie oraz bezpieczeństwo ekonomiczne swoje i najbliższych. Jej zdaniem nieprzewidywalność rozwoju sytuacji skłania do poszukiwania rozwiązań ograniczających ryzyko, np. polis zdrowotnych czy na życie. Stąd też LINK4 realizuje strategię biznesową, opartą o misję „prostych ubezpieczeń”, której sednem jest transformacja oparta o dane. Zakład koncentruje się na wzmocnieniu procesów sprzedażowych multikanałowych w dystrybucji bezpośredniej, w których coraz większe znaczenie będzie miała sprzedaż i obsługa klienta online, prowadzona z wykorzystaniem większej liczby kanałów kontaktu niż dotychczas oraz w coraz większym stopniu wspomagana algorytmami opartymi o modelowanie big data i sztuczną inteligencję. Z kolei w procesach operacyjnych ubezpieczyciel stawia na daleko posuniętą robotyzację.

Patrycja Kotecka zapewnia, że LINK4 koncentruje się na ciągłym upraszczaniu oferty produktowej i zachowuje spory optymizm, jeśli chodzi o przewidywania na ten rok. W ocenie ekspertki wyzwaniem numer jeden dla polskich ubezpieczeń w 2023 r. będą: inflacja oraz trudne do przewidzenia konsekwencje wojny na Ukrainie. Jej zdaniem czynniki te mogą przekładać się na wzrost cen ubezpieczeń, w tym OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Patrycja Kotecka zwraca uwagę, że przerwane łańcuchy dostaw w wyniku pandemii, wojna oraz rosnąca inflacja już wpłynęły na wyższe ceny części samochodowych czy usług warsztatów naprawczych. Innym z kluczowych wyzwań dla branży ubezpieczeniowej będzie także wzrost liczby użytkowanych aut elektrycznych, których szkody są dużo kosztowniejsze w likwidacji.

Członkini zarządu LINK4 spodziewa się, że w 2023 r. powinno nastąpić dostosowanie kosztów polis komunikacyjnych do realiów rynkowych. Dlatego jej firma optymalizuje i automatyzuje proces obsługi szkód, jak również działania w innych obszarach, co pozwala na obniżenie kosztów, mając nadzieję, że dzięki temu wymuszone rynkowo podwyżki nie będą tak odczuwalne.

Więcej:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/trendy-i-wyzwania-2023-roku-patrycja-kotecka-link4

(AM, źródło: wirtualnemedia.pl)