MetLife: Idealny doradca ubezpieczeniowy według klientów

0
796

W badaniu „Dobry Agent. Dobry Doradca” MetLife zapytało, jaki według respondentów powinien być idealny doradca ubezpieczeniowy oraz czym się kierować przy jego wyborze i jakich cech szukać. Badani stwierdzili, że powinien on być szczery, z indywidualnym podejściem, cierpliwy i godny zaufania, a przy tym profesjonalny.

63,5% ankietowanych wskazało, że oczekuje od swojego doradcy szczerości, czyli jasnego przedstawienia zalet i wad prezentowanego rozwiązania. Bardzo pożądaną cechą jest też indywidualne podejście (49,5%) oraz cierpliwość podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości (37,9%). 40,7% ankietowanych chce też móc obdarzyć zaufaniem swojego doradcę ubezpieczeniowego, natomiast 26,5% respondentów oczekuje, że doradca ubezpieczeniowy zainteresuje się ich osobistą sytuacją.

Uczciwość bardziej ceniona niż fachowość

Uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy ceni sobie 97,2% badanych. Fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń jest ważnym kryterium dla 94,3% ankietowanych, a 91% wymieniło pomoc w określeniu, jakie ubezpieczenie potrzebne jest zainteresowanemu. Dla 90,4% istotne jest także jasne przedstawienie warunków umowy oraz znaczenie trudnych słów i pojęć, a dla 89,2% – przygotowanie najlepszej oferty.

Ważna opinia bliskich

Większość badanych (61,5%) decyduje się na współpracę z konkretnym doradcą właśnie dlatego, że pozytywnie jego pracę ocenili znajomi lub rodzina. Tylko około 19% osób zdecydowało się na współpracę z konkretnym doradcą, ponieważ on sam bezpośrednio skontaktował się z nimi. Natomiast 17% klientów znalazło swojego doradcę przez internet.

W naszej branży profesjonalizm to nie tylko znajomość warunków umowy i przepisów prawa – to również balansowanie pomiędzy tym, co istotne dla klienta pod kątem samego ubezpieczenia, a tym, co jest dostępne w ofercie ubezpieczeniowej. Rolą agenta jest zadbanie o to, żeby klienci mieli pewne narzędzia zabezpieczające ich przyszłość. Żeby to miało miejsce, musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Doradcy są właśnie od tego, żeby dopilnować wszystkiego – wspierać klientów, umiejętnie zadawać pytania i również rozwiewać wątpliwości, tłumacząc trudne, fachowe sformułowania – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl