Mondial Assistance wraz z Fachmistrzem umożliwią bezgotówkową naprawę lokalu

0
542

Fachmistrz, ogólnopolska sieć fachowców od remontów i napraw domowych, została przejęta przez Mondial Assistance. Na jej bazie dostawca usług pomocowych przygotuje specjalną ofertę dla ubezpieczycieli – organizację całego procesu likwidacji szkód w mieszkaniach i lokalach małych przedsiębiorców. Dla klientów oznacza to możliwość naprawy zniszczeń, zamiast wypłaty odszkodowania.

Fachmistrz zajmuje się likwidacją szkód majątkowych np. po pożarach czy zalaniach w lokalach. Posiada ogólnopolską sieć fachowców od remontów nieruchomości i drobnych napraw w mieszkaniach. Mondial Assistance będzie mogło od teraz zaoferować zakładom usługę, dzięki której ubezpieczenia domów i mieszkań zapewni zarówno pokrycie kosztów naprawy zniszczeń po pożarze czy zalaniu, jak i możliwość organizacji całego remontu i przywrócenia nieruchomości do stanu sprzed szkody.

– Połączenie z Fachmistrzem to projekt, nad którym pracowaliśmy przez ostatni rok. Głęboko wierzę, że kompleksowa likwidacja szkody i możliwość zaoferowania klientowi wyboru drogi postępowania jest nowym otwarciem na rynku usług pomocowych. Rozszerzamy w ten sposób kategorię usług pomocowych, ale również na nowo kształtujemy standard likwidacji szkód w ubezpieczeniach nieruchomości. Uważam, że jeśli jeden podmiot będzie zajmował się całym procesem likwidacji od początku do końca, łatwiej będzie osiągnąć wysoki poziom satysfakcji klientów. Outsourcing tego elementu usługi ubezpieczeniowej przyniesie  wiele korzyści dla towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Z badań Mondial Assistance wynika, że 83% respondentów chce, aby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie w trudnej sytuacji, ale też organizował pomoc. Dlatego do polis mieszkaniowych dodawane są pakiety usług assistance zapewniające wsparcie fachowca, organizację lokalu zastępczego czy przechowywanie rzeczy w czasie remontu po większym pożarze czy zalaniu. Teraz Mondial Assistance chce pójść krok dalej i zaoferować klientowi możliwość wyboru, w jakim zakresie będzie się on angażował w proces naprawy.

– Nasz ekspert  może dokonać oględzin, udokumentować zniszczenia i wycenić koszty naprawy. Co więcej, będziemy mogli klientowi od razu zaproponować, że w umówionym terminie przyślemy ekipę, która naprawi szkody. Ponadto zapewnimy zakup wymaganych materiałów, koordynację całego remontu, gwarancję jakości i pokrycie jego kosztu – mówi Piotr Ruszowski.

Z analiz Mondial Assistance wynika, że grupa osób, która w przypadku wystąpienia szkody chce mieć „święty spokój”, stale rośnie. Podobnie jest w przypadku małych przedsiębiorców, dla których kluczowe jest szybkie doprowadzenie do używalności lokalu, który wynajmują klientom lub w którym prowadzą działalność gospodarczą.

– Potwierdzają to też nasze obserwacje. Zbudowaliśmy pozycję rynkową na tym, że trudno jest samodzielnie znaleźć fachowców gwarantujących wysoką jakość usługi, terminowość i solidność. Każdy kto przeprowadzał remont wie, jakim wyzwaniem jest znalezienie i zakontraktowanie rzetelnych fachowców, nie wspominając o koordynacji wielu ekip różnych specjalności. Tym bardziej że nie chodzi tu o planowy, często wymarzony remont, tylko naprawę skutków niespodziewanej szkody. Trzeba ją naprawić jak najszybciej, żeby móc normalnie mieszkać bądź korzystać z nieruchomości, która stanowi dla nas pośrednie lub bezpośrednie źródło dochodu. W takiej sytuacji możliwość scedowania tego obowiązku na profesjonalną firmę może być atrakcyjnym rozwiązaniem – mówi Agnieszka Nurska-Kaczor, dyrektor zarządzająca w Fachmistrzu.

Piotr Ruszowski wskazuje, że jest to scenariusz podobny do sposobu naprawy zniszczonych samochodów. – W dłuższym okresie podobnie będzie też w przypadku ubezpieczeń nieruchomości. Dlatego zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, żeby już dziś budować kompetencje firmy w zarządzaniu takim procesem – mówi prezes Mondial Assistance.

(AM, źródło: Brandscope)