My już znamy odpowiedzi na problemy agentów

0
1556

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu, i Tomaszem Suchankiem, wiceprezesem zarządu Multipolisa.pl

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Regularnie zadajemy sobie jedno pytanie: jak najlepiej rozwiązać codzienne problemy agentów ubezpieczeniowych? Kto najtrafniej zrealizuje ich potrzeby?

Tomasz Chwiejczak: – My odpowiadamy na te pytania już od kilkunastu lat! Gdy startowaliśmy w 2013 r., świat ubezpieczeń wyglądał nieco inaczej. Dzisiaj technologicznie możemy zdziałać o wiele więcej, a jednocześnie nowe przepisy nie ułatwiają pracy agentom. Biurokracja (i ta konieczna, i ta zbędna) zabiera cenny czas. Klientom łatwiej zmienić swojego agenta. Są też bardziej wrażliwi na cenę, bo inflacja nie ominęła ubezpieczeń.

Kalkulacje nadal trzeba przeliczać w żmudny sposób, a przecież cały świat przyspieszył i klienci chcą efektu tu i teraz. Do tego IDD, APK, rozliczenia polis. Potrzeba bardzo dużo wysiłku, aby to wszystko sprawnie pogodzić z bieżącą obsługą klientów. Jak więc rozwijać swój biznes?

No właśnie. Świat gna do przodu, a rynek ubezpieczeń jakby nie nadążał za zmianami.

T.C.: – Widzimy to wyraźnie. Ubezpieczenia są pod nadzorem KNF, to produkty realizujące interes społeczny. Dlatego nie możemy czekać na zmiany, tylko sami musimy je wprowadzać. W sumie traktujemy to jak wyzwanie. Im więcej ograniczeń, tym większa kreatywność. Codziennie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami i dziś jako Multipolisa.pl możemy powiedzieć, że wypracowaliśmy taki pakiet dla agentów, który rozwiązuje większość ich codziennych problemów.

I tu jest odpowiedź na moje codzienne pytanie! Chętnie poznam „shortlistę” problemów i rozwiązań.

T.C.: – Nasza propozycja dla agentów to efekt rozmów z partnerami, pomysłów kadry dyrektorów regionu i wielu lat doświadczenia na rynku ubezpieczeń i finansów. Rozwiązania problemów agentów demonstruje tabela.

Wygląda to bardzo obiecująco. Podzielmy się więc z agentami szczegółami Waszej propozycji. Interesują nas leady – jak to organizujecie?

Tomasz Suchanek: – Przede wszystkim wystartowała nasza autorska porównywarka ubezpieczeń: www.polisy24.pl, gdzie klienci mają możliwość porównania ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, a wkrótce nieruchomości. Mamy także partnerskie umowy na wyłączność i realizujemy wiele kooperacji.

Leady ubezpieczeniowe są dostępne dla naszych zaufanych partnerów, którzy pracują wyłącznie z nami, realizują ustalony wspólnie przypis składki i obrandują swoje biuro naszymi barwami. Leady dla partnerów to nowość na rynku i bardzo wierzymy w sens tego projektu.

Przejdźmy do trudniejszych tematów: biurokracja, IDD, APK, RODO. Naprawdę wiemy, jaki to problem dla agentów. Tym bardziej jesteśmy ciekawi Waszego rozwiązania.

T.S.: – Nasz pomysł jest bardzo prosty – wszystko realizujemy online, wysyłając do klienta e-maile z systemu Multipolisy. Ale najważniejsze jest to, że APK jest przygotowane zgodnie z wytycznymi KNF i faktycznie bada potrzeby klienta. Zadajemy dokładnie przemyślane pytania – tak jak oczekuje KNF od profesjonalnego agenta. Mamy jedno z najlepszych APK w Polsce. Przy obowiązkach IDD/APK klient niczego nie musi potwierdzać, jedynie w przypadku RODO jest konieczne „odklikanie” zgód na stronie www.

Zautomatyzowaliśmy także rejestrację polis i 85% sprzedaży rejestrujemy w naszym systemie bezpośrednio z raportów ubezpieczycieli. Nasz partner wykonuje tylko obowiązki IDD/APK, co zajmuje max 5 minut.

Może opowiecie coś również o projekcie Akademia Życia?

T.S.: – Akademia to szczególny projekt szkoleniowy dla naszych partnerów. Zauważyliśmy, że agenci coraz częściej chcą rozmawiać z klientami o ubezpieczeniach na życie, ale hamuje ich brak pełnej wiedzy. Nasza kadra menedżerów ma ogromne doświadczenie w sprzedaży ubezpieczeń na życie, dlatego chcemy dzielić się tą praktyczną wiedzą i dać partnerom możliwość rozwoju ich biznesu.

Poszerzamy też naszą ofertę o ubezpieczenie korporacyjne i kredyty, więc nasz partner ma dostęp do wielu różnorodnych produktów. Klienci lubią załatwiać swoje sprawy w jednym miejscu, więc każda ze stron tylko na tym korzysta.

Tak unikalny pakiet dla agentów zapewni Wam duży wzrost rynkowy. Jakie macie plany rozwoju na najbliższe miesiące i lata?

T.C.: – Rośniemy dynamicznie już teraz i to potwierdza, że strategia Multipolisy jest słuszna. Mamy ponad 50% wzrostu składki rok do roku, a w ciągu sześciu ostatnich miesięcy pozyskaliśmy blisko 100 nowych partnerów. Nasz roczny plan rozwoju to kilkunastu nowych agentów miesięcznie i obrandowanie kolejnych lokali.

Mimo intensywnego wzrostu chcemy zachować ten sam kształt i jakość współpracy. Dbać o procesy i indywidualny kontakt z partnerami. Nasz zespół pracuje w tym samym składzie od dziesięciu lat. Mamy własny Dział IT, Call Center, Dział Wsparcia, więc jesteśmy niezależni i elastyczni. Zawsze dostępni, gdy partner nas potrzebuje.

Obserwujemy rynek od dawna i widzimy, że multiagencje z indywidualnym podejściem, otwarte na zmiany i dialog są najlepszym, długofalowym wyborem i dają agentowi najwięcej satysfakcji z codziennej współpracy.