Nationale-Nederlanden sponsorem tytularnym 17. Półmaratonu Warszawskiego i 45. Maratonu Warszawskiego

0
470

Podczas konferencji z okazji 20-lecia Fundacji „Maraton Warszawski”, organizatora największych biegów ulicznych w Polsce, ogłoszono, że w 2023 roku odbędą się one jako 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz 45. Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski. Ogłoszenie nowego sponsora tytularnego, marki Nationale-Nederlanden, to kolejny krok w rozwoju Fundacji „Maraton Warszawski”.

Największy w Polsce półmaraton wystartuje 26 marca pod nazwą 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski. Na liście startowej jest już ponad 8 tysięcy nazwisk. Stołeczny organizator wydarzeń biegowych oraz Nationale-Nederlanden ogłosiły połączenie sił i wzmacnianie działalności Fundacji „Maraton Warszawski”. 

– Wspaniale jest znaleźć się na wspólnej drodze z kimś, z kim dzielimy wartości. Nawiązanie współpracy z Nationale-Nederlanden jest dla nas dowodem dużego zaufania i docenienia rangi naszych wydarzeń. To szczególnie ważne, że w czasie, kiedy cały biegowy świat wychodzi z trudnego okresu zapoczątkowanego pandemią, my robimy kolejny krok do przodu. Po 20 latach naszej fundacyjnej działalności promującej sport i zdrowy styl życia wiem, że mamy jeszcze wiele do powiedzenia – powiedział podczas konferencji prezes fundacji, Marek Tronina.

Fundacja od 20 lat jest propagatorem zdrowego trybu życia, profilaktycznych badań i regularnego uprawiania sportu. Cele i priorytety Fundacji „Maraton Warszawski” są bardzo bliskie Nationale-Nederlanden. Sport, a konkretnie bieganie, to jeden z filarów profilaktyki zdrowia, na którą obok badań profilaktycznych i zabezpieczenia finansowego na skutek nieprzewidzianych zdarzeń stawia nowy partner Fundacji.

– Z Fundacją „Maraton Warszawski” dzielimy podobne cele i wartości – takie jak, chociażby, promowanie aktywności fizycznej jako dobrego sposobu na dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne. Chcemy nie tylko zachęcać Polaków do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych czy regularnych badań okresowych, ale także dawać im do tego odpowiednie produkty i narzędzia. Jednym z nich jest niewątpliwie udział w Półmaratonie i Maratonie Warszawskim, czyli wydarzeniach, które mogą być motywacją do zadbania o swój dobrostan – opowiadał Andrzej Miron, członek zarządu ds. technologii Nationale-Nederlanden, prywatnie biegacz. – Chcemy skłaniać Polaków do tego, aby myśleli o swoim zdrowiu długodystansowo i aby uczynili troskę o siebie stałą częścią swojego stylu życia. Bo dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint. Dlatego hasłem przewodnim naszej kampanii jest #długodystanZDROWI, a w ramach naszego zaangażowania podejmiemy szereg działań, m.in. utworzymy specjalną strefę w miasteczku biegacza, w której osoby wspierające uczestników będą mogły wykonać podstawowe badania i potwierdzić swój stan zdrowia – dodał.

#BiegamDobrze razem z Nationale-Nederlanden

Nowy sponsor tytularny postanowił zaangażować się w akcję #BiegamDobrze – największą biegową inicjatywę charytatywną. Umożliwia ona biegaczom zapisującym się na bieg wybór jednej z 9 organizacji dobroczynnych i założenie własnej zbiórki – wirtualnej skarbonki. Uczestnik zachęca swoich bliskich do wpłat na ważny dla niego cel i wspólnymi siłami zasila swoją skarbonkę. Po osiągnięciu wyznaczonych pułapów – kwot minimalnych – otrzymuje w prezencie pakiet startowy na bieg wraz z wyjątkowym, pomarańczowym numerem startowym. Nationale-Nederlanden postanowiło uhonorować wysiłek zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty.

– Zaangażowanie społeczne jest dla nas jednym z kluczowych obszarów działalności. Włączając się w te niezwykle ważną inicjatywę Fundacji „Maraton Warszawski”, chcemy uświadamiać o istocie aktywności i profilaktyki w codziennym życiu, ale również nieść realną pomoc i czynnie wspierać organizacje, które każdego dnia pomagają wielu Polakom podnosić jakość ich życia, wspierać ich zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Ta misja jest częścią naszej strategii zaangażowania społecznego. Dlatego też zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i docenić wysiłek osób, które przystąpiły do programu #BiegamDobrze i zebrały największe kwoty. Jako Nationale-Nederlanden dołożymy dodatkowe sumy do zbiórek liderów akcji, które dana osoba będzie mogła przekazać na wybraną przez siebie fundację. Wierzymy, że razem możemy więcej – tłumaczyła Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

– Akcja #BiegamDobrze to niesamowite dzieło wielu dobrych ludzi. Przez 7 lat jej trwania uczestnicy zebrali ponad 7 milionów złotych, wspierając kilkanaście organizacji społecznych w realizowaniu ich projektów. Cieszy mnie, że charytatywna część naszej działalności przyciąga nie tylko coraz większą rzeszę biegaczy, ale też staje się ważnym motywem dla współpracujących z nami marek. Dzięki tegorocznej współpracy z Nationale-Nederlanden skala wsparcia, jakie otrzymają organizacje charytatywne, będzie jeszcze większa. To świetny przykład współdziałania między trzecim sektorem, biznesem i uczestnikami naszych biegów. W słusznej sprawie biegnie się lżej – tak brzmi główne hasło #BiegamDobrze i jestem pewna, że będzie ono aktualne jeszcze przez wiele lat – dodaje Magda Skrocka, dyrektor komunikacji Fundacji „Maraton Warszawski”.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)


Komentarz

Półmaraton Warszawski w pomarańczowych barwach? Duma!

Niektórzy płaczą na ślubach i pogrzebach, a ja na koncertach i na starcie miejskich imprez biegowych. A kiedy z głośników płynie „Warszawski sen” Czesława Niemena, a ja biegnę przez ulice mojej ukochanej Warszawy – obok osób z całego świata, o różnym stopniu sprawności – to mnie zupełnie rozkłada. Dlatego od siedmiu lat regularnie wracam na trasę Półmaratonu Warszawskiego.

A teraz dodatkowa radość, bo Fundacja Maraton Warszawski nawiązała współpracę z Nationale-Nederlanden i moja ulubiona impreza biegowa zyskała znowu ubezpieczeniowego patrona tytularnego. Duma!

Nationale-Nederlanden ma w kulturze osadzoną promocję zdrowego stylu życia i aktywność, może się też pochwalić silną reprezentacją biegową, na której czele znajduje się wciąż niedościgniony ultramaratończyk Tomasz Zyśko.

Tomasz jest drugim Polakiem, który ukończył jeden z najtrudniejszych biegów na świecie – Brazil 135. Na co dzień odpowiada w Nationale-Nederlanden za dystrybucję i mówi o sobie „jestem zwykłym warszawskim biegaczem”.

Pasję do biegania zaszczepił u mnie Adam Sankowski, ale zaczynałam z pozycji obserwatora – w życiu bym nie powiedziała, że ja też mogę kiedykolwiek ukończyć półmaraton, a nawet maraton. Wydawało mi się, że to wyczyn godny nadczłowieka. Okazuje się, że to raczej kwestia wytrwałości niż nadludzkich mocy.

Mam nadzieję, że spotkam wielu ubezpieczeniowców na trasie 17. Półmaratonu!

Aleksandra Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”