Nic nie zastąpi osobistego kontaktu

0
1196

Łukasz Junik w styczniu 2022 r. awansował na stanowisko dyrektora krajowego, dołączając do grona Top Menedżerów OVB Polska. Z czytelnikami „Gazety Ubezpieczeniowej” dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat ścieżki kariery, którą wybrał, i perspektyw rozwoju branży ubezpieczeniowej w najbliższej przyszłości.

Dobrze przemyślana decyzja

Kiedy w styczniu 2007 r. stawiałem swoje pierwsze kroki w OVB, byłem przekonany, że wybieram przyszłościową branżę. Nie myliłem się. Ubezpieczenia odgrywają istotną rolę w ochronie finansowej i zabezpieczeniu przyszłości i każdy odpowiedzialny człowiek myśli o tym, jak potoczy się życie jego i najbliższych. Nasze czasy pełne są niepokojących zdarzeń, dlatego coraz więcej osób stara się przygotować na niespodziewane sytuacje. Branża ubezpieczeniowa jest więc bardzo perspektywiczna.

W pierwszym roku współpracy miałem okazję poznać produkty i przekonać się, jak wiele daje dobrze przeprowadzona analiza potrzeb klienta. Przekonałem się też, że praca oparta na kontaktach z ludźmi to coś, co bardzo mi odpowiada. W kolejnych latach starałem się równoważyć rozwój struktur i sprzedaż, realizując konsekwentnie Plan Kariery OVB. Ten precyzyjnie opracowany „drogowskaz” pozwala planować i osiągać następne szczeble kariery. I tak na początku 2022 r. awansowałem na stanowisko dyrektora krajowego OVB.

Patrząc z perspektywy, to co przyciągnęło mnie do OVB, pozostało niezmiennie do dzisiaj – możliwość rozwoju osobistego. Cykliczne szkolenia, wsparcie merytoryczne i narzędzia, przede wszystkim cyfrowe, pomagają rozwijać umiejętności w obszarze sprzedaży, zarządzania, negocjacji i obsługi klienta. Do tego dochodzi wsparcie Centrali OVB w zakresie księgowości, IT czy marketingu. Nie do pominięcia jest oczywiście też potencjał zarobkowy i poczucie sensu wykonywania swojej pracy – OVB kładzie nacisk na budowanie zaufania, dbanie o dobro klientów i zapewnianie im odpowiednich rozwiązań ubezpieczeniowych.

Przyszłość branży

Śledząc niesamowity rozwój OVB w Polsce w ostatnich latach, można zauważyć, że usługi oferowane przez OVB bardzo precyzyjnie odpowiadają na oczekiwania społeczne. Chodzi nie tylko o to, że możemy odpowiednio dobrać produkty w różnych obszarach i etapach życia, ale także edukujemy klientów, jak zarządzać dochodami i zabezpieczać przyszłość. Cyfrowy postęp i technologiczne innowacje zmieniły nasze życie i pracę. W zasadzie większość procesów możemy realizować online. Dzięki lepszej dostępności danych ubezpieczyciele mogą dokładniej ocenić ryzyko i dostosować ceny ubezpieczeń do indywidualnych profilów klientów.

Wpływ na branżę ubezpieczeniową będą miały także zagrożenia związane ze zmianami klimatycznymi oraz zrównoważony rozwój. Firmy będą musiały opracować strategie i produkty, które uwzględnią ryzyka związane z ekologią i zmianami klimatu. Ubezpieczenia dotyczące katastrof naturalnych, zielone ubezpieczenia i inicjatywy zrównoważonego rozwoju staną się bardziej powszechne.

Ubezpieczyciele będą z pewnością rozwijać cyfrowe platformy i narzędzia, które umożliwią klientom zakup polis online, zarządzanie polisami oraz szybkie zgłaszanie szkód. To jednak nie powinno stwarzać w żaden sposób zagrożenia dla usług świadczonych przez OVB, ponieważ jak pokazują badania i nasze ponad 50-letnie doświadczenie z działalności w 16 krajach Europy, w tej dziedzinie nic nie zastąpi osobistego kontaktu i podejścia opartego na zaufaniu.

Łukasz Junik
dyrektor krajowy OVB