Przewodniczący Rady ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich przy Prezydencie RP Jan Krzysztof Ardanowski na łamach „Naszego Dziennika” stwierdził, że organizacje rolnicze domagają się obowiązkowych ubezpieczeń gruntów uprawnych, gdyż wówczas składki będą bardzo niskie.
– Coraz częściej rolnicy mówią o tym, że oczekują podstawowego zabezpieczenia, a więc takiego, które może dotknąć każde gospodarstwo. Dochody rolnicze, poziom cen to wszystko jest bardzo ważne. Ale ubezpieczenie gospodarstw zdaniem rolników jest najważniejsze – podkreślił Jan Krzysztof Ardanowski.
Dziennik zwraca uwagę, że „według rolników, system, musi zostać zmieniony tak, aby ubezpieczenia stały się powszechne” – podał farmer.pl za PAP.
– Jak dotąd tej powszechności nie ma. Dlatego same organizacje rolnicze postulują wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia wszystkich gruntów uprawnych w Polsce, tak jak miało to miejsce do lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wtedy i składki będą bardzo niskie – zauważył Ardanowski.
Euler Hermes poszerzył swoją ofertę o środowiskowe gwarancje ubezpieczeniowe. Nowy produkt zabezpiecza roszczenia z tytułu transgranicznego przemieszczania odpadów.
Gwarancja ma zapewniać wsparcie w realizacji wyzwań biznesowych nie tylko wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom utylizującym czy transportującym odpady, ale też wielu firmom produkcyjnym.
– Ponieważ w Polsce nadal brakuje m.in. specjalistycznych spalarni czy innych zakładów kompleksowo utylizujących różnego rodzaju odpady, to nierzadko więcej się z Polski wywozi, niż przywozi odpadów wymagających takiej utylizacji. Gdy zaś mamy do czynienia z ich importem, to trzeba wiedzieć, że podlega on rygorystycznym procedurom prawnym – a jednym z elementów decydujących o sprawności tego systemu są właśnie gwarancje. Służą one nie tylko zabezpieczeniu ewentualnych roszczeń, zapewnieniu środków w celu naprawy ewentualnych szkód dla środowiska, ale są także jednym z bezpieczników całego systemu transportu odpadów. Jako ich wystawca bierzemy na siebie obowiązek weryfikacji firm ubiegających się o nie (finansowej, organizacyjnej, doświadczenia etc.), co przedkłada się m.in. na wyeliminowywanie firm przypadkowych i niesprawdzonych. To jest nie tylko nasza odpowiedzialność, ale też wkład w racjonalne zarządzanie transportem i gospodarowaniem odpadami, co jest w interesie przyszłości nas wszystkich – mówi Andrzej Puta, dyrektor Biura Gwarancji Euler Hermes.
Gwarancje zabezpieczające roszczenia z tytułu transgranicznego przemieszczania odpadów muszą przedkładać firmy mające w głównym przedmiocie transport i gospodarowanie odpadami, w tym transgraniczne, czy też zakłady gospodarki komunalnej zarządzające wysypiskami odpadów. Regulacje i wymogi te spełnić muszą także m.in. firmy z branży budowlanej – transportujące podkłady torowe czy zakłady chemiczne, których działalność może powodować szkodliwe skutki dla środowiska. Taką ochronę muszą również posiadać firmy produkcyjne, które korzystają z instalacji lub urządzeń wymagających zezwolenia, pozwolenia zintegrowanego, decyzji ze względu na potencjalne zagrożenie dla środowiska.
Ryzyko wystawcy gwarancji obejmuje:
koszty transportu (przywóz/wywóz/tranzyt)
koszty odzysku lub unieszkodliwiania, w tym koszty niezbędnych procesów przejściowych
koszty składowania przez okres 90 dni
przemieszczanie, odzysk lub unieszkodliwienie odpadów, które nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z planem
sytuacje gdy przemieszczanie, odzysk lub unieszkodliwianie odpadów było nielegalne
3 listopada odbędzie się szkolenie online „Bezpieczny broker – ochrona dla siebie i klienta”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzą Joanna Bojko – radca prawny, inspektor Ochrony Danych, oraz Teresa Grabowska – prezes TG-Doradztwo i Zarządzanie.
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia w ramach dwóch bloków tematycznych: „RODO w IT, czyli audyt cyberbezpieczeństwa według ENISA. Bezpieczeństwo cyfrowe małych i średnich firm brokerskich” oraz „Jeden aktor, dwie role. BROKER – administrator czy procesor?”.
W ramach pierwszego poruszone zostaną następujące kwestie:
Co to jest ENISA?
Dlaczego należy zrealizować audyt cyberbezpieczeństwa systemów IT?
Przewodnik po cyberbezpieczeństwie – 12 kroków według ENSA.
Zalecenia w zakresie trzech obszarów: ludzie, procesy, aspekty techniczne.
Checklista – narzędzie prostego audytu IT Security. Co powinna uwzględniać?
Z kolei w drugim bloku omówione zostaną następujące tematy:
Administrator a procesor – czy(m) się różnią?
Zrozumieć lepiej – przykłady relacji administrator-procesor i administrator-administrator na rynku ubezpieczeń.
Możliwe scenariusze w relacjach brokera z klientem i zakładem ubezpieczeń.
Broker: jeden aktor, dwie role – wybór, choć ograniczony.
Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.
Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.
Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.
Polski ubezpieczyciel cyfrowy Beesafe zajął drugie miejsce podczas sesji konkursowej Magic of Insurance w ramach Magic of Innovation #MOI, które odbyło się 20 i 21 października w Wiedniu.
Sesja była podzielona na trzy kategorie: insurtech (technologie ubezpieczeniowe), young talents (młode talenty) oraz health (zdrowie). Podczas spotkania swoje pomysły zaprezentowało 30 startupów z całego świata, w tym Beesafe, który przybliżył swój model funkcjonowania oparty na zwinnych rozwiązaniach oraz ideę za nim stojącą.
Na przedstawione koncepcje oraz już działające marki głosowała setka zgromadzonych na gali przedstawicieli branży finansowej, technologicznej, inwestycyjnej i sektora medycznego z regionu CEE, w tym m.in. z Austrii, Francji, Niemiec, Szwajcarii i Węgier.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego wyróżnienia. Beesafe wystąpił w naprawdę doborowym towarzystwie, wśród bardzo innowacyjnych i przedsiębiorczych marek na różnym etapie rozwoju. Nowatorskie rozwiązania prezentowane podczas Magic of Innovation to solidna dawka inspiracji dla rozwoju m.in. branży insurtech oraz możliwość wymiany doświadczeń ze światowymi praktykami. Ogromnie cieszymy się z tego, że wkład Beesafe w ten sektor został doceniony, szczególnie pod kątem innowacji i efektywności naszych rozwiązań – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe. – Nie spoczywamy jednak na laurach, bo mamy wiele planów na przyszłość i dalsze unowocześnianie branży, poszukując kolejnych technologii służących ubezpieczeniom, a przede wszystkim naszym klientom – dodaje.
21 października Parlament Europejski przyjął aktualizację przepisów dyrektywy komunikacyjnej. Nowe regulacje mają na celu zapewnienie lepszej ochrony i równego traktowania obywateli w Unii Europejskiej poszkodowanych w wypadkach oraz korzystających z ubezpieczeń komunikacyjnych.
Aktualizacja, która została przyjęta 689 głosami za (3 przeciw, 4 europosłów wstrzymało się), likwiduje lukę prawną istniejącą w obecnie obowiązujących przepisach dyrektywy. Nowe regulacje gwarantują poszkodowanym w wypadkach drogowych wypłatę odszkodowania nawet w razie bankructwa firmy ubezpieczeniowej. Ponadto wprowadzają one harmonizację na poziomie UE tekstu oświadczenia dotyczącego historii szkodowej. W zamyśle pomysłodawców ma to chronić obywateli w razie ich przeprowadzki z jednego państwa członkowskiego UE do drugiego. Klienci ubezpieczycieli będą również mogli łatwiej porównywać ceny, taryfy i zasięg oferowane przez różnych dostawców dzięki nowym bezpłatnym i niezależnym narzędziom do porównywania cen.
Zmieniona dyrektywa harmonizuje także wysokości sum gwarancyjnych w obowiązkowych ubezpieczeniach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w całej UE:
w przypadku szkód osobowych: 6,45 mln euro za jedno zdarzenie drogowe, niezależnie od liczby poszkodowanych, lub 1,3 mln euro na osobę;
w przypadku szkód na mieniu: 1,3 mln euro na wypadek, niezależnie od liczby poszkodowanych.
Aby uniknąć nadmiernej regulacji, zmienione przepisy wyłączają z obowiązku ubezpieczenia pojazdy poruszające się z prędkością mniejszą niż 14 km/h (takie jak traktory ogrodowe i skutery inwalidzkie) oraz rowery elektryczne. Pojazdy przeznaczone wyłącznie do sportów motorowych również są wyłączone z zakresu dyrektywy.
Nowela musi jeszcze zostać formalnie przyjęta przez Radę, drugiego współprawodawcę, i opublikowana w Dzienniku Urzędowym UE. Państwa członkowskie będą miały wówczas 24 miesiące na transpozycję zmienionej dyrektywy do prawa krajowego.
25 października rozpoczęły się konsultacje projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości dopłat do składek z tytułu ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w 2022 r. Proponowany akt przewiduje, że maksymalny poziom dopłat do składki wyniesie 65%, natomiast dotacja z budżetu państwa przekraczać będzie kwotę 1,42 mld zł.
Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich dopłaty do składek ubezpieczenia przysługują producentom rolnym w wysokości do 65% składki w przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia zawierającej pakiet rodzajów ryzyka i określenia przez zakład ubezpieczeń stawki taryfowej nieprzekraczających 9% sumy ubezpieczenia.
Projektowane rozporządzenie zakłada, że dopłaty do składek ubezpieczenia upraw rolnych (zbóż, kukurydzy, rzepaku, rzepiku, chmielu, tytoniu, warzyw gruntowych, drzew i krzewów owocowych, truskawek, ziemniaków, buraków cukrowych lub roślin strączkowych – od zasiewu lub wysadzenia do ich zbioru) od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych przez huragan, powódź, deszcz nawalny, grad, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę, suszę oraz ujemne skutki przezimowania lub przymrozki wiosenne wyniosą 65% składki do jednego hektara uprawy. Identyczny wskaźnik procentowy przyjęto w przypadku zwierząt gospodarskich (bydła, koni, owiec, kóz, drobiu lub świń). Limit wydatków na dopłaty do składek określono na ponad 1,42 mld zł.
Zarząd grupy Coface powołał Łukasza Kilińskiego na stanowisko Country Managera, powierzając mu od 1 listopada zarządzanie wszystkimi obszarami działalności Coface w Polsce. Na tym stanowisku zastąpi on Jarosława Jaworskiego, który pełnił funkcję Country Managera od 2012 r., a od 1 września tego roku objął stanowisko CEO Regionu Coface Central & Eastern Europe.
Łukasz Kiliński dołączył do Coface w 2007 roku, jako Sales Manager w nowo powstałej spółce Coface Poland Factoring. Następnie pełnił funkcje kierownicze, najpierw jako Head of Sales w spółce faktoringowej, a od 2011 roku jako Head of Commercial, odpowiadając za sprzedaż we wszystkich liniach biznesowych Coface: ubezpieczeniu należności, faktoringu, informacji gospodarczej i windykacji należności B2B.
W 2014 roku awansował na stanowisko Regional Commercial Director i przez trzy lata pracował w centrali regionu Central & Eastern Europe w Wiedniu. Do Polski wrócił w 2017 roku i od tego czasu pełnił funkcję Commercial Directora oraz wiceprezesa zarządu Coface w Polsce.
Przed dołączeniem do Coface, Łukasz Kiliński zdobywał doświadczenie w sprzedaży i w finansach, pracując w bankach komercyjnych Raiffeisen, Pekao Faktoring, MFaktoring.
– Podczas 14 lat pracy w Coface Łukasz Kiliński zawsze wyróżniał się ambicją i kreatywnością, a jego zdolność łączenia strategicznego myślenia z doskonałą oceną bieżącej sytuacji pozwalały mu z powodzeniem osiągać wyznaczone cele. Zrozumienie potrzeb klienta, niewątpliwe wyczucie rynku oraz zdolności negocjacyjne ułatwiały mu finalizowanie rozwiązań najwłaściwszych dla bezpiecznego rozwoju biznesu klientów, a także nawiązywanie trwałych relacji z kontrahentami Coface. Ponadto angażował się w wiele międzynarodowych inicjatyw, które miały znaczący wpływ na rozwój Coface. Jestem przekonany, że zrozumienie przez Łukasza Kilińskiego wartości i wizji Coface, jego doświadczenie i wiedza na temat polskiego rynku oraz umiejętności przywódcze pomogą mu rozwijać działalność Coface w Polsce, która jest wiodącym rynkiem w Regionie Central Europe – powiedział Jarosław Jaworski.
Łukasz Kiliński jest absolwentem studiów na kierunku International Business oraz Executive Master of Business Administration (EMBA).
Od 2020 r. serwis Medonet realizuje projekt o wdzięcznym tytule Narodowy Test Zdrowia Polaków. Jego ukoronowaniem jest raport opisujący nasze społeczeństwo pod kątem zdrowotnym – obejmuje takie zagadnienia, jak styl życia, korzystanie z opieki medycznej, choroby, na które zapadamy, ale także profilaktyka zdrowia.
W tym roku badanie zostało wykonane po raz drugi i wzięło w nim udział ponad 340 tys. osób – każdy z respondentów wypełnił ankietę weryfikującą, w jaki sposób w codziennym życiu dba o zdrowie.
Jednym ze wskaźników, jakie opracowali twórcy raportu, jest Indeks Zdrowia Polaków, ujmujący w sposób liczbowy, jak dbamy o zdrowie, na ile aktywny tryb życia prowadzimy, jak się odżywiamy, jakie działania profilaktyczne podejmujemy, w tym regularne wizyty kontrolne.
Wskaźnik opisany jest wartościami od 0% do 100%, gdzie 0% oznacza całkowite nieprzestrzeganie zaleceń zdrowego trybu życia, a 100% – ich pełne uwzględnienie. W tym roku wartość indeksu wynosiła 54,7% i była o 7,2 pkt. proc. niższa niż w 2020 r.
Najzdrowsze wykształcone kobiety z dużych miast
We wszystkich miastach średni indeks zdrowia jest niższy niż w poprzednim roku, jednakże zauważalna jest tendencja wzrostu troski o profilaktykę wraz ze wzrostem wielkości miasta, w którym mieszkamy – najlepiej sytuacja wygląda w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.
Równolegle kobiety są bardziej zdeterminowane od mężczyzn (indeks 56,6%, wobec 52,5%). Nie wydaje się to zaskakujące, kobiety żyją bowiem w Polsce średnio o prawie osiem lat dłużej niż mężczyźni.
Różnice w stosowaniu się do zaleceń profilaktycznych rosną także wraz ze wzrostem poziomu wykształcenia.
Lepsze jedzenie, mniej alkoholu i tytoniu
W porównaniu z rokiem 2020 jemy zdrowiej, a przynajmniej tak deklarujemy – staramy się ograniczać węglowodany, unikamy mięsa, częściej wybieramy posiłki zbilansowane, 16% z nas deklaruje, że w ogóle nie je fast foodów (w 2020 r. tak deklarowało 14%), a 34% codziennie je warzywa (30% w 2020).
Prawie co piąty Polak (19%) zadeklarował, że całkowicie stroni od alkoholu (to o 8 pkt. proc. więcej niż w 2020). Co ciekawe – częściej po alkohol sięgają osoby z wyższym wykształceniem (86% przyznaje się do jego spożywania) niż podstawowym (74%). Prawie co czwarty Polak (23%) pije kilka razy w tygodniu (choć jest to o 2 pkt. proc. mniej niż w 2020).
Mamy 27% czynnych palaczy (w 2020 r. było to o 5 pkt. proc. więcej), jednakże niemal tyle samo planuje rzucić palenie w przyszłości (26% kobiet i 25% mężczyzn).
Katarzyna Ciechońska
Poprawa zdrowia fizycznego, słabiej z psychicznym
56% kobiet i 62% mężczyzn ocenia swój stan zdrowia fizycznego jako dobry lub bardzo dobry (w 2020 r. było to 52% i 61%). Najlepiej oceniają je ludzie w wieku 35–44 lata – aż 61% tej grupy wiekowej deklaruje tu swoje zadowolenie.
Przeciwny trend dotyczy zdrowia psychicznego – zarówno kobiety, jak i mężczyźni stwierdzili w ankiecie, że mają się gorzej. Co ciekawe – najbardziej ze swojego zdrowia psychicznego zadowoleni są seniorzy – osoby powyżej 65. roku życia.
Być może w związku z pracą w domu zaoszczędzony na dojazdy czas wykorzystaliśmy na przebieżkę po parku (26% z nas uprawia sport przez dwie lub więcej godzin tygodniowo), ale jednocześnie izolacja społeczna negatywnie wpłynęła na nasz psychiczny dobrostan (22% deklaruje, że nie potrafi radzić sobie ze stresem). Do zdiagnozowanej depresji przyznaje się co dziesiąty Polak.
Kiedy zestawimy wyniki Narodowego Testu Zdrowia Polaków z poziomem wypłat świadczeń ochronnych ubezpieczeń na życie w I półroczu 2021 (4 mld zł, wobec 2,9 mld w analogicznym okresie rok wcześniej, według danych PIU), możemy mieć nie lada wyzwania – jak to jest, że oceniamy nasze zdrowie fizyczne lepiej, ale wypłat z ubezpieczeń na życie jest więcej?
Tutaj z odpowiedzią przychodzi pozytywny trend, jaki widzimy w odniesieniu do zainteresowania produktami życiowymi – wzrost poziomu wypłat świadczeń jest pochodną wzrostu ubezpieczonych, a dalej składki. Składka z samych ubezpieczeń ochronnych na życie wzrosła bowiem w I poł. 2021 r. o 13,7 proc. r/r, do 4,4 mld zł.
Katarzyna Ciechońska dyrektor ds. sprzedaży i współpracy z partnerami strategicznymi Nationale-Nederlanden
Z zebranych przez 30% Club Poland danych na temat udziału kobiet w 140 największych spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Polsce (firmy z indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80) wynika, że prawie w co czwartej z nich na koniec 2020 r. władze składały się wyłącznie z mężczyzn. Częściej w tych spółkach można było spotkać kobietę w radzie nadzorczej (17,3%) niż w zarządzie (12,6%). Łącznie udział kobiet we władzach wyniósł 15,5%.
W spółkach wchodzących w skład indeksu WIG20 kobiety stanowiły 20,5% władz podczas gdy w mniejszych spółkach z indeksu sWIG80 wskaźnik ten wyniósł 14,2%. Udział kobiet we władzach spółek z mWIG40 to 14,5%.
Statystyki w podziale na zarząd i radę nadzorczą pokazują, że w ponad połowie badanych spółek zarząd składał się jedynie z mężczyzn. Kobiety rzadko stawały też na czele organów spółek. Kobieta przewodniczyła pracom rady nadzorczej w 15% spółek z indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80, a panie na czele zarządów miało 4% spółek z tej grupy.
W podziale sektorowym kobietę najczęściej można było spotkać w sektorze finansowym i rolno-spożywczym, gdzie stanowiły one ponad 20% członków władz. Najniższy udział płci żeńskiej we władzach zanotowały spółki z sektora nieruchomości i detalicznego (odpowiednio: 11 i 10,7%).
Kobiety rządzą liderem rynku ubezpieczeń
Jak sytuacja przedstawia się w czołowych firmach ubezpieczeniowych w Polsce? W liderującym sektorowi majątkowemu PZU SA kobiety stanowią 37,5% składu zarządu. Na czele ośmioosobowego organu stoi Beata Kozłowska-Chyła, a płeć piękną reprezentują jeszcze Małgorzata Sadurska i Małgorzata Kot. Słabsza reprezentacja kobiet zasiada z kolei w radzie nadzorczej, gdzie na 11 członków mamy tylko Agatę Górnicką i Elżbietę Mączyńską-Ziemacką. Z kolei w PZU Życie, graczu nr 1 w sektorze życiowym, kobiety to blisko 44,5% składu zarządu, poczynając od prezes Aleksandry Agatowskiej poprzez Dorotę Macieję, Małgorzatę Kot oraz Małgorzatę Sadurską. Z kolei sześcioosobową RN kieruje Beata Kozłowska-Chyła, a wraz z nią w radzie zasiada Beata Teresa Bieńkowska. Dużo słabiej na tym tle wypada Warta, gdzie jedyną menedżerką we władzach obu spółek jest wiceprezes zarządu Anna Świderska. Taka sama sytuacja jest w Grupie Ergo Hestia, gdzie członkiem zarządu jest Justyna Wajs. Z drugiej jednak strony nad Wisłą są też tacy ubezpieczyciele jak MetLife,w których zarząd w 100% składa się z kobiet. Na jego czele stoi Monika Spadło-Kolano, a obok niej zasiadają Agata Lem-Kulig, Justyna Dymek, Małgorzata Milczarek-Bukowska i Magdalena Brzozowska-Tomczyk. Identyczna sytuacja ma miejsce w Link4, gdzie obok prezes Agnieszki Wrońskiej w zarządzie zasiadają Katarzyna Wojdyła i Patrycja Kotecka.
Sporo jest też zakładów ubezpieczeń, w których zarząd składa się w większości z mężczyzn, ale organem kieruje kobieta. Przykładem jest Unum Życie, gdzie na czele trzyosobowego zarządu stoi Aneta Podyma-Milczarek. Z kolei w Wiener TU rządzi Anna Włodarczyk-Moczkowska, a oprócz niej w gronie czterech zarządzających znajduje się też Lida Fido. Jeszcze silniejszą reprezentację pań posiada Aviva TUO, którą kieruje Katarzyna Laurenza, zaś jedną z pozostałych dwóch osób w zarządzie jest Jolanta Karny, pełniąca takie samo stanowisko w spółce życiowej grupy.
– Tylko zróżnicowana rada nadzorcza pozwala efektywnie nadzorować działalność spółek. Zróżnicowana pod względem wykształcenia, doświadczenia, kompetencji, wieku i płci. W takiej różnorodnej radzie nadzorczej mogą ścierać się czasami przeciwstawne stanowiska, czyniąc radę nadzorczą wartościowszą i z korzyścią dla spółki. Dlatego z całego serca popieram projekt 30% Club. Większa reprezentacja kobiet w organach spółek gwarantuje wielowymiarową i skuteczniejszą pracę, również pracę rady nadzorczej – powiedział Piotr Rybicki, ambasador 30% Club Poland, aktywny członek rad nadzorczych.
Nowi wspierający kampanię
30% Club Poland kontynuuje działania na rzecz zwiększenia reprezentacji kobiet na poziomie zarządów i rad nadzorczych spółek. Do kampanii społecznej promującej różnorodność w biznesie przystąpiła Anna Urbańska, dyrektor zarządzająca Globalnym Centrum Usług Biznesowych banku Standard Chartered w Warszawie oraz instytucje wspierające: EFPA Polska i Executive Network, a także kolejni ambasadorzy.
Anna Urbańska dołączyła do przedstawicieli najwyższych władz korporacyjnych 13 firm: BASF Polska, Benefit Systems, Blue Media, Credit Suisse Poland, Emitel, IBM Poland and Baltics, Mastercard Europe Oddział w Polsce, Orange Polska, Ryvu Therapeutics, Siemens Polska, Société Générale Oddział w Polsce, Summa Linguae, Wirtualna Polska, którzy zainaugurowali działalność kampanii w Polsce.
– Dbanie o udział przedstawicieli różnych płci na różnych poziomach struktury organizacyjnej to podstawa tworzenia inkluzywnego środowiska pracy. Dzięki różnorodności na poziomie kierownictwa firmy podejmujemy decyzje uwzględniające różne punkty widzenia, jesteśmy bardziej innowacyjni, skuteczniej zarządzamy ryzykiem i lepiej wspieramy zespoły w procesie zmian. Odpowiedzialność liderów i organizacji nie kończy się jednak na murach firmy. Jako społeczność biznesowa mamy możliwość tworzenia inkluzywnego środowiska w szerszym kontekście, na przykład przez działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu czy nastawienie na współpracę ze zróżnicowaną bazą dostawców – skomentowała Anna Urbańska.
W globalnym rankingu Interbrand Best Global Brands Allianz utrzymał pierwsze miejsce w kategorii najcenniejszych marek ubezpieczeniowych na świecie. Jednocześnie firma poprawiła swoją ogólną pozycję w rankingu i obecnie zajmuje 34. miejsce.
W ciągu roku wartość marki Allianz wzrosła o 2,2 mld USD (17%), do 15,2 mld USD. Wzrost ten jest najsilniejszy od czasu, gdy Allianz pojawił się w rankingu 100 Best Global Brands w 2007 r. z wartością marki na poziomie 4 mld USD.
– Jestem niezwykle dumny z tegorocznego niesamowitego wyniku. Ogromne podziękowania dla pracowników Allianz, naszych agentów i brokerów. Wspólnie realizujemy nasz cel „We secure your future”. Niestrudzenie pracujemy nad usprawnieniem podróży naszych klientów i znalezieniem prostych rozwiązań, które pozwolą im pewnie patrzeć w przyszłość – powiedział dr Christian Deuringer, szef globalnej marki i marketingu Allianz SE
Według Interbrand, awans Allianz w rankingu opiera się nie tylko na dobrych wynikach operacyjnych i zwiększonych przychodach, ale także na sile marki. Dodatkowo w ciągu ostatniego roku widoczny jest wzrost wpływu marki Allianz na decyzje zakupowe klientów.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.