Blog - Strona 1172 z 1538 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1172

Ryzyko gradu, zboża i kukurydza najczęściej ubezpieczane w Pocztowym TUW

0
Źródło zdjęcia:: 123rf.com

W tym roku zainteresowanie dotowanymi ubezpieczeniami rolnymi w sieci Poczty Polskiej obejmującej łącznie 4,6 tys. placówek jest bardzo duże. Najwięcej zawieranych umów obejmuje ryzyko gradu, zaś najczęstszym ubezpieczeniom podlegają uprawy zbóż i kukurydzy.

– Poczta Polska udostępnia szerokie portfolio ofertowe. Klienci, którzy odwiedzają nasze placówki, mogą skorzystać z usług nie tylko pocztowych, ale także bankowych i finansowych. Dystrybucja oferty PTUW to ważna składowa portfela usług realizowanych przez Pocztę. Cieszymy się, że w związku z największą w kraju bazą placówek, docieramy także do mniejszych miejscowości i wsi, ułatwiając tym samym zakup m.in. obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń adresowanych do rolników. To duża oszczędność czasu dla tej ważnej grupy zawodowej – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.   

W zakresie dotowanych ubezpieczeń rolnych Pocztowego TUW, najwyższy odsetek klientów wybiera ochronę plonów przed ryzykiem gradu. Do upraw najczęściej ubezpieczanych należą zboża i kukurydza. W pierwszym przypadku najwięcej polis zawarto w województwach mazurskim, wielkopolskim, mazowieckim, lubuskim, podlaskim. Natomiast w drugim w województwach podlaskim, wielkopolskim, mazowieckim, dolnośląskim. 

(AM, źródło: Poczta Polska)

Ubezpieczyciele docenieni za społeczne zaangażowanie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało dziewiętnastą edycję raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju. Wśród wyróżnionych znalazły się praktyki przedstawicieli polskiej branży ubezpieczeniowej.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżniło między innymi trzy praktyki realizowane od wielu lat przez Europ Assistance Polska. Pierwszą jest wspieranie młodzieżowej przedsiębiorczości poprzez zaangażowanie pracowników w aktywnym wspieraniu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Drugie wyróżnienie zostało przyznane za promowanie idei honorowego krwiodawstwa wśród pracowników i partnerów biznesowych oraz udzielanie wsparcia materialnego Regionalnemu Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Trzecie wyróżnienie odnosi się do Zasad Dobrych Praktyk Assistance, które dotyczą reguł postępowania firmy w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi, podwykonawcami, mediami oraz konkurencją.

Infolinia koronawirusowa Europ Assistance dla pracowników

Dodatkowo FOB postanowiło w tym roku wyróżnić działania związane z walką z pandemią. Europ Assistance Polska została wyróżniona za uruchomienie Help-Line Covid-19 – specjalnej infolinii informacyjnej dotyczącej koronawirusa dla wszystkich pracowników i ich rodzin, a także dostęp do telekonsultacji i wideokonsultacji z lekarzem.

– Wyróżnienie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020” jest dla nas bardzo cenne. Po raz kolejny doceniono nasze zaangażowanie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat podejmujemy inicjatywy, które mają również pozytywny wpływ nie tylko na rozwój rynku assistance w Polsce, ale także na jego wizerunek. Cieszymy się, że inicjatywy te są dostrzegane i doceniane. Pandemia pokazała, że takie inicjatywy są wtedy jeszcze bardziej potrzebne. My w tej trudnej dla wszystkich sytuacji zorganizowaliśmy specjalną zbiórkę krwi oraz zapewniliśmy naszym pracownikom i ich rodzinom odpowiednią pomoc i realne wsparcie. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się wśród firm, które podejmują działania w walce z pandemią Covid-19 – mówi Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.

Compensa wyróżniona za kompleksowe zaangażowanie

W raporcie wyróżniono też dwanaście  praktyk Compensy.

– Wśród zgłoszonych do raportu praktyk, aż jedna trzecia miała szczególne znaczenie w czasie pandemii. Z myślą o pracownikach w tym trudnym okresie podejmowaliśmy w firmie inicjatywy mające na celu wsparcie i zaopiekowanie ich w nowych, niełatwych okolicznościach. Z myślą o klientach rozwijaliśmy nasze zdalne rozwiązania, szczególnie ważne w warunkach utrzymania dystansu społecznego i ograniczonego dostępu do usług stacjonarnych – komentuje Karolina Tworzydło, dyrektor Strategii Marketingowej i Komunikacji w Compensie.

Wyróżnione praktyki Compensy w 2020 roku to:

  • Akcja #zdolnizdalnie skierowana do pracowników w celu zapewnienia work-life balance
  • Webinary dla Pracowników – z psychologiem i fizjoterapeutą
  • Aktywność sportowa pracowników połączona z akcjami charytatywnymi
  • Program Awareness, czyli dzielenie się wiedzą na temat bezpieczeństwa informacji
  • Świąteczne akcje charytatywne
  • Aplikacja dla klientów do samodzielnej likwidacja szkód
  • Telemedycyna w ubezpieczeniu zdrowotnym Compensa MULTI Zdrowie, czyli konsultacje z lekarzami i specjalistami bez wychodzenia z domu
  • COMPEtentni w praktyce – program praktyk letnich
  • COMPEtentni na start – program wdrożeniowy dla nowych pracowników (praktyka długoletnia)
  • Procedura antymobbingowa (praktyka długoletnia)
  • Platforma do komunikacji wewnętrznej (praktyka długoletnia)
  • Ogólnopolska kampania społeczna: Bezpieczna Autostrada na rzecz poprawy  bezpieczeństwa na drogach szybkiego ruchu (praktyka długoletnia).

Wolontariusze Unum działają mimo pandemii

Na wyróżnienie zasłużyły także dwie praktyki, w które w 2020 r. zaangażowali się wolontariusze Fundacji Unum. Pierwszą z nich było przedsięwzięcie „Pomagamy razem”, będące natychmiastową reakcją wolontariuszy (pracowników i współpracowników Unum Życie) na potrzeby w lokalnych szpitalach, DPS-ach oraz ich społecznościach. Praktyka polegała na dofinansowaniu wolontariuszy w zakupach materiałów ochronnych, środków bezpieczeństwa i innych potrzebnych rzeczy. Drugą docenioną praktyką jest Dzień Wolontariusza, coroczne święto dobroczynności, w którym wolontariusze Fundacji wraz z rodzinami i przyjaciółmi pomagają wybranym placówkom w remontach, naprawach lub zakupie potrzebnych rzeczy. W 2020 r. inicjatywa odbyła się w zmienionej formule. W trosce o bezpieczeństwo wolontariuszy wspólna zespołowa praca została zastąpiona finansowym wsparciem lokalnych społeczności, które w wyniku pandemii Covid-19 najbardziej ucierpiały.

‒ To wyróżnienie to zasługa przede wszystkim zaangażowanych wolontariuszy, którzy bez względu na panujące warunki gotowi są nieść pomoc potrzebującym. Za to im z głębi serca dziękuję! Serdecznie dziękujemy również Forum Odpowiedzialnego Biznesu za wyróżnienie naszych praktyk w raporcie. Gratuluję pozostałym firmom, które znalazły się w tej publikacji, i ogromnie się cieszę, że z roku na rok przybywa nam przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie i inspirujących praktyk, które zmieniają świat na lepszy ‒ mówi Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

Generali docenione za pomoc chorym dzieciom

W raporcie znalazły się także dwa projekty Generali Polska. FOB wyróżniło ubezpieczyciela za pomoc szpitalom w czasie pandemii Covid-19 oraz za program dla noworodków dotkniętych niedotlenieniem okołoporodowym. Obie inicjatywy Generali zostały uwzględnione w kategorii „Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej”.

– Bardzo się cieszę, że nasze działania na rzecz społeczności zostały zauważone i docenione. Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie, dlatego nie tylko staramy się dostarczać im najlepsze produkty, chroniące ich majątek i życie, ale działamy również na rzecz społeczności, w których funkcjonujemy. Zrównoważony rozwój jest jednym z ważnych filarów strategii całej Grupy Generali – podkreśla Justyna Szafraniec, dyrektor ds. PR Generali Polska.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 r. Dokument zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

Aviva chce rozwiązać problemy sercowe

Mimo trudności związanych z trwającą od ponad roku pandemią, ubezpieczyciele nie przestają się angażować społecznie. W ostatnim czasie Aviva przygotowała program działań edukacyjnych pod hasłem #MiesiącDlaSerca. Ich celem jest promocja profilaktyki zdrowotnej dotyczącej serca i układu krążenia. Aviva pokazuje równocześnie, w jaki sposób ubezpieczenia na życie i zdrowie wspierają klientów zarówno w zakresie profilaktyki, jak i leczenia chorób serca i układu krążenia.

W ramach inicjatywy na blogu ubezpieczyciela został zamieszczony artykuł dotyczący dbania o serce i zdrowej diety, a także ubezpieczeń na życie i zdrowie oferowanych przez Avivę. Firma publikuje też cykl materiałów na Facebooku, w których promuje świadome odżywianie z myślą o zdrowym sercu. Ponadto udostępniła najnowszy podcast w cyklu „Jesteśmy przy Tobie” na temat wpływu odżywiania na nasze zdrowie i samopoczucie. Rozmówczynią Agnieszki Szydłowskiej jest znana blogerka-dietetyczka Anna Reguła (ma 225 tys. obserwujących na Instagramie).  

Aviva przygotowała również opracowanie eksperckie przeznaczone dla swoich agentów ubezpieczeniowych, zawierające wiele liczb i faktów na temat chorób serca i profilaktyki. Zakład pokazuje także, w jaki sposób jego ubezpieczenia wspierają leczenie chorób serca i układu krążenia.

(AM, źródlo: Aviva, Compensa, Europ Assistance, Generali)

PKP wybrały portal Cash

0
Źródło zdjęcia: PZU

Polskie Koleje Państwowe dołączyły do grona klientów portalu Cash. Pracownicy PKP znaleźli się tym samym wśród 325 tys. osób korzystających już z oferty pracowniczych benefitów finansowych.

Ponad 2100 osób zatrudnionych w  PKP może już skorzystać z oferty portalu korzyści pracownika Cash. Zapewnia on zdalny dostęp do produktów finansowych.

– Synergia spółek Skarbu Państwa to bardzo istotny element strategii realizowanej przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Współpraca spółek Skarbu Państwa i innych podmiotów z polskim kapitałem to ważny aspekt patriotyzmu gospodarczego, dobrej cechy dojrzałych gospodarek. Przystąpienie PKP do systemu pożyczek pracowniczych PZU Cash jest dobrym przykładem na to, że nie jest ona realizowana sama dla siebie, a końcowymi jej beneficjantami są nie tyle współpracujące ze sobą spółki, ile tysiące Polaków i ich rodziny – powiedział Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

– Pracujemy nad poszerzeniem zakresu produktów na portalu Cash. Już wkrótce umożliwimy dostęp do kredytów hipotecznych, a także salary finance. Chcemy je oferować naszym największym klientom korporacyjnym – zapowiada Małgorzata Sadurska, która w zarządach PZU i PZU Życie odpowiedzialna jest m.in. za strategiczne programy partnerskie oraz Pion Klienta Korporacyjnego

– Pożyczki gotówkowe Cash to kolejny produkt PZU dostępny dla pracowników Polskich Kolei Państwowych. Grupa PZU jest operatorem programu Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz świadczy usługę ubezpieczeń na życie dla naszych pracowników. Poza tym PKP korzystają także z ubezpieczeń PZU o charakterze korporacyjnym – podsumowuje Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP.

Cash to element zintegrowanego ekosystemu pozapłacowych benefitów pracowniczych, który tworzony jest w ramach strategii Grupy PZU na lata 2021–2024. Znajdą się w nim, oprócz portalu, pakiety ubezpieczeniowe i zdrowotne, karty i abonamenty sportowo-rekreacyjne PZU Sport oraz system zniżek zakupowych u partnerów. Cash daje dostęp do oferty pożyczek dla pracowników, będących rodzajem benefitu pracowniczego.

(AM, źródło: PZU)

Euler Hermes: Marzec z rekordową liczbą niewypłacalności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

538 niewypłacalności ogłoszonych w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w pierwszym kwartale tego roku to o 105% więcej takich zdarzeń niż w tym samym okresie 2020 r. Wówczas to ogłoszono bowiem „jedynie” 263 niewypłacalności. Tylko w marcu miały miejsce 222 takie zdarzenia – informuje Euler Hermes.

Ubezpieczyciel zauważa, że w żadnym z sektorów gospodarki nie odnotowano spadku liczby niewypłacalności. Najmniejsza skala wzrostu, 50%, miała miejsce w budownictwie. Rekordowy wynik zanotowały usługi (+174% r/r), ale jak podkreśla Euler Hermes, był to w głównej mierze efekt skokowego przyrostu w marcu (83 firmy wobec 33 rok wcześniej), po kolejnym zamknięciu gospodarki.

Kryzys najmocniej uderza w regiony najaktywniejsze w sektorze przemysłowym i usługowym (poza Dolnym Śląskiem – a więc wzrost niewypłacalności na Mazowszu, w Wielkopolsce, na Pomorzu czy w Małopolsce) ale także te związane m.in. z produkcją rolną, transportem i przemysłem lekkim (jak województwa lubelskie, podlaskie, łódzkie czy lubuskie).

– Kryzys wywołany pandemią jest kryzysem firm małych – i nie należy tego lekceważyć, gdyż to one są podstawą gospodarki, w przybliżeniu zatrudniając 70% pracujących w przedsiębiorstwach i tworząc 50% PKB – mówi Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka.

Jego zdaniem może więc nie wielkość firm, ale skala problemu niewypłacalności powinny zwrócić uwagę, gdyż duża część tych firm nie ma możliwości organizacyjnych ani finansowych na przeprowadzenie procesu upadłościowego. Na upadłość stać generalnie tylko firmy duże. Dlatego błędem jest ocenianie sytuacji rynkowej jedynie na podstawie pojedynczego, wyrwanego z szerszego kontekstu niewypłacalności elementu, jakim są upadłości likwidacyjne. Obecnie niełatwe do przeprowadzenia także organizacyjnie, z powodu lockdownu i reżimu funkcjonowania instytucji publicznych.

– Dziwne byłoby, gdyby firmy nie korzystały z prostszego narzędzia w postaci uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, zwłaszcza w tak trudnej sytuacji – nie tylko finansowo-popytowej, związanej z zamknięciami gospodarki, ale także ograniczonej możliwości spotykania się i rygoru sanitarnego w jakim działają sądy, urzędy etc.  Warunkiem powodzenia działań naprawczych jest ich rozpoczęcie bez zwłoki i uproszczone postępowanie to umożliwia – uważa Tomasz Starus.

(AM, źródło: Multi AN)

Wielka Brytania: Jedni brokerzy mają strategie rozwoju, inni przetrwania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brytyjscy brokerzy znów widzą w upsellingu, akwizycji i marketingu drogę do rozwoju biznesu i powrotu do normy po skrajnie trudnym 2020 r. – wskazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Global Data.

Trzy najbardziej popularne strategie wzrostu (cross-selling/upselling, przejęcia i nasilenie działań marketingowych oraz obecności w sieci) zyskały na popularności wśród brokerów. Ponadto 74,4% respondentów planuje ekspansję terytorialną w 2021 r. Brokerzy ogólnokrajowi wyraźnie mają nadzieję na ożywienie aktywności biznesowej, kiedy tylko Wielka Brytania wyjdzie z lockdownu.

To mądre strategie. Fuzje i przejęcia zawsze są brane pod uwagę w trudnych warunkach, gdy firmy dążą do konsolidacji. Wzmożony marketing i obecność w sieci również są dobrą strategią w czasie, gdy konsumenci zostali zmuszeni do przeniesienia się online – komentuje Yasha Kuruvilla, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Mniej brokerów regionalnych dąży do wzrostu przez cross-selling/upselling albo akwizycje, co sugeruje, że te firmy nie dysponują kapitałem na takie działania. Jednak wzrósł odsetek brokerów regionalnych chcących zdobywać doświadczenie w nowym sektorze, a to wskazuje na chęć dywersyfikacji portfela. Bardzo nieznacznie zmienia się również odsetek brokerów prowincjonalnych dążących do wzrostu przez cross-selling albo zwiększoną aktywność marketingową.

Najbardziej wymownym odkryciem jest to, że w porównaniu z początkiem 2020 r. o 17,6% mniej brokerów prowincjonalnych chce rozwijać swój biznes w ciągu następnych 12 miesięcy. – Brokerzy prowincjonalni skupiają się na swoim istniejącym biznesie i planują po prostu przetrwać pandemię – podsumował Kuruvilla.

(AC, źródło: Global Data)

Ubezpieczyciele i reasekuratorzy razem dla klimatu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Siedmiu globalnych ubezpieczycieli i reasekuratorów, współpracujących z Programem Środowiskowym ONZ, tworzy sojusz ubezpieczeniowy Net-Zero Insurance Alliance (NZIA). Jego inauguracja ma nastąpić podczas konferencji ONZ w sprawie zmian klimatu w Glasgow (COP26) w listopadzie tego roku.

W skład NZIA wchodzą: AXA (przewodniczący), Allianz, Aviva, Munich Re, SCOR, Swiss Re i Zurich Insurance Group. Wszyscy członkowie sojuszu są sygnatariuszami zasad ONZ dotyczących zrównoważonych ubezpieczeń (PSI). NZIA został powołany pod auspicjami PSI ONZ w ramach Programu Ochrony Środowiska, będącego obszarem największej współpracy między ONZ a globalną branżą ubezpieczeniową.

Tworzący NZIA członkowie dotychczas budowali swoje przywództwo klimatyczne jako inwestorzy w ramach zwołanego przez ONZ Net-Zero Asset Owner Alliance. Teraz chcą pokazać kluczową rolę branży ubezpieczeniowej i zarządzających ryzykiem, ubezpieczycieli oraz inwestorów we wsparciu przejścia na gospodarkę zerową netto.

– My, ubezpieczyciele i reasekuratorzy możemy wpływać na klimat nie tylko poprzez nasze decyzje inwestycyjne, ale także poprzez działania ubezpieczeniowe. Ubezpieczenia i reasekuracja, które zapewniamy naszym klientom, mogą pomóc w przejściu na bardziej ekologiczną gospodarkę. Wierzymy, że naszą rolą jest zarówno służyć klientom, jak i chronić planetę – powiedział Renaud Guidée, przewodniczący NZIA i dyrektor ds. Ryzyka Grupy AXA. – W okresie poprzedzającym COP26 powołane przez ONZ Net-Zero Insurance Alliance, utworzone przez siedmiu wiodących ubezpieczycieli i reasekuratorów prowadzących działalność na całym świecie, jest otwarte dla wszystkich, którzy chcą dołączyć – dodał.

Aby upewnić się, że NZIA i jego członkowie przestrzegają obowiązujących przepisów, zasad i przepisów, w tym antymonopolowych, sojusz aktywnie współpracuje z zewnętrznymi doradcami prawnymi w celu określenia kształtu i treści działalności NZIA i zobowiązania netto. Oczekuje się, że ta analiza prawna zostanie zakończona do czerwca 2021 r., przed szczytem przywódców G7 w Wielkiej Brytanii.

Prezesi wszystkich siedmiu form tworzących sojusz oficjalnie złożyli oświadczenie o zamiarze przystąpienia do kampanii COP26 „Race to Zero” Glasgow Alliance for Net Zero.

GFANZ łączy istniejące i nowe inicjatywy finansowe o zerowej wartości emisji netto w jedno sektorowe forum strategiczne i będzie pracować nad zorganizowaniem odpowiednich środków finansowych niezbędnych do zbudowania globalnej gospodarki o zerowej emisji oraz osiągnięcia celów porozumienia paryskiego.

– Jesteśmy dumni, że pracujemy nad fundamentem Net-Zero Insurance Alliance wspólnie z podobnie myślącymi ubezpieczycielami i reasekuratorami – powiedział Roland Umbricht, Head of Global P&C Allianz. – W następnych dziesięcioleciach jako siła napędowa zrównoważonego ekosystemu finansowego będziemy wspierać naszych klientów i partnerów w przejściu na niskoemisyjne praktyki biznesowe – dodał.

– Wsparcie Munich Re dla planowanej NZIA podkreśla nasze zaangażowanie w przywództwo klimatyczne i naszą ambicję dostarczania innowacyjnych rozwiązań – zaznaczył Rupert Flatscher, Chief Underwriting Officer Munich Re.

Czym są PSI?

Zatwierdzone przez Sekretarza Generalnego ONZ i CEO branży ubezpieczeniowej Zasady Zrównoważonego Ubezpieczenia (PSI) służą jako globalne ramy dla branży ubezpieczeniowej w zakresie uwzględniania ryzyk i szans środowiskowych, społecznych i rządowych (ESG). Stanowią też globalną inicjatywę na rzecz wzmocnienia wkładu branży ubezpieczeniowej, zarządzających ryzykiem, ubezpieczycieli oraz inwestorów w budowanie odpornych, sprzyjających włączeniu społecznemu i zrównoważonych społeczności oraz gospodarek na zdrowej planecie.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Cyfryzacja w służbie eliminacji ryzyka ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem prezesa OnGeo Antoniego Łabaja technologie jutra pozwalają uniknąć niedoszacowania ryzyka ubezpieczeniowego w przypadku nieruchomości gruntowych.

Obecnie na prawie 8,5 miliona działek zabudowanych aż milion budynków leży na terenach zalewowych. 964 200 działek przecina się z terenami osuwiskowymi. Współczesne rozwiązania pozwalają jednak dokładnie scharakteryzować indywidualne cechy nieruchomości gruntowych, co umożliwia dużo precyzyjniejszą ocenę indywidualnego ryzyka.

Podstawą eliminacji ryzyka jest ocena, czy konkretne zagrożenie występuje w konkretnym kontekście. Dokonuje się tego poprzez zwykły pomiar parametrów fizycznych ubezpieczanego obiektu. Jeżeli występuje – należy mu przypisać konkretną wartość.

Do szacunków ryzyka należy więc włączyć jako stały element cechy terenu, które można uzyskać w sposób automatyczny. Są to:

  • zagrożenie powodziowe;
  • zagrożenie osuwiskowe i ruchów masowych;
  • odległość od cieków;
  • nachylenie terenu;
  • nasłonecznienie terenu;
  • odległość od drogi publicznej;
  • odległość od linii energetycznej;
  • odległość od budynków sąsiednich;
  • funkcja użytkowa budynku;
  • odległość od lasu;
  • inne.

Taką spersonalizowaną informację można uzyskać dla każdej działki w Polsce. Informacjami tymi można zasilić dowolny zewnętrzny system informatyczny. OnGeo posiada największą zharmonizowaną bazę danych przestrzennych w Polsce dostępną online.

– Dane pobieramy z wielu państwowych i samorządowych źródeł i aktualizujemy na bieżąco. Dzięki mechanizmowi API są dostępne niemal w czasie rzeczywistym dla systemów informatycznych ubezpieczycieli – mówi Antoni Łabaj. – Czas wdrożenia takiej usługi informacyjnej w dowolnej instytucji wynosi kilka tygodni – dodaje.

Powyższa kwestia stanowiła temat wystąpienia prezesa OnGeo podczas tegorocznej edycji Banking & Insurance Forum.

(AM, źródło: OnGeo)

Oferta inwestycyjna UNIQA dostępna zdalnie przez aplikację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA TFI i Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych wdrożyły rozwiązanie umożliwiające całkowicie zdalne korzystanie z bogatej oferty produktów inwestycyjnych. Wystarczy e-dowód oraz smartfon z NFC i zainstalowaną bezpłatną aplikacją eDO App.

Za pośrednictwem strony fundusze.uniqa.pl dzięki eDO App w kilku krokach można zacząć inwestować online. Wystarczy wybrać jedną z dostępnych strategii inwestycyjnych z oferty funduszy albo jeden z programów oszczędnościowych: IKZE czy IKE.

– Głównym celem PWPW, który konsekwentnie realizujemy, jest dbałość o jakość usług oraz ich dostępność dla obywateli. Dlatego cały czas rozszerzamy grono firm korzystających z eDO App. Współpraca z UNIQA otwiera przed użytkownikami aplikacji nowe możliwości. To pierwsze towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które dołączyło do grona naszych partnerów – mówi Maciej Biernat prezes PWPW.

– UNIQA TFI oferuje całe spektrum strategii inwestycyjnych oraz programów emerytalnych, których wyniki inwestycyjne od wielu lat znajdują się w gronie najlepszych na rynku. Aby ułatwić klientom dostęp do tych produktów, UNIQA stawia na rozwój różnych kanałów dystrybucji, w tym bezpośrednio przez internet. Współpraca z PWPW i wdrożenie eDO App stawia nasze towarzystwo w grupie liderów rozwoju zdalnych kanałów dystrybucji w Polsce. Klientom daje zaś możliwość zakupu bez wychodzenia z domu, co w dobie pandemii ma dodatkowe znaczenie – mówi Robert Garnczarek, prezes UNIQA TFI.

Aplikacja bazuje na zaawansowanych zabezpieczeniach kryptograficznych oraz wymaga potwierdzenia operacji indywidualnym kodem PIN. Umożliwia nie tylko potwierdzenie tożsamości, ale także szybkie wypełnienie formularza danymi odczytanymi bezpośrednio z warstwy elektronicznej dowodu.

Aplikację można pobrać ze sklepów Google Play, App Store, App Gallery na smartfony z anteną NFC i systemami Android (od wersji 6.0) oraz iOS (od wersji 13.2 dla iPhone’a 7 i nowszych).

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

Compensa kompleksowo ubezpiecza motocyklistów

0
Karol Domżała

Rozmowa z Karolem Domżałą, dyrektorem biura taryfikacji ubezpieczeń klientów indywidualnych Compensy

Aleksandra E. Wysocka: – Idzie wiosna i aż się chce wyjść, by pojeździć motocyklem. Coraz więcej jednośladów śmiga po polskich ulicach – ile ich jest dokładnie?

Karol Domżała: – Według danych CEPiK-u obecnie liczbę zarejestrowanych motocykli i skuterów szacuje się na mniej więcej 3,5 mln sztuk. Jest to już całkiem pokaźne grono użytkowników polskich dróg.

Czy polscy motocykliści są wystarczająco ubezpieczeni?

– Niestety wciąż mamy z tym problem. Sam jeżdżę od pewnego czasu i dostrzegam wśród moich przyjaciół z kręgu motocyklowego kwestię niedoubezpieczenia. W praktyce okazuje się, że większość właścicieli jednośladów kończy swoje zainteresowanie ubezpieczeniami na obowiązkowym OC.

W przypadku stłuczki czy szkody niesie to za sobą konsekwencje finansowe w postaci kosztów przywrócenia maszyny do stanu używalności i ewentualnej konieczności leczenia po wypadku.

Jakiego rodzaju ubezpieczenia dobrowolne mogą się przydać motocykliście?

– Motocykliści powinni przede wszystkim pomyśleć o polisie NNW. Wypadki zawsze mogą okazać się groźne w skutkach. Jednak w odróżnieniu od wypadku samochodowego, podczas którego jesteśmy w pewien sposób chronieni, bo siedzimy wewnątrz pojazdu, w przypadku motocykla czy w ogóle jednośladu tej bariery ochronnej nie ma i każda wywrotka niesie ze sobą ryzyko uszczerbku ciała. A ze statystyk wynika, że dla jednośladów jedynie niecałe 20% polis OC jest zawieranych razem z ubezpieczeniem NNW, podczas gdy w przypadku właścicieli aut jest to ok. 60%.

Kolejne bardzo przydatne ubezpieczenie to assistance. Ponad 50% właścicieli aut osobowych dokupuje assistance, by nie przejmować się koniecznością wymiany koła czy doprowadzenia auta do warsztatu w razie awarii.

Dla motocykli ten udział jest jeszcze mniejszy niż w przypadku NNW. Wynosi poniżej 10%, co z mojej perspektywy, jako osoby odpowiedzialnej za underwriting i zarazem aktywnego użytkownika jednośladu, jest absolutnie zaskakujące. Bo przecież awaria motocykla na drodze może być naprawdę kłopotliwa.

W samochodzie zawsze mamy koło zapasowe albo jakiś zestaw kluczy. W motocyklu nigdy takowego nie widziałam…

– Przebicie opony w motocyklu stanowi nie lada kłopot, bo zazwyczaj oznacza brak możliwości kontynuowania jazdy, podobnie jak rozładowany akumulator. Motocykliści są narażeni również na prozaiczny problem braku paliwa.

Bak motocyklowy pomieści zaledwie kilkanaście litrów, co w praktyce wystarcza na podróż 200–250 km. Dodatkowo motocykle nieco starszej generacji mają zazwyczaj bardzo nieprecyzyjne wskaźniki poziomu rezerwy, a czasem nawet nie mają ich w ogóle.

Jeżeli więc motocyklista nie jest wystarczająco przezorny albo w trakcie podróży trafi na odcinek, gdzie nie ma stacji benzynowej, to będzie czekał w przysłowiowym polu. W takim przypadku assistance naprawdę wiele ułatwia, tylko wcześniej trzeba się zabezpieczyć na taką ewentualność.

A co w przypadku kradzieży albo zniszczenia motocykla? Czy autocasco dla tych pojazdów też jest dostępne?

– W ofercie Compensy mamy autocasco dla motocyklistów i staramy się je promować, ale ogólnie towarzystw, które oferują to ubezpieczenie, jest relatywnie niedużo. Poza tym do niedawna oferta cenowa była wysoka, przez co w środowisku motocyklowym powstał mit, że autocasco jest horrendalnie drogie.

Muszę uczciwie przyznać, że rzeczywiście jeszcze ok. trzy–cztery lata temu stawki zaczynały się od kilkunastu procent wartości motocykla za samo AC. Miał na to wpływ stereotyp, że motocykliści zazwyczaj jeżdżą bardzo agresywnie. Uważano, że w przypadku nawet drobnego zdarzenia uszkodzenia w motocyklu są właściwie całkowite.

Ale Compensa przeszła wielką ewolucję, jeśli chodzi o swoje ubezpieczenie dla motocyklistów. W naszej organizacji mamy kilkanaście jeżdżących osób i wspólnie byliśmy w stanie zmienić ten niekorzystny wizerunek użytkowników jednośladów. Dzięki temu stopniowo obniżaliśmy składki za AC.

Oczywiście nie będą one na poziomie stawek jak dla samochodu osobowego analogicznej wartości, bo w razie uszkodzenia motocykla szkody są mimo wszystko większe. Tym niemniej w Compensie mamy już stawki na bardzo rozsądnym poziomie i moim zdaniem są one dostępne dla przeciętnego użytkownika jednośladu, o czym przekonało się spore grono moich znajomych.

Niewielu ubezpieczycieli oferuje polisy dla motocyklistów. Czym wyróżnia się oferta Compensy?

– Chyba jako jedyni adresujemy naszą ofertę nie tylko do użytkowników motocykli nowych, a więc w przedziale wiekowym 0–5 lat, ale też starszych, np. dwudziestoletnich. Więc nawet posiadając motocykl z początku XXI wieku, jak najbardziej można sobie takie autocasco kupić. A warto to zrobić choćby na wypadek kradzieży, które zdarzają się coraz częściej, bo popularność jednośladów rośnie z roku na rok, czy oczywiście stłuczki.

Oferujemy również zniżkę na AC za posiadanie crash padów i gmoli – czyli elementów, które zmniejszają uszkodzenia w razie upadku. Z perspektywy oceny ryzyka to wpływa na zmniejszenie potencjalnej szkody.

Mamy też oddzielne ubezpieczenie akcesoriów motocyklowych. Należy pamiętać, że ubezpieczenie autocasco chroni tylko nasz motocykl. Natomiast bardzo często w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego uszkodzeniu ulega także strój, czyli kombinezon, kurtka, rękawice, a także kask, jak również sakwy i kufry. Klauzula, którą udostępniamy naszym klientom w powiązaniu z ubezpieczeniem autocasco, stanowi dodatkowy element ochronny.

Czy te ubezpieczenia sprzedajecie w pakiecie? Czy trzeba sobie to wszystko wykupić samodzielnie?

– W Compensie można kupić samo OC i AC, ale jeżeli klient życzy sobie w tym samym momencie wykupić oba ubezpieczenia, to również nie ma problemu. Stosujemy podejście cross-sellingowe, czyli w przypadku wykupienia pakietu OC z AC na każde z tych ryzyk jest dodatkowa zniżka. Dlatego odnawiając OC, warto pomyśleć także o autocasco, szczególnie że w kwietniu mamy na to ubezpieczenie dodatkową zniżkę.

A czy jako motocyklista może Pan się podzielić jakąś osobistą historią ubezpieczeniową?

– Oczywiście. Przydarzyła mi się szkoda na moim pierwszym motocyklu. Wybrałem się na wyścigi Moto GP do czeskiego Brna, gdzie można zobaczyć najszybsze motocykle na świecie. I chyba trochę udzielił mi się ten nastrój wyścigowy, bo niestety w drodze powrotnej na jednym z łuków zaliczyłem uścisk tylnego koła i skończyło się to wypadnięciem z drogi i rozbiciem motocykla na barierkach.

Dzięki AC byłem w stanie dosłownie w ciągu dwóch tygodni odbudować swój motocykl. Dlatego bardzo gorąco zachęcam do tego, by po pierwsze wykupić autocasco.

A druga rzecz to assistance. Tamtą szkodę miałem ok. 550 km od domu – a to nie jest prosta sprawa przetransportować motocykl na taką odległość. Na szczęście miałem wykupioną w Compensie polisę assistance z limitem 750 km za sto kilkadziesiąt zł. Po godzinie przyjechała laweta, po 10 godzinach byłem już w domu, a motocykl w warsztacie.

Gdybym musiał za takie holowanie zapłacić sam, cóż… to byłoby ok 3000 zł. Mamy więc trochę ponad 100 zł składki assistance versus 3000 zł kosztów holowania – to jest ogromna różnica.

Na szczęście obyło się bez poważnych obrażeń ciała i nie musiałem korzystać z NNW, ale jak wiemy, niestety różnie z tym bywa na drodze, dlatego zawsze podkreślam, że jest to bardzo ważne ubezpieczenie w przypadku jazdy na motocyklu.

I patrząc wstecz na całą tę historię, zdecydowanie uważam, że nie ma się co zastanawiać i za te niewielkie pieniądze warto zabezpieczyć się na nieprzyjemną ewentualność, która może nam się w każdej chwili przydarzyć.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

NAU: Technologia i strategiczne partnerstwo kluczem do zwiększenia sprzedaży

0

Mija rok od debiutu na rynku NAU24. Dziś to już nie tylko nowoczesne narzędzie online’owe, ale cały ekosystem, na który dodatkowo składają się aplikacja mobilna i rozbudowane wsparcie backoffice’owe.

NAU24 pozwoliło wielu agentom nie tylko utrzymać dotychczasowy portfel klientów, ale też zwiększyć sprzedaż w czasie spowolnienia gospodarki, przenosząc ich pracę tam, gdzie znajdują się konsumenci – do sieci. Okazało się to kluczowe w czasie pandemii.

Przewaga konkurencyjna agenta

NAU24 to autorskie narzędzie NAU SA. Umożliwia agentom porównywanie ofert kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych, przygotowywanie na ich podstawie kalkulacji dla klientów i automatyczne wystawianie polis. Pozwala przenieść obsługę klientów do online’u i pozostać z nimi w kontakcie 24 godziny na dobę.

W efekcie generowanie przychodów odbywa się także po zamknięciu biura stacjonarnego, a agent może skutecznie rozwijać swoją działalność poza lokalnym rynkiem, obsługując klientów z każdego zakątka Polski.

– NAU 24 jest także platformą współpracy pomiędzy agentem i naszym back office – mówi Jolanta Kossakowska-Wojdaszka, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Sieci Agencyjnej w NAU.

W zeszłym roku stworzyliśmy zespół ekspertów, którzy stacjonarnie uzupełniają działalność regionalnych dyrektorów sprzedaży obsługujących agentów w terenie. Zadaniem ekspertów jest m.in. merytoryczna pomoc przy kalkulacjach i tworzeniu ofert w NAU24, wsparcie we wszelkich sprawach związanych z systemami poszczególnych TU oraz rozwiązywanie pozostałych problemów, które mogą pojawić się w codziennej pracy agenta.

Jeszcze więcej technologii

W momencie uruchomienia NAU24 dawało agentowi możliwość przejścia przez pełną ścieżkę sprzedaży w maksymalnie 5 minut. – Dziś jest jeszcze krócej: 3 minuty – mówi Rafał Woźniak, dyrektor Działu Projektów IT w NAU. Jak to możliwe?

– System jest cały czas rozwijany, a naszym głównym celem jest maksymalne ułatwienie agentowi wykonywania codziennych obowiązków – zaznacza Rafał Woźniak. – W marcu udostępniliśmy zintegrowaną z NAU24 aplikację mobilną na smartfony.

Umożliwia ona m.in. zdalne wykonanie oględzin pojazdu w zakresie ryzyka autocasco. Wykonane zdjęcia są przekazywane do NAU24 i automatycznie łączone z konkretnym pojazdem wraz z kalkulacją, a dla wybranych towarzystw bezpośrednio rozliczane.

Aplikacja umożliwia także zeskanowanie kodu Aztec znajdującego się w każdym dowodzie rejestracyjnym. Dzięki pełnej integracji aplikacji z systemem pozyskane dane bezpośrednio trafiają do NAU24 w formie częściowo wypełnionej kalkulacji, co znacząco skraca czas obsługi klienta.

Zaufany partner biznesowy

Nowoczesny agent działa dziś jak przedsiębiorca chcący możliwie szybko dostarczyć jakościowy produkt, w preferowany przez klienta sposób.

– Celem NAU jest profesjonalnie mu w tym pomóc. Dlatego merytorycznie i technologicznie wspieramy agenta w podążaniu za konsumentem – mówi Adam Rowicki, prezes zarządu NAU.

Pandemia jest czasem, w którym wymagania w tym zakresie znacząco wzrosły. Podobnie jak potrzeba biznesowego współdziałania i solidarności.

W czasie pandemii NAU uruchomiło program Tarcza 5.0, w którym dzięki zwiększonej prowizji agenci mogą efektywnie chronić swoje przychody. Obecnie trwa jego druga edycja. Ze względu na olbrzymie zainteresowanie i przedłużające się ograniczenia rozważane jest przedłużenie programu.

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie