Ubezpieczyciele docenieni za społeczne zaangażowanie

0
503

15 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało dziewiętnastą edycję raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju. Wśród wyróżnionych znalazły się praktyki przedstawicieli polskiej branży ubezpieczeniowej.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżniło między innymi trzy praktyki realizowane od wielu lat przez Europ Assistance Polska. Pierwszą jest wspieranie młodzieżowej przedsiębiorczości poprzez zaangażowanie pracowników w aktywnym wspieraniu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Drugie wyróżnienie zostało przyznane za promowanie idei honorowego krwiodawstwa wśród pracowników i partnerów biznesowych oraz udzielanie wsparcia materialnego Regionalnemu Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Trzecie wyróżnienie odnosi się do Zasad Dobrych Praktyk Assistance, które dotyczą reguł postępowania firmy w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi, podwykonawcami, mediami oraz konkurencją.

Infolinia koronawirusowa Europ Assistance dla pracowników

Dodatkowo FOB postanowiło w tym roku wyróżnić działania związane z walką z pandemią. Europ Assistance Polska została wyróżniona za uruchomienie Help-Line Covid-19 – specjalnej infolinii informacyjnej dotyczącej koronawirusa dla wszystkich pracowników i ich rodzin, a także dostęp do telekonsultacji i wideokonsultacji z lekarzem.

– Wyróżnienie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020” jest dla nas bardzo cenne. Po raz kolejny doceniono nasze zaangażowanie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat podejmujemy inicjatywy, które mają również pozytywny wpływ nie tylko na rozwój rynku assistance w Polsce, ale także na jego wizerunek. Cieszymy się, że inicjatywy te są dostrzegane i doceniane. Pandemia pokazała, że takie inicjatywy są wtedy jeszcze bardziej potrzebne. My w tej trudnej dla wszystkich sytuacji zorganizowaliśmy specjalną zbiórkę krwi oraz zapewniliśmy naszym pracownikom i ich rodzinom odpowiednią pomoc i realne wsparcie. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się wśród firm, które podejmują działania w walce z pandemią Covid-19 – mówi Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.

Compensa wyróżniona za kompleksowe zaangażowanie

W raporcie wyróżniono też dwanaście  praktyk Compensy.

– Wśród zgłoszonych do raportu praktyk, aż jedna trzecia miała szczególne znaczenie w czasie pandemii. Z myślą o pracownikach w tym trudnym okresie podejmowaliśmy w firmie inicjatywy mające na celu wsparcie i zaopiekowanie ich w nowych, niełatwych okolicznościach. Z myślą o klientach rozwijaliśmy nasze zdalne rozwiązania, szczególnie ważne w warunkach utrzymania dystansu społecznego i ograniczonego dostępu do usług stacjonarnych – komentuje Karolina Tworzydło, dyrektor Strategii Marketingowej i Komunikacji w Compensie.

Wyróżnione praktyki Compensy w 2020 roku to:

  • Akcja #zdolnizdalnie skierowana do pracowników w celu zapewnienia work-life balance
  • Webinary dla Pracowników – z psychologiem i fizjoterapeutą
  • Aktywność sportowa pracowników połączona z akcjami charytatywnymi
  • Program Awareness, czyli dzielenie się wiedzą na temat bezpieczeństwa informacji
  • Świąteczne akcje charytatywne
  • Aplikacja dla klientów do samodzielnej likwidacja szkód
  • Telemedycyna w ubezpieczeniu zdrowotnym Compensa MULTI Zdrowie, czyli konsultacje z lekarzami i specjalistami bez wychodzenia z domu
  • COMPEtentni w praktyce – program praktyk letnich
  • COMPEtentni na start – program wdrożeniowy dla nowych pracowników (praktyka długoletnia)
  • Procedura antymobbingowa (praktyka długoletnia)
  • Platforma do komunikacji wewnętrznej (praktyka długoletnia)
  • Ogólnopolska kampania społeczna: Bezpieczna Autostrada na rzecz poprawy  bezpieczeństwa na drogach szybkiego ruchu (praktyka długoletnia).

Wolontariusze Unum działają mimo pandemii

Na wyróżnienie zasłużyły także dwie praktyki, w które w 2020 r. zaangażowali się wolontariusze Fundacji Unum. Pierwszą z nich było przedsięwzięcie „Pomagamy razem”, będące natychmiastową reakcją wolontariuszy (pracowników i współpracowników Unum Życie) na potrzeby w lokalnych szpitalach, DPS-ach oraz ich społecznościach. Praktyka polegała na dofinansowaniu wolontariuszy w zakupach materiałów ochronnych, środków bezpieczeństwa i innych potrzebnych rzeczy. Drugą docenioną praktyką jest Dzień Wolontariusza, coroczne święto dobroczynności, w którym wolontariusze Fundacji wraz z rodzinami i przyjaciółmi pomagają wybranym placówkom w remontach, naprawach lub zakupie potrzebnych rzeczy. W 2020 r. inicjatywa odbyła się w zmienionej formule. W trosce o bezpieczeństwo wolontariuszy wspólna zespołowa praca została zastąpiona finansowym wsparciem lokalnych społeczności, które w wyniku pandemii Covid-19 najbardziej ucierpiały.

‒ To wyróżnienie to zasługa przede wszystkim zaangażowanych wolontariuszy, którzy bez względu na panujące warunki gotowi są nieść pomoc potrzebującym. Za to im z głębi serca dziękuję! Serdecznie dziękujemy również Forum Odpowiedzialnego Biznesu za wyróżnienie naszych praktyk w raporcie. Gratuluję pozostałym firmom, które znalazły się w tej publikacji, i ogromnie się cieszę, że z roku na rok przybywa nam przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie i inspirujących praktyk, które zmieniają świat na lepszy ‒ mówi Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

Generali docenione za pomoc chorym dzieciom

W raporcie znalazły się także dwa projekty Generali Polska. FOB wyróżniło ubezpieczyciela za pomoc szpitalom w czasie pandemii Covid-19 oraz za program dla noworodków dotkniętych niedotlenieniem okołoporodowym. Obie inicjatywy Generali zostały uwzględnione w kategorii „Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej”.

– Bardzo się cieszę, że nasze działania na rzecz społeczności zostały zauważone i docenione. Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie, dlatego nie tylko staramy się dostarczać im najlepsze produkty, chroniące ich majątek i życie, ale działamy również na rzecz społeczności, w których funkcjonujemy. Zrównoważony rozwój jest jednym z ważnych filarów strategii całej Grupy Generali – podkreśla Justyna Szafraniec, dyrektor ds. PR Generali Polska.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 r. Dokument zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

Aviva chce rozwiązać problemy sercowe

Mimo trudności związanych z trwającą od ponad roku pandemią, ubezpieczyciele nie przestają się angażować społecznie. W ostatnim czasie Aviva przygotowała program działań edukacyjnych pod hasłem #MiesiącDlaSerca. Ich celem jest promocja profilaktyki zdrowotnej dotyczącej serca i układu krążenia. Aviva pokazuje równocześnie, w jaki sposób ubezpieczenia na życie i zdrowie wspierają klientów zarówno w zakresie profilaktyki, jak i leczenia chorób serca i układu krążenia.

W ramach inicjatywy na blogu ubezpieczyciela został zamieszczony artykuł dotyczący dbania o serce i zdrowej diety, a także ubezpieczeń na życie i zdrowie oferowanych przez Avivę. Firma publikuje też cykl materiałów na Facebooku, w których promuje świadome odżywianie z myślą o zdrowym sercu. Ponadto udostępniła najnowszy podcast w cyklu „Jesteśmy przy Tobie” na temat wpływu odżywiania na nasze zdrowie i samopoczucie. Rozmówczynią Agnieszki Szydłowskiej jest znana blogerka-dietetyczka Anna Reguła (ma 225 tys. obserwujących na Instagramie).  

Aviva przygotowała również opracowanie eksperckie przeznaczone dla swoich agentów ubezpieczeniowych, zawierające wiele liczb i faktów na temat chorób serca i profilaktyki. Zakład pokazuje także, w jaki sposób jego ubezpieczenia wspierają leczenie chorób serca i układu krążenia.

(AM, źródlo: Aviva, Compensa, Europ Assistance, Generali)