Blog - Strona 1231 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1231

PZU LAB Approved znakiem bezpieczeństwa

0
Źródło zdjęcia: PZU Lab

Rozmowa z Tomaszem Husiem i Dariuszem Gołębiewskim z PZU LAB

Aleksandra E. Wysocka: – PZU LAB wprowadza nowy projekt certyfikacji systemów i urządzeń przeciwpożarowych. Skąd ten pomysł?

Tomasz Huś: – PZU LAB ma bardzo jasny cel – dbanie o bezpieczeństwo klientów korporacyjnych. Ważnym elementem naszej pracy jest szczegółowe analizowanie najczęstszych przyczyn szkód. Kolejnym krokiem jest znalezienie rozwiązań, które minimalizują ryzyko ich wystąpienia.

Podczas naszych audytów obserwujemy, że sprzęt przeciwpożarowy bądź przeciwwybuchowy, który ma ratować ludzi i majątek w krytycznej sytuacji, zdecydowanie zbyt często zawodzi. Pytanie dlaczego? Powód bywa prozaiczny – często zawodzi obsługa i serwisowanie urządzenia.

Po pewnym czasie sprzęt, który miał chronić przed niebezpiecznymi sytuacjami, przestaje spełniać swoją funkcję, co niestety bardzo trudno zauważyć. Przykładem mogą być drzwi przeciwpożarowe: mimo upływu czasu wciąż wyglądają tak samo, więc pracownikom trudno się zorientować, że straciły część swoich właściwości ochronnych. Dopiero podczas pożaru okazuje się, że zawiodły. Chcemy zapobiegać takim sytuacjom. Służy temu certyfikacja PZU LAB Approved.

Proces certyfikacji rozpoczyna się już w fazie projektowania, następnie zwracamy uwagę na sposób produkowania urządzeń. Ostatnim, najbardziej wymagającym elementem jest sprawdzenie sprawności już zamontowanych instalacji. Wszystkie te procedury mają potwierdzić, że sprzęt działa bez zarzutu i nie zawiedzie w sytuacji zagrożenia.

A jak to funkcjonuje z perspektywy klienta?

Dariusz Gołębiewski: – Klient, który będzie chciał, aby jego produkty uzyskały certyfikat, musi być przygotowany na to, że obejmie on aspekty inżynieryjne, procesowe, technologiczne i organizacyjne. Powiedzmy to otwarcie. Proces uzyskania certyfikacji PZU LAB Approved nie jest i nigdy nie będzie łatwy. Ale będzie tego wart.

Na naszej stronie PZULAB.pl/certyfikacja zamieściliśmy dokumenty, które regulują cały proces. Klienci mogą tam zapoznać się z jego przebiegiem. Zaczęliśmy od certyfikacji drzwi przeciwpożarowych jako elementu biernego, który z naszego punktu widzenia jest jedną z najważniejszych części składowych całego systemu bezpieczeństwa.

W przypadku pożaru dzięki takim drzwiom można odseparować poszczególne strefy i zminimalizować zniszczenia majątku, a także straty wynikające z przestoju w działalności przedsiębiorstwa. Jak pokazały nasze doświadczenia, źle serwisowane lub użytkowane stają się bardzo zawodne. Nikt nie chce takiej sytuacji.

Jak długo trwają przygotowania do rozpoczęcia procesu certyfikacji?

D.G.: – To efekt kilku lat pracy naszego zespołu i partnerów zewnętrznych. Podpisaliśmy porozumienie ze Szkołą Główną Służby Pożarnictwa, której eksperci pomagali nam tworzyć certyfikację.

Chcę podkreślić, że nasz model jest zupełnie inny od stosowanych dotychczas w Polsce rozwiązań – to nie jest certyfikat kreowany na papierze, tylko certyfikat, którego sednem jest podejście inżynieryjne. Nie certyfikujemy jedynie wyrobu lub spisanych procedur, lecz cały system bezpieczeństwa – od projektu poprzez wyprodukowanie sprzętu, jego montaż u klienta i – najważniejsze – serwis tego urządzenia. Potwierdzenie wysokiego poziomu na każdym z tych etapów powoduje, że wyposażenie może być oznaczone certyfikatem PZU LAB Approved.

Certyfikat jest ważny dwa lata, a nasi inżynierowie nadzorują również jego utrzymanie. Inżynierowie ryzyka PZU LAB odwiedzają miejsca, gdzie zostały zainstalowane urządzenia zabezpieczające klientów końcowych, żeby zweryfikować i potwierdzić sposób ich utrzymania. Dzięki temu klient końcowy, który kupił i zainstalował dane urządzenie, może spokojniej spać, wiedząc, że cała instalacja jest dobrze zaprojektowana, wyprodukowana i serwisowana, a jednocześnie producent urządzenia ma ogromną motywację do tego, aby ten stan rzeczy utrzymywać.

Z jakimi problemami stykacie się podczas procesu certyfikacji?

D.G.: – Często firmy przeznaczają znaczne sumy na urządzenia przeciwpożarowe, jednak oszczędzają na porządnym serwisie. Skutek jest taki, że w momencie wystąpienia zagrożenia systemy zabezpieczające są niesprawne.

Nasza certyfikacja opiera się na założeniu, że jeżeli sprzęt jest wyprodukowany i zamontowany przez autoryzowaną firmę, to również serwis musi być wykonywany przez podmiot, który zagwarantuje, że te urządzenia będą sprawne. To kluczowe nie tylko dla firmy ubezpieczeniowej, która bierze odpowiedzialność za ryzyko, ale również dla producentów sprzętu przeciwpożarowego, na wypadek pojawienia się zarzutów, że w momencie pożaru urządzenie nie zadziałało.

Czy klient, który wybierze certyfikowane przez Was drzwi, może liczyć na jakieś zniżki ubezpieczeniowe?

T.H.: – Działamy w branży korporacyjnej, gdzie pojęcie zniżki od taryfy jest bardzo umowne. PZU LAB w ogóle nie wchodzi w sam obszar ubezpieczeń. Faktem jest jednak, że dzięki certyfikacji ograniczamy ryzyko, co wcześniej czy później w ubezpieczeniach korporacyjnych musi się przełożyć na składkę.

D.G.: – Znak PZU LAB Approved to dla przeprowadzającego analizę inżyniera ryzyka potwierdzenie, że systemy zabezpieczeń zainstalowane u klienta faktycznie zadziałają w przypadku zagrożenia.

T.H.: – Dbamy o życie, zdrowie i majątek klientów. Bądźmy szczerzy, underwriterzy z innych zakładów ubezpieczeń też przecież znają się na ryzyku i mogą uwzględniać certyfikaty w swoich kwotacjach.

Zniżka ubezpieczeniowa nie jest wartością nadrzędną. Nie walczymy o klienta ceną, lecz wartością dodaną, którą jest bezpieczeństwo w krytycznych sytuacjach. Urządzenie ma zadziałać, a nie tylko ładnie wyglądać.

Liczycie na to, że w przyszłości wszyscy producenci urządzeń przeciwpożarowych będą ubiegać się o Waszą certyfikację?

D.G.: – PZU LAB świadczy usługi komercyjne w zakresie doradztwa, ekspertyz, szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Odkąd istniejemy, klienci prosili nas o radę w kwestii tego, jaki system zamontować. Na polskim rynku pojawiło się bardzo dużo systemów, które wręcz nie powinny być traktowane jako wyroby związane z obszarem bezpieczeństwa, ponieważ ich jakość bywa wątpliwa.

Nasza certyfikacja ma na celu oddzielenie ziarna od plew, czyli wskazanie tych rozwiązań i producentów, którzy faktycznie dbają o jakość. Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej publikuje co roku statystyki pokazujące, czy systemy zabezpieczeń zadziałały. Dane są przerażające – nie było w Polsce pożaru, w którym wszystkie systemy zabezpieczeń zadziałałyby tak, jak powinny. Tylko firmy ubezpieczeniowe, które biorą odpowiedzialność za ryzyko klientów, mogą tę sytuację zmienić.

Musimy też być świadomi, że w Polsce przepisy przeciwpożarowe skupiają się głównie na ochronie ludzi. To właśnie rolą firm ubezpieczeniowych powinno być zabezpieczenie także majątku przedsiębiorstw. PZU LAB doradza klientom, jak bezpiecznie prowadzić swoją działalność, i dostarcza rozwiązań, które to bezpieczeństwo wspierają.

T.H.: – Proces przejścia naszej certyfikacji będzie wymagający, ale przede wszystkim będzie rzetelny inżynieryjnie. Chcemy współpracować z jak największą liczbą podmiotów działających w szeroko rozumianej branży rozwiązań ochronnych.

Liczymy, że dzięki temu klienci końcowi, kupując rozwiązania ochronne, będą mogli od razu zobaczyć, kto oferuje wysoką jakość, a kto iluzję bezpieczeństwa. Będziemy w tych działaniach wytrwali i uparci, bo wierzymy, że przyniosą korzyść dla rynku urządzeń bezpieczeństwa, a nawet dla całej gospodarki.

Jak wyglądają Wasze plany dla kolejnych typów instalacji? Kiedy klienci mogą się ich spodziewać?

D.G.: – Napisanie dobrego programu certyfikacji to w tej chwili jakieś trzy miesiące pracy zespołu inżynierów i konsultacji na rynku. Zależy nam, żeby za znakiem PZU LAB Approved faktycznie szła jakość i bezpieczeństwo dla klientów, którzy będą te systemy posiadali. To nasza wizja i nasz plan.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

InterSafe szykuje się do debiutu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W przyszłym miesiącu na polskim rynku ma zadebiutować InterSafe – nowa aplikacja do zakupu ubezpieczeń, której model działania zakłada zarabianie wyłącznie na polisach pozakomunikacyjnych. Dzięki temu produkty dla kierowców mają być dostępne w atrakcyjnych cenach – informuje cashless.pl.

Portal wyjaśnia, że InterSafe umożliwi zarówno zakup polisy, jak i zgłoszenie szkody. Zarabianie wyłącznie na produktach niekomunikacyjnych, np. majątkowych czy turystycznych, ma umożliwić nowemu graczowi zaoferowanie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w specjalnych cenach. Dzięki specjalnym algorytmom sztucznej inteligencji posiadacz aplikacji będzie otrzymywał ofertę nabycia ubezpieczenia w chwili, gdy będzie go potrzebować. Dodatkowo może on zarobić na poleceniu aplikacji innym użytkownikom. Otrzyma za to voucher o wartości nawet 10% ceny ubezpieczenia do realizacji po 30 dniach, w celu uniknięcia potencjalnych fraudów.

InterSafe będzie prowadzić działalność jako multiagent. Partnerami aplikacji są Generali, UNIQA, TUZ Ubezpieczenia i Wiener, a wkrótce dołączy do nich Ergo Hestia.

Jak działa InterSafe:

Więcej:

cashless.pl z 3 lutego, Ida Krzemińska-Albrycht „W marcu startuje Intersafe, nowa apka do zakupu ubezpieczeń. Takiej usługi na polskim rynku jeszcze nie było”:
https://www.cashless.pl/9360-intersafe-aplikacja-do-zakupu-ubezpieczen

(AM, źródło: cashless.pl, inf. własne)

Ubezpieczyciele nie narzucają się z ofertą mobilną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z analizy cashless.pl wynika, że niewielu ubezpieczycieli oferuje możliwość zakupu produktów ochronnych za pośrednictwem własnej aplikacji mobilnej.

Serwis wyjaśnia, że wąskie grono zakładów sprzedających polisy za pomocą swoich apek jest  konsekwencją niewielkiej liczby kontaktów, jakie ubezpieczeni mają ze swoimi ubezpieczycielami. Z tego powodu nie widzą oni potrzeby instalowania aplikacji tych firm w swoich telefonach. Stąd też na rynku można zetknąć się jedynie z aplikacjami Benefia24, mojePZU czy Screenity. Jej twórca – Europa Ubezpieczenia – pracuje nad kolejną aplikacją, za pośrednictwem której będzie oferować ubezpieczenia na żądanie.

Więcej:

cashless.pl z 5 lutego, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczyciele nie lubią sprzedawać przez własne aplikacje. Tylko trzy firmy mają ofertę dla klientów mobilnych”:
https://www.cashless.pl/9372-aplikacje-mobilne-do-zakupu-ubezpieczen

(AM, źródło: cashless.pl)

Laury PNSA dla najlepszych fachowców od sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: PNSA

29 stycznia odbyła się Gala Finałowa, podczas której wyłoniono zwycięzców XII edycji konkursu Polish National Sales Awards. Nagrody otrzymali liderzy sprzedaży i obsługi klienta wyróżniający się wysokimi standardami etycznymi, wybitnymi kompetencjami i ponadprzeciętnymi osiągnięciami. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Patronem medialnym wydarzenia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

– Wszyscy, w czasie, kiedy zaczęła się pandemia, znaleźliśmy się w położeniu, które wykroczyło poza nasze wyobrażenia. W najczarniejszych scenariuszach nie zakładaliśmy, że nagle, z dnia na dzień znajdziemy się w sytuacji jednoczesnej zapaści popytu i podaży, załamania obiegu okrężnego pieniądza w gospodarce, co miało negatywny wpływ na sektor handlu i sprzedaży. Wcześniej takie realia widzieliśmy tylko na filmach science-fiction – powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards, w przemówieniu otwierającym galę. – Dziękuję całej Kapitule Sędziowskiej, członkom Komisji Sędziowskiej, wszystkim partnerom i patronom za duże zaangażowanie i wsparcie procesu. Podczas pracy nad XII edycją okazało się, że szczególnie w tak trudnym okresie rozwiązania, jakie oferuje PNSA, są potrzebne firmom. PNSA sprawdziła się jako narzędzie motywowania zespołów, nagradzania, promocji dobrych praktyk i postaw.  Wszyscy wychodzimy z tego trudnego okresu silniejsi, pewniejsi, mądrzejsi. Mamy za sobą lekcję doświadczeń ekstremalnych, których zapewne nie zdobylibyśmy za żadne pieniądze. To dobra lekcja i pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość, ale też wyciągać wnioski – dodała.

W tym roku w konkursie PNSA wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Innowator technologiczny w Customer Experience/Sales, Social Media w Customer Experience/Sales, Zespół Obsługi Klienta, Menedżer ds. Obsługi Klienta, Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży, Zespół Sprzedaży, Menedżer Sprzedaży, Dyrektor Sprzedaży, Przedstawiciel Handlowy B2B, Menedżer Sprzedaży B2B, Telesprzedaż, Key Account Manager, Agent Ubezpieczeniowy, Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Doradca Klienta w Banku, Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku, Dyrektor Sprzedaży w Banku.

Podczas gali została przyznana również nagroda specjalna – tytuł Supersprzedawcy. W tym roku uhonorowano nim Anetę Patyk, kandydatkę Kampanii Piwowarskiej.

– Samo znalezienie się w gronie 3 osób zgłoszonych do nagrody przez mojego pracodawcę, Kompanię Piwowarską, było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem i dało impuls do jak najlepszego przedstawienia rezultatów pracy mojego zespołu. Jestem bardzo zadowolona z podwójnej wygranej, zdobycia tytułu Laureata w kategorii Menedżer ds. Obsługi Klienta i tytułu Supersprzedawcy – komentuje laureatka.

W tym roku, po raz czwarty w historii, została przyznana również nagroda specjalna Prezesa PNSA za życiowe osiągnięcia zawodowe. Otrzymał ją Brian Tracy – kanadyjski pisarz, jeden z najlepszych zawodowych mówców na świecie, twórca wielu bestsellerów z zakresu rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Laureat wygłosił również specjalne przemówienie dla finalistów, laureatów i całego środowiska PNSA.

W roli prelegentów gali pojawili się również wybitni przedstawiciele świata biznesu – wystąpili m.in. dr Chahid Fourali, członek zarządu PNSA, Paweł Siwecki – dyrektor generalny Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, Grzegorz Karasiewicz – prof. dr hab., dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Maciej Misztak – wieloletni dyrektor zarządzający firmy Mentholatum Ltd na Europę i kraje byłego Związku Radzieckiego, wieloletni wykładowca UW i Wydziału Zarządzania na SWPS oraz Grzegorz Sobiecki – Doctor of Business Administration SBS Swiss Business School w Zurychu, ekspert w przywracaniu ekonomicznej i kulturowej równowagi w przedsiębiorstwach.

Wyniki XII edycji Polish National Sales Awards:

Supersprzedawca

Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska

Wyróżnienie: Szymon Marchewa, Bank Millennium

Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży

Laureatka: Marta Łuczkiewicz, Orange Polska

Wyróżnienie: Marcin Jacaszek, Provident Polska

Innowator Technologiczny w Customer Experience/Sales

Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia

Social Media w Customer Experience/Sales

Wyróżnienie: Maciej Śnieżek, Allegro.pl

Zespół Obsługi Klienta

Laureat: Mateusz Walczak, Orange Polska

Wyróżnienie: Jan Tarachowicz, Kompania Piwowarska

Menedżer ds. Obsługi Klienta

Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska

Wyróżnienie: Norbert Wasiakowski, Orange Polska

Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży

Laureatka: Agnieszka Mucha, Orange Polska

Wyróżnienie: Jacek Wojno, Orange Polska

Zespół Sprzedaży

Laureatka: Barbara Budzińska, Provident Polska

Wyróżnienie: Rafał Sieczkowski, Orange Polska

Wyróżnienie: Rafał Piekarski, Orange Polska

Menedżer Sprzedaży

Laureat: Paweł Kocurek, Orange Polska

Wyróżnienie: Kamil Radwan, Orange Polska

Wyróżnienie: Andrzej Wasielewski, Orange Polska

Dyrektor Sprzedaży

Laureat: Paweł Szupiluk, Orange Polska

Wyróżnienie: Grzegorz Kolano, Provident Polska S.A.

Wyróżnienie: Piotr Mendyk, Orange Polska

Przedstawiciel Handlowy B2B

Wyróżnienie: Ewelina Krupka, Orange Polska

Wyróżnienie: Mateusz Krysztofik, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Menedżer Sprzedaży B2B

Laureat: Krzysztof Zarzycki, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Wyróżnienie: Łukasz Wielądek, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Wyróżnienie: Sylwia Dobosz-Kowalska, Orange Polska

Telesprzedaż

Laureat: Karol Piątek, Orange Polska

Wyróżnienie: Malwina Majewska, Orange Polska

Wyróżnienie: Daniel Stafiej, Orange Polska

Key Account Manager

Laureat: Karol Górski, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Agent Ubezpieczeniowy

Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia

Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń

Laureat: Beata Tończyk-Juda, Aviva

Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń

Laureat: Joanna Steifer, PZU

Wyróżnienie: Dariusz Kwiręg, PZU

Wyróżnienie: Hubert Banasiak, Aviva

Doradca Klienta w Banku

Laureat: Ewa Skotowska, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Marcin Korona, BNP Paribas Bank Polska

Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku

Laureat: Szymon Marchewa, Bank Millennium

Wyróżnienie: Dawid Zięba, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Agnieszka Chmielewska, BNP Paribas Bank Polska

Dyrektor Sprzedaży w Banku

Laureat: Joanna Piętka, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Izabela Ferra-Słowik, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Sebastian Błaszczyk, BNP Paribas Bank Polska

Całą XII Finałową Galę PNSA, wraz z przemówieniami prelegentów, można zobaczyć pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZSkCB4QS50.

Celem konkursu Polish National Sales Awards jest promowanie dobrych praktyk i najwyższych standardów etycznych w biznesie oraz nagradzanie najlepszych specjalistów w branży. Założeniem PNSA jest wspieranie rozwoju przedsiębiorstw oraz tworzenie etosu profesjonalnego sprzedawcy. W tym roku partnerem strategicznym konkursu jest Związek Banków Polskich.

(AM, źródło: PNSA)

Sollers Consulting przystąpił do programu Radar Live Collaboration

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sollers Consulting został najnowszym członkiem programu Radar Live Collaboration Willis Towers Watson. Bliska współpraca z wieloma wiodącymi dostawcami oprogramowania ubezpieczeniowego oraz integratorami systemów ubezpieczeniowych ma umożliwić przyspieszenie integracji Radar Live.

Technologia Radar Live zapewnia ubezpieczycielom, coverholderom oraz pośrednikom precyzję oferty oraz efektywność działania. Wyposaża użytkowników w skalowalny i stabilny system, który wspiera reagowanie na setki milionów zapytań o cenę rocznie. Radar Live pozwala dostosowywać stawki i reguły oraz wprowadzać je bezpośrednio do systemu wyliczania cen w czasie rzeczywistym.

Sollers postrzega zaangażowanie w program Radar Live Collaboration jako kluczową szansę, by pomagać klientom w osiąganiu korzyści z optymalnego narzędzia do ustalania cen i podejmowania decyzji. Firma wnosi do programu wiedzę dotyczącą integracji systemów ubezpieczeniowych, a także doświadczenie w zakresie systemów zarządzania polisami.

– Jako że z powodzeniem pracujemy już z Willis Towers Watson przy wdrożeniu Radar Live u ubezpieczyciela z Ameryki Południowej, cieszy nas perspektywa czerpania z umiejętności, fachowej wiedzy oraz potencjału analitycznego Willis Towers Watson w przyszłości. Współpraca z WTW ułatwi naszym klientom utrzymanie innowacyjności w konkurencyjnej branży – komentuje Grzegorz Podleśny, partner w Sollers Consulting.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, kontynuując współpracę z Sollers na bazie dotychczasowych doświadczeń i udanych wspólnych projektów w zakresie integracji Radar Live. Ta współpraca pozwoli zapewnić naszym klientom znaczące korzyści z oprogramowania Radar Live szybciej i bardziej stabilnie – mówi Andrew Harley, Senior Director, Insurance Consulting and Technology WTW.

(AM, źródło: Sollers)

IATA: Jak się zaszczepisz, to polecisz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Branża lotnicza zwróciła się do Światowej Organizacji Zdrowia o stwierdzenie, że osoby zaszczepione przeciwko koronawirusowi mogą bezpiecznie podróżować bez konieczności odbywania kwarantanny. Według IATA (Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego) przyjęcie takiej zasady jest istotne dla wprowadzenia cyfrowego dokumentu podróży, kiedy liczba zakażeń spadnie i ludzie będą mogli znowu się przemieszczać bez ograniczeń.

– WHO powinna wystąpić i powtórzyć to, co mówimy my, tak aby zostało to powszechnie przyjęte, że kiedy jest się zaszczepionym, nie musi się przechodzić przez te wszystkie procedury – powiedział na konferencji prasowej Nick Careen, wiceprezes IATA ds. pasażerskich. Wypracowywanie powszechnych standardów certyfikatów szczepienia, kluczowy aspekt proponowanej przez IATA aplikacji na smartfona Travel Pass, musi jego zdaniem przyspieszyć. Papierowe zaświadczenie jest łatwe do sfałszowania, o czym można się było już przekonać. Aplikacja, w której może się znaleźć również negatywny wynik testu, ma działać od marca.

Komitet kryzysowy WHO ds. Covid-19 nie rekomenduje państwom żądania świadectwa szczepienia od przyjeżdżających, ponieważ nieznany jest wpływ szczepień na zmniejszenie transmisji wirusa. Zamiast tego państwa powinny wprowadzić skoordynowane, sprawdzone środki zapewniające bezpieczne podróżowanie. Od początku pandemii branża lotnicza i turystyczna apelują do rządów i instytucji światowych o współpracę w celu ułatwienia przekraczania granic. Brak spójności i nagłe zmiany przepisów zniechęciły do podróżowania większość ludzi, stawiając wiele firm wobec ponurej perspektywy.

(AC, źródło: Bloomberg)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 6/2021

0

Dodatek specjalny BROKER:

  • Łukasz Zoń, SPBUiR: Jest „normalnie”… – str. 6
  • Xenia Kruszewska, Saltus: Czego oczekuje współczesny pracodawca? – str. 7
  • Marsh: Najpoważniejsze zagrożenia dla świata – str. 7
  • Patrycja Warachewicz, EIB: Brokerze, o czym porozmawiasz z przedsiębiorcą? – str. 8
  • Piotr Brzozowski, Profika: Komu w drogę… – str. 8
  • Ewa Dąbrowska, Nationale-Nederlanden: Jesteśmy dla was partnerem w ochronie zdrowia klientów – str. 9
  • Grzegorz Waszkiewicz, BezpieczenstwowBiznesie.pl: Bezpieczeństwo dla członków zarządu – str. 10
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Konkurować? Walczyć? A może po prostu współpracować? – str. 11
  • Joanna Grudnik, Unum: Dobre ubezpieczenia grupowe, to znaczy jakie? – str. 12
  • Robert Lasota, Signal Iduna: Polisy korporacyjne to nie zakup z półki – str. 13
  • Hubert Rutkowski, Krzysztof Grelewicz, Sławomir Kamiński, Leszek Ignaczewski, ERGO Hestia: Ubezpieczenia korporacyjne wchodzą w nowy etap rozwoju – str. 14

Poza tym w numerze:

  • Gala Gigantów Nationale-Nederlanden – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Farmaceuci biorą Zdrowie – str. 4
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Kompletnie nie mam na to ochoty – str. 4
  • Artur Stępień, TUZ Ubezpieczenia: Zarząd TUZ czuje bluesa – str. 5
  • dr Stanisław Kuta, Alwis: ABC (17). OC firmy audytorskiej – biegłego rewidenta – str. 19
  • dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Do covidian – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Sektor finansowy pod wpływem rzeczywistości – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak motywować współpracownika poprzez wartości – str. 22
  • Marcin Kowalik: Checklista idealnego posta ubezpieczeniowego na Facebooku – str. 22

Allianz i Cachet zaoferują OC kierowcom Bolta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Estoński startup Cachet, będący platformą ubezpieczeniową dla pracowników cyfrowych aplikacji, rozpoczął działalność na polskim rynku. We współpracy z Bolt i Allianz 4 lutego uruchomił sprzedaż ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Oferta Cachet jest skierowana do przewoźników świadczących usługi za pośrednictwem wszystkich aplikacji.

– Cachet wchodzi na rynek jako partner dla tysięcy licencjonowanych kierowców świadczących usługi przewozu osób za pośrednictwem Bolta i innych platform przewozowych. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy produkt, który zmieni sposób oceny ryzyka ubezpieczeniowego – powiedział Mateusz Litewski, dyrektor generalny Cachet na region Europy Środkowej i Wschodniej. – Dzięki naszej współpracy z Allianz, jednym w liderów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, jesteśmy w stanie przetwarzać dane kierowców z korzyścią dla nich i oferować im polisy dostosowane do ich działalności zarobkowej – dodał.

Agregacja i analiza danych przez Cachet pozwala Allianz na lepsze zrozumienie zachowań kierowców i na dokładniejszą ocenę profili ryzyka odzwierciedlających indywidualne plany pracy użytkowników. Po rozmowach i modelowaniu danych pozyskanych od współpracujących platform, Cachet i Allianz przygotowały OC ppm., które będzie oferowane przewoźnikom, zwłaszcza tym jeżdżącym w wymiarze niepełnoetatowym.

– Dotychczas firmy ubezpieczeniowe podchodziły z dużą ostrożnością do segmentu ubezpieczeń OC dla taxi i przewozu osób zamawianego przez aplikację. My również obserwowaliśmy ten segment. Jednak jako firma, która ma nowe technologie wpisane w  DNA, zdecydowaliśmy się na współpracę z Cachet. Ich rozwiązania pozwalają nam na jeszcze dokładniejszą analizę ryzyka, dzięki dostępowi do danych z platform pośredniczących na rynku taxi. Spodziewamy się, że ta współpraca przyniesie wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców – powiedział Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu Allianz Polska.

– Jako platforma miejskiej mobilności chcemy oferować najlepsze warunki każdemu kierowcy korzystającemu z aplikacji Bolt, a pasażerom najniższe ceny przejazdów. Jesteśmy już dojrzałą organizacją, ale wciąż działamy jak startup, dlatego zawsze poszukujemy świetnych, nowych rozwiązań, takich jak Cachet. Dzięki Cachet i analizie danych możliwe jest odpowiednie szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego, a my stajemy się bardziej dostępni dla tych kierowców, którzy szukają możliwości pracy – dodał Łukasz Stachowiak, Country Manager Bolt w Polsce. – Bolt to estoński startup, posiadający status jednorożca od ponad 2 lat. Współpraca z Cachet w Polsce jest dla nas ważna, ponieważ obie firmy wywodzą się z jednego kraju. Cieszy nas, że możemy wspierać wejście Cachet na polski rynek – zaznaczył.

Ostatnie zmiany w Ustawie o transporcie drogowym wprowadziły nowe obowiązki dla kierowców i platform pośredniczących w zamawianiu przejazdów, co spowodowało zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami dla taksówkarzy i dokładniejszą kontrolę ze strony platform. Dzięki agregowaniu danych z różnych miejsc, indywidualne harmonogramy działalności zarobkowej mogą być lepiej zrozumiałe, co umożliwia lepsze dopasowanie ubezpieczeń.

Obecnie Cachet jest już dostępny dla kierowców Bolta i innych platform na rynkach estońskim i łotewskim. W Estonii już ponad 30% wszystkich kierowców świadczących usługi przewozu osób z aplikacji skorzystało z oferty ubezpieczeniowej Cachet. Firma planuje dalszy rozwój w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, w krajach skandynawskich i w Wielkiej Brytanii. Startup zamierza także oferować produkty dla innych segmentów ekonomii współdzielenia, takich jak najem krótkoterminowy czy mobilność miejska.

Więcej na temat Cachet:

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Allianz)

EIOPA przyjęła wcześniej odrzucony projekt zmian RTS PRIIPs

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 lutego na posiedzeniu Rady Organów Nadzoru EIOPA przyjęła projekt zmiany regulacyjnych standardów technicznych (RTS) do rozporządzenia PRIIPs. Projekt ten został odrzucony przez EIOPA w lipcu 2020 r. Przyjęcie projektu zmian RTS PRIIPs obecnie jest wynikiem nacisku Komisji Europejskiej na przeprowadzenie zmian PRIIPs w ramach procedury kontrolnej rozporządzenia (mini przegląd PRIIPs). Piotr Wrzesiński, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, podkreśla, że ta decyzja niesie negatywne konsekwencje dla klientów i ubezpieczycieli.

Zdaniem eksperta Izby przyjętego przez EIOPA projektu zmian do RTS nie można dobrze oceniać. „Proponowane zmiany rozporządzenia delegowanego PRIIPs określającego sposób przygotowania dokumentu KID będą miały negatywne konsekwencje dla rynku ubezpieczeniowego. Przede wszystkim zaś dla klientów, którym trudniej będzie zrozumieć taki produkt. Do tego właśnie sprowadza się wprowadzanie do regulacji PRIIPs częściowych, pospiesznych poprawek, które mają jedynie na celu ułatwienie przygotowania dokumentu KID dla UCITS. Bez należytego uwzględnienia specyfiki ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych (IBIP). To będzie dla klientów szkodliwe” – wskazuje Piotr Wrzesiński.

Zwraca też uwagę, że zmian nie testowano na klientach. A co ważniejsze, zostały opracowane przede wszystkim z myślą o tych, którzy inwestują w fundusze inwestycyjne, a nie produkty ubezpieczeniowe, mimo że te ostatnie to ok. 75% produktów PRIIP w UE. Ekspert przypomina również, iż PIU zwracała na to uwagę w stanowisku polskiego rynku ubezpieczeniowego przekazanym 13 stycznia 2020 r. europejskim nadzorcom (ESAs – EBA, ESMA i EIOPA) w ramach odpowiedzi na konsultacje publiczne dotyczące rozporządzenia delegowanego PRIIPs określającego sposób przygotowania dokumentu KID. Wspominała o tym również m.in. w korespondencji z organem nadzoru i wybranymi członkami Komisji Gospodarczej i Ekonomicznej (ECON) Parlamentu Europejskiego.

„Zamiast kolejnych prób korygowania PRIIPs KID poprzez szybkie poprawki do RTS, należy najpierw dokonać całościowego przeglądu ogólnych ram regulacji PRIIPs określonych w samym rozporządzeniu PRIIPs (poziom 1). Jest to jedyny sposób, aby zapewnić klientom poszukującym produktów o charakterze oszczędnościowym i inwestycyjnym odpowiednich informacji. Informacje takie pozwolą im na porównanie produktów oferowanych na rynku, zarówno przez zakłady ubezpieczeń, jak i fundusze inwestycyjne. Ułatwią więc świadomy wybór odpowiedniego dla nich produktu. W swoich stanowiskach podkreśla to również Insurance Europe oraz europejskie organizacje konsumenckie” – pisze Piotr Wrzesiński.

Teraz projekt wróci do Komisji Europejskiej i następnie zostanie przekazany do przyjęcia przez Radę UE i Parlament Europejski. W przypadku przyjęcia zmienione KID będą prawdopodobnie musiały być przedstawiane klientom od początku 2022 r.

„Dotychczasowe działania regulatorów w Brukseli w zakresie PRIIPs z pewnością nie pomagają zakładom ubezpieczeń prowadzić stabilnej i przewidywalnej działalności. A wręcz mogą powodować działanie na szkodę klienta. Branża ubezpieczeniowa ma jednak nadzieję na wypracowanie takich zmian regulacji PRIIPs, które pozwolą oferować klientom produkty o charakterze oszczędnościowym i inwestycyjnym oparte o umowę ubezpieczenia na zasadach równej konkurencji z innymi dostawcami produktów PRIIP” – zaznacza ekspert.

Cały wpis:
https://piu.org.pl/blogpiu/eiopa-przyjela-wczesniej-odrzucony-projekt-zmian-rts-priips/

(AM, źródło: PIU)

Nationale-Nederlanden rusza z kampanią „Rak? To nie tak!”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z okazji obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem Nationale-Nederlanden rozpoczęło kampanię „Rak? To nie tak!”. W serii filmów poradnikowych ubezpieczyciel przekonuje, że oswajając strach, można skuteczniej dbać o swoje zdrowie.

–  Wokół chorób nowotworowych narosło mnóstwo błędnych przekonań. Już samo myślenie o nich wywołuje ogromny stres, podobnie jak kwestia badań profilaktycznych czy wsparcia bliskich nam chorych. Naszym celem jest przybliżenie tematu – tak aby zacząć o nim myśleć w sposób racjonalny. Wierzymy, że dzięki temu można skuteczniej zadbać o profilaktykę zdrowotną i mieć więcej sił na ewentualną walkę z chorobą – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.

Istotą kampanii „Rak? To nie tak!” jest odtabuizowanie tematu nowotworów oraz edukacja na temat wsparcia psychologicznego jako ważnego elementu profilaktyki i ewentualnego procesu leczenia. 

W ramach kampanii na stronie ubezpieczyciela pojawi się 9 video-poradników z udziałem psychoonkolożek Adrianny Sobol i Elżbiety Pożarowskiej. Filmy skierowane są do trzech grup – osób zdrowych, bliskich osób chorych i samych pacjentów. Pierwsze trzy filmy będą dotyczyć dbania o swoje zdrowie psychiczne. W kolejnym ekspertki doradzą, jak wspierać osobę chorą, a pozostałe cztery filmy przekażą praktyczną wiedzę i wsparcie psychologiczne w walce o zdrowie.

– Nationale-Nederlanden od lat włącza się w obchody Światowego Dnia Walki z Rakiem. Co roku wraz z partnerami społecznymi organizowaliśmy akcje edukacyjne oraz bezpłatne badania profilaktyczne. W tym roku, ze względu na pandemię, nasze działania przenieśliśmy do internetu. Bez względu na formę, wciąż chcemy wspierać jak najwięcej osób w drodze do zdrowia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz.

Kampania będzie realizowana na stronie Nationale-Nederlanden, w mediach społecznościowych ubezpieczyciela oraz partnerów społecznych akcji.

Link do video-poradnika „Zdrowie zaczyna się w głowie”:

Link do strony kampanii:

https://www.nn.pl/aktualnosci/wsparcie-psychologiczne-w-chorobie.html

Akcję ubezpieczyciela wspierają Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Fundacja Kapitan Światełko, organizator Movember Polska.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie