Blog - Strona 1290 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1290

Ubezpieczenia KUKE GAP EX będą dostępne do końca czerwca 2021 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polscy eksporterzy mogą korzystać z ubezpieczeń należności handlowych KUKE GAP EX przy sprzedaży na rynki Unii Europejskiej i wybranych krajów OECD o pół roku dłużej. Wszystko dzięki decyzji Komisji Europejskiej, która przedłużyła o sześć miesięcy okres obowiązywania tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy publicznej.

Oferowane polskim eksporterom od maja KUKE GAP EX i KUKE GAP EX+ zostały stworzone przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych na czas kryzysu jako instrumenty z gwarancją Skarbu Państwa. Pozwalają one ubezpieczyć sprzedaż do krajów Unii Europejskiej oraz dziewięciu państw należących do OECD: Australii, Islandii, Japonii, Kanady, Norwegii, Nowej Zelandii, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

KUKE zaznacza, że z obu rozwiązań skorzystało kilkaset firm z różnych branż, ubezpieczając swoją sprzedaż przede wszystkim do Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii oraz krajów Europy Środkowej. Sektorowo największy udział mają branża drzewna, tworzywa sztuczne, żywność, meble, chemia, elektronika i transport.

Więcej na temat ubezpieczeń KUKE GAP EX:

(AM, źródło: KUKE)

Agnieszka Dąbrowska nowym prezesem mFind

0
Agnieszka Dąbrowska

Porównywarka ubezpieczeniowa mFind ma nowego prezesa. Stanowisko to objęła Agnieszka Dąbrowska, specjalistka z dużym doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej, przez wiele lat związana z AXA w Polsce.

– Dołączam do firmy, która działa w sektorze insurtech o ogromnym potencjale rozwoju. Cieszę się, że będę mogła wykorzystać swoje doświadczenie i kompetencje, wesprzeć zespół w rozwoju biznesu i zwiększaniu przewag konkurencyjnych – powiedziała Agnieszka Dąbrowska.

Agnieszka Dąbrowska przez ostatnie 14 lat pracowała w Grupie AXA w Polsce, gdzie jako dyrektor zarządzająca i członek zarządu odpowiadała między innymi za sprzedaż direct, obsługę klienta, e-commerce oraz komunikację marketingową. Ma doświadczenie w tworzeniu multidyscyplinarnych zespołów, w zarządzaniu procesami podczas fuzji i przejęć oraz kosztowej optymalizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta.

– mFind to spółka z ogromnym potencjałem, szczególnie w dzisiejszym świecie, który jest tak nieprzewidywalny, a większość kontaktów międzyludzkich przechodzi na komunikację online. Nasza porównywarka ubezpieczeniowa jest odpowiedzią na postępującą cyfryzację gospodarki, jak również na wyzwania pandemicznego świata. Jestem przekonany, że nowa prezes jest najlepszym wyborem z możliwych. Jej doświadczenie, szczególnie w obszarze sprzedaży direct, dogłębna znajomość branży, realizowanie międzynarodowych projektów oraz udział w fuzjach i przejęciach to szansa dla mFind na rozbudowę wartości oraz rozpoznawalności – podkreśla Tomasz Danis, partner w MCI Capital i Fund Manager w Internet Ventures FIZ.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: mfind)

Gospodarcze skutki pandemii zwiększyły zainteresowanie cyberubezpieczeniami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pandemia spowodowała, że znacząca część działalności przedsiębiorstw przeniosła się do sieci. Wraz z tym zjawiskiem wzrosło zagrożenie ryzykiem zaistnienia incydentu cybernetycznego. Przełożyło się to na zainteresowanie cyberpolisami – informuje „Puls Biznesu”.

Bartosz Zwoliński, dyrektor do spraw ubezpieczeń małych i średnich przedsiębiorstw Ergo Hestii, przyznaje, że w jego firmie liczba zapytań dotyczących polis na wypadek cyberataków rośnie dwucyfrowo. Juliusz Małyszko, analityk cybernetyczny Colonnade Insurance, mówi, że do tej pory jego firma otrzymała więcej pytań o cyberpolisy niż w całym minionym roku. Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR), zwraca natomiast uwagę, że wprawdzie cyfryzacja i korzystanie z chmury generują oszczędności, ale zwiększają też prawdopodobieństwo cyberataku i wycieku danych. Dlatego zdaniem szefa SPBUiR warto się ubezpieczyć.

„PB” pisze, że oferta polis cyber u polskich ubezpieczycieli nadal jest skromna, choć o tego typu ochronie myślą już nie tylko duże przedsiębiorstwa – interesują się nią również te małe i średnie. Ostatnio na rynku pojawiły się dwie nowości przygotowane dla tego sektora: ubezpieczenie Cyber M Ergo Hestii zapewniające wypłatę w przypadku ataku hakerskiego i związanych z nim konsekwencji oraz opracowane przez Mondial Assistance i Veronym rozwiązanie Cyber Casco. Łączy ono polisę z oprogramowaniem zapewniającym cyberbezpieczeństwo.

Ochroną na wypadek cyberincydentu interesują się różne podmioty. Bartosz Zwoliński mówi „PB”, że są to zwykle przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, działające w służbie zdrowia i jednostki administracji samorządowej.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 14 października, Sylwia Wedziuk „Coraz większy popyt na cyberpolisy”
https://www.pb.pl/coraz-wiekszy-popyt-na-cyberpolisy-1005320

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Mondial Assistance oferuje hybrydę cyberpolisy i oprogramowania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mondial Assistance i start-up technologiczny Veronym wprowadziły na rynek Cyber Casco – produkt łączący oprogramowanie z aktywną ochroną komputera i urządzeń mobilnych. Polisa opiewa na sumę ubezpieczenia wynoszącą nawet 500 tys. zł. Oferta jest skierowana do klientów indywidualnych, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm.

– Nasze oprogramowanie działa w chmurze, a od antywirusa odróżnia je prewencyjna i wielopoziomowa ochrona zabezpieczająca urządzenie oraz jego połączenie z internetem. Potężne maszyny liczące analizują ponad 300 mln złośliwych plików miesięcznie, 40% ataków typu malware dnia zerowego wykrywanych przez nasze rozwiązanie jest niewykrywana przez zwykłe oprogramowanie antywirusowe. W tym sensie dajemy ochronę w ujęciu dynamicznym, wykorzystujemy uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję, która pozwala nam lepiej informować i chronić naszych klientów. Szczególnie cieszy mnie fakt, że udało nam się wykorzystać najbardziej zaawansowane rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, które jeszcze niedawno były dostępne wyłącznie dla najbogatszych korporacji. Dziś, dzięki efektom naszej współpracy z Mondial Assistance, taka technologia jest dostępna dla przysłowiowego Jana Kowalskiego – komentuje Wojciech Gołębiowski, prezes firmy Veronym.

Firmy stojące za projektem Cyber Casco postawiły sobie za cel połączenie prewencji i kompleksowego wsparcia na wypadek skutecznego cyberataku. Dostępne pakiety różnią się zakresami w części technologicznej i ubezpieczeniowej. Klienci indywidualni mogą liczyć na odszkodowanie do 20 tys. złotych, a roczny koszt polisy i oprogramowania dla jednego urządzenia zaczyna się od 219 zł. W pakiecie Biznes suma ubezpieczenia może wynieść nawet 500 tys. zł. Klienci firmowi, którzy kupią produkt, mogą też liczyć na wsparcie prawne i PR-owe, niezbędne do obsłużenia konsekwencji cyberataku. W ubezpieczeniu Cyber Casco dla przedsiębiorców w wybranych pakietach znajdują się także raporty bezpieczeństwa wraz z rekomendacjami ułatwiające spełnienie wymogów RODO. Dostępne wraz z polisą oprogramowanie daje możliwość połączenia VPN do sieci, dzięki czemu pracownicy mają zapewniony bezpieczny dostęp do internetu lub zasobów firmowych.

– Stworzone przez nas ubezpieczenie połączone z bardzo zaawansowaną technologią jest proste w zakupie i uruchomieniu, skuteczne i opłacalne. Wierzymy, że ubezpieczyciel powinien realizować misję działań prewencyjnych nie tylko poprzez działania CSR czy własnej fundacji, ale też poprzez konstrukcję produktów, które wprowadza na rynek. Cyber Casco to najbardziej zaawansowana polisa dostępna poza obszarem produktów dla tzw. dużego biznesu. To kolejny etap rozwoju naszej oferty wspierającej cyberbezpieczeństwo – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Ubezpieczenie dostępne jest w sprzedaży online na stronie cybercasco.pl.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

PZU: Rusza sezon sprzedaży ubezpieczenia upraw ozimych z dopłatą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W PZU rozpoczęła się sprzedaż dotowanych ubezpieczeń rolnych chroniących od ujemnych skutków przezimowania upraw. Dofinansowanie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi do składki ubezpieczeniowej sięga nawet 65%.

– Przygotowaliśmy dla naszych klientów atrakcyjne zniżki na ubezpieczenia odmiany rzepaku ozimego zalecanej przez Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin – mówi Paweł Ochmański, dyrektor ds. ubezpieczeń rolnych PZU.

Dotowane przez Skarb Państwa ubezpieczenie ochroni rolników przed statystycznie najczęściej spotykaną szkodą w sezonie zimowym, czyli ujemnymi skutkami przezimowania. Polisa obejmie szkody powstałe do 30 kwietnia 2021 r. Ubezpieczenie w zakresie ryzyka ujemnych skutków przezimowania dostępne jest w trzech wariantach odpowiedzialności: 25%, 17% oraz 10% dla szkód całkowitych powstałych do 15 kwietnia 2021.

– Specjalnie dla rolników stworzyliśmy elastyczną formę płatności – bez żadnych dodatkowych kosztów mogą rozłożyć składki na raty lub przesunąć termin zapłaty nawet po żniwach – dodaje Paweł Ochmański.

PZU zapowiedział, że po zakończeniu sprzedaży ubezpieczeń z dopłatą do składki, do 30 listopada zaproponuje ryzyko ujemnych skutków przezimowania w ofercie komercyjnej.

Wcześniej o rozpoczęciu jesiennego sezonu sprzedaży dotowanych ubezpieczeń upraw informowały Concordia TU, VH Polska, Pocztowe TUW oraz TUZ Ubezpieczenia.

(AM, źródło: PZU)

Allianz Polska oferuje jesienną zniżkę na pakiet onkologiczny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Październik to miesiąc świadomości raka piersi. Z kolei w listopadzie propagowana jest akcja „movember”, której celem jest wzrost świadomości związany z rakiem prostaty. W tych miesiącach bardzo aktywnie prowadzone są akcje edukacyjne i kampanie, które mają zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, iż profilaktyka i konieczność prowadzenia regularnych badań, pozwalają na wczesne wykrycie choroby i zwiększają szanse na wyleczenie. W przedsięwzięcia promujące walkę z nowotworami włączył się też Allianz Polska.

– W tym szczególnym okresie zaplanowano w Polsce szereg akcji edukacyjnych i kampanii związanych z budzeniem świadomości i czujności onkologicznej oraz zachęcaniem do regularnego wykonywania badań. Jako Allianz także zwracamy uwagę naszym klientom na tematy związane z nowotworami. Dlatego przygotowaliśmy zniżkę 50% na pakiet onkologiczny, który jest uzupełnieniem grupowego ubezpieczenia na życie. Dla firm, które w okresie październik-listopad zdecydują się na rozpoczęcie umowy grupowego ubezpieczenia na życie Allianz Rodzina, pakiet onkologiczny będzie dostępny za 5 zł – mówi Damian Zieliński, menedżer Wydziału Rozwoju i Underwritingu Produktów Grupowych i Zdrowotnych Allianz Polska

W ramach wsparcia ubezpieczonego w razie choroby nowotworowej Allianz przygotował szczegółowy zakres świadczeń. W skład pakietu świadczeń medycznych dla ubezpieczonego, któremu wydano kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego wchodzą konsultacje lekarzy specjalistów, diagnostyka laboratoryjna, w tym markery nowotworowe oraz badania specjalistyczne: RTG, USG, rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa, biopsja – pobranie materiału wraz z mikroskopowym badaniem histopatologicznym. Natomiast po zdiagnozowania u niego zaawansowanego nowotworu klient otrzyma świadczenia assistance do 5 tys. zł w odniesieniu do każdego zdarzenia (m.in. transporty medyczne, pomoc pielęgniarki, dostarczenie posiłków i leków, pomoc domowa, opieka nad niepełnoletnimi dziećmi i osobami niesamodzielnymi lub zwierzętami domowymi, zwrot kosztów peruk i protez), rehabilitację obejmującą maksymalnie 10 zabiegów w odniesieniu do każdego zdarzenia oraz do 20 tys. zł na pokrycie kosztów operacji plastycznej, która ma na celu usunięcie blizn, znamion lub nieprawidłowości w budowie ciała powstałych w wyniku operacyjnego usunięcia zaawansowanego nowotworu.

Ponadto osoba, u której zdiagnozowano zaawansowany nowotwór może liczyć na pomoc psychoonkologa – maks. 5 konsultacji łącznie dla małżonka/partnera i dzieci w odniesieniu do każdego zdarzenia. W ramach pakietu dostępne są także testy zwiększonego genetycznego ryzyka raka narządu/narządów dla rodzeństwa i dzieci ubezpieczonego oraz konsultacja onkologiczno-genetyczna dla rodzeństwa i dzieci ubezpieczonego. Zaś w zdiagnozowania zaawansowanego nowotworu u rodzeństwa, dziecka lub rodzica ubezpieczonego ubezpieczony jest uprawniony do pomocy psychoonkologa – 5 konsultacji w odniesieniu do każdego zdarzenia, testu zwiększonego genetycznego ryzyka raka narządu/narządów w odniesieniu do każdego zdarzenia (suma ubezpieczenia 5 tys. zł) oraz konsultacji onkologiczno-genetycznej w odniesieniu do każdego zdarzenia (do 3 tys. zł).

– Zdecydowanym wyróżnikiem zakresu pakietu onkologicznego w ramach ubezpieczenia Allianz Rodzina jest na pewno możliwość wykonania testu genetycznego bliskim osoby, która zachorowała na nowotwór. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie skłonności genetycznych do zachorowania na nowotwór w przyszłości, a w razie czego podjęcie odpowiedniego leczenia – dodaje Damian Zieliński

(AM, źródło: Allianz)

Aegon zawiesza biurową obsługę klientów w Warszawie i Chorzowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że w związku z obserwowanym w ostatnich dniach wzrostem liczby zakażeń koronawirusem podjął decyzję o tymczasowym wstrzymaniu bezpośredniej obsługi klientów w biurach w Warszawie przy ul. Wołoskiej 5 oraz w Chorzowie przy ul. Katowickiej 47.

Warto przypomnieć, że obsługa w tych biurach była wstrzymana od końca marca do 22 lipca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. W przypadku biura w Warszawie już wcześniej doszło do chwilowej przerwy w funkcjonowaniu (od 3 do 14 sierpnia).

Aegon jest kolejnym ubezpieczycielem, który w ostatnim czasie wprowadził ograniczenia w obsłudze osobistej w związku ze złą sytuacją epidemiczną. Niedawno Open Life zawiesiło do odwołania możliwość wizyt osobistych w jego siedzibie przy ulicy Przyokopowej 33 w Warszawie.

(AM, źródło: Aegon)

Ubea wskazuje na falowanie średnich cen OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W trakcie minionych trzech kwartałów trudno dopatrzeć się stałego trendu dotyczącego kosztów obowiązkowych OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) – taki wniosek płynie z wrześniowego barometru cen opracowanego przez Ubea. Jako przykład eksperci porównywarki przywołali sytuację, jaka miała miejsce w sierpniu. Miesiąc ten przyniósł niewielką podwyżkę, która nastąpiła po najniższym wyniku od początku roku. 

W przypadku barometru cen OC przygotowywanego przez Ubea stałym punktem odniesienia jest przeciętna składka OC ppm. ze stycznia. Jest ona obliczana na podstawie średniego kosztu obowiązkowej polisy komunikacyjnej, oszacowanego w oparciu o ponad 100 tys. rzeczywistych kalkulacji internautów w porównywarce. – Na początku 2020 r. przeciętna składka OC wyniosła 1345 zł. Ta kwota stanowi punkt wyjściowy barometru na bieżący rok (składka ze stycznia = 100 w barometrze) – tłumaczy Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.

Analiza przeprowadzona przez ekspertów porównywarki wskazuje, że we wrześniu koszt OC powrócił do poziomu cen ze stycznia, czyli uplasował się na poziomie 100 w autorskiej skali Ubea (97 w sierpniu i 96 w lipcu przy np. 106 w lutym i 105 w marcu). To nie pierwsza taka sytuacja w obecnym roku. W maju 2020 r. barometr również wskazał wartość 100.

– W ujęciu realnym uwzględniającym tegoroczną inflację obowiązkowe ubezpieczenia OC jednak nieco potaniały względem początku 2020 roku. Tę kwestię również trzeba brać pod uwagę, bo ubezpieczyciele znajdują się pod presją rosnących kosztów części samochodowych oraz robocizny – wskazuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.

(AM, źródło: Ubea)

Niemcy: Filmowcy wracają na plan z ubezpieczeniowym wsparciem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach opiewającego na 1 mld euro rządowego programu Restart Kultury Niemcy uruchomiły fundusz ubezpieczeniowy dla krajowej branży filmowej w wysokości 50 mln euro.

We wrześniu minister kultury i mediów Monika Grütters zapoczątkowała funkcjonowanie funduszu dla filmowców, którzy chcąc wrócić do pracy jak najszybciej, musieliby pogodzić się z faktem, że żadna firma ubezpieczeniowa nie ochroni ich przed zakłóceniami czy przerwami spowodowanymi przez Covid-19. Stowarzyszenie twórców filmowych lobbowało za wsparciem państwa i w efekcie, idąc śladem Austrii, Francji, Holandii i Wlk. Brytanii, Niemcy stworzyły fundusz, z którego można uzyskać wsparcie dla filmów fabularnych i najambitniejszych seriali do 1,5 mln euro, jeśli produkcja została przerwana lub zaniechana wskutek infekcji koronawirusem.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Ergo Hestia wprowadza Punkty Oznakowane

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Punkty Oznakowane – taką nazwę nosi nowe przedsięwzięcie Ergo Hestii skierowane do do agentów i OFWCA. Pozwoli ono wykorzystać siłę marki sopockiego ubezpieczyciela do rozwoju własnego biznesu. Pierwszą taką placówkę otwarto w Brusach w województwie pomorskim.

Uczestnicy przedsięwzięcia otrzymają szereg benefitów, m.in. podwyższoną prowizję, fundusz na remont punktu sprzedaży, pakiet marketingowy czy pełne sfinansowanie nowego oznakowania wraz z serwisem na okres pięciu lat.

– Pomysł na Punkty Oznakowane powstał w związku z dużym zainteresowaniem Punktami Standard. To alternatywa skierowana do osób, które chcą na zmianę własnego punktu sprzedaży przeznaczyć mniejsze środki finansowe – mówi Maria Rosa, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ergo Hestii. – Zgłaszają się do nas przede wszystkim ci agenci, którzy pracują w mniejszych miejscowościach, mają biuro na piętrze lub prowadzą sprzedaż z dala od centrum. To szansa na profesjonalizację również dla OFWCA – dodaje.

Do końca roku Ergo Hestia planuje otworzyć 10 Punktów Oznakowanych. Aby wziąć udział w projekcie, należy zgłosić się do swojego menedżera sprzedaży. Jak podkreśla Krystian Borowiec, menedżer projektu, w ten sposób agent zwiększy możliwości promocji własnego biznesu. – Punkt Oznakowany pozwala agentom na ekspozycję własnego logotypu – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz agencji. Dodatkowo na identyfikacji wizualnej może znaleźć się aż do sześciu logotypów innych ubezpieczycieli – wyjaśnia.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Ergo Hestia)

18,410FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie