Blog - Strona 1291 z 1488 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1291

Saltus Życie z certyfikatem systemu zarządzania jakością

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Saltus TU Życie pomyślnie przeszedł certyfikację systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015. Certyfikat został przyznany już po raz szósty na okres 3 lat.

– Bardzo cieszy nas otrzymany certyfikat, który jest dowodem naszych starań o system zarządzania dostosowany do oczekiwań klientów. Od początków naszej działalności stawialiśmy jakość usług za główny cel w relacji z ubezpieczonymi – mówi Iwona Kosakowska-Niedbalska, pełnomocnik zarządu ds. SZJ i CSR Saltus Ubezpieczenia.

Jednym z pierwszych towarzystw ubezpieczeniowych, które na rynku polskim otrzymało certyfikat jakości ISO 9001 było Saltus TUW – drugie towarzystwo wchodzące w skład marki Saltus Ubezpieczenia. Certyfikat został przyznany w 2000 r. w zakresie projektowania i świadczenia usług ubezpieczeniowych.

(AM, źródło: Saltus Ubezpieczenia)

Odpowiedni system przeciwpożarowy ważny dla ubezpieczyciela firmy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2019 roku odnotowano w Polsce ponad 3468 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych. Gaszenie i ograniczanie pożarów w miejscach, gdzie składowane są substancje łatwopalne, jest bardzo trudne. Coraz częściej stosuje się tam tzw. pianę lekką. Brak odpowiedniego systemu przeciwpożarowego to nie tylko ryzyko strat, ale też poważna przeszkoda w wypłacie ubezpieczenia.

– W systemach gaszenia obiektów przemysłowych coraz częściej odchodzi się od gaszenia za pomocą samej wody za pomocą tryskaczy na rzecz piany, a konkretnie piany lekkiej. Szczególnie pożądane jest to w miejscach składowania cieczy niebezpiecznych. Należą do nich wszystkie substancje ropo- i benzynopochodne, ale także właśnie farby, lakiery czy żywica stosowana do produkcji armatury oraz środki zawierające alkohole. Generalnie ciecze o niskiej temperaturze zapłonu. Są to substancje określone rygorystycznymi, ale jednocześnie niedoprecyzowanymi wymaganiami przeciwpożarowymi – właściciel takiego magazynu ma dowolność w wyborze systemu gaszenia, czyli musi zdecydować, czy gasi pianą, mgłą wodną, czy tryskaczami z dodatkiem środka pianotwórczego. Piana lekka jest uważana za najbardziej funkcjonalne rozwiązanie i jest coraz częściej stosowana. Czujki w takiej instalacji wykrywają ogień bądź temperaturę w ułamku sekundy i uruchamiają system. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na powstały pożar – mówi Michał Brzeziński, kierownik ds. Kluczowych Klientów Fire Protection SPIE Building Solutions.

Rodzaj systemu gaśniczego jest bardzo istotny nie tylko ze względu na szybkość i skuteczność ograniczania pożaru. Systemami gaśniczymi bardzo mocno interesują się także przedstawiciele firmy ubezpieczeniowej, w której polisę ma wykupiony właściciel obiektu. Risk managerowie towarzystwa ubezpieczeniowego biorą aktywny udział w ocenie budynku i doborze odpowiedniego systemu ppoż. Jako system wydajniejszy i skuteczniejszy, a zatem też preferowany przez ubezpieczycieli uważa się pianę lekką.

– Dokładna analiza zagrożeń oraz zapobiegających ich wystąpieniu i skutkom zabezpieczeń jest podstawą tworzenia skutecznego systemu ochrony ubezpieczeniowej dla przedsiębiorstwa. System przeciwpożarowy jest jednym z pierwszych, które są sprawdzane. Następnie należy dobrać odpowiedni zakres i sumy ubezpieczenia, które pozwolą na likwidację ewentualnych szkód. Rozwiązaniem, na które szczególnie polecamy zwrócić uwagę, jest ubezpieczenie przerw w działalności. Pozwala ono na utrzymanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa po szkodzie na niezmienionym poziomie poprzez zapewnienie przez ubezpieczyciela środków na pokrycie kosztów stałych i rekompensujących zysk księgowy brutto, co pozwala m.in. utrzymać zatrudnienie i szybciej powrócić do pełnej sprawności produkcyjnej – zauważa Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

(AM, źródło: Brandscope)

Aplikacja WTW bada zaangażowanie pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Willis Towers Watson udostępnił nową funkcjonalność w ramach aplikacji Employee Engagement Software służącej do badania zaangażowania pracowników. Funkcja Real-Time Advice (doradztwo w czasie rzeczywistym) jest pierwszym tego typu rozwiązaniem umożliwiającym poszczególnym osobom uzyskanie spersonalizowanych informacji i wsparcia w zakresie kontrolowania oraz monitorowania własnych doświadczeń w pracy.

Real-Time Advice analizuje informacje od pracowników zebrane w ramach badań ankietowych. Na ich podstawie formułuje indywidualne sugestie dla każdego pracownika w oparciu o jego odpowiedzi w ankiecie, dostępne natychmiast po przesłaniu wypełnionej ankiety. Narzędzie pozwala też na dostosowanie sugestii do wypracowanej przez pracodawcę oferty całkowitego pakietu korzyści dla pracowników.

– Teraz bardziej niż kiedykolwiek ankiety pracownicze są jedną z najbardziej efektywnych praktyk służących poprawie zaangażowania zatrudnionych osób, a niepowtarzalne doświadczenie pracowników leży u podstaw każdej odnoszącej sukcesy organizacji – mówi Stephen Young, Global Practice Leader Willis Towers Watson Employee Insights. – Wiodące firmy korzystają z coraz większego zestawu narzędzi i technologii pomagających wsłuchiwać się w opinie pracowników i odnotowują długotrwałe oraz znacznie lepsze zaangażowanie.

W jego ocenie, w przypadku tradycyjnych ankiet pracowniczych istnieje ryzyko, że pracownik nie wykazuje dostatecznego zaangażowania, gdy je wypełnia i że bezpośrednia płynąca z nich korzyść nie jest dla niego oczywista. – Od dłuższego czasu stanowiło to znaczną trudność. Funkcja Real-Time Advice została opracowana tak, by rozwiązać ten problem – teraz uczestnicy mogą otrzymać natychmiastową informację zwrotną, pomoc i porady dostosowane do ich potrzeb jako część ankiety dotyczącej zaangażowania – wskazuje Stephen Young. – Weryfikując skuteczność ankiet pracowniczych i kontynuując podnoszenie poziomu doświadczenia pracowników, liderzy biznesowi mogą wykorzystać tradycyjne ankiety pracownicze do uwolnienia siły swojego najcenniejszego zasobu: ludzi – dodaje.

Przeprowadzone wcześniej badanie WTW wykazało, że firmy mogące pochwalić się wysokim poziomem doświadczenia pracowników regularnie osiągają wyniki finansowe przekraczające średnie dane macierzystego sektora o 2 do 4 punktów procentowych w ramach kluczowych mierników efektywności. Obejmują one zwrot z aktywów i kapitału własnego, zmianę rentowności w obrębie jednego roku oraz zmiany w przychodach i rentowności w obrębie trzech lat. Z kolei firmy zapewniające mniej efektywne doświadczenie pracowników regularnie osiągały gorsze wyniki niż firmy porównywalne – od jednego do 10 pp.

– Prowadzone w Polsce badania zaangażowania przez Willis Towers Watson wskazują, że doświadczenie polskich pracowników w wielu obszarach daleko ustępuje tym osiąganym przez najbardziej efektywne organizacje. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do właśnie wprowadzonego modułu doradztwa w czasie rzeczywistym może pomóc zarówno naszym pracodawcom, jak i pracownikom. Wprowadzenie interakcji i natychmiastowej informacji zwrotnej uczestnikom badań pracowniczych sprawia, że rozwiązanie służące dotychczas głównie diagnozie sytuacji staje się cennym aktywnym narzędziem bezpośrednio wspierającym transformację organizacji i ich ludzi – komentuje Krzysztof Gugała, dyrektor Działu Talenty i Wynagrodzenia WTW.

Przez „doświadczenie pracownika” – po angielsku „employee experience” rozumiemy sumę wszystkich wrażeń, sytuacji, wydarzeń, jakich doświadcza pracownik w związku z wykonywaniem pracy zawodowej i kontaktem z pracodawcą.

(AM, źródło: WTW)

Niemcy: Rolnicy chcą ubezpieczeń subsydiowanych przez państwo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tegoroczne plony zbóż w Niemczech trzeci rok z rzędu będą poniżej przeciętnego poziomu. Jak podało niemieckie stowarzyszenie rolników DBV, przyczyną są ekstremalne warunki pogodowe. Plony zbóż w 2020 r. spadną do 42,4 mln ton, z 44,3 mln ton w ub.r. i znajdą się na poziomie o prawie 5% niższym od średniej z lat 2015–2019.

Prezes DBV Joachim Rukwied stwierdził, że skrajne warunki pogodowe trzeci rok z rzędu zagrażają istnieniu niektórych gospodarstw. W zależności od regionu, rolnicy ponoszą istotne straty wskutek suszy, nocnych przymrozków w maju albo plagi myszy. DBV zwróciło się do państwa o subsydiowanie ubezpieczenia klęskowego od wielu ryzyk rolnych oraz wprowadzenie rezerwy z wpływów podatkowych.

Niemcy są drugim co do wielkości, po Francji, producentem pszenicy w Unii Europejskiej i największym producentem rzepaku, głównego surowca do produkcji oleju jadalnego i biopaliwa. W 2020 r. plony pszenicy ozimej wyniosą w Niemczech 21,1 mln ton i będą mniejsze od 22,8 mln ton w ub.r. wskutek zmniejszenia się areału pod uprawę. Z kolei w zbiorze rzepaku nastąpiła poprawa z 2,8 mln ton w 2019 r. do 3,3 mln ton w 2020 r. We Francji plony pszenicy ozimej spadły o ok. 25% w stosunku do ubiegłorocznych i wyniosły 29–30 mln ton z powodu wiosennej suszy i zniszczenia zasiewów przez jesienne ulewne deszcze.

(AC, źródło: Reuters)

RzF: Słaba ochrona przed następstwami Covid-19 w polisach NNW szkolnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z ankiety na temat polis NNW dzieci i młodzieży przeprowadzonej przez Rzecznika Finansowego wśród ubezpieczycieli wynika, że tylko 4 z 13 przeanalizowanych ubezpieczeń szkolnych zawierają precyzyjnie zdefiniowane rozszerzenie zakresu ochrony o ryzyko zachowania na Covid-19. Odpowiedzi ankietowanych wskazują ponadto, że większość z nich nie zamierza w najbliższym czasie poszerzać swojej oferty w tym zakresie.

– Ubezpieczenia szkolne z definicji mają zabezpieczać dzieci i młodzież oraz ich rodziców przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego poleciłem przeanalizowanie zmian w ofercie produktowej, pod kątem uwzględnienia w nich ryzyk związanych z pandemią i zachorowaniami na Covid-19. Niestety analiza wykazała, że większość ubezpieczycieli nie zdecydowała się na stworzenie dodatkowej zachęty do zawierania zarówno grupowych, jak i indywidualnych ubezpieczeń NNW dzieci i młodzieży szkolnej i objęcia tego ryzyka. Szkoda, bo w niektórych wypadkach widać, że jest potencjał do rozszerzenia zakresu takich umów – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Eksperci RzF poddali analizie ofertę 13 towarzystw oferujących grupowe i indywidualne ubezpieczenia NNW dzieci i młodzieży. W jej wyniku ustalili, że w większości wypadków ochrona na wypadek Covid-19 nie jest udzielana, albo nie jest to precyzyjnie określone.

– Czterech ubezpieczycieli przy konstrukcji swoich ofert ubezpieczeń NNW młodzieży od razu wyklucza wszelkie ryzyka zachorowań. Ogranicza zakres ochrony do nieszczęśliwych wypadków, które mogą się zdarzyć w szkole lub w drodze do szkoły. W jednej ofercie indywidualnego ubezpieczenia NNW dziecka z zakresu została wykluczona pandemia jako taka – wylicza Andrzej Kiciński, zastępca Rzecznika Finansowego. 

W części umów jest przewidziana ochrona na wypadek wystąpienia nagłych zachorowań lub/i poważnych zachorowań. Jednak tylko w czterech analizowanych ofertach zachorowanie na Covid-19 znajduje się explicite w katalogu nagłych/poważnych zachorowań. W jednym przypadku ubezpieczony może liczyć na wypłatę np. 5 tys. zł w razie odpowiednio udokumentowanego zachorowania na Covid-19. Przy czym we wszystkich przypadkach ochrona ubezpieczeniowa z tego tytułu świadczona jest po zapłaceniu dodatkowej składki.

– W pozostałych analizowanych produktach zachorowania nie zostały jednoznacznie zdefiniowane. Może to rodzić problemy interpretacyjne, czy zachorowanie na Covid-19 będzie rzeczywiście mieściło się w zakresie udzielanej ochrony ubezpieczeniowej – mówi Andrzej Kiciński.

W przypadku wystąpienia nagłego i poważnego zachorowania część umów przewiduje wypłatę świadczenia pieniężnego za pobyt w szpitalu. Może być ono jednorazowe lub wypłacane za każdy dzień. Dla przykładu: jeden z zakładów w zależności od wariantu powiązanego z wysokością dodatkowej składki wypłaca jednorazowo od 200 do 500 złotych za pobyt w szpitalu, z dodatkową wypłatą za pobyt na OIOM, wynikły z powodu zachorowania na Covid-19.

W ofercie innego ubezpieczyciela skierowanej do kadry nauczycielskiej i pracowników oświaty znajduje się zapis o wypłaceniu jednorazowego świadczenia za zachorowanie na Covid-19 (opcja dodatkowo płatna). Dotyczy to jednak tylko wypadków, w których choroba została wywołana wywołane kontaktem z zakażoną krwią podczas wykonywania pracy o charakterze medycznym. W takiej sytuacji ubezpieczyciel oferuje także pokrycie kosztów leczenia.

– Jest to ciekawa propozycja, ale dotyczy tylko personelu medycznego zatrudnionego w szkołach i nie odpowiada więc na potrzeby ogółu pracowników placówek oświatowych ani też uczniów i ich rodziców – mówi Andrzej Kiciński.

Innym sposobem kompensacji zachorowania na wirusa Covid-19, jaki można spotkać w zapisach analizowanych umów, jest świadczenie zwrotu kosztów pogrzebu rodziców lub opiekunów dziecka. W jednej z ofert znajduje się też gwarancja zwrotu kosztów opłaconej wycieczki szkolnej, jeśli ubezpieczony nie weźmie w niej udziału ze względu na zachorowania na Covid-19.

Rzecznik Finansowy w rozesłanej ankiecie zapytał ubezpieczycieli, czy zamierzają w najbliższym czasie modyfikować swoją ofertę ubezpieczeń szkolnych o różne opcje związane z zachorowaniem na Covid-19. W większości wypadków odpowiedź była negatywna.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Rzecznik Finansowy)

„Jaka szkoda” tym razem o szkodach cybernetycznych

0

We wtorek 8 września o godz. 10.00 odbędzie się trzeci webinar z cyklu „Jaka szkoda”. Tematem spotkania będą szkody cybernetyczne. Głównym partnerem merytorycznym jest Crawford Polska, a organizatorem „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

– Szkody cyber to wciąż nisza na rynku ubezpieczeniowym, jednak zarówno częstość, jak i wartość szkód z tego obszaru jest rosnąca – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. – Chcemy dostarczyć pośrednikom konkretnych przykładów szkód z polskiego rynku i pokazać im, że problem może dotyczyć również ich klientów – dodaje.

W programie wystąpią: Krzysztof Dębiński, analityk cyberbezpieczeństwa z Komisji Nadzoru Finansowego, Marcin Janicki, prezes Crawford & Company w Polsce, Monika Ściuba, underwriter z PZU, Radosław Kaczorek z Grant Thornton, Łukasz Cichowski, starszy broker z MAI Insurance Brokers Poland, oraz Lilianna Poradzińska, CEO Cyber Security Center.

Zapisz się: https://gu.com.pl/jaka-szkoda-cyber

AW, am

Webinar: Aplikacja VIB kompleksowo wspiera brokera

0

9 września odbędzie się specjalny webinar, podczas którego zaprezentowana zostanie aplikacja VSoft Insurance Broker (VIB).

Wydarzenie skierowane do brokerów i kancelarii brokerskich będzie poświęcone prezentacji możliwości rozwiązywania codziennych problemów w pracy brokera przy użyciu aplikacji VIB. Organizatorzy webinaru zwracają uwagę, że dynamicznie zmieniająca się sytuacja ostatnich miesięcy pokazała, jak ważną rolę odgrywają narzędzia i aplikacje w organizacji pracy.

Spotkanie poprowadzi Konrad Jakubowski, Product Owner aplikacji.

Webinar odbędzie się 9 września. Rozpoczęcie jest planowane na godz. 11:00.

Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/vsoft/…

(am)

Klucz do sukcesu we wdrażaniu PPK

0
Przemysław Gawlak

Esaliens TFI zawarł już ponad 500 umów na zarządzanie PPK, zarówno z krajowymi, jak i międzynarodowymi podmiotami. Współpraca z Esaliens jest doceniana głównie dzięki znakomitemu serwisowi, który TFI oferuje firmom i pośrednikom.

Eksperci Esaliens TFI proponują gotowy harmonogram skutecznego wdrożenia PPK krok po kroku w firmie, dostarczają komplet potrzebnych dokumentów, pomagają oszacować koszty wdrożenia PPK, służą pomocą w interpretacji ustawowych zapisów.

Dla pracodawców ważne są takie usługi jak rozszerzona ochrona prawna firmy czy wygodny system e-ppk do prostej, automatycznej obsługi programu po stronie firmy.

Również osoby obsługujące PPK z zespołów płacowych czy kadrowych otrzymują stałe wsparcie eksperckie poprzez możliwość uczestniczenia w cyklicznych webcastach i webinariach na temat praktycznej obsługi PPK.

– Kładziemy nacisk na zbadanie i precyzyjną identyfikację potrzeb pracodawców i pracowników oraz umiejętne zarządzenie procesem dostarczenia adekwatnych rozwiązań. Kluczową rolę w projekcie odgrywa współpraca i nieoceniona pomoc ze strony brokerów i multiagentów, którzy konstruują z nimi rozwiązania wdrożeniowe.

Bardzo ważna kwestia to jakość „client service” i doświadczenie zespołu, które są istotną przewagą firmy zarządzającej PPK. Warto przypomnieć, że Esaliens przez ponad 20 lat wdrażał w licznych przedsiębiorstwach pracownicze programy emerytalne – uważane przez wielu ekspertów za protoplastę PPK. To praktyczne doświadczenie dało nam potężne know-how we wdrożeniach i obsłudze posprzedażowej. Pokazało także, jakie narzędzia są konieczne do sprawnego przeprowadzenia złożonego procesu wdrażania planu emerytalnego w firmach – mówi Przemysław Gawlak, dyrektor Biura Sprzedaży i Rozwoju Planów Emerytalnych Esaliens TFI.

Pomoc prawna dla pracodawcy, porady prawne dla pracownika

Bezpłatne wsparcie prawne oferowane przez Esaliens TFI w ramach PPK dotyczy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

  • Pracodawca może liczyć na rozszerzoną ochronę prawną oraz dostarczenie pełnej dokumentacji związanej z procesem wprowadzenia i funkcjonowania PPK. Prawnicy współpracujący z Esaliens dokonają również oceny treści i formy komunikacji wdrożeniowej dla pracowników pod kątem ryzyka związanego z obszarem rezygnacji z PPK oraz przygotują pracodawcę na ewentualność kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, a także doradzą w zakresie komunikacji na linii pracodawca – pracownik.
  • Pomoc prawna obejmie również pracowników – uczestników PPK, którzy uzyskają bezpłatny dostęp do prawnika i bieżącą możliwość korzystania z telefonicznych lub e-mailowych konsultacji prawnych. Zakres porad przeznaczonych dla pracowników to obszary prawa, których w danej chwili mogą potrzebować uczestnicy. Usługa pokrywa pytania dotyczące PPK, PPE, OFE, IKE i IKZE, dochodzenie roszczeń, kwestie nieruchomości, prawo wykroczeń i karne, ubezpieczenia społeczne (ZUS), umowy konsumenckie czy prawo administracyjne.

Stały dostęp do informacji o oszczędnościach

Na potrzeby uczestników PPK powstała dedykowana strona w ramach serwisu www.esaliens.pl z kompletem informacji o PPK w formie elektronicznej, włącznie z licznymi animacjami i e-learningiem.

Każdy pracownik może samodzielnie zdobyć wiedzę o szczegółach programu i podjąć decyzję o uczestnictwie w PPK. Na stronie są też udostępnione formularze obsługowe, a także informacje w językach angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Uczestnik PPK może na bieżąco sprawdzać informacje o swoim PPK, a także monitorować wpłaty i otrzymywane dopłaty za pośrednictwem dedykowanej infolinii, w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej Esaliens24 na tablecie i telefonie.

Zapraszamy do współpracy!

Pogoda nie sprzyjała

0
Źródło zdjęcia: Concordia

Kończący się sezon ubezpieczania upraw należał do najbardziej niespokojnych w ponad 20-letniej historii Concordia Polska Grupa Generali. Rolnicy zgłosili ponad 30 tysięcy szkód spowodowanych głównie przez przymrozki, grad, deszcze nawalne, huragany i suszę.

Niespokojny sezon

Pierwszym ryzykiem, które dość mocno dotknęło uprawy rzepaku i niektóre odmiany zbóż ozimych, były bardzo wczesne przymrozki. Właściwie to zjawisko można nawet nazwać mrozem, który nadszedł dopiero w marcu, czyli pod koniec zimy.

Na te uprawy, już uszkodzone przez wcześniejsze mrozy, ponownie oddziaływały w kwietniu i maju koleje spadki temperatur poniżej zera. Przymrozki były tak silne i częste, że w niektórych miejscach lub na niektórych odmianach straty sięgały nawet ponad 20% utraty plonu.

Od czerwca przez lipiec obserwowaliśmy codzienne zawirowania pogody, od ulewnych deszczy na południowym wschodzie kraju do częstych gradobić właściwie w całej Polsce.

W tym sezonie gradobicia szczególnie dotknęły sadowników i plantatorów borówek, czyli branże, w których liczy się nie ilość, ale przede wszystkim jakość owoców. Od wielu lat Concordia działa w tym sektorze upraw, szczególną uwagę poświęcając likwidacji szkód.

Rekordowe szkody

Sezon 2020 w ubezpieczeniu upraw zapisał się w historii Concordii kolejnym rekordem w liczbie zgłoszonych szkód w uprawach. Rolnicy zgłosili ponad 30 tys. szkód, ponad 11 tys. wniosków dotyczyło szkód wywołanych przez przymrozki, a 10 tys. zgłoszeń to zniszczenia spowodowane przez grad. W wielu regionach Polski rolnikom dały się we znaki również deszcze nawalne, huragany i susza.

Skala zgłoszonych szkód daje ubezpieczycielom i właścicielom gospodarstw obraz, jak niespokojny staje się nasz klimat. Już teraz, bez odpowiedniego ubezpieczenia, trudno zaplanować produkcję w polu, które stanowi przecież dla rolnika, sadownika czy ogrodnika główne źródło dochodu.

Fachowa likwidacja

Coraz częstsze szkody, związane z gwałtownymi zjawiskami pogodowymi, mobilizują ubezpieczycieli do usprawniania procesów. Nowoczesne metody likwidacji i znakomicie przygotowani fachowcy Concordii zapewniają najwyższą jakość w ocenie i likwidacji szkód.

Rzeczoznawcy i likwidatorzy pracują od rana do wieczora przez siedem dni w tygodniu, by obsłużyć jak najwięcej szkód i pomóc klientom w otrzymaniu odszkodowań.

Eksperci Concordii na bieżąco monitorują liczbę zgłaszanych szkód w całej Polsce i jeśli w jednym regionie dojdzie do większej liczby zniszczeń, na miejsce wysyłane są dodatkowe ekipy rzeczoznawców z innych części kraju, aby przyspieszyć proces oględzin.

Concordia wykorzystuje również drony, aby zweryfikować powierzchnię uszkodzonych plantacji, np. przy uprawach wielkoobszarowych, przy zastoiskach wodnych w uprawach lub powalonej uprawy wskutek huraganu. Agroeksperci mają wszelkie wymagane uprawnienia, by obsługiwać drony: zostali przeszkoleni i zdali egzaminy na pilotów.

Bernard Mycielski

Gotowi na kolejny sezon

Sezon 2020 właściciele gospodarstw i ubezpieczyciele rolni mają już prawie za sobą. Żniwa rzepaków i zbóż już dobiegły końca. Na polach pozostały jeszcze uprawy kukurydzy, buraków, ziemniaków i oczywiście jabłka.

Końcowy bilans szkód pokazuje, że pogoda nie jest naszym sprzymierzeńcem i musimy być gotowi, że następne sezony również będą obfitować w groźne, gwałtowne zjawiska.

Agroeksperci Concordii Polska Grupa Generali intensywnie przygotowują się do kolejnego sezonu. Zespół produktowy już teraz pracuje nad rozszerzeniem oferty o nowe, nagłe zdarzenia, które mogą stanowić zagrożenie dla upraw.

Bernard Mycielski
zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód
Concordia Polska Grupa Generali

Polisy rolne Concordii będą oferowane pod marką Generali Agro

0

Od 1 września klienci Concordii otrzymują informację, że ubezpieczenia rolne będą oferowane pod nazwą Generali Agro. W ten sposób firma przygotowuje klientów do zmian, które nastąpią w przyszłym roku i promuje wśród nich markę Generali.

Generali nabyło spółki Concordii w 2018 roku. Spółki życiowe zostały połączone pod koniec 2019 roku. Proces fuzji majątkowej spółki Concordii Polska wymagał w pierwszej kolejności demutualizacji, a samo połączenie z Generali TU zostało zaplanowane na przyszły rok. Zgodnie z umową zawartą z poprzednim właścicielem w tym momencie nazwa Concordia przestanie być wykorzystywana w Polsce. Rolnicy będą otrzymywali ochronę ubezpieczeniową pod nazwą Generali Agro.

– Ubezpieczenia rolne to bardzo specjalistyczna oferta, wymagająca odpowiednich kompetencji, wiedzy i doświadczonego zespołu. Dlatego zdecydowaliśmy się, że będziemy je oferować również pod specjalną nazwą – Generali Agro. Już teraz informujemy o tym naszych klientów na polisach i dokumentach ubezpieczeniowych. Co warte podkreślenia, wraz z nowym logo wprowadzamy nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, ale to co szczególnie istotne – ludzie, kadra doradców, rzeczoznawców i ekspertów agro – pozostaje bez zmian. Najlepszy w kraju zespół ekspertów rolnych, zlokalizowanych w Poznaniu i pracujących w całej Polsce, nadal będzie wspierał naszych klientów w zarządzaniu ryzykiem w ich gospodarstwach rolnych. Połączenie tej eksperckości z nowoczesnymi technologiami, których wdrożenie umożliwia silna kapitałowo Grupa Generali, pozwala nam być dla rolników partnerem na całe życie – mówi Maciej Fedyna, prezes zarządu Concordia Polska TU.

(AM, źródło: Concordia)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie