Saltus TU Życie pomyślnie przeszedł certyfikację systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015. Certyfikat został przyznany już po raz szósty na okres 3 lat.
– Bardzo cieszy nas otrzymany certyfikat, który jest dowodem naszych starań o system zarządzania dostosowany do oczekiwań klientów. Od początków naszej działalności stawialiśmy jakość usług za główny cel w relacji z ubezpieczonymi – mówi Iwona Kosakowska-Niedbalska, pełnomocnik zarządu ds. SZJ i CSR Saltus Ubezpieczenia.
Jednym z pierwszych towarzystw ubezpieczeniowych, które na rynku polskim otrzymało certyfikat jakości ISO 9001 było Saltus TUW – drugie towarzystwo wchodzące w skład marki Saltus Ubezpieczenia. Certyfikat został przyznany w 2000 r. w zakresie projektowania i świadczenia usług ubezpieczeniowych.
W 2019 roku odnotowano w Polsce ponad 3468 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych. Gaszenie i ograniczanie pożarów w miejscach, gdzie składowane są substancje łatwopalne, jest bardzo trudne. Coraz częściej stosuje się tam tzw. pianę lekką. Brak odpowiedniego systemu przeciwpożarowego to nie tylko ryzyko strat, ale też poważna przeszkoda w wypłacie ubezpieczenia.
– W systemach gaszenia obiektów przemysłowych coraz częściej odchodzi się od gaszenia za pomocą samej wody za pomocą tryskaczy na rzecz piany, a konkretnie piany lekkiej. Szczególnie pożądane jest to w miejscach składowania cieczy niebezpiecznych. Należą do nich wszystkie substancje ropo- i benzynopochodne, ale także właśnie farby, lakiery czy żywica stosowana do produkcji armatury oraz środki zawierające alkohole. Generalnie ciecze o niskiej temperaturze zapłonu. Są to substancje określone rygorystycznymi, ale jednocześnie niedoprecyzowanymi wymaganiami przeciwpożarowymi – właściciel takiego magazynu ma dowolność w wyborze systemu gaszenia, czyli musi zdecydować, czy gasi pianą, mgłą wodną, czy tryskaczami z dodatkiem środka pianotwórczego. Piana lekka jest uważana za najbardziej funkcjonalne rozwiązanie i jest coraz częściej stosowana. Czujki w takiej instalacji wykrywają ogień bądź temperaturę w ułamku sekundy i uruchamiają system. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na powstały pożar – mówi Michał Brzeziński, kierownik ds. Kluczowych Klientów Fire Protection SPIE Building Solutions.
Rodzaj systemu gaśniczego jest bardzo istotny nie tylko ze względu na szybkość i skuteczność ograniczania pożaru. Systemami gaśniczymi bardzo mocno interesują się także przedstawiciele firmy ubezpieczeniowej, w której polisę ma wykupiony właściciel obiektu. Risk managerowie towarzystwa ubezpieczeniowego biorą aktywny udział w ocenie budynku i doborze odpowiedniego systemu ppoż. Jako system wydajniejszy i skuteczniejszy, a zatem też preferowany przez ubezpieczycieli uważa się pianę lekką.
– Dokładna analiza zagrożeń oraz zapobiegających ich wystąpieniu i skutkom zabezpieczeń jest podstawą tworzenia skutecznego systemu ochrony ubezpieczeniowej dla przedsiębiorstwa. System przeciwpożarowy jest jednym z pierwszych, które są sprawdzane. Następnie należy dobrać odpowiedni zakres i sumy ubezpieczenia, które pozwolą na likwidację ewentualnych szkód. Rozwiązaniem, na które szczególnie polecamy zwrócić uwagę, jest ubezpieczenie przerw w działalności. Pozwala ono na utrzymanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa po szkodzie na niezmienionym poziomie poprzez zapewnienie przez ubezpieczyciela środków na pokrycie kosztów stałych i rekompensujących zysk księgowy brutto, co pozwala m.in. utrzymać zatrudnienie i szybciej powrócić do pełnej sprawności produkcyjnej – zauważa Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.
Willis Towers Watson udostępnił nową funkcjonalność w ramach aplikacji Employee Engagement Software służącej do badania zaangażowania pracowników. Funkcja Real-Time Advice (doradztwo w czasie rzeczywistym) jest pierwszym tego typu rozwiązaniem umożliwiającym poszczególnym osobom uzyskanie spersonalizowanych informacji i wsparcia w zakresie kontrolowania oraz monitorowania własnych doświadczeń w pracy.
Real-Time Advice analizuje informacje od pracowników zebrane w ramach badań ankietowych. Na ich podstawie formułuje indywidualne sugestie dla każdego pracownika w oparciu o jego odpowiedzi w ankiecie, dostępne natychmiast po przesłaniu wypełnionej ankiety. Narzędzie pozwala też na dostosowanie sugestii do wypracowanej przez pracodawcę oferty całkowitego pakietu korzyści dla pracowników.
– Teraz bardziej niż kiedykolwiek ankiety pracownicze są jedną z najbardziej efektywnych praktyk służących poprawie zaangażowania zatrudnionych osób, a niepowtarzalne doświadczenie pracowników leży u podstaw każdej odnoszącej sukcesy organizacji – mówi Stephen Young, Global Practice Leader Willis Towers Watson Employee Insights. – Wiodące firmy korzystają z coraz większego zestawu narzędzi i technologii pomagających wsłuchiwać się w opinie pracowników i odnotowują długotrwałe oraz znacznie lepsze zaangażowanie.
W jego ocenie, w przypadku tradycyjnych ankiet pracowniczych istnieje ryzyko, że pracownik nie wykazuje dostatecznego zaangażowania, gdy je wypełnia i że bezpośrednia płynąca z nich korzyść nie jest dla niego oczywista. – Od dłuższego czasu stanowiło to znaczną trudność. Funkcja Real-Time Advice została opracowana tak, by rozwiązać ten problem – teraz uczestnicy mogą otrzymać natychmiastową informację zwrotną, pomoc i porady dostosowane do ich potrzeb jako część ankiety dotyczącej zaangażowania – wskazuje Stephen Young. – Weryfikując skuteczność ankiet pracowniczych i kontynuując podnoszenie poziomu doświadczenia pracowników, liderzy biznesowi mogą wykorzystać tradycyjne ankiety pracownicze do uwolnienia siły swojego najcenniejszego zasobu: ludzi – dodaje.
Przeprowadzone wcześniej badanie WTW wykazało, że firmy mogące pochwalić się wysokim poziomem doświadczenia pracowników regularnie osiągają wyniki finansowe przekraczające średnie dane macierzystego sektora o 2 do 4 punktów procentowych w ramach kluczowych mierników efektywności. Obejmują one zwrot z aktywów i kapitału własnego, zmianę rentowności w obrębie jednego roku oraz zmiany w przychodach i rentowności w obrębie trzech lat. Z kolei firmy zapewniające mniej efektywne doświadczenie pracowników regularnie osiągały gorsze wyniki niż firmy porównywalne – od jednego do 10 pp.
– Prowadzone w Polsce badania zaangażowania przez Willis Towers Watson wskazują, że doświadczenie polskich pracowników w wielu obszarach daleko ustępuje tym osiąganym przez najbardziej efektywne organizacje. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do właśnie wprowadzonego modułu doradztwa w czasie rzeczywistym może pomóc zarówno naszym pracodawcom, jak i pracownikom. Wprowadzenie interakcji i natychmiastowej informacji zwrotnej uczestnikom badań pracowniczych sprawia, że rozwiązanie służące dotychczas głównie diagnozie sytuacji staje się cennym aktywnym narzędziem bezpośrednio wspierającym transformację organizacji i ich ludzi – komentuje Krzysztof Gugała, dyrektor Działu Talenty i Wynagrodzenia WTW.
Przez „doświadczenie pracownika” – po angielsku „employee experience” rozumiemy sumę wszystkich wrażeń, sytuacji, wydarzeń, jakich doświadcza pracownik w związku z wykonywaniem pracy zawodowej i kontaktem z pracodawcą.
Tegoroczne plony zbóż w Niemczech trzeci rok z rzędu będą poniżej przeciętnego poziomu. Jak podało niemieckie stowarzyszenie rolników DBV, przyczyną są ekstremalne warunki pogodowe. Plony zbóż w 2020 r. spadną do 42,4 mln ton, z 44,3 mln ton w ub.r. i znajdą się na poziomie o prawie 5% niższym od średniej z lat 2015–2019.
Prezes DBV Joachim Rukwied stwierdził, że skrajne warunki pogodowe trzeci rok z rzędu zagrażają istnieniu niektórych gospodarstw. W zależności od regionu, rolnicy ponoszą istotne straty wskutek suszy, nocnych przymrozków w maju albo plagi myszy. DBV zwróciło się do państwa o subsydiowanie ubezpieczenia klęskowego od wielu ryzyk rolnych oraz wprowadzenie rezerwy z wpływów podatkowych.
Niemcy są drugim co do wielkości, po Francji, producentem pszenicy w Unii Europejskiej i największym producentem rzepaku, głównego surowca do produkcji oleju jadalnego i biopaliwa. W 2020 r. plony pszenicy ozimej wyniosą w Niemczech 21,1 mln ton i będą mniejsze od 22,8 mln ton w ub.r. wskutek zmniejszenia się areału pod uprawę. Z kolei w zbiorze rzepaku nastąpiła poprawa z 2,8 mln ton w 2019 r. do 3,3 mln ton w 2020 r. We Francji plony pszenicy ozimej spadły o ok. 25% w stosunku do ubiegłorocznych i wyniosły 29–30 mln ton z powodu wiosennej suszy i zniszczenia zasiewów przez jesienne ulewne deszcze.
Z ankiety na temat polis NNW dzieci i młodzieży przeprowadzonej przez Rzecznika Finansowego wśród ubezpieczycieli wynika, że tylko 4 z 13 przeanalizowanych ubezpieczeń szkolnych zawierają precyzyjnie zdefiniowane rozszerzenie zakresu ochrony o ryzyko zachowania na Covid-19. Odpowiedzi ankietowanych wskazują ponadto, że większość z nich nie zamierza w najbliższym czasie poszerzać swojej oferty w tym zakresie.
– Ubezpieczenia szkolne z definicji mają zabezpieczać dzieci i młodzież oraz ich rodziców przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego poleciłem przeanalizowanie zmian w ofercie produktowej, pod kątem uwzględnienia w nich ryzyk związanych z pandemią i zachorowaniami na Covid-19. Niestety analiza wykazała, że większość ubezpieczycieli nie zdecydowała się na stworzenie dodatkowej zachęty do zawierania zarówno grupowych, jak i indywidualnych ubezpieczeń NNW dzieci i młodzieży szkolnej i objęcia tego ryzyka. Szkoda, bo w niektórych wypadkach widać, że jest potencjał do rozszerzenia zakresu takich umów – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.
Eksperci RzF poddali analizie ofertę 13 towarzystw oferujących grupowe i indywidualne ubezpieczenia NNW dzieci i młodzieży. W jej wyniku ustalili, że w większości wypadków ochrona na wypadek Covid-19 nie jest udzielana, albo nie jest to precyzyjnie określone.
– Czterech ubezpieczycieli przy konstrukcji swoich ofert ubezpieczeń NNW młodzieży od razu wyklucza wszelkie ryzyka zachorowań. Ogranicza zakres ochrony do nieszczęśliwych wypadków, które mogą się zdarzyć w szkole lub w drodze do szkoły. W jednej ofercie indywidualnego ubezpieczenia NNW dziecka z zakresu została wykluczona pandemia jako taka – wylicza Andrzej Kiciński, zastępca Rzecznika Finansowego.
W części umów jest przewidziana ochrona na wypadek wystąpienia nagłych zachorowań lub/i poważnych zachorowań. Jednak tylko w czterech analizowanych ofertach zachorowanie na Covid-19 znajduje się explicite w katalogu nagłych/poważnych zachorowań. W jednym przypadku ubezpieczony może liczyć na wypłatę np. 5 tys. zł w razie odpowiednio udokumentowanego zachorowania na Covid-19. Przy czym we wszystkich przypadkach ochrona ubezpieczeniowa z tego tytułu świadczona jest po zapłaceniu dodatkowej składki.
– W pozostałych analizowanych produktach zachorowania nie zostały jednoznacznie zdefiniowane. Może to rodzić problemy interpretacyjne, czy zachorowanie na Covid-19 będzie rzeczywiście mieściło się w zakresie udzielanej ochrony ubezpieczeniowej – mówi Andrzej Kiciński.
W przypadku wystąpienia nagłego i poważnego zachorowania część umów przewiduje wypłatę świadczenia pieniężnego za pobyt w szpitalu. Może być ono jednorazowe lub wypłacane za każdy dzień. Dla przykładu: jeden z zakładów w zależności od wariantu powiązanego z wysokością dodatkowej składki wypłaca jednorazowo od 200 do 500 złotych za pobyt w szpitalu, z dodatkową wypłatą za pobyt na OIOM, wynikły z powodu zachorowania na Covid-19.
W ofercie innego ubezpieczyciela skierowanej do kadry nauczycielskiej i pracowników oświaty znajduje się zapis o wypłaceniu jednorazowego świadczenia za zachorowanie na Covid-19 (opcja dodatkowo płatna). Dotyczy to jednak tylko wypadków, w których choroba została wywołana wywołane kontaktem z zakażoną krwią podczas wykonywania pracy o charakterze medycznym. W takiej sytuacji ubezpieczyciel oferuje także pokrycie kosztów leczenia.
– Jest to ciekawa propozycja, ale dotyczy tylko personelu medycznego zatrudnionego w szkołach i nie odpowiada więc na potrzeby ogółu pracowników placówek oświatowych ani też uczniów i ich rodziców – mówi Andrzej Kiciński.
Innym sposobem kompensacji zachorowania na wirusa Covid-19, jaki można spotkać w zapisach analizowanych umów, jest świadczenie zwrotu kosztów pogrzebu rodziców lub opiekunów dziecka. W jednej z ofert znajduje się też gwarancja zwrotu kosztów opłaconej wycieczki szkolnej, jeśli ubezpieczony nie weźmie w niej udziału ze względu na zachorowania na Covid-19.
Rzecznik Finansowy w rozesłanej ankiecie zapytał ubezpieczycieli, czy zamierzają w najbliższym czasie modyfikować swoją ofertę ubezpieczeń szkolnych o różne opcje związane z zachorowaniem na Covid-19. W większości wypadków odpowiedź była negatywna.
We wtorek 8 września o godz. 10.00 odbędzie się trzeci webinar z cyklu „Jaka szkoda”. Tematem spotkania będą szkody cybernetyczne. Głównym partnerem merytorycznym jest Crawford Polska, a organizatorem „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
– Szkody cyber to wciąż nisza na rynku ubezpieczeniowym, jednak zarówno częstość, jak i wartość szkód z tego obszaru jest rosnąca – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. – Chcemy dostarczyć pośrednikom konkretnych przykładów szkód z polskiego rynku i pokazać im, że problem może dotyczyć również ich klientów – dodaje.
W programie wystąpią: Krzysztof Dębiński, analityk cyberbezpieczeństwa z Komisji Nadzoru Finansowego, Marcin Janicki, prezes Crawford & Company w Polsce, Monika Ściuba, underwriter z PZU, Radosław Kaczorek z Grant Thornton, Łukasz Cichowski, starszy broker z MAI Insurance Brokers Poland, oraz Lilianna Poradzińska, CEO Cyber Security Center.
9 września odbędzie się specjalny webinar, podczas którego zaprezentowana zostanie aplikacja VSoft Insurance Broker (VIB).
Wydarzenie skierowane do brokerów i kancelarii brokerskich będzie poświęcone prezentacji możliwości rozwiązywania codziennych problemów w pracy brokera przy użyciu aplikacji VIB. Organizatorzy webinaru zwracają uwagę, że dynamicznie zmieniająca się sytuacja ostatnich miesięcy pokazała, jak ważną rolę odgrywają narzędzia i aplikacje w organizacji pracy.
Spotkanie poprowadzi Konrad Jakubowski, Product Owner aplikacji.
Webinar odbędzie się 9 września. Rozpoczęcie jest planowane na godz. 11:00.
Esaliens TFI zawarł już ponad 500 umów na zarządzanie PPK, zarówno z krajowymi, jak i międzynarodowymi podmiotami. Współpraca z Esaliens jest doceniana głównie dzięki znakomitemu serwisowi, który TFI oferuje firmom i pośrednikom.
Eksperci Esaliens TFI proponują gotowy harmonogram skutecznego wdrożenia PPK krok po kroku w firmie, dostarczają komplet potrzebnych dokumentów, pomagają oszacować koszty wdrożenia PPK, służą pomocą w interpretacji ustawowych zapisów.
Dla pracodawców ważne są takie usługi jak rozszerzona ochrona prawna firmy czy wygodny system e-ppk do prostej, automatycznej obsługi programu po stronie firmy.
Również osoby obsługujące PPK z zespołów płacowych czy kadrowych otrzymują stałe wsparcie eksperckie poprzez możliwość uczestniczenia w cyklicznych webcastach i webinariach na temat praktycznej obsługi PPK.
– Kładziemy nacisk na zbadanie i precyzyjną identyfikację potrzeb pracodawców i pracowników oraz umiejętne zarządzenie procesem dostarczenia adekwatnych rozwiązań. Kluczową rolę w projekcie odgrywa współpraca i nieoceniona pomoc ze strony brokerów i multiagentów, którzy konstruują z nimi rozwiązania wdrożeniowe.
Bardzo ważna kwestia to jakość „client service” i doświadczenie zespołu, które są istotną przewagą firmy zarządzającej PPK. Warto przypomnieć, że Esaliens przez ponad 20 lat wdrażał w licznych przedsiębiorstwach pracownicze programy emerytalne – uważane przez wielu ekspertów za protoplastę PPK. To praktyczne doświadczenie dało nam potężne know-how we wdrożeniach i obsłudze posprzedażowej. Pokazało także, jakie narzędzia są konieczne do sprawnego przeprowadzenia złożonego procesu wdrażania planu emerytalnego w firmach – mówi Przemysław Gawlak, dyrektor Biura Sprzedaży i Rozwoju Planów Emerytalnych Esaliens TFI.
Pomoc prawna dla pracodawcy, porady prawne dla pracownika
Bezpłatne wsparcie prawne oferowane przez Esaliens TFI w ramach PPK dotyczy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.
Pracodawca może liczyć na rozszerzoną ochronę prawną oraz dostarczenie pełnej dokumentacji związanej z procesem wprowadzenia i funkcjonowania PPK. Prawnicy współpracujący z Esaliens dokonają również oceny treści i formy komunikacji wdrożeniowej dla pracowników pod kątem ryzyka związanego z obszarem rezygnacji z PPK oraz przygotują pracodawcę na ewentualność kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, a także doradzą w zakresie komunikacji na linii pracodawca – pracownik.
Pomoc prawna obejmie również pracowników – uczestników PPK, którzy uzyskają bezpłatny dostęp do prawnika i bieżącą możliwość korzystania z telefonicznych lub e-mailowych konsultacji prawnych. Zakres porad przeznaczonych dla pracowników to obszary prawa, których w danej chwili mogą potrzebować uczestnicy. Usługa pokrywa pytania dotyczące PPK, PPE, OFE, IKE i IKZE, dochodzenie roszczeń, kwestie nieruchomości, prawo wykroczeń i karne, ubezpieczenia społeczne (ZUS), umowy konsumenckie czy prawo administracyjne.
Stały dostęp do informacji o oszczędnościach
Na potrzeby uczestników PPK powstała dedykowana strona w ramach serwisu www.esaliens.pl z kompletem informacji o PPK w formie elektronicznej, włącznie z licznymi animacjami i e-learningiem.
Każdy pracownik może samodzielnie zdobyć wiedzę o szczegółach programu i podjąć decyzję o uczestnictwie w PPK. Na stronie są też udostępnione formularze obsługowe, a także informacje w językach angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Uczestnik PPK może na bieżąco sprawdzać informacje o swoim PPK, a także monitorować wpłaty i otrzymywane dopłaty za pośrednictwem dedykowanej infolinii, w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej Esaliens24 na tablecie i telefonie.
Kończący się sezon ubezpieczania upraw należał do najbardziej niespokojnych w ponad 20-letniej historii Concordia Polska Grupa Generali. Rolnicy zgłosili ponad 30 tysięcy szkód spowodowanych głównie przez przymrozki, grad, deszcze nawalne, huragany i suszę.
Niespokojny sezon
Pierwszym ryzykiem, które dość mocno dotknęło uprawy rzepaku i niektóre odmiany zbóż ozimych, były bardzo wczesne przymrozki. Właściwie to zjawisko można nawet nazwać mrozem, który nadszedł dopiero w marcu, czyli pod koniec zimy.
Na te uprawy, już uszkodzone przez wcześniejsze mrozy, ponownie oddziaływały w kwietniu i maju koleje spadki temperatur poniżej zera. Przymrozki były tak silne i częste, że w niektórych miejscach lub na niektórych odmianach straty sięgały nawet ponad 20% utraty plonu.
Od czerwca przez lipiec obserwowaliśmy codzienne zawirowania pogody, od ulewnych deszczy na południowym wschodzie kraju do częstych gradobić właściwie w całej Polsce.
W tym sezonie gradobicia szczególnie dotknęły sadowników i plantatorów borówek, czyli branże, w których liczy się nie ilość, ale przede wszystkim jakość owoców. Od wielu lat Concordia działa w tym sektorze upraw, szczególną uwagę poświęcając likwidacji szkód.
Rekordowe szkody
Sezon 2020 w ubezpieczeniu upraw zapisał się w historii Concordii kolejnym rekordem w liczbie zgłoszonych szkód w uprawach. Rolnicy zgłosili ponad 30 tys. szkód, ponad 11 tys. wniosków dotyczyło szkód wywołanych przez przymrozki, a 10 tys. zgłoszeń to zniszczenia spowodowane przez grad. W wielu regionach Polski rolnikom dały się we znaki również deszcze nawalne, huragany i susza.
Skala zgłoszonych szkód daje ubezpieczycielom i właścicielom gospodarstw obraz, jak niespokojny staje się nasz klimat. Już teraz, bez odpowiedniego ubezpieczenia, trudno zaplanować produkcję w polu, które stanowi przecież dla rolnika, sadownika czy ogrodnika główne źródło dochodu.
Fachowa likwidacja
Coraz częstsze szkody, związane z gwałtownymi zjawiskami pogodowymi, mobilizują ubezpieczycieli do usprawniania procesów. Nowoczesne metody likwidacji i znakomicie przygotowani fachowcy Concordii zapewniają najwyższą jakość w ocenie i likwidacji szkód.
Rzeczoznawcy i likwidatorzy pracują od rana do wieczora przez siedem dni w tygodniu, by obsłużyć jak najwięcej szkód i pomóc klientom w otrzymaniu odszkodowań.
Eksperci Concordii na bieżąco monitorują liczbę zgłaszanych szkód w całej Polsce i jeśli w jednym regionie dojdzie do większej liczby zniszczeń, na miejsce wysyłane są dodatkowe ekipy rzeczoznawców z innych części kraju, aby przyspieszyć proces oględzin.
Concordia wykorzystuje również drony, aby zweryfikować powierzchnię uszkodzonych plantacji, np. przy uprawach wielkoobszarowych, przy zastoiskach wodnych w uprawach lub powalonej uprawy wskutek huraganu. Agroeksperci mają wszelkie wymagane uprawnienia, by obsługiwać drony: zostali przeszkoleni i zdali egzaminy na pilotów.
Bernard Mycielski
Gotowi na kolejny sezon
Sezon 2020 właściciele gospodarstw i ubezpieczyciele rolni mają już prawie za sobą. Żniwa rzepaków i zbóż już dobiegły końca. Na polach pozostały jeszcze uprawy kukurydzy, buraków, ziemniaków i oczywiście jabłka.
Końcowy bilans szkód pokazuje, że pogoda nie jest naszym sprzymierzeńcem i musimy być gotowi, że następne sezony również będą obfitować w groźne, gwałtowne zjawiska.
Agroeksperci Concordii Polska Grupa Generali intensywnie przygotowują się do kolejnego sezonu. Zespół produktowy już teraz pracuje nad rozszerzeniem oferty o nowe, nagłe zdarzenia, które mogą stanowić zagrożenie dla upraw.
Bernard Mycielski zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód Concordia Polska Grupa Generali
Od 1 września klienci Concordii otrzymują informację, że ubezpieczenia rolne będą oferowane pod nazwą Generali Agro. W ten sposób firma przygotowuje klientów do zmian, które nastąpią w przyszłym roku i promuje wśród nich markę Generali.
Generali nabyło spółki Concordii w 2018 roku. Spółki życiowe zostały połączone pod koniec 2019 roku. Proces fuzji majątkowej spółki Concordii Polska wymagał w pierwszej kolejności demutualizacji, a samo połączenie z Generali TU zostało zaplanowane na przyszły rok. Zgodnie z umową zawartą z poprzednim właścicielem w tym momencie nazwa Concordia przestanie być wykorzystywana w Polsce. Rolnicy będą otrzymywali ochronę ubezpieczeniową pod nazwą Generali Agro.
– Ubezpieczenia rolne to bardzo specjalistyczna oferta, wymagająca odpowiednich kompetencji, wiedzy i doświadczonego zespołu. Dlatego zdecydowaliśmy się, że będziemy je oferować również pod specjalną nazwą – Generali Agro. Już teraz informujemy o tym naszych klientów na polisach i dokumentach ubezpieczeniowych. Co warte podkreślenia, wraz z nowym logo wprowadzamy nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, ale to co szczególnie istotne – ludzie, kadra doradców, rzeczoznawców i ekspertów agro – pozostaje bez zmian. Najlepszy w kraju zespół ekspertów rolnych, zlokalizowanych w Poznaniu i pracujących w całej Polsce, nadal będzie wspierał naszych klientów w zarządzaniu ryzykiem w ich gospodarstwach rolnych. Połączenie tej eksperckości z nowoczesnymi technologiami, których wdrożenie umożliwia silna kapitałowo Grupa Generali, pozwala nam być dla rolników partnerem na całe życie – mówi Maciej Fedyna, prezes zarządu Concordia Polska TU.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.