Blog - Strona 1303 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1303

„Jaka szkoda” o ryzyku na wakacjach

0

Co warto wiedzieć o szkodach związanych z podróżami i sportami ekstremalnymi? Co strasznego może się przydarzyć na wakacjach? We wtorek 18 sierpnia 2020 r. o godz. 10 na profilu facebookowym „Gazety Ubezpieczeniowej” odbędzie się druga transmisja z cyklu „JAKA SZKODA”.

W programie omówione zostaną m.in. praktyczne przykłady szkód na jachtach oraz szkód w podróży. W rozmowie udział wezmą: Andrzej Maciążek, Polska Izba Ubezpieczeń, Bartosz Pudełko, Crawford Polska, Janusz Molus, Europa Ubezpieczenia, Maciej Dylewski, CCN Polska.

Transmisja odbędzie się pod adresem:

https://www.linkedin.com/events/jakaszkoda-podr-eisport

– Poprzedni odcinek spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony pośredników. Naszą intencją jest dostarczanie praktycznych przykładów szkód, które mogą pomóc w późniejszych rozmowach z klientami i pokazać, w jaki sposób ubezpieczenia działają w praktyce – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Głównym partnerem merytorycznym programu „JAKA SZKODA” jest Crawford Polska.

Żeby otrzymać przypomnienie o transmisji, warto dołączyć do wydarzenia:

Na Facebooku:

https://facebook.com/events/s/jaka-szkoda-podroze-i-sport/…

Na LinkedIn:

https://www.linkedin.com/events/jakaszkoda-podr-eisport

AW

Już niedługo powstanie 250. Punkt Standard

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Minęło już pięć lat od otwarcia pierwszego Punktu Standard – flagowej placówki partnerskiej ERGO Hestii. W ciągu połowy dekady powstało 240 placówek, które są nie tylko wizytówkami sopockiego ubezpieczyciela, ale też wzorcowo prosperującymi biznesami. ERGO Hestia postawiła na wysokie standardy obsługi, profesjonalizm partnerów biznesowych oraz estetyczną i przyjazną wizualizację agencji.

ERGO Hestia postawiła na estetyczną i przyjazną wizualizację marketingową, rygorystyczne standardy obsługi i najwyższy profesjonalizm swoich partnerów biznesowych.

Żeby realizacja tych ambitnych założeń była możliwa, niezbędna jest koncentracja na jakości współpracy z partnerami.

– Jakość jest dla nas zdecydowanie istotniejsza niż ilość. Moglibyśmy mieć znacznie większą liczbę Punktów Standard, jednak postawiliśmy na bardzo staranny dobór partnerów do tego projektu, oparty na zaufaniu i profesjonalizmie – podkreśla Maria Rosa, dyrektor Departamentu Sprzedaży w ERGO Hestii.

Maria Rosa

Punkt Standard z numerem 250 we wrześniu

Pierwszy Punkt Standard został otworzony w Warszawie w lipcu 2015 r. przez Beatę Świerszczewską i Jakuba Mietkowskiego. Punkt cały czas się rozwija i również jako pierwszy przedłużył porozumienie o współpracy na kolejne pięć lat.

ERGO Hestia szacuje, że agencja z symbolicznym numerem 250 powstanie we wrześniu 2020 r.

– Oczywiście respektujemy wszystkie obostrzenia i wytyczne związane z pandemią, co powoduje, że otwarcie nowej placówki zajmuje nieco więcej czasu – dodaje Szymon Kubiak, menedżer projektu.

Szymon Kubiak

Pięć lat istnienia projektu to wiele doświadczeń i eksperymentów biznesowych.

– Najbardziej nas zaskoczyło powstanie silnej społeczności właścicieli Punktów Standard. Przyczyniły się do tego szkolenia oraz zamknięte forum na Facebooku, gdzie poruszane są wszystkie możliwe biznesowe tematy i problemy, również te trudne – mówi Szymon Kubiak.

– Słuchanie siebie nawzajem to jeden z filarów partnerstwa. O tym, co warto zmienić lub wprowadzić do programu, właściciele Punktów Standard piszą na forum, ale rozmawiamy też o tym na osobistych spotkaniach regionalnych. Na podstawie zgłaszanych propozycji powstaje lista, a poszczególne punkty podlegają demokratycznemu głosowaniu. W ten sposób ustalamy priorytety, które są ważne dla największej liczby naszych partnerów biznesowych – tłumaczy Maria Rosa.

Fundamentami projektu są dialog i rozwój

Jedną z nowości wprowadzoną na życzenie właścicieli Punktów Standard było zatrudnienie dedykowanych opiekunów programu w centrali, którzy zostali gruntownie przeszkoleni i zajmują się wyłącznie wspieraniem właścicieli Punktów Standard oraz ich pracowników.

– Do zamkniętego forum należy również pani prezes Justyna Wajs, dzięki czemu głos naszych partnerów jest od razu słyszany na poziomie zarządu. To jest bardzo doceniane i zarazem wyjątkowe na rynku – uzupełnia Szymon Kubiak. – Dialog to znak rozpoznawczy całego programu, zarówno ten na linii agent – klient, agent – centrala, jak i agent – agent. Jak już wspominałem, właściciele Punktów Standard stworzyli unikalną społeczność, która się nawzajem dopinguje, zamiast konkurować.

Od samego początku projektu jego istotnym elementem były szkolenia. Wszyscy właściciele Punktów Standard brali udział w Akademii Ubezpieczeń, czyli cyklu szkoleń produktowych, sprzedażowych i menedżerskich. Tej jesieni rozpocznie się kolejny projekt rozwojowy, który będzie kładł duży nacisk na ubezpieczenie na życie ERGO4.

– Liczymy na możliwość przeprowadzenia szkoleń stacjonarnych, ale dysponujemy wszystkimi niezbędnymi narzędziami do szkoleń zdalnych – mówi Maria Rosa.

Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy program wsparcia dla naszych agentów w zdalnej sprzedaży, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Nakładki na Facebooka z napisem „ubezpieczam zdalnie” lub „ubezpieczam #TotalnieZdalnie”, pomoc w kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych czy różne formy wsparcia agentów w czasach pandemii. Przykładowo, na prośbę agentów zmieniliśmy formę nagrody w konkursie sprzedażowym Liga Mistrzów na nagrody pieniężne – wylicza Maria Rosa. – Właściciele Punktów Standard mogą zawsze na nas liczyć, a my możemy liczyć na nich.

Kolejne ambitne cele

W sierpniu odbędzie się cykl regionalnych spotkań przedstawicieli centrali ERGO Hestii z właścicielami Punktów Standard.

– Chcemy, żeby każdy agent mógł wypowiedzieć swoje zdanie i żeby został przez nas usłyszany – podkreśla Szymon Kubiak.

– W lipcu rozpoczęliśmy też ważny proces przedłużania porozumień o współpracy na kolejne lata. Przed nami pracowite miesiące i kolejne ambitne cele do realizacji, ale właśnie to lubimy najbardziej. Chcemy, żeby Punkty Standard były znane z profesjonalizmu i najwyższej możliwej jakości obsługi klienta na całym rynku ubezpieczeń w Polsce – podsumowuje Maria Rosa.

Aleksandra E. Wysocka

Czy zmienią się oczekiwania i potrzeby pracodawców i pracowników?

0
Ewa Dąbrowska

Rozmawiając z pracodawcami, klientami i pośrednikami, dostrzegamy kilka trendów, które mogą się pojawić w drugiej połowie 2020 r. w wyniku sytuacji epidemicznej. Wśród nich da się wyróżnić pakiety prozdrowotne, ubezpieczenia małżonków, zdalną obsługę i wdrożenia, sponsorowanie ubezpieczeń przez pracodawców i komunikację online.

Pakiety prozdrowotne

Epidemia spowodowała, że wzrosła świadomość potrzeby ochrony ubezpieczeniowej związana z zachorowaniem nie tylko na koronawirusa, ale wszelkie poważne lub zakaźne choroby. W związku z tym pakiety chorobowe i szpitalne na pewno będą stanowiły ciekawą ofertę.

Ważnym elementem wsparcia są również pakiety assistance i telemedyczny, szczególnie wtedy, gdy mamy ograniczoną możliwość przemieszczania się.

W Nationale-Nederlanden zauważamy, że rosnącą popularnością cieszy się umowa dodatkowa dotycząca pobytu ubezpieczonego w szpitalu z leczeniem poszpitalnym oraz umowa dodatkowa na wypadek nowotworu z diagnostyką.

W obu przypadkach, oprócz wypłaty sumy ubezpieczenia, umożliwiamy klientom skorzystanie aż z kilkuset różnych świadczeń medycznych, takich jak konsultacje lekarskie, badania laboratoryjne, badania radiologiczne i ultrasonograficzne, tomografia komputerowa czy rezonans magnetyczny.

Niektóre z nich, a zwłaszcza konsultacje lekarskie, mogą odbywać się zdalnie. Wszystko po to, by jak najszybciej sprawdzić stan zdrowia klienta, a następnie odpowiednio ustawić i kontynuować leczenie.

Ubezpieczenia małżonków

W związku ze zwolnieniami i rosnącym bezrobociem część członków rodziny może zostać bez pracy. Dlatego rośnie zainteresowanie objęciem ochroną grupowego ubezpieczenia także pracującego małżonka. Jednocześnie również pracownicy w coraz szerszym stopniu korzystają z możliwości ubezpieczenia się w pracy.

Rozumiemy, jak ważne jest zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej w obecnej sytuacji. Dlatego jako NN już od czerwca wdrożyliśmy kampanię czasowego przyjmowania do ubezpieczenia bez stosowania karencji w ubezpieczeniach prozdrowotnych.

Zauważamy, że w społeczeństwie wzrosła świadomość możliwości wystąpienia nagłych zdarzeń, które wcześniej wydawały się odległe i nieprawdopodobne, jak wybuch światowej epidemii. Dlatego wszelkimi działaniami staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów.

Obsługa i wdrożenia zdalne

Na pewno lockdown i ograniczenie liczby pracowników w biurze wymaga przeprowadzenia procesu wdrażania i zbierania deklaracji w formie zdalnej. Także w ten sposób oferujemy klientom możliwość przygotowywania prezentacji o programach. Chcemy wspierać naszych partnerów również w pracy organizacyjnej związanej z podpisaniem umowy. Realizujemy webinary oraz zapewniamy internetowy program obsługi dla działów HR.

Wdrożyliśmy również możliwość przystępowania i rezygnacji z ubezpieczenia za pośrednictwem platformy. To duże usprawnienie dla osób obsługujących ubezpieczenia grupowe po stronie klienta.

Z kolei nowi partnerzy w ubezpieczeniach grupowych nie muszą wypełniać papierowej deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia. W zamian mogą skorzystać z narzędzia n-deklaracje, dzięki któremu w prosty i przyjazny sposób przystąpią do ubezpieczenia.

Powyższe rozwiązania dają możliwość w pełni samodzielnego zarządzania umową ubezpieczenia grupowego.

Wszystkie procedury odbywają się online, co szczególnie teraz, w dobie pandemii jest kluczowe dla większości osób. Szybki rozwój technologii następuje już od jakiegoś czasu, ale z pewnością epidemia przyspieszyła ten proces.

Sponsorowanie ubezpieczeń przez pracodawców

Widzimy, że część pracodawców chce zabezpieczyć swoich pracowników na wypadek chorób, pobytu w szpitalu czy też nawet śmierci. My z kolei zachęcamy pozostałe firmy, żeby właśnie w tym trudnym okresie wykorzystały część budżetu przeznaczonego na benefity i pokryły koszty programu ubezpieczeniowego.

Nasze doświadczenia pokazują, że w tak trudnych sytuacjach pracownicy postrzegają takie rozwiązanie jako znacznie bardziej wartościowe niż na przykład bilety do kina. Dlatego jako NN wspieramy tych pracodawców poprzez oferowanie prozdrowotnych pakietów, w których suma ubezpieczenia jest skorelowana z wysokością wynagrodzenia danego ubezpieczonego.

Kontakt online

Koronawirus zrewidował potrzeby w zakresie umiejętności sprzedaży i komunikacji zdalnej z klientem. Część z nich nie będzie chciała lub mogła spotkać się z doradcą ubezpieczeniowym. W związku z tym sprzedaż musi umieć zaprezentować ofertę w sposób zdalny oraz prowadzić negocjacje również online.

W NN oferujemy wiele szkoleń dla naszych współpracowników. Przygotowaliśmy nowe multimedialne prezentacje dla klientów oraz nową szatę graficzną oferty. Pomagamy naszym sprzedawcom w rozwoju ich kompetencji, żeby w czasie epidemii mogli jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Ewa Dąbrowska
dyrektor Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden

Ochrona zniżek w OC w ofercie TUW „TUW”.

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” poszerzyło swoją ofertę o możliwość utrzymania wypracowanych zniżek za bezszkodową jazdę – nawet po zgłoszeniu szkody w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych spowodowanej przez członka/klienta towarzystwa.

Wykupienie „Ochrony Zniżek” chroni od utraty zniżek za przebieg ubezpieczenia także pozostałe pojazdy mechaniczne będące własnością ubezpieczonego (w przypadku leasingobiorcy – posiadacza zależnego), jeżeli umowy ubezpieczenia OC ppm. będą kontynuowane w TUW „TUW”.

Oferta towarzystwa jest skierowana zarówno do osób fizycznych, jak i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i leasingobiorców. TUW „TUW” obejmie „Ochroną Zniżek” nie tylko samochody osobowe czy ciężarowe o DMC do 3,5 t, lecz także pozostałe rodzaje pojazdów ciężarowych, ciągniki rolnicze, a nawet motocykle.

(AM, źródło: TUW „TUW”.)

Turystyczny Fundusz Zwrotów ma zapewnić pomoc branży turystycznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 sierpnia Sejm przyjął poselski projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Regulacja przewiduje powołanie Turystycznego Funduszu Zwrotów, który umożliwi zwroty wpłat klientom biur podróży, a także Funduszu Pomocowego w związku z sytuacjami nadzwyczajnymi, jak np. klęski żywiołowe lub pandemia.

Ustawa przewiduje, że organizator turystyki za pośrednictwem systemu teleinformatycznego będzie mógł złożyć do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wniosek o udzielenie wypłaty. Będzie on musiał do wniosku dołączyć wykaz umów, od których odstąpili klienci. Wniosek do UFG będzie składał także podróżujący ubiegający się o rekompensatę. Fundusz po otrzymaniu wniosków będzie je weryfikował, a następnie dokona wypłat na rzecz klientów. Taka weryfikacja ma trwać maksymalnie do czterech miesięcy, a rekompensaty mają być wypłacane w ciągu 14 dni od jej zakończenia.

Środki na wypłaty mają pochodzić z nowo utworzonego Turystycznego Funduszu Zwrotów, który stanowić będzie wyodrębniony rachunek w BGK. Źródłem finansowania zadań Funduszu mają być m.in. wpłaty z budżetu państwa czy Funduszu Przeciwdziałania Covid-19. Kwoty z Funduszu organizatorzy turystyki będą musieli zwrócić w ciągu 6 lat na preferencyjnych warunkach.

Dodatkowo utworzony zostanie Turystyczny Fundusz Pomocowy, który ma stanowić swego rodzaju reasekurację na rynku uruchamianą w sytuacjach nadzwyczajnych. W projekcie ustawy znalazła się propozycja, aby na ten nowy fundusz branża turystyczna składała się po 1 stycznia 2021 r., podobnie jak na przewidziany na wypadek niewypłacalności Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Teraz ustawą zajmie się Senat.

(AM, źródło: Ministerstwo Rozwoju)

Link4 z Laurem Klienta 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po raz drugi głosami konsumentów ubezpieczenia komunikacyjne Link4 zostały nagrodzone Złotym Laurem Klienta 2020. W plebiscycie doceniono także polisy mieszkaniowe, które w wyniku głosowania otrzymały Srebrny Laur 2020.

Laur Klienta to ogólnopolski projekt, który wyłania każdego roku najbardziej rozpoznawalne i najchętniej polecane produkty i marki w swoich kategoriach. W tym roku ubezpieczenia komunikacyjne Link4 ponownie zajęły pierwsze miejsce, otrzymując 33% wskazań, o 3 p.p. więcej niż przed rokiem.

(AM, źródło: Link4)

KUKE: Rekordowa liczba niewypłacalności i restrukturyzacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

58 upadłości, 71 restrukturyzacji oraz 129 niewypłacalności – takie wyniki dla lipca podała Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Widoczny jest znaczny wzrost liczby niewypłacalności oraz restrukturyzacji w porównaniu z zarówno czerwcem, jak i ubiegłym rokiem. Jedną z przyczyn są zapisy Tarczy Antykryzysowej ułatwiające postępowanie restrukturyzacyjne.

Upadłość w zeszłym miesiącu ogłosiło 58 firm. To o 1,8% więcej niż w czerwcu i o 31,8% więcej niż rok wcześniej. Ponadto ogłoszono 71 restrukturyzacji, co oznaczało najwyższy odczyt w tej kategorii w historii badania zakładu. Wynik ten jest o 82,1% wyższy niż miesiąc wcześniej i o 97,2% niż rok temu. W pierwszym miesiącu wakacji odnotowano też 129 niewypłacalności (postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych), co również jest rekordowym poziomem w historii badania. Wspomniana wartość była wyższa o 34,4% w skali miesiąca i o 61,5% w ujęciu rocznym.

Suma niewypłacalności z ostatnich 12 miesięcy wzrosła na koniec lipca do 1078 zdarzeń, sytuując się na najwyższym poziomie od 17 miesięcy – to także o 49 przypadków (4,8%) więcej niż w czerwcu.

– Początek drugiego półrocza przyniósł przyspieszenie wzrostu niewypłacalności wśród przedsiębiorstw, szczególnie w zakresie restrukturyzacji, których liczba znalazła się na najwyższym poziomie od początku gromadzenia danych przez KUKE. Ten wzrost należy wiązać przede wszystkim z nowym instrumentem prawnym wprowadzonym w ramach Tarczy Antykryzysowej 4.0, z którego od czerwca mogą korzystać przedsiębiorcy – uproszczonym postępowaniem restrukturyzacyjnym przewidzianym dla firm odczuwających skutki pandemii. Nowy rodzaj postępowania niesie przywileje dla dłużnika: takie jak wstrzymanie egzekucji czy pozostawienie zarządu w jego rękach. Można się więc spodziewać, że z tego modelu restrukturyzacji będzie w kolejnych miesiącach korzystać coraz więcej podmiotów, by przetrwać najtrudniejszy okres w gospodarce – powiedział wiceprezes KUKE Tomasz Ślagórski.

Dodał, że w KUKE szkodowość, w tym wartość wypłaconych odszkodowań, zarówno w odniesieniu do obrotu krajowego, jak i eksportu, pozostaje na poziomach niższych niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

– Oczekujemy jednak, że wraz ze spodziewanym wzrostem niewypłacalności w kolejnych miesiącach jej wskaźniki ulegną pogorszeniu. Niezmiennie oceniamy, że szczególnie zagrożone obecną sytuacją są następujące branże: transport, rozrywka i rekreacja, hotele i restauracje. Pomimo relatywnie niezłej sytuacji w budowlance realizującej długie kontrakty zawarte przed wystąpieniem pandemii widać już wzrost niewypłacalności wśród producentów materiałów budowlanych – podsumował Tomasz Ślagórski.

(AM, źródło: KUKE)

PPK w TFI PZU z godłem Teraz Polska

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już ponad 5000 pracodawców podpisało z TFI PZU umowy o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. To jeden z powodów, dla których PPK oferowanym przez TFI PZU przyznano godło Teraz Polska.

– Atrakcyjna oferta, możliwość zdalnego zawarcia umowy i wszechstronne wsparcie, które oferujemy pracodawcom przy wdrażaniu PPK, przynosi imponujące efekty – mówi wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek. – Klienci doceniają jakość PPK oferowanego przez TFI PZU oraz funkcjonalność dedykowanego pracodawcom serwisu e-PPK – dodaje.

Jak podkreśla, atutem TFI PZU jest pomoc pracodawcom nie tylko przy wprowadzaniu, ale i bieżącej obsłudze Planów.

– Oferowany przez nas internetowy serwis ppk.pzu.pl umożliwia przesyłanie list pracowników, ich wpłat i dyspozycji. Co więcej, automatycznie kontroluje wprowadzane dane i sygnalizuje błędy. Z powodzeniem zdaje egzamin, także w trudnym okresie, gdy z powodu pandemii koronawirusa możliwość zdalnej obsługi jest nie tylko udogodnieniem, ale i koniecznością – mówi Marcin Żółtek.

W pierwszym, ubiegłorocznym etapie wprowadzania Planów umowy o zarządzanie PPK podpisało z Grupą PZU ponad 1000 największych pracodawców. Wśród nich Orlen, Grupa Energa, producent mebli Kler, PKP i PKP Intercity, Orbis, Polskie Radio, Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol, Wittchen i Vistula.

– Już w zeszłym roku staliśmy się jednym z liderów rynku PPK, a obecne rezultaty świadczą o tym, że utrzymujemy mocną pozycję. Stoi za nami wiarygodność i dobre wyniki osiągane przez zarządzanie przez TFI PZU fundusze – dodaje Marcin Żółtek.

(AM, źródło: PZU)

Wielka Brytania: Stawki komunikacyjne mogą spaść w dłuższej perspektywie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

RSA i Direct Line przedstawiły dodatnie wyniki za I poł. 2020 r. pomimo pandemii, dzięki aktywności na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Jednak w dalszej perspektywie możliwy jest spadek wartości składek w tym segmencie – stwierdza firma analityczna Global Data.

Direct Line jest trzecim co do wielkości ubezpieczycielem w Wielkiej Brytanii pod względem liczby klientów, z udziałem w rynku wynoszącym 8,1%. Według danych za 2018 r. Direct Line był wiodącym ubezpieczycielem pod względem składki przypisanej brutto, natomiast RSA znajdował się na miejscu ósmym.

Statystyki Global Data wskazują, że 50,3% brytyjskich składek Direct Line w 2018 r. pochodziło z ubezpieczeń komunikacyjnych osób prywatnych.

W przypadku RSA było to tylko 11%, ale ten ubezpieczyciel miał 25,9% składek z tytułu ubezpieczeń gospodarstw domowych i 22,8% z komercyjnych ubezpieczeń komunikacyjnych. Oznacza to, że ubezpieczyciel unika szczególnie ryzykownych linii ubezpieczeń na życie i przerw w działalności gospodarczej.

Analityk ubezpieczeniowy Global Data, Ben Carey-Evans skomentował: – Wyraźnie widać, że ubezpieczyciele działający w segmencie majątkowym, a zwłaszcza w ubezpieczeniach komunikacyjnych, będą się mieć lepiej w perspektywie krótkoterminowej. Gdy większość klientów pracuje w domu, większe jest prawdopodobieństwo, że zauważą w porę potencjalne zagrożenia, takie jak wyciek z pękniętej rury, a mniejsze, że pojadą do pracy samochodem. W dotkliwym okresie obostrzeń w I poł. br. ludzie w ogóle rzadko jeździli gdziekolwiek, wskutek czego nastąpiła znaczna redukcja szkodowości. Jednak podczas gdy ubezpieczyciele tych linii skorzystają w 2020 r., istnieje istotne ryzyko w dłuższej perspektywie czasowej. Ludzie przyzwyczajają się pracować w domu i wielu będzie to robić do końca pandemii i dłużej. W konsekwencji ubezpieczyciele komunikacyjni, a potencjalnie nawet ubezpieczyciele domów prawie na pewno odczują spadek stawek przy odnowieniach polis. Ludzie, którzy już nie muszą jeździć samochodem do pracy mogą mieć poczucie, że nie potrzebują mieć samochodu i ponosić wszystkich kosztów z tym związanych.

AC

Hiscox płaci rachunki znikających biur podróży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Duże wypłaty za odwołane z powodu kryzysu pandemicznego imprezy sportowe i wakacje sprawiły, że Hiscox znalazł się pod kreską, a jego akcje spadły do poziomu najniższego od ponad dwóch miesięcy. Ubezpieczyciel działający na rynku Lloyd’s zwiększył rezerwę na roszczenia związane z Covid-19 do 232 mln dol. z wcześniej szacowanych 175 mln dol.

Hiscox nie podał nazw odwołanych imprez, ale uczestnicy rynku Lloyd’s zazwyczaj odgrywają pierwszoplanową rolę w ubezpieczaniu turniejów tenisowym na Wimbledonie i igrzysk olimpijskich.

– To było sześć miesięcy próby – stwierdził dyrektor generalny Bronek Masojada, dodając, że niektóre roszczenia dotyczyły gwarancji dla biur podróży w Wlk. Brytanii. – Niektóre z tych firm znikły, a my płacimy rachunki.

Składka przypisana brutto spadła o 4,4%, do 2,24 mld dol. Współczynnik łączony osłabł do 114,6% z poziomu 98,8%. Konkurenci, Beazley i Lancashire, również ponieśli straty w I poł. br. Ubezpieczyciele stoją w obliczu jednego z lat największych roszczeń wynikających z pandemii.

Hiscox nie wypłaci dywidendy, którą wcześniej zapowiedział. Jest jednym z ośmiu ubezpieczycieli wezwanych przez urząd nadzoru finansowego (Financial Conduct Authority) w sprawie warunków ubezpieczenia przerw w działalności.

(AC, źródło: Reuters)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie