Blog - Strona 1353 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1353

Wyłoniono polskich laureatów konkursu Social Innovation Relay 2020

0

28 maja eksperci Nationale-Nederlanden i Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości po raz kolejny wyłonili najlepsze pomysły na innowacje społeczne opracowane przez uczniów szkół średnich. W tym roku do finału konkursu Social Innovation Relay zostało zaproszonych 10 zespołów. Zdaniem jurorów najlepszy pomysł na przedsiębiorstwo społeczne zaprezentowali uczniowie z Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę w światowym finale.

W związku z trwająca pandemią koronawirusa tegoroczny finał konkursu odbył się w pełni zdalnie. Uczestnicy nie tylko musieli opracować swoje pomysły w zespole rozproszonym, ale także zaprezentować je podczas wirtualnego spotkania z jury. Wśród najciekawszych propozycji znalazły się: przydomowa ciepłownia pozwalająca uzyskać energię elektryczną ze skoszonej trawy, zdrowe drugie śniadania dla uczniów z ekologicznych upraw, zautomatyzowane pojemniki na plastik produkujące filament do drukarek 3D, a także aplikacje mobilne promujące odpowiedzialne korzystanie ze środowiska naturalnego czy walczące z problemem samotności osób starszych. Według kapituły konkursowej najlepszym pomysłem okazał się jednak ekologiczny zestaw do higieny jamy ustnej autorstwa Kornelii Bubel, Matyldy Kieszkiewicz, Nadii Makowskiej i Szymona Polewczaka z Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu, pod opieką Jolanty Czapli.

– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem poziomu prezentacji. Stanęliście na wysokości zadania! Znaleźliśmy się w trudnych czasach i z dnia na dzień musieliśmy się nauczyć zdalnej pracy, nauki czy też prowadzenia wystąpień online, takich jak dziś. Serdecznie wam gratuluję, poziom był bardzo wyrównany – powiedziała na zakończenie konkursu Małgorzata Sobkowicz, wiceprezes Fundacji.

W tym roku w inicjatywie Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości wzięło udział aż 169 zespołów z 29 szkół z całej Polski. Jurorzy ocenili ponad 80 pomysłów na innowacje społeczne i wybrali 20 tych, które miały największe szanse na wdrożenie biznesowe. Najlepsze zespoły opracowywały biznesplany pod okiem mentorów z Nationale-Nederlanden.

– To już czwarty raz, kiedy angażujemy się w projekt Social Innovation Relay. Mamy w organizacji grupę mentorów, która co roku chętnie angażują się w inicjatywę. Dzieląc się doświadczeniem, nasi eksperci wspierają uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które ułatwiają realizację nie tylko pomysłów na innowację społeczną, co jest celem konkursu, ale przede wszystkim realizację przyszłych planów zawodowych. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem otwartości i postawy uczniów, którzy dostrzegają problemy społeczne w swoim otoczeniu i potrafią znaleźć kreatywne rozwiązania, w jaki sposób im zaradzić. Cały projekt jest cennym doświadczeniem dla obu stron, uczniów i naszych mentorów – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Zwycięzcy polskiej odsłony konkursu zmierzą się z rówieśnikami z Europy i Azji na Social Innovation Relay Global Final online już 16 czerwca.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Marek Lusztyn zrezygnował z funkcji wiceprezesa zarządu Pekao S.A.

0

1 czerwca wiceprezes zarządu Pekao S.A. Marek Lusztyn złożył rezygnację z pełnionej funkcji ze skutkiem na dzień 30 czerwca. Do tego czasu będzie kierował Pionem Zarządzania Ryzykami banku, którego wiodącym udziałowcem jest PZU SA.

Marek Lusztyn do dnia 22 kwietnia był prezesem zarządu, a po powołaniu na to stanowisko Leszka Skiby współpracował z nim nad kontynuacją rozpoczętych projektów. Równocześnie jako wiceprezes zarządu nadzorował Pion Zarządzania Ryzykami banku.

– W sposób szczególny dziękuję Markowi Lusztynowi za zaangażowanie w naszą wspólną pracę w zarządzie. To w dużym stopniu dzięki Markowi oraz jego zespołowi mamy bank dobrze przygotowany na trudne czasy, w których w związku z pandemią znalazła się gospodarka. Osobiście zawsze będę wdzięczny Markowi za współpracę w tych ostatnich tygodniach. Wspólnie zaprezentowaliśmy rynkowi dobre wyniki pierwszego kwartału oraz podsumowaliśmy działania banku w 2019 r. Prowadzone przez niego projekty zostały zakończone. Wsparcie Marka dla rozpoczętych procesów było ważne dla wszystkich akcjonariuszy i zarządu – powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Pekao S.A.

– Jestem zadowolony, że przez te 20 lat pracy w Pekao udało się zbudować zespół, który gwarantuje utrzymanie dotychczasowej dobrej praktyki podejścia do zarządzania ryzykami w banku. Wyniki Pekao wielokrotnie potwierdziły, że nasza polityka jest właściwa. Zostawiam bank dobrze przygotowany na ciężkie czasy i ze znakomitym zespołem. Jestem dumny, że w trudnym momencie zmian mogłem pomóc w kierowaniu bankiem i przeprowadzeniu go ze spokojem w kolejne etapy – powiedział Marek Lusztyn.

(AM, źródło: Pekao)

Wydarzenia Miesiąca – Maj 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Majowa odsłona cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej” została zdominowana przez akcenty związane z sektorem pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce.

WYDARZENIE MIESIĄCA – Wdrożenie technologii live cooking przez Bezpieczny.pl za wykorzystanie narzędzia, które może zrewolucjonizować proces sprzedaży w kanale agencyjnym, likwidację jednej z największych bolączek klientów, jaką jest wypełnianie formularzy w polisie oraz minimalizację ryzyka wystąpienia błędu w dokumentacji przy jednoczesnym zachowaniu transparentności procesu zawierania umowy ubezpieczenia.

TEMAT MIESIĄCA – Wsparcie dla sektora pośrednictwa ubezpieczeniowego – za szereg inicjatyw oraz rozwiązań zrealizowanych w maju w celu ułatwienia działalności agentom, multiagentom oraz brokerom w czasach pandemii: od regulacji prawnych dotyczących agentów wprowadzonych rozporządzeniami Ministra Finansów, poprzez uruchomienie szkoleń e-learningowych dla brokerów przez UNIQĘ i Wartę, na technologicznym wsparciu Ergo Hestii i Bezpieczny.pl kończąc.

FIRMA MIESIĄCA – Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych – za poszerzenie oferty o produkty, które pozwalają eksporterom na ubezpieczenie należności handlowych pomimo wzrostu ryzyka i ograniczenia ochrony przez innych ubezpieczycieli oraz podjęcie próby wykorzystania okazji, jaką stworzyła pandemia do przyspieszenia rozwoju biznesu.

ROZWIĄZANIE MIESIĄCA – Klauzula Fair Play wprowadzona przez Wiener TU za wdrożenie rozwiązania mającego na celu zapewnienie agentom gwarancji bezpieczeństwa portfela klientów oraz partnerskie podejście do pośredników.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink – za wkład w uzyskanie przez firmę obchodzącą w maju dziesiątą rocznicę rozpoczęcia działalności pozycji gracza numer jeden w polskim sektorze multiagencyjnym.

Artur Makowiecki
redaktor portalu www.gu.com.pl

Przekroczyliśmy pierwszy miliard aktywów w PPK

0
Robert Zapotoczny

Rozmowa z Robertem Zapotocznym, prezesem PFR Portal PPK

Aleksandra E. Wysocka: – Świat się zatrzymał, ale widzę, że PFR Portal PPK niezmiennie działa bardzo aktywnie. Pandemia spadła na nas w trakcie II tury wdrażania pracowniczych planów kapitałowych. Jak wygląda obecny stan prawny? Co powinni wiedzieć pracodawcy i obsługujący ich pośrednicy ubezpieczeniowi?

Robert Zapotoczny: – Jedyne, co uległo zmianie, to termin wdrożenia II fazy, który został zrównany z III fazą. W praktyce oznacza to, że zakłady pracy zatrudniające co najmniej 50 osób będą przystępować do PPK w tym samym czasie co firmy zatrudniające 20 i więcej osób, czyli w październiku i listopadzie 2020 r. Nie ma teraz przeszkód, żeby przygotowywać się do wdrożenia, oczywiście z zachowaniem wszystkich obowiązujących obecnie zasad bezpieczeństwa. Trzeba pamiętać, że sytuacja jest dynamiczna.

Na razie z nadzieją patrzymy w przyszłość i głęboko wierzymy, że z tygodnia na tydzień będzie się ona stabilizować. Obserwujemy, że liczba uczestników pracowniczych planów kapitałowych cały czas przyrasta. Zwiększa się także liczba zgromadzonych środków, które przekroczyły już 1 mld zł. Biorąc pod uwagę, że wpłaty są przekazywane niecałe pół roku, jest to bardzo dobry wynik. Świat spowalnia, ale oszczędności są gromadzone i rosną.

Po przeszkoleniu wielu tysięcy pracowników w terenie, weszliście w przyśpieszonym trybie w szkolenia zdalne. Przeprowadzaliście nie tylko szkolenia dotyczące PPK, ale również tarczy antykryzysowej. Jakie są Wasze doświadczenia w tym obszarze?

– Polski Fundusz Rozwoju bierze aktywny udział w przekazywaniu pracodawcom bezpośredniej pomocy finansowej, która służy zachowaniu ich płynności finansowej i stanu zatrudnienia. Warto dodać, że aż 17 banków uczestniczy w procesie zbierania wniosków o dofinansowanie i dystrybucji środków. Chociaż głównym przedmiotem naszego zainteresowania, jako spółki PFR Portal PPK, są pracownicze plany kapitałowe, to aktywnie włączyliśmy się we wsparcie całego procesu pomocy przedsiębiorcom.

Dotychczas zrealizowaliśmy 69 webinariów. Spośród nich 34 stanowiły szkolenia otwarte: 16 dotyczących tarczy antykryzysowej i 18 na temat tarczy finansowej. Pozostałe 35 szkoleń online przeprowadzone zostało we współpracy z partnerami (sześć na temat tarczy antykryzysowej i 29 na temat tarczy finansowej). Łącznie uczestniczyło w nich blisko 20 tys. osób. Są to liczby imponujące – przypomnę tylko, że szkolenia na temat tarczy antykryzysowej prowadzimy od połowy kwietnia, a na temat tarczy finansowej – od trzech tygodni.

Podczas szkoleń poruszamy także bardzo praktyczne zagadnienia, na przykład dotyczące wypełniania wniosków, co pracodawcom bardzo pomaga i uzupełnia wiedzę teoretyczną, którą przekazujemy. Z tarczy finansowej skorzystało już ponad 137 tys. firm, zatrudniających ponad 1,4 mln pracowników, otrzymując środki o wartości przekraczającej 28 mld zł. Wierzę, że to bardzo istotne wzmocnienie dla przedsiębiorstw, które pozwoli naszej gospodarce przejść przez trudne chwile pewniej i bezpieczniej.

Planujecie już powrót do szkoleń o tematyce PPK?

– Cały czas realizujemy szkolenia dotyczące PPK, ale w formie online. Mamy nadzieję, że w czerwcu będziemy mogli stopniowo wracać do szkoleń stacjonarnych. Nie wszyscy pracownicy mają taki sam dostęp do zdalnych narzędzi. Dla wielu branż szkolenie stacjonarne jest o wiele bardziej dostępne i skuteczne.

Nie spotkamy się na Kongresie Brokerów, który został przełożony na przyszły rok. Nie jest to przeszkodą dla bieżącej współpracy z brokerami?

– Serdecznie zapraszamy do kontaktu wszystkich pośredników, którzy chcieliby profesjonalnie i merytorycznie wspomóc swoich klientów we wdrożeniu pracowniczych planów kapitałowych. Dysponujemy materiałami edukacyjnymi oraz możliwościami wspólnego organizowania szkoleń i innych przedsięwzięć upowszechniających wiedzę o PPK.

Pola do współpracy są różnorodne, a wielu brokerów już z nich z powodzeniem korzysta. Pracodawcy mają zaufanie do obsługujących ich pośredników. Oczekują od nich porady i wsparcia. Klienci w trudnych sytuacjach przekonują się, jaką wartość ma polisa i pośrednik, który ją dostarcza. Dlatego widzę tutaj bardzo istotną rolę brokerów i multiagentów, których niezmiennie zapraszam do współpracy.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

Bezpieczny.pl razem z agentami rewolucjonizuje zdalną sprzedaż ubezpieczeń

0

Od połowy marca 2020 r. branża ubezpieczeniowa weszła w tryb pracy zdalnej. Większość procesów obsługowych i sprzedażowych udało się przenieść do świata wirtualnego, jednak przy zakupie bardziej skomplikowanych ubezpieczeń narzędzia zdalne okazywały się zdecydowanie mało komfortowe zarówno dla klienta, jak i dla pośrednika.

Sprzedaż zdalna świetnie się sprawdza przy odnowieniach – zauważa Andrzej Adamczyk z portalu Bezpieczny.pl. – Gdy mówimy o tak zwanym nowym biznesie, to już nie jest tak różowo. Owszem, pewna część klientów świetnie radzi sobie z cyfrowymi zakupami, jednak zdecydowana większość wciąż potrzebuje i oczekuje wsparcia ze strony agenta ubezpieczeniowego. Kiedy z agentem nie można się spotkać, zaczyna się problem – podsumowuje Andrzej Adamczyk.

Andrzej Adamczyk

Badania przeprowadzone przez EY w marcu 2020 r. na reprezentatywnej próbie 1755 osób posiadających 2882 polisy ubezpieczeniowe wykazały, że 66% klientów finalizuje zakup polisy w kanałach tradycyjnych, a więc u agenta lub w oddziale. Argumentem jest relacja z agentem i poziom doradztwa. Polisę online kupiło 37% ankietowanych.

Niezwykle istotnym elementem zdalnej sprzedaży ubezpieczeń na życie jest procedura uwierzytelniająca tożsamość klienta. W portalu Bezpieczny.pl dysponujemy dwuetapową technologią weryfikacji tożsamości, która z perspektywy klienta jest przyjazna, spełniając równocześnie bardzo rygorystyczne wymogi prawne w tym zakresie. Przy weryfikacji tożsamości współpracujemy też z Krajową Izbą Rozliczeniową – podkreśla Andrzej Adamczyk.

Co można zrobić, by relację z agentem i wysoki poziom doradztwa przenieść do kanałów cyfrowych? Innowacyjne rozwiązanie sprzedażowe o nazwie „Live cooking” wprowadził portal Bezpieczny.pl. Dzięki niemu agent może w czasie rzeczywistym połączyć się z ekranem komputera klienta i krok po kroku przejść z nim przez cały proces polisowania.

Podjęliśmy odważną decyzję biznesową, przekazując wybranym agentom nasze najcenniejsze aktywo, czyli stronę główną portalu Bezpieczny.pl. Jeśli klient wchodzi na stronę główną Bezpieczny.pl z linka swojego agenta, trafia na witrynę, która jest w pewnym sensie stroną tego konkretnego agenta, z widocznym jego imieniem, nazwiskiem i numerem telefonu.

Po wygenerowaniu kodu uwierzytelniającego i przekazaniu go agentowi telefonicznie klient może razem z agentem rozpocząć sesję „Live cooking”, czyli wspólnego wypełniania wniosku w czasie rzeczywistym. Jeśli klient kupi ubezpieczenie samodzielnie, agent i tak otrzyma należną prowizję, a klient dostanie od agenta rabat 10%. Klient ma dostęp do szerokiej oferty produktowej, wystawionej niczym towary na witrynie sklepowej – wyjaśnia Andrzej Adamczyk.

Wszystko wskazuje na to, że nowa sytuacja zostanie z nami na dłużej i zarówno agenci, jak i klienci będą musieli się w niej odnaleźć. Przy złożonych produktach, takich jak ubezpieczenia na życie, omawianie oferty telefonicznie czy nawet przez wideokonferencję jest mało efektywne. Klient często jest zdezorientowany i rozproszony, a oferta kończy nieprzeczytana gdzieś w skrzynce e-mailowej.

Jeśli już dochodzi do sprzedaży, potrzeba bardzo wiele czasu na kwestie techniczne związane z potwierdzeniem tożsamości, wypełnienie wniosku i elektroniczną płatność. Jak pokazują cytowane wcześniej badania EY, aż dwóch na trzech klientów ma z tym problem. Klientowi trudno jest też samemu rozeznać się w sprawach ubezpieczeniowych, takich jak właściwa suma ubezpieczenia, ewentualne umowy i świadczenia dodatkowe etc.

Technologia „Live cooking” pozwala agentowi na odbycie jednego dnia wielu spotkań w gospodarstwach domowych na terenie całego kraju. W tradycyjnym modelu sprzedażowym klienci byli coraz rzadziej skłonni do spotkań z agentami w przestrzeni domowej. Dzięki „Live cooking” spotkanie w domu u klienta jest możliwe, z poszanowaniem jego prywatności.

W kontekście bardziej złożonych produktów majątkowych pozwala to na wyjaśnienie wszelkich wątpliwości klienta. Dla osób, które niepewnie czują się w obliczu nowych technologii, jest to też wsparcie czysto techniczne. Nie boję się powiedzieć, że to prawdziwa rewolucja w sprzedaży ubezpieczeń – podkreśla Andrzej Adamczyk.

Docelowo z rozwiązania „Live cooking” będą mogli skorzystać wszyscy agenci współpracujący z portalem Bezpieczny.pl. – Kryterium będzie bardzo dobra znajomość produktów i procedur sprzedażowych Bezpieczny.pl – dodaje Andrzej Adamczyk.

Dystrybucja ubezpieczeń w Polsce wciąż opiera się na „tradycyjnych” kanałach, podlegających w tym momencie przyśpieszonej cyfryzacji. W wyścigu pierwsi będą ci gracze, którzy przeniosą mocne strony sprzedaży tradycyjnej (relacyjność i doradztwo w czasie rzeczywistym) do sfery cyfrowej. Portal Bezpieczny.pl mocno zdystansował w tym obszarze inne podmioty rynku ubezpieczeniowego.

Aleksandra E. Wysocka

Pod koniec roku PZU zaprezentuje nową strategię

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Słabsza kondycja banków wynikająca między innymi z obniżek stóp procentowych przez RPP sprawia, że PZU będzie się zastanawiał, jaka powinna być jego docelowa obecność w segmencie bankowym. Według zakładu niższa szkodowość w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych była zjawiskiem krótkoterminowym i jednorazowym, a obecnie poziomy szkodowości wracają do stanu sprzed pandemii. PZU spodziewa się rosnących kosztów likwidacji szkód. Trwają też prace nad nową strategią grupy PZU.

– Jako grupa musimy sobie przede wszystkim odpowiedzieć, jak powinna wyglądać – biorąc pod uwagę chociażby kolejną, trzecią, w perspektywie dwóch miesięcy, decyzję RPP dotyczącą stóp – nasze zaangażowanie w aktywa bankowe i sektor bankowy. Pewnie z tą odpowiedzią będziemy chcieli wrócić w ramach naszej strategii – poinformował wiceprezes ds. finansowych Grupy PZU Tomasz Kulik. – Dzisiaj nawet w warunkach skrajnych nie widzimy konieczności dokapitalizowania Alior Banku. Ten podmiot jest w stanie sobie sam poradzić – dodał.

PZU podał w piątek, że pogarszające się perspektywy gospodarcze oraz obniżka stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej przełożyły się na niższą wycenę pakietu akcji Alior Banku w księgach PZU i w konsekwencji doprowadziły do rozpoznania w I kwartale odpisu wartości firmy w wysokości 516 mln zł – podał stooq.pl za PAP.

Alior Bank jest dla nas bardzo dobrym partnerem do współpracy w ramach współpracy ubezpieczyciel-bank. (…) Nie mamy wpływu na otoczenie makroekonomiczne – powiedział Tomasz Kulik.

PZU podał, że w I kwartale zanotował spadek częstości roszczeń komunikacyjnych wynikający z niższego ruchu krajowego i międzynarodowego wskutek obostrzeń wynikających z okresu pandemii.

– Wyraźnie widać, że po 2019 roku spada z udziałami rynek OC i ciągnie za sobą spadek udziału tej części komunikacyjnej wobec pozostałych ubezpieczeń majątkowych. Zdecydowanie doświadczamy w tej chwili spadku cen OC komunikacyjnego (…) Ta sytuacja zdecydowanie nie cieszy. (…) Nam zależy, by ten rynek był rentowny, jesteśmy gwarantem tej rentowności – powiedziała członek zarządu PZU SA Elżbieta Häuser-Schöneich. – Sytuacja COVID-owa, czyli pojawiające się sygnały m.in. krótkoterminowego spadku szkodowości, należy traktować jak zjawisko jednorazowe, krótkoterminowe, już widzimy, że poziomy szkodowości wracają do stanu sprzed lockdownu. Myślę, że należy się spodziewać szczególnie rosnących kosztów likwidacji szkody. Będziemy się przeglądać tym cenom – dodała.

Tomasz Kulik poinformował, że PZU liczy, iż sytuacja pandemiczna przełoży się na wyższe zainteresowanie ubezpieczeniami, szczególnie indywidualnymi na życie, jednak wyzwaniem w okresie spowolnienia gospodarczego może być utrzymanie klientów.

– Zdajemy sobie też sprawę z tego, że w zależności od tego, jak duże spowolnienie będzie następowało w gospodarce, jak duże problemy będą mieli nasi klienci (…) możemy mieć przejściowo wyzwania jeżeli chodzi o utrzymanie klientów, szczególnie w produktach nieobowiązowych – powiedział.

Elżbieta Häuser-Schöneich poinformowała, że w kwietniu transakcyjność agentów na platformie mojePZU pozwalającej m.in. na zgłoszenie szkody czy umówienie wizyty lekarskiej, wzrosła o 455%, a liczba kont – o 31% w porównaniu do lutego.

MojePZU staje się dla nas bazowym narzędziem do kontaktów do zarówno z klientami, jak i do pracy naszych pośredników – powiedziała Elżbieta Häuser-Schöneich, dodając, że PZU ma 1 mln klientów w mojePZU.

Przedstawiciele PZU poinformowali też, że trwają prace nad nowa strategią grupy PZU na lata 2021–2024 – podał stooq.pl za ISBNews. – Jesteśmy na etapie definiowania nowej strategii na lata 2021–2024. Zostanie zaprezentowana w IV kwartale tego roku – powiedziała Elżbieta Häuser-Schöneich.

Więcej:
https://stooq.pl/n/?f=1356375&search=pzu
https://stooq.pl/n/?f=1356388&search=pzu
https://stooq.pl/n/?f=1356395&search=pzu

(AM, źródło: stooq.pl, PAP, ISBNews)

PZU Zdrowie wdroży e-test ryzyka zarażenia koronawirusem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie udostępni swoim klientom internetowy test oceny ryzyka zarażenia koronawirusem, stworzony przez firmę Infermedica – podał „Puls Biznesu”.

Test został przygotowany w formie krótkiego wywiadu medycznego. System analizuje odpowiedzi i podpowiada ankietowanym właściwe zachowania w razie podejrzenia zarażenia. Weryfikacja następuje na podstawie wytycznych WHO. Jedną z firm, która zaoferuje test swoim klientom, jest PZU Zdrowie. Sebastian Tabaka, członek zarządu spółki, przypomina, że jego firma współpracuje z Infermedicą już kilka lat. Zwraca uwagę, że symptom checker został wdrożony początkowo w infolinii medycznej PZU Zdrowie, żeby wesprzeć konsultantów. Drugim krokiem było udostępnienie rozwiązania na portalu mojePZU. Jest tam też dostępna wersja powstała w związku z pandemią, która niebawem zostanie udostępniona na stronie internetowej firmy wszystkim zainteresowanym.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 29 maja, Anna Bełcik „E-analiza ryzyka zachorowań”:
https://www.pb.pl/e-analiza...

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Ubezpieczyciele wspierają służbę zdrowia

0
Źródło zdjęcia: TUZ Ubezpieczenia

Caritas Polska dostarczył pierwsze ze 100 respiratorów zamówionych w kwietniu w ramach akcji #WdzięczniMedykom. Zakup 48 urządzeń ratujących zdrowie i życie pacjentów cierpiących wskutek zakażenia koronawirusem był możliwy dzięki wsparciu Generali Polska. Respiratory zostały już przekazane do szpitali w Poznaniu i Ełku. Z kolei pracownicy TUZ Ubezpieczenia w ramach akcji społecznej „Warszawa szyje maski dla medyków” uszyli 1535 maseczek. Dodatkowo wykonali też maseczki dla wracających do biura pracowników ubezpieczyciela.

– Fundamentalną wartością, którą kieruje się Caritas Polska, jest ochrona zdrowia i życia ludzkiego. Ta misja nabrała szczególnego znaczenia w ostatnich tygodniach, w obliczu walki z pandemią koronawirusa. Cieszę się, że w tym trudnym momencie mogliśmy liczyć na wsparcie przedsiębiorstw, które podzielają podobne wartości, jak firma Generali Polska – mówi dyrektor Caritas Polska, ks. Marcin Iżycki.

Z puli ponad 100 respiratorów zamówionych przez Caritas Polska w ramach akcji #WdzięczniMedykom 48 zostało zakupionych ze środków przekazanych przez Generali Polska. 

– W imieniu pracowników Generali Polska dziękuję wszystkim lekarzom i całemu personelowi medycznemu za poświęcenie i ogromny wysiłek włożony w ratowanie życia innych w czasie tej pandemii. Aby wyrazić nasze podziękowania, Generali dołączyło do inicjatywy Caritas Polska #WdzięczniMedykom. Postanowiliśmy sfinansować zakup kolejnych 40 respiratorów dla polskich szpitali. Ta darowizna to kolejny etap pomocy, w ramach której już na początku kwietnia spółki Generali w Polsce kupiły 8 respiratorów dla szpitali w Poznaniu i  w Lublinie – mówi Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek Generali Polska.

Firma przekazała łącznie na wsparcie akcji #WdzięczniMedykom ponad 1,5 mln zł. Jak zaznacza Andrea Simoncelli, wsparcie to było możliwe dzięki inicjatywie Grupy Generali. – W ramach Międzynarodowego Nadzwyczajnego Funduszu Generali przeznaczyliśmy 100 mln euro na walkę z koronawirusem na całym świecie. Inicjatywa ta jest namacalnym wyrazem wartości Grupy Generali, których celem jest umożliwienie Polakom kształtowania bezpieczniejszej przyszłości, dbanie o ich życie i marzenia oraz bycie ich partnerem na całe życie – wyjaśnia prezes, podkreślając, że kierowana przez niego firma z dumą wspiera polskie szpitale w tym trudnym momencie.

Pierwszy respirator zakupiony przez Caritas Polska dzięki wsparciu spółek Generali Polska został przekazany jeszcze w kwietniu do Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia z Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym SPZOZ w Poznaniu. W tym tygodniu ta sama placówka otrzymała kolejne trzy urządzenia, a jedno trafiło do ełckiej filii 1. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SPZOZ w Lublinie.

– W imieniu własnym oraz pracowników Pierwszego Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SPZOZ w Lublinie Filia w Ełku pragnę serdecznie podziękować za darowiznę w postaci respiratora. Obecna sytuacja związana z COVID-19 nie pozwala na wygospodarowanie wystarczającej ilości środków na zakup tego typu sprzętu, dlatego jesteśmy bardzo wdzięczni za to wsparcie – mówi płk Andrzej Skiba, komendant szpitala.

– Otrzymaliśmy respirator transportowy, który ratuje życie. Umożliwia wentylację mechaniczną płuc pacjentów z ostrą niewydolnością oddechową, a jednocześnie pozwala na transportowanie pacjenta w stanie zagrożenia życia do karetki, między szpitalami czy na terenie szpitala. Jest to sprzęt, który jest niezbędny do ratowania życia pacjentów z ostrą niewydolnością oddechową, który będzie wspierał nas w ratowaniu ich życia nie tylko w czasie koronawirusa, ale także po zakończeniu epidemii – wyjaśnia lek. Anna Drobińska, koordynator SOR Filii w Ełku.

Sprzęt ten zdecydowanie poprawi komfort pracy personelu medycznego, bezpieczeństwo pacjentów SOR Filii w Ełku, a tym samym przyczyni się do poprawy warunków realizowanych przez nas świadczeń w czasie pandemii COVID-19, tak trudnym dla całego społeczeństwa, ale także po jej opanowaniu. Ważne jest to, że to bezinteresowne wsparcie skierowane jest dla ratowania życia i zdrowia ludzkiego, a więc wartości, które nie są mierzalne – dodaje komendant Andrzej Skiba.

W pomoc w walce z koronawirusem zaangażowali się też pracownicy TUZ Ubezpieczenia w ramach akcji społecznej „Warszawa szyje maski dla medyków” uszyli 1535 maseczek. Wykonali też maseczki dla wracających do biura pracowników.

− Gdy myślę o skali zaangażowania i o tym, że tak wiele osób nosi lub będzie nosić maseczki uszyte przez TUZ-owiczów, jestem dumny i szczęśliwy, że mogę pracować z ludźmi, którzy mają tak wielkie serca – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia. − To jest wspaniałe, gdyż każdy ma życie prywatne i wiele własnych spraw. Jednak są wśród nas osoby, które potrafią dzielić swój czas tak, aby nie tylko dopełniać wszystkich obowiązków względem rodziny i firmy, ale jednocześnie znaleźć chwilę na pomoc innym – dodaje.

Wśród pracowników TUZ akcję „Warszawa szyje maski dla medyków” nagłośniła Joanna Rechnio, kierownik Departamentu Administracyjno-Gospodarczego, która szybko stała się też koordynatorką akcji szycia maseczek przez pracowników towarzystwa.

− Do akcji „Warszawa szyje maski dla medyków” przyłączyłam się jako osoba prywatna, ale po rozpowszechnieniu w firmie informacji o tym przedsięwzięciu okazało się, że mamy wielu pracowników, którzy chcą pomóc – opowiada Joanna Rechnio. – Zorganizowaliśmy zakup materiałów i ich kolportaż do domów osób szyjących. W połowie marca mieliśmy duże trudności ze znalezieniem pasujących tkanin bawełnianych. Nadwyżki, które pozostały nam po marcowych zakupach, skierowaliśmy natychmiast do centrali organizatora akcji, aby sprawnie mógł je rozdysponować w gronie innych osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie – dodaje.

Na portalu społecznościowym poświęconym akcji TUZ zyskał własny hasztag: #tuzowekrawcowe.

 − Bez względu na to, co wydarzy się w najbliższych tygodniach czy miesiącach i jak zmieni się sytuacja związana z koronawirusem, nie planujemy wstrzymać produkcji maseczek, bo wiemy, że są i jeszcze długo będą potrzebne − podkreśla Joanna Rechnio. − Nie zapomnieliśmy o naszych kolegach i koleżankach z pracy. Dla wszystkich wracających do biura lub już pracujących w biurze też mamy po niespodziance w postaci maseczki – dodaje.

W sumie TUZ-owi krawcowe i krawcy uszyli blisko 2000 maseczek: ponad 1500 dla pracowników służby zdrowia i pozostałe dla pracowników TUZ.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

PGNiG chce rozwijać działalność ubezpieczeniową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nie ma planów sprzedaży Polski Gaz TUW, PGNiG chce rozwijać działalność ubezpieczeniową – mówi prezes spółki Jerzy Kwieciński. Jak podkreślił, nie ma planów sprzedaży TUW, a wprost przeciwnie – podał „Puls Biznesu” za PAP.

– Ten segment chcemy w najbliższych latach rozwijać. Chciałbym poszukać większych synergii w działalności ubezpieczeniowej, zarówno w ramach naszej grupy, jak i szerzej – w szeroko rozumianym sektorze energetycznym – powiedział prezes. – Nie mogę podać liczb, ale mogę wskazać, że koszty ubezpieczenia grupy PGNiG utrzymywane są na rynkowym poziomie. Przy niskiej szkodowości i dobrze zarządzanych kosztach, do naszych członków wraca duża część składki, co wynika ze specyfiki prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w formie TUW – zaznaczył.

Jak dodał, chciałby, aby rozszerzenie działalności TUW „mocno wybrzmiało” w przygotowywanej aktualizacji strategii spółki na lata 2017–2022.

Więcej:
https://www.pb.pl/prezes-pgnig-spolka…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”, PAP)

Pracownicy mogą liczyć na ochronę w razie zarażenia koronawirusem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W większości przypadków pracownicze ubezpieczenia grupowe na życie zapewniają wypłatę w razie śmierci lub pobytu w szpitalu wskutek zarażenia koronawirusem – informuje „Puls Biznesu”.

Małgorzata Wiśniewska, wiceprezes firmy brokerskiej Prospector, mówi gazecie, że zdecydowana większość funkcjonujących na rynku ubezpieczeń grupowych nie ma w OWU żadnych wyłączeń związanych z epidemią czy pandemią. Co do zasady zawiera więc w standardzie ochronę na wypadek choroby zakaźnej, takiej jak COVID-19. Zastrzega jednak, że umowy dodatkowe do ubezpieczenia mogą zawierać specyficzne wyłączenia. Jako przykład podaje wyłączenie odpowiedzialności za epidemie i pandemie stosowane przez Allianz Życie w przypadku pobytu w szpitalu. „PBN” zwraca uwagę, że obecnie sam fakt zachorowania na koronawirusa nie znajduje się na liście poważnych zachorowań obejmowanych ochroną przez ubezpieczycieli. Tymczasem, jak wskazuje Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR), największym zainteresowaniem cieszyłoby się ubezpieczenie zapewniające ochronę z tytułu samego zarażenia się COVID-19. Taką ochronę zaoferował jedynie PZU i to wyłączeni wąskiemu gronu odbiorców. We współpracy z Ministerstwem Zdrowia zakład objął ochroną pracowników szpitali jednoimiennych. Szef SPBUiR przyznaje, że ze względu na wysokie ryzyko zarażenia koronawirusem (70–80% populacji), stawki w powszechnej polisie byłyby bardzo wysokie.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 1 czerwca, Sylwia Wedziuk „Ubezpiecz pracowników na wypadek COVID-19”
https://www.pb.pl/ubezpiecz-pracownikow…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie