Blog - Strona 1354 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1354

Mondial Assistance: Dobry pakiet assistance przyda się w trasie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Uszkodzone koło to awaria, która najczęściej zdarza się na drodze – wskazuje Mondial Assistance. Firma zwraca uwagę, że polscy kierowcy coraz chętniej się przemieszczają i potrzebują assistance samochodowego.

– Ruch na drogach nadal jest mniejszy, jednak wyraźnie widać, że wraca do stanu sprzed pandemii. W porównaniu do analogicznego okresu w minionym roku liczba interwencji spadła już tylko o 16% – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu Mondial Assistance. – Co więcej, spodziewamy się, że wakacje będą czasem szczególnie wytężonej pracy, w związku z tym, że wielu Polaków deklaruje spędzenie wakacji w kraju, a co za tym idzie częściej będzie poruszać się samochodem. Warto zatem zadbać o dobry pakiet zawierający usługi assistance. W razie nieprzewidzianej sytuacji na drodze wystarczy, że zadzwonimy do czynnego przez całą dobę Centrum Operacyjnego i uzyskamy pomoc. Pamiętajmy, aby numer telefonu do firmy świadczącej usługi assistance mieć zapisany w telefonie komórkowym – dodaje.

Ekspert wskazuje, że dobry pakiet assistance powinien swoim zakresem obejmować usługi holowania, jeśli jego posiadacz podróżuje po kraju, z wysokim limitem kilometrów. Jeśli najczęściej porusza się po mieście, to powinien sprawdzić, czy assistance nie ma franszyzy, czyli limitu odległości od domu, w ramach którego świadczona jest pomoc. – Dodatkowo istotnym elementem jest oczywiście samochód zastępczy na czas naprawy, a także dodatki w postaci tzw. pilot error, czyli zatrzaśnięcia kluczyków w aucie czy wlania złego paliwa – dodaje Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

TUW PZUW pnie się na Liście 500 Rzeczpospolitej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W najnowszej, XXII edycji rankingu Lista 500 Rzeczpospolitej TUW PZUW uplasował się na 12. miejscu zestawienia „Największe skoki na liście 500”. Towarzystwo awansowało z 460. pozycji w ubiegłym roku na 407. miejsce w obecnym.

W zestawieniu firm o największym wzroście dochodów zakład zajął 30. lokatę. Wzrost przychodów r/r o 25,2% umożliwił awans o 23 pozycje w porwaniu z poprzednią edycją zestawienia.

– Dobre pozycje TUW PZUW na Liście 500 potwierdzają naszą obecną kondycję. Rok 2019 zaliczamy  do udanych. Awanse o 53 i 23 pozycje w zestawieniach Listy 500 to odzwierciedlenie dynamiki rozwoju naszego towarzystwa. To świadectwo, że obrany przez nas kierunek działania jest skuteczny, a konsekwentnie realizowany przynosi efekty. Model wzajemności, nasza oferta i wsparcie na etapie posprzedażowym procentują. Procentują rekordowymi wynikami roku 2019, pozycją lidera rynku ubezpieczeń wzajemnych z ponad 31% udziałem w tymże, a także rosnącą liczbą członków naszego towarzystwa. Ale nie spoczywamy na laurach – gros wyzwań przed nami. Także tych związanych z awansami w kolejnych edycjach Rankingu Lista 500 – mówi prezes zarządu TUW PZUW Rafał Kiliński.

(AM, źródło: TUW PZUW)

AIR Worldwide: Ilu chorych, ilu zmarłych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Liczba przypadków Covid-19 na świecie w ciągu najbliższych czterech tygodni może sięgnąć 50 milionów, a liczba zgonów szacowana jest na 644 000 – oblicza na podstawie danych z 19 maja 2020 r. firma modelowania katastroficznego AIR Worldwide należąca do Verisk.

Według WHO na ten dzień było 4 731 458 potwierdzonych przypadków i 316 169 zmarłych z powodu wirusa SARS-CoV-2. AIR zauważa, że rzeczywiste liczby są prawdopodobnie znacznie wyższe, co wynika z pominięcia w statystykach przypadków zachorowań i śmierci. – Różnice w publicznie podawanych szacunkach wynikają z wielu czynników, z których nie najmniej istotnym są pominięcia i błędne rozpoznania zakażeń i przyczyn zgonów – wyjaśnia Doug Fullam, dyrektor ds. modelowania ryzyk dla życia i zdrowia w Verisk. – Aż 60–80% zakażonych może nie wykazywać żadnych objawów lub tylko łagodne objawy i najprawdopodobniej nie jest poddawane testom. Zatem odnotowane przypadki reprezentują w najlepszym razie 20–40% całej populacji, a co za tym idzie, najprawdopodobniej niedoszacowanie jest znacznie wyższe. Testowanie na szerszą skalę ogółu populacji prowadziłoby do dokładniejszych liczb przypadków zakażeń i śmierci.

W swoich przewidywaniach Verisk posługuje się narzędziem COVID-19 Projection Tool, w którym uwzględniona jest skala pominięcia przypadków.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 22/2020

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. „Live cooking” wywoła wstrząs na rynku? – str. 2

  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Dalej, czyli bliżej – str. 2

  • Warta: Zdalnie i jak zawsze skutecznie – str. 3

  • Rok rekordowych wyników TUW PZUW – str. 4

  • TUZ i jego nowy szybki Sobol – str. 5

  • Iwona Szczęsna, PIU: Wezwanie KE nie powinno budzić obaw – str. 6

  • Czas na życie w CUK Ubezpieczenia! – str. 7

  • Aviva, Aegon, UNIQA, TUZ Ubezpieczenia: Z wirtualu do realu – str. 8

  • Warta, Reso, PKO Ubezpieczenia: Ubezpieczeniowe wsparcie w walce z koronawirusem. Agenci współdecydują – str. 9

  • AIG, Prudential: USA. Knockdown gigantów – str. 11

  • Euler Hermes, Allianz Research: Ekonomia czarnej dziury w strefie euro – str. 12

  • VIG: Zwłaszcza w Polsce najważniejsze wskaźniki wyraźnie w górę – str. 13

  • UFG: Brak OC nie ujdzie na sucho – str. 14

  • PIU: Badanie. Niebezpieczni młodzi kierowcy – str. 15

  • Generali: Nowa odsłona NNW w Bezpieczny.pl – str. 16

  • Polska Grupa Brokerska, Europ Assistance Polska: Maxi Tarcza pomoże w organizacji naprawy czy pogrzebu – str. 17

  • KNF: Osiągnięcia finansowe rynku ubezpieczeń w 2019 r. – str. 18

  • Paweł Skotnicki: Mentoring – zbędny luskus, chwilowa moda czy konieczność dla wszystkich, chcących sięgać po mistrzostwo? – str. 19

  • dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Lampart i inne strachy – str. 20

  • Sławomir Dąblewski: Dziedziczenie długu. Z ZUS-em przez pokolenia – str. 21

  • Katarzyna Pilczuk: Akademia zdalnej sprzedaży. Bilans agenta – str. 22

Grupa PZU: Skutki pandemii zaciążyły na kwartalnym zysku

0
Źródło zdjęcia: PZU

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były niełatwym okresem dla Grupy PZU. Wyraźnemu wzrostowi przypisu składki – szczególnie udane pod tym względem były pierwsze dwa miesiące roku, kiedy zarówno w oddziałach, jak i w sieci agentów własnych Grupa PZU przekroczyła zaplanowane poziomy sprzedaży – towarzyszył bowiem znaczący spadek wyniku finansowego netto ubezpieczyciela.

Przy rosnących przychodach Grupa PZU osiągnęła dobre wskaźniki w biznesie ubezpieczeniowym. Wynik na ubezpieczeniach na życie wzrósł o 29% r/r, a wynik na ubezpieczeniach majątkowych o 12% r/r. 

– Pozycja stabilnego lidera rynku uodparnia PZU na nieprzewidziane zdarzenia. Daje to dobre perspektywy na przyszłość, o czym świadczy wysoka sprzedaż i rentowność ubezpieczeń. Towarzyszy temu znaczący przyrost marży w segmencie ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych oraz wysoka rentowność ubezpieczeń w segmencie majątkowym w Polsce. Tu wskaźnik mieszany wyniósł 87,4% i był o 4,6 p.p lepszy od założonego w strategii – mówi Beata Kozłowska-Chyła, pełniąca obowiązki prezesa zarządu PZU SA. – Marża operacyjna w kluczowych dla PZU ubezpieczeniach grupowych i indywidualnie kontynuowanych osiągnęła w trzech pierwszych miesiącach 2020 roku niespotykany dla pierwszego kwartału poziom 22,4%. Jest to wartość znacznie powyżej celów strategicznych – zaznacza.

Sprzedaż rośnie w obu działach

W I kwartale 2020 r. przypis składki Grupy PZU osiągnął poziom 6097 mln zł. Był to rezultat o 3,32% wyższy od odnotowanego rok wcześniej (5901 mln zł). Wzrost był zasługą poprawy rezultatów w obu sektorach działalności. Motorami wzrostu składki przypisanej były ubezpieczenia pozakomunikacyjne (+12% r/r, czterokrotnie więcej, niż miało to miejsce w I kw. 2019 r.) oraz indywidualne ubezpieczenia ochronne (+27% r/r). Biznes życiowy wzrósł o 6% r/r, do poziomu 2,2 mld zł. Wzrost sprzedaży osiągnął dynamikę o połowę wyższą niż rok wcześniej.

 – Jesteśmy liderem wzrostu sprzedaży nie tylko w ubezpieczeniach grupowych, ale również w ubezpieczeniach indywidualnych. Szczególnie w okresie zwiększonej niepewności klienci zwracają się ku narodowemu ubezpieczycielowi, który gwarantuje stabilną ochronę i zapewnia bezpieczeństwo – podkreśla Aleksandra Agatowska, pełniąca obowiązki prezesa PZU Życie. Grupa zanotowała również istotny wzrost nowej sprzedaży ubezpieczeń życiowych ochronnych w kanale bankowym. Pierwszy kwartał był udany także dla PZU Zdrowie. Wzrost sprzedaży przekroczył 40%.

Z kolei w biznesie majątkowym składka zwiększyła się o 2% r/r, do 3,4 mld zł (w I kw. 2019 r. wskaźnik wzrostu r/r uplasował się na poziomie 0,4%).

– Na uwagę zasługuje fakt rosnącego poziomu wznowień w naszym portfelu ubezpieczeń majątkowych. W czasach niepewności i zmienności klienci chętnie pozostają u sprawdzonego partnera, jakim jest PZU i współpracujący z PZU agenci – mówi Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU SA.

Banki pociągnęły w dół zysk netto

Wynik netto na działalności inwestycyjnej wyniósł 1856 mln zł. Rok wcześniej wyniósł on 3018 mln zł (-38,5% r/r).

 – Mimo znacznych przecen na rynkach finansowych rentowność na portfelu głównym PZU osiągnęła poziom 3,5% i była wyższa od stopy wolnej od ryzyka o 186 punktów bazowych – zauważa Tomasz Kulik, wiceprezes ds. finansowych Grupy PZU. – Sposób zarządzania aktywami i osiągane stopy zwrotu doceniają również inni klienci TFI PZU, które jako jedyne towarzystwo funduszy inwestycyjnych na rynku, odnotowało napływ aktywów netto w I kwartale 2020 roku, podczas gdy w skali całego rynku odpływy wyniosły prawie 19 mld zł – zaznacza.

W I kwartale 2020 r. Grupa PZU osiągnęła wynik netto na poziomie 805 mln zł (z wyłączeniem zdarzeń związanych z COVID-19 oraz odpisu wartości firmy) wobec 747 mln zł rok wcześniej (+8% r/r). Jednocześnie zakład zwrócił uwagę, że sektor bankowy w Polsce już pod koniec marca 2020 r. odczuł negatywne skutki pandemii, co odbiło się również na bankach działających w Grupie PZU. Pogarszające się perspektywy gospodarcze oraz obniżka stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej przełożyły się na niższą wycenę pakietu akcji Alior Banku w księgach PZU i w konsekwencji doprowadziły do rozpoznania odpisu wartości firmy. Ponadto utworzono dodatkowe rezerwy na potencjalne niespłacone kredyty w  Pekao. Powyższe czynniki, a dodatkowo niezrealizowane różnice kursowe na instrumentach zabezpieczających portfel nieruchomości, przełożyły się na kwartalny księgowy zysk netto Grupy PZU w kwocie 116 mln zł (przypisywany akcjonariuszom jednostki dominującej). W sumie wynik finansowy netto zakładu uplasował się na poziomie 289 mln zł – o 71,44% niższym od ubiegłorocznego (1012 mln zł).

Wysokie wskaźniki wypłacalności

Przez pierwsze trzy miesiące 2020 roku PZU wypłacił 3281 mln zł odszkodowań i świadczeń. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. (3958 mln zł) suma wypłat spadła o 17,11%.

Rentowność kapitałów własnych, bez zdarzeń jednorazowych, wyniosła 19,5%. Wskaźniki wypłacalności Solvency II na koniec 2019 roku, sięgające dla Grupy PZU 245%, dla PZU SA 267% a dla PZU Życie 463%, są jednymi z najwyższych wśród europejskich ubezpieczycieli.

Szerokie wsparcie w walce z koronawirusem

W I kwartale obecnego roku Grupa PZU zaangażowała się też w walkę ze skutkami pandemii koronawirusa. Firma przeznaczyła na ten cel ponad 20 mln zł. Z puli tej został zakupiony sprzęt medyczny dla szpitali, środki ochronne dla personelu medycznego, policji i straży granicznej oraz 200 aut do transportu próbek do badań laboratoryjnych. Do szpitali zakaźnych trafiło także prawie tysiąc nowoczesnych urządzeń, które zdalnie monitorują parametry życiowe pacjentów. Ponadto z początkiem marca PZU uruchomił bezpłatne telekonsultacje medyczne dla wszystkich Polaków, zaoferował swoim klientom bezpłatną pomoc prawną, oferującą wsparcie w zakresie prawa pracy i korzystania z rządowej „tarczy antykryzysowej”, zaś dla pracowników służby zdrowia dodatkowo bezpłatną pomoc psychologiczną. Ponadto grupa wprowadziła możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. Reakcja na zagrożenie związane z pandemią Covid-19 poprzez przestawienie się na oferowanie usług w kanałach zdalnych spowodowała wzrost użytkowników platformy MojePZU o 32% w ciągu niespełna dwóch miesięcy, transakcyjności agentów na mojePZU o 455% oraz zwiększenie liczby usług telemedycznych PZU Zdrowie o 76%.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

7 sposobów na posty w social mediach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Każdy, kto prowadzi profil w mediach społecznościowych, szuka świętego graala. Czyli sposobu na to, żeby posty generowały jak największe zasięgi i zaangażowanie, ale przede wszystkim, żeby zdobywały nowych, potencjalnych klientów. Nie inaczej jest w branży ubezpieczeniowej.

Zdarza się często, że agenci nie mają pomysłu, co publikować, a co dopiero walczyć o zasięgi. W tym artykule postaram się pokazać kilka podstawowych sposobów na to, żeby nie mieć problemu z wymyśleniem posta, oraz na to, żeby publikacje były jak najbardziej angażujące.

Publikuj historie

Ludzie uwielbiają czytać i oglądać ciekawe historie. Branża filmowa i wydawnicza istnieje właśnie dzięki temu.

Mogą to być ciekawe przypadki twoich klientów. Może to być twoja historia. Albo historia, którą znalazłeś w internecie.

Postaraj się, żeby dobrze się ją czytało i żeby nie była nudna. Dodatkowo opatrz ją ciekawym zdjęciem i post gotowy.

Publikuj zdjęcia z zaplecza

Pokaż swoim fanom, jak pracujesz, jak spędzasz czas wolny, jak się szkolisz. Większość z nas lubi zaglądać w czyjeś życie, więc wykorzystaj to mądrze.

Zrób zdjęcie swojego biura, widoku z okna, drogi do pracy. Napisz kilka słów i opublikuj. Zdziwisz się, jak wiele osób zareaguje na taki post.

Publikuj swoje selfie

To rozszerzenie wcześniejszego pomysłu. Tym razem nie rób zdjęcia samego pomieszczenia czy drogi do pracy, ale zrób sobie selfie, jak siedzisz przy biurku albo jedziesz autem do biura.

Selfie sprawdzają się świetnie, gdy robisz je w czasie szkoleń lub podczas uprawiania swojego hobby. Pokaż, że za profilem stoi żywa i sympatyczna osoba, a twoi fani z chęcią polubią taki post.

Publikuj ciekawe posty produktowe

Gdy zaczynałem współpracę z agentami ubezpieczeniowymi, jedną rzeczą, która mnie trochę blokowała, było pytanie: „Co ciekawego może być w produktach ubezpieczeniowych?”.

Teraz już wiem, że każdy produkt, który masz w ofercie, można opisać w niezwykle interesujący sposób. Pomyśl, jak to zrobić, i uwierz, że zaangażowanie wystrzeli jak z procy.

Publikuj filmy

Jeden z najpopularniejszych typów postów na Facebooku, ale też w innych mediach społecznościowych to film. Dlatego nie możesz go pominąć na twoim profilu.

Nagraj krótki film na któryś z tematów, które wcześniej opisałem. Zrób nagranie, w którym opowiesz ciekawą historię swojego klienta, albo nagraj kilka słów pozdrowienia i zaproś do kontaktu z tobą.

Z czasem zobaczysz, jakie filmy najbardziej angażują fanów, i będziesz mógł nagrywać ich więcej.

Publikuj posty na tematy, które są na topie

To niby oczywiste, ale jeśli umieścisz na swoim profilu wpis, który odnosi się do bieżących wydarzeń, to wzbudzi większe zainteresowanie niż inne posty. Powiąż aktualne wydarzenia ze swoimi usługami i masz gotowy post sprzedażowy.

Aktualności możesz wyszukiwać na portalach informacyjnych albo przygotować wpisy, które nawiązują do świąt kościelnych, państwowych czy nietypowych.

Publikuj o odpowiedniej porze

Jeśli chcesz, żeby twoje posty generowały jak największe zaangażowanie, musisz umieszczać je wtedy, kiedy fani są akurat w internecie. Możesz to łatwo sprawdzić, wchodząc w statystyki swojej strony.

Zobacz, kiedy najwięcej jest online, i dostosuj godzinę publikacji do ich aktywności. Tym prostym sposobem możesz zwiększyć zasięg i zaangażowanie kilkakrotnie.

Powyższy zestaw spokojnie wystarczy na regularne publikowanie angażujących treści kilka razy w tygodniu. Jeśli jednak te pomysły to dla ciebie za mało, możesz pobrać mój e-book. Zamieściłem w nim 107 postów, które możesz wykorzystać na swoim fanpage’u. Dzięki temu nie będziesz mieć problemów z wymyślaniem, co wrzucić na Facebook.

Jakub Kozieł
Specjalista do spraw social mediów i marketingu internetowego. Od ponad 5 lat pomaga agentom ubezpieczeniowym w zdobywaniu klientów przez internet. Jest autorem ebooka 107 pomysłów na posty na facebooku dla agentów ubezpieczeniowych bit.ly/107pomyslowebook

Agencie, bądź proaktywny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W dzisiejszym świecie, pełnym lęku i odczuwanej presji, łatwo przyjąć postawę wysoce reaktywną – odpowiadając gorączkowo i w jednakowym stopniu na każdą sprawę, która się pojawia, nie poświęcając czasu na oddzielenie spraw pilnych od ważnych.

Gdy cały nasz czas pochłania bycie reaktywnym, wkrótce zaczynamy działać gorączkowo, jak oszalali. A gdy nieustannie działamy gorączkowo, czas ucieka i nie potrafimy go dogonić. Na szczęście możemy zastosować panaceum: bycie proaktywnym automatycznie spowalnia czas i z powrotem oddaje nam władzę nad nim.

Będąc w roli mentora, spędzam dużo czasu na przyglądaniu się pracy sprzedawców, obserwowaniu ich tempa sprzedaży. Odkryłem, że niezależnie od rodzaju środowiska i struktury sprzedaży są tylko dwa typy tempa nabierania rozpędu: proaktywny i reaktywny. A ilość czasu, jaki zajmuje działanie w jednym lub drugim trybie, ma wiele wspólnego z sukcesem w sprzedaży.

Niektóre zdumiewające wręcz statystyki pokazują, że przeciętny sprzedawca w rzeczywistości sprzedaje jedynie przez 90 minut dziennie – przez cały długi dzień pracy, ponieważ większość czasu poświęca na wysoce reaktywne zadania: działania niegenerujące dochodu.

Badania wykazały, że sprzedawcy poświęcają sprzedaży zaledwie 26% czasu w trakcie typowego dnia pracy. Nie powinno więc nikogo dziwić, że prowadząc sesje treningowe, poświęcam wiele czasu na przedyskutowanie różnicy między zadaniami proaktywnymi a reaktywnymi. Różnicę tę łatwo zapamiętać:

• Działania poprzedzające sprzedaż są proaktywne. Kiedy zajmujesz się realizacją tych zadań, wtedy masz kontrolę nad własnym czasem i pracujesz na wygenerowanie dochodu.

• Działania następujące po sprzedaży są reaktywne. Kiedy zajmujesz się tymi zadaniami, wtedy ktoś inny kontroluje twój czas, a twoja praca nie przekłada się na sprzedaż.

Dla przykładu, jeśli głównie skupisz się na działaniach obsługowych w ramach odnawianych ubezpieczeń, to masz postawę reaktywną. Jeśli jednak w ramach spotkania uda ci się dosprzedać stałemu klientowi dodatkowe ubezpieczenie lub pozyskasz od niego polecenia, to jest to postawa proaktywna.

Pierwszym krokiem w kierunku przejęcia kontroli nad własnym czasem jest zrozumienie sposobu, w jaki obecnie pracujesz, oraz tego, jak wpływa na ciebie otoczenie. Spójrz prawdzie w oczy – żyjemy i pracujemy w reaktywnym świecie. Być może myślisz sobie, że proaktywnie wykorzystujesz własny czas, jednak w rzeczywistości spędzasz swój cenny dzień, wykonując działania niegenerujące dochodu. Przyjrzyj się liście poniższych, przykładowych czynności i przyznaj, ile z nich wygląda znajomo.

Działania proaktywne obejmują:

• dzwonienie „na zimno” do nowych potencjalnych klientów,

• prezentowanie oferty nowym klientom,

• dosprzedawanie na bazie istniejących klientów,

• pobieranie poleceń,

• odwiedzanie miejsc, gdzie spotykają się ludzie, i budowanie relacji.

Działania reaktywne obejmują:

• odpowiadanie na korespondencję elektroniczną,

• rozwiązywanie problemów i pojawiających się kwestii w biurze,

• gromadzenie informacji, by odpowiedzieć na pytania,

• czyszczenie skrzynki przychodzącej,

• tworzenie nowego arkusza kalkulacyjnego czy formularza,

• rozmowy ze współpracownikami,

• wprowadzanie notatek do bazy danych.

Kiedy zrozumiesz, jak skutecznie odróżniać działania proaktywne od reaktywnych, łatwiej będzie się przestawić. Oto kilka pomysłów na szybką poprawę:

1. Wykorzystaj efektywnie czas dojazdu do pracy i podróży służbowych. Czytaj, rób notatki, ustalaj priorytety działań lub planuj dzień pracy.

2. Naucz się oceniać potencjalnych klientów. Nie trać czasu na uganianie się za źle rokującymi kontaktami.

3. Uaktualnij swój program zarządzania kontaktami i pilnuj, by stale był „na bieżąco”. Dbając o aktualność bazy danych, możesz łatwo oceniać informacje i wykorzystywać je w trakcie rozmów z klientami.

4. Proś o możliwość umówienia się z kimś na pierwsze spotkanie w danym dniu – jest największa szansa, że zacznie się punktualnie.

5. Przeorganizuj miejsce pracy, stosując się do zasady „blisko – daleko”: rzeczy, z których często korzystasz, trzymaj w zasięgu ręki; te, z których korzystasz rzadziej, umieść dalej, by ci nie zawadzały.

6. Nie marnuj czasu na nieproduktywne pogaduszki w biurze.

7. Kiedy masz jakieś szybkie pytanie lub krótką odpowiedź, wtedy dzwoń w trakcie lanczu i zostaw wiadomość w poczcie głosowej. Wyrażaj się precyzyjnie, aby twój potencjalny klient mógł udzielić pełnej, szczegółowej odpowiedzi.

8. Zblokuj telefonowanie. Dzwoń intensywnie rano, następnie zarezerwuj sobie czas na prace wynikające z wykonanych telefonów, np. wysyłanie e-maili i odbieranie odpowiedzi. Powtórz te czynności po południu.

9. Ustal nieodwoływane godziny intensywnego telefonowania i pracuj w trybie proaktywnym w szczytowych okresach telefonowania.

10. Trzymaj się grona sprzedawców dbających o czas, dobrze zorganizowanych i zmotywowanych. Taka postawa jest zaraźliwa. Zdopingują cię, byś jak najlepiej wykorzystywał swój czas.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

Sejm przyjął przepisy nadające KNF nowe uprawnienia wobec zagranicznych ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

28 maja w Sejm przyjął rządowy projekt nowelizacji ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 i 730) zapewniający Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe instrumenty nadzoru w stosunku do zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji.

Za nowelizacją opowiedziało się 452 posłów, jeden był przeciwny, a dwóch wstrzymało się od głosu.

MF: Komisja musi mieć skuteczne narzędzia nadzoru

Według Ministerstwa Finansów, które jest autorem projektu, potrzeba noweli wynika z konieczności zapewnienia KNF skutecznych i szybkich mechanizmów nadzoru nad zakładami z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej wykonujących na terytorium RP działalność przez oddział lub w ramach swobody świadczenia usług.

Sankcje także dla menadżera

Projekt zakłada zmianę w art. 14 UUO w zakresie środków nadzorczych stosowanych wobec krajowych oraz zagranicznych ZU z tytułu naruszenia przepisu art. 14 ust. 1-3, określającego termin na wypłatę odszkodowania. Projektodawca zaproponował, aby w nowym brzmieniu ust. 3a w przypadku niedotrzymania ustawowego terminu wypłaty odszkodowania lub niedopełnienia obowiązków informacyjnych, KNF mogła zastosować środki nadzorcze określone w art. 362 ust. 1 pkt 1 lub 2 UDUiR nie tylko wobec krajowego, ale też zagranicznego ZU. Oprócz tego, z uwagi na obecne brzmienie art. 362 UDUiR, zaproponowano dodanie ust. 3b, który wskazywałby, iż w przypadku niespełnienia w/w wymogów nadzór nakłada na członka organu zarządzającego zagranicznego ZU karę pieniężną do wysokości odpowiadającej ich trzykrotnemu przeciętnemu miesięcznemu wynagrodzeniu z ostatnich 12 miesięcy, a jeżeli nie można go ustalić – do wysokości 100 tys. zł lub karę pieniężną na zagraniczny ZU do wysokości 0,5% składki przypisanej brutto z umów OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) zawartych w ramach wykonywania jego działalności na terytorium RP uzyskanej w poprzednim roku kalendarzowym. Gdyby zaś nie wykonywał takiej działalności lub uzyskał przypis brutto poniżej 20 mln złotych – do wysokości 100 tys. zł.

Jednocześnie zgodnie z dodaną regulacją zawartą w proponowanym art. 119 ust. 1b, UFG zostanie zobowiązany do rozszerzenia zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu z działalności o wyodrębnioną informację dotyczącą danych o składce z OC ppm., zebranej na terytorium RP w danym roku kalendarzowym przez poszczególne zagraniczne ZU. Umożliwi to ustalanie podstawy nakładanej kary. Z tą propozycją zmiany łączy się konieczność wprowadzenia zmian do art. 102 ust. 2 ustawy o UUO w zakresie nowej grupy danych, jakie będą przekazywane przez zagraniczne zakłady do UFG. W oparciu o nie Fundusz będzie mógł wyodrębnić w/w informację.

Interwencja tylko w pilnych przypadkach

Z kolei zmiany w UDUiR zakładają możliwość natychmiastowej i nadzwyczajnej interwencji organu nadzoru w przypadku konieczności niezwłocznego usunięcia lub zapobieżenia wystąpieniu nieprawidłowości dotyczących naruszania interesów ubezpieczających, ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia. Takie uprawnienie powinno być ograniczone jedynie do przypadku pilnego, gdy podjęto ustalenia, iż pewne nieprawidłowości oznaczają rzeczywiste i nieuchronne ryzyko wystąpienia poważnych nieprawidłowości ze szkodą dla ubezpieczonych lub innych podmiotów, wskutek czego należy niezwłocznie zabezpieczyć ich interes. Zmiany w UDUiR przewidują dodanie w art. 214 ust. 4a oraz nowego brzmienia ust. 5 i 6. W ich ramach KNF będzie uprawniona m.in. do nałożenia na członka zarządu ZU lub ZR lub prokurenta kary pieniężnej do wysokości odpowiadającej ich trzykrotnemu przeciętnemu miesięcznemu wynagrodzeniu z ostatnich 12 miesięcy (art. 362 ust. 1 pkt 1 UDUiR), nałożenia na zakład kary pieniężnej do wysokości 0,5% składki przypisanej brutto wykazanej przez niego w ostatnim przedstawionym organowi nadzoru sprawozdaniu finansowym (art. 362 ust. 1 pkt 2 UDUiR) lub zakazania wykonywania na terytorium RP działalności przez zagraniczny zakład.

Przepisy przejściowe

Projekt zawiera także przepis przejściowy, który reguluje kwestie stosowania odpowiednich przepisów w przypadku gdy po dniu wejścia w życie ustawy zagraniczny zakład nie wypłaci odszkodowania w ustawowym terminie lub nie dopełni określonego w ustawie obowiązku. Dodatkowo proponuje się wprowadzenie przepisu przejściowego, który ma na celu pozyskanie przez UFG od zagranicznych ZU określonych informacji za rok 2019.

Projektowana ustawa ma wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Teraz akt trafi do Senatu.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Concordia Polska Grupa Generali wprowadza ubezpieczenia OZE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Concordia Polska Grupa Generali wprowadziła na rynek produkt pod nazwą „Concordia, z myślą o odnawialnych źródłach energii”. W jego ramach klient może ubezpieczyć systemy fotowoltaiczne, kolektory słoneczne i pompy ciepła od uszkodzenia lub utraty. Polisa jest dostępna w formule all risks, a dodatkowo zakład umożliwił rozszerzenie ubezpieczenia na wypadek, gdyby poziom produkcji energii elektrycznej był niższy, niż zakładano.

– Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną Polaków rośnie zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii. Widzimy ten trend i rozszerzamy portfolio produktów, które mają pozytywny wpływ na środowisko. Warto również podkreślić, że odnawialne źródła energii pozwalają na dużą oszczędność pieniędzy – zauważa Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Concordia Polska Grupa Generali.

Ubezpieczeniem „Concordia, z myślą o odnawialnych źródłach energii” objąć można instalacje o mocy do 150 kWp znajdujące się na dachu budynku, budowli lub zlokalizowane na gruncie. Wariant all risks zapewnia kompleksową ochronę przed nieprzewidzianymi zdarzeniami losowymi. W przypadku wystąpienia szkody ubezpieczenie obejmuje również pokrycie uzasadnionych i udokumentowanych kosztów uprzątnięcia pozostałości, jak np. koszty demontażu i ponownego montażu nieuszkodzonych części ubezpieczonych przedmiotów, odkażenie w miejscu ubezpieczenia, a także koszty towarzyszących robót budowlanych ponad sumę ubezpieczenia, do limitu 15 tys. zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.

Ochroną ubezpieczeniową objęta jest również strata w produkcji energii elektrycznej, która nie została wyprodukowana przez ubezpieczoną instalację fotowoltaiczną w wyniku zdarzenia losowego, np. uszkodzenia przez grad instalacji fotowoltaicznej, w efekcie czego część paneli zamontowanych na dachu będzie wymagała wymiany. Wówczas Concordia wypłaci odszkodowanie pozwalające na odtworzenie instalacji i wymianę uszkodzonych paneli. Świadczenie pozwoli również na zminimalizowanie straty powstałej w związku z koniecznością poboru większej ilości energii z sieci energetycznej. Concordia pokryje również stratę, jeżeli z powodu gorszego nasłonecznienia czy awarii instalacji rzeczywista produkcja energii elektrycznej będzie stanowić mniej niż 75% zakładanej.

– W całej Grupie Generali chcemy wspierać rozwiązania, które mają wpływ na ochronę środowiska a także chcemy promować wśród klientów odpowiedzialne postawy oraz dostarczać im odpowiednie produkty. Dlatego stworzyliśmy produkt, którego zakres ubezpieczenia uwzględnia doświadczenia zarówno posiadaczy instalacji odnawialnych źródeł energii, jak i ich instalatorów – dodaje Arkadiusz Wiśniewski.

„Concordia, z myślą o odnawialnych źródłach energii” jest skierowany zarówno do klientów indywidualnych, jak i rolników oraz przedsiębiorców. Ubezpieczenie można wykupić samodzielnie lub przy okazji zawierania innych rodzajów ubezpieczeń w ramach produktów Concordia Mój Dom, Concordia Agro lub Concordia Firma.

(AM, źródło: Concordia Polska Grupa Generali)

PZU wraca do negocjacji w sprawie tymczasowej siedziby centrali

0

27 maja zarząd PZU SA podjął decyzję o kontynuacji negocjacji dotyczących określenia finalnych warunków umowy najmu powierzchni biurowej, handlowo-usługowej, magazynowej oraz miejsc parkingowych pomiędzy spółkami ubezpieczeniowymi Grupy PZU a Bitra Enterprise, których pierwotnie zadeklarowany termin zakończenia przypadał na dzień 29 maja.

Przedłużenie negocjacji związane jest z sytuacją epidemiologiczną w kraju. O kolejnych istotnych etapach procesu Spółka będzie informowała odrębnymi raportami bieżącymi. Zarząd PZU SA zwrócił jednocześnie uwagę, iż podpisanie 4 lutego 2020 r. listu intencyjnego i prowadzenie negocjacji nie oznacza, iż transakcja zostanie zrealizowana. Ponadto organy spółki nie podjęły na tym etapie wiążących decyzji w zakresie zawarcia umowy najmu.

List intencyjny z Grupą Skanska dotyczy najmu powierzchni w Generation Park, który miałby się stać tymczasową lokalizacją centrali Grupy PZU. Okres obowiązywania umowy miałby wynieść 10 lat.

Więcej na ten temat:

(AM, źródło: PZU)

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie