Blog - Strona 1357 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1357

Prokurator Generalny skarży wyrok ws. zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia

0

Prokurator Generalny (PG) wystąpi ze skargą nadzwyczajną do Sądu Najwyższego (SN). Jej przedmiotem będzie wyrok warszawskiego Sądu Okręgowego ze stycznia 2017 r., w którym SO stwierdził, iż towarzystwo ubezpieczeń musi zwrócić klientowi tylko część kwoty przyznanej mu przez sąd I instancji – informuje „Rzeczpospolita”.

PG postanowił wystąpić ze skargą nadzwyczajną, gdyż jego zdaniem ubezpieczyciel powinien zwrócić klientowi większą kwotę pieniędzy, niż zasądził SO. Wpłaty powoda w ramach składek w umowie ubezpieczenia inwestycyjnego wyniosły bowiem 21 tys. zł, z czego po roku zostało 6,7 tys. zł. Klient wystąpił o zwrot 100% z odsetkami, a Sąd Rejonowy przyznał mu rację, uznając umowę ubezpieczenia za nieważną. Stwierdził bowiem, że ubezpieczony nie może tracić na skutek umowy zawierającej niedozwolone postanowienia, które są niezrozumiałe dla przeciętnego konsumenta. SO zmienił jednak wyrok na niekorzyść powoda.

Za:

„Rzeczpospolita” z 6 maja, Agata Łukaszewicz „Dostał mniej, niż wpłacił”:

https://archiwum.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

OZZL chce ochrony przed koronawirusem dla wszystkich pracowników medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Krajowy Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy (OZZL) wystosował wniosek do premiera i ministerstwa zdrowia o sfinansowanie przez rząd lub inne organy władzy publicznej odpowiednich odszkodowań (na wzór ubezpieczenia na życie) wszystkim pracownikom ochrony zdrowia, którzy doznają trwałego uszczerbku na zdrowiu lub stracili życie wskutek zarażenia koronawirusem.

W swoim wystąpieniu OZZL przypomniał, że obecnie na odszkodowanie mogą liczyć jedynie ubezpieczeni przez Ministerstwo Zdrowia pracownicy szpitali jednoimiennych zakaźnych. „Tymczasem niebezpieczeństwo zakażenia wirusem SARS-Cov–2, wywołującym w/w chorobę dotyczy nie tylko pracowników tych jednoimiennych szpitali, ale wszystkich pracowników ochrony zdrowia, bo pacjenci z takim zakażeniem trafiają do wszystkich placówek” – podniósł związek.

W wystąpieniu przypomniano, że według niedawnych sugestii jednego z wiceministrów zdrowia (Janusza Cieszyńskiego – AM), odpowiednie ubezpieczenie dla pracowników szpitali niejednoimiennych powinny wykupić dyrekcje tych placówek ze swoich środków. „Wiemy jednak, że szpitale w Polsce funkcjonują od lat w stanie trwałego deficytu środków, co zmusza ich do oszczędności na wszystkim, tym bardziej na ubezpieczeniu swoich pracowników. Tymczasem koszty ewentualnych odszkodowań (…) będą dla budżetu państwa tak niewielkie, że niezauważalne (dużo niższe niż koszty ubezpieczenia wszystkich pracowników)” – pisze OZZL.

(AM, źródło: OZZL)

Link4 nie planuje zwolnień w związku z epidemią

0

W wywiadzie dla Forsal.pl Patrycja Kotecka, członek zarządu Link4, zapewniła, że jej firma dobrze radzi sobie z funkcjonowaniem w warunkach wymuszonych przez epidemię koronawirusa. Zadeklarowała też, że firma nie chce i nie planuje zwalniać pracowników.

Według Patrycji Koteckiej, mimo konieczności przejścia w Link4 na zdalny tryb pracy, jej efektywność nie zmalała, a w niektórych działach nawet wzrosła. Stwierdziła też, że zakład nie chce dokonywać redukcji zatrudnienia, a jego utrzymanie ułatwiają dobre wyniki finansowe. Przyznała, że w pierwszych tygodniach pandemii w firmie nastąpił pewien spadek sprzedaży produktów dobrowolnych, takich jak AC czy ubezpieczenie nieruchomości, ale wraz z normowaniem się sytuacji klienci powracają do dawnych praktyk. Zdradziła też, iż obecnie ubezpieczyciel jest w trakcie modyfikacji jednego z produktów, tak aby w razie poważnego zachorowania na koronawirusa można było uzyskać odszkodowanie. Zadeklarowała także, iż nie ma żadnych opóźnień w wypłacaniu odszkodowań lub w innych formach obsługi klienta.

Więcej:

Forsal.pl z 5 maja, „Pandemia to wyzwania dla branży ubezpieczeniowej”:

https://forsal.pl/…

(AM, źródło: Forsal.pl)

Laury dla GrECo Polska i Unum Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dwa kolejne wyróżnienia dla firm ubezpieczeniowych z polskiego rynku: GrECo Polska została nagrodzona tytułem Firma Dobrze Widziana w konkursie organizowanym przez Business Centre Club, natomiast „Gazeta Finansowa” uhonorowała Unum Życie tytułem Najlepszy Pracodawca 2020.

GrECo Polska otrzymało wyróżnienie za zaangażowanie społeczne oraz realizowanie idei odpowiedzialności społecznej biznesu. Celem konkursu Firma Dobrze Widziana jest promowanie firm prowadzących biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej.

Natomiast „Gazeta Finansowa” doceniła Unum Życie za „wyjątkową troskę o pracowników i współpracowników Unum w dobie pracy zdalnej”.

– Obecna sytuacja epidemiczna wszystkich nas mocno dotknęła, zaburzając nasze poczucie bezpieczeństwa, ograniczając naszą swobodę i wzbudzając w nas większą troskę o zdrowie własne i bliskich. Dziś wszyscy odczuwamy tę zmianę. Na nas, jako pracodawcy, spoczywa ogromna odpowiedzialność, by zatroszczyć się o ludzi, o ich spokój i zdrowie, a także okazać empatię w wymagającym dla nich czasie – skomentował Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu Personalnego Unum Życie. – Tytuł Najlepszego Pracodawcy otrzymany w tak wymagających czasach cieszy podwójnie i jest najlepszym potwierdzeniem tego, że prawdziwa troska i szacunek  do człowieka to najważniejsze wartości niezależne od panujących okoliczności – dodał.

(AM, źródło: GrECo Polska, Unum Życie)

Willis Towers Watson: Drożej niż po 11 września

0

Broker Willis Towers Watson (WTW) oszacował straty ubezpieczone spowodowane pandemią w najważniejszych klasach ubezpieczeń w USA i Wielkiej Brytanii na 32–80 mld dol. Przekraczają one wartość roszczeń po atakach z 11 września.

W raporcie uwzględniono amerykańskie i brytyjskie ubezpieczenia BI i nieprzewidzianych wypadków oraz amerykańskie D&O, pracownicze, odpowiedzialności cywilnej, kredytów hipotecznych i handlowych.

W scenariuszu „optymistycznym” powrotu do stanu sprzed pandemii po 3 miesiącach zachowywania społecznego dystansu straty ubezpieczone szacuje się na 11 mld dol. – podaje agencja Reuters. W scenariuszu „umiarkowanym”, zakładającym stopniowe odmrażanie po 6 miesiącach, straty zgłoszone do ubezpieczycieli wyniosą 32 mld dol.

Zachowywanie społecznego dystansu przez rok w scenariuszu „ciężkim” – skutki zdrowotne zbliżone skalą do pandemii grypy z 1918 r. – będzie oznaczać 80 mld strat ubezpieczonych poniesionych w wyniku COVID-19.

WTW sporządził też model dla ekstremalnego scenariusza pandemii, który może skutkować 140 mld dol. strat.

Poza tragicznym kosztem ludzkim, jaki przyniosła pandemia, szybko wywróciła ona do góry nogami aktywność gospodarczą na całym świecie – stwierdziła Alice Underwood kierująca działem konsultacji i technologii ubezpieczeniowych w Willis. – W tej chwili wydaje się, że poziom strat w ubezpieczeniach ogólnych może przekroczyć ten, jaki był skutkiem ataku na World Trade Center w 2001 r.

Wobec potencjalnej skali i systemowego charakteru strat pandemicznych rozpoczęły się już rozmowy na temat potrzeby jakiegoś rodzaju ochrony udzielanej przez państwo.

AC

Global Assistance Polska: Michał Krzyżanowski nowym członkiem zarządu

0

Michał Krzyżanowski został powołany do zarządu Global Assistance Polska. Na swoim stanowisku będzie odpowiadać za obszary związane ze sprzedażą oraz marketingiem.

– Poprzez strategiczną inwestycję wzmocnienia kadry zarządzającej dążymy do zwiększenia wyników sprzedażowych Global Assistance Polska, również poprzez wspólne programy assistance ze spółkami ubezpieczeniowymi z Grupy VIG. Liczę, że doświadczenie i cenna wiedza nowego członka zarządu pozwolą spółce osiągnąć główny cel, jakim jest wzmocnienie pozycji na rynku oraz znalezienie się w grupie trzech największych graczy na polskim rynku assistance pod względem wielkości obrotów i liczby obsługiwanych spraw. Serdecznie witam Pana Krzyżanowskiego w strukturach Vienna Insurance Group Polska i życzę szybkiej aklimatyzacji oraz licznych sukcesów na nowym stanowisku – skomentował Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska.

Michał Krzyżanowski został powołany z dniem 1 maja na kadencję obejmującą okres do 30 czerwca 2023 r. Jednocześnie kadencja prezesa zarządu Global Assistance Polska, Michał Makarczyka, została przedłużona do końca czerwca 2023 r.

Nowy członek zarządu jest związany z sektorem assistance od 1991 roku. Doświadczenie zdobywał najpierw w podmiotach pośrednictwa ubezpieczeniowego. Od 1994 r. pracował w  firmie świadczącej usługi assistance, a od 1998 r. w AXA Assistance (od 2006 r. Inter Partner Assistance Polska), gdzie przez piętnaście lat zajmował się działalnością operacyjną i handlową, obejmując kierownicze stanowiska. Ostatnio odpowiadał za rozwój linii biznesowej Truck Assistance w Polsce i CEE. Uczestniczył zarówno w rozwoju metod operacyjnych, sieci usługodawców oraz procedur assistance, jak i w pionierskich projektach handlowych w zakresie wprowadzania na rynek polski w latach dziewięćdziesiątych różnych programów assistance w towarzystwach ubezpieczeń. Jest absolwentem SGGW i posiadaczem dyplomu francuskiej Ecole Nationale d’Assurance zdobytego w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń.

Od 1 maja w zarządzie Global Assistance Polska zasiadają Michał Makarczyk jako prezes oraz Michał Krzyżanowski – członek zarządu.

Global Assistance Polska sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Vienna Insurance Group. Pod marką Global Assistance świadczone są usługi assistance w pięciu krajach Unii Europejskiej: Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii i Rumunii. Firma posiada dwa Centra Obsługi – w Warszawie i w Łodzi.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Polisa na raty, prowizja w całości

0
Wojciech Dworakowski

Rozmowa z Wojciechem Dworakowskim, prezesem spółki WygodnaRata.pl

Aleksandra E. Wysocka: To już cztery lata, odkąd działa spółka Wygodna Rata.pl. Co uważa Pan za największy sukces tego przedsięwzięcia?

Wojciech Dworakowski: – Najistotniejszym wyzwaniem było skuteczne i szybkie wdrożenie bardzo trudnego produktu. Wygodna Rata zaczęła obsługę klienta zaledwie po czterech miesiącach od powołania firmy. Dla nas bardzo ważne było to, aby mimo wysokiego stopnia skomplikowania produktu i procesu oraz ryzyka, jakie towarzyszy działalności kredytowej, stworzyć rozwiązanie, które będzie łatwe i szybkie w obsłudze, a także proste w sposobie prezentowania produktu klientowi. Wiedzieliśmy, że nie możemy pozwolić sobie na to, by agentom komplikować codzienną pracę – mają jej ponad miarę.

To jest nasze największe osiągnięcie. Mamy blisko tysiąc współpracujących agentów i wielu z nich korzysta z Wygodnej Raty kilkanaście razy w miesiącu – to olbrzymia dawka pozytywnych sygnałów. Odczytujemy to jako bardzo dobrze wykonaną pracę – niesamowicie nas to kręci.

A co było najtrudniejsze? Czego się nauczyliście?

– Najtrudniejsze było i jest to, że zmagamy się z ryzykiem kredytowym – musimy ocenić, który klient będzie spłacał nasze raty, a który nie – w końcu to my płacimy za polisę, a klient ma się z nami rozliczyć później. Radzimy sobie z tym bardzo dobrze, głównie dzięki temu, że agenci sami rozumieją nasze ryzyko i wiedzą, że może zdarzyć się klient, któremu nie rozłożymy polisy na raty – rzadko – ale jednak. To pokazuje, jak bardzo dojrzałych mamy partnerów.

Nauka? Stale się uczymy – i to często od naszych partnerów. Od początku stawialiśmy na obecność blisko rynku. Nauczyliśmy się słuchać agentów, dzięki czemu dzisiaj Wygodna Rata jest lepszym produktem niż na początku. Szybka ewolucja, a czasami nawet rewolucja.

Jak teraz wygląda sprzedaż ratalna w Wygodnej Racie – jakie produkty są najczęściej opłacane ratalnie, na ile rat etc.?

– Doskonale wyczuliśmy moment gwałtownego wzrostu składek w latach 2017 i 2018. To nam pomogło szybko rozwinąć skrzydła i zdobyć grono stałych klientów. Dzisiaj w sprzedaży dominuje rozkładanie polis komunikacyjnych na sześć miesięcznych rat. Koszt porównywalny z ratami w towarzystwach, ale raty wygodniejsze dla klienta – są po prostu niższe, dzięki czemu klienci chętniej rozszerzają ochronę ubezpieczeniową, a na tym przecież wszystkim zależy!

Widać też wyraźnie, że Wygodną Ratę polubili przedsiębiorcy mający pojazdy w leasingu czy kredycie – rozkładają te polisy u nas zwykle na 12 miesięcy i rokrocznie je odnawiają.

Agenci są często sceptyczni wobec płatności ratalnych. Jak odpowiadacie na najczęściej pojawiające się obiekcje?

– Nasze zadanie to też walka ze stereotypami. Pierwszy jest taki, że raty są drogie – zarówno w TU, jak i w innych systemach ratalnych. To podejście agentów determinowane jest chęcią otrzymania prowizji za polisę od razu, a nie w ratach – wyobraźmy sobie sytuację, w której agent, rozkładając polisę na cztery raty w TU, otrzymuje pełne wynagrodzenie dopiero po dziesięciu miesiącach od zawarcia umowy ubezpieczenia! Dlatego często widzę i słyszę, jak namawia się klientów do płatności jednorazowych. Agent mówi: „Raty są drogie i proponuję opłacić polisę jednorazowo”.

W Wygodnej Racie działa to inaczej – koszt rozłożenia płatności na raty jest na ogół podobny lub nawet niższy niż w towarzystwach ubezpieczeniowych, a polisa jest opłacona w całości, więc i prowizja za polisę dla agenta również rozliczona jest w całości.

Nieznający naszego rozwiązania agenci myślą, że Wygodna Rata jest skomplikowana i czasochłonna. To oczywiście opinia nieprawdziwa. Agenci mają dostęp do prostego, intuicyjnego systemu sprzedaży. Sam proces trwa kilka minut – w wielu przypadkach prościej jest podpisać umowę na raty, niż wystawić polisę.

Nasza firma profesjonalnie wspiera agentów w ich codziennej pracy. To niezwykle ważne, zwłaszcza na początku. Oprócz pełnego wsparcia merytorycznego poprzez nasz Dział Wsparcia Agenta, realizujemy też wiele programów szkoleniowych i webinariów, które pomagają zacząć efektywnie wykorzystywać Wygodną Ratę do zwiększania przypisu i przychodów.

Czy widzicie wpływ obecnej sytuacji „pandemicznej” na skłonność klientów do płacenia w ratach?

– Tak, widać wyraźnie, że konsumenci redukują wydatki – nie dokonują zakupów, które przekładają „na lepsze czasy”. Na marginesie, uważam, że przyjdzie nam jeszcze na to nieco poczekać. W Wygodnej Racie widzimy zwiększone zainteresowanie zarówno agentów, jak i klientów. Klienci muszą kupić polisę i wolą ten zakup rozłożyć na raty, a gotówkę zatrzymać „na trudniejszy okres”.

Z kolei zainteresowanie agentów wynika z faktu, że ustawowe rozwiązania dotyczące walki z koronawirusem dotknęły też rynek kredytowy. Radykalnie ograniczono poziom maksymalnych kosztów kredytu, co spowodowało, że niektóre firmy zawiesiły zawieranie umów ratalnych.

Jakie macie plany i cele biznesowe na kolejne miesiące i lata?

– Jak zawsze ambitne. Cały czas doskonalimy nasze procesy i system. Mimo że jest prosto i szybko, ma być jeszcze PROŚCIEJ i jeszcze SZYBCIEJ. I nowocześniej.

Biznesowo na rok 2020 zaplanowaliśmy powiększenie o 50% sieci partnerów współpracujących. Zmiany technologiczne oraz intensywne szkolenia – głównie online, które właśnie rozpoczęliśmy – pozwolą nam o 1/3 zwiększyć liczbę transakcji ratalnych z agentami już współpracującymi. Wszystko to złoży się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży i przychodów.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Masz pytania? Skontaktuj się:
www.wygodnarata.pl
kontakt@wygodnarata.pl

Aviva: 29 tys. pracowników służby zdrowia z bezpłatną ochroną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

29 tysięcy pracowników ochrony zdrowia przystąpiło do bezpłatnego ubezpieczenia na życie w Avivie. Największym zainteresowaniem cieszyło się ono wśród lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych, którzy łącznie stanowią 81% uczestników. Blisko 70% ubezpieczonych to kobiety.

3 maja zakończyły się internetowe zapisy do ubezpieczenia Aviva dla Medyka, które było otwarte dla szerokiej grupy zawodów medycznych. Każdy uczestnik otrzymuje mailem dokument uczestnictwa. Ubezpieczenie obowiązuje do 20 lipca.

Aviva wypłaci świadczenie w kwocie 100 tys. zł osobie uposażonej, gdyby doszło do najgorszego i w okresie trwania polisy ubezpieczony zmarł w wyniku choroby Covid-19 wywołanej zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.

– Dziękujemy za zaufanie pracownikom ochrony zdrowia, którzy skorzystali z naszego ubezpieczenia. Szybko zareagowaliśmy na potrzeby środowiska medycznego, dając większe poczucie bezpieczeństwa pracującym na pierwszej linii oraz realną ochronę ich rodzinom – powiedział Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

(AM, źródło: Aviva)

Najnowsze trendy w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji

0

28 maja w Warszawie odbędzie się Kongres Cyfrowa Transformacja w Biznesie. Patronem medialnym wydarzenia w formie webinaru jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas kongresu liderzy technologii będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji, a eksperci podzielą się swoimi doświadczeniami. W trakcie wydarzenia poruszone zostaną następujące kwestie: technologie zmieniają firmy, robotyzacja procesów biznesowych, wpływ cyfrowej transformacji na bezpieczeństwo IT, nowe środowisko pracy – współpraca ludzkiej i sztucznej inteligencji w różnych obszarach działania organizacji.

Prelegentami będą wybitni specjaliści – praktycy z różnych dziedzin. Podczas kongresu głos zabiorą: Magdalena Chudzikiewicz, Polska Press, Tomasz Zalewski, partner Bird & Bird, Jacek Tochowicz, ING Polska, Rafał Górski, KPMG, Wojciech Szremski, Schaeffler Polska sp. z.o.o.

Wydarzenie jest skierowane do dyrektorów, menedżerów i ekspertów działów IT, osób odpowiedzialnych za Customer Experience, specjalistów BI, AI, ERP, BRM innowacji i nowych technologii w firmie, ekspertów od archiwizacji i digitalizacji danych w firmie, liderów oraz managerów Business Intelligence i analiz biznesowych, dyrektorów zarządzania wydajnością, a także dyrektorów ds. strategii i rozwoju.

Rejestracja: https://kongrestransformacji.pl/#schedule

Strona internetowa wydarzenia: https://kongrestransformacji.pl/

(am)

KUKE ostrzega przed próbami wyłudzeń

0

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) ostrzega, że pandemia koronawirusa zaktywizowała oszustów. Do ubezpieczyciela trafia coraz więcej sygnałów o próbach wyłudzeń przez podszywających się m.in. pod zagraniczne sieci handlowe – informuje „Puls Biznesu”.

Grzegorz Kwieciński, dyrektor departamentu ryzyka KUKE mówi gazecie, że przestępcy wykorzystują fakt, iż firmy, które w wyniku epidemicznych ograniczeń straciły klientów i grozi im bankructwo, mogą skusić się na atrakcyjną ofertę od nieznanego kontrahenta. „PB” wskazuje, że do najpopularniejszych metod wyłudzeń jest podszywanie się pod znaną firmę – zazwyczaj z Wielkiej Brytanii – i proponowanie zakupu partii towaru z odroczonym terminem płatności. Innym mechanizm to założenie firmy, która najpierw dokonuje kilku drobnych transakcji, a następnie decyduje się na jedną dużą i znika bez płacenia. Grzegorz Kwieciński przypomina, że ochrona udzielana przez firmy ubezpieczeniowe nie obejmuje szkód powstałych w następstwie czynów niedozwolonych.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 5 maja, Sylwia Wedziuk „Coraz więcej prób wyłudzeń dostaw”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

18,297FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie