Blog - Strona 1357 z 1520 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1357

A jak wygląda Twoja polisa?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ruszyła kolejna ogólnopolska kampania reklamowa Porówneo.pl, a wraz z nią konkurs na hasło promocyjne, w którym do wygrania jest aż tysiąc nagród o wartości od 100 zł do nawet 20 000 zł. Spółka w ten sposób promuje korzyści płynące z porównywania ofert ubezpieczeń i zakupu polis online, a także chce zwiększać świadomość odbiorców na temat ubezpieczeń komunikacyjnych.

„A jak wygląda Twoja polisa?” to hasło towarzyszące najnowszej kampanii Porówneo.pl, która rozpoczęła się 1 lipca 2020 r. Prowadzone w jej ramach działania koncentrują się na promowaniu wygodnych i nowoczesnych metod zakupów ubezpieczeń samochodowych, rozwijają wiedzę na temat polis komunikacyjnych oraz ułatwiają wybranie tej najlepszej dla klienta.

Emisje spotów, w wersji 15 i 30-sekundowej, zaplanowano w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Będą wyświetlane przez cały lipiec. Działania wspierane są szeroką zakrojoną kampanią display oraz aktywnościami w mediach społecznościowych.

Za koncept kreatywny i realizację spotu TV, zrealizowanego w domu produkcyjnym Prime Time,   odpowiada zespół agencji Directors, a za zakup mediów – dom mediowy Spark Foundry. Reżyserem reklamy jest Łukasz Jaworski – twórca m.in. filmów, seriali i teledysków, który kolejny raz współpracuje przy kampanii reklamowej Porówneo.pl. Wcześniej współtworzył spot „Tak się kupuje ubezpieczenia!”.

(KS, źródło: Porówneo)

USA: Amazon testuje programy zdrowotne dla pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Amazon uruchomił pilotażowy program opieki zdrowotnej dla swoich pracowników i ich rodzin. Zatrudnieni w firmie zyskają dostęp m.in. do badań, szczepień i fizjoterapii.

Największy na świecie sprzedawca internetowy obecnie poddawany jest intensywnej kontroli ze strony amerykańskich ustawodawców i związków zawodowych, które zarzucają mu opieszałość w kwestii ochrony pracowników przed koronawirusem. 

W pobliżu centrów logistycznych Amazona powstanie 20 ośrodków medycznych dla pracowników. Pierwsze z nich będzie zlokalizowane w Las Colinas w Teksasie.

Ponadto firma przekaże blisko 4 mld dolarów na walkę ze skutkami pandemii.

(KS, źródło: Reuters)

UOKiK: Idea Bank ma zapłacić ponad 17 mln kar

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UOKiK przyjrzał się działalności prowadzonej przez Idea Bank i zdecydował o nałożeniu ponad 17,2 mln zł kary. Trzy z decyzji odnoszą się do naruszania praw konsumentów przy oferowaniu skomplikowanych produktów finansowych: certyfikatów inwestycyjnych, lokat strukturyzowanych oraz ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (ufk). W czwartej decyzji prezes UOKiK stwierdził stosowanie przez spółkę postanowień niedozwolonych w umowach bankowych w zakresie klauzul modyfikacyjnych.

Bank przekazywał klientom nieprawdziwe informacje m.in. o ryzyku i zyskach, a także stosował misselling. Oferowanie produktów wysokiego ryzyka osobom, które preferują bezpieczne inwestycje, a także wprowadzanie ich w błąd i zatajanie ważnych informacji jest absolutnie niedopuszczalne – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Pierwsza decyzja dotyczy oferowania przez Idea Bank certyfikatów inwestycyjnych emitowanych przez Lartiq (dawniej Trigon) Profit XXII, XXIII, XXIV Niestandaryzowane Sekurytyzacyjne Fundusze Inwestycyjne Zamknięte (NS FIZ). To produkt wysokiego ryzyka, tymczasem Idea Bank proponował go osobom, którym zależało na bezpieczeństwie swoich oszczędności. Byli to m.in. dotychczasowi klienci korzystający z tradycyjnych lokat, rachunków oszczędnościowych, lokat strukturyzowanych czy ubezpieczeń na życie z ufk. Oprócz missellingu Idea Bank wprowadzał ich w błąd co do ryzyka inwestycji. Rozpowszechniał bowiem nieprawdziwe informacje o gwarancjach, które rzekomo miały dawać pewność osiągnięcia zysku.

UOKiK nakazał Idea Bank wypłatę rekompensat wszystkim konsumentom, którzy nabyli certyfikaty inwestycyjne emitowane przez Lartiq (dawniej Trigon) Profit XXII, XXIII, XXIV NS FIZ. Każdy z nich otrzyma 38 tys. zł. Łącznie spółka ma wypłacić konsumentom kilkanaście milionów złotych.

Ubezpieczenia na życie z ufk

W kolejnej decyzji wobec Idea Banku prezes UOKiK stwierdził nierzetelne informowanie konsumentów o innym bardzo ryzykownym produkcie finansowym. Chodzi o możliwość przystąpienia do ubezpieczeń na życie z ufk angażujących środki w NS FIZ. Spółka w sposób nierzetelny przekazywała konsumentom informacje o ryzyku związanym z taką inwestycją, które polega na możliwości utraty całości lub części pieniędzy, opóźnień w realizacji wykupu, a także nieosiągnięcia zysku. Pracownicy banku mieli zapewniać konsumentów, że to bezpieczna inwestycja, na której nie można stracić.

Do nieprawidłowości skutkujących naruszaniem zbiorowych interesów konsumentów dochodziło też przy oferowaniu przez Idea Bank lokat strukturyzowanych.

Klauzule niedozwolone

Ostatnia decyzja wobec Idea Banku dotyczy niedozwolonych postanowień we wzorcach umów m.in. kredytów konsumenckich, rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych czy kart debetowych i kredytowych. Chodzi o tzw. klauzule modyfikacyjne, w których spółka wymienia przyczyny uprawniające ją do zmiany regulaminu lub tabeli opłat i prowizji. Kwestionowane klauzule modyfikacyjne znalazły się m.in w umowach na czas określony np. o kredyt konsumencki czy kartę kredytową, w których dochodzi do zadłużenia klienta. Zdaniem UOKiK takie umowy powinny cechować się trwałością i co do zasady nie mogą być zmieniane.  Wątpliwości wzbudziły też klauzule modyfikacyjne w umowach na czas nieokreślony. Są one co prawda dopuszczalne, ale przesłanki do wprowadzania przez Idea Bank zmian zostały sformułowane zbyt ogólnie i pozostawiają spółce dużą swobodę interpretacji.

Wszystkie opisane decyzje są nieprawomocne.

Idea Bank nie uznaje argumentacji prezesa UOKiK i będzie się odwoływał do sądu (SOKiK) od każdej z czterech wydanych 10 lipca decyzji.

(KS, źródło: UOKiK)

Lekarze chcą wyłączenia błędów medycznych z nowelizacji kodeksu karnego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wyodrębnienie w kodeksie karnym typów uprzywilejowanych przestępstw, które mogą nieumyślnie popełnić osoby wykonujące zawód medyczny – to jedna z propozycji lekarskiego samorządu będąca odpowiedzią na zmianę art. 37a. Założenia do nowelizacji kodeksu Naczelna Rada Lekarska przekazała Ministerstwu Sprawiedliwości.

Chodzi o zmiany wprowadzone na mocy tarczy 4.0 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1086). Zmiana art. 37a k.k. spowoduje znaczny wzrost liczby orzekanych kar pozbawienia wolności za wiele przestępstw. Do tej pory bowiem przepis ten stanowił, że sąd mógł orzec grzywnę albo ograniczenie wolności w przypadku przestępstw zagrożonych karą pozbawienia wolności nieprzekraczającą ośmiu lat. Po zmianie sąd może odstąpić od kary więzienia tylko w przypadku, gdyby orzekł karę nieprzekraczającą roku. Co więcej, wymierzona zamiast tego kara ograniczenia wolności musi wynosić przynajmniej trzy miesiące, a minimalna grzywna ma wynosić 100 stawek dziennych (czyli 1 tys. zł).

W opinii środowiska medycznego zmiany te mogą wpłynąć na zasady wymierzania przez sądy kar za nieumyślne spowodowanie śmierci i narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia czy ciężkiego uszczerbku na zdrowiu spowodowane działaniami lekarza. Jak podkreśla Krzysztof Madej, wiceprezes NRL, samorząd lekarski oczekuje wyraźnego przyjęcia przez ustawodawcę takich rozwiązań prawnych, które potwierdzałyby, że inaczej należy oceniać działanie sprawcy tak poważnych czynów, jak pobicie skutkujące ciężkim kalectwem czy działanie w zorganizowanej grupie przestępczej, a inaczej błąd popełniony przez lekarza w czasie niesienia pomocy medycznej. NRL domaga się uchylenia w stosunku do osób wykonujących zawody medyczne skutków nowelizacji art. 37a k.k.

Część zmian uchwalonych przy okazji tarczy 4.0 była powieleniem przepisów, jakie znalazły się w nowelizacji kodeksu karnego, którą – ze względu na tryb jej uchwalenia – prezydent odesłał do Trybunału Konstytucyjnego. We wtorek 14 lipca TK orzekł, że reforma kodeksu karnego jest niezgodna z konstytucją ze względu na naruszenie procedury legislacyjnej.

Więcej:
„Dziennik Gazeta Prawna” z 14 lipca, Agata Szczepańska, „Nowela kodeksu karnego: Błędy medyczne jako przestępstwa uprzywilejowane”

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/…

(KS, źródło: DGP, TVN24)

WYDARZENIA MIESIĄCA – Czerwiec 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wprowadzenie przepisów nadających Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe uprawnienia wobec podmiotów zagranicznych, szkolenie dla pracowników ERGO Hestii oraz efekt współpracy Aegonu z Signal Iduną i nowy projekt Generali zasłużyły na wyróżnienie w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”. Człowiekiem miesiąca został zaś Łukasz Zoń, ponownie wybrany na prezesa SPBUiR.

WYDARZENIE MIESIĄCA – zakończenie procesu legislacyjnego nowelizacji ustaw o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej – za przyjęcie przepisów zapewniających Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe instrumenty nadzoru w stosunku do zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji i tym samym wyrównanie szans konkurencyjnych krajowych ubezpieczycieli oraz zwiększenie bezpieczeństwa nieprofesjonalnych uczestników rynku.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA – Generali –za wdrożenie projektu „Generalnie widoczni w sieci”, mającego na celu wsparcie agentów i multiagentów w promowaniu ich działalności oraz pozyskiwanie klientów w mediach społecznościowych i tym samym dostrzeżenie potencjału mediów społecznościowych jako źródła wymiany opinii, budowy wizerunku, zwiększenia przychodów pośredników ubezpieczeniowych oraz kanału kontaktów z ubezpieczycielem i opracowanie adekwatnego rozwiązania umożliwiającego jego wykorzystanie.

PRODUKT MIESIĄCA – grupowe ubezpieczenie Razem w Przyszłość, przygotowane w ramach koasekuracji Aegonu i Signal Iduny – za szeroki zakres oferowanego produktu, wysoki stopień jego personalizacji, zastosowanie nowoczesnych narzędzi do obsługi umów, a także podjęcie trudnych wyzwań, jakimi są ekspansja w segmencie „grupówek” oraz podbój sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

INICJATYWA MIESIĄCABootcamp RPA, szkolenie, w ramach którego pracownicy ERGO Hestii uczą się programowania robotów – za wprowadzenie programu, który pozwoli przyspieszyć robotyzację firmy przy jednoczesnym ograniczeniu jej kosztów oraz podniesieniu kompetencji cyfrowych pracowników.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych –za dotychczasowe osiągnięcia w kierowaniu SPBUiR doceniane przez środowisko brokerskie, czego wyrazem było powierzenie mu sterów organizacji w kolejnej kadencji.

Artur Makowiecki
redaktor portalu www.gu.com.pl

Plan na biznes z CUK Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Czy możliwe jest prowadzenie własnego biznesu przy jednoczesnym wsparciu solidnej marki o ugruntowanej pozycji rynkowej, będącej pionierem we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi sprzedażowych dla agenta? W branży ubezpieczeniowej taka idea jest jak najbardziej do zrealizowania.

Otwarcie własnej multiagencji ubezpieczeniowej, zwłaszcza pod skrzydłami tak doświadczonej marki, jaką jest CUK Ubezpieczenia, to doskonały plan na dobrze prosperujący, rozwojowy biznes.

CUK Ubezpieczenia jest czołowym w Polsce dystrybutorem ubezpieczeń, oferującym produkty ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych, oraz technologicznym i jakościowym liderem branży. Multiagencja działa poprzez kluczowe kanały dotarcia do klienta i prowadzi sprzedaż w sieci 330 wystandaryzowanych placówek własnych i franczyzowych, ponad 300 punktów partnerskich, niezależnych agentów, poprzez własne contact center oraz kanały online.

Samodzielne prowadzenie multiagencji ubezpieczeniowej nie jest łatwym zadaniem. Rosnąca konkurencja, liczne regulacje prawne, utrzymanie szerokiej oferty produktowej, wymogi szkoleniowe oraz zorganizowanie sprawnej obsługi baz klientów bez odpowiedniego oprogramowania jest bardzo trudne.

Współpraca w ramach rozpoznawalnej i dającej kompleksowe wsparcie sieci CUK Ubezpieczenia uwalnia potencjał i daje dalsze możliwości stabilnego rozwoju biznesu.

Współpraca z CUK Ubezpieczenia to gwarancja zwiększenia efektywności działania i szansa na rozbudowę bazy klientów. Nasza multiagencja ma w swej ofercie produkty ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych, daje to dostęp do ogromnej liczby możliwych ofert ubezpieczeniowych, które można łatwo dopasować do klienta dzięki naszym systemom porównywarkowym.

Współpracę w ramach CUK można podjąć, wybierając model dopasowany do aktualnego statusu działalności bądź oczekiwań partnera. Jeśli już pracujesz jako agent, możesz podjąć z nami współpracę jako niezależny doradca bądź otworzyć Punkt Partnerski. Szczególnie zachęcam jednak do otwierania placówek franczyzowych w ramach sieci CUK. Ten model zapewnia najwyższy poziom wsparcia i daje największe efekty z korzystania z ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz pozycjonowania placówki – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Jacek Byliński

Multiagencja korzysta z nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają realizację codziennych obowiązków. Autorskie systemy wspierają agentów w rzetelnym porównywaniu ofert, przekazywaniu dokumentów, otrzymywaniu raportów, które pozwalają między innymi zweryfikować aktualny stan sprzedaży, a tym samym obsługiwać większą liczbę klientów każdego dnia.

Podstawowym narzędziem pracy agenta w CUK Ubezpieczenia jest WebCUK, czyli kompleksowy system sprzedażowy, który między innymi umożliwia profesjonalną obsługę klienta oraz sprzedaż polis w jednym miejscu. To również nowoczesna porównywarka cen polis komunikacyjnych, nieruchomości oraz na życie, przez co agent jest w stanie w możliwe jak najszybszym czasie porównać wszystkie oferty z ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych i dobrać pełną ochronę swojemu klientowi.

Rozbudowany CRM pozwala na codzienne zarządzanie bazą klientów, z podziałem na zadania dzienne, a także wpływa na rozwój biznesu poprzez obsługę zadań leadowych spływających z kampanii reklamowych. Doradca naszej multiagencji ma również bieżący monitoring obsługi swojej bazy wznowień, a także weryfikację płatności rat z polis – dodaje Jacek Byliński.

WebCUK jest w pełni transakcyjny. Polisy wystawia się z systemu, a nie z portali każdego z towarzystw ubezpieczeniowych. Wbudowany moduł widoku klienta 360 pozwala na pełną obsługę posprzedażową z komunikacją wznowień i rat poprzez SMS i e-mail.

CUK Ubezpieczenia jako jedyna na rynku multiagencja w tak zaawansowanym stopniu umożliwia sprzedaż polis na odległość wprost z własnego autorskiego systemu sprzedażowego. Odbywa się to w 100% zdalnie i jest rozwiązaniem wygodnym dla obu stron transakcji.

Agent wylicza indywidualną składkę dla klienta w porównywarce, uzgadnia z nim zakres oraz dobiera najlepszą ofertę. Uzgodnioną polisę przesyła następnie na jego e-mail, w celu weryfikacji danych oraz akceptacji warunków. Po opłaceniu składki przez klienta cały proces jest zakończony i przebiega całkowicie zdalnie.

Na pozycję i rozpoznawalność sieci CUK Ubezpieczenia niewątpliwie wpływa fakt działania silnych aktywności marketingowych. CUK Ubezpieczenia od lat prowadzi duże kampanie reklamowe, skupiające się w obszarach zarówno offline, jak i online, docierając z ogromnym zasięgiem do grup docelowych.

Dzięki dostępowi do wielu kanałów możemy dotrzeć do klientów zarówno w sposób tradycyjny, jak i przy użyciu narzędzi na miarę XXI wieku. W tym roku podjęliśmy decyzję o zmianie wizerunku marki, wprowadzając do naszej komunikacji postać SuperCUK. Od początku roku prowadzimy silną kampanię reklamową, skupiając się na działaniach w telewizji i online.

Kampanie tworzone w internecie są generatorem leadów, które przekazywane są do placówek, jak i naszego contact center. Dzięki prowadzonym kampaniom leadowym na początku pandemii koronawirusa, już w marcu, dostarczyliśmy o 36% więcej leadów do placówek franczyzowych niż w poprzednim miesiącu. Dla naszych doradców to także nowy klient w ich bazie – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, dyrektor marketingu CUK Ubezpieczenia.

Anna Pawłowska-Kruzińska

CUK Ubezpieczenia zapewnia również swoim partnerom widoczność w internecie. Każda z placówek multiagencji jest bardzo mocno wypozycjonowana lokalnie w Google, co zwiększa jej siłę w sieci. Partnerzy dodatkowo mogą skorzystać z reklam Google Ads, docierając do jeszcze większej liczby nowych, potencjalnych klientów, jednocześnie umacniając świadomość marki wśród aktualnych.

Nasz Dział Marketingu na co dzień wspiera również partnerów w budowaniu lokalnych kampanii reklamowych. Gwarantujemy nieodpłatne wsparcie grafika w tworzeniu materiałów, jak również dostęp do specjalistów z dziedziny marketingu online, PR i trade. Partnerzy otrzymują od nas wsparcie w zakresie realizacji lokalnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych oraz tworzenia i dystrybucji materiałów prasowych.

Jesteśmy w codziennym kontakcie z naszymi partnerami, zachęcając ich do bycia ekspertami wypowiadającymi się też w mediach branżowych. Mają oni również do dyspozycji radiowe spoty lokalne, jak i wiele narzędzi centralnych udostępnianych do reklamowych działań lokalnych.

To tylko mała część tego, co możemy zaoferować naszym partnerom. Już niebawem startujemy z ogólnopolską akcją, która ma na celu nie tylko zachęcenie nowego partnera biznesowego do podjęcia współpracy z nami, ale również pokazanie, iż świat ubezpieczeń ma ogromną misję zapewnienia bezpieczeństwa Polakom – dodaje Anna Pawłowska-Kruzińska.


Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy z CUK Ubezpieczenia, wejdź na www.cuk.pl/wspolpraca, poznaj szczegóły, zostaw namiary do siebie, a nasz menedżer skontaktuje się z tobą i odpowie na pytania.

Flotę optymalnie obsłuży robot

0
Krzysztof Niewiadomski fot. Rafał Guz

Nowoczesne produkty i systemy do ich obsługi sprawiają, że klient i broker może szybciej otrzymać ofertę i w krótszym czasie podpisać umowę. W UNIQA to nasz priorytet. Dzięki temu cały czas jesteśmy także blisko naszych partnerów.

Celem pionu UNIQA dla Biznesu, który koncentruje się na kompleksowej obsłudze klientów korporacyjnych, jest dostarczanie rozwiązań, które jak najlepiej zabezpieczają ich potrzeby ubezpieczeniowe.

Chcemy, aby procesy obsługi ubezpieczeń korporacyjnych były jak najbardziej efektywne. Z tego właśnie powodu systematycznie oddajemy w ręce agentów nowoczesne produkty, które są obsługiwane w portalu obsługi sprzedaży (POS).

Pierwsza połowa tego roku to między innymi wprowadzenie dwóch nowych produktów, w których uprościliśmy i usprawniliśmy sprzedaż ubezpieczeń.

Intuicyjny przewoźnik

W marcu 2020 r. w portalu obsługi sprzedaży POS udostępniliśmy sieci sprzedaży intuicyjne narzędzie do obsługi ubezpieczeń OC przewoźników dla branży transportowej. Umożliwia ono dynamiczne przeliczanie i odświeżanie strony, szybką komunikację z zewnętrznymi bazami danych oraz system walidacji, który wspiera użytkownika w całym procesie sprzedaży.

System weryfikuje też kompetencje sprzedawcy oraz informuje go, które warunki ubezpieczenia wymagają dodatkowej akceptacji. Po zawarciu umowy ubezpieczenia może on wydrukować polisowniosek oraz dwujęzyczne certyfikaty dopasowane do wybranego zakresu ubezpieczenia. Wszystkie dokumenty przygotowaliśmy w nowej szacie graficznej, a ich treść napisaliśmy prostym i zrozumiałym językiem.

Kompleksowa obsługa gwarancji

Z początkiem czerwca uruchomiliśmy w portalu POS także obsługę gwarancji ubezpieczeniowych. Cały proces, od zawarcia z klientem umowy generalnej po wystawienie gwarancji, umieściliśmy w jedynym kompleksowym narzędziu. Nasi sprzedawcy w kilku prostych krokach mogą teraz przygotować i wygenerować nową umowę generalną, załączyć i zarchiwizować wszystkie wymagane dokumenty, a następnie wystawić gwarancje zapłaty wadium.

Przygotowanie przez sprzedawcę takiej gwarancji ułatwia automatyczna weryfikacja parametrów umowy generalnej oraz kompetencji użytkownika. System na każdym etapie informuje sprzedawcę o błędach lub brakach w formularzu oraz przekroczonych kompetencjach.

Wystawienie gwarancji zajmuje tylko kilka minut. Wszystkie dokumenty ubezpieczeniowe sprzedawca wygeneruje bezpośrednio z systemu w ustandaryzowanym formacie, ale może zmodyfikować treść dokumentu i dostosować go do potrzeb konkretnego klienta.

Nowoczesna obsługa floty

Od 2017 r. w portalu obsługi sprzedaży POS odbywa się cały proces ofertowania flot. Niedawno zmodyfikowaliśmy arkusz oceny flot (AOF 2.0). Wystarczy nam sam numer REGON klienta, aby zaczytać jego dane i rodzaj prowadzonej działalności oraz zweryfikować historię szkodowości w bazie UFG.

W arkuszu stawiamy na kompleksową obsługę. Można w nim zarejestrować pytanie ofertowe, przeprowadzić kalkulację składki, wydrukować ofertę i umowę generalną, a na koniec wystawić polisę.

W najbliższym czasie do wystawiania polis flotowych włączymy również robota Optimus. Robot będzie obsługiwał zarówno agentów, jak i brokerów współpracujących z UNIQA.

Partnerzy będą musieli uzupełnić dane w tabeli Excel i przesłać plik na określony adres e-mail. Robot przejmie pozostałą część ich pracy. Optimus sam odszuka ofertę i pojazd, a następnie wystawi polisę i prześle jej wydruk w formacie PDF na wskazany zwrotny adres e-mail.

Krzysztof Niewiadomski
ekspert ds. oferty ubezpieczeniowej, Departament Rynku, UNIQA dla Biznesu, UNIQA

Planowanie ciągłości działania w dobie Covid-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad roku temu Generali we współpracy z zewnętrznym konsultantem – firmą riskChallenge oraz jej partnerem Inoni – zaproponowało swoim klientom wsparcie w opracowaniu i wdrażaniu planów ciągłości działania. Ubezpieczyciel dostarcza zarówno wiedzę merytoryczną, jak i wsparcie finansowe takiej aktywności z wykorzystaniem funduszu prewencyjnego.

Wówczas nikt nie spodziewał się, że te plany mogą być pomocne tak szybko i w kompletnie nieprzewidywalnych okolicznościach.

Obecna sytuacja związana z Covid-19 zaskoczyła chyba wszystkich, w tym tych, którzy tematyką zarządzania ciągłością działania (ang. Business Continuity Management – BCM) zajmują się na co dzień. Czy na taką okoliczność można było się przygotować oraz czy próby przygotowania się miały jakiekolwiek znaczenie w sytuacji tak rozległych skutków? Jak zwykle odpowiedzi nie są oczywiste.

Plan ciągłości działania (ang. Business Continuity Plan – BCP) obejmuje takie sekcje, jak reagowanie na zagrożenia, zarządzanie kryzysowe oraz zadania z zakresu odbudowy działalności. Zatem niewątpliwie jest to zakres tematyczny jak najbardziej odpowiedni do stosowania rozwiązań także w sytuacji Covid-19.

BCP w czasie pandemii

Spójrzmy, jak z tym wyzwaniem poradziły sobie firmy, które plany ciągłości działania posiadały, i to niekoniecznie obejmujące scenariusz dotyczący wybuchu pandemii.

Wiele organizacji poradziło sobie całkiem sprawnie z sytuacją braku dostępu do miejsca pracy, wykorzystując opracowany wcześniej plan na taką okoliczność i będąc dzięki niemu technologicznie do tego przygotowanymi.

Inne przykłady to wykorzystanie planu na wypadek utraty rynków dostawy pozwalające na użycie rozpoznanych wcześniej możliwości współpracy z kooperantami oraz decyzji nieopierania wszystkich dostaw surowca lub półproduktu na jednym źródle czy terytorium zaopatrzenia. Te działania pozwoliły na przekierowanie zamówień do podmiotów, które nie zostały „odcięte” lub unieruchomione poprzez objęcie danego regionu kwarantanną.

Oczywiście, w sporej liczbie przypadków planów nie dało się w całości zastosować dokładnie tak, jak zostały one zaprojektowane. Wynika to z faktu, że większość z nich była przygotowywana na zagrożenia charakteryzujące się katastroficznymi skutkami, ale o punktowym wystąpieniu i krótkotrwałym oddziaływaniu. Niemniej można stwierdzić, że posiadanie planu ciągłości działania było pomocne.

Co więcej, naszym zdaniem, posiadanie BCP wydaje się bardziej istotne dzisiaj niż kiedykolwiek wcześniej. Nie jest to tylko formalny dokument, ale przede wszystkim zestaw działań wymagających organizacji, oceny, szkoleń, przeglądów oraz innych aktywności.

Zarządzanie ciągłością działania to holistyczny proces mający na celu identyfikację zagrożeń oraz ocenę ich wpływu na ciągłość działania przedsiębiorstwa, a co jeszcze ważniejsze w dzisiejszych czasach – budowę zdolności organizacyjnej do efektywnej reakcji.

Mając rozpoznany obraz dla tradycyjnych scenariuszy, jak utrata zakładu, utrata rynków dostawy czy utrata kluczowego zespołu, jesteśmy o poziom wyżej w przygotowaniu na Covid-19. Spostrzeżenie o zwiększonej potrzebie posiadania BCP można także odnieść do firm, które niejako „w boju” zdobyły doświadczenia związane z sytuacją wywołaną pandemią, radząc sobie z dnia na dzień. Warto te doświadczenia wykorzystać do ustrukturyzowania działań i przygotowania planów ciągłości działania na ewentualną powtórkę sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia, lub inne niespodziewane zdarzenia.

Nie zapominajmy oczywiście dodatkowo o fakcie, iż opracowanie i wdrożenie planu ciągłości działania odpowiada również na tradycyjne, dotychczasowe zagrożenia. Covid-19 niestety nie spowodował ich zniknięcia, raczej dodał do nich kolejny element niepewności, zwiększając ryzyko.

Rafał Tokarz

Planowanie ciągłości działania w nowych warunkach

Jednak w jaki sposób opracowywać i wdrażać plan ciągłości działania, aby maksymalnie dopasować dotychczasowe, tradycyjne podejście do zmienności i nieprzewidywalności scenariusza pandemii, gdzie nie wiemy, czy kolejny „lockdown” potrwa miesiąc, dwa, a może dłużej oraz czy dotyczyć będzie danej branży, kraju czy całego kontynentu.

„Nowe” podejście powinno być jak najbardziej adaptacyjne, w maksymalnie dużym stopniu uzależnione od zmieniających się okoliczności. Musimy nauczyć się na bieżąco dokonywać oceny sytuacji, zwracać uwagę na pozornie niezwiązane z naszą działalnością, nieoczywiste zagrożenia i przewidywać ich skutki oraz możliwe sposoby wyjścia z zaistniałej sytuacji.

Wymaga to wypracowania pewnej rutyny postępowania (z częstością powtarzania dopasowaną do dynamiki sytuacji), w ramach której zebrane dane mogą być wykorzystane do zapewnienia aktualnego obrazu obecnych i przyszłych zagrożeń organizacji.

Takie podejście jest lepsze niż próba przeprojektowania statycznych planów, które nie były opracowywane dla tego rodzaju zagrożeń. Oferuje bowiem powtarzalny mechanizm pozwalający w sposób ciągły dopasowywać się do dłużej trwającej i ciągle zmieniającej się sytuacji, zachęca do aktywnego patrzenia w przyszłość i opracowywania sposobu reakcji na pojawiające się zagrożenia, redukując sytuacje całkowitego zaskoczenia.

Janusz Słobosz

Rola dobrego ubezpieczyciela

W obecnej sytuacji podejście Generali – wspieranie ubezpieczonych firm w opracowaniu i wdrażaniu planów ciągłości działania – okazuje się szczególnie ważne. Takie działanie daje obopólne korzyści: firmy są lepiej przygotowane na niespodziewane sytuacje, aktywnie mogą podejmować kroki prewencyjne i ograniczać straty (nawet jeśli nie wszystkie są ubezpieczalne), a ubezpieczyciel może lepiej poznać organizację.

Ostatecznie sprawne wyjście z jakiegokolwiek kryzysu przez organizację to jej dalsze funkcjonowanie, a właśnie to jest rola dobrego ubezpieczyciela – zapewnienie możliwości kontynuowania działalności prowadzonej przez klienta.

Rafał Tokarz
dyrektor zarządzający ds. ubezpieczeń korporacyjnych, Generali

Janusz Słobosz
partner zarządzający riskChallenge


ELEMENTY PLANU CIĄGŁOŚCI DZIAŁANIA:

  • REAGOWANIE NA INCYDENTY w celu ochrony życia, zdrowia ludzi czy mienia
  • ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, aby utrzymać relacje z klientami czy innymi interesariuszami
  • Strategie, opcje, role i zasoby w zakresie ODBUDOWY DZIAŁALNOŚCI
  • Informacje jako podstawa dla podejmowanych decyzji
  • Specyficzne procedury, wytyczne, jeśli są wymagane

Źródło: Inoni, riskChallenge


RUTYNA W SZEŚCIU KROKACH:

  1. ZIDENTYFIKUJ scenariusze lub skutki, których się obawiasz
  2. OCEŃ zachodzące zmiany, sytuacje i ryzyka
  3. PRZYDZIEL zadania mające na celu redukcję ryzyka
  4. USTAL hierarchię działań w celu zminimalizowania ryzyka
  5. PRZYGOTUJ odpowiednią komunikację
  6. PROWADŹ dziennik podejmowanych działań

Źródło: Inoni, riskChallenge

EIOPA: Jak ubezpieczyciele powinni dostosować produkty w pandemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 lipca 2020 Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) opublikował stanowisko dotyczące oczekiwań nadzorczych w zakresie sposobu stosowania wymogów w zakresie zarządzania i nadzoru nad produktem w okresie pandemii Covid-19.

Stanowisko to jest uzupełnieniem i rozwinięciem stanowiska EIOPA z 1 kwietnia 2020 r. w sprawie działań podejmowanych przez ubezpieczycieli i pośredników na rzecz złagodzenia wpływu koronawirusa na konsumentów. EIOPA wskazuje w nim na konieczność identyfikacji produktów ubezpieczeniowych, na których główne cechy, stopień pokrycia ryzyka lub zakres ochrony w istotny sposób wpłynęła sytuacja związana z epidemią oraz stosowane środki w celu ograniczenia jej skutków (np. ograniczenia w zakresie przemieszczania się lub inne restrykcje mające wpływ na zmiany zachowania i zwyczajów konsumentów). 

Stanowisko określa także oczekiwania co do sposobu dokonania oceny, czy produkt ubezpieczeniowy, na który miała wpływ obecna sytuacja, w dalszym ciągu jest odpowiednio użyteczny dla grupy docelowej klientów. Ponadto EIOPA wskazuje na konieczność podejmowania odpowiednich środków zaradczych oraz opisuje przykłady takich środków.  

Pełna treść stanowiska EIOPA dostępna jest na stronie: https://www.eiopa.europa.eu/…

(KS, źródło: KNF)

W PZU zdalnie zgłosisz uraz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadza innowacyjną usługę, dzięki której klient może samodzielnie skorzystać z wirtualnej makiety przedstawiającej sylwetkę człowieka i oznaczyć na niej doznane urazy. Informację o wysokości proponowanego świadczenia dostanie od razu. I to wszystko bez wychodzenia z domu.

Jeśli klient zaakceptuje zaproponowane przez PZU świadczenie, pieniądze trafią na jego konto jeszcze tego samego dnia. Warunek jest jeden – przesłana dokumentacja musi potwierdzić informacje przekazane przez klienta na etapie zgłoszenia.

Jeszcze nigdy zgłoszenie urazu nie było tak proste, a wypłata tak szybka. Klienci nie muszą odwiedzać oddziału, żeby dostarczyć wymaganą dokumentację bądź złożyć wniosek o odszkodowanie. To duże ułatwienie, szczególnie teraz, w okresie pandemii – mówi Małgorzata Kot, członek zarządu PZU Życie SA.

W ramach „samoobsługi” dostępne jest również nowe narzędzie dotyczące obsługi spraw z tytułu zgonów i urodzeń. Klient już podczas rejestracji zgłoszenia dostaje informację o należnej kwocie świadczenia. Uruchamiając opcję „Link dokumentacja”, dostanie wiadomość zawierającą link, za pomocą którego można samodzielnie, z zachowaniem wszelkich rygorów bezpieczeństwa, przesłać dokumenty.

W krótkim czasie opracowaliśmy i wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania, które są jednocześnie wygodne i łatwe w użytkowaniu dla klientów. Nowa usługa od PZU to wykorzystanie najnowszych technologii i dobrych praktyk w zakresie oferowania nowatorskich rozwiązań milionom klientów – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń w PZU.

Zgłoszenie sprawy dostępne jest w wielu kanałach, m.in. poprzez stronę internetową zgloszenie.pzu.pl, a także aplikację mobilną mojePZU.

(KS, źródło: PZU)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie