Blog - Strona 1365 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1365

Agencie, spójrz na dane!

0

Strumienie danych, uczenie maszynowe, big data – to hasła, które zdominowały ostatni rok w ubezpieczeniach. Z jednej strony nośne, z drugiej trudne do wyobrażenia, bo czy ktoś kiedyś widział, jak maszyna się uczy? Jednak czy tylko takie zaawansowane metody pozwolą nam osiągnąć korzyści z naszych danych? Otóż nie. Czasem wystarczy przeprowadzenie prostej analizy, która podniesie efektywność sprzedaży. Także w pracy agentów ubezpieczeniowych.

Ubezpieczenia od zawsze były oparte na danych. Dokładna wycena ryzyka jest podstawą dobrze działającego zakładu ubezpieczeń, ale to niejedyny obszar, gdzie możemy czerpać korzyści z danych.

Szczegółowa analiza procesów sprzedażowych umożliwia dokładną identyfikację mocnych i słabych obszarów, zrozumienie zachowania klientów, a dzięki temu lepsze dopasowanie oferty. Po co to robić? Odpowiedź jest prosta – dla zwiększenia korzyści poprzez lepsze utrzymanie obecnej bazy klientów oraz pozyskanie nowych.

A jak obecnie wygląda wykorzystanie danych wśród agentów ubezpieczeniowych? Od pewnego czasu obserwujemy większe zainteresowanie analityką, nie tylko po stronie dużych multiagencji, ale też lokalnie działających agentów, i dostrzegamy tu duży potencjał do rozwoju. Wykorzystując nowe narzędzia analityczne, możemy zbudować zupełnie nową percepcję danych.

Łukasz Michalczyk

Poznaj historię klienta

Coraz częściej widzimy dedykowane systemy klasy CRM (customer relationship management, czyli zarządzanie relacjami z klientem), na których agenci pracują na co dzień. Agent może tam zobaczyć swoich klientów oraz podstawowe dane o polisach, np. kiedy się kończy ochrona ubezpieczeniowa czy jak wygląda oferta odnowieniowa.

Niezmiennie w użyciu pozostaje niezawodny Microsoft Excel, gdzie również są przechowywane kartoteki klientów oraz prowadzone proste analizy porównujące np. bieżącą sprzedaż z planem, który sobie założyliśmy.

Ale co w przypadku, gdy chcielibyśmy spojrzeć szerzej na nasz portfel? Dowiedzieć się, jakich mamy klientów, czym się charakteryzują i jak się zachowują? Sprawdzić, jak nasz portfel zmienia się w czasie i co dla nas z tego wynika?

A co, gdybyśmy chcieli przewidzieć zachowania klientów? Jaka jest szansa, że zostaną z nami? A może będą zainteresowani dodatkowym produktem?

Dzisiaj mamy narzędzia, dzięki którym możemy uzyskać odpowiedzi na powyższe pytania. Służą do tego interaktywne pulpity (dashboardy), umożliwiające przeprowadzenie wielowymiarowej analizy w łatwy sposób, a tym samym zbadanie hipotez biznesowych za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Jak to działa w praktyce?

Tworząc pulpit przeznaczony dla klientów, jego użytkownik przechodzi z widoku danej polisy na widok klienta, a następnie analizuje jego całą historię: jakie polisy wcześniej kupował, jakie aktywa posiada obecnie, co ubezpieczał w przeszłości, jaki miał preferowany sposób płatności składek oraz wiele, wiele innych.

Często nazywamy to Widokiem Klienta 360°. Inaczej mówiąc, jest to wszystko, co musisz wiedzieć o kliencie, zgromadzone na jednym ekranie. Bez potrzeby przechodzenia przez wiele zakładek w systemie czy przeglądania zapisków z wcześniejszych wizyt klienta. Czy z takim narzędziem nie będzie nam łatwiej przeprowadzić analizy potrzeb oraz idealnie dobrać parametry produktu?

Wyciągaj wnioski

Kolejnym narzędziem, które przynosi bardzo dobre wyniki, jest szczegółowa analiza portfela klientów. Tutaj nie chcemy się koncentrować na jednostce, ale całej grupie. Możemy wyodrębnić podobne segmenty klientów, a następnie prześledzić ich historię oraz zachowania. Możemy zobaczyć, jakich nowych klientów zdobyliśmy, czym się wyróżniali i dlaczego do nas przyszli. Sprawdzimy, jakie produkty kupowali oraz jaki jest ich potencjał na przyszłość. Mając takie szczegółowe informacje, możemy rozpocząć poszukiwania podobnych grup, np. poprzez przeznaczone dla nich akcje marketingowe.

Z drugiej strony możemy dokładnie prześledzić, kto od nas odszedł i co to dla nas oznacza, nie tylko w perspektywie najbliższych miesięcy, ale długoterminowej strategii. Wszyscy bowiem chcemy, żeby klienci byli z nami jak najdłużej, więc właśnie taka szczegółowa analiza pozwoli nam zwiększyć poziom utrzymania.

Musimy przy tym mieć świadomość, że klient może chcieć od nas odejść, i to na nas spoczywa odpowiedzialność, by zareagować we właściwym czasie, czyli zanim go utracimy.

Nowoczesne dashboardy analityczne to także lepsza współpraca z zakładami ubezpieczeń. Opiekun agenta, który udaje się na spotkanie, może w łatwy sposób przedstawić bieżącą sytuację, pokazać silne strony oraz te, których poprawa przełoży się na dodatkowe przychody.

Takie narzędzia pozwolą także lepiej kontrolować udział w różnego rodzaju konkursach sprzedażowych – na przykład będziemy mogli na bieżąco obserwować nasze miejsce w konkursie oraz to, co musimy zrobić, by znaleźć się na premiowanej pozycji.

Współpracuj z danymi

W LINK4 już dwa lata temu postawiliśmy na dane. Rozpoczęliśmy transformację w organizację zorientowaną na dane (tzw. Data Driven Organization). Budujemy nowoczesne narzędzia, dzięki którym współpracujący z nami agenci mogą lepiej sprzedawać nasze produkty, a tym samym powiększać swoje portfele.

Dane bardzo mocno wspierają także proces zarządzania siecią przez naszych opiekunów regionalnych. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich dashboardów kierownicy regionalni potrafią łatwiej i celniej zidentyfikować, z jaką grupą agentów ściślej pracować, jakie cele wyznaczać i jak je efektywnie rozliczać.

Przeznaczone dla agentów narzędzia dają im zupełnie nowe spojrzenie na naszych wspólnych klientów oraz przedstawiają informacje, które pomagają efektywnie zarządzać portfelem ubezpieczeniowym. Przynosi to obopólne korzyści – nasi pracownicy lepiej zarządzają swoim czasem pracy, a agenci mają dodatkową szansę na wykorzystanie potencjału swoich klientów i przygotowanie lepszej oferty ubezpieczenia.

Dziś już wiemy, że dane to ropa naftowa naszych czasów. Warto jednak pamiętać, że ona się kończy, a dane wręcz przeciwnie – przyrastają, i to w coraz szybszym tempie, otwierając przed zarządzającymi zupełnie nowe możliwości. Co z tego wynika dla nas?

Wygra ten, który będzie umiał szybko i efektywnie przetwarzać dane, a następnie zamieniać je na informacje biznesowe. Wyruszając w podróż w kierunku Data Driven, zapraszamy do niej również naszych partnerów, by wspólnie czerpać korzyści płynące z wykorzystania zaawansowanej analityki.

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer w LINK4

Bisnode i Euler Hermes Polska zawarły strategiczną umowę o współpracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca 2020 r. Bisnode podpisał z Euler Hermes umowę na dostawę krajowych i międzynarodowych danych wspierających obsługę ubezpieczeń należności świadczonych przez Euler Hermes w Polsce. Jednocześnie Bisnode na mocy porozumienia nabył od Euler Hermes w Polsce obszar usług związanych z raportami handlowymi i zaoferuje klientom Euler Hermes rozwiązania Grupy Bisnode.

Jest nam niezmiernie miło ogłosić fakt podpisania umowy o współpracy z Euler Hermes. Stanowi to dowód kompetencji i wiary w umiejętności Bisnode, których celem jest zaspokojenie rosnących wymagań sektora finansowego. Wzmacnia również postrzeganie Bisnode jako najbardziej godnego zaufania źródła danych biznesowych na polskim rynku. Jesteśmy bardzo podekscytowani dalszą współpracą z Euler Hermes i gorąco witamy nową grupę klientów, którzy na mocy porozumienia będą teraz mieli dostęp do najlepszych oferowanych na rynku rozwiązań w zakresie analityki Smart Data i raportów kredytowych – mówi Andrzej Osiński, prezes zarządu Bisnode Polska.

Nawiązanie współpracy z Euler Hermes w Polsce w zakresie segmentu usług związanego z obszarem raportów handlowych pozwoli Bisnode – europejskiemu liderowi w dostarczaniu danych i analityki biznesowej – na wzmocnienie własnych zasobów bazodanowych i efektywne dopasowanie portfela produktowego Bisnode pod kątem oczekiwań klientów we wszystkich segmentach oferowanych usług. Ponadto, długofalowa współpraca z Euler Hermes wpłynie pozytywnie na tempo wzrostu przychodów Bisnode i jego znaczenia na rynku w segmencie instytucji finansowych. Euler Hermes, jako globalny lider rynku ubezpieczeń należności, będąc częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowo-finansowej Allianz, na bieżąco analizuje potrzeby polskiego rynku i działających na nim firm. Zapewnia kompleksowy zakres usług i serwis związany z zarządzaniem ryzykiem handlowym oraz korzysta z najlepszych rozwiązań w zakresie analizy danych, pozyskując je z wielu źródeł, w tym od kluczowych na rynku parterów wyspecjalizowanych w ich gromadzeniu.

Paul Flanagan

Jako lider rynku ubezpieczeń należności i gwarancji intensywnie inwestujemy w rozwiązania i usługi wzmacniające zdolności oceny ryzyka handlowego. Dzięki umowie z Bisnode klienci Euler Hermes zyskują możliwość dostępu do największych baz danych wraz z kompleksową aktualizacją i dostępem w czasie rzeczywistym. Współpraca z Bisnode to dla Euler Hermes także dostęp do informacji i danych istotnie wspierających nasze działanie na rynku ubezpieczeń należności, dzięki czemu będziemy świadczyć usługi spełniające potrzeby i oczekiwania klientów w realiach rosnącego znaczenia digitalizacji i cyfryzacji – stwierdza Paul Flanagan prezes zarządu Euler Hermes Polska.

(AW, źródło: Euler Hermes)

W pandemii kupujemy starsze auta ze szkodową przeszłością

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszym półroczu 2020 r. nastąpił trzykrotny wzrost liczby zakupionych pojazdów w przedziale między 5 a 10 tys. zł. Udział pojazdów z odnotowaną szkodą stanowi już 36% wszystkich ofert sprzedaży.

Podczas gdy w I półroczu 2019 najtańsze auta stanowiły zaledwie 9,26% wszystkich ofert sprzedaży, to w pierwszym półroczu 2020 stanowią 17,52%. Z czego w przedziale cenowym od 5 do 10 tys. zł ich liczba zwiększyła się prawie trzykrotnie: z 4,14% w I półroczu 2019 roku do 11,39% I półroczu w 2020.

Prawdopodobnie ma to związek z trudną sytuacją ekonomiczną i utratą dochodów części rodaków. Potrzeba zdobycia środków na przetrwanie skutkowała wyzbywaniem się samochodów będących na wyposażeniu gospodarstw domowych – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl.

Zamknięcie granic i zatrzymanie importu spowodowało spadek udziału pojazdów w dotychczas najbardziej popularnym przedziale cen 10–25 tys. zł. Zmalał on z 42% w 2019 roku do 31,34% w pierwszych 6 miesiącach 2020 roku.

Nastąpił natomiast niewielki wzrost podaży ofert na pojazdy powyżej 50 tys. zł – z 21,34% do 25,81%. Ma to prawdopodobnie związek ze sprzedażą z powodu pandemii nowszych, a więc i droższych pojazdów leasingowanych.

Wzrost udziału pojazdów z odnotowaną szkodą

Wśród ofert sprzedaży wzrósł udział pojazdów z odnotowaną szkodą. W I półroczu 2019 roku udział takich aut wśród wszystkich ofert sprzedaży wynosił 31%. Obecnie wynosi on już 36%.

Zmiana może wynikać z trzykrotnego przyrostu ofert aut w przedziale cenowym 5–10 tys. zł. Są to kilkunastoletnie samochody, mogą więc mieć wypadkową przeszłość.

Z roku na rok Polacy w bardziej przemyślany i ostrożniejszy sposób, podchodzą do kwestii wydawania pieniędzy i staranniej dobierają ubezpieczenia. W ostatnim kwartale moja placówka odnotowała spadek ubezpieczeń pakietowych, czyli tzw. OC i AC – informuje Paweł Kulma z placówki CUK Ubezpieczenia w Wołominie.Ponadto Polacy częściej decydują się na kupno tańszego auta. Zwykle są to pojazdy używane i po szkodzie. W porównaniu z ubiegłym rokiem zauważyłem również spadek w liczbie ubezpieczeń samochodów w leasingu. W mojej opinii duży wpływ miała na to pandemia COVID-19. Dochody części naszych klientów spadły, a pozostali rezygnują z dodatkowych kosztów, ponieważ obawiają się, co przyniesie jutro.

Paweł Kulma

Z zeszłorocznych danych wynika, iż udział pojazdów z Niemiec był równy udziałowi pojazdów z naszego rodzimego rynku i utrzymywał się na poziomie ok. 39%. Obecnie udział pojazdów z Polski wynosi 42,93%, a pojazdy z Niemiec stanowią 32,61% wszystkich ofert sprzedaży w I półroczu 2020. Ta zmiana jest akurat dobra dla klientów, ze względu na lepiej udokumentowaną i łatwiejszą do sprawdzenia historię pojazdów z Polski.

Popularne marki bez zmian

Do TOP 5 najbardziej popularnych marek oferowanych na sprzedaż na rynku wtórnym nadal należą:

1. VOLKSWAGEN ——– 9,45%,

2. OPEL ———————- 8,17%,

3. FORD ———————- 7,42%,

4. AUDI ———————– 6,87%,

5. RENAULT —————- 6,81%,

Udział tych marek w ofertach sprzedaży pozostaje na tym samym poziomie, co w I połowie 2019 roku. Różnice są praktycznie niezauważalne.

(AW, źródło: VIN-Info)

Jesienią podwójna dawka PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jesienią ok. 80 tys. firm będzie przystępować do Pracowniczych Planów Kapitałowych. W kolejnym etapie wdrażania powszechnego systemu oszczędzania na emerytury do PPK będą przystępować jednocześnie firmy II fazy oraz III fazy – powiedział wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk.

Wiceprezes wskazał, że w kolejnym etapie wdrażania powszechnego systemu oszczędzania na emerytury, do PPK będą przystępować jednocześnie firmy II fazy (zatrudniające od 50 do 249 pracowników) oraz III fazy (zatrudniające od 20 do 49 osób).

Przypomniał, że tzw. średniaki miały przystąpić do PPK już wiosną tego roku, ale ze względu na pandemię termin przesunięto. – To oznacza, że jesienią będzie przystępowało do PPK ok. 80 tys. przedsiębiorstw: 20 tys. z fazy II i ok. 60 tys. z fazy III – powiedział Marczuk. Dodał, że do 27 października 2020 r. mają one czas na zawarcie umowy o zarządzanie PPK, a do 10 listopada – umowy o prowadzenie. Po zawarciu tych umów na rachunki uczestników PPK trafią pierwsze wpłaty.

Wskazał też, że mimo przesunięcia, duża część firm z fazy II, blisko połowa, podpisała już umowy o zarządzanie, cześć nawet odprowadza za pracowników składki. Zaznaczył jednak, że na tej podstawie nie można wyciągać wniosków o partycypacji w kolejnych etapach, bo nie jest to liczba reprezentatywna, gdyż „w dużej mierze odegrała tu rolę świadomość pracodawców, którzy chcieli dać pracownikom możliwość oszczędzania na emeryturę”.

Zapytany o to, czy jednocześnie przystępowanie do PPK II i III fazy nie będzie stanowiło problemu organizacyjnego, Marczuk powiedział, że „instytucje finansowe zarządzające PPK będą miały jesienią więcej pracy, ale z drugiej strony otrzymały więcej czasu na przygotowanie się do tego procesu”. Wskazał też, że dla firm nie powinno to być problemem, ponieważ terminy były wcześniej ogłaszane.

Pytany zaś o to, czy osłabienie gospodarcze spowodowane pandemią przełoży się na uczestnictwo w PPK, wskazał, że „może być nieco trudniej ze względu na rynek pracy, bo np. pracownicy bardziej skrupulatnie będą liczyć swój dochód netto i mogą być mniej skłonni do oszczędzania”. Z drugiej jednak strony – jak podkreślił – wzrosła świadomość konieczności posiadania dodatkowych oszczędności na „czarną godzinę”.

Marczuk zaznaczył, że z czasem partycypacja będzie rosnąć. – Można zakładać, że uczestnictwo w podmiotach, które jesienią zaczną przystępować do PPK oscylować będzie wokół wyniku z pierwszego etapu wdrożenia programu PPK, czyli w okolicach 35-45 proc.– wskazał. Dodał, że duży wpływ na wyniki partycypacji będzie miała tzw. IV faza przystępowania do PPK, kiedy do systemu zaczną być włączane instytucje publiczne. Przypomniał, że zgodnie z ustawą o PPK proces ten rozpocznie się od stycznia 2021 r. Umowy o zarządzanie instytucje powinny zawrzeć najpóźniej do 26 marca 2021 r., a o prowadzenie – do 10 kwietnia 2021 r.

Wiceprezes PFR przypomniał też, że 23 czerwca br. została ogłoszona w Dzienniku Ustaw tzw. Tarcza Antykryzysowa 4.0 wprowadzająca kilka ułatwień w zasadach tworzenia PPK przez podmioty należące do sektora publicznego. Takim ułatwieniem jest np. to, że instytucje przy zawieraniu umów o PPK nie będą musiały, co do zasady, stosować prawa zamówień publicznych.

Poza tym umowy z instytucjami finansowymi będą przez samorządy negocjowane centralnie, np. przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, a dopiero później podpisywanie przez poszczególne jednostki samorządowe, czyli np. szkoły czy przedszkola. – Chodziło o to, żeby jednostkom tym ułatwić podpisywanie umów i skrócić procedurę, żeby np. wszystkie przedszkola czy szkoły w gminie oferowały ujednolicone składki do PPK, Nie chcieliśmy stwarzać sytuacji, że jedna instytucja oferuje na przykład nauczycielom 4 proc. wpłaty, a inne 1,5 proc. – wyjaśnił.

Marczuk powiedział, że po przystąpieniu IV fazy, czyli instytucji publicznych, w PPK będzie dodatkowo oszczędzało ok. 4-5 mln Polaków. – To będzie faktyczny przewrót wobec tego, co mieliśmy przez ostatnie 20–30 lat, gdy do oszczędzania w tzw. III filarze, przed uruchomieniem PPK udało się namówić ok. 700 tys. Polaków – podkreślił.

Pracownicze Plany Kapitałowe to dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania. Do programu może przystąpić każdy zatrudniony, który podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym. Oszczędności tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo.

Zgodnie z ustawą, która weszła w życie w styczniu 2019 r., od 1 lipca 2019 roku jako pierwsze do systemu weszły największe przedsiębiorstwa, zatrudniające co najmniej 250 osób.

Do systemu zostają automatycznie zapisani pracownicy w wieku od 18 do 55 lat. Ci, którzy przekroczyli 55. rok życia, mogą przystąpić do PPK na własny wniosek. Wszyscy mają prawo w dowolnym momencie zrezygnować z udziału w PPK, a także w dowolnym momencie do nich przystąpić.

Tzw. podstawowe wpłaty do PPK, finansowane przez pracowników i pracodawców, wynoszą 2 proc. wynagrodzenia brutto, które zapłaci pracownik (przy czym osoby zarabiające mniej niż 120 proc. minimalnego wynagrodzenia mogą wnioskować o obniżenie składki do 0,5 proc.) oraz 1,5 proc. wynagrodzenia brutto pracownika, które ma wpłacać pracodawca.

Dopłata z Funduszu Pracy wynosi 20 zł miesięcznie, co w skali roku daje 240 zł. Dodatkowo, w pierwszym roku pracownicy otrzymują także tzw. wpłatę powitalną w wysokości 250 zł.

(AW, źródło: PAP)

Bezpłatne szkolenia o PPK znów dostępne stacjonarnie

0

Po covidowej przerwie ruszyła kolejna tura stacjonarnych szkoleń dotyczących pracowniczych planów kapitałowych. Skorzystać z nich mogą pracodawcy, a także pośrednicy ubezpieczeniowi i ich klienci. Szkolenia prowadzone przez ekspertów PFR Portal PPK przekazują najważniejsze informacje z zakresu wdrażania PPK w firmie.

W trakcie spotkania zostaną również udzielone cenne wskazówki z zakresu wprowadzenia PPK wraz z omówieniem doświadczenia firm, które zostały już objęte programem.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się w formularzu poniżej lub pod adresem: https://bit.ly/3cQQDw7, gdzie również znajduje się aktualny harmonogram szkoleń w całej Polsce.

Najbliższe szkolenia:

Toruń: 13 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, znajdującym się przy ulicy Włocławskiej 167.

Łódź: 14 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Faktoria Centrum Biznesowe, znajdującym się przy ulicy Dowborczyków 25.

Nowy Sącz: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Hotelu Ibis Styles przy ulicy 1 Brygady 2.

Gdynia: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy ulicy Olimpijskiej 2.

Wrocław: 15 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Centrum Biznesowo-Konferencyjnym, znajdującym się przy ulicy Ofiar Oświęcimskich 41/43. 

Świdnica:16 lipca 2020 roku o godzinie 10:00 w Hotelu Esperanto przy ulicy Stęczyńskiego 18.

Aktualny harmonogram i zapisy: https://bit.ly/3cQQDw7.

(AW, źródło: www.mojeppk.pl)

Rzecznik finansowy radzi uważnie wybierać polisę na podróż

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do wnikliwej lektury warunków ubezpieczeń turystycznych zachęca Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy. Sugeruje, by osoby wybierające się w podróż zwracały uwagę na wyłączenia, zakres ochrony, assistance oraz sumę ubezpieczenia.

Wybierając ubezpieczenie powinniśmy zwrócić uwagę na definicje stosowane przez poszczególnych ubezpieczycieli operujących na polskim rynku. Niektórzy ubezpieczyciele nie wprowadzają rozróżnienia na epidemię i pandemię w zapisach umów i obejmują je ochroną. Zarówno w przypadku stanu pandemii, jak i epidemii będziemy chronieni polisą, jeżeli ogłoszenie pandemii lub epidemii – również koronawirusa – nastąpiło po zakupie ubezpieczenia. Inni ubezpieczyciele wyłączają ochronę w okresie pandemii, a świadczą ochronę w związku z epidemią, których precyzyjne definicje zawierają wzorce umowne. Niektóre zakłady ubezpieczeń oferują ochronę, ale pod pewnymi warunkami, na przykład ogłoszenia epidemii już po zakupie przez nas ubezpieczenia – tłumaczy Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 7 lipca, Regina Skibińska „Polisa na wakacje a koronawirus. Sprawdź, co kupujesz” https://pieniadze.rp.pl/…

(AW, źródło: „Rzeczpospolita”)

Start-upy powalczą o milion euro

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W piątej edycji CEE Startup Challenge, konkursu organizowanego przez platformę matchmakingową Vestbee start-upy z regionu CEE po raz kolejny będą miały okazję zaprezentować się globalnym inwestorom i korporacjom bez wychodzenia z domu. „Gazeta Ubezpieczeniowa” dołączyła do patronów medialnych wydarzenia.

Gospodarka wciąż potrzebuje innowacyjności, ubezpieczenia również. W obliczu zbliżającej się recesji ta potrzeba staje się tym bardziej dojmująca – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. – Będziemy kibicować ciekawym pomysłom biznesowym i opisywać je na łamach naszego tygodnika – zapowiada.

Innowacyjne firmy z Europy Środkowo-Wschodniej i DACH, które poszukują finansowania, mają szansę pozyskać inwestycję w wysokości miliona euro od Next Road Ventures i zaprezentować swój biznes międzynarodowym funduszom VC i korporacjom, m.in. InnoEnergy, Earlybird, Credo Ventures, Market One Capital, Iron Wolf Capital, bValue, Tera Ventures, Flashpoint, Engie, PGE Ventures, Sabic Ventures, Adamed czy EIT Digital.

Wybrani kandydaci otrzymają nagrody w postaci m.in. relacji medialnych z MamStartup, biletów na wiodące wydarzenia, w tym InfoShare i Webit, a także wiele rabatów na narzędzia i usługi oraz darmowe narzędzia biznesowe oferowane przez partnerów wyzwania. Wśród benefitów są między innymi: 25 000 dolarow darmowych kredytów na Amazon Web Services, rabat do 90% na usługi platformy HubSpot, DigitalOcean oraz darmowe narzędzia biznesowe od Brand24, Revolut Business, LiveChat, TrustMate czy specjalne oferty od Avisto, EXEQ oraz kancelarii prawnej Zieba & Partners.

Dodatkowo Partner Strategiczny CEE Startup Challenge, EIT InnoEnergy, organizator m.in. Power up Challenge!, oferuje tzw. Fast Track do programu InnoEnergy Investment – dla firm z obszaru energii, cleantech i mobility oraz szeroko pojętym technologiom smart. Wybrany start-up otrzyma dostęp do szerokiej sieci ekspertów i wsparcie m.in. w obszarze rozwoju technologii, komercjalizacji, globalnej ekspansji, rozwoju biznesu oraz pozyskaniu finansowania.

W CEE Startup Challenge mogą wziąć udział start-upy z 8 kategorii: Business & ICT, SaaS, AI, Analytics, Big Data, Fintech & Insurtech, Smart Cities & Home, Industry 4.0 & Proptech, Planet & Sustainability, Healthcare  & Wellbeing.

Aplikacje przyjmowano za pośrednictwem platformy Vestbee do 5 lipca 2020 r. Laureatów z obszaru Fintech & Insurtech zaprezentujemy na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Więcej informacji na temat konkursu: https://www.vestbee.com/cee-startup-challenge/

(AW, źródło: Vestbee)

Komisja Europejska konsultuje zmiany w Solvency II

0

1 lipca 2020 r. Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje mające na celu zebranie opinii na temat kierunków istotnych zmian w systemie Wypłacalność II (dyrektywie 2009/138 WE i ewentualnie także w rozporządzeniu delegowanym 2015/35) oraz przeprowadzenie wstępnej oceny skutków. Konsultacji podlegają plany działania (1 lipca – 26 sierpnia) oraz dokument konsultacyjny (1 lipca – 21 października).

W ramach wstępnej oceny skutków obywatele i interesariusze rynkowi mają możliwość w swobodny sposób skomentować cele i założenia przeglądu (nowelizacji) przepisów ostrożnościowych Wypłacalności II, przedstawione w nocie Komisji Europejskiej. Natomiast dokument konsultacyjny jest ustrukturyzowaną ankietą (44 pytania). 

Oba dokumenty poruszają wiele ważnych kwestii, m.in. ogólne cele, które powinny przyświecać regulacjom ostrożnościowym dla sektora ubezpieczeniowego, zrównoważony rozwój i wspieranie długoterminowych inwestycji zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji,  wpływ pandemii Covid-19 na stosowanie przepisów Wypłacalności II, zastosowanie w praktyce zasady proporcjonalności, nadzór nad usługami świadczonymi transgranicznie, przeciwdziałanie niewypłacalności i upadłości podmiotów oraz kryzysom na rynku ubezpieczeniowym, harmonizacja w Unii Europejskiej systemów gwarancyjnych w ubezpieczeniach oraz przymusowej restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, wyzwania związane z cyfryzacją w ubezpieczeniach.

Informacje uzyskane w konsultacjach posłużą Komisji Europejskiej do zaplanowania dalszych działań w przeglądzie 2020 Wypłacalności II, dodatkowo do informacji dostarczanych przez Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA).

(AM, źródło: KNF)

319 mln USD z oferty publicznej akcji Lemonade

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurtech Lemonade sprzedał w pierwotnej ofercie publicznej 11 mln akcji po 29 USD za sztukę – poinformował „Puls Biznesu”.

Gazeta wskazuje, że na podstawie IPO można wycenić wartość firmy na 1,6 mld USD. Kwota ta jest o 0,5 mld USD niższa od ubiegłorocznej, którą oszacowano na podstawie wartości zakupu akcji insurtechu (300 mln USD) przez grupę inwestorów.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 3 lipca, Marek Druś „Start-up wspierany przez SoftBank pozyskał 319 mln USD w IPO” https://www.pb.pl/startup-…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Projekty infrastrukturalne na rynkach wschodzących źródłem składek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Inwestycje w rozwój infrastruktury będą jednym z głównych czynników wzrostu na rynkach wschodzących po ustąpieniu kryzysu pandemicznego – wynika z najnowszego raportu sigma Swiss Re.

Rynki wschodzące będą inwestować w infrastrukturę 2,2 bln dol. rocznie przez następne 20 lat. Wartość tych inwestycji jest równa 3,9% PKB, w porównaniu z niewiele ponad 2% na rynkach rozwiniętych. Inwestycje w infrastrukturę będą motorem zrównoważonego rozwoju na rynkach wschodzących. Projekty infrastrukturalne w ciągu 10 lat wygenerują ponad 50 mld dol. składek dla branży ubezpieczeniowej, głównie z sektorów inżynierii lądowej i wodnej, nieruchomości i energetycznego. Jednocześnie infrastruktura rynków wschodzących stanowi szansę inwestycyjną na 920 mld dol. rocznie dla inwestorów długoterminowych, do których zaliczają się ubezpieczyciele.

Segmentem, który skorzysta na inwestycjach infrastrukturalnych w ciągu najbliższej dekady, będą projekty budowlane, które wygenerują 22 mld dol. składek z ubezpieczeń all risk dla budownictwa. Poza tym raport prognozuje, że 9,7 mld dol. składek zostanie wygenerowane przez projekty energii odnawialnej w krajach EM7 (Brazylia, Chiny, Indie, Indonezja, Meksyk, Rosja i Tajlandia).

Do motorów inwestycji infrastrukturalnych na rynkach wschodzących Swiss Re zalicza: postępującą urbanizację, cyfryzację (inteligentnych) miast i infrastruktury, skupianie uwagi na odpornej infrastrukturze zdolnej przetrwać ekstremalne zdarzenia pogodowe i złagodzić skutki zmian klimatycznych oraz przechodzenie na energię odnawialną.

Fazy konstrukcyjna i operacyjna projektów infrastrukturalnych będą również generować nowe zapotrzebowanie na rozwiązania ubezpieczeniowe, na których najwięcej skorzystają segmenty budownictwa, nieruchomości i energetyki.

W Chinach, które prawdopodobnie będą największym rynkiem ubezpieczeniowym do 2035 r. 60% składki w najbliższej dekadzie zostanie wygenerowane przez biznes związany z infrastrukturą.

Szacuje się, że wschodząca Azja będzie inwestować w infrastrukturę 1,7 bln dol. rocznie, co stanowi 4,2% PKB. Na Chiny przypadać będzie 54% wydatków całego wschodzącego rynku i ok. 4,8% chińskiego PKB. 

Inwestycje w infrastrukturę przyczynią się do wspierania zrównoważonego rozwoju na rynkach wschodzących – będą kluczowe dla poprawy produktywności i odporności w sytuacji globalnego spowolnienia. Dla rynku wschodzącego sigma prognozuje na 2020 r. spowolnienie wzrostu PKB o 4,3 pp., do -0,5%, w efekcie pandemii.

Poza recesją wywołaną przez pandemię dla rynków wschodzących prognozowany jest wzrost o ok. 4,4% rocznie w ciągu najbliższej dekady – wolniejszy od rocznej średniej 5,5% z lat 2010–2019, ale dużo szybszy od 1% prognozowanego dla rynków rozwiniętych.

AC

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie