Blog - Strona 1372 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1372

Niektórym firmom trudno jest ubezpieczyć ryzyko powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele niechętnie biorą na siebie ryzyko powodzi. Jeśli już zdecydują się na udzielenie ochrony, to często stawiają dodatkowe warunki – zauważa „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że powódź nie należy do ryzyk standardowych. Aby je ubezpieczyć, należy rozszerzyć ochronę. A często nie jest to formalność. Rafał Klepuszewski, dyrektor departamentu ubezpieczeń średnich i małych przedsiębiorstw AXA, mówi „PB”, że w jego firmie w przypadku regionów, gdzie ryzyko powodzi jest wysokie, ubezpieczający muszą liczyć się z wysoką składką. Zakład może też wprowadzić limit odpowiedzialności, karencję, dodatkową franszyzę lub wręcz odmówić udzielenia ochrony. Krzysztof Niewiadomski, ekspert ds. oferty ubezpieczeniowej UNIQA, zaznacza, że w przypadku mienia znajdującego się w lokalizacjach, gdzie zagrożenie powodziowe jest duże, stawka za ochronę jest odpowiednio wyższa. Ewa Adaszyńska, dyrektor marketingu i procesów biznesowych Open Brokers, dodaje, że jeśli powódź jest bardzo prawdopodobna na danym terenie i występowała w przeszłości, wtedy za polisę trzeba zapłacić nawet kilkaset procent więcej. Ekspertka przyznaje, iż pojedyncze firmy uwzględniają powódź w standardzie polis ogniowych, ale jest to zazwyczaj ochrona jedynie murów i stałych elementów mienia.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 26 czerwca, Sylwia Wedziuk „Powodzie: co daje polisa”:
https://www.pb.pl/powodzie-co-daje-polisa-994984

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Ergo Hestia z certyfikatem środowiskowym ISO

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sopocka Ergo Hestia otrzymała certyfikat ISO 14001:2015, który potwierdza jakość wdrożonego przez ubezpieczyciela systemu zarządzania środowiskowego.

Certyfikat pokazuje, że firma odznacza się odpowiedzialnym i zrównoważonym podejściem do działalności biznesowej, którą prowadzi z troską o środowisko.

– W Ergo Hestii powstaje coraz więcej „zielonych” produktów i usług. Posiadamy ubezpieczenie odpowiedzialności za szkody w środowisku, nasi likwidatorzy mobilni jeżdżą hybrydowymi autami, a pracownicy za przyjeżdżanie rowerem do pracy otrzymują darmowe obiady. Nie otrzymalibyśmy certyfikatu, gdybyśmy w ten sposób nie działali na wszystkich możliwych polach – zaznacza Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ergo Hestii. – Dla nas to potwierdzenie, że dobrowolnie tworzymy i korzystamy z praktycznych narzędzi do zarządzania obowiązkami w zakresie ochrony środowiska – dodaje.

Dzięki wdrożeniu systemu zarządzania, opartego na normie ISO 14001:2015 firma może: poprawić efektywność środowiskową, działać zgodnie z wszelkimi wymaganiami prawnymi w zakresie środowiska, osiągnąć cele środowiskowe.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

AXA i Provident wspierają festiwal Kino Letnie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca startuje XIII edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Kino Letnie Sopot – Zakopane. Przedsięwzięcie wspierają AXA i Provident.

Festiwal Kino Letnie to możliwość oglądania filmów codziennie, przez całe wakacje, nad morzem, w górach i na Mazurach.

– Bardzo cieszymy się, że po raz kolejny możemy wziąć udział w tym wyjątkowym projekcie i zapewnić wczasowiczom plan na filmowe wieczory – podkreśla Katarzyna Szerling, członek zarządu Provident Polska, dyrektor ds. marketingu. – W tym roku wszelkie inicjatywy kulturalne mają wyjątkowe znaczenie. Ostatnie miesiące musieliśmy spędzić w domu, odwołano premiery, a kina długo pozostawały zamknięte. Tym chętniej podczas wakacyjnych wyjazdów będziemy korzystać z kulturalnych atrakcji kurortów. Z Kinem Letnim Sopot – Zakopane wychodzimy tym planom naprzeciw – dodaje.

Ze względu na tegoroczną wyjątkową sytuację we wszystkich lokalizacjach Kina Letniego wprowadzono szereg udogodnień, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa. Do wygrodzonych stref kin letnich będzie można wejść dopiero po dobrowolnym, bezdotykowym pomiarze temperatury i dezynfekcji rąk. Kinomani zasiądą na leżakach i ławach góralskich ustawionych w odpowiedniej odległości tak, by zachować wymagany dystans społeczny. Podczas seansów zarówno obsługa kina, jak i widzowie będą nosić maseczki lub przyłbice.

– Formuła kina letniego jest bardzo atrakcyjna dla widzów, ale także pozwala organizatorom na wprowadzenie nowych atrakcji i inicjatyw – podkreśla Ewa Kociołek, dyrektor departamentu wsparcia sprzedaży AXA. – Co roku Festiwal ma do zaoferowania widzom nowe filmowe cykle i technologiczne udogodnienia. Dwie rzeczy pozostają niezmienne – doskonałe kinowe produkcje i piękne, wakacyjne otoczenie, na które serdecznie zapraszamy – dodaje.

(AM, źródło: Provident)

PZU wspiera zwycięzcę „The Voice Kids”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 czerwca na kanale VEVO miała miejsce premiera teledysku Marcina Maciejczaka do piosenki „Deszcz i bez”. Młody artysta jest zwycięzcą ostatniej edycji programu telewizyjnego TVP2 „The Voice Kids”. Nagranie singla i teledysku ufundował PZU, który był sponsorem programu.

– Cieszymy, że możemy wspierać utalentowanych młodych ludzi. Wierzę, że nagroda, którą ufundował PZU, pomoże Marcinowi rozwinąć skrzydła w branży muzycznej. Dzięki programom takim jak „The Voice Kids” uzdolnione dzieci mogą podążać za swoimi marzeniami i rozwijać talent. Życzę Marcinowi i wszystkim uczestnikom programu wytrwałości i dalszych sukcesów – mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. Marketingu i Relacji z Klientem PZU.

PZU był sponsorem popularnego talent show „The Voice Kids” już po raz trzeci.

(AM, źródło: PZU)

Dwa nowe warianty ubezpieczenia sprzętu w T-Mobile

0

T-Mobile udostępnił swoim klientom dwa nowe warianty ubezpieczenia zapewniające pełniejszą ochronę smartfona i tabletu.

Nowe warianty ubezpieczenia noszą nazwy Standard i Premium. W ramach pierwszego pakietu użytkownik może liczyć na ochronę w razie przypadkowego uszkodzenia sprzętu oraz zalania go wodą. Z kolei druga opcja pozwoli na ochronę w wypadku kradzieży, pożaru, przepięcia prądu czy nieautoryzowanego użycia karty SIM. Oba warianty gwarantują bezpłatne urządzenie zastępcze na czas oddania do serwisu. Ochrona ubezpieczeniowa działa na terenie całego świata, przy czym naprawy wykonywane są w Polsce.

Oba pakiety stanowią uzupełnienie oferty T‑Mobile w zakresie ochrony ubezpieczeniowej urządzeń. Klienci nadal mogą zdecydować się na pakiet Basic, obejmujący uszkodzenie wyświetlacza i zalanie wodą oraz pokrycie kosztów szkody do 1 tys. zł.

Dodatkowo T‑Mobile oferuje użytkownikom oferty ubezpieczeniowej dostęp do bezpłatnej aplikacji diagnostycznej, dzięki której sprawdzą stan techniczny swojego smartfona, w tym ekranu dotykowego czy głośników. Ochronę w ramach ubezpieczenia urządzenia zapewnia AmTrust International Underwriters, a administratorem programu jest Digital Care.

(AM, źródło: T-Mobile)

Generali: Przede wszystkim Europa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Generali jest maksymalnie eksponowana na zdarzenia ubezpieczeniowe w Europie, a szczególnie w macierzystych Włoszech, gdzie skutki pandemii były dotkliwe, co przekłada się na wysokie roszczenia i wypłaty z ubezpieczenia.

Silna obecność Generali w Europie oznacza 93,7% przychodów uzyskanych przez ubezpieczyciela w 2018 r. Z drugiej strony Generali ma dobrze zdywersyfikowany portfel produktów. Ubezpieczenia non-life na koniec 2018 r. stanowiły nieznacznie ponad jedną czwartą całego biznesu. Korzystna dla ubezpieczyciela jest również jego niska ekspozycja w Ameryce Płn., gdzie liczba przypadków koronawirusa jest największa i stale rośnie.

Ekspozycja firmy ogranicza się do głównych linii ubezpieczeń, takich jak ubezpieczenia przerw w działalności i ubezpieczenia kredytów. W innych ubezpieczeniach non-life, takich jak komunikacyjne i morskie, lotnicze i transportowe, spodziewane jest spowolnienie wzrostu odzwierciedlające dominującą sytuację makroekonomiczną. Niemniej jednak Generali ma silne kanały sprzedaży online i jest dobrze przygotowane do działania w warunkach kryzysu. Ubezpieczyciel postawił na wielokanałową sieć dystrybucji, opartą na globalnej sieci agentów. Obecnie priorytetem jest digitalizacja i dywersyfikacja dystrybucji. Łączy się z tym nawiązanie partnerstwa z insurtechami.

(AC, źródło: Global Data)

Howden Broking Group z tytułem Doradcy Roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Howden Broking Group, do której należy polski broker Howden Donoria, otrzymała tytuł  Doradcy Roku Cyber Ryzyka Ubezpieczeń w siódmej edycji konkursu Cyber Risk Awards organizowanego przez firmę Advisen.

– Howden już od dawna od traktuje Cyber jako pierwszoplanowy produkt, przewidując, że to ryzyko będzie kluczowe. Głosowali na nas klienci i ludzie z branży, co potwierdza naszą specjalistyczną wiedzę. Nasz globalny zespół Cyber koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla naszych klientów, wyprzedzając ataki, które obecnie są tylko kwestią czasu. Howden zapewnia nam swobodę i elastyczność, aby dostarczać to, co najlepsze dla klientów, i wykorzystać szansę, jaką dają szersze trendy cyfrowe w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie – mówił Shay Simkin z Howden Israel, lider praktyki cyber risk Howden Broking Group.

W grupie działa wielokrotnie nagradzana Howden Cyber Academy, która szkoli kolejne zespoły specjalistów.

– Dziś, gdy wszyscy pracujemy zdalnie, cyberbezpieczeństwo nabiera nowego znaczenia. Popyt na te usługi będzie stale rósł, gdyż świadomość w biznesie w czasie pandemii zmieniła postrzeganie tego ryzyka – mówi Dominik Stachiewicz, członek zarządu Howden Donoria odpowiedzialny za rozwój praktyki cyber w Polsce.

Konkurs Cyber Risk Awards wyróżnia specjalistów i organizacje z całego świata, które specjalizują się w ryzyku cybernetycznym. Tegoroczna edycja, ze względów bezpieczeństwa, odbywała się głownie w sieci i była transmitowana z Nowego Jorku.

(AM, źródło: Howden)

Generali zostanie wiodącym udziałowcem Cattolica

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarządy grup Generali i Cattolica zatwierdziły nawiązanie strategicznego partnerstwa między oboma podmiotami. Pierwszy z ubezpieczycieli zostanie głównym udziałowcem drugiego, nabywając 24,4% jego udziałów po podniesieniu kapitału zakładowego.

Wartość transakcji to 300 mln euro. Cattolica musi jeszcze dokonać demutualizacji i przyjąć formę spółki akcyjnej ze skutkiem od 1 kwietnia 2021 r. Generali przejmie udziały po podwyższeniu kapitału zakładowego o wspomniane na wstępie 300 mln euro. Dodatkowo grupa będzie również mieć możliwość pozyskania udziałów podczas kolejnej subskrypcji akcji, przeprowadzonej celem podniesienia kapitału, na dodatkową maksymalną kwotę 200 mln euro.

Partnerstwo zakłada współpracę obu grup w ramach czterech obszarów: ubezpieczeń majątkowych, zarządzania aktywami, innowacji cyfrowych i usług zdrowotnych. Ma to pozwolić Cattolice na rozszerzenie i ulepszenie oferty dla klientów.

(AM, źródło: Generali)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 26-27/2020

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ KORPORACYJNYCH:

  • Łukasz Białous, Hubert Karpiński, ERGO Hestia, Hestia Corporate Solutions: Internet rzeczy nigdy nie śpi – str. 5
  • Rafał Tokarz, Generali, Janusz Słobosz, riskChallenge: Planowanie ciągłości działania w dobie Covid-19 – str. 6
  • Agnieszka Żołędziowska-Kulig, AXA: Brokerzy po prostu chcą z nami robić biznes – str. 7
  • Bogusław Bieda, Vindicat: Windykacyjny assistance na trudne czasy – str. 8
  • Grzegorz Waszkiewicz, BezpieczenstwowBiznesie.pl: Broker wie, czego potrzebuje klient – str. 9
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Czy zdrowotne i życiówki to ubezpieczenia i do tego jeszcze korporacyjne? – str. 10
  • Tomasz Luty, Brandscope: Trzy pułapki komunikacji ubezpieczeń korporacyjnych – str. 11
  • Krzysztof Niewiadomski, UNIQA: Flotę optymalnie obsłuży robot – str. 12
  • Piotr Brzozowski, Profika Broker: Transport w potrzasku – str. 13

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

  • Łukasz Michalczyk, LINK4: Agencie, spójrz na dane! – str. 15
  • Jacek Byliński, Anna Pawłowska-Kruzińska, CUK Ubezpieczenia: Plan na biznes z CUK Ubezpieczenia – str. 16
  • Rafał Trzyna, Anna Jakimiak, Damian Jastrzębski, Arrant: Pewny partner w niepewnych czasach – str. 17
  • Jan Zimowicz, Aegon, Adam Malinowski, Signal Iduna: Jest moc w koasekuracji – str. 18
  • Waldemar Poberejko, Gruplowe: Twoja letnia historia sprzedaży ubezpieczeń grupowych – str. 19
  • Wacław Migacz, Alwis & Secura: Pakiet narzędzi agenta przyszłości – str. 20

Poza tym w numerze:

  • Agenci wyłączni PZU to elita na rynku ubezpieczeń – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Sygnał alarmowy w OC – str. 4
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Normalnie już było – str. 4
  • UKNF: Szkol się, bo cię skreślą! – str. 21
  • Karol Bartkowski: Od czego zacząć sprzedażową rozmowę telefoniczną z potencjalnym klientem, który w ogóle nas nie zna? – str. 27
  • Paweł Skotnicki: Syndrom Zosi-Samosi – str. 28
  • Teresa Grabowska: Dwa lata RODO – str. 29
  • Adam Kubicki: Czy szkolenia mają sens? – str. 30

Rusza platforma pożyczkowa Cash

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU i Alior Bank uruchomiły portal internetowy Cash, który zapewnia pracownikom szybki dostęp do tanich i bezpiecznych pożyczek spłacanych z pensji. Z portalu już korzystają pracownicy PKP Telkol, spółki z Grupy PKP, która jako pierwsza rozpoczęła współpracę z Cash. Portal jest już dostępny także dla innych pracodawców.

– Rozpoczynamy działalność na szeroką skalę. Po udanym zakończeniu pilotażowej fazy, gdy możliwość korzystania z pożyczek zaoferowaliśmy pracownikom spółek z Grupy PZU, otwieramy się na współpracę z innymi firmami. Pierwszą jest PKP Telkol, spółka z Grupy PKP. To szczególny wyraz troski o pracowników – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA.

– Udostępnienie tak unikalnej platformy pożyczkowej odpowiada na aktualne potrzeby klientów. Pokazuje też, że Alior Bank, będący częścią Grupy PZU, tworzy unikalne rozwiązania i w ten sposób dyktuje trendy na finansowym rynku – mówi Iwona Duda, wiceprezes kierująca pracami zarządu Alior Banku.

Za pośrednictwem internetowego portalu Cash zatrudnieni na umowę o pracę mogą uzyskać niskooprocentowane pożyczki na dowolny cel. Maksymalna kwota pożyczki to 50 tys. zł. Może być ona przyznana na okres od 3 do 36 miesięcy. Koszt pożyczek oferowanych przez Alior Bank na portalu Cash wynosi np. mniej niż 5 zł miesięcznie za każdy pożyczony 1 tys. zł, jeśli spłata odbywa się w 18 lub więcej ratach. 

– Stawiamy na zdalność i maksymalne ograniczenie formalności. Pracownicy nie muszą przedstawiać zaświadczenia o zarobkach, ponieważ o to dba ich pracodawca – wyjaśnia Weronika Dejneka, prezes spółki zarządzającej portalem Cash.

Proces jest w pełni zdalny – od wypełnienia wniosku online, aż do podpisania umowy poprzez wiadomość SMS. Z pożyczki można skorzystać z domu. Pracownik otrzymuje pieniądze następnego dnia roboczego po podpisaniu umowy. Raty są automatycznie potrącane z wynagrodzenia.

– Cash jest dla pracodawców sposobem na zyskanie większej atrakcyjności na rynku pracy. Oferując pracownikom dodatkowe korzyści, mogą utrzymać tych, na których im najbardziej zależy i zdobyć nowych – dodaje Weronika Dejneka.  

Cash oferuje pracodawcom wsparcie przy uruchamianiu i obsłudze platformy. Obejmuje ono szkolenia dla działów płac, materiały informacyjne dla pracowników i kompleksowy bieżący serwis.

– Portal Cash to nowa linia biznesowa i świetny przykład wykorzystania synergii w ramach Grupy PZU. Współpraca z bankami jest jednym z naszych strategicznych priorytetów. Rozszerzamy ją, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów – podkreśla Małgorzata Sadurska.

PKP Telkol to spółka świadcząca specjalistyczne usługi telekomunikacyjne i utrzymaniowe dla sektora kolejowego.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: PZU)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie