Blog - Strona 1375 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1375

Wydarzenia Miesiąca – Kwiecień 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Epidemiczne” rekomendacje Polskiej Izby Ubezpieczeń, wpływ koronawirusa na segment ubezpieczeń należności, TUZ Ubezpieczenia oraz bezpłatne ubezpieczenie na życie dla personelu medycznego Avivy – tak przedstawia się lista wyróżnień w kwietniowej odsłonie cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA Rekomendacje, których celem jest ochrona klientów odczuwających finansowe skutki pandemii koronawirusa, opracowane przez Polską Izbę Ubezpieczeń oraz branżę ubezpieczeniową i Komisją Nadzoru Finansowego – za odpowiedzialną i wyważoną reakcję na problemy stworzone przez ograniczenia wynikające z COVID-19, uwzględniającą zarówno potrzeby klientów, jak i stabilność rynku ubezpieczeniowego.

TEMAT MIESIĄCA Wpływ koronawirusa na politykę zakładów w segmencie ubezpieczeń należności – za uświadomienie jego znaczenia dla polskiej gospodarki oraz skłonienie rządzących do opracowania programu wsparcia.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCATUZ Ubezpieczenia, za wprowadzenie Pełnego Pakietu Pomocy dla Agenta, specjalnej akcji skierowanej do pośredników, którzy mocno odczuli skutki ograniczeń spowodowanych koronawirusem, trafne odczytanie potrzeb agentów i większy od oczekiwanego sukces inicjatywy.

PRODUKT MIESIĄCA – Aviva dla Medyka, wprowadzone przez Avivę bezpłatne ubezpieczenie na życie dla personelu medycznego walczącego z koronawirusem – za trafne zdefiniowanie i szybką reakcję na zapotrzebowanie środowiska medycznego w zakresie ochrony ubezpieczeniowej oraz marketingowo-wizerunkowy sukces przedsięwzięcia.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – nie przyznano wyróżnienia.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Agent w TUZ-owej masce

0

Dawid Piasecki, członek zarządu TUZ Ubezpieczenia odpowiedzialny za pion sprzedaży, specjalnie dla „Gazety Ubezpieczeniowej”

Aleksandra E. Wysocka: – Na forach internetowych aż huczy, odkąd ogłosiliście swój PPP. Co się dokładnie kryje pod tym skrótem?

Dawid Piasecki: – Te trzy duże litery można zacząć rozwijać od przypomnienia starego przysłowia: „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Ono jednak jest tak smutne, że postanowiliśmy znacząco zmienić jego sens i zakończenie. Tak zrodził się pomysł na akcję pod hasłem: „Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta”, którego motto też zaczyna się od trzech słów na „P” i brzmi zdecydowanie bardziej optymistycznie niż w oryginale: „Prawdziwych Przyjaciół Poznaje się w TUZ-ie”. Przyjaźnimy się z wieloma agentami, więc wiemy, co się teraz u nich dzieje i czego potrzebują.

Zagrożenia spowodowane koronawirusem oraz liczne ograniczenia, zakazy i nakazy sprawiły, że sytuacja stała się trudna lub wręcz dramatyczna dla wielu ludzi i firm. Dla wielu to czas różnych weryfikacji – niektórych czeka zmiana pracy, a nawet zmiana branży lub niestety bezrobocie. Na rynku ubezpieczeniowym duzi gracze być może nie odczuli tego zbyt mocno, ale mniejsi, zwłaszcza działający lokalnie agenci bez wsparcia strukturalnego i bez dużego zaplecza finansowego, stanęli przed poważnymi problemami, a niektórzy w obliczu upadku.

Marka TUZ Ubezpieczenia nie jest gigantem, ale ostatnio szybko rośniemy i stać nas na pewne gesty, kiedy one są potrzebne lub konieczne. Niedawno zaczęliśmy się w TUZ-ie zastanawiać, jak w tej sytuacji możemy pomóc naszym agentom, ale chcieliśmy, żeby to była pomoc rzeczywista, namacalna i wyraźnie odczuwalna, a nie jedynie zbiór dobrych rad. Tak powstał „PPP dla Agenta”. Od słów do czynów przeszliśmy błyskawicznie.

Jaki jest cel tego programu?

– Ochrona zdrowia naszych agentów oraz pomoc finansowa dla najbardziej potrzebujących. To pierwsze chcemy osiągnąć poprzez wyposażenie agentów w zestawy profilaktyczne. Każdy agent, który sprzedał w tym roku chociaż jedną polisę TUZ Ubezpieczenia i zarejestrował się w programie „PPP dla Agenta”, otrzyma maseczki, rękawiczki oraz płyn do dezynfekcji, czyli podstawowe rzeczy potrzebne do bezpiecznej pracy w czasach zarazy. To były i są artykuły trudno dostępne, zwłaszcza w niektórych mniejszych miejscowościach, więc sprawiliśmy agentom miłą niespodziankę. Wierzymy, że zestawy w stopniu wystarczającym zminimalizują ryzyko zarażenia koronawirusem.

Pomoc finansowa polega na znaczącym podwyższeniu prowizji dla agentów za sprzedaż polis TUZ Ubezpieczenia. Dla zwiększenia przychodów agentów postanowiliśmy oddać im naszą marżę, a nawet więcej. To nie była łatwa decyzja, ale ją podjęliśmy.

Na co konkretnie mogą liczyć agenci i w jakim czasie?

– Do 30 czerwca każdy zarejestrowany w akcji agent za sprzedaną polisę OC otrzyma 18% prowizji, za ubezpieczenia dodatkowe, takie jak AC, MiniCasco, Assistance, Auto Concierge, NNW czy Szyby – 20%, natomiast za ubezpieczenie domu jednorodzinnego, mieszkania lub domku letniskowego – aż 40%. Również 40% prowizji otrzyma za polisę Bezpieczny Przedsiębiorca.

Mamy nadzieję, że wyższe prowizje pozwolą agentom przetrwać ten trudny okres. Wielu z nich zanotowało w ostatnim okresie znaczący spadek przychodów. Niektórym brakuje na podstawowe wydatki. Towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy z nimi współpracujące postrzegane są jako duże i silne podmioty, ale warto pamiętać, że podstawę tej piramidy tworzą właśnie agenci. Wielu z nich prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą lub małe, kilkuosobowe firmy, bardzo wrażliwe na takie zmiany, jakie wydarzyły się ostatnio na rynku.

Czy myślicie, że otwarte i publiczne mówienie o prowizjach w internecie to dobry pomysł?

– To wyjątkowa sytuacja, która wymagała wyjątkowych decyzji. W normalnych warunkach taka akcja i takie postępowanie nie byłyby potrzebne, ale sytuacja nie jest normalna. Koronawirus zmienił świat i zmienił rynek. Teraz tym bardziej, jak nigdy za naszego życia, trzeba reagować szybko i zdecydowanie.

Agenci potrzebują wsparcia tu i teraz, konkretnego, a nie samych zapowiedzi, ogólników czy obiecanek. Jesteśmy przekonani, że z pomocy skorzystałoby znacznie mniej agentów, gdybyśmy ogłosili tylko tyle, że podwyższamy prowizję. Dzięki podaniu konkretów komunikat nie tylko dotarł do wszystkich zainteresowanych, ale też dotarł niezwykle szybko. Akcję ogłosiliśmy w piątek, a już we wtorek na liście zarejestrowanych było ponad tysiąc agentów z całej Polski. To chyba najlepsza odpowiedź na pytanie, czy warto było tę akcję ogłaszać w taki sposób. Oczywiście rozumiemy różne niuanse i podteksty, dlatego w niektórych miejscach zamieściliśmy tylko ogólne informacje o naszej akcji.

Czy wiecie, że niektórym większym uczestnikom rynku akcja TUZ nieszczególnie przypadła do gustu?

– Tak, zwłaszcza wysokość naszych prowizji. Słyszeliśmy różne komentarze i dostaliśmy sporo pytań. Wszystkim zainteresowanym wytłumaczyliśmy, że „Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta” to akcja zorganizowana dla małych i średnich agentów działających lokalnie. Zaplanowana jest do 30 czerwca i ma na celu pomoc najmniejszym agentom, którzy z powodu koronawirusa znaleźli się w trudnej sytuacji, ponieważ mogą liczyć tylko na siebie.

Jedni wspierają szpitale, domy opieki czy inne instytucje potrzebujące pomocy – bardzo to szanujemy i szczerze chwalimy – a my postanowiliśmy wesprzeć koleżanki i kolegów z branży, bo do nich nam najbliżej. Ogromna większość takie wytłumaczenie przyjmuje pozytywnie, wręcz życzliwie.

Czy myślicie o wydłużeniu akcji lub o następnych podobnych?

– Czas pokaże. Do naszej akcji zgłosiło się dużo więcej agentów, niż oczekiwaliśmy, co świadczy o tym, jak bardzo i jak wielu z nich potrzebuje teraz wsparcia. Dlatego niech każdy pomaga, jak może. Nasz budżet na zakup zestawów profilaktycznych jest już wyczerpany, ale nadal myślimy o tym, jak wspierać agentów.

Wkrótce zaczniemy wysyłać do nich specjalny newsletter, w którym znajdą się nie tylko informacje o produktach, ale też inne przydatne w tym czasie. Na naszej stronie www.tuz.pl stworzyliśmy zakładkę „Strefa Agenta” i pracujemy nad jej rozbudową. Agenci zawsze byli dla nas ważni i mamy nadzieję, że teraz przekonali się, że naprawdę „Prawdziwych Przyjaciół Poznaje się w TUZ-ie”.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Minister Finansów ułatwi wnioskowanie do rejestru agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

30 kwietnia Minister Finansów (MF) skierował do konsultacji publicznych projekt rozporządzenia zmieniającego taki sam akt dotyczący wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające. Celem nowych przepisów jest liberalizacja obowiązków formalnych, jakie muszą spełnić wspomniani pośrednicy. To kolejne ułatwienie dla agentów na czas pandemii, jakie przygotowano w ostatnim czasie.

Projektowane rozporządzenie zakłada czasowe odformalizowanie zasad gromadzenia dokumentacji przez zakłady ubezpieczeń (ZU), dopuszczalnych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające (Dz. U. poz. 2417). Nowelizacja dopuszcza możliwość składania wniosków do rejestru po zgromadzeniu jedynie kopii wymaganych dokumentów. W takim przypadku ZU składałaby wniosek na podstawie skanów dokumentów. Jednocześnie byłby zobowiązany do uzupełnienia dokumentów w podstawowej formie (oryginał bądź kopia poświadczona za zgodność z oryginałem) w terminie 30 dni od odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego. Uzasadniając chęć wprowadzenia takiego mechanizmu, MF argumentuje, że w obecnych okolicznościach nie ma możliwości zgromadzenia przez ubezpieczyciela oryginałów dokumentów oraz wykonania poświadczonej ich kopii. Projektodawca podkreślił, że w aktualnej sytuacji uelastycznienie rozwiązań w/w rozporządzenia i dostosowanie ich do możliwości realizacji jest oczekiwane przez podmioty rynku ubezpieczeniowego.

Konsultacje potrwają do 6 maja. Rozporządzenie, którego nowe postanowienia mają obowiązywać wyłącznie w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego, ma wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Wspomniany powyżej projekt jest kolejnym ułatwieniem dla pośredników, jakie MF wprowadzi na czas trwania pandemii koronawirusa. 10 kwietnia minister skierował do konsultacji publicznych projekt zmian w rozporządzeniu z dnia 21 sierpnia 2018 r. w sprawie egzaminu dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych, czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń oraz czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji (rozporządzenie z 21 sierpnia 2018 r.). Nowe regulacje przewidują zmianę w/w rozporządzenia tak, aby w przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii lub stanu nadzwyczajnego możliwe było przeprowadzenie egzaminu agencyjnego zdalnie z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego bez konieczności bezpośredniego udziału czynnika ludzkiego i przeprowadzania go w jednostkowo skonkretyzowanym miejscu. Modyfikacja przewiduje również wyłączenie możliwości wspólnego przeprowadzania egzaminów przez kilka ZU oraz obserwacji egzaminu przez pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Ponadto pozwalają na powiadamianie zdających o niezdaniu egzaminu z wykorzystaniem innego trwałego nośnika, o ile wcześniej ci ostatni wyrażą zgodę na jego użycie, oraz podpisanie powiadomienia o rozpatrzeniu odwołania z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

Oba rozwiązania powstały z inspiracji UKNF, która w ten sposób odpowiedziała na postulaty zgłaszane przez pośredników ubezpieczeniowych.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Łukasz Heinowski pokieruje siecią sprzedaży Superpolisy

0
Łukasz Heinowski

Z początkiem maja do Grupy Superpolisa dołączył Łukasz Heinowski, obejmując stanowisko dyrektora zarządzającego Superpolisy Ubezpieczenia. W ramach swoich obowiązków odpowiada za rozwój sprzedaży multiagencji w sieci franczyzowo-partnerskiej oraz w placówkach własnych.

– Witam serdecznie Łukasza Heinowskiego w Superpolisie. Zasilił nasze szeregi manager o znaczącej pozycji w branży, osoba świetnie rozpoznawana i pozytywnie kojarzona przez agentów, która przez wiele lat z powodzeniem tworzyła struktury sprzedażowe największego ubezpieczyciela w Polsce. To dla nas olbrzymie wzmocnienie i kolejny ruch, który umocni naszą pozycję wśród czołowych multiagencji w kraju – komentuje Jakub Nowiński, członek zarządu Superpolisy Ubezpieczenia.

– Bardzo się cieszę z nawiązanej współpracy i wiążę z nią olbrzymie nadzieje. Czuję też satysfakcję, bo obecność Łukasza Heinowskiego w naszej firmie to kolejny dowód, że Superpolisa jest dziś bardzo mocną marką, w której karierę chcą rozwijać najlepsi specjaliści ubezpieczeniowi w Polsce – dodaje Maciej Przybyszewski, członek zarządu multiagencji.

Łukasz Heinowski ma wieloletnie doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym. Przez ostatnich 16 lat pracował w PZU, gdzie od 2013 r. z kierował kanałami sprzedaży multiagencyjnej i brokerskiej. W styczniu 2020 r. rozstał się z zakładem. Od tamtej pory nie był zawodowo związany z żadnym podmiotem ubezpieczeniowym w Polsce. W strukturach Grupy Superpolisa Łukasz Heinowski jest odpowiedzialny za rozwój sieci sprzedaży multiagencji w zakresie działalności placówek sieci franczyzowo-partnerskich i własnych.

– Dziękuję zarządowi Superpolisy za zaufanie. Doceniam to tym bardziej, że start naszej współpracy przypada na trudny przecież moment walki z epidemią i związany z tym czas gospodarczej niepewności w kraju. Jestem jednak pełen optymizmu, widzę w multiagencji olbrzymi potencjał. Przejmuję w zarządzanie rozwiniętą sieć sprzedaży, działającą w skutecznym i wielokierunkowym modelu biznesowym. To daje nam mocne podstawy, żeby umacniać naszą już i tak silną  pozycję w branży multiagencyjnej – mówi Łukasz Heinowski.

(AM, źródło: Brandscope)

Grzegorz Ukleja pierwszym CIO Colonnade Insurance

0

1 maja do zespołu polskiego oddziału Colonnade Insurance dołączył Grzegorz Ukleja, który objął stanowisko Chief Information Officer (CIO). Jest to nowa rola w strukturze firmy i zasięgiem obejmuje całą spółkę, czyli działalność we wszystkich oddziałach Colonnade w Europie Środkowo-Wschodniej.

W ramach swoich obowiązków Grzegorz Ukleja będzie odpowiadać za rozwój technologii oraz wsparcie organizacji w realizacji planów biznesowych. Jednym z pierwszych wyzwań będzie realizacja projektu transformacji planowanego przez spółkę.

Nowy CIO Colonnade Insurance przyszedł z Sollers Consulting, gdzie pracował przez ostatnie 10 lat, będąc zaangażowanym w szereg wdrożeń na rzecz firm ubezpieczeniowych na różnych rynkach, m.in. w Polsce, Niemczech, Belgii, Danii czy Japonii. Od 2016 r. odpowiadał w Sollers Consulting za rozwój kompetencji wdrożeń platformy Guidewire. Od 2018 r. był odpowiedzialny za rozpoczęcie biznesu oraz rozwój firmy na rynku japońskim, gdzie odpowiadał za sprzedaż usług, budowę zespołu oraz nadzorował projekty doradcze i wdrożeniowe.

Grzegorz Ukleja posiada tytuł magistra-inżyniera informatyki Politechniki Warszawskiej.

(AM, źródło: Colonnade)

PIU podsumowała wyniki finansowe rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2019 r. ubezpieczyciele polscy zebrali łącznie 63,83 mld zł składek brutto. Ponad dwie trzecie z tej kwoty (42,56 mld zł) wypracowały zakłady majątkowe. Za pozostałe 33% (21,27 mld zł) odpowiadały zakłady ubezpieczeń na życie – podała Polska Izba Ubezpieczeń w tradycyjnym opracowaniu zatytułowanym „Ubezpieczenia w liczbach”, podsumowującym ubiegłoroczne wyniki finansowe rynku ubezpieczeń.

W dziale I segmentem legitymującym się najwyższym przypisem składki była grupa 1 – ubezpieczenia na życie. Z tego typu polis zebrano 7,9 mld zł. Za nią uplasowały się ubezpieczenia z UFK (6,8 mld zł), wypadkowe (6,3 mld zł) oraz posagowe i rentowe (po 0,14 mld zł).

Z kolei w dziale II dominowały ubezpieczenia komunikacyjne. Ich łączny przypis składki osiągnął poziom 23,6 mld zł (14,9 mld zł z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz 8,7 mld zł z AC). Ubezpieczenia niekomunikacyjne odpowiadały za 19 mld zł zebranych składek (+2,2 mld zł r/r). Największym przypisem legitymowały się ubezpieczenia szkód rzeczowych – 7,2 mld zł. Na koniec roku funkcjonowało 54,23 mln szt. polis majątkowych niekomunikacyjnych, 25,28 mln szt. polis OC ppm. i 7,1 mln szt. AC.

Z opracowania PIU wynika, że w 2019 r. zakłady wypłaciły poszkodowanym 41,9 mld zł. 18,6 mld zł z tej kwoty stanowiły wypłaty z ubezpieczeń na życie (w tym 9,9 mld zł z polis z UFK), a 23,3 mld zł – z ubezpieczeń majątkowych i osobowych. W dziale II najwięcej odszkodowań wypłacono z ubezpieczeń komunikacyjnych – 15 mld zł (9,5 mld zł z OC ppm. i 5,5 mld zł z AC). Z polis niekomunikacyjnych wypłacono 7,3 mld zł, z czego 3,1 mld zł przypadało na ubezpieczenia szkód rzeczowych.

Eksperci Izby obliczyli, że w ubiegłym roku zlikwidowano 1 189 674 szkód z OC ppm, 5 pojazdów na sto miało szkodę, a jej średnia wartość wyniosła 7767 zł. Z kolei z AC zlikwidowano 805 203 szkody, 11 pojazdów na sto miało szkodę, a jej średnia wartość wyniosła 6886 zł.

Z danych zebranych przez PIU wynika również, że na koniec 2019 r. aktywnych było 1,73 mln szt. obowiązkowych ubezpieczeń budynków w gospodarstwach rolnych oraz 1,5 mln szt. OC rolników.

W opracowaniu znalazły się także dane na temat rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Izba podała, że w 2019 r. prywatną polisę zdrowotną posiadało 3021,6 tys. osób (2,6 mln wg raportu PIU za rok 2018). Przypis składki z tego typu umów osiągnął poziom 893,6 mln zł – o 72,5 mln zł więcej niż w roku poprzednim (jw.).

Wynik techniczny rynku uplasował się na identycznym poziomie jak w 2018 r. – 6,1 mld zł. W dziale I wyniósł on 3,2 mld zł (3,1 mld zł rok wcześniej), natomiast w dziale II osiągnął pułap 2,9 mld zł (3 mld zł). Wynik finansowy netto zakładów wyniósł 7,2 mld zł (6,6 mld zł w poprzednim roku).

Na koniec roku łączna wartość aktywów zakładów ubezpieczeń wyniosła 194 mld zł (192,4 mld zł w 2018 r.).

Na koniec 2019 roku na polskim rynku działało 26 zakładów ubezpieczeń na życie (w tym 3 w formie towarzystw ubezpieczeń wzajemnych), 8 oddziałów zakładów życiowych, 33 zakłady majątkowe (w tym 9 TUW-ów), 30 oddziałów ZU non-life, 1 zakład reasekuracji i 1 oddział zakładu reasekuracji.

Na rynku było też obecnych 1448 brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych, 17,4 tys. multiagentów, 14,1 tys. agentów wyłącznych oraz 237,7 tys. osób wykonujących czynności agencyjne (dane za 2018 r.). Średnioroczne zatrudnienie w zakładach ubezpieczeń wyniosło 28,6 tys. osób (jw.).

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Superpolisa spodziewa się konsolidacji sektora

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem Superpolisy Ubezpieczenia, jednym ze skutków koronawirusa będzie przyspieszenie konsolidacji na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego. Multiagencja liczy na odniesienie korzyści z tego faktu – informuje „Puls Biznesu”.

Jakub Nowiński, członek zarządu Superpolisy Ubezpieczenia, mówi gazecie, że w marcu i kwietniu multiagencja obserwowała o wiele większe niż zazwyczaj zainteresowanie nowych podmiotów rozważających dołączenie do jej sieci. Firma wiąże to z wymuszonymi epidemią zmianami i poszukiwaniem biznesowej stabilności. Jakub Nowiński zdradził, że Superpolisa Ubezpieczenia rozmawia przede wszystkim z działającymi indywidualnie agentami i multiagencjami różnych wielkości, ale także z firmami, które chcą zmienić profil działalności lub rozszerzyć biznes o sprzedaż ubezpieczeń. Ekspert uważa, że duża liczba pośredników ubezpieczeniowych szuka na rynku partnera, który pomoże wdrażać narzędzia niezbędne do sprzedaży zdalnej i zapewni wsparcie technologiczne oraz prawne. Jakub Nowiński jest zdania, że w zależności od rozwoju stanu epidemii ten trend może się nasilać.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 30 kwietnia, Karolina Wysota „Superpolisa planuje urosnąć

https://www.pb.pl/superpolisa-planuje-urosnac-989855

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Europ Assistance z produktem na czas pandemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska przygotowała produkt, który ma odpowiadać na problemy związane z zagrożeniem epidemicznym COVID-19. Oferta zapewnia szerokie wsparcie na różnych etapach epidemii.

Nowy produkt Europ Assistance Polska obejmuje ochronę związaną z wystąpieniem epidemii i wsparcie podczas różnych jej faz, tj. ochronę profilaktyczną, pomoc w trakcie kwarantanny, wparcie w trakcie hospitalizacji i pomoc po hospitalizacji.

– Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów, szczególnie w dynamicznie zmieniających się warunkach, to nasze DNA. Dlatego już w kilka dni po ogłoszeniu epidemii w Polsce zaproponowaliśmy naszym partnerom, klientom i pracownikom Infolinię COVID-19, a następnie produkt assistance, który obejmuje ubezpieczonych adekwatnymi świadczeniami zarówno w ramach profilaktyki, jak i zarażeń oraz rekonwalescencji. W takich sytuacjach jak te związane z globalną epidemią rola i sens assistance nabierają szczególnego znaczenia. Wierzymy, że nasze rozwiązania produktowe i technologiczne, dopasowane i dostępne dla naszych partnerów i klientów wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne, będą im dobrze służyły w tym trudnym dla wszystkich czasie – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Ubezpieczenia podróżne w czasie kryzysu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski rynek transportu pasażerskiego stoi wobec długoterminowych wyzwań wskutek rozprzestrzeniania się koronawirusa. Koszty odwołań w wyniku samej pandemii sięgną 275 mln funtów, o 85% więcej niż w poprzednim szczycie tego rodzaju perturbacji – po wybuchu wulkanu na Islandii w 2020 r.

Największe rynki ubezpieczeń podróżnych, takie jak brytyjski, holenderski, fiński, szwedzki, duński i niemiecki, odnotowują sprzedaż ubezpieczeń podróżnych na poziomie 30–50%. Wielka Brytania, Holandia i Niemcy są największymi rynkami i na wszystkich odnotowano dużą liczbę przypadków odwołań podróży. Bez wątpienia będzie to mieć wpływ na wyniki ubezpieczycieli na tych rynkach. W 2010 r. w następstwie wzrostu roszczeń, wzrosły składki i teraz też można się spodziewać takiego efektu.

(AC, źródło: Global Data)

Dania: Państwowa pomoc finansowa i publiczna opieka zdrowotna zdają egzamin

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Duńscy ubezpieczyciele wypadkowi i życiowi oraz majątkowi doświadczą gwałtownego wzrostu roszczeń, jako że z jednej strony śmiertelność rośnie, a z drugiej zostały wstrzymane prace budowlane.

Prognozowana przez Global Data skumulowana roczna stopa wzrostu (CAGR) składki przypisanej brutto na lata 2019–2023 w wyniku pandemii została obniżona do 1,6% z 3,8% przed wybuchem COVID-19.

Na składkach odbije się zaprzestanie działalności w budownictwie i produkcji. Wstrzymane zostaną ubezpieczenia dla firm, poza tym konsumenci kupują mniej samochodów, więc całkowita składka przypisana brutto w 2020 r. spadnie o 0,9%, w porównaniu z wcześniejszym wzrostem o 4,1%. W ubezpieczeniach majątkowych i wypadkowych spodziewany jest wzrost roszczeń wynikający z niekorzystnej sytuacji w sektorach nieruchomości, budownictwa, energetyki i przemysłu.

Niektórym ubezpieczycielom małych firm oszczędzone zostaną poważne koszty dzięki rządowym programom pomocy finansowej. Podobnie plany publicznej opieki zdrowotnej uchronią prywatnych ubezpieczycieli przed znacznymi stratami. System publicznej opieki zdrowotnej w Danii obejmuje większość pracujących i dysponuje narzędziami do konsultacji zdalnych. Dzięki takiej organizacji skutki epidemii dla prywatnych ubezpieczycieli zdrowotnych będą marginalne.

Z kolei narodowa kwarantanna przyczyni się do zmniejszenia liczby włamań i rabunków, a co za tym idzie, do spadku roszczeń z tego tytułu wobec ubezpieczycieli majątkowych.

AC

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie