Blog - Strona 1376 z 1520 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1376

Koronawirus zmienił PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU podsumował działania, jakie podjął jako pracodawca w związku z pandemią koronawirusa. – W okresie pandemii potwierdziliśmy to, co i tak wiedzieliśmy w PZU od dawna. Jesteśmy innowacyjną firmą przygotowaną na każdą ewentualność – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami PZU.

Wraz z ogłoszeniem obostrzeń związanych z epidemią do środowiska online przeniosły się aktywności biurowe, takie jak obieg dokumentów czy spotkania. Obecnie blisko 8,5 tys. pracowników PZU (około 80%) pracuje z domu. Z badania, w którym udział wzięło ponad 6 tys. pracowników ubezpieczyciela, wynika, że czterech na pięciu z nich uważa taki tryb pracy za efektywny. Według zakładu, tak dobra ocena była możliwa m.in. dzięki cyklowi spotkań online #LaboratoriumMenedżerów. Uczestniczący w nich menadżerowie dowiedzieli się więcej na temat zagadnień dotyczących m.in. zarządzania zespołem rozproszonym, budowania zaufania czy sprawowania kontroli w nowym trybie pracy.

Tryb zdalny

Ubezpieczyciel przeszedł też na zdalny tryb pracy. Od początku pandemii odbyło się wiele wydarzeń online: webinary, debaty, warsztaty związanych z radzeniem sobie w nowej sytuacji. Wzięło w nich udział ponad 2,5 tys. osób. Na potrzeby komunikacji z pracownikami powstał specjalny ALERT PZU. Za jego pośrednictwem wszyscy w grupie dowiadują się o bieżącej sytuacji w firmie.

Podjęto też inne działania. #DobryStan to inicjatywa wychodząca z założenia, że epidemia to sytuacja, która u wielu osób może wywoływać problemy rodzinne czy zawodowe. Dzięki niej pracownicy mogli dowiedzieć się więcej na temat takich zagadnień, jak spokój wewnętrzny, motywacja czy odprężenie, oraz nauczyć się odpowiednich technik relaksacji. PZU wdrożył też aplikację Wellify – narzędzie na temat dobrostanu, czyli właściwego podejścia do relaksacji, koncentracji i osobistej efektywności. Oprócz inicjatyw spod znaku well-being pracownicy PZU mieli do dyspozycji cykl „pigułek wiedzy” #Damy radę, w których znaleźli informacje m.in. na temat tego, jak radzić sobie z emocjami w czasie pandemii, jak efektywnie pracować zdalnie, a nawet jak skutecznie wypoczywać.

– W tych trudnych czasach dbamy o pracowników i intensywnie inwestujemy w ich rozwój, sięgając po najnowocześniejsze narzędzia oraz rozwiązania. Aż 83% naszych pracowników zgodziło się ze stwierdzeniem, że uzyskuje właściwe wsparcie od przełożonych w obecnej sytuacji, co potwierdza, że wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom – mówi Rafał Tyburcy, dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju PZU.

Rekrutacja

Grupa PZU dotychczas nie ograniczyła zatrudnienia ze względu na pandemię i cały czas szuka nowych pracowników – jednak w lekko zmienionej formie. W związku z akcją #zostańwdomu rozmowy rekrutacyjne prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem narzędzi do wideorozmowy bądź telefonicznie.

– Stworzyliśmy wideoporadnik dla kandydatów do pracy, w którym eksperci PZU opowiadają, jak proces rekrutacji wygląda obecnie: zdalnie i profesjonalnie – komentuje Anna Gaertig, kierownik Zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU. Od momentu przejścia na zdalny tryb pracy odbyło się ponad 400 rozmów rekrutacyjnych, a firma złożyła ofertę pracy blisko 80 kandydatom.

Początek pandemii nałożył się również na coroczny program praktyk i staży w PZU. Działania promocyjne zostały przeniesione na profile społecznościowe PZU na LinkedIn, Instagram i Facebook. Materiały video kierowane do studentów i absolwentów przygotowywali zarówno rekruterzy, jak i kierownicy zespołów, do których wkrótce dołączą praktykanci i stażyści.

Pomoc w walce z koronawirusem

– W sytuacji zagrożenia koronawirusem i niepewności, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników stają się szczególnie ważne. Troszczymy się nie tylko o nich, ale również o klientów oraz tych, którzy troszczą się o nas – podkreśla Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA. Od samego początku ubezpieczyciel jest zaangażowany w walkę z koronawirusem: przekazał m.in. wsparcie finansowe i rzeczowe, pomaga udostępniając bezpłatne konsultacje medyczne, a także przekazując opaski życia dla szpitali zakaźnych.

Cieszę się, że nasza pomoc sięga tak daleko i że angażują się w nią również nasi pracownicy. Okazali ogromne wsparcie, włączając się w zbiórkę pieniędzy, za które zakupiliśmy namioty barierowe. Takie postawy są budujące i bardzo za to dziękuję – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

Wielu pracowników angażuje się też na zasadzie wolontariatu w pomoc potrzebującym lub drukuje w 3D sprzęt ochronny przekazywany medykom.

(AM, źródło: PZU)

Ubezpieczenie rezygnacji podróży od eSky.pl i AXA Partners

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

We współpracy z AXA Partners eSky.pl opracowało ubezpieczenie „Rezygnacja z podróży All Risk”. Polisa pozwala na planowanie podróży lotniczych z uwzględnieniem możliwości rezygnacji z wyjazdu.

W ramach nowego produktu ubezpieczony klient będzie mógł zrezygnować z podróży m.in. z powodów prywatnych, zdrowotnych i zawodowych. Podstawą do wniosku o rezygnację z podróży i zwrot kosztów za bilety lotnicze mogą być: utrata pracy, cofnięcie wniosku urlopowego przez pracodawcę, zmiana terminu ważnej konferencji oraz egzaminu studenta lub ucznia, zachorowanie ubezpieczonego lub bliskich, w tym na COVID-19, a także zaostrzenie choroby przewlekłej czy komplikacje w ciąży. Oprócz tego: nagła choroba zwierząt domowych, poważna szkoda rzeczowa, kradzież dokumentów. Jedynym warunkiem jest udokumentowanie zaistniałych okoliczności.

Ubezpieczenie jest dostępne wyłącznie w trakcie rezerwacji lotów od 1 lipca na eSky.pl, bez możliwości zakupienia w późniejszym terminie, np. na lotnisku. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających podróż klient otrzyma 90% wartości biletu.

– Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest elastyczność w planowaniu podróży. Zdecydowaliśmy się na współpracę z wiarygodną i chętnie wybieraną firmą ubezpieczeniową, jaką jest AXA Partners. Wierzymy, że nowe ubezpieczenie zwiększy poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy – mówi Łukasz Neska, wiceprezes eSky.pl.

– Zarówno w eSky.pl jak i AXA Partners staramy się na bieżąco reagować na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku, dążąc tym samym do ciągłego rozwoju. Wyrazem tego jest ubezpieczenie „Rezygnacja z podróży All Risk”, które zapewni klientom poczucie komfortu podczas planowania wyjazdów zagranicznych i ochronę przed konsekwencjami finansowymi nieprzewidzianych zdarzeń skutkujących rezygnacją z podróży. Jest to szczególnie ważne przy uwzględnieniu obecnej sytuacji na rynku turystycznym oraz zmianie podejścia do długoterminowego planowania działań – mówi Jan Cupa, CEO of AXA Partners CEE.

(AM, źródło: Newseria)

CUK Ubezpieczenia ze specjalną ofertą polis Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Multiagencja CUK Ubezpieczenia zaoferowała promocyjne warunki zakupu ubezpieczeń przygotowanych przez Grupę Generali: OC w życiu prywatnym oraz ubezpieczenia na życie.

– W czerwcu, kupując OC pojazdów od Generali, klienci mają okazję nabyć ubezpieczenie w życiu prywatnym jedynie za złotówkę. Chroni ono klienta w takich sytuacjach, jak wyrządzona szkoda podczas jazdy rowerem czy hulajnogą. Co ważne, ubezpieczenie obejmuje nie tylko ubezpieczonego, ale również osoby najbliższe – mówi Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

Zachętą do nabycia ubezpieczenia na życie ma być jego niska cena. – Polisa na życie przygotowana przez Generali jest bardzo atrakcyjna z wielu względów. Już za 32 złotych miesięcznie otrzymujemy bardzo szeroki pakiet ubezpieczenia. To zdecydowanie wyróżnia tę ofertę na tle innych. Polisa upoważnia do wypłaty świadczenia uposażonym w razie śmierci ubezpieczonego, np. w wyniku nieszczęśliwego wypadku. Wypłacone świadczenie będzie realną pomocą w procesie leczenia, gotówkę można wykorzystać na rehabilitację czy wizyty u specjalistów. Dodatkowe wsparcie będzie również wypłacone w przypadku pobytu w szpitalu już od pierwszego dnia. W każdym wariancie ubezpieczenia do dyspozycji klientów jest usługa assistance. Obejmuje ona organizację pomocy medycznej oraz opieki nad pacjentami. Składki na polisę mogą być opłacane miesięcznie, kwartalnie, półrocznie lub rocznie, w zależności od preferencji. Co ważne, jest również możliwość zwiększenia sumy ubezpieczenia w wybranych świadczeniach – podsumowuje Maciej Kuczwalski.

Dystrybucja polis w promocyjnych warunkach odbywa się w placówkach CUK Ubezpieczenia oraz za pośrednictwem strony internetowej multiagencji.

(AM, źródło: Newseria)

PKO TFI: Blisko pół miliarda złotych na rachunkach PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Blisko pół miliarda złotych zgromadzili uczestnicy Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) zarządzanych przez PKO TFI. Według majowego raportu o aktywach na rynku TFI, opublikowanego przez serwis analizy.pl, PKO TFI posiada najwięcej zgromadzonych aktywów uczestników PPK.

– Stały wzrost sumy aktywów gromadzonych na rachunkach PPK potwierdza wysoki poziom zaufania uczestników programu, których firmy zdecydowały się na współpracę przy tworzeniu programu z PKO TFI. Nasz wysiłek włożony w przygotowanie unikalnego na rynku systemu obsługi oraz prowadzenie akcji informacyjnej wśród pracowników firm dał efekty. Udało nam się w dużej mierze pokonać początkowe niezdecydowanie pracowników, a dzięki doskonale zorganizowanej obsłudze pokazać efektywność PPK już w pierwszych miesiącach odprowadzania składek – mówi Piotr Żochowski, prezes zarządu PKO TFI.

Towarzystwo ma 35% udziału w ogólnej sumie aktywów rynku PPK w Polsce, a wśród samych TFI udział ten wynosi 42% według danych na koniec maja.

PKO TFI może się pochwalić też najwyższym faktycznym przepływem składek – w maju, na 149 mln zł netto nowych wpłat na całym rynku, 45% (66,3 mln zł) trafiło do funduszy towarzystwa.

– Maj, mimo bezprecedensowego kryzysu spowodowanego pandemią, był kolejnym miesiącem wzrostu zarówno aktywów zarządzanych przez PKO TFI, jak i liczby uczestników – podkreśla Łukasz Kwiecień, wiceprezes PKO TFI.

(AM, źródło: PKO)

MetLife nagrodzone za ubezpieczenie na życie dla MŚP

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Opracowane przez MetLife ubezpieczenie „MetLife Każdy Ważny” zostało wyróżnione jako „jeden z najlepszych produktów dla MŚP” w raporcie „Turbiny polskiej gospodarki” przygotowanym przez „Gazetę Finansową”.

Ubezpieczenie „MetLife Każdy Ważny” jest alternatywą dla klasycznego ubezpieczenia grupowego. Polisa zapewnia indywidualną, spersonalizowaną ochronę życia i zdrowia zarówno pracodawcy, jak i pracownikom oraz członkom ich rodzin lub innym wskazanym osobom. Produkt skierowany jest do firm zatrudniających kilka lub kilkanaście osób, ale mogą z niego skorzystać również większe przedsiębiorstwa.

Podstawą oferty jest terminowe ubezpieczenie na życie, które można rozszerzyć o 9 opcji dodatkowych i otrzymać wsparcie finansowe w przypadku m.in. zdiagnozowania nowotworu lub innej poważnej choroby, pobytu w szpitalu, trwałego inwalidztwa, niezdolności do pracy czy konieczności leczenia dziecka.

W raporcie „Gazety Finansowej” wyróżniane są firmy, które oferują najlepsze produkty dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, cechują się dużym profesjonalizmem i rzetelnością oraz konstruują rozwiązania odpowiadające na najbardziej wymagające oczekiwania klientów.

(AM, źródło: MetLife)

NBP o zagrożeniach dla ubezpieczeń wskutek pandemii COVID-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mając na względzie możliwe dalsze pogorszenie sytuacji w sektorze finansowym oraz w gospodarce realnej, istotne jest podjęcie działań mających na celu kapitałowe wzmocnienie zakładów ubezpieczeń, jak i wyeliminowanie tych cech, które zwiększają ich wrażliwość. Działania te są szczególnie ważne w sytuacji możliwego spadku wartości środków własnych sektora na skutek obniżenia wyceny akcji podmiotów zależnych – podał Narodowy Bank Polski w „Raporcie o stabilności systemu finansowego. Wydanie specjalne: skutki pandemii COVID-19”.

Bank centralny uważa, że ubezpieczyciele powinni zatrzymać u siebie zysk wypracowany w poprzednich latach (tj. nie wypłacać dywidendy) w celu wzmocnienia swojej bazy kapitałowej. NBP wyraził też pogląd o niezbędności stworzenia zachęt do mniejszego zaangażowania w instrumenty obarczone większym ryzykiem inwestycyjnym. W ocenie autorów raportu towarzystwa powinny również ograniczyć oferowanie ubezpieczeń z UFK, zwłaszcza tych z niewielkim komponentem ochronnym, gdyż bywa to przyczyną pozwów w zakresie kwestionowania ważności umowy. „Dodatkowo ubezpieczenia te, ze względu na brak szczegółowych regulacji prawnych dotyczących zasad ich działalności, limitów inwestycyjnych, pobieranych opłat, są produktami, w których klient jest mniej chroniony niż w przypadku innych krajowych instytucji zbiorowego inwestowania” – napisano.

Ryzyko spadku wartości aktywów i wzrostu rezerw

NBP uważa również, że na skutek pandemii COVID-19 w sektorze ubezpieczeń może zmaterializować się ryzyko double hit, czyli w niektórych podmiotach sektora może zmniejszyć się wartość posiadanych aktywów, przy równoczesnym wzroście rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, wywołanym obniżeniem stopy wolnej od ryzyka. „Na początku 2020 r. nastąpił gwałtowny spadek cen instrumentów udziałowych i wzrost spreadów kredytowych, a także istotne obniżenie stopy wolnej od ryzyka. Towarzyszył temu jednak wzrost cen obligacji skarbowych. Zmiany te powinny skutkować zmniejszeniem środków własnych zakładów ubezpieczeń wpływając na wypłacalność sektora, która jednak wciąż pozostaje satysfakcjonująca” – głosi raport.

„Wrażliwość sektora ubezpieczeń wiąże się głównie z prowadzoną działalnością lokacyjną, a w mniejszym stopniu z działalnością ubezpieczeniową. Najbardziej narażone na skutki COVID-19 są te zakłady, które posiadają duży portfel instrumentów udziałowych oraz korporacyjnych papierów dłużnych” – czytamy dalej.

Niebezpieczeństwo spadku przychodów ze składek

W ocenie banku centralnego, koronawirus zwiększył też ryzyko mniejszego napływu składek. Trudności z pozyskaniem nowych klientów mogą mieć zakłady życiowe, zwłaszcza w zakresie produktów inwestycyjnych. Innym zagrożeniem jest możliwość zawieszenia płatności składek przez posiadaczy polis z UFK. Z kolei w sektorze non-life może nastąpić większy zwrot wpłaconych składek wskutek odstąpienia od umowy lub rezygnacji z ochrony ubezpieczeniowej. Dodatkowym czynnikiem spadku przychodów będzie mniejsza sprzedaż nowych pojazdów mechanicznych lub wyłączenie ich z ruchu. „Spadkowi składek może towarzyszyć większa skala rezygnacji z umów. W szczególności dotyczyć to może ubezpieczeń z UFK, a w mniejszym stopniu – ubezpieczeń na życie grupowych i kontynuowanych oraz ubezpieczeń zdrowotnych. Wzrost rezygnacji wiąże się ze zwiększoną wartością świadczeń” – głosi raport.

Nie będzie wyższych wypłat w majątku

Jego autorzy nie przewidują natomiast istotnego wzrostu wartości wypłat w dziale II. „Ograniczenie działalności gospodarczej i ruchu drogowego może prowadzić do spadku ryzyka wystąpienia zdarzeń ubezpieczeniowych. Dodatkowo w wielu ubezpieczeniach gospodarczych zakres ochrony obejmuje jedynie ryzyko spowodowane żywiołami (np. pożar, huragan, powódź), natomiast ryzyko pandemii jest standardowo wyłączone z zakresu odpowiedzialności zakładu, co wiąże się z brakiem wypłaty odszkodowania na skutek np. utraty zysku. W ubezpieczeniach obowiązkowych OC, mimo braku płatności składki, umowy ubezpieczenia nadal jednak obowiązują, a odszkodowania są wypłacane. Wybuch epidemii nie spowoduje istotnego wzrostu ryzyka płynności w sektorze ubezpieczeń. Odwrócony cykl produkcyjny związany z płaconymi z góry składkami oraz wypłatą odszkodowania dopiero po zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego zmniejsza wrażliwość zakładów na to ryzyko” – czytamy.

Zagrożenia dla wypłacalności

Zdaniem NBP, ubezpieczyciele majątkowi są bardziej narażeni na pogorszenie sytuacji w zakresie wypłacalności z powodu niższego pokrycia wymogów kapitałowych oraz znacznej ekspozycji na instrumenty udziałowe. Z kolei słabym punktem „życiówki” jest bardzo duży udział oczekiwanych zysków z przyszłych składek w środkach własnych.

„Ten szczególny rodzaj kapitału jest zaliczany do kategorii 1 środków własnych (najwyższej jakości), mimo że nie może być wykorzystany do absorpcji każdego rodzaju strat (np. strat na rynkach finansowych, które nie wpływają na poziom rezerw). Ponadto udział oczekiwanych zysków z przyszłych składek w środkach własnych działu ubezpieczeń na życie osiągnął na koniec 2019 r. ponad 50%, w tym w trzech podmiotach przekroczył 70%. Kapitał ten jest szczególnie wrażliwy na spadek w sytuacjach kryzysowych, zwłaszcza w przypadku masowych rezygnacji z umów ubezpieczenia. Czynnikiem, który zwiększa wrażliwość zakładów ubezpieczeń na szoki, jest fakt, że środki własne zakładu ubezpieczeń, który nabył istotne udziały w instytucjach finansowych nie są pomniejszane o kapitały tych instytucji” – napisano w raporcie.

Raport został przeprowadzony na podstawie danych dostępnych do dnia 13 maja 2020 r.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Polisa na raty w czasach pandemii

0
Wojciech Dworakowski

Rozmowa z Wojciechem Dworakowskim, prezesem spółki Wygodna Rata.pl

Aleksandra E. Wysocka: Co się zmieniło na rynku w kwestii opłacania polis w ratach?

Wojciech Dworakowski: –W kilku obszarach zmiany są bardzo widoczne. Zacznę może od otoczenia prawnego, czyli regulacji, jakie wprowadzono w związku z pandemią. Tarcza antykryzysowa spowodowała, że określono na nowo maksymalne koszty, jakie konsument poniesie w związku z zaciąganiem zobowiązania w postaci kredytu czy pożyczki. Instytucje finansujące zakupy konsumentów – w tym polisy ubezpieczeniowe – albo musiały się dostosować, czyli obniżyć koszty finansowania dla klientów, albo musiały zawiesić działalność na czas obowiązywania przepisów tarczy – o ile regulacje na to pozwolą w przyszłości.

W Wygodnej Racie mieliśmy ten komfort, że żadne zmiany nie wymagały od nas liftingu flagowych produktów. Dlatego zachowaliśmy ciągłość działania i na tym skorzystaliśmy. Nie ominęły nas jednak pewne dolegliwości, choćby wynikające z obniżki – do historycznie niskich poziomów – podstawowych stóp procentowych zafundowane nam przez Radę Polityki Pieniężnej. W ich efekcie odsetki maksymalne obecnie wynoszą nieco ponad 7%, a odsetki maksymalne za opóźnienie wynoszą 11,20%, co nie wpływa pozytywnie na wyniki. Dodatkowo – co jest bardzo istotne w kontekście zachowań konsumenckich – nie motywuje do spłaty zobowiązań w terminie.

A jakie zachowania konsumentów obserwujecie w ostatnich miesiącach?

– Zainteresowanie rozkładaniem polis na raty jest większe. Wynika to głównie z tego, iż w czasach kryzysu nie chcemy – dla naszego bezpieczeństwa – pozbywać się gotówki, jeśli nie jest to konieczne. Polisa jednak musi być opłacona i jeśli tylko można ją rozłożyć na wygodne w spłacie miesięczne płatności, to klienci korzystają z tego rozwiązania.

Nasze obserwacje pokrywają się też z inicjatywami towarzystw ubezpieczeniowych, które niekiedy samodzielnie rozkładają oferowane polisy na większą liczbę (niż dwie raty półroczne) rat.

Teoretycznie nie pomaga to nam, jednak powoduje, że opłacanie polis nie rocznie, ale miesięcznie staje się popularniejsze. Jedynym problemem jest dostęp do rzetelnej i pełnej informacji u agentów i ich wewnętrzne przekonanie, że polisa na raty może nieść wiele korzyści zarówno dla agenta, jak i klienta. Z tym jest różnie.

No właśnie zmieniło się coś w podejściu agentów do sprzedaży polis na raty?

– Całkiem sporo, ale przed nami długa droga, by odtrąbić sukces! Wielu agentów zdaje sobie sprawę z konieczności posiadania i komunikowania rozkładania polis na miesięczne płatności. Z perspektywy Wygodnej Raty widać, że to są agenci, którzy potrafią się dostosować i rozwijają się, choćbyuczestnicząc w organizowanych przez nas szkoleniach. W każdym tygodniu przeprowadzamy kilka krótkich spotkań online, aby pokazać „bestpractices” innych agentów, którzy z sukcesami sprzedają polisy rozłożone na miesięczne płatności. Dzięki tym szkoleniom podpowiadamy, jak skutecznie sprzedawać polisy z Wygodną Ratą.

Wygodna Rata – tak jak każdy inny produkt dostępny u agentów – wymaga chwili uwagi i uświadomienia sobie – potem oczywiście klientowi – korzyści, jakie płyną z tego rozwiązania.

Korzyścią podstawową jest brak konieczności angażowania gotówki na całą polisę od razu, a dodatkowo – i z tym wiążemy duże nadzieje na przyszłość –zwiększenie dostępu do szerszej ochrony.

Z danych PIU wynika, że tylko 28% polis komunikacyjnych w 2019 r. zawierało element „casco”. Widzimy jednak, że w ostatnich latach stale – w tempie 2–3% rocznie – rośnie udział polis z autocasco. Ciekawiej jednak wygląda raportowana przez Instytut SAMAR statystyka rejestracji aut do czterech lat. Tutaj już widać wyraźnie trend wzrostowy w ostatnich latach. Krótko mówiąc, przybywa na rynku aut droższych i lepszych, a to pozwala na sprzedaż szerszej ochrony – takiej, która zawiera elementy autocasco.

Model płatności miesięcznych funkcjonujący w Wygodnej Racie będzie wspomagać docieranie do bardziej wymagających klientów i sprzyjać rozszerzaniu ochrony – to jest nasz kluczowy cel.

Jak zamierzacie wspierać agentów w tym zakresie?

– Dzięki temu, że jesteśmy blisko rynku i agentów, wiemy, na co kłaść akcenty w danym momencie. Na dzisiaj skupiamy się na dzieleniu się wiedzą z agentami, którzy do tej pory nie zdawali sobie sprawy z potencjału, jakim dysponują. Będziemy ten potencjał wyzwalać, będziemy pomagać w rozwoju technik sprzedaży i komunikowania płatności miesięcznych.

Zmieniamy stereotypowe podejście agentów, które można opisać stwierdzeniem: „Szanowny kliencie, nie warto płacić w ratach – warto opłacić polisę jednorazowo, będzie taniej i będzie z głowy”. Znamy to podejście, rozumiemy je – ale dotyczy ono przeszłości.

Mając do dyspozycji system płatności miesięcznych,osiągamy efekt win–win – i agent, i klient korzystają. Szkolenia, szkolenia, szkolenia – na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra Wysocka

Masz pytania? Skontaktuj się
www.wygodnarata.pl
kontakt@wygodnarata.pl

Nationale-Nederlanden inspiruje kobiety

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

O motywacji i poczuciu bezpieczeństwa rozmawiały kluczowe partnerki biznesowe Nationale-Nederlanden na zorganizowanej specjalnie dla nich Sesji Inspiracji „O Kobietach dla Kobiet”. Webinarium odbyło się w środę, 27 maja 2020 r. i zgromadziło blisko sto pań.

Jedną z głównych inicjatorek i promotorek spotkania była Ewa Dąbrowska – dyrektor Pionu Klienta Korporacyjnego Nationale-Nederlanden i założycielka Klubu Kobiet w N-N. – Idea pojawiła się kilka miesięcy temu. Początkowo dotyczyła kobiet pracujących w Nationale-Nederlanden, ale spotkała się z tak życzliwym przyjęciem, że postanowiliśmy zorganizować kobiece spotkanie również dla naszych partnerek biznesowych z rynku ubezpieczeniowego i finansowego – tłumaczy Ewa Dąbrowska. – Spotkanie miało się odbyć stacjonarnie w okolicach Dnia Kobiet, ale z powodu epidemii przenieśliśmy termin i zdecydowaliśmy się na wydarzenie online.

Spotkanie zorganizowała Grupa NN w Polsce. Ze strony NN Investment Partners gości witała Agnieszka Jaworska-Martycz, dyrektor ds. klienta instytucjonalnego.

Webinarium prowadziła Beata Mońka, menedżer z pasją i 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu wielokulturowymi zespołami, założycielka klubów biznesowych i mentorka w Fundacji Liderek Biznesu. Gościem specjalnym i prelegentem był prof. dr hab. Piotr Zielonka, profesor nadzwyczajny w Zakładzie Ekonofizyki SGGW.

Prof. Piotr Zielonka prowadzi badania naukowe w zakresie ekonomii behawioralnej, procesów motywacyjnych oraz adaptacji hedonicznej. W swojej karierze naukowej zajmował się m.in. eksperymentalną fizjologią mózgu, problematyką psychologii motywacji oraz psychologią sztucznej inteligencji. W swoim wystąpieniu przybliżył temat psychologii motywacji oraz psychologii ryzyka, jak również zysku i strat w biznesie i życiu prywatnym.

Wykład dotyczył bardzo aktualnych tematów, jak radzenie sobie ze zmianą i rozwijanie osobistej misji, a także wewnętrznej pasji. Profesor odnosił się do najnowszych wyników badań z zakresu psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej. Wspólnie z uczestniczkami spotkania poszukiwał odpowiedzi na istotne pytania, z którymi zmaga się bardzo wiele kobiet:

  • Jak pozostać zmotywowaną zawsze – nawet w czasach pandemii?
  • Jak przekuć kryzys w szansę?
  • Jak pielęgnować i budować relacje biznesowe oraz swoją pozycję i markę / nazwisko na rynku? Jak się pozycjonować, aby zwiększyć swoją wartość?
  • Jak sprawić, aby kryzys stał się pretekstem do umocnienia swojej pozycji na rynku, w zespole?
  • Jak się skutecznie i świadomie komunikować?
  • Jak czuć się bezpieczną i dać innym takie poczucie? Co to de facto znaczy – bezpieczeństwo podczas zmiany?

Webinarium spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem ze strony uczestniczek. – To dla nas ogromna satysfakcja, że dostarczamy nie tylko wysokiej jakości rozwiązania ubezpieczeniowe i finansowe, ale także tematy do refleksji i inspirację do bardziej świadomego życia. Promujemy też odpowiedzialne postawy oraz wrażliwość społeczną – podsumowała Ewa Dąbrowska. – W Nationale-Nederlanden nie redukujemy człowieka do jego funkcji zawodowych. Wiemy, że każdy nasz klient i partner biznesowy to osoba ze swoim systemem wartości, potrzebami psychologicznymi i społecznymi.

Aleksandra E. Wysocka

#1 Brian Tracy & Goście

0

26 czerwca odbędzie się konferencja online zatytułowana „Smart Crisis Management”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W trakcie konferencji jej uczestnicy dowiedzą się m.in., jak kierunkowanie myślenia, uwagi oraz jasna wizja mogą być przewodnikiem w każdym kryzysie, jak wykorzystać „Strategię Napoleona”, aby przygotować się na wszystko, co życie postawi na drodze do celów, oraz jak strategia odraczania, reorganizowania, bilansowania i odpuszczanie pomaga pozostać efektywnym.

Jednym z prelegentów konferencji będzie Brian Tracy – pisarz i twórca e-booków z dziedziny rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Oprócz niego głos zabiorą m.in. Jacek Walkiewicz, psycholog, członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców, Sebastian Kotów, praktyk, badacz, wykładowca psychologii zarządzania na studiach MBA oraz podyplomowych studiach na kierunku psychologia biznesu dla menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego, a także współautor serii książek napisanych wraz z Brianem Tracym, oraz Fryderyk Karzełek, ekspert w dziedzinie finansów osobistych, właściciel kilku firm z branży finansowej oraz szkoleniowej, autor książki „Pieniądze są SEXY”.

Bilety (z kodem „GU” 25% taniej):

https://www.briantracy-online.pl/…

Kontakt z organizatorem Institute of Behavioral Design & Sebastian Kotów:
Beata Kornowska, Sales Manager
Beata.Kornowska@iobd.org.uk
+48-511-404-777

Michał Wydrzyński, Project Manager
Michal.Wydrzynski@iobd.org.uk
+48 504-122-285

Strona internetowa wydarzenia:
https://www.briantracy-online.pl

(am)

Nowe grupowe ubezpieczenie na życie od Aegon i Signal Iduna

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon i Signal Iduna wprowadzają do oferty nowe wspólne ubezpieczenie grupowe „Razem w Przyszłość. Produkt jest efektem umowy koasekuracyjnej podpisanej w lutym przez obie firmy.

– Cieszę się, że dzięki nawiązaniu współpracy udało się połączyć doświadczenie, relacje i innowacyjność obu zespołów. Efektem tej synergii jest ciekawa i nowoczesna oferta, która ma szanse z sukcesem zaistnieć na rynku polis grupowych – mówi Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna Polska.

– Zdecydowaliśmy się na taki model współpracy, mając świadomość silnej konkurencji w tym segmencie rynku. Dzięki temu mogliśmy w krótkim czasie przygotować i zaproponować klientom i partnerom ofertę wyróżniającą się zarówno pod względem zakresu ubezpieczenia, jak i nowoczesnych i wygodnych sposobów obsługi – dodaje Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.

Nowe ubezpieczenie grupowe Aegon i Signal Iduna charakteryzuje się szerokim wachlarzem objętych nim zdarzeń. Zakres ochrony oraz wysokości sum ubezpieczenia są ustalane pomiędzy ubezpieczającym (np. pracodawcą) a ubezpieczycielami indywidualnie. Może to być jeden zakres dla wszystkich ubezpieczonych lub kilka różnych opcji do indywidualnego wyboru przez każdego z przystępujących. Zakres oferty został przygotowany tak, aby każdy pracodawca mógł stworzyć dopasowane do potrzeb swoich pracowników. Obejmuje on m.in.:

  • 73 umowy dodatkowe – zapewniające ochronę w takich przypadkach, jak nieszczęśliwy wypadek przy pracy lub w życiu prywatnym (w tym komunikacyjny, lotniczy, a nawet będący wynikiem uprawiania niebezpiecznego sportu), uszczerbek na zdrowiu, poważna choroba czy inwalidztwo;
  • 55 poważnych zachorowań w ramach ubezpieczenia chorobowego m.in. zawał, udar i nowotwór, w tym – co unikatowe na polskim rynku – nowotwór niezłośliwy;
  • 8 specjalistycznych procedur medycznych, m.in. chemio- lub radioterapia czy operacja wszczepienia rozrusznika serca;
  • usługi assistance dla osób objętych ubezpieczeniem, m.in. wizyty domowe lekarza lub pielęgniarki, pomocy psychologa i specjalistyczne telekonsultacje medyczne, koszty transportu medycznego oraz rehabilitacji, w tym sprzętu.

Cechą charakterystyczną nowej oferty mają być również nowoczesne narzędzia do obsługi polis, które ułatwią pracę osobom odpowiedzialnym za to w zakładzie pracy oraz samym ubezpieczonym pracownikom i eliminują obieg papierowej dokumentacji. Dzięki temu większość czynności związanych z obsługą polisy: zebranie deklaracji, wdrożenie programu ubezpieczeniowego aż po jego obsługę i wypłatę świadczeń można wykonać zdalnie.

– Chcieliśmy przenieść polisy grupowe w XXI wiek, dlatego planując stronę obsługową, postawiliśmy na wysoki poziom digitalizacji usług. Maksymalnie uprościliśmy wszystkie formalności, dając również możliwość samodzielnego wykonywania większości operacji za pomocą prostych w obsłudze aplikacji. Ma to szczególne znaczenie teraz, gdy wiele firm pracuje w pełni lub częściowo w trybie zdalnym, a przepływ dokumentów jest utrudniony – dodaje Adam Malinowski.

Ubezpieczonym może zostać każdy pracownik danej firmy, który ukończył 16. rok życia i nie ukończył 70. roku życia, niezależnie od tego, jakim rodzajem umowy o pracę jest związany z pracodawcą. Ubezpieczeniem można objąć również małżonków, partnerów, dzieci, rodziców, a także kontynuować je indywidualnie po zakończeniu pracy w zakładzie.

Z nowej oferty ubezpieczenia grupowego może skorzystać dowolna firma, w której polisą będą zainteresowane co najmniej 3 osoby. Obaj partnerzy stawiają przede wszystkim na małe i średnie firmy.

– Mamy zróżnicowane podejście do przygotowania ofert dla różnych segmentów: proste i szybkie oferty dla mniejszych i indywidualnie konstruowane rozwiązania dla dużych pracodawców. Celujemy głównie w małe i średnie firmy ze względu na doświadczenie sprzedażowe naszych specjalistów. Wprowadzone przez nas systemy i narzędzia znacznie ułatwiają obsługę grupówki, szczególnie w mniejszych firmach – mówi Jan Zimowicz.

Sprzedaż nowej oferty będzie prowadzona przez zespół sprzedaży korporacyjnej w Aegon, sieć sprzedaży Aegon Premium, a także przez współpracujących z Aegon i Signal Iduna pośredników zewnętrznych: brokerów i multiagencje.

(AM, źródło: Aegon)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie