W kolejnej
odsłonie cyklu „W 2020 otwieram własną placówkę ubezpieczeń” chcielibyśmy
przybliżyć temat prawidłowego oznakowania biura. To równie istotna kwestia, jak
wybór prawidłowej lokalizacji, bo nawet jeśli mamy świetne miejsce do
prowadzenia biznesu ubezpieczeniowego, możemy utrudnić naszym potencjalnym
klientom znalezienie nas. Jak tego uniknąć? Zapraszam do zapoznania się z
kilkoma punktami poniżej.
Po pierwsze, weryfikacja techniczna
Już na etapie
wyboru lokalizacji watro porozmawiać z właścicielem lokalu na temat możliwości
oznakowania wybranego miejsca. Standardowo należy dowiedzieć się, kto podejmuje
decyzje na temat tego, jak może wyglądać reklama (właściciel, wspólnota
mieszkaniowa, konserwator zabytków), a także czy zawieszenie reklamy
zewnętrznej wiąże się z dodatkowymi kosztami (np. opłaty do Urzędu Miasta) oraz
czy np. do podłączenia reklamy świetlnej jest wyprowadzony prąd lub czy
istnieje możliwość jego wyprowadzenia.
Po drugie, przygotowanie projektu
Na tym etapie
warto się zastanowić, czym tak naprawdę chcemy zachęcić klienta do wejścia do
naszego biura. Najczęściej naszym potencjalnym klientom chcemy pokazać
wszystkie linie produktowe, Towarzystwa Ubezpieczeń z którymi współpracujemy
oraz np. atrakcyjną grafikę. Musimy jednak pamiętać, że im więcej informacji –
tym są one niestety mniej widoczne. Warto zatem zamiast tekstu pisanego
umieścić ikony/logotypy TU, tak aby przechodzień mógł szybko zobaczyć, czym się
zajmujemy. Dodatkowo pamiętajmy, że słowo Ubezpieczenia jest słowem kluczowym –
musi być naprawdę dobrze widoczne, dlatego zalecam umieścić go na reklamie
świetlnej na górze – jeśli takową planujemy. Jeśli w naszej reklamie decydujemy
się na wykorzystanie logotypów Towarzystw Ubezpieczeń, pamiętajmy o
uporządkowaniu ich oraz pozostawieniu tzw. pola ochronnego znaku graficznego.
Dodatkowo, informacje, które przekazujemy na reklamie, zgodnie z wytycznymi
IDD, nie mogą wprowadzać klienta w błąd, a także muszą zostać opatrzone adnotacją,
iż stanowią materiał marketingowy. Pamiętajmy również, że godziny otwarcia,
które wpiszemy na nasze oznakowanie, powinny oznaczać faktyczne godziny, w
których klienci zastaną nas w biurze.
Obecnie panuje
również trend otwierania się na klientów, dlatego nie zalecamy zaklejania
całych okien i drzwi wejściowych w taki sposób, że nie wiadomo, co się dzieje w
środku biura. Pokazanie klientom, że jesteście na miejscu, że klienci do Was
przychodzą, będzie dodatkową zachętą do skorzystania z Waszych usług.
Po trzecie, wybór odpowiednich materiałów
Obecnie na rynku
mamy dostępną szeroką paletę materiałów wykorzystywanych do oznakowania
zewnętrznego. Musimy jednak pamiętać, że nawet najładniejszy projekt, jeśli
zostanie wyprodukowany i zawieszony nieestetycznie, nie będzie spełniał swoich
funkcji – warto zatem zwrócić na ten punkt szczególną uwagę. Poniżej
przestawiamy kilka najczęściej wykorzystywanych materiałów do poszczególnych
reklam i miejsc.
Reklama świetlna
– obecnie najczęściej wykonywaną reklamą świetlną są kasetony dibondowe i z
uwagi na trwałość materiału to je właśnie rekomendujemy. Jeśli zdecydujemy się
na kaseton dibondowy frezowany, zwróćmy uwagę, by wycięcie liter było
estetyczne, bez poszarpanych krawędzi. Do podświetlenia kasetonu warto wykorzystać
podświetlenie led oraz zamontować czujnik zmierzchu – tak aby nie generować
niepotrzebnych kosztów.
Oklejenie witryn
– zanim zdecydujemy się na wybór odpowiedniego materiału do oklejenia witryny,
musimy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań, m.in. iloma witrynami
dysponujemy, czy lokal, który wykorzystujemy, jest odpowiednio doświetlony, czy
witryny, które będziemy oklejać, są nasłonecznione? Najczęściej wybieranym
materiałem do oklejenia witryn jest folia OWV (one way vision). Folia ta
świetnie sprawdzi się w lokalach mniej słonecznych, w których chcemy pozostawić
możliwość korzystania z dobrodziejstw światła dziennego, gdyż kiedy korzystamy jednocześnie
z oświetlenia sztucznego reklama na zewnętrz reklama staje się nieczytelna. Jeśli
więc dysponujemy większą ilością witryn okiennych i (zgodnie z rekomendacją)
nie planujemy oklejać całych powierzchni okien, warto rozważyć wykorzystanie
folii pełnej (tzw. ekonomicznej). Będąc na etapie oznakowania i także wyboru
odpowiednich folii, powinniśmy zwrócić również uwagę na pogodę, gdyż żadna
folia nie powinna być przyklejana w temperaturze poniżej 10 stopni.
Tablice
zewnętrzne – najczęściej wykonywane z plexi lub
dibondu. Podobnie jak w przypadku kasetonów, również ze względu na trwałość,
materiałem przez nas rekomendowanym jest właśnie dibond. Tablice, w
przeciwieństwie do często stosowanych banerów są łatwiejsze w montażu, a także
dużo bardziej estetyczne.
Banery
– to zaraz po foliach na witryny okienne jeden z najtańszych i najczęściej
wykorzystywanych nośników reklamowych. Banery świetnie sprawdzają się na dużych
powierzchniach (gdzie np. wykonanie tablicy dibondowej byłoby zbyt drogie) oraz
wszelkiego rodzaju ogrodzeniach. Decydując się na wykonanie banneru, warto
zwrócić szczególną uwagę na jego zamontowanie – aby spełniał swoją funkcję i
był dobrze widoczny, musi być bardzo dobrze napięty. Wybierając baner jako
formę reklamy, pamiętajmy, że jest on narażony na warunki atmosferyczne, tak
więc żeby przedłużyć jego atrakcyjny wygląd, zachęcamy do zastosowania
laminatu.
Po czwarte, potykacz i flaga
Omawiając
elementy oznakowania zewnętrznego, nie sposób nie wspomnieć o starym, dobrym
potykaczu, który doskonale sprawdzi się jako dodatkowy element reklamujący
naszą placówkę. Coraz częściej jednak potykacze są zastępowane flagami
(widerami). Jeśli jest taka możliwość, to oczywiście zachęcamy do wykorzystania
obu elementów! Potykacz do informowania klientów o aktualnych kampaniach
produktowych (np. ubezpieczenia szkolne). Flaga natomiast będzie świetnie przykuwać
uwagę przechodniów, z uwagi na to, że jest elementem ruchomym. Decydując się na
tego rodzaju elementy oznakowania, bezwzględnie należy zadbać o odpowiednie ich
obciążenie, tak aby nie stanowiły zagrożenia dla przechodniów.
Mamy nadzieję,
iż tym krótkim artykułem udało nam się choć trochę wprowadzić Państwa w tajniki
dobrych praktyk, materiałów wykorzystywanych w oznakowaniu zewnętrznym. Już
niebawem kolejna odsłona programu.
Iwona Piwowarska-Olbert
Dyrektor
Departamentu Programu Partnerskiego UniPartner