Blog - Strona 1389 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1389

Marcin Gołąb przechodzi do Generali Global Corporate & Commercial

0
Marcin Gołąb

Marcin Gołąb, odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej w pionie ubezpieczeń korporacyjnych Generali Polska, od czerwca przenosi się do zespołu ubezpieczeń OC w Generali Global Corporate & Commercial w Niemczech.

Marcin Gołąb w branży ubezpieczeniowej pracuje od 17 lat, z czego 5 lat spędził w Generali Polska. Jest cenionym fachowcem w obszarze ubezpieczeń OC, PI i CPI.

– Marcin jest prawdziwym ekspertem w dziedzinie ubezpieczeń OC. Miałem szczęście pracować z nim przez wiele lat w kilku organizacjach, za co serdecznie mu dziękuję. Jego wiedza i doświadczenie oraz gotowość do podejmowania nowych wyzwań dają pewność, że odnajdzie się bez trudu w nowej rzeczywistości i będzie niezwykle cennym pracownikiem niemieckiej spółki Generali. Niemniej jest to dla nas słodko-gorzka chwila – mówi Rafał Tokarz, dyrektor zarządzający ds. Ubezpieczeń Korporacyjnych Generali Polska.

W Generali Deutschland AG Marcin Gołąb obejmie stanowisko Senior Casualty Underwritera. Będzie odpowiedzialny za biznes korporacyjny, szczególnie związany z niemiecką branżą przemysłową.

– Sukces naszych ekspertów za granicą zawsze przyjmujemy z dużą satysfakcją i dumą. Cieszę się, że polscy specjaliści są tak wysoko cenieni wewnątrz Grupy Generali. Dzięki międzynarodowemu zasięgowi naszej firmy możemy pozyskiwać z rynku talenty i oferować im doskonałe możliwości rozwoju wewnątrz organizacji – zauważa Krystyna Matysiak, członek zarządu Generali Polska.

Transfer jest efektem uczestnictwa Marcina Gołębia w programie Job Swap, w ramach którego pracownicy Grupy Generali dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. 

(AM, źródło: Generali)

TUZ Ubezpieczenia z wysoką dynamiką sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo epidemii koronawirusa pierwsze pięć miesięcy tego roku było udanym sprzedażowo okresem dla TUZ Ubezpieczenia. Notowana od stycznia 2020 r. dynamika sprzedaży polis wynosi narastająco 128%. Tylko w maju uplasowała się ona na poziomie 148%.

– Nasza sieć sprzedaży w przyszłym tygodniu powinna wrócić do pełnego trybu pracy, więc spodziewamy się, że w najbliższym okresie nasza dynamika nadal będzie rosła – informuje Dawid Piasecki, członek zarządu TUZ Ubezpieczenia odpowiedzialny za pion sprzedaży.

– Cieszę się z tych wyników, bo one pokazują, że realizujemy nasze cele zgodnie z planami ustalonymi w ubiegłym roku. Dzięki sprawnemu zarządzaniu udało nam się szybko i dobrze rozwiązać problemy spowodowane koronawirusem – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia. – Oczywiście mamy świadomość, że sytuacja wciąż nie jest łatwa i nadal musimy działać elastycznie. Jesteśmy na to gotowi, a nawet już do takiego działania przyzwyczajeni – zaznacza.

Piotr Zadrożny podkreśla, że dobre rezultaty finansowe firmy są wynikiem zarówno wprowadzenia nowych technologii, bardzo dobrej współpracy z agentami, jak i uruchomienia nowej wersji systemu do wystawiania polis Sobol. – Kładziemy duży nacisk na rozwój technologiczny, współpracujemy z dobrymi i bardzo dobrymi partnerami, więc jestem przekonany, że TUZ będzie rósł – deklaruje Piotr Zadrożny. – O jakości naszych produktów i usług świadczy zarówno zadowolenie naszych agentów, jak i klientów. Bez względu na dalszy ciąg sytuacji spowodowanej koronawirusem, dla bezpieczeństwa i wygody agentów i klientów pozostaniemy Towarzystwem Ubezpieczeń Zdalnych. Oczywiście zachowamy możliwość wystawiania polis w sposób tradycyjny, face to face, ale przyszłość to omnikanałowość – uzupełnia.

– Chcemy dbać o rozwój w różnych kanałach, dlatego będziemy wspierać pracę agentów, dając im narzędzia do sprzedaży zdalnej – dodaje Dawid Piasecki.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Ministerstwo Finansów: Ułatwienia w dostępie do zawodu aktuariusza

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 czerwca Minister Finansów podpisał nowelizację rozporządzenia w sprawie egzaminu aktuarialnego. Na mocy nowych przepisów wydłużony zostanie czas na zdanie wszystkich części egzaminu aktuarialnego, bez obniżania poziomu egzaminu.

Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie egzaminu aktuarialnego ułatwia dostęp do zawodu aktuariusza. Czas na zaliczenie wszystkich dziewięciu części egzaminu będzie wynosił dziesięć, a nie jak dotychczas pięć lat. Równocześnie nie nastąpi obniżenie poziomu ani zmniejszenie zakresu egzaminu. Rozporządzenie ma również na celu usprawnienie pracy Komisji Egzaminacyjnej dla Aktuariuszy. System oceny dwóch części egzaminu aktuarialnego (modelowanie i zarządzanie ryzykiem zakładu ubezpieczeń) stanie się lepszy od obecnego.

Rozporządzenie stanowi odpowiedź na sytuację związaną ze stanem epidemii oraz na zapotrzebowanie rynku pracy dla aktuariuszy w Polsce.

(AM, źródło: Ministerstwo Finansów)

Generali wspiera lokalne firmy swoich klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali umożliwia swoim klientom – lokalnym firmom, dołączenie do programu rabatowego w roli partnera. Pozwoli to tym przedsiębiorcom dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców. Partnerem programu mogą zostać lokalne firmy, które posiadają w Generali grupowe ubezpieczenie na życie.

– Obecnie wiele firm boryka się ze spadkiem sprzedaży i ma ograniczoną możliwość oferowania swoich produktów i usług. Jesteśmy przekonani, że łącząc siły, pomożemy im zyskać nowych odbiorców i odbudować biznes lub zmniejszyć negatywne skutki pandemii COVID-19. Wierzę również, że akcja spotka się z dużym zainteresowaniem naszych klientów i przyniesie wiele korzyści obu stronom – deklaruje Roger Hodgkiss, członek zarządu Generali TU.

Na stronie rabaty.generali.pl została stworzona zakładka dla ofert lokalnych partnerów. Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej odnaleźć usługi i produkty blisko miejsca zamieszkania czy pracy.

(AM, źródło: Generali)

Compensa o zaletach NNW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wynika, że w 2019 r. ubezpieczyciele zlikwidowali 475 656 szkód z ubezpieczeń wypadkowych, wypłacając łącznie 358,64 mln zł odszkodowań. Compensa TU zwraca uwagę, że w tym segmencie produktów ochronnych ważne miejsce zajmują polisy następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

– Ubezpieczenie NNW zapewnia wypłatę świadczenia, jeśli dojdzie do trwałego uszczerbku na zdrowiu wskutek nieszczęśliwego wypadku lub śmierci ubezpieczonego w jego następstwie. Po wypadku i zakończonym leczeniu zostaje ustalony procent trwałego uszczerbku, który jest jednocześnie wskazaniem do określenia wysokości świadczenia – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU.

Przypomina, że oprócz powyższych NNW obejmuje – po zakupie dodatkowych klauzul – inne elementy, np. zwrot kosztów prywatnego leczenia i rehabilitacji czy dostosowania wnętrza mieszkania lub domu mieszkalnego do potrzeb osoby niepełnosprawnej na skutek wypadku. Jako przykład podaje dwie szkody zgłoszone w Compensie. W pierwszym przypadku fotograf kupił NNW z sumą ubezpieczenia za uszczerbek na zdrowiu w wysokości 50 tys. zł i dodatkowymi klauzulami obejmującymi zwrot kosztów leczenia, rehabilitację i poważne zachorowania – każda z SU wynoszącą 10 tys. zł. Podczas sesji zdjęciowej w Tatrach złamał rękę i nogę. Po nieudanej operacji zdecydował się na prywatne leczenie. Otrzymał za to 9,5 tys. zł, a także pokrycie kosztów rehabilitacji w wysokości 7,5 tys. zł i świadczenie odpowiadające procentowi uszczerbku na zdrowiu.

W drugim przypadku zawodowy kierowca kupił NNW z sumą ubezpieczenia 50 tys. zł za trwały uszczerbek na zdrowiu z opcją pięciokrotnie podnoszącą świadczenie w razie trwałego uszczerbku i rozszerzenia: zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji (po 10 tys. zł) oraz dostosowania wnętrza mieszkania lub domu mieszkalnego 50 tys. zł. Miał wypadek, który skutkował amputacją nóg. Z polisy otrzymał łącznie 296 tys. zł, w tym zwrot kosztów rehabilitacji oraz dostosowania mieszkania oraz świadczenie za uszczerbek na zdrowiu.

– Rozszerzenia mogą dotyczyć wielu różnych sytuacji. Jednym z przykładów jest zwrot wydatków na zabiegi plastyczne, jeśli po wypadku ich wykonanie jest konieczne. Jeżeli natomiast poszkodowany utraci zdolność do pracy w dotychczasowym zawodzie, dzięki zwrotowi kosztów przekwalifikowania osoby niepełnosprawnej otrzyma środki na naukę nowych umiejętności – mówi Andrzej Paduszyński.

NNW można również objąć poważne zachorowania (bez konieczności wypełniania ankiety medycznej).

(AM, źródło: Brandscope)

Rankomat: Ponad 700 tys. mandatów z fotoradarów w 2019 roku

0

Z danych Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wynika, że w 2019 r. wystawiono ponad 700 tys. mandatów w efekcie zarejestrowania przez fotoradary naruszeń przepisów ruchu drogowego – o 285 tys. więcej niż w roku poprzednim. W 2019 r. rekordzista przekroczył dopuszczalną prędkość o 149 km/h – wskazuje Rankomat.

W 2019 r. w wyniku działania fotoradarów nałożono o 66% mandatów więcej niż w 2018 r.

W minionym roku fotoradary zarejestrowały 1606 tys. naruszeń przepisów drogowych – o 341 tys. więcej niż w 2018 r. (+27% r/r). Z kolei w ciągu ostatnich czterech lat najmniej kierowców przyłapano na nieprzepisowej jeździe w 2017 r. (973 tys.).

Rankomat wskazuje, że w 2019 r. zarejestrowano więcej naruszeń przepisów drogowych, niż wystawiono mandatów. Eksperci porównywarki zastrzegają, że nie zawsze można ukarać nieprzepisowo jeżdżących kierowców. Najczęstszymi powodami są nieczytelne zdjęcia wykonane przez fotoradar, a także brak pełnych danych na temat właściciela auta w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Ponadto niekiedy urządzenia rejestrują również nieprzepisową jazdę pojazdów uprzywilejowanych.

W ubiegłym roku fotoradar zarejestrował największe przekroczenie prędkości w miejscowości Kleczanów w województwie świętokrzyskim. Pirat drogowy pędził tam samochodem 209 km/h. Przekroczył dopuszczalną prędkość o 149 km/h w miejscu, w którym obowiązywało ograniczenie do 60 km/h.

(AM, źródło: Rankomat)

Ergo Hestia ubezpieczycielem numer jeden w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Ergo Hestia zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej XIV Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Firma uplasowała się również na drugiej pozycji w kategorii „Bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy”, zwyciężając też w zestawieniu uwzględniającym wyłącznie firmy ubezpieczeniowe. – Odbieram to wyróżnienie w imieniu blisko trzech tysięcy Hestian – powiedział Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Ergo Hestii podczas uroczystości online.

Uroczyste ogłoszenie wyników odbyło się w czwartek 4 czerwca podczas konferencji „Pozytywny biznes w Polsce. Pasja, innowacje i odpowiedzialność” transmitowanej online na kanale YouTube i facebookowym profilu organizatora.

– Nasza pozycja w rankingu jest potwierdzeniem, że to, co robimy w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju nie jest przypadkowe. Ranking ocenia 44 obszary organizacji w zakresie etyki, zrównoważonego zarządzania, pozytywnego wpływu inicjatyw oraz wskaźniki odpowiedzialności m.in. w obszarach ochrony klimatu, emisji CO2, Gospodarki Obiegu Zamkniętego, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji, wolontariatu, różnorodności. To pokazuje, że dobrze realizujemy naszą strategię, która uwzględnia cele Agendy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i jest to zauważane przez organy zewnętrzne, jury oraz audytorów – mówi Mario Zamarripa. – To także dowód na to, że nasze działania społeczne, środowiskowe i etyczne zmierzają we właściwym kierunku – dodaje.

Ranking Odpowiedzialnych Firm (ROF) to zestawienie przedsiębiorstw podejmujących najważniejsze wyzwania społeczne i środowiskowe w systematyczny sposób. Inicjatywa zwraca uwagę na istotną rolę zrównoważonego zarządzania i bada poziom zaawansowania działań prowadzonych przez polskie firmy w tym zakresie. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach zrównoważonego rozwoju pomiędzy firmami, ocenę podejmowanych wyzwań zrównoważonego rozwoju i jest instrumentem ułatwiającym porządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu. Organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, a partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Za weryfikację odpowiadała firma Deloitte, zaś partnerem medialnym jest „Dziennik Gazeta Prawna”.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

EIOPA: Ubezpieczyciele nie powinni na razie wypłacać dywidend

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) jest zdania, że ubezpieczyciele powinni zawiesić wypłatę dywidendy, dopóki nie będą mieć większego rozeznania o wpływie pandemii na gospodarkę – informuje „Rzeczpospolita”.

Podczas wideokonferencji zorganizowanej przez Instytut Finansów Międzynarodowych (IIF) Gabriel Bernardino, przewodniczący EIOPA, ocenił, że europejskie towarzystwa ubezpieczeniowe na razie nie powinny odstępować od działań podjętych w związku z pandemią ze względu na zbyt dużą niepewność. Jego zdaniem w razie pogłębienia kryzysu sanitarnego Urząd mógłby dać zakładom więcej czasu na odtworzenie rezerw kapitałowych. Szef EIOPA podkreślił, iż ubezpieczyciele powinni zwracać szczególną uwagę na wpływ na swoją płynność wzrostu roszczeń z tytułu zaprzestania działalności, zgłaszanych przez klientów korporacyjnych. Tymczasem, jak przypomina „Rz”, wypłatę dywidendy zapowiedziała AXA. Akcjonariusze mają otrzymać 0,73 euro na akcję, zamiast planowanych wcześniej 1,43 euro. Ubezpieczyciel rozważy propozycję dodatkowej wypłaty po 0,7 euro za IV kwartał, jeśli warunki rynkowe poprawią się. Także Allianz i Generali zapowiedziały wypłatę dywidendy.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 5 czerwca, Piotr Rudzki „EIOPA przeciwny wypłatom dywidendy przez firmy ubezpieczeniowe”
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia/…
(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Ergo Hestia wprowadziła narzędzie do mobilnej likwidacji szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pod koniec maja Ergo Hestia wprowadziła Mobilną Likwidację Szkód (MLS) – specjalną aplikację dla mobilnych likwidatorów szkód. Nowe narzędzie umożliwiło zastąpienie papierowej dokumentacji elektronicznym dokumentem podpisywanym przez klienta na telefonie lub tablecie.

– Od 25 maja rzeczoznawcy Ergo Hestii korzystają z Mobilnej Likwidacji Szkód. System obejmuje obsługę wszystkich zleceń realizowanych w obszarze mobilnym, nawet oceny ryzyka i termowizji – tłumaczy Mirosław Krzewiński, zastępca dyrektora ds. Mobilnej Obsługi Szkód Ergo Hestii. – Aplikacja świetnie się sprawdza zwłaszcza w czasie pandemii, ponieważ  umożliwia obsługę szkód podczas wizji uszkodzonego mienia w obecności klienta z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a wykorzystanie różnych kanałów autoryzacji informacji nie wymaga bezpośredniej interakcji między klientem a rzeczoznawcą mobilnym – dodaje.

Według sopockiego ubezpieczyciela, pierwszy tydzień działania MLS dowiódł, że likwidacja szkody z wykorzystaniem aplikacji odbywa się znacznie sprawniej, a spotkanie z rzeczoznawcą daje lepsze efekty.  Podczas spotkania klient wykonuje mniej czynności, a jego spotkanie z rzeczoznawcą mobilnym trwa krócej niż dotychczas, dzięki czemu może on odwiedzić więcej klientów w ciągu jednego dnia. Dane z podpisanego e-dokumentu trafiają do systemu obsługi szkód. Dzięki temu rzeczoznawca i klient mają do nich błyskawiczny dostęp.

– Tworząc system MLS, zadbaliśmy o dobrą organizację procesów i zrównoważony rozwój – mówi Izabela Chabrowska, dyrektor ds. Obsługi Procesów w Biurze Operacji i Likwidacji Szkód Ergo Hestii. – Wystarczy raz wprowadzić dane, by wielokrotnie na nich pracować. Wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania technologiczne do odczytu danych (kod Aztec), stosujemy narzędzia do automatycznej anonimizacji dokumentów oraz optymalnej orientacji sfotografowanych dokumentów. Aplikacja pozwala nam zrezygnować z aparatów fotograficznych i przenośnych drukarek. Praktycznie do zera ograniczamy zużycie papieru, co ma pozytywny wpływ na środowisko – zaznacza.

System MLS jest zintegrowany z systemem SLS oraz z innymi systemami w infrastrukturze informatycznej Ergo Hestii.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

5 skutecznych sposobów na zdalną sprzedaż

0

Od dawna obserwujemy zmianę oczekiwań klientów i szybką reakcję rynku na nowe potrzeby zakupowe. Ta przemiana musi dotyczyć także ubezpieczeń – klient chce kupować wygodnie, szybko, mieć szeroki wybór. Nie chce tracić czasu na formalności, długą analizę ofert. Proces zakupu ubezpieczenia ma być przyjemny i bezproblemowy.

Nie można dziś zadowolić klienta, pracując tradycyjnie. Z tradycji agent powinien zostawić tylko fachowe doradztwo, bo ta część naszej pracy jest wciąż na wagę złota.

Ofertowanie i sprzedaż – wygodnie w jednym systemie

Przy zdalnej sprzedaży liczy się czas – czas agenta i klienta. Dlatego przygotowanie ofert musi przebiegać sprawnie. Rozwiązaniem dla agenta jest jeden spójny system, który kalkuluje składki kilkunastu TU jednocześnie i pozwala przygotować graficzną ofertę PDF dla klienta.

W tym samym systemie wystawiamy polisę, gdy klient podejmie decyzję. Rozliczenie dokumentów i prowizji także odbywa się wygodnie z jedną firmą.

Aplikacja mobilna – jeszcze łatwiej i szybciej

Czas to pieniądz – wie o tym każdy agent. Dlatego od dwóch lat nasi partnerzy pracują z aplikacją mobilną, która pozwala skanować kod aztec ze zdjęcia dowodu rejestracyjnego, kalkulować składkę komunikacyjną w ekspresowym tempie, wygodnie dodawać zdjęcia do polis autocasco z galerii zdjęć w telefonie.

Z aplikacji można przesłać klientowi przypomnienie o wznowieniu polisy czy badaniu technicznym. Większość partnerów Open Brokers pracuje z aplikacją na co dzień, a do dziś przeprowadzono w niej 8500 kalkulacji polis komunikacyjnych.

Formalności – zdalne RODO oraz IDD

Nowe przepisy nie ułatwiły pracy agentom. Na szczęście dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można sprawnie i wygodnie dopełnić ustawowych formalności. Z systemu Open Brokers wysyłamy do klientów wiadomości e-mail związane ze zgodami RODO oraz obowiązkami wynikającymi z IDD.

Klient otwiera wiadomość, akceptuje oświadczenia jednym kliknięciem, a informacje pojawiają się w systemie. Formalności nie muszą być trudne – można je realizować nowocześnie, szybko i wygodnie.

Wznowienia online – dla wygody klienta i agenta

Wznowienia są ważnym elementem pracy każdego agenta. To na nich buduje się stabilny biznes na lata. Jak sprawić, żeby praca przy wznowieniu np. polisy nieruchomości zajmowała jeszcze mniej czasu?

W Open Brokers od kilku lat wznawiamy polisy online. Klient otrzymuje przygotowaną ofertę automatycznie z systemu i na stronie www podejmuje decyzję o zakupie. Polisę otrzymuje tego samego dnia.

Oferty wysyłamy z odpowiednim wyprzedzeniem, aby żadne wznowienie nie umknęło uwadze agenta. To zwiększa skuteczność, oszczędza czas, a dla klienta jest wygodną i nowoczesną formą zakupu ubezpieczenia.

Szkolenia online – rozwój agenta

Agent potrzebuje aktualnej wiedzy o ubezpieczeniach, a jeśli chce rozwijać sprzedaż, szuka nowych możliwości. W Open Brokers realizujemy nasz autorski program Akademii Ubezpieczeń. 24. edycja przyciąga kolejnych kilkudziesięciu agentów. Kiedyś stacjonarnie – dziś w pełni zdalnie i na żywo pokazujemy nowoczesny świat ubezpieczeń majątkowych i życiowych, aby każdy agent miał szansę rozwijać swoje kompetencje.

W Open Brokers od sześciu lat stawiamy na innowacje dla agentów ubezpieczeniowych. Obserwujemy trendy na rynku i wiemy, że poza doradztwem klienci oczekują od ubezpieczeń czegoś więcej. Dlatego każdego roku wdrażamy kilkanaście kolejnych rozwiązań, które usprawniają pracę agentów, oszczędzają ich czas, a jednocześnie pokazują klientom nowoczesną stronę ubezpieczeń.

Z innowacjami Open Brokers agent szybko zyskuje przewagę nad swoją konkurencją i łatwiej zdobywa kolejne polecenia.

www.openbrokers.pl

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie