Blog - Strona 1391 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1391

Aviva sfinansuje 6 tys. przyłbic ochronnych dla służby zdrowia

0

Aviva sfinansuje zakup 10 nowych drukarek 3D oraz materiałów umożliwiających produkcję 6 tysięcy przyłbic ochronnych przez Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W najbliższych tygodniach trafią one do pracowników służby zdrowia.

Wydział Fizyki UW rozpoczął produkcję przyłbic ochronnych, wykorzystując drukarki 3D dostępne w pracowni Makerspace@UW. Pracują przy tym wolontariusze – studenci, doktoranci i pracownicy Wydziału Fizyki. Wyprodukowali już tysiąc przyłbic. Produkcję finansował do tej pory Wydział Fizyki i darczyńcy indywidualni. Przyłbice otrzymuje na bieżąco personel medyczny i ratownicy zajmujący się chorymi na COVID-19. Wydział Fizyki UW otrzymuje wsparcie za pośrednictwem Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego.

– Wspieramy szlachetną inicjatywę Wydziału Fizyki UW, zwiększamy ich „moce przerobowe”. Nasi bohaterowie – lekarze, pielęgniarki, ratownicy – otrzymają dzięki temu w najbliższym czasie 6 tysięcy przyłbic, aby mogli bezpieczniej przewozić i leczyć pacjentów. To kolejny etap naszego zaangażowania w walce z epidemią – zaznaczył Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

– Wykorzystanie możliwości technicznych Wydziału Fizyki UW zaproponował dr Radek Łapkiewicz, który zainspirował się akcją wykorzystania drukarek 3D zainicjowaną w intrenecie. Postanowiliśmy wykorzystać naszą wiedzę, umiejętności oraz zasoby pracowni Makerspace@UW, aby pomóc ludziom działającym na pierwszej linii frontu walki z pandemią COVID-19. W tym działaniu bardzo ważne jest wsparcie finansowe, umożliwiające zakup materiałów, ale też pokrycie kosztów serwisu oraz zakupu drukarek 3D i innego sprzętu potrzebnego do produkcji środków ochrony, w szczególności przyłbic. Wsparcie Avivy jest dla nas bardzo, bardzo cenne – przyznał prof. Andrzej Wysmołek, koordynator akcji na Wydziale Fizyki UW

W ramach walki z koronawirusem Aviva wspiera równolegle Polski Czerwony Krzyż. Firma sfinansowała zakup środków ochronnych dla 5 tysięcy opiekunek PCK. Umożliwiła też pilny zakup do magazynu PCK dodatkowego sprzętu wspierającego służbę zdrowia. Zaangażowała też swoich pracowników, agentów ubezpieczeniowych i sympatyków do udziału w zbiórce online na rzecz PCK. W najbliższym czasie Aviva przekaże PCK kolejną darowiznę na wsparcie bezpośredniej pomocy żywnościowej dla osób i rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej w wyniku ekonomicznych skutków epidemii. Aviva zapewnia też pracownikom służby zdrowia zaangażowanych w walkę z pandemią COVID-19 specjalne warunki assistance i likwidacji szkód.

(AM, źródło: Aviva)

Inter Polska: 100 tys. zł i 10 tys. maseczek dla pielęgniarek i położnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Inter Polska, ubezpieczyciel branży medycznej, włącza się w akcję Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych ,,Jeśli nie my, to kto? Razem walczmy z koronawirusem! Kupmy niezbędne środki ochrony osobistej dla pielęgniarek i położnych”, przekazując na ten cel 100 tys. zł pomocy oraz dodatkowo 10 tys. medycznych.

Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej dla pielęgniarek, położnych (maseczki, rękawiczki, fartuchy itp.), środków do dezynfekcji oraz bieżące potrzeby związane z pomocą personelowi pielęgniarskiemu w walce z SARS-Cov-2.

– Od prawie 30 lat Inter współpracuje z samorządem pielęgniarek i położnych w tworzeniu kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej związanej z wykonywaniem ich zawodu. Dziś, w tych niezwykle trudnych dniach związanych z epidemią, chcemy wesprzeć najpilniejsze potrzeby personelu medycznego stojącego na pierwszej linii walki z patogenem. Włączając się w akcję NIPiP, pragniemy podziękować wszystkim pielęgniarkom, pielęgniarzom oraz położnym za ich codzienny heroizm, oddanie i ciężką pracę ratującą zdrowie i życie Polaków. Wielokrotnie podkreślałem, że jesteśmy pełni szacunku dla Waszej pracy, ale ta niespotykana do tej pory sytuacja czyni z Was bohaterki i bohaterów – mówi Janusz Szulik, prezes zarządu Inter Polska.

(AM, źródło: Inter Polska)

PZU: Udogodnienia dla klientów w czasie epidemii

0

W związku ze stanem epidemii PZU rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług, oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadza kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów.

– W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

Jednym z ułatwień dla indywidualnych klientów jest możliwość przedłużenia terminu opłaty składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU. 

– Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych, które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem składki bez wychodzenia z domu – wyjaśnia prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU uruchomił też bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Z kolei PZU Zdrowie wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie albo przez połączenie wideo. Firma uruchamia też bezpłatną infolinię psychologiczną dla wszystkich pracowników służby zdrowia. Lekarze, pielęgniarki czy ratownicy medyczni, którzy walczą z koronawirusem, otrzymają fachową pomoc psychologa.

– Obecnie wszyscy jesteśmy narażeni na stres, ale jest grupa, która w sposób szczególny doświadcza skutków epidemii – to pracownicy  służby zdrowia. Wiemy, że wielu z nich nie wraca do swoich domów, nie chcąc narażać swoich bliskich, pracują w ciągłym stresie, pod presją czasu i obostrzeń epidemiologicznych. Nie ma chyba osoby, która nie byłaby im dzisiaj wdzięczna za to, co dla nas robią. Dlatego chcemy dać im specjalne wsparcie – uruchomiliśmy bezpłatną pomoc psychologiczną dla tych, którzy pracują na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Mogą dzwonić codziennie, także w weekendy, porozmawiać, uzyskać poradę. W chwilach napięcia często ważne jest, że ktoś nas po prostu wysłucha – mówi Aleksandra Agatowska.

– O naszej akcji mówimy „PZU Zdrowie dla zdrowia”. Pomoc dla personelu medycznego jest dla nas naturalna, ponieważ jesteśmy częścią polskiego systemu ochrony zdrowia. Zdajemy sobie sprawę z wysiłku i poświęcenia lekarzy, pielęgniarek czy pracowników laboratoriów. Wielogodzinne dyżury w trudnych warunkach, rozłąka z rodziną i bezpośredni kontakt z ludzkimi tragediami mogą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne medyków. Dlatego chcemy temu przeciwdziałać – wyjaśnia pełniąca obowiązki prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.

Psychologowie PZU Zdrowie mają doświadczenie w zdalnej pomocy psychologicznej. To eksperci pracujący m.in. w Ogólnopolskim Telefonie Zaufania, Ogólnopolskim Telefonie „Niebieska Linia”, Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, Fundacji Nagle Sami oraz Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Natomiast TFI PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. 

PZU SA zrezygnował zaś z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają naprawy w ramach ubezpieczenia.

– Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego zachęcamy naszych klientów. Mogą korzystać z naszych usług za pośrednictwem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie pzu.pl i infolinii – przypomina Aleksandra Agatowska. Pomocą zdalną służy również 5600 agentów PZU w całej Polsce.

 (AM, źródło: PZU)

UNIQA wesprze łódzkie szpitale

0

UNIQA Polska włącza się w walkę z epidemią COVID-19. Ubezpieczyciel sfinansuje zakup najpotrzebniejszych materiałów ochronnych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. dr. Wł. Biegańskiego. Przeznaczy na ten cel 100 tys. zł.

– Naszym podstawowym zadaniem jest pomaganie. To jest misja każdej firmy ubezpieczeniowej. W obecnej, niesłychanie trudnej sytuacji liczy się każde wsparcie na pomoc walczącym z koronawirusem. Jako jedyny ubezpieczyciel z siedzibą w Łodzi zdecydowaliśmy o udzieleniu wsparcia finansowego dla zakaźnego szpitala jednoimiennego właśnie w tym mieście – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes spółek UNIQA Polska. – Maseczki, fartuchy, rękawiczki, kombinezony ochronne to dziś najbardziej potrzebne wsparcie dla lekarzy, pielęgniarek i innych pracowników medycznych. Stoją oni dziś na pierwszej linii walki z epidemią. I należą się im ogromne słowa uznania – dodaje.

UNIQA Polska uruchomiła też zbiórkę pieniędzy wśród pracowników (firma też dołoży się do niej). Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną przekazane Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, który wykonuje testy na koronawirusa. Ma on obecnie problem z wyposażeniem swojego personelu w środki ochrony indywidualnej.

– Bezpieczeństwo naszych pracowników było dla nas priorytetem od początku. Bezpieczeństwo pracowników szpitali to nasze wspólne bezpieczeństwo. Dzięki niezbędnym środkom ochrony mogą wykonywać swoją pracę, czyli ratować zdrowie i życie innych ludzi. Wierzę, że wraz z naszymi pracownikami możemy pomóc – mówi Jarosław Matusiewicz.

Dodatkowo UNIQA Polska przekaże laptopy dla podopiecznych domu dziecka w Skierniewicach. Placówkę wspierają pracownicy od 2013 roku. Obecnie w placówce przebywa 29 dzieci, które potrzebują komputerów do nauki online.

(AM, źródło: UNIQA)

Euler Hermes: Niemcy czeka wstrząs na rynku pracy

0

Z początkiem marca wydawało się, że kryzys gospodarczy wywołany przez koronawirusa nie dotknął niemieckiego rynku pracy, gdy bezrobocie zanotowało niewielki spadek w porównaniu z poprzednim miesiącem. Analitycy Allianz i Euler Hermes uważają, że nie wolno jednak dać się zwieść ostatnim danym, wyglądającym jak „cisza przed burzą”, która gwałtownie zakończy cud niemieckiego rynku pracy.

Ostatnie statystyki rynku pracy z datą graniczną na 12 marca nie odzwierciedlają jeszcze coraz bardziej agresywnych środków ograniczających rozprzestrzenianie pandemii wprowadzanych w kolejnych dniach miesiąca. W związku z tym szybki wzrost bezrobocia w Niemczech w kwietniu i maju jest wręcz przesądzony. Rzeczywisty zakres zakłóceń gospodarczych będzie widoczny przede wszystkim w liczbie pracowników, którzy przeszli na Kurzarbeit, czyli skrócony czas pracy, która w nadchodzących miesiącach powinna pozostawić daleko w tyle wielkości obserwowane podczas wielkiego kryzysu finansowego. Już w drugim kwartale 2020 r. nie tylko wartość szczytowa z połowy 2009 r. wynosząca 1,5 mln, ale także ostatnie szacunki rządowe 2,35 mln pracowników na Kurzarbeit mogą zostać przekroczone. Allianz i Euler Hermes szacują, że silne załamanie gospodarki w I poł. 2020 r. może narazić na ryzyko nawet 12 mln miejsc pracy w Niemczech.

Korzystając z doświadczenia Chin, w podstawowym scenariuszu ekonomiści Allianz i Euler Hermes przygotowali model szoku gospodarczego, z pełną blokadą obowiązującą jeden miesiąc, a także dwa miesiące, jak również przy założeniu, że wdrożone działania ograniczające rozprzestrzenianie pandemii okażą się sukcesem, następującym po nim częściowym ożywieniem gospodarczym w kształcie litery U.

– W końcu wprawdzie „efekty dogadania” są pewne, podmioty gospodarcze będą prawdopodobnie w pierwszej kolejności konsumować i inwestować z pewną dozą ostrożności, podczas gdy niektóre łańcuchy dostaw mogą wymagać naprawy. Uwzględniliśmy również łagodzące efekty zastosowania politycznych petard – wyjaśnia Katharina Utermohl, starsza ekonomistka Allianz na Europę.

W scenariuszu podstawowym gospodarka niemiecka prawdopodobnie skurczy się o -1,8% w 2020 r. w przypadku jej zatrzymania na jeden miesiąc i o -5%, jeżeli przerwa potrwa 2 miesiące. Nawet w przypadku takiego względnie krótkiego bezruchu stopa bezrobocia odnotuje pierwszy wyraźny wzrost od początku lat dwutysięcznych, przebijając przynajmniej tymczasowo poziom 6%. To oznacza koniec niezwykłego biegu rynku pracy w Niemczech przez ostatnie 15 lat, który odnotował obniżenie stopy bezrobocia o ponad połowę od 2006 r. – z 10,8% do 5% w 2019 r. – i który nie drgnął ani w czasie wielkiego kryzysu finansowego, ani kryzysu związanego z długiem państwowym w strefie euro. Mimo wzrostu bezrobocia w 2020 r. zatrudnienie powinno pozostać w znacznym stopniu na stabilnym poziomie w scenariuszu podstawowym.

– W podstawowym scenariuszu opracowanym przez Allianz i Euler Hermes wyłania się duże ryzyko pogorszenia sytuacji. Nie można wykluczyć przedłużającego się kryzysu zdrowotnego z ewentualnymi ponownymi zakażeniami. To oznaczałoby, że granice pozostaną zamknięte i górę wezmą przejściowe środki ograniczające rozprzestrzenianie epidemii. Im dłuższa przerwa w gospodarce, tym trudniejsze ponowne uruchomienie silnika wzrostu i większe prawdopodobieństwo zmaterializowania się gwałtownego pogorszenia sytuacji. W takim scenariuszu szacujemy, że niemiecki PKB zmniejszy się o -7%, a stopa bezrobocia wzrośnie do ponad 7% w 2020 r. z liczbą osób bezrobotnych przekraczającą 3 miliony – przewiduje Katharina Utermohl.

(AM, źródło: Multi AN)

CORONA ENGLISH NEWSLETTER :-) (1)

0

by www.premium-english.pl

Hi All,

I hope you are well 🙂 .  Since our only chance of contact now is through online tools, I had an idea of starting an online Corona English Newsletter, featuring a word of the week. So that we don’t get out of practice 🙂 .

Our first word of the week is CONTAINMENT 🙂

According to the definition, containment means “the action of keeping something harmful under control or within limits.”  For obvious reasons, this is a word which is used on daily basis nowadays in the context of containment of the epidemic.

Take a look at a sample use:

The government adopted strict containment measures to avoid the spread of the virus.
Rząd podjął rygorystyczne środki w celu opanowania (epidemii) aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa.

The word can also be used as a verb: to contain:

We need to do all we can to contain the epidemic.
Musimy zrobić wszystko co możliwe, aby powstrzymać epidemię.

Boris Johnson says that Great Britain’s tactic for tackling the virus can be summed up in 4 words: ‘contain, delay, research and mitigate’
(opanować, opóźnić, zbadać, minimalizować skutki).

In business, we can use this word in the following contexts:

We need a new cost-containment strategy.
Risk should be contained as soon as possible.
Reinsurance is one of the ways in which a risk can be contained. 

Having a good health insurance plan is also an advisable risk-containment strategy.

I hope we all stay healthy and I  encourage all of you to join our online lessons. It’s a unique opportunity to practice conference calls 🙂 .

See you when the epidemic is CONTAINED 🙂 .

Małgorzata Kulik

Masz pytania? Napisz office@premium-english.pl

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 15/2020

0

Concordia PolskaGrupa Generali: Siłą Concordii jest profesjonalizm pracowników i agentów – str. 4

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Ubezpieczenia przedstawiły propozycję dla klientów na czas pandemii – str. 5

Aleksandra Wysocka: Inspiracje. Nie mogą ci zabronić czytania tego, co chcesz – str. 5

Grupa Generali: Wysokie współczynniki wypłacalności spółek – str. 6

Unum Życie: Spadek rocznych zysków pomimo wzrostu sprzedaży – str. 6

Dorota Bartkowska, Compensa: Ubezpieczenia zdrowotne w Compensie w czasach pandemii 7

PZU: Cyberochrona dla małych i średnich przedsiębiorstw – str. 8

Iwona Szczęsna, PIU: Europejskie projekty ubezpieczeniowe a Covid-19 – str. 10

PIU: rekomendacje działań proklienckich dla rynku ubezpieczeń – str. 11

Generali, Proama, Concordia: Z myślą o klientach w czasie epidemii – str. 12

SIGNAL IDUNA: Które ubezpieczenia chronią w razie zarażenia koronawirusem? – str. 13

Adam Uszpolewicz, Aviva: Trzymiesięczna prolongata w opłacaniu składek – str. 13

Nationale-Nederlanden, AXA, Generali: Zdalna sprzedaż ubezpieczeń na życie już działa – str. 14

Warta: Majątek i życie na odległość – str. 15

KPMG: Hakerzy wykorzystują Covid-19 do wyłudzania danych – str. 16

Mondial Assistance: Porady lifestyle’owe na czas epidemii – str. 17

Sławomir Dąblewski: Wnioski z raportu GUS. Służba zdrowia na łopatkach – str. 18

Global Data: Prognoza wzrostu na okres 2019–2023. Chińska branża ubezpieczeniowa zdrowa pomimo wirusa – str. 19

Euler Hermes obniżył rating ryzyka Polski – str. 20

Adam Kubicki: Najczęstsze powody porażek biznesowych – str. 22

Rzecznik Finansowy: Akcja na rzecz bezpieczeństwa klientów rynku finansowego w czasie epidemii

0

„Finanse w czasie koronawirusa – zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu” – pod takim hasłem ruszyła akcja, w ramach której Rzecznik Finansowy (RzF) będzie przyjmować i analizować zastrzeżenia klientów do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią. Uruchomione zostały specjalne infolinie dla spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych oraz bankowo-kapitałowych, a także specjalny adres e-mail, pod którymi będą zbierane informacje o pojawiających się nieprawidłowościach. Posłużą one RzF do systemowego zapobiegania rozprzestrzenianiu się nieuczciwych praktyk instytucji finansowych.

– W ostatnim czasie dostajemy coraz więcej zapytań telefonicznych i e-mailowych od zdezorientowanych klientów instytucji finansowych. Sygnalizują oni różne obawy i potrzeby wynikające z obecnej sytuacji. Stąd decyzja o utworzeniu dedykowanej infolinii telefonicznej i adresu e-mail. Chcemy tą drogą zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i szybko reagować – mówi Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.

Podkreśla, że jego eksperci nie będą doradzali w indywidualnych sprawach w kwestii zawarcia umowy czy też aneksu.

– Istotą akcji jest, żeby na podstawie indywidualnych sygnałów zidentyfikować szkodliwe praktyki w obszarze finansów, które potencjalnie mogą dotyczyć wielu osób. Informacje trafiające tą drogą będą podstawą do tzw. działań systemowych, czyli wystąpień do instytucji finansowych z żądaniem wyjaśnień i zmiany praktyki dolegliwej dla ogółu klientów – mówi Mariusz Golecki.

Najczęściej pojawiające się pytania i problemy czy zastrzeżenia do konkretnych warunków umów będą publikowane na stronie Rzecznika oraz jego profilu na Facebooku. Ma to ułatwić klientom podejmowanie indywidualnych decyzji.

RzF spodziewa się też sygnałów o pojawieniu się ofert budzących wątpliwości co do bezpieczeństwa finansowego obywateli czy nawet wręcz prób oszustw.

– Będziemy je traktować priorytetowo i niezwłocznie informować właściwe organy oraz nagłaśniać takie praktyki w mediach – mówi Mariusz Golecki.

Informacje na temat spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych przyjmowane są pod numerem: 22 333 73 37 oraz adresem e-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl

AM, news@gu.home.pl

(źródło: EuCO)

Wolimy rosnąć, niż się bać

0
Adam Malinowski

Rozmowa z Adamem Malinowskim, członkiem zarządu, i Michałem Cabajem, dyrektorem Biura Sprzedaży Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA

Aleksandra E. Wysocka: – Jak poradziliście sobie z transformacją do ubezpieczeń zdalnych?

Adam Malinowski: – Chyba wszyscy menedżerowie na całym rynku po raz pierwszy zmagają się z kryzysem na taką skalę. To, co buduje mnie osobiście jako członka zarządu SIGNAL IDUNA, to fakt, jak ludzie niesamowicie potrafią współdziałać. Gdy trzeba działać błyskawicznie, przestaje mieć znaczenie, kto jest członkiem zarządu, kto dyrektorem, a kto specjalistą. Wszyscy dokładamy starań, by spółka działała zdalnie. I widzę już pozytywne efekty.

Rzeczywiście, branża postawiona pod ścianą przezwycięża swoje ograniczenia, których od lat rozwiązać się „nie dało”.

A.M.: – To dotyczy również nas. W dwa dni przeprowadziliśmy coś, nad czym spółka debatowała trzy lata. Teraz pracujemy w 95% zdalnie. Zostało kilka procesów offline, jak obsługa dokumentów i korespondencji, pewne obszary likwidacji szkód, ale nad tym również pracujemy. I w tym wyjątkowym trybie działamy tak samo skutecznie jak zawsze! Zarówno w części życiowej, zdrowotnej, jak i turystycznej. Kilka dni temu organizowaliśmy pomoc dla klientów uwięzionych na Malediwach i we Włoszech.

Michał Cabaj: – Jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne, to wychodząc naprzeciw sytuacji, zdecydowaliśmy się na udostępnienie telemedycyny wszystkim klientom ubezpieczeń zdrowotnych indywidulanych i grupowych bez żadnych dopłat, żeby każdy potrzebujący mógł skorzystać z konsultacji medycznej.

Koronawirus przerwał cykl spotkań z agentami w terenie. Co dalej?

A.M.: – Kolejne wyzwanie! Roadshow zaczął się świetnie. Na każdym spotkaniu było kilkudziesięciu pośredników, a odzew był wyjątkowo pozytywny. Oczywiście sytuacja wymusiła na nas odwołanie wszystkich spotkań stacjonarnych, ale wcale z nich nie rezygnujemy. Przechodzimy w tryb wideokonferencyjny i wszystko wskazuje na to, że zainteresowanie agentów i brokerów nie tylko się nie zmniejszy, ale wręcz zwiększy. Już teraz dostaliśmy dodatkowe zamówienia na szkolenia dedykowane od kilku multiagencji.

Wiele towarzystw poprzestaje na narzędziach typu e-mail i telefon. Moim zdaniem to za mało, dlatego wprowadzamy wideokonferencje, bliższe spotkaniom face to face, których nasza branża tak bardzo potrzebuje.

Tylko w ostatnim tygodniu marca poprzez wideokonferencje przeszkoliliśmy ponad 300 osób z nowego SIGnetu.

Jak przebiega praca w terenie?

M.C.: – Nie składamy broni! Przeciwnie, jesteśmy jeszcze bardziej efektywni i spotykamy się z agentami jeszcze częściej, wykorzystując nowe technologie. Wspieramy zdalne zwieranie polis. Ubezpieczenia utrzymują się ze sprzedaży i nie możemy ani nie powinniśmy jej zatrzymywać. Moim celem jest zwiększenie sprzedaży i zwiększenie zaangażowania pośredników!

A.M.: – Wszyscy się uczymy. W trybie offline miałem odprawę z menedżerami raz w tygodniu. Teraz odbywa się ona codziennie o godz. 8 rano. Spotykamy się wszyscy przed monitorami, biznesowo ubrani i nastawieni na realizację konkretnych celów. Wydaje mi się niezwykle istotne, żeby wczasach home office umiejętnie rozdzielić przestrzeń prywatną i zawodową. Od tego zależy nasza efektywność.

Michał Cabaj

23 marca ruszył nowy system sprzedażowy SIGnet. Które produkty SIGNAL IDUNA są już w 100% dostępne online?

M.C.: – SIGnet działa! Wdrażamy etapami każdego dnia kolejną grupę pośredników. Do końca pierwszego tygodnia kwietnia wdrożymy całą sieć. Zaczęliśmy od terminowego ubezpieczenia na życie, grup otwartych, w tym grupy otwartej SIgo oraz ubezpieczenia NNW. Już teraz widzimy zwiększone zainteresowanie produktami ochronnymi. W kolejnych etapach do SIGnetu dołączą ubezpieczenia zdrowotne.

Pracujemy też na tym, by móc pracować wyłącznie na skanach, bez potrzeby dosyłania fizycznego dokumentu z podpisem. Oczywiście z zachowaniem wszystkich zasad dotyczących RODO i bezpieczeństwa danych.

Czy na wirtualny roadshow można się zgłosić?

M.C.:  – Zapraszamy! Można się zgłosić e-mailowo michal.cabaj@signal-iduna.pl.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Zdalne zarządzanie zespołem w multiagencji

0
Marcin Konopka

Właściciele multiagencji i osoby zarządzające sieciami sprzedaży zastanawiają się, jak poradzić sobie w czasach narodowej kwarantanny, kiedy nie jest możliwy kontakt osobisty ze współpracownikami. Oczywiście, wykorzystujemy standardowe narzędzia pracy, jak telefon i e-mail, ale z pewnością jest to czasochłonne.

Przechodzimy w tryb pracy zdalnej, a to może wiązać się z pracą w domu w obecności dzieci i innych bliskich. Często jest to doskonałym rozpraszaczem. Wymieszanie życia zawodowego z prywatnym dla wielu z nas nie jest proste i może mieć wpływ na motywację i ogólne wyniki sprzedażowe.

Zwykle też zastanawiamy się, jak ta cała sytuacja wpłynie na naszą branżę i biznes. Teraz jest ten czas, kiedy przymusowo przechodzimy wiele zmian. Wymaga to szybkiego działania i podejmowania właściwych decyzji. Kluczowym elementem tej układanki będzie silne wsparcie sieci sprzedaży, aby utrzymać jej dotychczasowy poziom.

Kiedy z zewnątrz docierają do nas złe wiadomości, osobiście mam dla branży kilka dobrych.

1. Zespoły w branży ubezpieczeniowej są znacznie lepiej przygotowane do pracy zdalnej niż te w innych branżach. Wynika to z pewnością z modelu biznesowego, prowizyjnego sposobu wynagradzania i z pracy w terenie lub w oddziałach multiagencji, które są rozsianie po Polsce.

2. Klienci nadal muszą się ubezpieczać, a czas epidemii i kryzysu częściej skłania do zabezpieczenia naszego życia i zdrowia lub do głębszej refleksji.

3. Według ekspertów branża ubezpieczeniowa jest tą, która nie ucierpi na kryzysie, ale wręcz może zyskać. Duży wpływ na to mają dwa wyżej wymienione punkty.

Wyodrębniłem dwa rodzaje narzędzi, które znacznie ułatwiają zdalną pracę i zarządzanie zespołem, co z pewnością przełoży się na utrzymanie wyników sprzedażowych. Komunikacja i wsparcie dla wielu z nas jest obecnie kluczowym elementem. Ciągle zadajemy sobie pytanie, jak to będzie i co teraz robić, żeby nie stracić swojego obecnego biznesu, dochodu.

1. Skype, ZOOM, Google Meets to narzędzia, które będą służyły nam do wideo-komunikacji. Dzięki temu możemy odbywać codzienne odprawy zespołu i być w stałym kontakcie, który jest z pewnością skuteczniejszy niż korzystanie z komunikatorów. Chociażby ze względu na to, że możemy się nawzajem zobaczyć. Możemy rozmawiać przy wykorzystaniu smartfona lub komputera. Dzięki możliwości udostępnienia ekranu jesteśmy w stanie pokazać kluczowe informacje na naszym ekranie lub przygotowaną prezentację przy okazji prowadzenia szkolenia.

2. Intranet – to narzędzie do prowadzenia komunikacji dla rozproszonych sieci sprzedaży. Czyli dla multiagencji posiadających oddziały lub współpracowników pracujących na co dzień poza centralą firmy. Najłatwiej zobrazować to narzędzie, mówiąc, że jest to firmowy Facebook. Mimo wszystko warto wiedzieć, że nie jest to dosłowne określenie, ponieważ nie jest to zwykły portal, w którym przekazujemy sobie przeróżne komunikaty czy mniej istotne informacje.

Sam wygląd i pewne funkcje są zachowane, a całość wykorzystywana do komunikacji biznesowej. W tym miejscu możemy wymieniać się skutecznie wiedzą czy prowadzić dyskusję w utworzonych grupach. Do podstawowych funkcji zaliczamy: bazę dokumentów firmowych, gdzie np. zamieszczane są o.w.u., regulaminy i wszystkie inne dokumenty, które są potrzebne do bieżącej pracy z klientami lub też wewnątrz firmy.

Dodatkowo system zawiera moduły przeznaczone dla ubezpieczeń, takie jak np. e-learning, w którym mogą być realizowane ścieżki szkoleniowe i przeprowadzamy testy wiedzy zgodnie z wymogami IDD. Bardzo dobrze sprawdza się taki moduł przy wprowadzaniu nowych produktów.

Intranet to sprawny przepływ informacji w firmie, zatrzymanie wewnątrz niej przekazywanej wiedzy, wzajemne uczenie się, realizowanie wymogów szkoleniowych czy zdalny dostęp do dokumentów firmowych, co świetnie zastępuje dyski internetowe, takie jak Dropbox czy dysk Google Drive. To elementy, które pozwalają zachować całość w jednym miejscu, bez konieczności rozpraszania zdalnej komunikacji pomiędzy inne narzędzia.

Obecnie rynek zmusza nas do szybkiej i natychmiastowej reakcji, a więc należy stosować gotowe i przystosowane narzędzia. Decyzja o sposobie komunikacji i zarządzaniu powinna być wręcz natychmiastowa, aby skutecznie podejmować dalsze działania.

Marcin Konopka
prezes zarządu Berg System

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie