Blog - Strona 1431 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1431

Open Life udoskonaliło internetową platformę do zgłaszania roszczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z początkiem roku Open Life uruchomiło nową wersję e-roszczenia.openlife.pl – platformy do zgłaszania roszczeń online, która jest dostępna również na urządzeniach mobilnych.

Według ubezpieczyciela, najistotniejszą cechą serwisu jest ograniczenie do minimum ilości informacji niezbędnych do rozpatrzenia roszczenia. Nowy proces Open Life wymaga jedynie numeru rachunku bankowego, adresu i wymaganych przez prawo oświadczeń. – Naszym marzeniem jest, by ograniczyć zgłoszenie roszczenia do samego przesłania niezbędnych dokumentów. Niestety ze względu na różne wymogi prawne jesteśmy zmuszeni zapytać o pewne informacje osobę zgłaszającą, odebrać od niej stosowne oświadczenia. Zakres tych informacji ograniczyliśmy do niezbędnego z punktu widzenia wymogów formalnych minimum – mówi Emilia Niewiatowska, kierownik projektu w Departamencie Roszczeń i Oceny Ryzyka Open Life.

Pozostałe informacje pozyskiwane są przez aplikację e-roszczenia.openlife.pl dzięki nowo zastosowanym rozwiązaniom, w szczególności OCR-owaniu dokumentów. Open Life wdrożyło również usługę uwierzytelniania zgłaszających z wykorzystaniem mojeID, która pozwoli w szybki i bezpieczny sposób weryfikować tożsamość klientów. Nowa platforma e-roszczenia.openlife.pl ma również przyjazny interface z poziomu urządzeń mobilnych. Z nowego formularza będzie można łatwo korzystać za pomocą smartfonów czy innych urządzeń przenośnych. Uproszczone ekrany i intuicyjna grafika prowadzą krok po kroku przez proces zgłoszenia roszczenia.

Narzędzie umożliwia Open Life automatyczną rejestrację zgłoszeń i tym samym przyśpiesza proces uzupełniania danych osobowych. System segreguje tematycznie rodzaj roszczenia, co w przyszłości może prowadzić do rozwoju automatyzacji wypłaty świadczeń z wybranych ryzyk, oraz oszczędza czas weryfikacji tożsamości i załączonej dokumentacji.

– Wierzę, że dzięki nowemu rozwiązaniu proces zgłaszania roszczeń będzie jeszcze przyjaźniejszy dla naszych klientów – komentuje Krzysztof Bukowski, prezes Open Life – Zaawansowane wykorzystanie robotyzacji pozwoli też na efektywniejsze wykorzystanie czasu pracowników w obszarze obsługi klienta – dodaje.

(AM, źródło: Open Life)

UFG otrzymał 130 mln zł z tytułu kar za brak OC

0

W 2019 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) wystosował o ponad 30 tysięcy wezwań o zapłacenie kary za brak OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) więcej niż miało to miejsce w 2018 r. – podała interia.pl.

Powołując się na wstępne dane Funduszu, portal poinformował, że w 2019 r. z UFG wypłynęło ok. 126 tys. wezwań o zapłacenie kary za brak OC ppm. W 2018 r. wysłano 93,1 tys. takich pism. Aleksandra Biały, rzecznik prasowy UFG, wyjaśnia, że wzrost liczby wezwań jest zasługą doskonalenia systemowych kontroli dokonywanych w oparciu o dane z CEPiK-u i ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych OI UFG.

W minionym roku do kasy Funduszu wpłynęło ok. 130 mln zł z tytułu kar za niedopełnienie obowiązku ubezpieczeniowego w zakresie OC. W poprzednim roku było to 94,1 mln zł.

Więcej:

https://biznes.interia.pl/…

(AM, źródło: Interia.pl)

Agencja mediowa Orlenu i PZU realizuje pierwsze zlecenia

0

Utworzona przez PKN Orlen i PZU agencja mediowa Sigma BIS realizuje już projekty komunikacji marketingowej oraz pozyskała zleceniodawców zewnętrznych. Firma jest w trakcie przygotowywania kolejnych projektów dla innych partnerów.

– Nasza globalna działalność i obecność w ponad 100 krajach na całym świecie determinuje podejście do działań komunikacyjnych. Musimy skutecznie budować przekaz i spójnie pozycjonować naszą markę na wszystkich rynkach, dlatego zdecydowaliśmy o przesunięciu budżetów komunikacyjnych i marketingowych do własnego podmiotu. Wpisujemy się w ten sposób w globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, zwiększając tym samym efektywność wydatków i generując konkretne oszczędności – podkreśla Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu, który współtworzył  strukturę i strategię agencji mediowej w koncernie.

Sigmą BIS kierują menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem mediowym, reklamowym, marketingowym i zarządczym. Artur Muszkiet jest odpowiedzialny za obszar digital, technologię i content marketing, natomiast Tomasz Jakubiak za badania rynkowe. Anna Milewska jest ekspertem w zakresie planowania i zakupu mediów, a także strategii, negocjacji i zarządzania. Na czele spółki stoi Tomasz Michalski, dotychczasowy dyrektor działu wspomagania zarządu Apella.

Sigma Bis realizuje już pierwsze zamówienia dla klientów zewnętrznych. Duże zlecenie dla Narodowego Banku Polskiego zostało wykonane jeszcze w grudniu 2019 r. Jak podał serwis press.pl, agencja została również wybrana w drodze przetargu do współpracy z PZU Zdrowie. – Zwiększenie efektywności inwestycji w obszarze komunikacji i marketingu będzie miało bezpośrednie przełożenie na realizację celów biznesowych naszych akcjonariuszy. Środki, które dotąd zasilały budżety domów mediowych, teraz pozostaną w Grupie Orlen i PZU. Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku. Z powodzeniem udało nam się już zrealizować pierwszy projekt dla NBP – kampanię informacyjno-edukacyjną „Historie polskiego złota”– mówi Anna Milewska, dyrektor nadzorujący Sigmy BIS.

(AM, źródło: PKN Orlen, press.pl)

Allianz: Firmy coraz bardziej boją się cyberprzestępczości i zmian klimatu

0

Cyberprzestępczość stwarza największe ryzyko dla działalności biznesowej w globalnej skali – wynika z dziewiątej edycji Barometru Ryzyk Allianz 2020. W rankingu dynamicznie pną się w górę również zmiany klimatu. – Ryzyka cybernetyczne i zmiany klimatu to dwa istotne wyzwania, które firmy muszą uważnie obserwować w nadchodzącej dekadzie – mówi Tomasz Kryłowicz z Allianz Polska.

– To już dziewiąta edycja raportu Barometr Ryzyk Allianz i na jej podstawie możemy zobaczyć, jak zmieniało się postrzeganie ryzyk biznesowych w ostatnich latach. Pierwszą zmianą są incydenty cybernetyczne. Jeszcze siedem lat temu były daleko poza pierwszą dziesiątką największych zagrożeń. Wtedy tylko 6% respondentów wskazywało na nie jako na istotne zagrożenie dla przedsiębiorstw. Obecnie są numerem jeden. Prawie 40% badanych postrzega incydenty cybernetyczne jako główne zagrożenie dla ich działalności – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Kryłowicz, dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Allianz Polska.

Cyberprzestępczość wyprzedziła najczęściej wskazywane do tej pory zagrożenie, jakim były przerwy w działalności gospodarczej. Obecnie wskazuje na nie 37% respondentów, podczas gdy incydentów cybernetycznych obawia się już 39%.

– Wynika to z faktu, że firmy coraz częściej polegają na nowych technologiach informatycznych, połączeniu z internetem i oferowaniu swoich usług online. Wiąże się z tym większa podatność i ekspozycja na ataki cybernetyczne. A te są coraz bardziej kosztowne dla firm. Mają też coraz większy zasięg – międzynarodowy, a czasem także globalny – mówi Tomasz Kryłowicz.

Po cyberprzestępczości i zagrożeniach związanych z przerwami w działalności gospodarczej na trzecim miejscu (27%) znalazły się ryzyka dotyczące zmiany legislacji i przepisów prawnych obciążających przedsiębiorstwa. Co istotne, w rankingu ryzyk biznesowych dynamicznie pną się w górę również zmiany klimatu (17%).

– Ryzyko regulacyjne i zmiany w przepisach dotyczą nie tylko krajów w trakcie transformacji, a do takich wciąż należy Polska, ale również bardzo dojrzałych gospodarek. Tutaj można wymienić np. wojny handlowe między Chinami i USA albo brexit, który dotknie stabilnej gospodarki Wielkiej Brytanii. Z kolei zmiany klimatyczne są dostrzegane, gdyż wśród firm rośnie świadomość, że ocieplenie klimatu będzie miało dramatyczny wpływ także na biznes. Organizacje pozarządowe o międzynarodowym zasięgu, ale również twórcy prawa, chcą przeciwdziałać zmianom klimatu, planując wprowadzenie nowych przepisów w tym zakresie – mówi Tomasz Kryłowicz.

Jak podkreśla, incydenty cybernetyczne i zmiany klimatu budzą obawy przedsiębiorstw, ponieważ są to jeszcze relatywnie nowe zagrożenia i nie wiadomo, jak będą się rozwijać. Firmy nie wypracowały jeszcze dostatecznych narzędzi do radzenia sobie z nimi.

– Chodzi nie tylko o straty finansowe i operacyjne, lecz także o utratę reputacji marki, jeżeli np. nastąpi wyciek danych osobowych w danej firmie albo okaże się, że przedsiębiorstwo postępuje w sposób nieetyczny w zakresie zmian klimatu – mówi Tomasz Kryłowicz.

Więcej na temat raportu Allianz:

(AM, źródło: Newseria)

A.M. Best: Koronawirus groźniejszy dla reasekuratorów niż ubezpieczycieli

0

W obecnej sytuacji zagrożenia koronawirusem reasekuratorzy mogą być narażeni na wyższy poziom ryzyka niż ubezpieczyciele życiowi i zdrowotni, jako że z ich profili ryzyka wynika wyższa ekspozycja na ryzyko śmiertelności i zachorowalności.

W raporcie „Koronawirus wskazuje na znaczenie stress testów” stwierdzono, że ogólnie rzecz biorąc, sektor życiowo-zdrowotny może ponosić koszta stressu śmiertelności i zachorowalności, chociaż ubezpieczyciele muszą być w stanie kwantyfikować wszystkie aspekty pandemii, w tym ryzyka ekonomiczne i operacyjne. Większość firm życiowych i zdrowotnych przygotowuje się na ryzyka pandemiczne, przeprowadzając stress testy dla rozmaitych modelowych założeń. Dodatkowo, ubezpieczyciele z przetestowanymi ekonomicznymi modelami kapitałowymi są na lepszej pozycji, by połączyć wpływ kurczącego się PKB ze wzrostem śmiertelności i zachorowalności. Zarządzanie ryzykiem przedsiębiorstwa pozostaje krytycznym aspektem radzenia sobie firm z tymi zdarzeniami. Best zauważa, że reasekuratorzy na ogół mają większą ekspozycję na ryzyko śmiertelności i zachorowalności i mogą utrzymywać 40% lub więcej wymaganego kapitału na te ryzyka przed dywersyfikacją. Podejmując wysiłek zminimalizowania koncentracji tych ryzyk, globalni reasekuratorzy poszerzają swoją ekspozycję na ryzyko, aby włączyć rozwiązania finansowe czy rozwiązania z obszaru zarządzania aktywami.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Chiny: Znikoma penetracja ubezpieczeń zdrowotnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przewiduje się, że ubezpieczenia zdrowotne w Chinach wykażą wzrost z 437,4 mld juanów (64,7 mld dol.) w 2017 r. do 921,1 mld juanów (136,6 mld dol.) w 2022 r.

Ubezpieczenia zdrowotne, które stanowią 30% całego biznesu ubezpieczeń ogólnych w Chinach, są linią ubezpieczeń o najszybszym wzroście w kraju. Bezpośrednia składka przypisana z ubezpieczeń zdrowotnych wykazała w latach 2013–2017 złożoną roczną stopę wzrostu wynoszącą 41,2%. Na lata 2017–2022 przewiduje się wzrost 16,1%. Przewiduje się również, że penetracja ubezpieczeń zdrowotnych w Chinach wzrośnie z 0,53% w 2017 r. do 0,74% w 2022 r. Dane pochodzą z raportu Global Data przedstawiającego trendy i możliwości w chińskich ubezpieczeniach ogólnych, do 2022 r.

(AC, źródło: GlobalData)

Euler Hermes: Globalny poziom PKB wyniesie 2,4% w 2020 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ekonomiści Euler Hermes prognozują, że w 2020 r. globalny wzrost gospodarczy osiągnie poziom 2,4%, by wzrosnąć do 2,8% w 2021 r.

W ocenie ekspertów ubezpieczyciela napięcia handlowe pomiędzy USA i Chinami powinny pozostać pod kontrolą. Ich zdaniem eskalacja taryf jest mało prawdopodobna w roku wyborczym. Dlatego przewidują niski wzrost obrotów handlowych na poziomie 1,8% w 2020 r. i 2,5% w 2021 r. Prognozy Euler Hermes przewidują również, że bez względu na to, kto wygra wybory prezydenckie, Stany Zjednoczone powinny wdrożyć większe bodźce stymulujące w 2021 r. i przeć nawet do większego zadłużenia publicznego i zadłużenia przedsiębiorstw.

Według ekonomistów ubezpieczyciela Chiny nie będą stymulować gospodarki globalnej. Wzrost PKB Państwa Środka powinien osiągnąć poziom 5,9% w 2020 r. i 5,8% w 2021 r. dzięki umiarkowanym bodźcom monetarnym i fiskalnym. I zdaniem Euler Hermes to wystarczy, aby osiągnąć wiodący cel podwojenia PKB z 2010 r. do 2020 r., ale obecne spowolnienie nie powinno ulec odwróceniu.

Prognoza ekspertów ubezpieczyciela przewiduje również, że gospodarka w strefie euro powinna rosnąć poniżej jej potencjalnego tempa 1,4% w latach 2020–2021, ponieważ wyzwania sektora samochodowego będą dominować, podczas gdy prognozuje się, że wydatki fiskalne pozostaną tylko na umiarkowanym poziomie. Polityki pieniężne pozostaną akomodacyjne w większości krajów, oferując sieć bezpieczeństwa dla wzrostu i rynków, natomiast rozległe niepokoje polityczne powinny prowadzić do bardziej redystrybucyjnych polityk budżetowych i wyższych pensji kosztem zysków przedsiębiorstw.

Zdaniem ekonomistów Euler Hermes przedsiębiorstwa działające na rynku krajowym (w sektorze usług i budownictwa) prześcigną spółki polegające na przychodach zagranicznych ze względu na bardzo ekspansywny kurs polityk pieniężnych i budżetowych, które w głównej mierze będą sprzyjać popytowi krajowemu. Z kolei rynki kapitałowe powinny pozostać w reżimie (wyjątkowo) niskiej zmienności, ponieważ będzie dominował efekt spowalniający niekonwencjonalnej polityki pieniężnej. Natomiast dolar powinien stracić na wartości -4% w 2020 r. podczas wspierania apetytu na ryzyko na rynkach wschodzących wskutek bardzo nisko przychodowego środowiska w gospodarkach zaawansowanych.

(AM, źródło: MultiAN)

Tesla oferuje ubezpieczenie swoich aut

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

We wrześniu 2019 roku Tesla rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń swoich aut. Polisy na razie oferowane są tylko w niektórych stanach USA – podał Forsal.pl

Powołując się na Fast Company, portal poinformował, że klienci kwalifikujący się do Tesla Insurance mogą liczyć na stawki o 20–30% niższe niż w innych firmach. Forsal.pl podaje, że nie każdy posiadacz auta Tesli w stanie, w którym oferowane są polisy koncernu, może liczyć na zawarcie umowy. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że Tesla chce przetestować swoją usługę wśród klientów o niskim profilu ryzyka. Portal wskazuje, że firma, dysponując dostępem do szeregu danych na temat zachowań kierowcy w czasie rzeczywistym, jest w stanie dokładnie oszacować ryzyko i dopasować do niego stawkę ubezpieczenia. Forsal.pl przypomina, że inni ubezpieczyciele, nie mając tak szerokiego dostępu do danych, dyktują wysokie stawki za ubezpieczenie aut Tesli.

Więcej:

Forsal.pl z 7 lutego, MMit „Najważniejszy produkt Tesli? Nie Cybertruck, a ubezpieczenie samochodowe”:

https://forsal.pl/…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 6/2020

0

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

Kongres liderów LGK & Viviamo, relacja: Razem możemy osiągać wielkie cele – str. 2

Jarosław Łoń, LGK & Viviamo, rozmowa: Naszą siłą są ludzie – str. 3

Igor Rusinowski, Unilink, rozmowa: Unilink jest silny siłą swoich partnerów i agentów– str. 4

Adam Malinowski, Signal Iduna, rozmowa: Nowe produkty, nowy system IT, nowa Signal Iduna – str. 4

Anna Pawłowska-Kruzińska, CUK Ubezpieczenia, marketing, rozmowa: CUK Ubezpieczenia Twoja Superochrona – str. 5

Sylwia Lendzion, Obiektywne Forum Agentów: Stabilizacja, zrozumienie i szacunek podstawą naszej branży – str. 6

Marcin Konopka, Berg System, CRM: Dlaczego multiagencje wciąż mają problemy z rozliczeniami prowizji? – str. 7

Adam Rowicki, NAU, rozmowa: Jak stać się Superagentem? – str. 8

Renata Wyrostek, Alwis & Secura: Ubezpieczenie życiowe to przejaw odpowiedzialności za siebie i bliskich – str. 8

Tomasz Zawadzki, Jacek Ihnatowicz, DAS, ubezpieczenia ochrony prawnej: Sześć argumentów za sprzedażą ubezpieczenia prawnego – str. 9

Łukasz Krawczyk, agent, sprzedaż: Polisa czy papier toaletowy? – str. 9

Poza tym w numerze:

Artur Makowiecki, podsumowanie tygodnia: AXA ruszy z ubezpieczeniami na żądanie– str. 10

Rzecznik Finansowy: Nowy skład Doradczego Komitetu Naukowego – str. 11

Grupa PZU, zrównoważony rozwój: Zielona przeprowadzka centrali – str. 13

Dagmara Wieczorek-Bartczak, UKNF, Wypłacalność II, rekomendacje, UFK, sprawozdawczość, dystrybucja: Jakie działania nadzoru czekają sektor ubezpieczeń – str. 16

dr Jerzy Podlewski, Ryzykonomia: Kroniki zapowiedzianych ryzyk – str. 20

UNIQA prowadzi w wyścigu o środkowoeuropejskie aktywa AXA?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Austriacka UNIQA zdystansowała Generali oraz Vienna Insurance Group (VIG) w rywalizacji o zakup aktywów AXA w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Wartość transakcji może wynieść około 1 miliarda euro – twierdzą źródła Bloomberga zbliżone do sprawy. „Pod młotek” może pójść również biznes AXA na Bliskim Wschodzie.

Według anonimowych informatorów agencji, francuski ubezpieczyciel prowadzi zaawansowane rozmowy z UNIQA Insurance Group AG na temat sprzedaży swojej działalności w Polsce, Czechach i na Słowacji. Źródła Bloomberga twierdzą, że obie firmy będą starały się wypracować porozumienie w ciągu najbliższych tygodni. Jeden z proszących o anonimowość informatorów przekazał, że sprzedaż wspomnianych aktywów może przynieść około 1 miliarda euro (1,1 mld USD).

Według agencji, oferta UNIQA miała zdystansować propozycje złożone przez Assicurazioni Generali SpA i VIG AG. Informatorzy twierdzą jednak, że nie osiągnięto jeszcze ostatecznego porozumienia, a pozostali zainteresowani akwizycją mogą nadal uatrakcyjnić swoje oferty.

Przedstawiciele AXA, Generali, UNIQA i VIG odmówili komentarza.

Transakcja korzystna dla obu stron

Agencja zauważa, że UNIQA nie ma zbyt silnej pozycji na głównych rynkach Europy Wschodniej. Ewentualne przejęcie biznesu AXA znacząco by ją wzmocniło. Sprzedaż aktywów w regionie CEE byłaby również zgodna z dążeniem dyrektora generalnego AXA Thomasa Buberla do usprawnienia drugiego co do wielkości europejskiego ubezpieczyciela poprzez wycofanie się z działalności na mniej rentownych rynkach (ubezpieczyciel we współpracy z HSBC Plc dokonuje strategicznego przeglądu aktywów) oraz odejścia od kapitałochłonnych ubezpieczeń na życie.

Propozycje trafiły do potentatów

Pierwsze informacje o możliwej dezinwestycji AXA w Europie Środkowej i Wschodniej pojawiły się w październiku ubiegłego roku w depeszach Reutersa. Źródła agencji podały wówczas dwie różne wartości transakcji: według jednego z nich mowa była o kwocie 400 mln euro, według drugiego chodziło o 800 mln euro. Teasery (krótkie i jawne informacje dla wybranej grupy podmiotów zachęcające potencjalnych inwestorów do wzięcia udziału w transakcji) miały trafić m.in. do PZU, Generali i Allianz. Przedstawiciele wszystkich firm wymienianych jako potencjalni kontrahenci odmówili skomentowania tych doniesień, twierdząc, że nie komentują plotek i spekulacji rynkowych. Miesiąc później podczas konferencji prasowej podsumowującej wyniki Grupy PZU za III kw. 2019 r. prezes ubezpieczyciela Paweł Surówka powiedział, że jego firma przyjrzy się ewentualnej transakcji zbycia aktywów AXA w regionie CEE, ale dodał też od razu, iż „jest za wcześnie, by powiedzieć, czy będziemy w którejś z nich (chodziło też o ewentualne przejęcie mBanku – AM) uczestniczyli”.

Działalność na Bliskim Wschodzie też na sprzedaż?

Pod koniec stycznia tego roku Bloomberg podał, że AXA rozważa opcje dla swoich operacji na Bliskim Wschodzie, włącznie z potencjalną sprzedażą. W skład tych aktywów wchodzą ubezpieczenia na życie oraz majątkowe i wypadkowe w licznych krajach Bliskiego Wschodu, włącznie z Libanem. AXA działa też w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Katarze i Omanie. To część działu międzynarodowego AXA.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Bloomberg, gu.com.pl)

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie