Blog - Strona 1493 z 1520 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1493

PZU nie planuje sprzedaży Alior Banku

0

PZU nie ma planów pozbycia się Alior Banku, poinformował prezes PZU SA Paweł Surówka w Davos. Zapewnił jednocześnie, że PZU będzie patrzyć na każdą możliwość partycypacji w dalszej konsolidacji rynku bankowego.

Szef PZU pytany był w Davos o oczekiwania i efekty wizyty na Światowym Forum Ekonomicznym – podał „Puls Biznesu” za PAP. – Chcieliśmy promować Polskę, chcieliśmy promować Trójmorze. Wiedzieliśmy, że mamy dobry program i możemy liczyć na dużą atencję, ale efekty chyba przerosły nasze oczekiwania – powiedział Pawel Surówka.

Surówka pytany był też o plany wobec Alior Banku. – Alior Bank jest dla nas bankiem strategicznym, będziemy chcieli wspierać go we wszystkim, co zarząd Alior Banku założy w swojej strategii. Przede wszystkim będziemy starali się budować wartość dodaną dla banku poprzez naszą współpracę – powiedział.

Dodał, że bank jest bardzo rozwinięty technologicznie; zapewnił, że PZU w planach nie ma pozbycia się Aliora. Według szefa PZU Alior i Pekao to banki, które rządzą się własną logiką i mają własne, ambitne plany. – Będziemy chcieli przede wszystkim wesprzeć je w tym, co robią  – zadeklarował.

Pytany był także o ewentualną możliwość udziału PZU w przejęciu mBanku. – Będziemy wspierali nasze banki, przede wszystkim Pekao, w jego planach strategicznych. Myślę, że Pekao o tym wie. Będziemy patrzyli na każdą możliwość partycypacji w dalszej konsolidacji rynku bankowego – odpowiedział prezes PZU SA. – Natomiast na tym etapie nie można niczego przesądzać – zastrzegł.

Więcej:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”, PAP)

Kilkukrotna wypłata z PPK z tytułu poważnego zachorowania jest zwolniona z PIT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał kolejną indywidualną interpretację dotyczącą przepisów ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Zawiera ona stanowisko dotyczące skutków podatkowych kilkukrotnej wypłaty środków z jednego rachunku uczestnika programu w związku z jego poważnym zachorowaniem czy poważnym zachorowaniem małżonka lub dziecka.

Jak stwierdził dyrektor KIS, ustawa o PPK przewiduje, że uczestnik programu może dokonać wypłaty środków zgromadzonych w PPK do 25% ich wartości w sytuacji poważnego zachorowania swojego, małżonka lub dziecka (art. 101 ustawy o PPK). Dochody uczestnika osiągnięte w związku z taką wypłatą są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych (art. 21 ust. 1 pkt 58c lit. b ustawy o PIT). Zwolnienie będzie miało zastosowanie do każdej wypłaty z tytułu poważnego zachorowania, jeżeli zostaną spełnione warunki uprawniające do tej wypłaty przewidziane w ustawie o PPK, a na instytucji finansowej nie będą ciążyć w takim przypadku obowiązki płatnika PIT.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

PKP Intercity chce ubezpieczyć swój tabor

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PKP Intercity ogłosiło przetarg nieograniczony na świadczenie usług ubezpieczenia casco i od ryzyka terroryzmu swojego taboru.

Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 17 lutego tego roku, a ubezpieczenie ma obowiązywać od pierwszego maja tego roku do końca kwietnia roku 2021 – podał Forsal.pl za PAP.

PKP Intercity informuje, że zamierza ubezpieczyć m.in. 59 składów zespolonych ED160 Flirt, ED161 Dart i ED250 Pendolino o łącznej wartości 3,5 mld zł. Z ogłoszenia wynika, że limit na zdarzenie dla składów Pendolino wynosi 180 mln zł, a dla składów Flirt i Dart to 94 mln zł.

Przewoźnik informuje, że w ramach ryzyka terroryzmu zamierza ubezpieczyć 715 sztuk taboru, w tym 106 lokomotyw, 550 wagonów i 59 składów zespolonych o łącznej wartości 7,3 mld zł.

Więcej:

https://forsal.pl/…

(AM, źródło: Forsal.pl, PAP)

PZU ponownie sponsorem programu „The Voice Kids”

0
fot. Jan Bogacz, TVP
fot. Jan Bogacz, TVP

PZU po raz trzeci został sponsorem „The Voice Kids”. To jeden z najpopularniejszych telewizyjnych programów muzycznych, w którym debiutowały polskie zwyciężczynie dziecięcej Eurowizji, Roksana Węgiel i Viki Gabor.

PZU ufunduje nagrodę w postaci nagrania teledysku i singla uczestnikowi programu, który wygra w internetowym plebiscycie. Przekaże również 30 tys. zł na rzecz fundacji promującej uzdolnione muzycznie dzieci.

– Kolejne edycje „The Voice Kids” pokazują, jak bardzo uzdolnione dzieci mamy w Polsce, jak wysoki jest poziom i jak wiele talentu ma młodzież. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że nie wszystkie dzieci mają możliwość i szansę uczestniczyć w programie The Voice Kids. PZU uruchomi specjalny program finansujący fundację pomagającą utalentowanym dzieciom, tak aby mogły się rozwijać i dalej pracować na swoją przyszłość – mówi Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU SA i PZU Życie. 

Trzecia edycja talent show „The Voice Kids” ruszyła 1 stycznia. Każdy odcinek programu gromadzi przed telewizorami średnio dwa miliony widzów.

– Zależy nam, by jako PZU, wspierać młode talenty.  W organizowanym przez PZU plebiscycie zwycięzcę wybiorą widzowie programu za pomocą głosowania na stronie internetowej programu. Serdecznie zapraszam do głosowania, każdy głos jest tutaj ważny – wyjaśnia Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i relacji z klientem PZU.

Plebiscyt ruszy 25 stycznia o godzinie 22. Aby oddać głos na ulubionego dziecięcego wykonawcę, trzeba wejść na stronę internetową programu. Głosowanie potrwa do 20 lutego, do godziny 22.00. Nagrodą dla zwycięzcy plebiscytu jest nagranie singla i teledysku oraz możliwość wręczenia narody dla wybranej fundacji.

Dla uczestników programu PZU przygotował strefę relaksu, w której będą mogli odpocząć i wyciszyć się bezpośrednio przed występem. Podczas finału widzowie będą mogli obejrzeć strefę PZU w nowej odsłonie.

(AM, źródło: PZU)

Generali: Nowi partnerzy programu rabatowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Klienci Generali, którzy mają polisę na życie lub „Generali z myślą o NNW”, mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup oprawek i soczewek kontaktowych. Do grona partnerów programu rabatowego ubezpieczyciela dołączyły bowiem nowe marki: szkła.com, soczewkomaty.pl, kodano.pl oraz Kodano Optyk.

Rabaty sięgają nawet do 30% przy zakupie soczewek kontaktowych i 25% przy wyborze oprawek. Kod rabatowy łączy się z innymi promocjami. Rabat obowiązuje na całe zakupy i dotyczy produktów określonych w ofercie. Należy pamiętać, że każdy kod ma określoną datę ważności.

Program rabatowy Generali jest skierowany do wszystkich klientów firmy z aktywną polisą. W jego ramach mogą oni otrzymać zniżki na produkty lub usługi partnerów, dopasowane do rodzaju posiadanego przez nich ubezpieczenia.

(AM, źródło: Generali)

TUW PZUW wręczył pierwszy certyfikat „Bezpieczny Poród”

0
fot. Wioleta Wójcik, UCK
fot. Wioleta Wójcik, UCK

23 stycznia Rafał Kiliński, prezes TUW Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych (TUW PZUW) wręczył pierwszy certyfikat ukończenia „Bezpiecznego Porodu” – szkolenia prowadzonego przez ubezpieczyciela we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym oraz Polskim Towarzystwem Ginekologów i Położników. Certyfikat otrzymali położnicy z Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku.

– Szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego prowadzenia porodu są szczególnie dramatyczne dla rodziny oczekującej na dziecko oraz dla personelu medycznego. Jestem przekonany, że szkolenia fantomowe „Bezpieczny Poród” wesprą zespół położniczy w podejmowaniu decyzji w sytuacji komplikacji porodowych – powiedział Rafał Kiliński.

fot. Wioleta Wójcik, UCK

Szkolenie „Bezpieczny Poród” to kolejne działanie prewencyjne finansowane przez TUW PZUW na rzecz Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W 2019 r. personel medyczny placówki wziął udział w szkoleniu „Dobre Relacje z Pacjentem”. Dyrektor naczelny Jakub Kraszewski podziękował Rafałowi Kilińskiemu za dotychczasową współpracę i wsparcie, wręczając mu pamiątkowy dyplom.

– W imieniu załogi TUW PZUW dziękuję za ten piękny gest. Korzystając z okazji chciałbym pogratulować dyrektorowi Jakubowi Kraszewskiemu uzyskania tytułu Menedżera Roku 2019 w Ochronie Zdrowia – dodał Rafał Kiliński.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Saltus Ubezpieczenia: Kwestie związane ze zdrowiem stanowią wyzwanie dla ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego raportu Capgemini wynika, że mimo postępujących przemian gospodarczych oraz cyfrowych i pojawiania się nowych zagrożeń wynikających ze zmian klimatycznych, klienci towarzystw ubezpieczeń jako główne powody do zmartwień wskazują kwestie związane ze zdrowiem.

Największe obawy budzą rosnące koszty opieki zdrowotnej i konieczność samodzielnego opłacania niektórych świadczeń (87,6%). Na drugim miejscu respondenci wskazali rosnącą liczbę zagrożeń medycznych i zdrowotnych (86,9%).

– Zwiększające się koszty opieki medycznej są zjawiskiem ogólnoświatowym i nie tylko Polska musi się z nimi zmierzyć. Ma to odzwierciedlenie w dostępności publicznych świadczeń zdrowotnych, które nie są w stanie zaspokoić potrzeb pacjentów. W związku z tym coraz więcej osób i firm decyduje się na zakup ubezpieczeń zdrowotnych, gwarantujących dostęp do prywatnej opieki. Według szacunków w tym roku liczba ubezpieczonych w naszym kraju może przekroczyć 3 mln osób, czyli 8% ludności Polski – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Według raportu istnieje 6 głównych problemów, z którymi rynek ubezpieczeń musi się zmierzyć. Są to: gwałtowny wzrost kosztów opieki i świadczeń, odporność na antybiotyki, rosnąca liczba osób cierpiących na choroby przewlekłe, niezdrowy styl życia, problemy psychologiczne, choroby zakaźne.

Niektórym z tych problemów można zaradzić, dobierając odpowiedni zakres ubezpieczenia zdrowotnego.

– Warto pamiętać, że zakres świadczeń objętych główną polisą można uzupełniać o pakiety badań profilaktycznych służących wykrywaniu schorzeń, na które jesteśmy szczególnie narażeni z racji na geny, nawyki czy charakter wykonywanej pracy. Coraz więcej ubezpieczycieli oferuje taką możliwość. Nie można też zapominać, że podstawą skutecznego leczenia jest szybka diagnoza i podjęcie stosownego leczenia. Nie wolno zatem odwlekać badań diagnostycznych, zwłaszcza że w ramach polisy czekamy na nie najdalej kilkanaście dni, w porównaniu do wielu miesięcy w ramach NFZ – dodaje Xenia Kruszewska.

(AM, źródło: Bradscope)

Europ Assistance otworzyła oddział operacyjny w Tajlandii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W styczniu tego roku Europ Assistance rozpoczęła bezpośrednią działalność operacyjną w Tajlandii. Decyzja ta pozwoli grupie na znaczące zwiększenie zaangażowania w Azji.

– Cieszymy się z rozszerzenia naszej obecności w Azji i otwarcia oddziału w Tajlandii. Nowe biuro w regionie to dopiero początek dalszego rozwoju. Zależy nam, aby zapewniać wysoki poziom usług zarówno obecnym, jak i potencjalnym partnerom w regionie – mówi Philippe Demangeat, dyrektor generalny Azji Południowo-Wschodniej Europ Assistance Group.

– Europ Assistance jest obecna w Azji od trzydziestu lat. Ta nowa ekspansja dodatkowo podkreśla, jak ważne miejsce odgrywa ten region w rozwoju naszego biznesu i pozwala nam na zaznaczenie silnej pozycji na tym kluczowym dla nas rynku w celu zapewnienia wysokiego poziomu usług  – dodaje Pascal Baumgarten, szef Regionu Europy Północnej, Środkowej i Wschodniej, Azji i Afryki Grupy Europ Assistance.

– Dzięki wzmocnionej obecności w tym rejonie Azji Europ Assistance jeszcze sprawniej będzie mogła pomagać klientom z całego świata. W ostatnich latach znacznie wzrasta liczba zgłoszeń polskich klientów, którzy potrzebowali naszej pomocy, przebywając w Tajlandii. Kraj ten znalazł się w Top 10 krajów, w których najczęściej organizujemy pomoc. Jesteśmy przekonani, że atrakcyjny i przystępny cenowo kierunek azjatycki z czasem będzie jeszcze bardziej popularny i stanie się realną konkurencją dla wypoczynku w Europie – zaznacza Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Zysk China Life Insurance wzrósł czterokrotnie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

China Life Insurance, największy w Chinach ubezpieczyciel na życie, ogłosił wstępne szacunki zysku netto za 2019 r. przypadającego na akcjonariuszy. Plasuje się on w przedziale od ok. 45 580 mln juanów (6645 mln dol.) do 47 859 mln juanów. Oznacza to wzrost o 400–420% w porównaniu z wynikiem za 2018 r.

Ubezpieczyciel widzi dwie przyczyny takiego spektakularnego wzrostu. Pierwszą są zwroty z inwestycji. W 2019 r. firma przeprowadziła zorientowaną na rynek reformę swojego systemu zarządzania inwestycjami, nieprzerwanie wzmacniała zarządzanie aktywami i zobowiązaniami, zoptymalizowała strategię alokacji aktywów i zwiększyła alokację w aktywa bazowe i strategiczne. W rezultacie osiągnęła znaczny wzrost przychodów z inwestycji. Drugi czynnik miał charakter jednorazowy i polegał na rozluźnieniu polityki podatkowej w stosunku do ubezpieczycieli, w wyniku czego podatek dochodowy zapłacony przez firmę za 2018 r. zmniejszył się o ok. 5154 mln juanów.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Wielka Brytania postawi na rozwój ubezpieczeń islamskich?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Obszarem, na którym Wlk. Brytania będzie dążyć do rozwoju, szczególnie w następstwie brexitu, jest krajowy sektor takaful, czyli ubezpieczeń opartych na zasadach prawa islamskiego. Stella Cox, przewodnicząca grupy doradczej ds. islamskiego rynku finansowego przy TheCityUK, uważa, że Lloyd’s jest zainteresowany promowaniem takaful i innych islamskich produktów i usług ubezpieczeniowych.

W 2018 r. Islamic Insurance Association of London wydało wytyczne dotyczące ograniczeń i wyzwań dla takaful i retakaful, których celem jest wspieranie sektora. Pierwszy tego rodzaju zbiór wytycznych opublikowano w 2016 r.

– Islamic Insurance Association of London pracuje pod auspicjami platformy Lloyd’s i dąży do zapewnienia zgodnemu z szariatem biznesowi rynkowego środowiska operacyjnego umożliwiającego mu dalszy rozwój – powiedziała Cox. – Zagraniczni inwestorzy wykazali zainteresowanie założeniem zgodnych z szariatem syndykatów, mamy działającą zgodnie z prawem islamskim agencję ubezpieczeniową w ramach Lloyd’s. Członkowie Lloyd’s oferują islamskie produkty i usługi.

Zdaniem innych zakres rozwoju islamskich ubezpieczeń w Wlk. Brytanii jest ograniczony. – Branża takaful pozostaje niewielka w skali globalnej i nawet jeśli zaczniemy obserwować jakiś wzrost w Wlk. Brytanii, jesteśmy zdania, że pozostanie dość mała, zarówno w kategoriach bezwzględnych, jak i w stosunku do brytyjskiej branży ubezpieczeniowej – powiedział Mohamed Damak, kierujący działem finansów islamskich w S&P Global Ratings. Wskazał na brak zapotrzebowania ze strony klientów i brak standardów. – Tak jak na innych rynkach, firmy takaful będą musiały wypracować konkurencyjne produkty i lepiej promować swoją ofertę, odróżniając się od tradycyjnych ubezpieczycieli.

(AC, źródło: Middle East Insurance Review)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie