Blog - Strona 297 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 297

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Podstawą sukcesu w sprzedaży jest przyciągnięcie i utrzymanie odpowiedniej liczby klientów. Słowo „odpowiednia” jest subiektywne i jego precyzyjny odpowiednik zależy od twoich oczekiwań i możliwości.

Dla jednych osób odpowiednia będzie liczba minimum 500, dla innych 1000 lub więcej. Jedno jest pewne, żeby zdobyć tak dużą liczbę osób, trzeba się wyróżniać i spełniać oczekiwania klientów w większym stopniu niż pozostali konkurenci. No właśnie, a czego tak naprawdę oczekują klienci? Co ich przyciąga i utrwala więź z agentem ubezpieczeniowym? Przy każdej sposobności powinieneś starać się wzmocnić percepcję twojej osoby w następujących kategoriach.

  • Ekspert. Klienci  wolą  mieć  do  czynienia  z ludźmi,  którzy  są  ekspertami  w interesującej  ich  dziedzinie  – mają  wiedzę  na  temat  ich  problemów,  potrzeb  lub  okoliczności.  Im  więcej  czasu  włożysz  w analizę  i zrozumienie  ich  sytuacji  i im  więcej  cennych  uwag  im  przekażesz,  tym  łatwiej  będzie  utrwalić  w nich  przekonanie,  że  jesteś  ekspertem.

Rozwijaj swoją wiedzę szeroko. Oprócz doskonałej wiedzy produktowej i znajomości tajników działania ubezpieczeń warto znać się na zagadnieniach prawnych, przepisach, zasadach funkcjonowania branż, do których należą twoi klienci.

W ubezpieczeniach na życie twoją przewagą może być znajomość zasad dziedziczenia. W ubezpieczeniach majątkowych za to wiedza o potencjalnych zagrożeniach wynikających ze specyfiki danej branży lub organizacji.

Bądź ciekaw ludzi i ich doświadczeń. Pytaj i słuchaj uważnie. Pozyskuj doświadczenie i praktyczną wiedzę wszędzie, gdzie możesz. Dzięki temu będziesz pomagał swoim klientom nie tylko w ramach branży ubezpieczeniowej, a to z pewnością wyróżni cię na tle konkurencji.

  • Doradca. Zamiast  próbować  coś  sprzedać  i przekonywać  klienta  do  wyboru  twojego  rozwiązania,  doradzasz  mu  poprzez  przekazywanie  swoich  sugestii  i rekomendacji  („Zalecałbym,  abyśmy  teraz  zrobili  to  i to”). Nie myśl tylko o swoim biznesie. Odpuść sprzedaż, jeśli nie ma to sensu z punktu widzenia potrzeb klienta.

Doradzaj mądrze, nawet jeśli byłoby to sprzeczne z twoim interesem. Jeśli klient zobaczy, że jego potrzeby stawiasz na pierwszym miejscu, zawsze to doceni, ponieważ żyjemy w świecie, gdzie takie zachowanie jest rzadkością.

  • Przyjaciel. Aby  twój  klient  mógł  traktować  cię  jak  przyjaciela,  musisz  naprawdę  go  lubić  i przejmować  się  jego  sprawami.  Musisz  być  przyjazny  i wesoły,  ale  także  zadawać  dobre  pytania  i uważnie  słuchać  jego  odpowiedzi.

Wspieraj klienta w trudnym dla niego momentach. Nie przeliczaj na złotówki każdej minuty kontaktu z nim. Czasami dawaj za darmo swój czas i wsparcie. Takie działanie jest przeciwne do tego, czego klient doświadcza każdego dnia od innych ludzi.

  • Pytający. Najlepsi  agenci  zadają  przynajmniej  dwa  razy  więcej  pytań,  niż  czynią  komentarzy.  Czasem  jedyne,  co  robią,  to  zadawanie  pytań.  Peter  Drucker  powiedział  kiedyś:  „Ja  nie  jestem  konsultantem,  tylko  pytaniem.  Nie  udzielam  rad,  ale  zadaję  tak  trudne  pytania,  że  zmuszam  tym  samym  moich  klientów  do  sprawniejszego  myślenia”.
  • Słuchający. To  jedna  z najlepszych  dróg  – powinieneś  się  postarać,  aby  właśnie  tak  postrzegali  cię  twoi  potencjalni  i dotychczasowi  klienci.  Kolejne  badania  jednoznacznie  pokazują,  że  sprzedawcy  odnoszący  największe  sukcesy  oceniani  są  jako  „świetni  słuchacze”.  Nigdy  o żadnym  dobrym  handlowcu  nie  powiedziano,  że  jest  „świetnym  mówcą”.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

MŚP na celowniku PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia, w wywiadzie dla cashless.pl ujawnił, że kolejnym samodzielnym produktem w ofercie jego firmy będą ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zostaną one udostępnione w 2025 roku.

Tomasz Mańko zdradził również, że w ofercie dla MŚP znajdą następujące ubezpieczenia: działalności, OC, mienia, zabezpieczenia ciągłości działania. Rozważane są także inne opcje. PKO Ubezpieczenia chce tak przygotować swoją ofertę, aby doradcy bankowi i leasingowi z Grupy PKO BP mogli z nią skutecznie dotrzeć do adresatów i dobrze przedstawić jej wartość. Wiceprezes zakładu dodał, że jego firma myśli bardzo poważnie o polisach cyber. Ujawnił także, że od momentu włączenia do oferty sprzedano blisko 1 mln polis PKO Dom, obecnie zaś objętych ochroną w ramach tego produktu jest 430 tys. klientów. Z kolei PKO Moto skusiło 180 tys. klientów.

Więcej:

cashless.pl z 29 kwietnia, Ida Krzemińska-Albrycht „PKO Ubezpieczenia: zaczynamy sprzedaż polis na życie. W przygotowaniu oferta dla MŚP”

(AM, źródło: cashless.pl)

Agro Ubezpieczenia pomoże rozwiązać problem plantatorów buraka cukrowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Związków Plantatorów Buraka Cukrowego przy Krajowej Grupie Spożywczej wynegocjowała z Agro Ubezpieczenia TUW program ubezpieczeń dla plantatorów buraka cukrowego w ramach Związku Wzajemności Członkowskiej. Ubezpieczenie objęte jest dotacją Skarbu Państwa.

Ryzyka, od których ubezpieczane są plantacje buraków cukrowych, to: grad, przymrozki wiosenne, deszcz nawalny, lawina, obsunięcie się ziemi, huragan, piorun. Rolnicy, którzy przystąpią do ZWC, dodatkowo otrzymają do 10% zniżki na pozostałe ubezpieczenia.

(AM, źródło: ZWPBC)

Szkodowość w ubezpieczeniach należności bliska stabilizacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem ekspertów rynku ubezpieczeń należności wysokie wypłaty z tego typu produktów, jakie miały miejsce w ubiegłym roku, były efektem pogarszającej się sytuacji płatniczej firm – informuje „Puls Biznesu”.

Łukasz Kiliński, menedżer krajowy Coface Polska, mówi gazecie, że w 2023 r. można było zaobserwować korektę wyników w poszczególnych branżach, co było związane z niekorzystną sytuacją ekonomiczną w Niemczech oraz ograniczoną konsumpcją gospodarstw domowych będącą skutkiem wzrostu cen. Te czynniki były przyczyną wyższej szkodowości, która ze względu na brak istotnych zmian w gospodarce powinna się utrzymać. Elżbieta Kacprzykowska, dyrektorka departamentu sprzedaży KUKE jest zdania, że po latach zmniejszonego ryzyka niewypłacalności kontrahentów, co było efektem m.in. tarcz finansowych od państwa, obecnie wskaźnik szkodowości wraca do poziomu długookresowej średniej i w tym roku powinien się ustabilizować.

Z kolei Maciej Harczuk, członek zarządu Allianz Trade, ocenia, że duży wzrost liczby niewypłacalności przedsiębiorstw to konsekwencja skoku kosztów operacyjnych przy stagnacji, a nawet spadku sprzedaży. Ekspert wskazuje, że obecnie szkody i niewypłacalności najbardziej ciążą sektorowi MŚP, ale kumulacja tej fali zagrozić może także dużym dostawcom, dotychczas dobrze sobie radzącym dzięki dywersyfikacji i większej skali działalności.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 30 kwietnia, Sylwia Wedziuk „Większy popyt na polisy należności”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

ERGO Hestia cenionym pracodawcą wśród ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia została wyróżniona w dwóch niezależnych rankingach stworzonych przez redakcje „Forbes” i „Wprost”. W obu zestawieniach sopocka firma zajęła pierwsze miejsce w gronie polskich ubezpieczycieli. Z kolei w styczniu ERGO Hestia trzeci rok z rzędu uzyskała certyfikat Top Employers Polska.

– To pokazuje, że kierunek, który obraliśmy, jest słuszny – komentuje Małgorzata Sztabińska, dyrektorka Departamentu HR Grupy ERGO Hestia. – Ostatnie lata na całym świecie były pełne niepokoju i poczucia niestabilności. Przez to rola pracodawców, a co za tym idzie działów HR, uległa dużej zmianie. Stanęliśmy przed zadaniem zapewnienia poczucia bezpieczeństwa naszym pracownikom. Dlatego wdrożyliśmy liczne programy well-beingowe: m.in. spotkania z psychologami czy zajęcia z ekspertami w zakresie działań dla dobrego samopoczucia. Dodatkowo duży nacisk kładziemy na wsparcie pracowników w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, np. poprzez wspieranie rodziców, którzy korzystają u nas z możliwości elastycznej pracy hybrydowej. Kluczowa jest również rozległa mapa programów rozwojowych dla pracowników ERGO Hestii, dzięki którym nie tylko udoskonalają dotychczasowe umiejętności, ale też zdobywają nowe kompetencje – dodaje.

W rankingu Poland’s Best Employers 2024, sporządzonym według autorskiej metody firmy Statista i „Forbesa”, ERGO Hestia zajęła pierwsze miejsce wśród ubezpieczycieli. W pełnym zestawieniu, w którym wzięto pod uwagę 300 firm, sopocka firma uplasowała się na 46. miejscu. W rankingu po raz trzeci z rzędu uwzględniona została również UNIQA Polska

Najlepszych pracodawców po raz piąty wybrał także „Wprost”. W tym rankingu ERGO Hestia także uplasowała się na pierwszym miejscu wśród wszystkich ubezpieczycieli oraz na 10. pozycji w pełnym zestawieniu.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Aon Polska: Benefity medyczne drożeją

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z szacunków Aon Polska wynika, że od 2022 r. programy medyczne podrożały w naszym kraju średnio o 20%. Wyższe ceny to efekt m.in. rosnących kosztów placówek medycznych i coraz większego popytu na usługi medyczne wśród pracowników.

– Z roku na rok dynamicznie przybywa nowych uczestników programów, a wraz z nimi rosną oczekiwania i wymagania wobec prywatnych operatorów medycznych. Dzisiaj praktycznie każdy pracodawca jako standardowy benefit dla pracowników oferuje sponsorowany program medyczny. Co więcej, w niektórych firmach oferuje się finansowanie lub współfinansowanie również dla członków rodziny. Niestety, przedsiębiorcy nie powinni liczyć na spadek cen w najbliższych latach. Trend wzrostowy ma się jeszcze utrzymywać, ale w nieco mniejszej skali. Prognozowany wzrost cen dla Polski w latach 2024–2025 powinien oscylować wokół wskaźnika waloryzacji kosztów medycznych, który obecnie wynosi 11,4% – mówi Dorota Raczyńska, dyrektorka Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Health & Benefits Aon Polska.

Motory napędowe kosztów

Eksperci Aon Polska są zdania, że rosnąca popularność programów medycznych w Polsce wynika z kilku czynników. Przede wszystkim gwarantują one zdecydowanie szybszą pomoc niż ta dostępna w ramach NFZ. Zbyt długie kolejki do specjalistów oraz czas oczekiwania na badania diagnostyczne nie są jednak jedynymi przyczynami tego zjawiska. Według raportu Aon „The Global Medical Trend Rates Report 2024” napędzają go także kwestie finansowe – wzrost kosztów prywatnej opieki spowodowany inflacją i rosnącymi wynagrodzeniami dla lekarzy.

– Polska i cała Europa jeszcze przez długi czas będą odczuwały skutki pandemii. A ich konsekwencje widzimy właśnie w rosnących kosztach rynku medycznego. Przyczynia się do tego m.in. brak aktywności fizycznej, poważne problemy zdrowotne wymagające poszerzenia diagnostyki – w tym hospitalizacji oraz rehabilitacji, a także brak profilaktyki stomatologicznej. Nie bez znaczenia są także tendencje Polaków do zachorowań z powodu zaburzeń w układzie sercowo-naczyniowym, nowotworów, wysokiego ciśnienia krwi czy cukrzycy – dodaje Dorota Raczyńska.

Gdzie szukać oszczędności?

Eksperci Aon wskazują, że istnieje kilka opcji rozwiązania problemu stale rosnących kosztów programów medycznych oferowanych przez pracodawców, np. poprzez umiejętne zarządzanie programem w firmie dzięki wsparciu brokera. Wartościowa może okazać się analiza potrzeb pracowników – tak żeby program był dopasowany pod kątem ich oczekiwań w zakresie specjalizacji lekarskich czy badań diagnostycznych. Ważna jest także świadomość rzeczywistych kosztów i rentowności zawartych kontraktów, a także transparentność procesu podwyżkowego.

– Sposobów na ograniczenie kosztów programów jest jednak więcej. Zachęcanie pracowników do korzystania z opieki profilaktycznej pomoże uniknąć droższej opieki w przyszłości. Sporym problemem zarówno na rynku prywatnym, jak i publicznym jest także nieodwoływanie wizyt lekarskich. Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwach pomoże w budowaniu świadomości pracowników, jak ich postawa wpływa na brak dostępności do usług medycznych. Inicjatywy mające na celu ograniczenie lub kontrolowanie nadmiernego korzystania z usług, takie jak podnoszenie udziału własnego i współpłacenia, mogą odegrać ważną rolę w najbliższych kilku latach  – wyjaśnia Dorota Raczyńska.

(AM, źródło: Brandscope)

Ubezpieczenia od A do Z: Rowerem elektrycznym dookoła Polski

0
Źródło zdjęcia: Ubezpieczenia od A do Z

Marek Ogrodowski, założyciel i prezes multiagencji Ubezpieczenia od A do Z, jest od lat związany z kolarstwem, a od ponad dekady także z rowerami elektrycznymi. Teraz jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza objechać cały kraj na e-rowerze.

Marek Ogrodowski aktywnie działa na rzecz propagowania kolarstwa oraz wspiera szkółkę kolarską, której zawodnicy regularnie odnoszą sukcesy. Jest też inicjatorem corocznego rajdu rowerowego dla branży ubezpieczeniowej, największej tego typu imprezy w kraju. Obecnie pragnie zrealizować kolejne przedsięwzięcie. Jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza od 6 do 31 maja 2024 r. objechać cały kraj na rowerze elektrycznym.

Zaplanowana trasa przebiega wzdłuż granic Polski. Obejmie 23 dni jazdy i 3 dni przeznaczone na odpoczynek. Odcinki, które Marek Ogrodowski będzie pokonywał, liczą około 150 km, a łączna droga wyniesie około 3500 km.

Motywacją do wyprawy jest wsparcie Świętokrzyskiej Fundacji Sportu i Szkółki Kolarskiej Vento Bike Team w Daleszycach, której Marek Ogrodowski jest wieloletnim kibicem, ale również sponsorem. Szkółkę tworzy zdolna młodzież szkolna, która z głęboką pasją trenuje kolarstwo i odnosi liczne sukcesy.

Do inicjatywy przyłączyli się ubezpieczyciele, które za każdy przejechany kilometr trasy przez prezesa wpłacają na konto fundacji 2 zł.

– To fantastyczna szansa, aby nie tylko wesprzeć Marka w jego niezwykłej wyprawie, ale także pomóc. Zachęcamy do dołączenia  do naszej akcji – wystarczy wpłacić na konto fundacji 50 zł i można przejechać część trasy u boku Marka – zachęca Barbara Karólczak, dyrektorka Wsparcia Sieci Sprzedaży Ubezpieczenia od A do Z.

Więcej na temat wyprawy

(AM, źródło: Ubezpieczenia od A do Z)

PZU Zdrowie rusza z bezpłatną Akademią Rodzica

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie i Fundacja Marka Kamińskiego przygotowały cykl bezpłatnych webinarów skierowanych do rodziców i opiekunów. Przez cały maj, będący Miesiącem Świadomości Zdrowia Psychicznego, eksperci będą przekazywać wiedzę na temat kluczowych w wychowaniu zagadnień z obszaru zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

– Choć mówi się, że rodzicielstwo to jedno z najpiękniejszych doświadczeń w życiu człowieka, każda mama i każdy tata zgodzą się ze stwierdzeniem, że proces wychowania jest skomplikowany i nierzadko pełen wyzwań. Rodzice muszą poradzić sobie z ciążącą na nich presją i odpowiedzialnością za wychowanie młodego człowieka. Radzenie sobie z emocjami, komunikacja czy budowanie relacji to umiejętności, które potrzebne są bez względu na wiek i etap życia. Akademia ma ułatwić opiekunom stawienie czoła wyzwaniom, które dzisiejsza rzeczywistość stawia na drodze rodzica. Potrzebę szerszego zaadresowania tego tematu zidentyfikowaliśmy podczas wewnętrznego warsztatu dla pracowników, realizowanego z Fundacją Kamińskiego. Cieszę się, że możemy rozwinąć tę koncepcję w formie ogólnodostępnej Akademii Rodzica – mówi Weronika Dejneka, p.o. prezesa PZU Zdrowie.

– Budowanie odporności psychicznej dziecka rozpoczyna się od nas, rodziców. To my odpowiadamy za stworzenie silnego fundamentu w rodzinie, który będzie podstawą do zdrowych relacji i poczucia bezpieczeństwa. Nie da się rozdzielić w tym procesie rodziców od dziecka. Dlatego tak ważne jest, abyśmy nie tylko pomagali dzieciom, wzmacniając więzi i ich wartość, ale przede wszystkim sami stawali się bardziej świadomi wagi rodzicielstwa – podkreśla Justyna Florczak, dyrektorka fundraisingu i projektów społecznych Fundacji Marka Kamińskiego.

Podczas czterech webinarów poruszone zostaną m.in. kwestie efektywnej komunikacji i tworzenia zdrowych relacji międzyludzkich. Spotkania będą odbywać się na żywo co tydzień, w każdą majową środę o godzinie 18:00 na profilach PZU Zdrowie na Facebooku i YouTube.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

VIG Re z dwucyfrowym wskaźnikiem zwrotu na kapitale własnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VIG Re, spółka reasekuracyjna Vienna Insurance Group, opublikowała raport roczny potwierdzający wstępne dane finansowe upublicznione 20 marca 2024 roku. Po raz pierwszy wyniki prezentowane są w oparciu o nowe standardy rachunkowości MSSF 17/9.

Kluczowe wskaźniki finansowe uzyskane przez VIG Re w 2023 roku to:

  • 900,7 mln euro przypisu składki brutto
  • 819,4 mln euro przychodów z usług ubezpieczeniowych
  • 41,5 mln euro na usługach ubezpieczeniowych
  • wskaźnik mieszany netto na poziomie 90,8%
  • zysk brutto w wysokości 31,6 mln euro
  • 10,1% zwrotu z kapitału własnego
  • współczynnik wypłacalności na poziomie 220,2%

– Dobre wyniki VIG Re w 2023 r. są świadectwem zaangażowania naszego zespołu w budowanie reputacji firmy jako sprawnego operatora i zaufanego doradcy naszych klientów – powiedział Johannes Martin Hartmann, CEO i prezes zarządu VIG Re. – Jestem szczególnie dumny, że udało nam się przyciągnąć kolejne kluczowe talenty z branży. Wzmacniając w ubiegłym roku naszą bazę kapitałową, inwestując jednocześnie w naszą infrastrukturę technologiczną, kładziemy solidny fundament pod dalszy rozwój naszej franczyzy w Europie kontynentalnej i poza nią.

(AM, źródło: VIG Re)

Korea Płd.: Życiowi kontra majątkowi na rynku zdrowotnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele na życie wchodzą szerzej w biznes ubezpieczeń zdrowotnych, będący tradycyjnie domeną ubezpieczycieli non-life. Włączają do oferty produkty zapewniające pokrycie kosztów medycznych związanych z chorobą nowotworową i innych ryzyk zdrowotnych w szybko starzejącym się społeczeństwie.

Trzech największych graczy – Samsung Life Insurance, Hanwha Life Insurance i Kyobo Life Insurance – w I kw. 2024 r. wprowadziło w sumie 7 produktów pokrywających koszta medyczne. Nowa strategia ubezpieczycieli życiowych jest postrzegana jako próba wyjścia na swoje w trudnych warunkach sprzedaży spowodowanych spadkiem urodzeń i starzeniem się społeczeństwa, z czego wynika spadek liczby klientów w ubezpieczeniach długoterminowych.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie