Blog - Strona 310 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 310

Dwa projekty UFG otrzymały unijne dofinansowanie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podpisał umowy z Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Dotyczą one współfinansowania ze środków UE dwóch projektów: Platformy eUFG oraz Systemu Obsługi Szkód i Regresów. Fundusz otrzyma na ich realizację łącznie
ponad 70 milionów złotych, a środki te zostaną spożytkowane na przygotowanie i wdrożenie cyfrowych usług dla obywateli.

Platforma eUFG będzie zupełnie nowym, zbudowanym od podstaw projektem informatycznym, który zastąpi obecny portal dla obywateli dostępny pod adresem UFG.pl, a także portal dla zakładów ubezpieczeń. Będzie stanowiła nowoczesny kanał komunikacji, integrujący nowe i istniejące wcześniej e-usługi. W ramach Platformy eUFG powstanie także moduł dla zakładów ubezpieczeń, który umożliwi im wykonywanie zadań ustawowych
i komunikację z Funduszem. Na realizację projektu Platforma eUFG Fundusz otrzymał ponad 35,98 mln zł. Planowany termin realizacji to sierpień 2026 roku.

Z kolei System Obsługi Szkód i Regresów (SOSiR) umożliwi obywatelom kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń przez Fundusz. Dochodzi do tego najczęściej w sytuacjach spowodowania wypadku przez nieubezpieczonego lub niezidentyfikowanego sprawcę. Dodatkowo, SOSiR umożliwi pełną obsługę online spraw regresowych prowadzonych przez Fundusz, a więc dotyczących zwrotu wypłaconych odszkodowań przez osoby, które spowodowały wypadek bez ważnego ubezpieczenia komunikacyjnego OC lub ubezpieczenia OC rolników. Kwota dofinansowania, jaką UFG otrzymał na projekt SOSiR, wynosi blisko 34,85 mln zł. Planowany termin wdrożenia systemu to listopad 2026 roku.

Bardzo cieszy nas fakt, że nasze wnioski dotyczące realizacji dwóch różnych projektów zostały wysoko ocenione i w rezultacie pozyskaliśmy na ich realizację środki z Unii Europejskiej. Fundusz od wielu lat rozwija zaawansowane narzędzia i systemy informatyczne i z pewnością te doświadczenia oraz nasze kompetencje wykorzystamy również w tych projektach. Dzięki temu będziemy mogli zaproponować obywatelom i ubezpieczycielom kolejne dojrzałe cyfrowo usługi – mówi Małgorzata Ślepowrońska, prezeska Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Oba projekty uzyskały dofinasowanie dla Działania FERC.02.01 „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych” w ramach Priorytetu FERC.02 „Zaawansowane usługi cyfrowe” programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027.

(KS, źródło: UFG)

PIB: Zakup portfeli brokerskich kluczowym elementem strategii M&A

0
Mariusz Muszyński

Do tej pory w transakcje M&A PIB Group zainwestowała w Polsce ponad 300 mln złotych. Kluczowym celem na przyszłość jest inwestowanie w sektor portfeli brokerskich.

W listopadzie tego roku upłyną 4 lata, odkąd PIB Group, brytyjska grupa pośredników ubezpieczeniowych, pojawiła się w Polsce. Zaczęło się od inwestycji w WDB, które stało się głównym konsolidatorem polskiego rynku brokerskiego w ramach działań grupy. Przez kolejne lata grupa aktywnie inwestowała w brokerów ubezpieczeniowych (m.in. Transbokers.eu, Grupa Exito, Brokers Union, Equinum Broker), w brokerów reasekuracyjnych i w agencje ubezpieczeniowe. Przed nami kilka ważnych transakcji, które z pewnością zarezonują na rynku brokerskim.

Można śmiało powiedzieć, że nasze doświadczenie w obszarze M&A jest znaczące, a wypracowane praktyki – skuteczne. Posiadamy przemyślaną i długofalową strategię M&A, którą z powodzeniem realizujemy, a także skrupulatnie dobieramy podmioty, które zapraszamy do współpracy. Każdy, kto dołączył do PIB, wnosi doświadczenie w bardzo wyspecjalizowanych obszarach rynku. Dołączają do nas przede wszystkim podmioty, które działają aktywnie, dobrze sobie radzą i wnoszą coś wartościowego do naszej organizacji. Inwestujemy w relacje partnerskie i perspektywiczne, bo w tym upatrujemy największe szanse na dalszy rozwój.

W tym miejscu chciałbym wspomnieć, jaką wartością dodaną było utworzenie PIB Group Poland, które określamy jako Centrum Usług Wspólnych. Dzięki tej jednostce wszystkie podmioty funkcjonujące w ramach Grupy mogą skupić się przede wszystkim na działalności operacyjnej. PIB Group Poland zdejmuje z nich ciężar związany z kwestiami HR, IT, compliance, obsługi prawnej, księgowości, budżetowania i kontrolingu. Widzimy, że nasi brokerzy są niezwykle skuteczni, mają wysoką jakość i standardy obsługi klientów, duże doświadczenie w likwidacji szkód, dlatego stwarzamy przestrzeń do tego, żeby zajmowali się tym, w czym są najlepsi, a osoby zarządzające odciążamy w wielu kwestiach formalnych. Widzimy, że ten system działa i skutkuje jeszcze wyższym poziomem obsługi klientów oraz przekłada się na lepsze wyniki finansowe podmiotów z grupy.

Innym zadaniem PIB Group Poland są wszelkie kwestie związane z obsługą procesów M&A w Polsce, a jak widać, pracy w tym zakresie nie brakuje. Dziś, po trzech latach doświadczeń w zakresie M&A, widzimy ogromy potencjał do dalszego rozwoju Grupy PIB, ale jednocześnie chcemy, żeby nasz rozwój był nową jakością na polskim rynku i niósł za sobą pozytywną zmianę.

Poza klasycznymi inwestycjami w spółki prawa handlowego mamy też pierwsze, co bardzo ważne, pozytywne doświadczenia w zakupie portfela brokerskiego. Widzimy, że jest na rynku wielu brokerów, którzy aktywnie zastanawiają się nad swoją przyszłością i myślą o kwestiach związanych z bezpieczeństwem finansowym swoich rodzin. Wielu z nich myśli o zmianach, przejściu na emeryturę czy rozwinięciu skrzydeł w nowych obszarach rynku, ale jednocześnie pozostają niezwykle mocno związani ze swoimi klientami. Praca brokera jest w głównej mierze oparta na relacjach, a wielu brokerów z dużą uważnością patrzy na perspektywy, możliwości i bezpieczeństwo swoich klientów. Wiedzą, że ich klienci potrzebują najwyższych standardów obsługi, mają specyficzne potrzeby i oczekiwania. Widząc możliwości i wyzwania, jakie niesie dzisiaj rynek, wielu brokerów myśli o sukcesji, zabezpieczeniu przyszłości nie tylko swojej i swoich rodzin, ale także swoich klientów.

My takim osobom chcemy wyjść naprzeciw. Wiemy, jak ważne są relacje, jak wrażliwe są tematy dotyczące zmiany. Nie chodzi tu o to, żeby po prostu odkupić klienta. Dążymy przede wszystkim do sytuacji win-win, na której skorzysta zarówno broker, jak i jego klient. Proces sprzedaży portfela brokerskiego rzetelnemu partnerowi na uczciwych warunkach może być również długoterminowym zabezpieczeniem sytuacji finansowej brokera i jego rodziny. W związku z tym zdecydowaliśmy, że w ciągu najbliższych dwóch lat zaangażujemy się w znaczące inwestycje w zakup portfeli brokerów. Chcemy spotkać się z tymi brokerami i przedsiębiorcami, którzy myślą o mądrej i harmonijnej sukcesji. Już dziś tworzymy dla nich indywidualne programy, dzięki którym będą mogli dołączyć do nas, przez kilka następnych lat obsługując swoich klientów wspólnie z nami. To dla nas niezwykle ważne, żeby brokerzy byli maksymalnie włączeni w działania, byli częścią zmiany i mieli poczucie, że ich klienci trafili pod najlepszą opiekę.

Mamy też swoich ambasadorów, którzy skorzystali z takiej formy współpracy. Po kilku latach wciąż pozostajemy w dobrych relacjach, a w niektórych przypadkach są oni naszymi doradcami (przykładem jest Krzysztof Mleczak z Exito Broker). To dla nas istotne, że te osoby są zadowolone ze współpracy i chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami ze wszystkimi, którzy zastanawiają się nad podobnym krokiem. Naszą ambicją jest prowadzenie biznesu tak, aby tworzyć  przestrzeń  do wdrażania innowacyjnych rozwiązań i aby mieć na uwadze jako najważniejszy  tzw. pierwiastek ludzki. Widzimy, że jesteśmy na jak najlepszej drodze do realizacji zamierzonego celu.

Mariusz Muszyński

Prezes zarządu PIB Group Poland

ERGO Hestia nagrodzona na gali European Design Awards

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Raport Roczny ERGO Hestii za 2022 rok HORYZONTY otrzymał złoto w kategorii Publications podczas European Design Award. To jedna z najważniejszych tego typu nagród na świecie. Raport został przygotowany przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii oraz Aleksandra Małachowskiego.

Nagrody European Design Awards (ED-Awards) przyznawane są od 17 lat w 9 głównych kategoriach (Branding, Packaging, Promotion, Publications, Typography, Illustration, Digital Applications, Internal Productions, Miscellaneous Categories). Co roku przyznawana jest również jedna nagroda specjalna.

W tegorocznej edycji Raport Roczny HORYZONTY przygotowywany przez Grupę ERGO Hestia i Aleksandra Małachowskiego został nagrodzony w kategorii „Publications”. – Europejska nagroda to wspaniałe podsumowanie skomplikowanej pracy na terenie kilku krajów, której efektem jest raport HORYZONTY – mówi Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii i dyrektorka Biura Marketingu i PR w ERGO Hestii. – ERGO Hestia od lat działa na rzecz wsparcia artystów oraz jest jednym z liderów zrównoważonego rozwoju biznesu w Polsce. Raport akcentuje te wartości, którymi konsekwentnie się kierujemy – dodaje.

Tradycyjnie nagroda została przyznana podczas Europejskiego Festiwalu Designu. Wydarzenie trwało od 30 maja do 2 czerwca w Neapolu, a jego kuratorem było AIAP (włoskie Stowarzyszenie Projektantów Komunikacji).

European Design Awards przyznawana jest za wybitne osiągnięcia w dziedzinie designu i komunikacji. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 1 czerwca w Teatro Mercadante, XVIII-wiecznym teatrze z widokiem na Piazza del Municipio.

Cechą wyróżniającą European Design Awards jest skład jury. W przeciwieństwie do tradycyjnych konkursów projektowych, ED-Awards może pochwalić się panelem składającym się nie z profesjonalistów w dziedzinie projektowania, ale z wybitnych krytyków designu. W jego skład wchodzą redaktorzy, naukowcy i wydawcy. Takie podejście zapewnia kompleksową ocenę zgłoszeń, podkreślając nie tylko atrakcyjność estetyczną, ale także sprawność intelektualną i komunikacyjną zgłoszonych projektów.

Nagrodzony Raport HORYZONTY powstawał w Polsce, Łotwie, Estonii i Finlandii. W  podróż po tych krajach wybrał się Aleksander Małachowski, czyli Hashtagalek – najbardziej znany instagramowy fotograf architektury. Jego zdjęcia zilustrowały Raport Roczny ERGO Hestii za 2022 rok. Wydawnictwo zostało opublikowane w wersjach papierowej oraz elektronicznej, dostępnej na stronie internetowej sopockiego ubezpieczyciela.

„Horyzonty. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2022” to opowieść o Morzu Bałtyckim w trzech wymiarach: Morza, Architektury i Człowieka. Każdy z tych elementów jest pretekstem do przyjrzenia się i poszerzenia horyzontów w kluczowych kwestiach związanych z regionem Bałtyku. 

To nie pierwszy raz Hashtagalek łączy siły z ERGO Hestią. Był potrójnym finalistą – a następnie jurorem – konkursu Artystyczna Podróż. W 2018 roku zrealizował dla ERGO Hestii projekt fotograficzny w Sopocie, ukazując miasto z niecodziennej perspektywy. Jego zdjęcia zdobią wnętrza Punktów Standard ERGO Hestii w całym kraju.

To nie było moje pierwsze zlecenie międzynarodowe, ale pierwsze tej skali – podkreśla Aleksander Małachowski. – Trzy tygodnie, cztery miasta w czterech różnych państwach. W dodatku moim pierwszym komercyjnym zleceniem było fotografowanie Sopotu dla ERGO Hestii w 2018 r., tak że miałem duże poczucie odpowiedzialności, ale też poczucie symbolicznego powrotu do domu. Jak dotąd podróż życia, która nie byłaby możliwa bez zaufania, którym mnie obdarzono – wyjaśnia.

Zdjęcia Hashtagalka uzupełnione zostały tekstami, które poszerzają horyzonty o ekologii, historii i antropologii Bałtyku. Do współpracy zaproszono grono specjalistów i specjalistek z wielu dziedzin. Ekologii Bałtyku oraz roli, jaką człowiek odgrywa w jej kształtowaniu, przyjrzeli się naukowcy z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk: prof. Jan Marcin Węsławski, prof. Jacek Piskozubdr hab. Karol Kuliński. O historii architektury nadbałtyckiej i burzliwej historii kształtowania się urbanistycznych form Sopotu, Rygi, Tallinna i Helsinek napisała Magdalena Milert – architektka, urbanistka wyróżniona w rankingu Kobiety Forbes Women 2021. O filozofii żeglowania i humanistycznym doświadczeniu konfrontacji w wielką wodą można przeczytać w tekście Karoliny Sulej – pisarki, reporterki, podcasterki, game writerki, autorki m.in. głośnej książki „Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady”.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia we współpracy z artystami i artystkami realizowane są od wielu lat. W ostatnich dziesięciu latach realizowali je: Matěj Frank („Przestrzenie” 2014), Katarzyna Kimak („Dialog” 2015), Hanna Piotrowska („Sieć” 2016), Agnieszka Mastalerz („Poznanie” 2017), Joanna Kunert („Sukces” 2018), Bruno Neuhamer („Raport życia” 2019), Natalia Bażowska, Norbert Delman, Krzysztof Maniak („Raport mniejszości. Tryptyk o bezradności”(2020) oraz Julia Woronowicz („Współbycie. Historia Kuksonii Giętkiej” 2021).

(KS, źródło: ERGO Hestia)

Nationale-Nederlanden: Medbus kolejny raz rusza w trasę po Polsce

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

11 czerwca rozpocznie się kolejna edycja akcji „Zrób sobie Dzień na U”, w ramach której będzie można skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych. W tym roku medbus, czyli mobilna przychodnia, odwiedzi miasta w północno-wschodniej Polsce. Akcję organizuje Fundacja Rak’n’Roll, a jej partnerem jest Nationale-Nederlanden.

Mobilne gabinety będą wyposażone w sprzęt do wykonania USG tarczycy, piersi lub jąder czy wykonania dermatoskopii – badania znamion. Dodatkowo w ramach akcji uczestnicy będą mogli nauczyć się na fantomach, jak prawidłowo przeprowadzić samobadanie piersi czy jąder. Wszystko pod okiem specjalistów.

– Zdrowie jest jedną z nadrzędnych wartości, o którą powinniśmy dbać. Jedną z najczęstszych wymówek przeprowadzania regularnych badań jest brak czasu czy zajmowanie się innymi czasochłonnymi obowiązkami. Jako partner akcji „Zrób sobie Dzień na U” chcemy  uświadamiać o tym, jak ważna jest profilaktyka zdrowotna. Liczymy, że dzięki akcji wiele osób w północno-wschodniej Polce będzie miało możliwość skorzystać z bezpłatnych badań i zacznie budować ważny nawyk regularnego potwierdzania swojego zdrowia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.

(AM, źródło: Komunikacja Plus)

Wracają przebojowe hity LINK4

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ruszyła najnowsza kampania reklamowa LINK4. Tym razem Sylwia Przetak i Magdalena Dąbkowska w rytm przeboju „I love Rock ‘n’ Roll” śpiewają o benefitach Pakietu OC w LINK4.

„Tu zasady są proste. Najpierw dbasz o siebie, żebyś potem mógł zadbać o innych, jak w OC z LINK4” – przekonuje ubezpieczyciel. Tym razem, oprócz nowej wersji światowego przeboju „I love Rock ‘n’ Roll” Joan Jett & the Blackhearts w wykonaniu utalentowanych polskich wokalistek, na ekranie można zobaczyć emocjonujące sceny ratownictwa górskiego i pożarniczego.

Nowe spoty reklamowe LINK4 mają dwie odsłony. Najpierw widzowie są świadkami dynamicznych akcji z udziałem prawdziwych ratowników, a potem na ekran wkraczają przebojowe wokalistki. Przekonują, że holowanie do 100 km w całym kraju, jakie zapewnia Program Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony do OC w LINK4, to prawdziwy hit na rynku.

W LINK4 szczególnie cenimy sobie zaufanie klientów, którzy wiedzą, że mogą u nas liczyć na wsparcie w trudnych sytuacjach, gdy tego potrzebują. Holowanie w razie wypadku to jeden z podstawowych elementów bezpieczeństwa, jaki chcemy zapewnić posiadaczom Pakietu OC w LINK4. Proste zasady i pewność, że jesteśmy partnerem, któremu można zaufać, gdy dzieje się coś niedobrego, to podstawa naszego działania i o tym jest nasza najnowsza kampania – mówi Mikołaj Ciaś, członek zarządu LINK4.

Podstawą skutecznej i mądrej pomocy jest zabezpieczenie siebie. To jest pierwsze zdanie, które pada na każdym szkoleniu ratowniczym: najpierw zadbaj o siebie,  jak chcesz pomóc innym. Podobnie myślimy w LINK4, dlatego do ubezpieczenia OC, które w razie zdarzenia daje ochronę osobom poszkodowanym przez kierowcę, proponujemy Program Pomocy w pakiecie, w ramach którego ubezpieczony może dodatkowo liczyć na pomoc Assistance dla siebie – dodaje Joanna Talaśka, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej LINK4.

Pakiet OC w LINK4 to połączenie dwóch ubezpieczeń – obowiązkowego OC komunikacyjnego oraz Programu Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony. W ramach Programu Pomocy, oprócz holowania w razie wypadku, ubezpieczony może liczyć na samochód zastępczy do trzech dni w razie wypadku lub kradzieży pojazdu, uruchomienie auta w przypadku rozładowania akumulatora oraz pomoc w wymianie koła, gdy zostanie uszkodzona opona.

Realizacja reklamy odbywała się zarówno w plenerze, jak i w studiu w Warszawie. Ujęcia akcji ratunkowych  powstały w Dolinie Bolechowickiej niedaleko Krakowa. Ratownicy występujący w reklamie to członkowie Grupy Ratownictwa Medycznego oraz strażak wspierany przez kolegów z lokalnej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej. Realizację kampanii powierzono agencji kreatywnej Brasil, a za produkcję odpowiadała Flota Filmowa. Spoty powstały we współpracy ze sprawdzonym w poprzednich śpiewających reklamach LINK4 kolektywem reżyserskim Państwo Rodzeństwo.

Nowe reklamy LINK4 można oglądać od 1 czerwca 2024 r. w telewizji, na VOD, w mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube LINK4:

Spot ze strażakiem: 

Spot z ratownikiem górskim:

(KS, źródło: LINK4)

Dwucyfrowy wzrost VIG w pierwszym kwartale

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W I kwartale obecnego roku Vienna Insurance Group zebrała 4,3 miliarda euro. Był to rezultat o 11% wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie 2023 r., tj. 3,87 mld euro.

– VIG po raz kolejny zanotowała dwucyfrowy wzrost składki. Wynikał on z ogólnie dobrych wyników biznesowych – powiedział Hartwig Löger, CEO VIG.

W Austrii składki przypis wzrósł o 7,8%, do 1,51 mld euro. W Czechach nastąpił spadek o 0,6%, do 621 mln euro, podczas gdy w Polsce wolumen składki przypisanej brutto wzrósł o 7,9%, do 416 mln euro.

Współczynnik wypłacalności grupy na koniec I kwartału 2024 roku wyniósł 262% (uwzględniając środki przejściowe) i tym samym utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.

Zarząd VIG potwierdził swoją prognozę oczekiwanego zysku brutto za rok obrotowy 2024 w przedziale 825–875 mln euro.

(AM, źródło: VIG)

Przyszłością są rozwiązania dostosowane indywidualnie do klienta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Zurich Insurance ogłosiła zwycięzców swoich Piątych Mistrzostw Innowacji. Wszystkie dziewięć zwycięskich firm wyróżnia się spełnianiem ambicji Zurich: wykorzystywaniem technologii do transformacji doświadczenia klienta.

Tegoroczni zwycięzcy rozwiązują problemy w ubezpieczeniach komercyjnych, upraszczaniu cyfrowych, sektorach życiowym i zdrowotnym oraz w detalicznych ubezpieczeniach majątkowych i wypadkowych. W konkursie przyznano również dwie dzikie karty. Od pomocy w usprawnieniu procesów underwritingu i obsługi roszczeń, utrzymywaniu klientów, poprzez innowacyjne rozwiązania zdrowotne po budowanie odporności klimatycznej – wszystkie zwycięskie inicjatywy mogą potencjalnie mieć wpływ na grupę w skali globalnej.

W piątej edycji Mistrzostw Innowacji Zurich otrzymał ponad 3300 zgłoszeń od startupów.

Ericson Chan, dyrektor grupy ds. innowacji i cyfryzacji, cytowany przez Insurtech Insights, skomentował podczas ogłoszenia wyników konkursu: – Podczas gdy w technologii nadal następuje gwałtowny postęp, my musimy nadążać z innowacjami. Wszyscy tegoroczni zwycięzcy korzystają z AI, aby redefiniować ocenę ryzyka, underwriting, zgłaszanie roszczeń i interakcje z klientem. Dzięki współpracy z tymi startupami możemy szybko wykorzystywać nowe idee i technologie do zapewniania wyróżniającego się doświadczenia klienta.

Następnym etapem konkursu będzie uczestnictwo zwycięzców w czteromiesięcznym programie akceleracji, w którym przeprowadzą pilotaż praktycznej wykonalności inicjatyw i wraz z jednostkami Zurich, które je wybrały, opracują biznesplany. Ci, którym uda się udowodnić przydatność swoich koncepcji, będą współpracować z Zurich nad ich zastosowaniem.

Rozwiązania dostosowane indywidualnie do klientów i ich ewoluujących potrzeb są przyszłością ubezpieczeń. Te innowacyjne inicjatywy mogą naprawdę odmienić branżę – powiedział Paolo Mantero, dyrektor ds. strategii grupy Zurich.

Liderzy innowacji

Ubezpieczenia komercyjne: CLIMADA Technologies wraz z Zurich Resilience Solutions wprowadzi narzędzie kwantyfikacji szkód majątkowych i przerw w działalności dla ryzyka klimatycznego. Sixfold we współpracy z Zurich Ameryka płn. poprawi efektywność underwritingu poprzez wykorzystanie specjalnie zbudowanej platformy. AI zwiększy możliwości i dokładność underwritera, oszczędzając czas brokerom i klientom.

Upraszczanie cyfrowe: Parloa GmbH razem z Zurich Niemcy usprawni obsługę klienta dzięki automatyzacji z wykorzystaniem AI. Platforma AI do zarządzania powtarzalnymi zadaniami uwolni zasoby dla rozwiązywania bardziej skomplikowanych problemów klienta. Merlynn i Zurich Ameryka Płn. będą wspólnie tworzyć cyfrowych bliźniaków pracowników dysponujących wiedzą ubezpieczeniową. Wzorowana na procesie podejmowania decyzji przez człowieka technologia umożliwia automatyzację decyzji i skrócenie czasu treningu.

Życie i zdrowie: NalaGenetics, firma biotechnologiczna wraz z Zurich Malezja będzie tworzyć spersonalizowany program opieki wzmocniony testami genetycznymi, do zarządzania chorobami przewlekłymi. AccuHealth i Zurich Chile będą zgłębiać możliwości łagodzenia wpływu chorób przewlekłych na roszczenia ubezpieczeniowe, poprzez usługi cyfrowe oparte na danych, z nastawieniem na klientów B2B2E. Usługa gromadzi dane z biomarkerów, aby prowadzić spersonalizowane programy zdrowotne mające na celu kontrolę chorób przewlekłych. Korzyści to m.in. zmniejszona absencja chorobowa i w dłuższej perspektywie możliwe zmniejszenie składek. 

Detaliczne majątkowe i wypadkowe: LoyJoy, platforma konwersacyjnej AI we współpracy z Zurich Niemcy będzie wspomagać procesy obsługi klienta, sprzedaży i marketingu za pomocą chatu i mediów społecznościowych. Zdolność platformy do personalizacji komunikacji może wspomóc zaspokajanie indywidualnych potrzeb klienta.

Dzikie karty

AlphaGeo, firma wykorzystująca naukę o danych geoprzestrzennych, współpracuje z Zurich Group Investment Management, aby zoptymalizować wyniki jej portfela globalnych nieruchomości. Wykorzystuje opartą na AI platformę analityczną do identyfikowania regionów z lepszymi perspektywami inwestycyjnymi, na podstawie danych dotyczących ryzyka klimatycznego i społecznego, co prowadzi do istotnej poprawy wyceny aktywów.

MentionMe platforma analityczna do ochrony interesów klienta wspólnie z Zurich Wlk. Brytania pracuje nad podniesieniem wartości ochrony klienta jako czynnika wzrostu. Ma to służyć zwiększeniu retencji klientów zgodnie ze strategią lojalnościową Zurich.

AC

Odc. 254 – Nowe klauzule produktowe – domy i mieszkania

0

O nowych klauzulach produktowych w ubezpieczeniach domów i mieszkań w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Anna Witkowska, zastępczyni dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich w Dziale Zarządzania Produktami, ERGO Hestia. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jakie nowe potrzeby ubezpieczeniowe pojawiają się u klientów?
  • Jakie nowe klauzule pojawiły się niedawno w ofercie ERGO Hestii?
  • Co zyskuje agent i klient poprzez wybór personalizowanej oferty ubezpieczeniowej?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Maj 2024

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kwestie prawne, roszady kadrowe oraz raporty analityczne – wydarzenia z tych obszarów należały do najważniejszych akcentów maja w polskich ubezpieczeniach. Reprezentant każdego z nich znalazł się w gronie wyróżnionych w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Uchwała Sądu Najwyższego na temat dopuszczalności stosowania w ustalaniu odszkodowania z OC ppm. rabatów i upustów w sieciach partnerskich zakładów – w uznaniu dla werdyktu o szczególnym znaczeniu dla rynku ubezpieczeń i branży naprawczej, przyjmującego, że wysokość odszkodowania nie zależy od powyższych zniżek, ale w określonych sytuacjach mogą one być uwzględniane w kosztorysie.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Bartłomiej Biały – w uznaniu dla objęcia stanowiska prezesa UNIQA Automotive oraz podjęcia wyzwania, jakim jest zarządzanie całym obszarem sprzedaży multiagencyjnej, sieci franczyzowych i sieci partnerskich, w tym także kanałem dealerskim i leasingowym UNIQA.

INSTYTUCJA MIESIĄCA

Polska Izba Ubezpieczeń – w uznaniu dla wysokiego poziomu merytorycznego wystąpień oraz paneli dyskusyjnych XI Kongresu, profesjonalną organizację spotkania, podpisanie w jego trakcie samoregulacji – dobrych praktyk w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki, przygotowanych we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i pod auspicjami Komisji Nadzoru Finansowego, opracowanie i publikację raportu „Polacy i ryzyko – jak się ubezpieczamy? Luka ubezpieczeniowa w Polsce” oraz wsparcie akcji edukacyjnej „Dostępne Finanse”, promującej działania na rzecz dostępności produktów finansowych także dla osób z niepełnosprawnościami.

PRODUKT MIESIĄCA

Ubezpieczenie OC dla firm opracowane przez SALTUS Ubezpieczenia – w uznaniu dla produktu o szerokim zakresie ochrony, który zapewnia możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb, zawiera uproszczone wyłączenia, uszeregowane tak, aby nie pozostawiać wątpliwości, oraz uwzględniające w wycenie stosowanie u klienta udokumentowanych rozwiązań systemowych z zakresu ESG.

INNOWACJA MIESIĄCA

Digital Intake opracowane przez ARC Europe Polska na podstawie autorskiego systemu Atlas – w uznaniu dla funkcjonalności, umożliwiającej kierowcom aut Renault i Dacia zdalne wezwanie pomocy drogowej, bez konieczności kontaktu z infolinią, co personalizuje i przyspiesza proces obsługi klienta w zakresie pomocy na drodze.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Uwierzytelnianie wieloskładnikowe w ubezpieczeniach

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 4 czerwca 2024 roku w godzinach 13:00–14:30. Partnerem strategicznym programu jest Secfense.

W programie:

  • O stanie prawnym dotyczącym uwierzytelnienia wieloskładnikowego opowie Łukasz Łaguna, członek zarządu Law4Tech 
  • Perspektywę dostawcy technologii i insurtechu zaprezentuje Krzysztof Góźdź, dyrektor sprzedaży Secfense 
  • Jakie są największe wyzwania związane z wdrożeniem uwierzytelnienia wieloskładnikowego z perspektywy firmy ubezpieczeniowej opowie Iwona Kondracka, dyrektorka zarządzająca ds. technologii i cyfryzacji ubezpieczeń SALTUS Ubezpieczenia 
  • O wdrożeniach uwierzytelnienia wieloskładnikowego u dystrybutorów opowie Marcin Bobruk, założyciel i prezes zarządu Sandis 

Zapraszamy nie tylko przedstawicieli działów IT czy osoby odpowiedzialne za wdrażanie regulacji, ale przede wszystkim menedżerów odpowiadających za obsługę klienta oraz agenta. 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie