Blog - Strona 327 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 327

Grażyna Sudzińska-Amroziewicz delegowana do kierowania LINK4

0
Grażyna Sudzińska-Amroziewicz

7 maja Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie LINK4 dokonało zmian w składzie rady nadzorczej spółki. Dwa dni później RN w nowym składzie odwołała część członków zarządu zakładu. Pracami zarządu kierować będzie delegowana z grona rady nadzorczej Grażyna Sudzińska-Amroziewicz.

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie LINK4 odwołało ze składu rady nadzorczej spółki Bartłomieja Litwińczuka, Piotra Sabata i Henryka Uzdrowskiego. Do RN powołano z kolei Jana Linke, powierzając mu funkcję przewodniczącego, oraz Bartosza Jankowskiego, Grażynę Sudzińską-Amroziewicz i Bogusława Ulijasza.

Z kolei 9 maja nowy skład rady nadzorczej LINK4 odwołał ze składu zarządu Agnieszkę Wrońską, dotychczasową prezeskę, Michała Chyczewskiego, dotychczasowego wiceprezesa, oraz Mirosława Gilarskiego, dotychczasowego członka organu. Do zarządu powołani zostali z kolei dwaj nowi wiceprezesi: Mikołaj Ciaś (powołanie z mocą obowiązującą od 10 maja) oraz Michał Gomowski (powołanie z mocą obowiązującą od 1 czerwca). Ponadto rada nadzorcza spółki oddelegowała ze swoich szeregów z dniem 10 maja Grażynę Sudzińską-Amroziewicz do czasowego wykonywania czynności prezeski zarządu LINK4.

W skład zarządu towarzystwa wchodzą obecnie: Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, Michał Gomowski, Mikołaj Ciaś i Katarzyna Wojdyła.

Z kolei obecny skład rady nadzorczej prezentuje się następująco: Jan Linke, przewodniczący, Anna Młodawska-Sekścińska, Bartosz Jankowski, Grażyna Sudzińska-Amroziewicz i Bogusław Ulijasz – członkowie.

Biogramy

Grażyna Sudzińska-Amroziewicz od 22 lat zawodowo związana jest z branżą ubezpieczeniową. W latach 2007–2016 kierowała obszarem ubezpieczeń majątkowych  Aviva w Polsce. Od 2017 roku aktywna zawodowo w szeregu rad nadzorczych przedsiębiorstw. Była członkinią RN VRG oraz Prime Car Management. Obecnie jest członkinią rady nadzorczej Sanok Rubber Company. Działa też jako mentorka dla grupy słuchaczy na Akademii Leona Koźmińskiego. Uczestniczyła w wyspecjalizowanych kursach z zakresu finansów oraz wielu aspektów zarządzania organizowanych m.in. przez London Business School oraz CEDEP.

Michał Gomowski poświęcił całą swoją karierę branży motoryzacyjnej oraz związanej z nią działalności finansowej. Zajmował kluczowe stanowiska w takich grupach, jak Shell, BNP Paribas, Generali, Aviva i VIG. Szczególne osiągnięcia odnosił, organizując dystrybucję ubezpieczeń w kanale dealerów samochodowych: najpierw w Generali w 2006 roku, tworząc sieć dystrybucji pod nazwą Generali Auto Program. W latach 2016–2023 był z kolei prezesem Benefia Ubezpieczenia, firmy dystrybucyjnej VIG Polska, specjalizującej się we współpracy z dealerami samochodowymi. Spośród innych pełnionych funkcji był założycielem i pierwszym prezesem polskiego Stowarzyszenia Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Ukończył Politechnikę Gdańską w 1994 r., zdobywając dyplom magistra inżyniera na Wydziale Mechanicznym. W latach 1994–1995, jako stypendysta rządu francuskiego, kontynuował naukę we Francuskim Instytucie Nafty w Paryżu, uzyskując dyplom inżyniera francuskiej uczelni państwowej. Uczestniczył w szkoleniach dla najwyższej kadry zarządzającej, w tym w Kellogg School of Management.

Mikołaj Ciaś jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Środowiska ze specjalnością zarządzanie oraz licznych kursów i szkoleń z zakresu zarządzania, marketingu, budowania strategii, finansów i sprzedaży. Ukończył też między innymi Program Zarządczy dla wyższej kadry kierowniczej w IMD Institute w Szwajcarii. Przez ponad 20 lat był menedżerem związanym z branżą FMCG. Pracował m.in. w Unilever Polska, Carlsberg Polska, Coca-Cola Poland na stanowisku dyrektora marketingu – członka zarządu oraz w Marie Brizzard Wine and Spirits, gdzie kierował Działem Komercyjnym. Współtworzył również startup KRAVT & CO., piastując funkcję prezesa zarządu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Bartłomiej Biały nowym prezesem zarządu UNIQA Automotive

0
Bartłomiej Biały

Michał Gomowski, dotychczasowy prezes zarządu UNIQA Automotive, podjął decyzję o zakończeniu współpracy z firmą. Jego następcą został Bartłomiej Biały, odpowiedzialny w UNIQA Polska za obszar sprzedaży multiagencyjnej, sieci franczyzowych i sieci partnerskich. Nowym członkiem zarządu UNIQA Automotive został też Marcin Wakuliński, dotychczasowy dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży Dealerskiej.

– Jesteśmy wdzięczni Michałowi za ostatnie miesiące jego pracy, kiedy zbudował profesjonalny zespół o bardzo wysokich kompetencjach. Weszliśmy na rynek o dużym potencjale wzrostu i teraz czas na wzmożoną pracę w regionach, a te Marcin Wakuliński zna bardzo dobrze. Jestem przekonany, że korzystając z dotychczasowych doświadczeń całego obszaru sprzedaży, Bartłomiej, Natalia i Marcin, wraz z całym zespołem, będą konsekwentnie budować pozycję UNIQA w kanale dealerskim i leasingowym – mówi Marcin Nedwidek, przewodniczący rady nadzorczej UNIQA Automotive oraz prezes UNIQA w Polsce.

Bartłomiej Biały będzie zarządzać w UNIQA całym obszarem sprzedaży multiagencyjnej, sieci franczyzowych i sieci partnerskich, w tym – jako prezes UNIQA Automotive – także kanałem dealerskim i leasingowym.

– Dziękuję radzie nadzorczej za zaufanie, a także Michałowi za dotychczasową współpracę. Będziemy kontynuować rozwój kanału sprzedaży na bardzo konkurencyjnym rynku dealerskim. Jest to możliwe dzięki wszystkim zespołom, z którymi współpracuję. Bez wątpienia ludzie są naszą siłą – mówi Bartłomiej Biały.

W zarządzie UNIQA Automotive zasiada od kwietnia także Natalia Szafrańska-Klyszcz, która odpowiada w spółce za biznes leasingowy i brokerski. W maju do zarządu awansował Marcin Wakuliński, który jako dotychczasowy dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży Dealerskiej zarządza także zespołem dyrektorów regionalnych.

– Dziękuję radzie nadzorczej za zaufanie. Od jesieni ubiegłego roku bardzo intensywnie pracowaliśmy nad zbudowaniem struktury i profesjonalnych zespołów w regionach. Nie mam wątpliwości, że są to ludzie, z którymi możemy realizować nasze cele i osiągać rynkowe sukcesy. Przed nami dużo pracy, dlatego nie zwalniamy tempa i kontynuujemy rozwój naszej sieci sprzedaży w kanale dealerskim – mówi Marcin Wakuliński.

Biogramy nowych członków zarządu

Bartłomiej Biały posiada 15-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, które zdobywał w Liberty Ubezpieczenia oraz AXA Ubezpieczenia. W Liberty odpowiadał za rozwój kanału multiagencyjnego, zarządzał relacjami z umowami sieciowymi, wsparciem sprzedaży, procesem rozliczeń prowizyjnych oraz call center. W latach 2016–2020 w AXA Ubezpieczenia jako dyrektor Departamentu Kanału Agencyjnego był odpowiedzialny za współpracę z umowami bezpośrednimi. Po przejściu do branży medycznej pełnił funkcję dyrektora Sprzedaży i Marketingu Affidea Polska.

Marcin Wakuliński ma ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych związanych bezpośrednio z programami ubezpieczeń, w szczególności wśród dealerów samochodowych w Polsce. Z dużym sukcesem rozwijał dystrybucję, pracując dla czołowych firm ubezpieczeniowych na polskim rynku. Posiada ugruntowaną pozycję we współpracy z brokerami i importerami samochodów.  

UNIQA Automotive od stycznia 2024 roku rozwija ofertę ubezpieczeniową na rynku dealerskim, a od kwietnia – także leasingowym. W ciągu kilku miesięcy powstał profesjonalny zespół, który odpowiada za operacje zarówno w centrali, jak i  w regionach.

W zarządzie spółki zasiadają obecnie: Bartłomiej Biały, prezes, oraz Natalia Szafrańska-Klyszcz i Marcin Wakuliński, członkowie zarządu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Liderzy ubezpieczeń domów i mieszkań

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 14 maja 2024 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem odcinka będą ubezpieczenia domów i mieszkań.

W programie:

  • Historie o przydatnej ochronie – Damian Kuderczak, ekspert ds. likwidacji szkód majątkowych, Joanna Przychodzka, specjalistka ds. rozwoju produktu – oboje ERGO Hestia. 
  • Wszędzie dobrze, ale w domu z pakietem home assistance najlepiej – Renata Kowalczyk, pełniąca obowiązki managera, Platforma HOME Europ Assistance.

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

Dlaczego ludzie kupują lub odmawiają zakupu?

0
Adam Kubicki

Dlaczego niektórzy kupują szybko, innym podjęcie decyzji zajmuje wieki, a jeszcze inni nie kupują wcale? W psychologii motywacyjnej poświęcono wiele lat badań na odkrycie przyczyn, dla których ludzie zachowują się w określony sposób, szczególnie w sytuacjach związanych ze sprzedażą.

Im więcej wiesz na temat tego, co kieruje zachowaniami ludzi, tym szybciej i łatwiej przyjdzie ci zmiana klientów potencjalnych w rzeczywistych oraz uzyskiwanie od nich referencji. Każdy klient ma określone, głęboko ukryte w podświadomości potrzeby, które muszą być zaspokojone, zanim będzie mógł podjąć decyzję o zakupie. Twoim celem jest jak najszybsze zaspokojenie jak największej liczby tych potrzeb, począwszy już od waszego pierwszego kontaktu.

W przypadku ubezpieczeń potrzeby są specyficzne. Nie chodzi o zaspokojenie zachcianki klienta, zwiększenie jego wygody lub rozwiązanie bieżącego problemu. W naszej branży sięgamy po wartości osobiste klienta i jego przekonania. Jeśli jest zaangażowany emocjonalnie w rodzinie, to sięgniemy po jego poczucie obowiązku ochrony bliskich. Jeśli jest świadomy różnego rodzaju zagrożeń, które mogą pojawić się w jego życiu, sięgamy po niepokój i obawę przed stratą. Dlatego jedno z najistotniejszych pytań w sprzedaży brzmi: „Dlaczego niektórzy ludzie kupują szybciej niż inni?”.

Jakie strategie lub techniki można zastosować już od pierwszego spotkania z potencjalnym klientem, żeby przyspieszyć proces podejmowania decyzji o zakupie, wykorzystując potrzeby klienta? Cały proces zakupu składa się zwykle z kilku kroków. Najpierw agent kontaktuje się z potencjalnym nabywcą, nie mając pewności, czy jest to klient dobrze rokujący. Następnie nawiązuje relację z klientem i zdobywa jego zaufanie, zadaje mu serię pytań, dzięki którym jest w stanie odkryć jego prawdziwe potrzeby i pragnienia, prezentuje swoje rozwiązanie, wskazując, w jaki sposób zaspokoi on potrzeby lub rozwiąże potencjalne problemy, odpowiada na wszelkie zastrzeżenia i rozwiewa wątpliwości, a następnie prosi klienta o podjęcie decyzji.

Zdarza się, że ten proces trwa kilka tygodni lub nawet miesięcy, szczególnie w przypadku drogich i skomplikowanych produktów. W niektórych ubezpieczeniach firmowych cały cykl sprzedaży – od pierwszego kontaktu do podpisania umowy – ocenia się na trzy do dziewięciu miesięcy.

Jest jednak wiele sytuacji, w których sprzedaż robiona jest „na skróty” i dokonuje się niemal natychmiast. Potencjalny klient przechodzi od umiarkowanego zainteresowania do podjęcia decyzji w ciągu kilku minut, a nie tygodni czy miesięcy, kiedy to analizuje wszystko z każdej strony i porównuje ofertę z konkurencją. W takiej sytuacji mamy do czynienia z niemal „natychmiastową sprzedażą”. Jak to możliwe?

Korzystanie w trakcie rozmowy z potencjalnym klientem z tych psychologicznych czynników nakłaniających do zakupu otwiera drogi na skróty i znacznie przyspiesza proces podejmowania decyzji. Na przykład, rozwinięcie przyjacielskiej relacji z potencjalnym klientem stanowi punkt wyjścia do nakłonienia go do szybszej decyzji zakupowej. Ludzie kierują się emocjami. Rozumem jedynie uzasadniają decyzje, które podjęli pod wpływem emocji.

Ludzie kupują od ludzi, których lubią. Nie kupują od ludzi, których nie lubią, nawet jeśli chcą kupić oferowany przez nich produkt.

Ponieważ główne przeszkody na drodze do zakupu to strach, sceptycyzm i złe wspomnienia z przeszłości, to przyjacielski sprzedawca jest w stanie przełamać lody i naturalną niechęć do osoby, która próbuje nam coś wcisnąć.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Rozszyfruj zachowania konsumentów

0
Phil Barden, Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów, tłum. Anita Doroba, Wydawnictwo MT Biznes, 368 stron, cena: 56,17 zł

Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług.

Książka zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Odkoduj pułapki myślenia w biznesie pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy.

Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done – JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną. To niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów.

– Jest wiele książek z dziedziny ekonomii behawioralnej. Ta pokazuje, jak wykorzystać naukę w celu zwiększenia sprzedaży. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pracuje z markami – twierdzi Les Binet, szef grupy ds. efektywności w adam & eveDDB.

A Sophie Devonshire, dyrektorka generalna The Marketing Society, rekomenduje:

– Bardzo praktyczna książka. Zawiera wiele treści niezwykle przydatnych dla nowoczesnego marketingowca w oprawie jasnych i przekonujących przykładów. To również wspaniała i przyjemna lektura dla każdego zainteresowanego tym, w jaki sposób ludzie dokonują wyborów. Mój egzemplarz jest cały upstrzony podkreśleniami i notatkami. Fascynująca i użyteczna, absolutna klasyka.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Beata Grott nową dyrektorką Balcia Insurance w Polsce

0
Beata Grott

Beata Grott objęła stanowisko dyrektora polskiego oddziału Balcia Insurance, które zajmował dotąd Jan Pijewski. Ekspertka będzie odpowiadać za dalszy rozwój firmy w obszarze innowacji produktowych i nowych technologii.

Beata Grott ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży. Ostatnio pełniła funkcję prezeski Crawford Polska. W zarządzie tej firmy zasiadała od września 2023 roku i odpowiadała tam za zarządzanie obszarem sprzedaży i rozwoju. Beata Grott posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w obszarze likwidacji szkód. Przez 15 lat zajmowała się tym obszarem w polskim oddziale AIG Europe, a następnie w Chartis Europe. Ponadto przez ponad 5 lat pełniła obowiązki prezesa zarządu DAT Polska, a wcześniej przez 5 lat była odpowiedzialna za zarządzanie sprzedażą w Audatex Polska.

– Z wielką satysfakcją dołączam do zespołu Balcia. Przemysł ubezpieczeniowy jest w procesie transformacji cyfrowej. Moje doświadczenie w zarządzaniu innowacyjnymi projektami wpisuje się w zaawansowane merytorycznie i technologicznie produkty Balcia, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby klientów i rynek – powiedziała Beata Grott.

– Cieszymy się, że znaleźliśmy osobę z doświadczeniem zarówno w branży ubezpieczeniowej, jak i technologicznej – podkreślił Janis Lucaus, CEO Balcia Insurance.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Rankomat: Łukasz Wyrzykowski na czele marketingu

0
Łukasz Wyrzykowski

Z początkiem maja do zespołu Rankomat dołączył Łukasz Wyrzykowski. Objął stanowisko Chief Marketing Officer (CMO) i w tej roli będzie kierował pracami Departamentu Marketingu. Nowy szef marketingu porównywarki ma ponad 20 lat doświadczenia zawodowego. Przez większość tego czasu był związany z branżą finansową.

Jako CMO Łukasz Wyrzykowski jest odpowiedzialny za nadzór nad całym obszarem marketingu multiporównywarki, w tym za strategię marketingową, zarządzanie marką, procesy pozyskiwania i utrzymywania klientów, user experience oraz projekty wspierające rozwój biznesu.

W trakcie dotychczasowej kariery Łukasz Wyrzykowski był m.in. Marketing Managerem Expander, Allianz oraz firmy leasingowej DLL (grupa Rabobank). Pełnił także funkcję Senior Brand Managera w Avivie. Jest certyfikowanym kierownikiem projektów UX (UX-PM) i ma na swoim koncie wiele udanych wdrożeń platform i aplikacji mobilnych.

– Jestem bardzo zadowolony, że dołączam do zespołu Rankomat – niekwestionowanego lidera rynku porównywarek oraz jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów ubezpieczeniowych w Polsce. Praca dla tak silnej marki jest nie tylko przyjemnością, ale także wyzwaniem zawodowym. Jestem przekonany, że razem z całym zespołem marketingu Rankomat zrealizujemy wiele projektów, które umocnią naszą pozycję na rynku, zwiększą zaufanie klientów i pozytywnie wpłyną na rozwój biznesu – mówi Łukasz Wyrzykowski.

– Rankomat to nie tylko miejsce, w którym klienci mogą porównać oferty wielu towarzystw ubezpieczeniowych i znaleźć najlepszy produkt w atrakcyjnej cenie. To również dynamicznie rozwijająca się porównywarka produktów finansowych oraz zaufany partner, który pomaga klientom w podejmowaniu kluczowych decyzji finansowych. Dlatego cieszę się, że do naszego zespołu dołączył Łukasz. Jego doświadczenie i wiedza z różnych obszarów rynku finansowego są nieocenionym atutem, który przyczyni się do dalszego rozwoju i sukcesów firmy – komentuje Bartosz Niewiadomski, prezes Rankomat.

(AM, źródło: InnerValue)

Sprawa ubezpieczenia fregat Miecznik trafiła do prokuratury

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do Prokuratury Okręgowej w Warszawie trafiło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Sprawę bada także Służba Kontrwywiadu Wojskowego. Chodzi o 157 mln zł, które zostały zapłacone z góry za wszystkie 3 okręty zaplanowane do produkcji.

W Ministerstwie Aktywów Państwowych odbył się briefing z udziałem wiceministra aktywów państwowych Marcina Kulaska i wiceministra obrony narodowej Cezarego Tomczyka na temat nieprawidłowości przy zawieraniu przez Polską Grupę Zbrojeniową umowy ubezpieczenia powstających 3 fregat w ramach projektu Miecznik.

Nowy zarząd PGZ poinformował Ministerstwo Aktywów Państwowych, że podczas prowadzenia czynności kontrolnych w spółce w zakresie podpisywania umów i wydatkowania środków finansowych uzyskał informację o możliwych nieprawidłowościach przy zawarciu umowy o świadczenie usług brokerskich i w następstwie tego umowy na ubezpieczenie projektu Miecznik.

– Zostałem zapewniony przez obecne władze PGZ, że z dużą starannością badają tą sprawę, szczególnie pod kątem możliwości wyrządzenia spółce szkody majątkowej w wielkich rozmiarach. Z tego względu zarząd spółki złożył zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w Warszawie oraz powiadomił Służbę Kontrwywiadu Wojskowego – mówił Marcin Kulasek.

Z uwagi na możliwość wyrządzenia PGZ szkody majątkowej w wielkich rozmiarach zarząd spółki podjął czynności w sprawie dalszego toku postępowania i zweryfikowania procedur przy zawieraniu umów ubezpieczenia w Grupie PGZ. SKW została powiadomiona o  możliwości naruszenia prawidłowego procesu postępowania zakupowego na świadczenie usług brokerskich. Zawiadomienie do prokuratury zostało z kolei złożone celem zweryfikowania, czy przy zawieraniu umowy nie doszło do złamania przepisów prawa i czy nie nosi ona znamion przestępstwa i niegospodarności na szkodę PGZ.

Zarząd PGZ poinformował też, że zlecił audyt wszystkich umów ubezpieczeniowych zawartych w grupie PGZ.

(AM, źródło: MAP)

Stabilizacja w ubezpieczeniach korporacyjnych po inflacyjnym szoku cenowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jednym z ubocznych skutków inflacji był wzrost stawek w ubezpieczeniach korporacyjnych. Powoli jednak sytuacja się stabilizuje, a ceny niektórych polis nawet spadają – informuje „Puls Biznesu”.

Według Pawła Piwowarskiego, dyrektora działu ubezpieczeń finansowych Colonnade, to spowodowany inflacją wzrost kosztów likwidacji szkód czy też zerwanie łańcucha dostaw są czynnikami, które sprawiły, że ceny polis poszły w górę o nawet kilkadziesiąt procent. Przyznaje on, że obecnie jest drożej niż przed inflacją o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. Łukasz Górny, radca prawny i dyrektor departamentu rozwoju EIB, wskazuje natomiast, że zjawisko to dotyczyło zarówno ubezpieczeń majątkowych, jak i OC, w których średnia wartość roszczenia rośnie od lat.

Tomasz Skwara, dyrektor działu ubezpieczeń majątkowych i transportowych Colonnade zwraca uwagę, że w przypadku bieżącej i rzetelnej aktualizacji wyceny ubezpieczanego majątku w polisach zabezpieczających mienie podwyżki wynikające z inflacji były niewielkie. Według eksperta głównym czynnikiem stymulującym wzrost stawek był rosnący koszt oraz zaostrzone warunki pozyskiwanej przez ubezpieczycieli reasekuracji. Paweł Piwowarski jest jednak zdania, że składki w liniach finansowych nie są bardzo wysokie, biorąc pod uwagę liczbę zgłaszanych roszczeń i ponoszonych przez ubezpieczycieli kosztów. Dodatkowo, jak zauważa Łukasz Górny, obecnie na rynku można odczuć stabilizację stawek. Ewentualne podwyżki są nieznaczne, a w niektórych przypadkach można zauważyć nawet spadki. Według eksperta należy liczyć się z możliwymi wzrostami cen ubezpieczeń D&O. W ostatnim czasie wzrosła bowiem liczba roszczeń kierowanych do menedżerów.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 10 maja, Sylwia Wedziuk „Ubezpieczenia dla firm: jest drożej czy taniej”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Europ Assistance Polska: Majówka pełna zgłoszeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podczas tegorocznej majówki najczęściej wybieranymi wśród podróżujących kierunkami były Włochy, Hiszpania i Turcja. Zarówno ubezpieczyciele, jak i asystorzy mieli w tym okresie dużo pracy – wynika z danych Europ Assistance Polska.

Podczas majowego długiego weekendu prym wiodły dwa środki transportu, samochód i samolot. Klienci, którzy wybrali jazdę autem, chętnie korzystali z takich świadczeń, jak kontynuacja podróży, auto zastępcze oraz zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy pojazdu.

Z kolei wśród osób, które na majówkę poleciały samolotem, usługami stanowiącymi przewagę były hospitalizacja oraz repatriacja. Natomiast do najczęściej zgłaszanych przez klientów zachorowań należały przeziębienia i zatrucia, które są typowe dla sezonu wiosenno-letniego.  Majówkowicze spędzający urlop w Polsce korzystali głównie z wizyt domowych i teleporad.

W tym roku w samym obszarze assistance samochodowego Europ Assistance Polska odnotowała ponad 40% więcej zgłoszeń w porównaniu do ubiegłego roku. W Polsce obsłużono prawie 4000 spraw, a w Niemczech – 63 (+30% r/r). Na linii travel obsłużono podobną liczbę zgłoszeń zagranicznych i krajowych. 418 zdarzeń miało miejsce poza granicami Polski, a 413 w naszym kraju.

– Z roku na rok widzimy, że liczba spraw, które do nas trafiają, jest coraz większa. Dotyczy to zarówno okresu wakacyjnego, jak i krótszych wyjazdów typu ferie zimowe czy właśnie majówka. Bardzo cieszy nas to, że Polacy są coraz bardziej świadomi i chętniej korzystają z usług assistance. Troska o własne zdrowie jest najważniejsza – komentuje Katarzyna Jegumieńczyk, zastępczyni Managera Operacyjnego, Platforma Medical & Travel Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europa Assistance Polska)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie