Blog - Strona 332 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 332

Agro Ubezpieczenia pomoże rozwiązać problem plantatorów buraka cukrowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Związków Plantatorów Buraka Cukrowego przy Krajowej Grupie Spożywczej wynegocjowała z Agro Ubezpieczenia TUW program ubezpieczeń dla plantatorów buraka cukrowego w ramach Związku Wzajemności Członkowskiej. Ubezpieczenie objęte jest dotacją Skarbu Państwa.

Ryzyka, od których ubezpieczane są plantacje buraków cukrowych, to: grad, przymrozki wiosenne, deszcz nawalny, lawina, obsunięcie się ziemi, huragan, piorun. Rolnicy, którzy przystąpią do ZWC, dodatkowo otrzymają do 10% zniżki na pozostałe ubezpieczenia.

(AM, źródło: ZWPBC)

Szkodowość w ubezpieczeniach należności bliska stabilizacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem ekspertów rynku ubezpieczeń należności wysokie wypłaty z tego typu produktów, jakie miały miejsce w ubiegłym roku, były efektem pogarszającej się sytuacji płatniczej firm – informuje „Puls Biznesu”.

Łukasz Kiliński, menedżer krajowy Coface Polska, mówi gazecie, że w 2023 r. można było zaobserwować korektę wyników w poszczególnych branżach, co było związane z niekorzystną sytuacją ekonomiczną w Niemczech oraz ograniczoną konsumpcją gospodarstw domowych będącą skutkiem wzrostu cen. Te czynniki były przyczyną wyższej szkodowości, która ze względu na brak istotnych zmian w gospodarce powinna się utrzymać. Elżbieta Kacprzykowska, dyrektorka departamentu sprzedaży KUKE jest zdania, że po latach zmniejszonego ryzyka niewypłacalności kontrahentów, co było efektem m.in. tarcz finansowych od państwa, obecnie wskaźnik szkodowości wraca do poziomu długookresowej średniej i w tym roku powinien się ustabilizować.

Z kolei Maciej Harczuk, członek zarządu Allianz Trade, ocenia, że duży wzrost liczby niewypłacalności przedsiębiorstw to konsekwencja skoku kosztów operacyjnych przy stagnacji, a nawet spadku sprzedaży. Ekspert wskazuje, że obecnie szkody i niewypłacalności najbardziej ciążą sektorowi MŚP, ale kumulacja tej fali zagrozić może także dużym dostawcom, dotychczas dobrze sobie radzącym dzięki dywersyfikacji i większej skali działalności.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 30 kwietnia, Sylwia Wedziuk „Większy popyt na polisy należności”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

ERGO Hestia cenionym pracodawcą wśród ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia została wyróżniona w dwóch niezależnych rankingach stworzonych przez redakcje „Forbes” i „Wprost”. W obu zestawieniach sopocka firma zajęła pierwsze miejsce w gronie polskich ubezpieczycieli. Z kolei w styczniu ERGO Hestia trzeci rok z rzędu uzyskała certyfikat Top Employers Polska.

– To pokazuje, że kierunek, który obraliśmy, jest słuszny – komentuje Małgorzata Sztabińska, dyrektorka Departamentu HR Grupy ERGO Hestia. – Ostatnie lata na całym świecie były pełne niepokoju i poczucia niestabilności. Przez to rola pracodawców, a co za tym idzie działów HR, uległa dużej zmianie. Stanęliśmy przed zadaniem zapewnienia poczucia bezpieczeństwa naszym pracownikom. Dlatego wdrożyliśmy liczne programy well-beingowe: m.in. spotkania z psychologami czy zajęcia z ekspertami w zakresie działań dla dobrego samopoczucia. Dodatkowo duży nacisk kładziemy na wsparcie pracowników w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, np. poprzez wspieranie rodziców, którzy korzystają u nas z możliwości elastycznej pracy hybrydowej. Kluczowa jest również rozległa mapa programów rozwojowych dla pracowników ERGO Hestii, dzięki którym nie tylko udoskonalają dotychczasowe umiejętności, ale też zdobywają nowe kompetencje – dodaje.

W rankingu Poland’s Best Employers 2024, sporządzonym według autorskiej metody firmy Statista i „Forbesa”, ERGO Hestia zajęła pierwsze miejsce wśród ubezpieczycieli. W pełnym zestawieniu, w którym wzięto pod uwagę 300 firm, sopocka firma uplasowała się na 46. miejscu. W rankingu po raz trzeci z rzędu uwzględniona została również UNIQA Polska

Najlepszych pracodawców po raz piąty wybrał także „Wprost”. W tym rankingu ERGO Hestia także uplasowała się na pierwszym miejscu wśród wszystkich ubezpieczycieli oraz na 10. pozycji w pełnym zestawieniu.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Aon Polska: Benefity medyczne drożeją

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z szacunków Aon Polska wynika, że od 2022 r. programy medyczne podrożały w naszym kraju średnio o 20%. Wyższe ceny to efekt m.in. rosnących kosztów placówek medycznych i coraz większego popytu na usługi medyczne wśród pracowników.

– Z roku na rok dynamicznie przybywa nowych uczestników programów, a wraz z nimi rosną oczekiwania i wymagania wobec prywatnych operatorów medycznych. Dzisiaj praktycznie każdy pracodawca jako standardowy benefit dla pracowników oferuje sponsorowany program medyczny. Co więcej, w niektórych firmach oferuje się finansowanie lub współfinansowanie również dla członków rodziny. Niestety, przedsiębiorcy nie powinni liczyć na spadek cen w najbliższych latach. Trend wzrostowy ma się jeszcze utrzymywać, ale w nieco mniejszej skali. Prognozowany wzrost cen dla Polski w latach 2024–2025 powinien oscylować wokół wskaźnika waloryzacji kosztów medycznych, który obecnie wynosi 11,4% – mówi Dorota Raczyńska, dyrektorka Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Health & Benefits Aon Polska.

Motory napędowe kosztów

Eksperci Aon Polska są zdania, że rosnąca popularność programów medycznych w Polsce wynika z kilku czynników. Przede wszystkim gwarantują one zdecydowanie szybszą pomoc niż ta dostępna w ramach NFZ. Zbyt długie kolejki do specjalistów oraz czas oczekiwania na badania diagnostyczne nie są jednak jedynymi przyczynami tego zjawiska. Według raportu Aon „The Global Medical Trend Rates Report 2024” napędzają go także kwestie finansowe – wzrost kosztów prywatnej opieki spowodowany inflacją i rosnącymi wynagrodzeniami dla lekarzy.

– Polska i cała Europa jeszcze przez długi czas będą odczuwały skutki pandemii. A ich konsekwencje widzimy właśnie w rosnących kosztach rynku medycznego. Przyczynia się do tego m.in. brak aktywności fizycznej, poważne problemy zdrowotne wymagające poszerzenia diagnostyki – w tym hospitalizacji oraz rehabilitacji, a także brak profilaktyki stomatologicznej. Nie bez znaczenia są także tendencje Polaków do zachorowań z powodu zaburzeń w układzie sercowo-naczyniowym, nowotworów, wysokiego ciśnienia krwi czy cukrzycy – dodaje Dorota Raczyńska.

Gdzie szukać oszczędności?

Eksperci Aon wskazują, że istnieje kilka opcji rozwiązania problemu stale rosnących kosztów programów medycznych oferowanych przez pracodawców, np. poprzez umiejętne zarządzanie programem w firmie dzięki wsparciu brokera. Wartościowa może okazać się analiza potrzeb pracowników – tak żeby program był dopasowany pod kątem ich oczekiwań w zakresie specjalizacji lekarskich czy badań diagnostycznych. Ważna jest także świadomość rzeczywistych kosztów i rentowności zawartych kontraktów, a także transparentność procesu podwyżkowego.

– Sposobów na ograniczenie kosztów programów jest jednak więcej. Zachęcanie pracowników do korzystania z opieki profilaktycznej pomoże uniknąć droższej opieki w przyszłości. Sporym problemem zarówno na rynku prywatnym, jak i publicznym jest także nieodwoływanie wizyt lekarskich. Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwach pomoże w budowaniu świadomości pracowników, jak ich postawa wpływa na brak dostępności do usług medycznych. Inicjatywy mające na celu ograniczenie lub kontrolowanie nadmiernego korzystania z usług, takie jak podnoszenie udziału własnego i współpłacenia, mogą odegrać ważną rolę w najbliższych kilku latach  – wyjaśnia Dorota Raczyńska.

(AM, źródło: Brandscope)

Ubezpieczenia od A do Z: Rowerem elektrycznym dookoła Polski

0
Źródło zdjęcia: Ubezpieczenia od A do Z

Marek Ogrodowski, założyciel i prezes multiagencji Ubezpieczenia od A do Z, jest od lat związany z kolarstwem, a od ponad dekady także z rowerami elektrycznymi. Teraz jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza objechać cały kraj na e-rowerze.

Marek Ogrodowski aktywnie działa na rzecz propagowania kolarstwa oraz wspiera szkółkę kolarską, której zawodnicy regularnie odnoszą sukcesy. Jest też inicjatorem corocznego rajdu rowerowego dla branży ubezpieczeniowej, największej tego typu imprezy w kraju. Obecnie pragnie zrealizować kolejne przedsięwzięcie. Jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza od 6 do 31 maja 2024 r. objechać cały kraj na rowerze elektrycznym.

Zaplanowana trasa przebiega wzdłuż granic Polski. Obejmie 23 dni jazdy i 3 dni przeznaczone na odpoczynek. Odcinki, które Marek Ogrodowski będzie pokonywał, liczą około 150 km, a łączna droga wyniesie około 3500 km.

Motywacją do wyprawy jest wsparcie Świętokrzyskiej Fundacji Sportu i Szkółki Kolarskiej Vento Bike Team w Daleszycach, której Marek Ogrodowski jest wieloletnim kibicem, ale również sponsorem. Szkółkę tworzy zdolna młodzież szkolna, która z głęboką pasją trenuje kolarstwo i odnosi liczne sukcesy.

Do inicjatywy przyłączyli się ubezpieczyciele, które za każdy przejechany kilometr trasy przez prezesa wpłacają na konto fundacji 2 zł.

– To fantastyczna szansa, aby nie tylko wesprzeć Marka w jego niezwykłej wyprawie, ale także pomóc. Zachęcamy do dołączenia  do naszej akcji – wystarczy wpłacić na konto fundacji 50 zł i można przejechać część trasy u boku Marka – zachęca Barbara Karólczak, dyrektorka Wsparcia Sieci Sprzedaży Ubezpieczenia od A do Z.

Więcej na temat wyprawy

(AM, źródło: Ubezpieczenia od A do Z)

PZU Zdrowie rusza z bezpłatną Akademią Rodzica

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie i Fundacja Marka Kamińskiego przygotowały cykl bezpłatnych webinarów skierowanych do rodziców i opiekunów. Przez cały maj, będący Miesiącem Świadomości Zdrowia Psychicznego, eksperci będą przekazywać wiedzę na temat kluczowych w wychowaniu zagadnień z obszaru zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

– Choć mówi się, że rodzicielstwo to jedno z najpiękniejszych doświadczeń w życiu człowieka, każda mama i każdy tata zgodzą się ze stwierdzeniem, że proces wychowania jest skomplikowany i nierzadko pełen wyzwań. Rodzice muszą poradzić sobie z ciążącą na nich presją i odpowiedzialnością za wychowanie młodego człowieka. Radzenie sobie z emocjami, komunikacja czy budowanie relacji to umiejętności, które potrzebne są bez względu na wiek i etap życia. Akademia ma ułatwić opiekunom stawienie czoła wyzwaniom, które dzisiejsza rzeczywistość stawia na drodze rodzica. Potrzebę szerszego zaadresowania tego tematu zidentyfikowaliśmy podczas wewnętrznego warsztatu dla pracowników, realizowanego z Fundacją Kamińskiego. Cieszę się, że możemy rozwinąć tę koncepcję w formie ogólnodostępnej Akademii Rodzica – mówi Weronika Dejneka, p.o. prezesa PZU Zdrowie.

– Budowanie odporności psychicznej dziecka rozpoczyna się od nas, rodziców. To my odpowiadamy za stworzenie silnego fundamentu w rodzinie, który będzie podstawą do zdrowych relacji i poczucia bezpieczeństwa. Nie da się rozdzielić w tym procesie rodziców od dziecka. Dlatego tak ważne jest, abyśmy nie tylko pomagali dzieciom, wzmacniając więzi i ich wartość, ale przede wszystkim sami stawali się bardziej świadomi wagi rodzicielstwa – podkreśla Justyna Florczak, dyrektorka fundraisingu i projektów społecznych Fundacji Marka Kamińskiego.

Podczas czterech webinarów poruszone zostaną m.in. kwestie efektywnej komunikacji i tworzenia zdrowych relacji międzyludzkich. Spotkania będą odbywać się na żywo co tydzień, w każdą majową środę o godzinie 18:00 na profilach PZU Zdrowie na Facebooku i YouTube.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

VIG Re z dwucyfrowym wskaźnikiem zwrotu na kapitale własnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VIG Re, spółka reasekuracyjna Vienna Insurance Group, opublikowała raport roczny potwierdzający wstępne dane finansowe upublicznione 20 marca 2024 roku. Po raz pierwszy wyniki prezentowane są w oparciu o nowe standardy rachunkowości MSSF 17/9.

Kluczowe wskaźniki finansowe uzyskane przez VIG Re w 2023 roku to:

  • 900,7 mln euro przypisu składki brutto
  • 819,4 mln euro przychodów z usług ubezpieczeniowych
  • 41,5 mln euro na usługach ubezpieczeniowych
  • wskaźnik mieszany netto na poziomie 90,8%
  • zysk brutto w wysokości 31,6 mln euro
  • 10,1% zwrotu z kapitału własnego
  • współczynnik wypłacalności na poziomie 220,2%

– Dobre wyniki VIG Re w 2023 r. są świadectwem zaangażowania naszego zespołu w budowanie reputacji firmy jako sprawnego operatora i zaufanego doradcy naszych klientów – powiedział Johannes Martin Hartmann, CEO i prezes zarządu VIG Re. – Jestem szczególnie dumny, że udało nam się przyciągnąć kolejne kluczowe talenty z branży. Wzmacniając w ubiegłym roku naszą bazę kapitałową, inwestując jednocześnie w naszą infrastrukturę technologiczną, kładziemy solidny fundament pod dalszy rozwój naszej franczyzy w Europie kontynentalnej i poza nią.

(AM, źródło: VIG Re)

Korea Płd.: Życiowi kontra majątkowi na rynku zdrowotnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele na życie wchodzą szerzej w biznes ubezpieczeń zdrowotnych, będący tradycyjnie domeną ubezpieczycieli non-life. Włączają do oferty produkty zapewniające pokrycie kosztów medycznych związanych z chorobą nowotworową i innych ryzyk zdrowotnych w szybko starzejącym się społeczeństwie.

Trzech największych graczy – Samsung Life Insurance, Hanwha Life Insurance i Kyobo Life Insurance – w I kw. 2024 r. wprowadziło w sumie 7 produktów pokrywających koszta medyczne. Nowa strategia ubezpieczycieli życiowych jest postrzegana jako próba wyjścia na swoje w trudnych warunkach sprzedaży spowodowanych spadkiem urodzeń i starzeniem się społeczeństwa, z czego wynika spadek liczby klientów w ubezpieczeniach długoterminowych.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Warta umożliwia brokerom samodzielne ofertowanie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Portal dla Brokera Warty zyskał nową funkcjonalność – ofertowanie prostych produktów korporacyjnych. Dzięki niej od 19 kwietnia brokerzy mogą w ciągu kilku minut samodzielnie uzyskać wiążącą ofertę. Jeśli klient ją zaakceptuje, to mogą oni również wygenerować polisę.

Nowa sekcja w Portalu dla Brokera nosi nazwę „Sprzedaż”. Dzięki niej broker będzie mógł w każdej chwili, przez 24 godziny na dobę, wygenerować za pośrednictwem serwisu ofertę dla klienta. Pierwszą ofertą produktową w ramach nowej funkcjonalności jest OC Zawodowa Przewoźnika Drogowego. Ubezpieczenie umożliwia przewoźnikowi udokumentowanie przed organem wydającym zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności przewozowej posiadanie minimalnej zdolności finansowej, wymaganej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (1071/2009 z dn. 21.10.2009 r. ustanawiającego wspólne zasady warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego Dyrektywę Rady 96/26 WE – z późniejszymi zmianami).

Kolejne oferty już wkrótce

Warta deklaruje, że obecnie trwają prace nad rozszerzeniem gamy produktów korporacyjnych dostępnych na Portalu dla Brokera. Do końca roku mają w nim znaleźć się kolejne 3–4 oferty. Zakład koncentruje się na prostszych produktach, niewymagających pogłębionej oceny ryzyka. Zastrzega jednak, że ścieżka samodzielnego ofertowania przez Portal dla Brokera będzie pozwalała również na obsłużenie bardziej skomplikowanych zapytań, w których potrzebne będzie zaangażowanie negocjatora czy underwritera.

Prosty mechanizm ze wsparciem

Ilość danych wymaganych do wygenerowania polisy jest minimalna. W ramach procesu broker wybiera z listy negocjatorów opiekuna oferty, który w razie potrzeby będzie wspierać brokera, jeżeli pojawi się taka potrzeba (np. obsługa nietypowego aneksu lub ścieżka akceptacyjna, jeżeli wnioskowany zakres ubezpieczenia będzie wymagał zaangażowania negocjatora).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Jakub Papuga członkiem zarządu towarzystw Polski Gaz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na odbywającym się 26 kwietnia posiedzeniu Komisji Nadzoru Finansowego Jakub Papuga został zatwierdzony jako członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem w Polski Gaz TUW oraz Polski Gaz TUWnŻ.

Jakub Papuga jest absolwentem Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2011 roku związany jest z Grupą PZU. Od 2018 roku jest członkiem zarządu TUW PZUW, gdzie odpowiada za obszar zarządzania ryzykiem oraz obszar IT.

Towarzystwami Polski Gaz po przejęciu ich przez PZU SA kieruje aktualny zarząd TUW PZUW

(AM, źródło: KNF)

18,422FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie