Blog - Strona 375 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 375

#ubezpieczeniowyLIVE: Ubezpieczenia grupowe mogą być czymś więcej…

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 4 kwietnia 2024 roku w godzinach 13:00–14:00. Gościem programu będzie Marek Piętka, dyrektor Departamentu Strategii Rozwoju Segmentu Klienta Korporacyjnego Nationale-Nederlanden. 

W programie:

  • Jak ewoluuje rynek ubezpieczeń grupowych? 
  • Co jest ważne dla pracodawców i pracowników przy wyborze ubezpieczenia grupowego? Odniesienie do wyników badań Nationale-Nederlanden.
  • W jaki sposób ubezpieczenia grupowe mogą odpowiadać na wyzwania związane z chorobami cywilizacyjnymi? 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

Rankomat: Od roku utrzymuje się zwyżkowy trend cenowy w OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszym kwartale tego roku kierowcy za obowiązkową polisę komunikacyjną musieli zapłacić prawie 100 zł więcej niż w analogicznym okresie 2023 r. W niektórych regionach wzrosty osiągnęły ponad 27% – wynika z raportu RanKING autorstwa Rankomat.

Według danych zebranych przez porównywarkę kwartalna średnia cena OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wzrosła o 4,7% wobec IV kw. 2023 r. Autorzy raportu zauważają, że w województwach i miastach wojewódzkich stawki poszły w górę niekiedy nawet o 30%. Oznacza to, że okres styczeń–marzec 2024 r. był czwartym kwartałem podwyżek. Rankomat przewiduje, że ten trend utrzyma się także w kolejnych miesiącach.

Jaka była średnia cena OC w I kwartale?

Autorzy raportu przypominają, że w latach 2015–2017 miał miejsce dynamiczny wzrost stawek. Najmocniejszy odnotowano w I kwartale 2017 r. (57,5%). Przeciętna składka OC ppm. zaczęła obniżać się dopiero pod koniec 2017 r. – jej cena spadała w ujęciu kwartalnym do zeszłego roku. W I kw. 2024 r. średnia stawka wyniosła 575 zł i była o 17,3% wyższa niż w I kw. 2023 r.

– Po kilkuletnim okresie spadku cen OC pierwsze podwyżki opłat za obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne zaczęliśmy odnotowywać w II kwartale 2023 roku. Od tego czasu średnia cena OC wzrosła już o 11,4%. W porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku koszty obowiązkowej polisy w I kwartale 2024 roku zwiększyły się natomiast o 4,7% -mówi Bartosz Niewiadomski, prezes zarządu rankomat.pl.

Warszawa poza gronem najdroższych miast

Najwięcej za OC ppm. płacili kierowcy z województw: pomorskiego (680 zł), mazowieckiego (637 zł) i dolnośląskiego (632 zł). Na najniższe ceny mogli natomiast liczyć kierowcy z podkarpackiego (484 zł), świętokrzyskiego (491 zł) i opolskiego (493 zł). Ceny ubezpieczenia były wyższe niż przed rokiem we wszystkich województwach. Podwyżki w poszczególnych regionach wyniosły od 13,4% (świętokrzyskie) do 19,2% (warmińsko-mazurskie).

Jeszcze większe wzrosty odnotowano w miastach wojewódzkich. Na szczególną uwagę zasługuje Szczecin, który zajął miejsce Warszawy na podium 3 najdroższych miast. Tym samym najwięcej za OC ppm. płacili kierowcy z Gdańska (680 zł), Wrocławia (783 zł) i Szczecina (722 zł). Na najniższe składki mogli natomiast liczyć kierowcy z Opola (544 zł), Katowic (568 zł) i Rzeszowa (575 zł). Ceny były wyższe niż przed rokiem we wszystkich miastach wojewódzkich. Podwyżki wyniosły od 16,5% w Kielcach do 27,3% w Olsztynie.

Kto płacił najwięcej? 

W dalszym ciągu za OC najwięcej płacą najmłodsi kierowcy, tj. 19-latkowie – średnio 2086 zł. Największe zniżki otrzymują zaś 60-latkowie (479 zł). Najtańsze w ubezpieczeniu były samochody marki Skoda (544 zł) i Fiat (545 zł), natomiast najdroższe były BMW (693 zł). Panny i kawalerowie płacili 755 zł, natomiast osoby pozostające w związku małżeńskim 529 zł.

(AM, źródło: Rankomat)

Pokonaj ten jeden problem, a twoje wyniki skoczą do góry

0
Adam Kubicki

Jeśli ktoś poważnie myśli o karierze w sprzedaży ubezpieczeń, to jest „skazany” na poszukiwanie klientów. To właśnie ten czynnik powoduje, że tak wiele osób po początkowym okresie prób poddaje się i rezygnuje z pracy w branży.

Wiemy, że otwarcie punktu sprzedaży ubezpieczeń przy tak konkurencyjnym rynku i zmianie nawyków klientów nie gwarantuje napływu nowych transakcji. Trzeba aktywnie wyjść na szerokie pola różnych środowisk i zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług.

I tu pojawia się problem, ponieważ największą przeszkodą w nawiązywaniu kontaktów i rozmawianiu ze wszystkimi potencjalnymi klientami niezbędnymi do wypełnienia lejka sprzedaży jest lęk przed odrzuceniem – zwany także „niechęcią do nawiązywania kontaktów”. Niechęć ta wynika z obawy, że w rozmowie z potencjalnym klientem usłyszymy „nie”.

To lęk przed brakiem aprobaty, satysfakcji, spotkaniem się z niegrzecznym zachowaniem lub negatywnym nastawieniem. Jest to związane z klasycznym stylem wychowania, gdzie opiekunowie i środowisko kodują nam poczucie wstydu i skrępowania. Takie podejście wpływa na całe nasze życie, włącznie z relacjami z innymi ludźmi – zwłaszcza przedstawicielami przeciwnej płci – karierą, wyborem pracy i jej wykonywaniem.

Ludzie chcą takiej pracy, w której będą traktowani w sposób zgodny z ich oczekiwaniami, warunkowanymi przez ich poczucie własnej wartości i poziom pewności siebie. Wiele osób wybiera więc karierę na stanowiskach mało eksponowanych, które zapewniają im bezpieczeństwo, chroniąc przed krytyką i odrzuceniem.

Faktem jest jednak, że nie można odnieść sukcesu w sprzedaży, jeśli nie jest się gotowym do ciągłego wysłuchiwania słowa „nie”. Im częściej je słyszysz, tym częściej uda ci się przekuć je na „tak”. Im częściej twoja oferta będzie odrzucana, tym więcej zarobisz i tym większy osiągniesz sukces. Jeśli jednak słowo „nie” kojarzysz z porażką, to z góry jesteś na straconej pozycji, ponieważ będziesz je słyszał wielokrotnie częściej niż słowo „tak”.

Wyobraź sobie, że twój obecny sposób myślenia jest jak stara centrala telefoniczna z wiszącymi kablami i wtyczkami, które trzeba włożyć w odpowiednie gniazda. Twoim celem jest wyciągnięcie kabla z gniazda podpisanego „Strach przed odrzuceniem” i przełożenie jej do gniazda „Pragnienie sukcesu”. Zamiast uważać, że „nie” to coś złego, zacznij traktować je jako znak czegoś pozytywnego.

Jeden z moich znajomych zastanawiał się kiedyś nad rezygnacją z pracy agenta. Powiedział swojemu kierownikowi sprzedaży, że nie może już dłużej znieść ciągłych odmów i odrzucania. Prowadził dokładne notatki i doliczył się, że z odmową spotyka się pięć razy na jedną transakcję. Innymi słowy, musiał odbyć pięć spotkań, by przeprowadzić jedną transakcję. Był zniechęcony i chciał spróbować swoich sił w jakiejś innej pracy.

Spytałem go: „Ile zarabiasz na każdej przeprowadzonej transakcji?”. „Około 1500 zł” – odparł. „Jeśli podzielisz 1500 zł na pięć rozmów, to ile ci wyjdzie z jednej rozmowy?” – zapytałem ponownie. „300 zł” – padła odpowiedź.

Pomyśl o tym w ten sposób: każda osoba, z którą rozmawiasz, płaci ci określoną kwotę, a łączną wypłatę otrzymujesz od tego, z kim w końcu przeprowadzisz transakcję. To wyjaśnienie zmieniło wszystko.

Mój znajomy spojrzał na swoją pracę z zupełnie nowej perspektywy. Przestał sięgać po słuchawkę z niechęcią i ociąganiem i stał się prawdziwą „maszyną do łowienia klientów”.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Agencie, komu służysz? Do wyboru masz wyższe dobro lub własne ego

0
Jan Grzesikiewicz

W świecie, gdzie presja osiągania wyników i konkurencja w branży ubezpieczeniowej są na porządku dziennym, łatwo jest ulec pokusie skupienia się wyłącznie na własnych sukcesach i celach.

Po latach pracy jako konsultant i trener sprzedaży z głębokim przekonaniem mogę powiedzieć: klucz do prawdziwego, trwałego sukcesu leży nie w pogoni za kolejnymi kwotami czy przewyższaniu kolegów z zespołu, ale w służbie wyższemu dobru i budowaniu głębokich, znaczących relacji z klientami.

Możemy służyć wyższemu dobru lub naszemu ego – ale wybór tego drugiego często prowadzi do pustki, nawet jeśli na powierzchni osiągamy „sukces”. Skupienie się na osobistych celach może czasem przynieść szybkie wyniki, ale czy na pewno chcemy, aby nasza kariera była zbudowana na tak chwiejnych fundamentach?

Jak tworzysz relacje?

W sprzedaży ubezpieczeń, jak w każdej innej dziedzinie, budowanie relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu potrzeb klienta powinno stanowić fundament naszych działań. Kiedy koncentrujemy się na tym, co naprawdę jest ważne – czyli na rozwiązywaniu problemów naszych klientów i zaspokajaniu ich potrzeb – nasze własne cele zaczynają się realizować niemal automatycznie. Praca staje się wtedy nie tylko bardziej satysfakcjonująca, ale również bardziej efektywna.

Sprzedaż oparta na zasadach i wartościach, takich jak uczciwość, empatia i zaangażowanie, jest drogą do budowania długotrwałych i pozytywnych relacji z klientami. Relacje zbudowane na wzajemnym szacunku i zaufaniu przynoszą nie tylko większe korzyści finansowe, ale także głębokie osobiste zadowolenie.

Sukces jest konsekwencją

Pamiętajmy, że nasze działania i decyzje wpływają nie tylko na bezpośrednie otoczenie, ale również kształtują branżę, w której pracujemy. Kiedy wybieramy służbę wyższemu dobru, działamy jako liderzy zmian, inspirując innych do podążania tą samą ścieżką. To właśnie ta zdolność do inspirowania i wpływania na innych jest prawdziwą miarą naszego sukcesu.

W związku z tym niech naszym przewodnikiem będzie zawsze służba wyższemu dobru. Podejmując każdą decyzję, zastanówmy się, czy przyczynia się ona do dobra większego niż nasze własne ambicje. Czy pomaga rozwiązać problem klienta? Czy buduje zaufanie i głęboką relację? Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, sukces przyjdzie jako naturalna konsekwencja naszych działań.

Zakończę więc myślą, która towarzyszy mi w pracy każdego dnia: prawdziwa wartość naszej pracy wykracza daleko poza liczby i kwoty sprzedaży. To wpływ, jaki mamy na życie innych – i to jest największy sukces, jaki możemy osiągnąć.

Jan Grzesikiewicz
sprzedawca, konsultant, trener sprzedaży z 12-letnim stażem w Sandler Training Polska, trener mentalny

Ordery Finansowe dla produktów Generali Polska

0
Źródło zdjęcia: Generali

Produkty Generali Polska zostały wyróżnione przez „Home and Market” Orderami Finansowymi. Redakcja miesięcznika doceniła pakiet nowotworowy oraz ubezpieczenie Cyber Red.

Pakiet nowotworowy oferowany w ramach ubezpieczenia Generali, Z Myślą o Życiu Plus został wyróżniony w kategorii ubezpieczenia na życie.

– Cieszymy się bardzo z tego wyróżnienia. Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie. Wiemy też, że pandemia uświadomiła nam, jak ważne jest zdrowie. Według badania przeprowadzonego przez PIU, aż 81% respondentów boi się zachowania na raka. Odpowiedzią na te obawy może być ubezpieczenie. Pakiet nowotworowy w Generali Polska zapewnia pieniądze na badania diagnostyczne, konsultacje medyczne z lekarzem, nierefundowane leki, terapie, rehabilitacje, inne wydatki związane z procesem leczenia i szybszym powrotem do zdrowia. Świadczenie może wynieść nawet do 1 mln zł – taką maksymalną sumę ubezpieczenia może wybrać klient – wyjaśnia Agnieszka Callen, dyrektorka zarządzająca ds. ubezpieczeń życiowych i osobowych Generali Polska. – W ramach tego pakietu Generali daje możliwość uzyskania dodatkowej opinii medycznej oraz wiedzy na temat najnowszych i efektywnych metod leczenia. Dzięki temu po zdiagnozowaniu choroby ubezpieczona osoba może otrzymać drugą opinię wybitnych w danej dziedzinie specjalistów, którzy praktykują poza Polską – dodaje.

Z kolei w kategorii ubezpieczenia dla firm wyróżniony został produkt  CyberRED. Redakcja „Home and Market” od lat nagradza produkty instytucji finansowych, w tym  banków, ubezpieczycieli czy firm leasingowych, które „wspierają rozwój przedsiębiorstw w Polsce i ułatwiają funkcjonowanie odbiorcom indywidualnym”.

(AM, źródło: Generali)

ERGO Hestia: Rozstrzygnięcie w Programie Dotacyjnym Artystyczna Podróż Hestii

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Wybrano 10 wystaw, które otrzymają wsparcie Programu Dotacyjnego Artystyczna Podróż Hestii. Przedsięwzięcie ma wspierać projekty artystyczne pozwalające lepiej rozumieć wyzwania teraźniejszości i poszerzać nasze wyobrażenia o przyszłości.

– Ogólnopolski Program Dotacyjny Artystyczna Podróż Hestii jest najnowszym projektem Fundacji APH, która w 2024 roku kończy 10 lat – mówi Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz dyrektorka Biura Marketingu i PR ERGO Hestii. – Powstał on z potrzeby poszukiwania odpowiedzi na wyzwania, z którymi musimy mierzyć się jako społeczeństwo. Dwie dekady doświadczenia ERGO Hestii jako mecenasa kultury umocniły nas w przekonaniu, że sztuka może być niezwykle uniwersalnym i angażującym dla odbiorców językiem do opowiadania o otaczającym nas świecie. Jesteśmy niezwykle zbudowani reakcją świata kultury na nasz nowy projekt. Już teraz widzimy, że cieszy się on dużym zainteresowaniem wśród osób artystycznych i instytucji kultury, a zgłaszane do niego projekty, w tym roku prawie 200, stoją na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym – dodaje.

Dotacje przyznane w pierwszej edycji Programu na 2024 rok sięgną kwoty 500 tys. zł.

Dziesięć wystaw, które otrzymają wsparcie 

Do pierwszej edycji programu zgłoszono prawie 200 projektów z całej Polski. Po dogłębnej analizie zarząd Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, przy wsparciu Rady Doradczej Programu, wybrał dziesięć wystaw, które otrzymają wsparcie na przedstawione inicjatywy artystyczne w 2024 roku. Oto ich lista:

  1. Wystawa „Łataj! Ceruj! Długie życie ubrań” w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu
  2. Wystawa „SPLASH: eco+hydrosexuals unite!” w Galerii lokal_30 w Warszawie
  3. Wystawa „Ćwiczenia z uważności” Teresy Starzec i Alicji Bielawskiej w Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu
  4. Wystawa „Świetliste bartery, wilgotne koalicje”, indywidualna wystawa Magdaleny Lazar w BWA Krosno
  5. Wystawa „Vive la Résistance! Współbycie” Marty Bogdańskiej organizowana w Fundacji Instytut Fotografii FORT w Warszawie
  6. Wystawa „Dirty blood, De-Risking” Barbary Gryki w Galerii Labirynt w Lublinie
  7. Wystawa „Encyklopedia” Weroniki Gęsickiej w Galerii Re:Medium w Łodzi
  8. Wystawa „Powtarzać czas początku” w Lisowski Gallery w Warszawie
  9. Wystawa „Biblioteka Pszczół” w Fundacji Rodriguez Gallery w Poznaniu
  10. Wystawa „Chcemy całego życia. Feminizm w sztuce polskiej” w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Dni Rzecznika Finansowego na Uniwersytecie Gdańskim

0
Źródło zdjęcia: Rzecznik Finansowy

W dniach 21–22 marca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego odbyło się kolejne wydarzenie z cyklu Dni Rzecznika Finansowego. Są one jedną z inicjatyw urzędu w ramach Roku Edukacji Ekonomicznej.

W czwartek zespół Biura Rzecznika Finansowego we współpracy z zespołem kierowanym przez członkinię Doradczego Komitetu Naukowego przy RzF, dr hab. Dorotę Maśniak, prof. UG, przygotował serię warsztatów edukacyjnych. W jej trakcie odbyły się m.in. warsztaty zatytułowane „Wybrane zagadnienia w zakresie ochrony klienta rynku ubezpieczeniowego”, które przeprowadzili Eliza Gużewska, zastępczyni dyrektora Departamentu Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego, oraz Jakub Borowski, pełnomocnik terenowy Rzecznika w Olsztynie. Studenci zrzeszeni w ramach kół specjalizujących się w prawie ubezpieczeniowym i finansowym zapoznali się z problematyką spraw ubezpieczeniowych oraz mieli okazję rozwiązać kilka praktycznych kazusów, wcielając się w różne role procesowe.

W piątek odbyła się ogólnopolska konferencja pt. „Aktualne trendy i trudności w korzystaniu z usług finansowych”. Tematyka wydarzenia obejmowała między innymi takie zagadnienia, jak problematyka rynku ubezpieczeniowego, inwestycji, reklamowania usług finansowych czy roli Rzecznika Finansowego w ochronie klienta w wybranych sektorach rynku finansowego.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

Lloyd’s spodziewa się wielomiliardowych roszczeń po katastrofie w Baltimore 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zawalenie się mostu w Baltimore prawdopodobnie doprowadzi do wielomiliardowych strat ubezpieczonych – powiedział 28 marca prezes Lloyd’s of London.

Bruce Carnegie-Brown przekazał agencji Reuters, że jest zbyt wcześnie, aby podać liczby dotyczące całkowitych strat ubezpieczonych. Stwierdził jednak, że byłby „bardzo zaskoczony”, gdyby zdarzenie to nie spowodowało wielomiliardowych kosztów, dodając, że „ta tragedia ma szansę stać się największą pojedynczą stratą z tytułu ubezpieczenia morskiego w historii”. Poprzedni rekord odnotowano po katastrofie luksusowego statku wycieczkowego Costa Concordia w 2012 roku.

W 2022 r. Lloyd’s zebrał składkę przypisaną brutto z tytułu ubezpieczeń i reasekuracji morskich, lotniczych i transportowych o wartości ponad 6 miliardów funtów (7,5 miliarda dolarów). Największym rynkiem jest Ameryka Północna.

Tego samego dnia Lloyd’s podał, że jego zysk brutto za 2023 r. wyniósł 10,7 mld funtów (13,49 mld dol.), do czego przyczyniły się dobre wyniki w zakresie ubezpieczeń i inwestycji. Rynek ubezpieczeń, do którego należy ponad 50 firm członkowskich, poniósł w 2022 r. stratę na poziomie 800 mln funtów.

(AM, źródło: Reuters)

SCOR: Rekordowy zysk całoroczny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Francuski reasekurator SCOR osiągnął rekordowy zysk całoroczny za 2023 r. w wysokości 812 mln euro, dzięki wynikom IV kwartału.

W IV kwartale 2023 r. przychód netto wyniósł 162 mln euro, na co złożyły się wyniki segmentu majątkowego i rosnący zwrot z inwestycji. W ubezpieczeniach i reasekuracji majątkowych współczynnik łączony za IV kw. wyniósł 75,6%, przede wszystkim z powodu niższego od spodziewanego współczynnika szkodowości z tytułu katastrof naturalnych, wynoszącego 1,5%. Uroczniony zwrot na kapitale wyniósł 18,1%.

Współczynnik wypłacalności SCOR na koniec 2023 r. był na poziomie 209%.

(AC, źródło: Xprimm)

Artur Olech nowym prezesem PZU SA

0
Artur Olech

Kierował Generali w Polsce, współzakładał Trasti, a teraz stanie za sterami PZU SA – nowym prezesem największego polskiego ubezpieczyciela został Artur Olech. Oprócz niego rada nadzorcza wybrała jeszcze trzy osoby, które mają pełnić funkcje członków zarządu. Co ciekawe, są to menedżerowie o znanych na rynku nazwiskach.

27 marca RN powołała w skład zarządu PZU SA Artura Olecha, powierzając mu funkcję prezesa, oraz Bartosza Grześkowiaka, Elżbietę Häuser-Schöneich i Jana Zimowicza, na stanowiska członków zarządu. Wszystkie powołania następują od dnia 12 kwietnia 2024 r. na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025 i wymagają uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

I insurtech, i ubezpieczyciele tradycyjni

Artur Olech jest związany z branżą finansową i ubezpieczeniową od ponad 30 lat. Od maja 2020 roku jest CEO Trasti, firmy, którą współzakładał. Przez wiele lat był związany z Grupą Generali, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery: od menedżera, poprzez dyrektora departamentu, członka zarządu, wiceprezesa, aż do objęcia stanowiska prezesa w 2010 roku. W 2014 r. związał się z Ubezpieczeniami Pocztowymi (obecnie Agro Ubezpieczenia), gdzie pod jego kierownictwem uruchomiono Pocztowe TUnŻ i przeprowadzono reorganizację działalności Pocztowego TUW.

W 2016 r. wraz z zespołem managerów założył fintech hiPRO, a w 2020 r. spółkę HPI GMA, która działa pod marką Trasti. Zasiada w kilku radach nadzorczych w polskich instytucjach finansowych i funduszach emerytalnych, pełniąc funkcję niezależnego członka w spółkach sektora publicznego oraz giełdowych. W ostatnich latach aktywnie uczestniczył w prestiżowych radach naukowych i programowych na polskim rynku finansowym. W latach 2014–2023 był członkiem rad programowych FinTech Congress i Big Data Congress, a do listopada 2023 r. pełnił funkcję przewodniczącego Rady Programowej Insurance Forum. W marcu 2023 r. został zaproszony do Rady Programowej EKF Ubezpieczenia. Pełni funkcję członka kapituły Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która przyznaje doroczne nagrody dla najlepszych banków oraz firm ubezpieczeniowych.

Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także studia na Wirtschaftsuniversität Wien. Uczestniczył w licznych szkoleniach dla najwyższej kadry zarządzającej, w tym Harvard Business School, Kellogg School of Management oraz Chicago GSB (Booth School of Business).

Transfer z sektora pośrednictwa

Bogatą przeszłość w ubezpieczeniach mają też pozostali członkowie nowego zarządu. Bartosz Grześkowiak od początku kariery zawodowej jest związany z branżą, a ściślej – z rynkiem ubezpieczeń korporacyjnych. W latach 2005–2011 pracował dla UNIQA, m.in. jako dyrektora Departamentu Sprzedaży (Kanał Brokerski). Od 2011 r. zaś działał w Warcie, gdzie zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za kierowanie Departamentem Ubezpieczeń Korporacyjnych. W 2018 r. dołączył do Grupy MAK jako wiceprezes spółek MAK Ubezpieczenia, STBU oraz MAK Re. W maju 2019 r. objął funkcję prezesa zarządu MAK International.

Powrót po latach

Dla Elżbiety Häuser-Schöneich decyzja rady nadzorczej oznacza powrót do największego polskiego ubezpieczyciela. W latach 2019–2020 była ona bowiem członkinią zarządu PZU SA oraz PZU Życie odpowiedzialną za strategię dystrybucji, zarządzanie sprzedażą na rynku klientów detalicznych, CRM oraz transformację cyfrową. Ekspertka ma w sumie blisko trzydziestoletnie doświadczenie w budowaniu strategii, zarządzania, sprzedaży i marketingu, transformacji i cyfryzacji, zdobyte w firmach głównie z branży ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej. Jest współtwórczynią rynku direct w Polsce. W latach 2002–2005 zasiadała w zarządzie LINK4, gdzie odpowiadała za rozwój biznesu, sprzedaż i marketing firmy. Od 2005 do 2008 r. byłą dyrektorką marketingu i produktu Nationale-Nederlanden, a w latach 2008–2015 wiceprezeską zarządu majątkowej Avivy (obecnie Allianz), zarządzającą sprzedażą direct i marketingiem grupy. Od 2015 do 2017 r. członkini zarządu T-Mobile Polska, odpowiedzialna za rynek klientów detalicznych. Współzałożycielka startupu Cleanstock. Od 2021 r. niezależna członkini rad nadzorczych spółek notowanych na GPW.

Życiowy ekspert

Ostatni powołany członek zarządu, Jan Zimowicz, również należy do znanych ekspertów rynku ubezpieczeń w Polsce. Jest menedżerem z blisko 15-letnim stażem w rolach członka zarządu lub na stanowiskach kierowniczych w towarzystwach należących do międzynarodowych grup kapitałowych, takich jak Aegon czy Nationale-Nederlanden. W obu pełnił funkcję członka zarządu, odpowiednio w latach 2016–2024 i 2014–2016. Specjalizuje się w obszarach zarządzania sprzedażą i marketingiem, rozwoju produktów ubezpieczeniowych, komunikacji wewnętrznej i PR. Ma liczne doświadczenia we wdrażaniu systemów IT, tworzeniu strategii oraz prowadzeniu procesów przejęć. Jako wieloletni przedstawiciel Aegon przy Polskiej Izbie Ubezpieczeń jest stałym uczestnikiem Komisji ds. Ubezpieczeń na Życie.

Miesiąc delegowanych

Warto przypomnieć, że 23 lutego decyzją RN z zarządu PZU SA odwołani zostali: Beata Kozłowska-Chyła oraz Małgorzata SadurskaMałgorzata KotErnest Bejda, Piotr Nowak i Krzysztof Kozłowski. Z dotychczasowego składu we władzach spółki pozostali Tomasz Kulik i Maciej Rapkiewicz. Jednocześnie RN podjęła uchwały w sprawie delegowania Anity Elżanowskiej do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PZU SA, do czasu powołania nowego szefa spółki, jednak na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, oraz Michała Bernaczyka do czasowego wykonywania czynności członka zarządu PZU SA na okres 3 miesięcy.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie