Blog - Strona 403 z 1525 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 403

Europa Ubezpieczenia: Do krajów egzotycznych tylko z polisą na wysokie sumy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Biura podróży mają w ofercie różne warianty ubezpieczeń podróżnych. Do każdej wycieczki dołączają obowiązkowo pakiet podstawowy, którego suma ubezpieczenia nie przekracza zwykle 100–150 tys. zł. – Zalecam dokupić polisę dodatkową, z jak najszerszym zakresem i jak najwyższymi sumami ubezpieczenia, niezależnie od stanu zdrowia, wieku i planowanych aktywności sportowych. Powód? Koszty leczenia, szczególnie transportu medycznego, są po prostu bardzo wysokie – radzi Katarzyna Szepczyńska, dyrektorka departamentu sprzedaży ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia.

Ekspertka zwraca uwagę, że wezwanie karetki, pomoc medyczna i kilka dni w szpitalu w USA albo w krajach Ameryki Południowej, obecnie jednych z najdroższych na świecie pod względem opieki medycznej, może kosztować dobre ponad pół miliona złotych

Katarzyna Szepczyńska przytacza przykład 22-letniej pacjentki, która przebywała w Meksyku, gdzie zgłosiła się na konsultację lekarską z powodu obrzęku w prawym ramieniu oraz nieznacznego zaczerwienienia i podwyższonej temperatury. W związku z podejrzeniem naczyniowego charakteru obrzęku zlecono badanie Dopplera, które wykryło zakrzepicę żył głębokich. Przeprowadzono 2 operacje ratujące życie. Udzielona pomoc wyczerpała sumę ubezpieczenia wynoszącą w przeliczeniu 478 660 zł.

Z kolei ubezpieczony w trakcie wakacji w Laosie dostał ataku epilepsji i stracił przytomność. Do przyjazdu pogotowia prowadzono reanimację. Poszkodowany trafił do szpitala na 8 dni. Początkowo stan pacjenta pozwalał na transport jedynie airambulansem, na co mogłoby zabraknąć sumy ubezpieczenia. Stan ubezpieczonego poprawił się na tyle, by możliwa była organizacja transportu zwykłym samolotem w asyście ratownika medycznego. Najniższy wariant ubezpieczenia spowodował realną groźbę wyczerpania sumy ubezpieczenia, polisa ta dodatkowo nie pokrywała zaostrzeń chorób przewlekłych.

– Trzeba zdać sobie sprawę, że ubezpieczenia podróżne na wyjazdy poza Europę oferują wyłącznie ochronę na miejscu i do momentu powrotu do Polski. Kontynuacja leczenia w kraju – rehabilitacja lub dalsze konieczne operacje – jest organizowana w ramach NFZ, ale trzeba je zorganizować już samodzielnie. Pamiętajmy też, że poza Europą nie działa EKUZ, więc tym bardziej należy się zabezpieczyć polisą – podkreśla Katarzyna Szepczyńska.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

Czechy: Najpierw myślą o bliskich, potem o sobie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

51% Czechów ma ubezpieczenie na życie. Z ankiety przeprowadzonej przez Czeskie Stowarzyszenie Ubezpieczycieli (CAP) wynika, że wykupując polisę, na pierwszym miejscu stawiają finansowe zabezpieczenie rodziny na wypadek swojego urazu, choroby lub śmierci. Zaspokojenie własnych potrzeb w razie urazu czy choroby znalazło się na drugim miejscu.

Według danych CAP w Republice Czeskiej jest aktywnych 4,7 mln polis życiowych. Połowa osób czynnych ekonomicznie pozostaje bez ochrony, mimo że ubezpieczenie na życie może mieć znaczny wpływ na stabilność budżetu rodziny.

W 2023 r. firmy ubezpieczeniowe odnotowały ok. 420 tys. zdarzeń ubezpieczeniowych, przede wszystkim wypadków, ale również poważnych zachorowań i niepełnosprawności. Typowi klienci ubezpieczeń na życie to dorośli do 49. roku życia z wykształceniem co najmniej średnim. W tej kategorii ubezpieczonych jest 65%. Najczęstszym powodem – dla 81% ubezpieczonych w wieku 18–49 – jest zapewnienie ochrony bliskim na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. 63% klientów oczekuje od ubezpieczenia na życie zaspokojenia własnych potrzeb wynikłych z wypadku lub długotrwałej choroby.

– Te liczby świadczą, że jeśli chodzi o ubezpieczenie na życie, myślimy o innych, nie o sobie. Niedoszacowujemy ryzyk, które nam grożą, i ich wpływu na nasze życie – podsumowuje Jan Matoušek, dyrektor CAP.

(AC, źródło: Xprimm)

Otomoto Pay dopłaci do składki OC

0
Źródło zdjęcia: Otomoto Pay

Z początkiem lutego Otomoto Pay we współpracy z firmą udzielającą kredytów Cofidis i porównywarką Punkta zaoferowało możliwość uzyskania do 1300 zł dopłaty do OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Propozycja jest skierowana do klientów, którzy skorzystają z kredytu na samochód w wysokości od 18 do 100 tys. zł.

– Możliwość pokrycia ubezpieczenia OC samochodu w przypadku skorzystania z finansowania za pomocą kredytu przyspiesza i upraszcza proces wyboru samochodu. Poszukujący samochodu niechętnie wyceniają ubezpieczenie przed zakupem auta, bo proces wyceny wymaga uzupełnienia bardziej szczegółowych danych niż wniosek o uzyskanie finansowania za pośrednictwem naszej platformy. Świadomość, że niezależnie od wyboru OC pojazdu zostanie pokryte, pozwala podejmować swobodne i tym bardziej satysfakcjonujące decyzje – mówi Mariusz Berski, Head of Financing Offer Otomoto Pay. Ekspert zwraca uwagę, że według szacunków Punkta, opartych o średnie ceny OC ppm. w 2023 roku, z pełnego pokrycia ubezpieczenia będzie mogło skorzystać nawet 96% klientów kwalifikujących się do skorzystania z oferty.

Cofidis skredytuje, Punkta ubezpieczy

Klienci kupujący samochód ze wsparciem finansowania Otomoto Pay na kredyt w wysokości 18–100 tys. zł udzielony przez Cofidis otrzymają voucher na ubezpieczenie o wartości 1300 zł do wykorzystania w Punkta. Będzie go można wykorzystać w ciągu 90 dni od otrzymania.

Ci, których interesuje opłacenie wyłącznie obowiązkowej składki, a jej wysokość nie przekroczy 1300 zł, będą mogli za pomocą vouchera w całości pokryć jego roczny koszt. W przypadku wyższej składki osoby, które spełniają warunki skorzystania z oferty, będą mogły wykorzystać voucher na kwotę 1300 złotych na opłacenie OC ppm. i dopłacić jedynie nadwyżkę.

– Jest to dla klientów bardzo wygodne rozwiązanie pozwalające po pierwsze na możliwość opłacenia ubezpieczenia w jednym procesie, w momencie zakupu samochodu, oraz zaoszczędzić czas poświęcany na poszukiwanie odpowiedniej oferty ubezpieczycieli – mówi Jakub Mikulski z Cofidis.

Nadwyżka na AC

Voucher na ubezpieczenie będzie można również w pełni wykorzystać, jeśli składka OC ppm. nie przekroczy 1300 zł, a kredytobiorca zdecyduje się jednocześnie na zakup AC. Klient będzie musiał tylko dopłacić kwotę pozostałą do pełnej wartości składki autocasco.

– Z naszych doświadczeń wynika, że zainteresowanych ubezpieczeniem autocasco jest około 20% wszystkich właściciel aut używanych. Finalnie na zakup AC decyduje się około 10%. Na ten stosunkowo niewielki odsetek największy wpływ ma cena. Nie dość, że nasza współpraca z Otomoto Pay i Cofidis pozwala obniżyć ten koszt, to dodatkowo, dołożyliśmy wszelkich starań żeby proces zakupu polisy, poza tym, że korzystny cenowo, był łatwy, prosty i wygodny. W przypadku konieczności dopłaty do vouchera o wartości 1300 zł, dopłatę można uregulować szybką płatnością, ratami, kredytem konsumenckim lub płatnością odroczoną „buy now, pay later”. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca pozytywnie wpłynie na zwiększenie popularności ubezpieczenia autocasco w segmencie aut używanych – mówi Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkta.

Oferta obowiązuje do 31 lipca tego roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Balcia Insurance chce dotrzeć do młodych odbiorców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agencja 38Content Communication rozpoczęła współpracę z Balcia Insurance. Będzie odpowiadała za komunikację marki, prowadząc biuro prasowe i wspierając Balcię w działaniach contentowych.

Odświeżona strategia Balcii przewiduje podjęcie szeregu działań, takich jak digitalizacja produktów i usług, rozszerzenie portfolio produktowego i dotarcie do nowych grup odbiorców w nowoczesny i niestandardowy sposób. Elementem zmian jest również rebranding i nowe, całkowicie odmienne podejście do komunikacji z konsumentem.

– Balcia szybko reaguje na potrzeby rynku, koncentrując się na klientach indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstwach oraz podmiotach instytucjonalnych. Chcemy pokazać, że ubezpieczenie może być proste, nie musi wiązać się z wielostronicową dokumentacją i może w pełni dopasować się do klienta, by wspierać go w realizacji celów. Nawiązanie współpracę z agencją PR jest wyrazem gotowości do szerokiego komunikowania naszej oferty na polskim rynku – mówi Maciej Surzyn, Marketing Project Manager Balcia Insurance SE.

W 2024 roku Balcia uruchomi zaawansowaną aplikację mobilną. Będzie to kolejny krok w procesie cyfryzacji spółki, umożliwiający klientom zakup i zarządzanie ubezpieczeniami z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Jednocześnie firma będzie kontynuować rozwój organizacyjny, planując szereg procesów rekrutacyjnych mających na celu wzmocnienie różnych działów organizacji.   

W ramach współpracy z agencją Balcia stawia na efektywną komunikację, skierowaną do młodego odbiorcy. Celem jest edukacja społeczeństwa, ale także pokazanie, że firma z branży ubezpieczeniowej może docierać do grup docelowych takich jak GenZ czy millenialsi.

– Pokolenie Z, czy nawet millenialsi, mają zupełnie inne potrzeby komunikacyjne. Chcą być nie tylko odbiorcą komunikatu, ale też jego współtwórcą. Ta radość z życia i chęć eksploracji jest niejako wpisana w DNA Balcii, a poszukiwanie niestandardowych dróg komunikacyjnych i angażowanie w te działania społeczności jest niezwykle ekscytującym wyzwaniem, którego z radością się podjęliśmy, przystępując do współpracy z klientem – mówi Katarzyna Życińska, CEO 38Content Communication.

38Content Communication będzie wspierać Balcię w codziennej komunikacji z mediami, ale też brokerami. Będzie także odpowiadać za działania contentowe oraz współpracę z influencerami.

(AM, źródło: publicrelatons.pl, 38Content Communication)

CGI o korzyściach z zastosowania sztucznej inteligencji w likwidacji szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Obszarem branży ubezpieczeniowej, w którym sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę, jest likwidacja szkód komunikacyjnych. Procesy te, od oceny szkód na podstawie zdjęć po interpretację i określenie stopnia uszkodzenia, mogą zostać zautomatyzowane dzięki wykorzystaniu algorytmów. Pozwoli to nie tylko na natychmiastową wycenę szkód, ale przede wszystkim na sprawną i szybką komunikację z klientem.

– Algorytmy szybko i precyzyjnie analizują zgromadzone dane, przyspieszając cały proces od zgłoszenia szkody po wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Lisiecki, Director Consulting Services CGI Polska. – Automatyzacja eliminuje czasochłonne i masowe zadania oraz zapewnia minimalizację ryzyka błędów ludzkich. Co więcej, zabezpiecza także przed pewnymi nadużyciami w procesach likwidacyjnych, umożliwiając ekspertom skoncentrowanie się na bardziej złożonych przypadkach – dodaje.

Kalkulacje szkód na podstawie zdjęć

W ocenie eksperta wykorzystanie sztucznej inteligencji w kalkulacjach szkód komunikacyjnych na podstawie zdjęć jest rewolucyjną metodą w analizie uszkodzeń pojazdów. Algorytmy są w stanie precyzyjnie określić zakres szkody, analizując nawet najdrobniejsze detale. Umożliwiają także określenie głębokości uszkodzenia i jego wpływu na niewidoczne elementy pojazdu. To sprawia, że proces może być szybszy, a naprawa efektywniejsza.

– Sztuczna inteligencja sprawdza się w analizowaniu szkód na podstawie zdjęć. Jedynym wyzwaniem pozostaje stworzenie odpowiedniej bazy, w której będą określone dokładne parametry i zdjęcia pojazdu przed zdarzeniem. Stworzenie dokładnego opisu stanu faktycznego auta, które ubezpieczyciel obejmuje polisą, tworzy fundament, do którego algorytm może porównać stan pojazdu po zdarzeniu. I na tej podstawie tworzyć pogłębione analizy, które wspomogą pracę departamentów likwidacji szkód – zaznacza Tomasz Lisiecki.

Statystyki pozwolą na optymalizacje procesów

Sztuczna inteligencja wykorzystuje algorytmy uczące się oparte o analizę statystyczną. Na podstawie danych historycznych i trendów AI generuje w modelach predykcyjnych sugestie dotyczące najlepszych praktyk. Certyfikowane i dobrze zweryfikowane algorytmy sztucznej inteligencji, których stworzenie nadal pozostaje wyzwaniem dla całego środowiska ubezpieczeniowego, mogą pozwolić na skuteczne wykrywanie prób oszustw. Analiza dużych zbiorów danych identyfikuje nieprawidłowości oraz nietypowe przypadki, zabezpieczając przed próbami wyłudzeń.

– Wdrażanie systemów opartych o sztuczną inteligencję w branży ubezpieczeniowej otwiera drzwi do niebywałej personalizacji i automatyzacji komunikacji z klientami zarówno w procesach sprzedażowych, jak i likwidacyjnych. Platforma IBS wspierana przez firmę CGI może dostosować komunikaty do indywidualnych potrzeb klientów, kierując się bogatym doświadczeniem w zakresie implementacji systemów corowych i algorytmów sztucznej inteligencji. Automatyzacja procesów komunikacyjnych, wielojęzykowe maile lub SMS-y, reagowanie na zmieniające się warunki i dostosowywanie komunikatów do konkretnej sytuacji życiowej klienta to kluczowe elementy narzędzia – mówi Tomasz Lisiecki.

Zdaniem eksperta w dalszej perspektywie spersonalizowana i zautomatyzowana komunikacja nie tylko usprawni obsługę klienta, ale także zwiększy efektywność procesów obsługowych i szkodowych. Umożliwi to pracownikom skoncentrowanie się na bardziej złożonych zadaniach.

(AM, źródło: N42)

PPD Finanse uruchamia punkt wzorcowy i zaprasza do współpracy

0
Źródło zdjęcia: Poczta Polska Dystrybucja

Ponad 3000 sprzedawców, ponad 200 punktów obsługi klienta w urzędach pocztowych, rozbudowana oferta ubezpieczeniowa i kredytowa oraz nowe narzędzia technologiczne to atuty multiagencji Poczta Polska Dystrybucja – PPD Finanse.

W 2023 r. spółka zanotowała ponadrynkowe wzrosty, zarówno w liniach ubezpieczeniowych, jak i finansowych. Zainwestowano również w identyfikację wizualną punktów sprzedaży, czego wyrazem jest nowy punkt wzorcowy, otwarty w pierwszych dniach 2024 r.

W obszarze ubezpieczeń PPD Finanse wypracowało dynamikę 142%.

To nie tylko liczby, ale także potwierdzenie zaangażowania w dostarczanie skutecznych i konkurencyjnych usług ubezpieczeniowych. Jednak ekspansja spółki nie kończy się na tym – podkreśla Jarosław Kotra, prezes Poczta Polska Dystrybucja. – W obszarze sprzedaży kredytów również odnotowaliśmy wyjątkowe osiągnięcia, osiągając 145% dynamiki. To dowód na zdolność dostosowywania się do zmiennych potrzeb klientów i dostarczania kompleksowej oferty finansowej.

Nowi partnerzy, nowe możliwości

W 2023 r. firma podpisała 300 nowych umów z OFWCA. Również w tym roku w planie jest mocna koncentracja na rozwoju partnerstw biznesowych i dalszy wzrost sieci.

Punkty Obsługi Klienta w urzędach pocztowych to kluczowy element strategii PPD Finanse.

Nasza multiagencja posiada swoich doradców w ponad 200 punktach Poczty Polskiej, co pozwala obsłużyć dużą liczbę klientów dziennie. Dla agentów ubezpieczeniowych – potencjalny dostęp do nowych klientów. Współpraca z PPD Finanse to dla nich korzystna perspektywa – jest udostępniony lokal, sprzęt, baza danych, które tworzą optymalne warunki do efektywnej pracy – zachęca Cecylia Słupianek, dyrektorka Pionu Zarządzania Siecią.

Nowe produkty i narzędzia technologiczne

Spółka nie ogranicza się tylko do ubezpieczeń. Rozwijany jest również obszar kredytowy, dając dodatkowe możliwości współpracy z partnerami. W 2023 r. zakupione zostały nowoczesne narzędzia do rozliczeń prowizyjnych.

Ponadto wdrożono nowoczesny system CRM dla OFWCA, co miało na celu wzmocnienie skuteczności sprzedaży i jakości obsługi klientów.

Odświeżona wizualizacja i inwestycja w wizerunek

W pierwszych dniach 2024 r. został otwarty punkt wzorcowy. Multiagencja zmieniła wystrój i całą identyfikację wizualną, tworząc spójny i nowoczesny wizerunek. To tylko początek – wkrótce pojawią się kolejne punkty w odświeżonej odsłonie.

Wraz z partnerami biznesowymi nasza spółka stawia na rozwój, innowacje i tworzenie nowych standardów w branży ubezpieczeniowej. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych współpracą do dołączenia do dynamicznej społeczności PPD Finanse! – podsumowuje Cecylia Słupianek.

Więcej informacji: www.ppdfinanse.pl/wspolpraca

Naszym priorytetem jest rozwój agentów – od A do Z!

0
Kadra zarządzająca Ubezpieczenia od A do Z sp. z o.o. Od lewej: Dominik Wyszkowski, dyrektor ds. rozwoju ubezpieczeń korporacyjnych; Kinga Ogrodowska, wiceprezes zarządu; Patryk Ściegienny, dyrektor sprzedaży; Barbara Karólczak, dyrektor wsparcia sieci sprzedaży; Tomasz Barucha, dyrektor ds. rozwoju ubezpieczeń życiowych.

Rozmowa z kadrą zarządzającą multiagencji Ubezpieczenia od A do Z

Aleksandra Wysocka: – Od jak dawna działa multiagencja Ubezpieczenia od A do Z?

Kinga Ogrodowska: – Narodziła się dokładnie 25 lat temu, więc jest to dla nas rok jubileuszowy. Świętowanie prawdopodobnie połączymy z naszym sierpniowym rajdem rowerowym, który stał się już rynkową tradycją.

Firmę stworzył mój tata Marek Ogrodowski, początkowo sprzedając otwarte fundusze emerytalne. Marzył jednak, żeby oferować klientom znacznie szersze zabezpieczenie i tak się stało. Stąd też nazwa – Ubezpieczenia od A do Z.

Dziś rozmawiamy w centrali firmy w Kielcach, gdzie pracuje na co dzień kilkadziesiąt osób. Mamy podpisane blisko 1000 umów agencyjnych. Bardzo się rozwinęliśmy w ciągu minionego ćwierćwiecza.

Poznaliśmy Wasze początki. A gdzie jesteście teraz i co warto o Was wiedzieć?

Patryk Ściegienny: – Od wielu, wielu lat stabilnie rośniemy i jest to taki rozwój organiczny. Co roku stawiamy sobie bardzo ambitne cele, wyższe, niż kreuje rynek. Od wielu lat udaje nam się te cele osiągać, co nas niewątpliwie bardzo cieszy.

Na kolejny rok też mamy bardzo ambitne plany. Liczymy, że we współpracy z towarzystwami ubezpieczeń uda nam się je zrealizować, a rynek wreszcie nam pomoże w osiągnięciu naszych celów, jeżeli chodzi o ceny i przede wszystkim o kwestie obsługi klientów w różnych kanałach sprzedaży.

Jaką dynamikę wzrostu przypisu zakładacie w 2024 r.?

P.Ś.: – Na ten rok to jest około 125%.

Nie chcecie przyśpieszyć dynamiki przejęciami?

K.O.: – Akwizycje są teraz modne i nie twierdzę, że to zła strategia, jednak my koncentrujemy się w pierwszej kolejności na organicznym wzroście i wsparciu sieci sprzedaży. Uważam, że po stronie dystrybutorów nadal jest bardzo dużo do zrobienia w obszarze jakości pracy agenta i jego umiejętności.

Kojarzycie się mocno z województwem świętokrzyskim, ale rozumiem, że działacie też w innych regionach Polski?

P.Ś.: – Od kilku lat zmieniamy tę naszą strukturę i obsługujemy w tej chwili Polskę południowo-wschodnią, centralną i północno-wschodnią. Mamy w terenie sześciu menedżerów sprzedaży i lada moment dołączy do nich kolejny.

Struktura sprzedaży jest zróżnicowana i elastyczna. Z jednej strony wspieramy marki lokalne naszych partnerów, ale mamy też prężnie rozwijającą się sieć biur partnerskich na zasadzie franczyzowej.

Barbara Karólczak: – Jesteśmy elastyczni, więc rozmawiamy indywidualnie z każdym agentem i dostosowujemy wsparcie do jego sytuacji i potrzeb. Pomagamy rozwijać sprzedaż, nie tylko w komunikacji, ale też w majątku, życiu. Dział ubezpieczeń życiowych rozwija się wyjątkowo dynamicznie, podobnie jak dział ubezpieczeń korporacyjnych, o którym więcej opowie Dominik.

Jeśli agent potrzebuje szkoleń, to szkolimy. Jeśli potrzebuje grafik na Facebooka, to robimy grafiki. Naszym priorytetem jest rozwój agentów – od A do Z!

Co robicie w obszarze korporacyjnym?

Dominik Wyszkowski: – Zapewniamy ochronę tam, gdzie nie jest to możliwe przez kanał masowy. Od ubezpieczeń flotowych, przez programy grupowe, koszty leczenia czy assistance. Tworzymy też specjalne programy ubezpieczeniowe dla grup zawodowych i inne autorskie rozwiązania. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych.

Dużą część Waszego portfela stanowi OC posiadaczy pojazdów mechanicznych?

P.Ś.: – Na ten moment jest to około 67%, a pozostałe 33% to ubezpieczenia majątkowe i życiowe. Dywersyfikacja struktury portfela to jest codzienna ciężka praca nas wszystkich – menedżerów w terenie, osób pracujących w dziale wsparcia i oczywiście menedżerów, którzy nas wspierają po stronie towarzystw ubezpieczeniowych. Wszyscy bardzo mocno staramy się pomagać rozwijać biznesy osób, które z nami pracują.

D.W.: – Ta sama zasada działa w ofercie korporacyjnej. Przykładowo, jeśli agent ubezpiecza flotę, to doradzamy mu, żeby zaproponował również OC przewoźnika, dodatkowy assistance, polisę grupową czy koszty leczenia, a nie skupiał się na jednym ryzyku.

Jak się układa współpraca z Wienerem?

K.O.: – Wiener zawsze nas bardzo inspirował biznesowo. Moim zdaniem bardzo dobrze prowadzi pracę menedżerską, dba o agentów i wszystko jest dobrze poukładane. Również współpraca z centralą przebiega wzorcowo. Ważne, że to, co ustalimy „na górze”, jest potem zawsze realizowane w terenie. Właściwie w każdym obszarze nasza współpraca układa się bardzo dobrze i mam nadzieję, że tak będzie wyglądała zawsze.

Dojeżdżamy do końca rozmowy, ale mówiąc o Ubezpieczeniach od A do Z, nie sposób pominąć tematu jeżdżenia… na rowerach. O dorocznym rajdzie już mówiliście. Doszły mnie słuchy, że w tym roku to nie jedyny wyczyn kolarsko-ubezpieczeniowy, którego inicjatorem jest Marek Ogrodowski.

K.O.: – Nie od dziś łączymy pracę z przyjemnością, a nawet pasją. Pasja rowerowa Marka Ogrodowskiego nie jest dla nikogo tajemnicą. Dochodzi do tego również misja łączenia ludzi oraz wspierania rozwijającej się młodzieży.

W tym roku Marek postanowił jako pierwszy człowiek w Polsce objechać całą Polskę na rowerze elektrycznym. Wyzwanie niesamowite, bowiem w 23 dni planuje pokonać 3500 km i 24 km przewyższeń. To więcej niż w ubiegłorocznym Tour de France. Cieszymy się, że tę inicjatywę wesprą ubezpieczyciele, w tym Wiener.

Życzę powodzenia i z chęcią opiszę tę wyjątkową inicjatywę w „Gazecie Ubezpieczeniowej”. Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

TUZ Ubezpieczenia sponsorem Aluron CMC Warty Zawiercie

0
Źródło zdjęcia: Brandscope

TUZ Ubezpieczenia zostało sponsorem siatkarskiego klubu Aluron CMC Warta Zawiercie na sezon 2024/2025. Logo firmy pojawi się między innymi na banerach i klubowej ściance.

Początki klubowej siatkówki w Zawierciu sięgają 1957 roku.  Drużyna ma na koncie brązowy medal PlusLigi, występowała też w siatkarskiej Lidze Mistrzów. Obecnie jest na trzecim miejscu w tabeli rozgrywek ligowych.

– Naszym celem jako sponsora jest wspieranie lokalnej społeczności i zaangażowanie w rozwój sportowy regionu. Prywatnie jestem pasjonatem sportu od zawsze, a siatkówka, także ze względu na wspaniałą rodzinną atmosferę podczas meczów, ma szczególne miejsce w moim sercu. Dlatego z ogromną radością podejmujemy współpracę z Aluron CMC Wartą Zawiercie, wspierając ich drogę do sukcesu. Jesteśmy pewni, że nasze zaangażowanie przyczyni się do jeszcze większego rozwoju klubu i osiągania najwyższych celów sportowych – mówi Dawid Piasecki, członek zarządu TUZ Ubezpieczenia.

– Serdecznie witamy firmę TUZ Ubezpieczenia jako nowego partnera i sponsora naszego klubu. Cieszymy się, że TUZ wspiera lokalny sport i wybrało nasz klub. Z pewnością przyczyni się to do osiągnięcia kolejnych sukcesów przez Aluron CMC Wartę Zawiercie – dodaje Kryspin Baran, prezes Aluron CMC Warty Zawiercie.

(AM, źródło: Brandscope)

InterRisk na rekordowym Orlen Copernicus Cup

0
Źródło zdjęcia: InterRisk

6 lutego Arena Toruń zgromadziła fanów lekkiej atletyki na jubileuszowej, 10. edycji mityngu OrlenCopernicus Cup. InterRisk był partnerem tego wydarzenia.

Wśród uczestników turnieju znaleźli się najlepsi polscy lekkoatleci, m.in. Pia Skrzyszowska i Justyna Święty-Ersetic. Gwiazdą imprezy okazała się Ewa Swoboda, która osiągnęła najlepszy wynik na świecie w tym sezonie. W biegu na 60 metrów uzyskała czas 7:01.

InterRisk jest związany z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki od 2008 roku. Jako mecenas sportu spółka wspiera takie imprezy, jak Międzynarodowy Mityng Lekkoatletyczny Copernicus Cup, Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce Masters czy Memoriał Ireny Szewińskiej.

– Oprócz głównej działalności skupiamy naszą uwagę na kwestiach edukacyjnych i realizacji kampanii w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Promowanie sportu i projektów zachęcających do prowadzenia zdrowego stylu życia jest nam szczególnie bliskie. Cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy wystąpić w roli partnera mityngu Orlen Copernicus Cup. Gratulujemy wszystkim zawodnikom osiągniętych wyników i dziękujemy za wieczór pełen niepowtarzalnych emocji – mówi Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

InterRisk ubezpiecza również wiele wydarzeń lekkoatletycznych, a klamrą spinającą  aktywności w tym zakresie jest współpraca ambasadorska z Adrianną Sułek-Schubert, halową wicemistrzynią świata w pięcioboju, wicemistrzynią Europy w siedmioboju oraz wielokrotną mistrzynią Polski.

(AM, źródło: InterRisk)

Ubezpieczyciele obawiają się planów podatkowych UE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurance Europe przedstawiła swoje stanowisko dotyczące wniosku Komisji Europejskiej w sprawie dyrektywy BEFIT (Business in Europe: Framework for Income Taxation, Biznes w Europie: Ramy opodatkowania dochodów). Organizacja podkreśliła, że branża ubezpieczeniowa popiera cel, jakim jest harmonizacja przepisów dotyczących podatku od osób prawnych w całej Unii Europejskiej, lecz obecny projekt dyrektywy budzi poważne zastrzeżenia.

Insurance Europe wyraziła zaniepokojenie wzajemnymi związkami pomiędzy proponowanymi ramami europejskimi a istniejącym prawodawstwem, w szczególności unijną dyrektywą w sprawie minimalnego opodatkowania osób prawnych oraz dyrektywą w sprawie sprawozdawczości według krajów (CbCR). Branża zauważa również, że związek pomiędzy BEFIT a już wdrożonym Międzynarodowym Standardem Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) 17 i 9 nie jest jasny i należy się nim zająć przed przyjęciem projektu dyrektywy.

Ubezpieczycieli niepokoi ponadto poziom elastyczności państw członkowskich w stosowaniu dodatkowych korekt po alokacji w obszarach nieuwzględnionych we wspólnych ramach. Insurance Europe wzywa do ograniczenia ewentualnych dostosowań krajowych, aby osiągnąć cel, jakim są usprawnione europejskie ramy opodatkowania osób prawnych. We wniosku należy również skutecznie uwzględnić aspekty specyficzne dla branży ubezpieczeniowej, takie jak opodatkowanie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.

Dlatego też, aby osiągnąć jasne i spójne ramy prawne oraz uniknąć nadmiernych obciążeń dla przedsiębiorstw, branża ubezpieczeniowa wzywa prawodawców UE do odroczenia wdrożenia dyrektywy.

(AM, źródło: Insurance Europe)

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie