Blog - Strona 417 z 1525 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 417

Enea chce odszkodowań z polis D&O byłych członków zarządu i rady nadzorczej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Enea zmienił projekt uchwały do jednego z punktów obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia, dotyczący dochodzenia roszczeń o naprawienie szkody od członków zarządu oraz rady nadzorczej, którzy w latach 2018–2019 podejmowali w imieniu spółki decyzje związane z jej inwestycją w blok energetyczny Ostrołęka C.

Zmiana projektu ma na celu rozszerzenie katalogu ubezpieczycieli, wobec których spółka dochodzi roszczeń w ramach zawartych umów D&O członków tych organów, oraz wyrażenie następczej zgody na wytoczenie przez Eneę powództwa przeciwko tym podmiotom.

Na liście ubezpieczycieli znalazły się ostatecznie następujące firmy: TUW PZUW, TUiR Allianz Polska, polski oddział Colonnade Insurance, TUiR Warta, Chubb European Group SE (działająca w Polsce przez Chubb European Group SE), PZU SA oraz  Lloyd’s Insurance Company.

Łączna suma gwarancyjna, w ramach której ubezpieczyciele ponoszą odpowiedzialność  w niniejszej sprawie, wynosi 500 mln zł.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Enea)

Rusza Zimowa Akademia Seniora PZU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: PZU Zdrowie

PZU Zdrowie we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej przygotowało cykl bezpłatnych webinarów na temat zdrowia osób w dojrzałym wieku. Zimowa Akademia Seniora potrwa od 24 stycznia do 28 lutego. Spotkania będą odbywać się co tydzień na portalu ABCSenior.com. Poprowadzą je eksperci PZU Zdrowie w dziedzinie dietetyki, kardiologii i fizjoterapii.

Celem Zimowej Akademii Seniora jest promowanie profilaktyki zdrowotnej wśród osób w wieku senioralnym. W trakcie spotkań zostaną poruszone istotne dla  zdrowia seniorów zagadnienia: choroby serca i układu krążenia, dieta wspierająca dobrą kondycję oraz aktywność fizyczna dostosowana do możliwości.

– Dane pokazują, że przedstawiciele tzw. pokolenia silver czują się młodsi, a wiek to dla nich tylko liczba. W myśl powiedzenia „w zdrowym ciele, zdrowy duch” kierujemy do nich nasze działania. To również część strategii PZU Zdrowie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Zimowa Akademia Seniora to kontynuacja letniego cyklu edukacyjnego, który zrealizowaliśmy wspólnie z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej – mówi Karolina Helmin-Biercewicz, członkini zarządu PZU Zdrowie.

– Wysoka frekwencja w letniej edycji Akademii Zdrowia prowadzonej przez PZU Zdrowie na naszej platformie ABCsenior.com pokazała, że takie działania należy kontynuować i wspierać starsze osoby w utrzymaniu dobrej kondycji. Cieszę się, że możemy wspólnie docierać z wiedzą o zdrowiu do tysięcy osób, które chcą edukować się ze sprawdzonych i rekomendowanych źródeł – mówi Marzena Rudnicka, prezeska zarządu KIGS.

W ramach Zimowej Akademii Seniora zaplanowano 6 wykładów online. Wziąć w nich udział mogą indywidualni uczestnicy oraz organizacje senioralne i Uniwersytety Trzeciego Wieku. Na spotkania obowiązują zapisy.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Zachowaliśmy rodzinny charakter i niezależność

0
Wojciech Andrzejak

Rozmowa z Wojciechem Andrzejakiem, dyrektorem sprzedaży w Multiagencji Conditor

Aleksandra Wysocka: – Jak się miewa Multiagencja Conditor na niełatwym rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce?

Wojciech Andrzejak: – Cały czas się rozwijamy. W ciągu ponad 20 lat z lokalnego gracza zmieniliśmy się w ogólnopolską multiagencję. Jako jedni z nielicznych na tym rynku zachowaliśmy rodzinny charakter i niezależność. Jesteśmy dowodem na to, że można prowadzić z powodzeniem biznes ubezpieczeniowy, nie stając się ani korporacją, ani podmiotem zależnym od inwestorów. Sami decydujemy o tym, dokąd zmierzamy i w jaki sposób.

Nasza płaska struktura organizacyjna w połączeniu z całkowitą swobodą decyzyjną w kwestii kierunku rozwoju firmy zapewnia naszym partnerom głębokie poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu, że procesy decyzyjne przebiegają sprawnie i są transparentne, zarówno my, jak i nasi partnerzy mamy jasność co do wyznaczonych celów i ścieżek rozwoju, co z kolei przekłada się na wzajemne zaufanie i stabilność współpracy.

Jaka jest Wasza strategia w obliczu konsolidacji rynku? Stoicie z boku, przejmujecie inne multiagencje czy może jednak poszukujecie inwestora?

– Na pewno nie stoimy z boku ani nie szukamy inwestora. Niezależność to fundament. Za to z powodzeniem sami sfinalizowaliśmy kilka przejęć i to nie jest nasze ostatnie słowo. Mamy unikalny program „Agent na emeryturze”, który pozwala w zrównoważony i przyjazny sposób przekazać swoją agencję w bezpieczne ręce, jeśli się nie ma własnych spadkobierców.

Wiemy, ile wyzwań niesie sukcesja, sami przez nią niedawno przeszliśmy i to nas wiele nauczyło. Agenci tworzący swoje firmy przez kilkanaście czy kilkadziesiąt lat chcą, żeby ich praca nie poszła na marne, a klienci znaleźli profesjonalną opiekę. Pomagamy to zrealizować. Cały czas rozwijamy też własne placówki i punkty franczyzowe.

Jak duża jest to sieć?

– Posiadamy siedem placówek własnych i 91 franczyzowych. Naszym nadrzędnym celem nie jest gonienie za liczbą, lecz kładziemy nacisk na jakość. Wyróżniamy się tym, że nasze logo nie traci swojej wartości poprzez masową dystrybucję, co zdobywa uznanie wśród partnerów, którzy dostrzegają wyjątkowość i prestiż związany z przystąpieniem do naszej franczyzy.

Zależy nam na tym, żeby placówki, które noszą logo Conditor, były bardzo profesjonalne i żeby ta jakość zawsze wiązała się z naszą marką. Tak jak zawsze było do tej pory.

Czego oczekujecie od ubezpieczycieli?

– Jasnej komunikacji oraz uprzedzania o planach i kierunkach zmian. To ważne, żeby traktować się po partnersku.

Czy Wiener wpisuje się w te oczekiwania?

– Od lat z Wienerem mamy bardzo dobry kontakt. Przed firmą czas fuzji z Compensą i zależy nam na tym, żeby z wyprzedzeniem wiedzieć, co się będzie działo w związku z tym i kiedy. Ze względu na osoby Anny Włodarczyk-Moczkowskiej i Adama Dwuleckiego jestem przekonany, że tak właśnie będzie.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

TUZ Ubezpieczenia: Jaka ochrona dla seniora?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Starzejące się społeczeństwo wymaga elastycznej i nowoczesnej polityki senioralnej państwa. Na razie więcej do zaproponowania w tym temacie mają towarzystwa ubezpieczeń.

W Polsce osób w wieku 65+ jest około 7 milionów. W wielu analizach i opracowaniach za seniorów uważa się tych po 60. roku życia. Jest ich niemal 10 mln, czyli około 28% społeczeństwa. Według prognoz GUS w 2050 roku osób 60+ będzie prawie 14 mln, czyli ok. 40% społeczeństwa.

– Od wielu lat rozwijamy produkty ubezpieczeniowe dające dodatkowe zabezpieczenie osobom starszym. Ubezpieczenie zapewnia ochronę w takich sytuacjach, jak nieszczęśliwy wypadek lub nagłe zachorowanie, umożliwiając wsparcie w postaci transportu do placówki służby zdrowia, wizyty lekarza, dostawy leków czy wizyty w domu seniora. Ubezpieczony może też liczyć na ochronę przed wyłudzeniem wartości pieniężnych. Ochrona dla seniorów jest uzupełnieniem polisy na dom lub mieszkanie – mówi Iwona Konarzewska, menedżerka ds. ubezpieczeń domów i mieszkań TUZ Ubezpieczenia.

Jednym z największym problemów osób starszych w Polsce jest dostęp do służby zdrowia. – Dlatego rośnie popularność świadczenia assistance medycznego obejmującego wizytę pielęgniarki lub lekarza, transport do placówki służby zdrowia, dostawę leków, na przykład po pobycie w szpitalu, czy choćby medyczną informację telefoniczną (telekonsultację czy e-konsultację lekarską). Rozszerzając polisę mieszkaniową o ubezpieczenie dla seniorów, dla osób powyżej 60. roku życia, mamy możliwość ubezpieczenia tych, którzy mieszkają lub nie mieszkają z nami w miejscu ubezpieczenia. Ubezpieczenie daje realne wsparcie w trudnych sytuacjach – mówi Iwona Konarzewska.

Praktycznym dodatkiem do polisy mieszkaniowej jest też tzw. druga opinia medyczna, dostępna dla osób do 65. roku życia.

Wyłudzone pieniądze można odzyskać z polisy

Finanse to obok spraw związanych ze zdrowiem kolejny duży problem dla seniorów. Według badań stowarzyszenia MANKO około miliona seniorów spotkało się z próbą wyłudzenia pieniędzy. Co roku przestępcy wyciągają podstępem z kont i kieszeni starszych osób ponad 100 mln zł.

– W tym kontekście przydatnym dla seniorów rozszerzeniem polisy mieszkaniowej jest klauzula zapewniająca wypłatę (do określonej w warunkach kwoty) w przypadku wyłudzenia pieniędzy przy użyciu podstępu, np. na policjanta czy na wnuczka. Ochroną objęte jest osobiste przekazanie pieniędzy, jak i wypłata środków z banku – wyjaśnia Iwona Konarzewska.

(AM, źródło: Brandscope)

Open Life wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tak jak w poprzednim roku, Open Life uruchomiło eSkarbonkę od Mastercard, aby wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. To wirtualna puszka do kwestowania, do której datki można wpłacać online.

Wpłat można dokonać za pomocą BLIK-a, kart płatniczych, Google PAY, Apple PAY, PayU. Cel 32. Finału WOŚP to „Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych!”. 32. Finał WOŚP odbędzie się 28 stycznia 2024 roku. Mottem akcji jest „Tu wszystko gra OK!”.

(AM, źródło: Open Life)

Chiny: Auta małe i elektryczne do ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W chińskiej branży ubezpieczeń ogólnych skumulowana roczna stopa wzrostu w latach 2023–2028 wynosi 7,4%. Składka przypisana brutto w tym okresie wzrośnie z 1,6 bln juanów (237,2 mld dol.) do 2,3 bln juanów (361 mld dol.).

Wzrost w 2023 r. wynosi 7,7%, a za 2024 r. będzie to 6,9% – prognozuje Global Data, identyfikując jako czynniki wzrostu w branży ubezpieczeń ogólnych wzrost sprzedaży pojazdów, inwestycje w projekty infrastrukturalne, sprzyjające reformy regulacyjne i popandemiczny wzrost popytu na ubezpieczenia zdrowotne.

Swetansha Chauhan, analityczka ubezpieczeniowa z Global Data komentuje: – Po doświadczeniu spowolnienia w 2020 i 2021 r. wskutek pandemii, w 2022 r. w chińskich ubezpieczeniach ogólnych nastąpiło ożywienie wyrażające się wzrostem o 8,7%, kontynuowane w 2023 r. Przy działaniach rządu nastawionych na ożywienie głównych sektorów gospodarki branża ubezpieczeń ogólnych wydaje się na drodze stabilnego wzrostu przez następne pięć lat.

Ubezpieczenia komunikacyjne to największa linia, z udziałem w całej składce przypisanej brutto z ubezpieczeń ogólnych w 2023 r. na poziomie 54,4%. Należy zwrócić uwagę, że udział ubezpieczeń komunikacyjnych zmalał z 71% w 2027 r., jako że ubezpieczyciele ogólni w Chinach dywersyfikują swoje portfele i coraz bardziej zmniejszają swoją zależność od ubezpieczeń komunikacyjnych, aby zwiększyć penetrację w innych liniach.

Wzrost rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w 2023 r. szacuje się na 6,1% wskutek wzrostu sprzedaży samochodów o 8% w okresie styczeń–sierpień 2023 w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. Rząd chce ożywić sektor motoryzacyjny przez redukcję podatku od zakupu aut małolitrażowych i przedłużenie dofinansowania do samochodów elektrycznych do 2027 r. Te działania będą wspierać wzrost w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Jednocześnie dzięki zmianie przepisów ubezpieczyciele zyskają większą swobodę ustalania stawek i konkurowania na rynku.

Skumulowana roczna stopa wzrostu (CAGR) ubezpieczeń komunikacyjnych za lata 2023–2028 jest oczekiwana na poziomie 4,5%.

AC

Insurance Europe: Przepisy dotyczące danych pojazdów potrzebne na już

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 przedstawicieli niezależnych dostawców usług motoryzacyjnych, w tym Insurance Europe, wezwało przewodniczącą Komisji Europejskiej i Kolegium Komisarzy do pilnego opracowania przepisów sektorowych dotyczących dostępu do danych pojazdów. Sygnatariusze apelu reprezentują 80% europejskiej gospodarki motoryzacyjnej, w tym dostawców oraz dystrybutorów części samochodowych, warsztaty i ich dostawców technologii, firmy świadczące usługi w zakresie mobilności, branżę ubezpieczeniową i konsumentów.

W wystąpieniu zwrócono uwagę, że większość nowoczesnych pojazdów jest podłączonych do sieci i oferuje ogromny potencjał bezpieczniejszej, inteligentniejszej i tańszej mobilności dla europejskich konsumentów i przedsiębiorstw. Jednak quasi-monopolowa kontrola danych pojazdów przez producentów utrudnia rozwój usług, które mogliby oferować niezależni usługodawcy. Zdaniem sygnatariuszy apelu ogranicza to innowacyjność i konkurencję w zakresie usług, ograniczając wybór konsumentów i przedsiębiorstw, powodując wzrost cen i osłabiając konkurencyjną pozycję Europy na świecie.

Autorzy wystąpienia podkreślają, że długo obiecywany plan KE dotyczący przepisów sektorowych odnoszących się do dostępu do danych, funkcji i zasobów w pojazdach jest bardziej potrzebny niż kiedykolwiek. Ustawa o danych nie odnosi się ani do quasi-monopolistycznej struktury rynku, ani do wymogów technicznych w przemyśle motoryzacyjnym, które mają na celu urzeczywistnienie sprawiedliwego dostępu do danych.

Działania są pilne ze względu na przełom regulacyjny, który nastąpi w lipcu po wejściu w życie nowych przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, co może prowadzić do stopniowego zamykania jedynego niezależnego sposobu zdalnego dostępu do danych pojazdu (za pośrednictwem pokładowego portu diagnostycznego).

W ocenie sygnatariuszy apelu UE musi pilnie zapewnić równy dostęp do danych pochodzących z pojazdów wszystkim uczestnikom rynku poprzez wprowadzenie przepisów sektorowych, które chronią wybór konsumentów i zachęcają do prawdziwej konkurencji oraz inwestycji w transformację cyfrową. Ich zdaniem każdy dzień opóźnienia utrudnia europejskie innowacje, tworzenie miejsc pracy oraz bezpieczniejszą, inteligentniejszą, bardziej zrównoważoną i niedrogą mobilność, na którą zasługują europejscy obywatele i przedsiębiorstwa.

– Obecnie nie ma równych szans w zakresie dostępu do danych pojazdów, co tłumi konkurencję i innowacyjność. Komisja Europejska musi przestać ociągać się i pilnie przygotować odpowiednie regulacje. Umożliwi to ubezpieczycielom dostarczanie lepszych produktów i usług wspierających transformację klimatyczną i poprawiających bezpieczeństwo drogowe. Pomoże im także zrozumieć ryzyko związane z nowymi i przyszłymi formami mobilności, takimi jak jazda autonomiczna, i zarządzać nimi. Otwarcie dostępu do danych uniemożliwi kilku dużym firmom kontrolowanie danych i zamiast tego stworzy konkurencyjny rynek, który będzie dostarczał korzyści Europejczykom – oświadczył w imieniu europejskiego sektora ubezpieczeniowego Yann Arnaud, dyrektor ds. potrzeb klientów i innowacji MACIF.

(AM, źródło: Insurance Europe)

Getsafe kupił fintech, a wraz z nim dostęp do interesujących go klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Działający w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Austrii Getsafe kupił deineStudienfinanzierung. Ta platforma online, wspierającą studentów w pozyskiwaniu pożyczek, ma zapewnić insurtechowi dostęp do nowych klientów oraz zdywersyfikować działalność w branży finansowej – podał cashless.pl.

Christian Wiens, założyciel i szef Getsafe, wskazał, że 90% klientów jego firmy to osoby kupujące ubezpieczenie pierwszy raz w życiu. Zaczynają oni myśleć o ubezpieczeniu, kiedy rozpoczynają pierwszą pracę, a to dzieje się zwykle pod koniec studiów. Dlatego Getsafe spodziewa się, że dzięki deineStudienfinanzierung, mającemu zaufanie i rozpoznawalność wśród studentów, dotrze do nowych klientów, zanim skierują się do konkurencji.

Serwis przypomina, że insurtech kieruje swoją propozycję ubezpieczeń za pośrednictwem aplikacji mobilnej głównie do osób w wieku 20–40 lat. W jego ofercie są m.in. polisy OC, mieszkaniowe, zdrowotne, ochrony prawnej czy pokrywające szkody związane z użytkowaniem dronów lub spowodowane przez zwierzęta.

Więcej:

cashless.pl z 19 stycznia, Ida Krzemińska-Albrycht „Insurtech Getsafe przejmuje fintech oferujący pożyczki studenckie. W ten sposób chce dotrzeć do nowych klientów”

(AM, źródło: cashless.pl)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 4/2024

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Rynek nie zwalnia tempa – str. 2
  • Rafał Kiliński, TUW PZUW: Otwieramy drzwi do atomowej współpracy – str. 3
  • KNF: PZU może przejąć Polski Gaz – str. 4
  • NAU Mobile to poszerzona oferta, kompleksowe rozwiązania – str. 5
  • NIK zawiadamia prokuraturę w sprawie wydatków LINK4. Ubezpieczyciel odrzuca zarzuty – str. 6
  • Corsair nowym inwestorem MJM Holdings – str. 7
  • Marsh: Dezinformacja oraz nasilanie się ryzyk środowiskowych na czele zagrożeń globalnych – str. 10
  • Paweł Sawicki, PIU: O narzędziach nadzorczych dla zakładów ubezpieczeń – str. 13
  • Paweł Piętak, Deloitte Actuarial Modelling Centre: Nie traćmy cennego czasu osób o wyjątkowych umiejętnościach – str. 14
  • Rankomat: 2023 rokiem wzrostu cen OC – str. 17
  • mec. Aleksandra Krowińska-Giza, Kancelaria Strażeccy, Jaliński i Wspólnicy: Uraz o charakterze biczowym – str. 18
  • Zbigniew Prokopczyk, Precision Services Group: Czy warto ubezpieczać nieruchomość od zalań? – str. 19
  • Aga i Rafał, Razem w Mediach: Czy twoja marka mówi prawdę? – str. 19
  • Grzegorz Waszkiewicz, Bezpieczeństwo w Biznesie: Polisy budowlano-montażowe to kluczowy aspekt ochrony w sektorze budowlanym – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Zmiany klimatyczne ważne, ale… – str. 21
  • Adam Kubicki: Lista przebojów osłabiania sieci sprzedaży – str. 22
  • Małgorzata Kulik, Premium English: Gdy brakuje entuzjazmu – str. 22

Standardy techniczne DORA przyjęte przez europejskie nadzory

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Trzy europejskie organy nadzoru – EBA, EIOPA i ESMA – opublikowały pierwszy zestaw ostatecznych projektów standardów technicznych w ramach rozporządzenia DORA. Celem aktu jest zwiększenie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego UE poprzez wzmocnienie ram w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) podmiotów finansowych oraz ram zarządzania ryzykiem i zgłaszania incydentów przez osoby trzecie.

Wspólny ostateczny projekt standardów technicznych obejmuje:

  • regulacyjne standardy techniczne (RTS) dotyczące ram zarządzania ryzykiem związanym z ICT oraz uproszczonych ram zarządzania ryzykiem związanym z ICT;
  • RTS dotyczące kryteriów klasyfikacji incydentów związanych z ICT;
  • RTS w celu określenia polityki w zakresie usług ICT wspierających kluczowe lub ważne funkcje świadczone przez zewnętrznych dostawców usług ICT (TPP);
  • wdrożenie standardów technicznych (ITS) w celu ustanowienia szablonów rejestru informacji.

RTS dotyczące ram zarządzania ryzykiem związanym z ICT

W projekcie dotyczącym tego obszaru określono dalsze elementy związane z zarządzaniem ryzykiem związanym z ICT w celu zharmonizowania narzędzi, metod, procesów i polityk. Elementy te uzupełniają się w stosunku do tych określonych w DORA. W RTS określono kluczowe elementy, które podmioty finansowe podlegające uproszczonemu systemowi oraz niższej skali, ryzyku, wielkości i złożoności musiałyby posiadać, określając uproszczone ramy zarządzania ryzykiem związanym z ICT. Regulacyjne standardy techniczne zapewniają harmonizację wymogów w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z ICT w poszczególnych sektorach finansowych.

RTS dotyczące kryteriów klasyfikacji incydentów związanych z ICT

W tych RTS określono:

  • kryteria klasyfikacji poważnych incydentów związanych z ICT,
  • podejście do klasyfikacji poważnych incydentów,
  • progi istotności każdego kryterium klasyfikacji, kryteria i progi istotności służące do określania znaczących cyberzagrożeń,
  • kryteria umożliwiające właściwym organom ocenę znaczenia incydentów dla właściwych organów w innych państwach członkowskich
  • szczegółowe informacje na temat incydentów, które mają być dzielone w tym zakresie.

Regulacyjne standardy techniczne zapewniają zharmonizowany i prosty proces klasyfikacji zgłoszeń incydentów w całym sektorze finansowym.

RTS dotyczące polityki TPP w zakresie ICT

W tych RTS określono części zasad zarządzania, zarządzania ryzykiem i ram kontroli wewnętrznej, które podmioty finansowe powinny posiadać w odniesieniu do korzystania z usług zewnętrznych dostawców usług ICT. Ich celem jest zapewnienie podmiotom finansowym kontroli nad ryzykiem operacyjnym, bezpieczeństwem informacji i ciągłością działania przez cały cykl życia ustaleń umownych z takimi zewnętrznymi dostawcami usług ICT.

Wpisanie do rejestru informacji

Ponadto w ITS określono wzory, które podmioty finansowe mają utrzymywać i aktualizować w związku z ich ustaleniami umownymi z zewnętrznymi dostawcami usług ICT. Rejestr informacji będzie odgrywał kluczową rolę w zewnętrznych ramach zarządzania ryzykiem podmiotów finansowych przez strony trzecie ICT i będzie wykorzystywany przez właściwe organy i Europejskie Urzędy Nadzoru w kontekście nadzoru nad przestrzeganiem DORA przez podmioty finansowe oraz do wyznaczenia kluczowych zewnętrznych dostawców usług ICT, podlegających systemowi nadzoru DORA.

Kolejne kroki

Ostateczny projekt standardów technicznych został przedłożony Komisji Europejskiej, która rozpocznie prace nad ich przeglądem w celu przyjęcia tych pierwszych norm w nadchodzących miesiącach.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: EIOPA)

18,430FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie