Blog - Strona 425 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 425

Katastrofy naturalne nie zachwieją zyskami Allianz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 r. Allianz zwiększył swój zysk operacyjny o 3,6%, do 11 mld euro, pomimo mocnego spadku tego wskaźnika w III kwartale. Grupa podtrzymała swoją roczną prognozę zysku operacyjnego na poziomie 13,2–15,2 mld euro.

Allianz zawdzięczał utrzymanie trendu wzrostowego osiągnięciom w segmencie życia i zdrowia. Działalność majątkowa i wypadkowa mocno odczuły bowiem wpływ katastrof naturalnych, którego efektem był wynoszący 14,6% spadek zysku operacyjnego w III kw. do poziomu 3,5 mld euro.

Całkowity wolumen działalności Allianz po dziewięciu miesiącach 2023 r. wyniósł 122,1 mld euro (+4,7% r/r). W samym tylko III kwartale wskaźnik ten zwiększył się o 4,5%, do 36,5 mld euro.

– W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost wolumenu naszej działalności, zysku operacyjnego, a także podstawowego dochodu netto. Nasz współczynnik kapitalizacji Solvency II wzrósł do poziomu 212%. Skupiając się na realizacji i efektywności operacyjnej, umożliwiamy rentowny wzrost przy zdrowych marżach, co stawia Allianz na doskonałej drodze do osiągnięcia założonych celów – powiedział Oliver Bäte, CEO Allianz SE. Potwierdził także, że grupa podtrzymuje roczną prognozę zysku operacyjnego na poziomie 14,2 mld euro „plus minus 1 miliard euro”.

(AM, źródło: Allianz)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 46/2023

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE I ZDROWOTNYCH:

  • Grzegorz Wójcik, Nationale-Nederlanden: Moja historia w ubezpieczeniach to opowieść o ludziach – str. 7
  • UNIQA chce najszerzej chronić i najszybciej wypłacać – str. 8
  • Paweł Skotnicki, MDRT: Ludzie z ambicjami dążą do doskonałości – str. 10
  • Marcin Załęski, SALTUS Ubezpieczenia: Do lekarza z polisy umawiamy się przez internet – str. 11
  • Michał Mazurek, Phinance: Jak rozmawiać o poważnych zachorowaniach? – str. 11
  • Nationale-Nederlanden: Warto pomyśleć o ubezpieczeniu na wypadek nowotworu – str. 12

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie dwóch tygodni. Pośrednicy nadają ton w branży – str. 2
  • Rafał Ćwikliński, Bartosz Słupski: Asist po dołączeniu do PIB Group nabiera impetu – str. 3
  • LINK4: Zapraszamy agentów do gry w mistrzowskim stylu – str. 4
  • Jacek Kasperski: W Compensie trwa sezon na MiSia – str. 5
  • Danuta Żukowska, Cachet: Skuteczna cyfrowa dystrybucja ubezpieczeń to nie yeti – str. 13

Marcin Szmidtke: Pośrednik brokerowi agentem – str. 19

  • Piotr Czublun, Natasza Skriabin: Lista ostrzeżeń publicznych, czyli nie znasz dnia ani godziny – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Bój o koronę – str. 21
  • Daniel Trzaskoś, Brandscope: Czego Mariusz Pudzianowski dowiedział się ostatnio o ubezpieczeniach? – str. 21
  • Adam Kubicki: Dlaczego odpowiedzialność jest taka ważna – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Jim Edwards, Sekrety copywritingu, MT Biznes – str. 22
  • Karolina Mazurkiewicz, Jakub Sobieski, ALTO: Klient sam rozliczy podatek od wypłaty z umowy z UFK – str. 24

Przewoźnicy kolejowi coraz lepiej chronieni

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku niemal 63% przewoźników kolejowych ubezpieczyło się w ramach OC lub gwarancji ubezpieczeniowej na kwotę wyższą niż wymagana. To o 10 punktów procentowych więcej niż w 2021 r. – wynika z analizy sporządzonej przez Urząd Transportu Kolejowego.

UTK objął analizą 116 aktywnych w 2022 r. przewoźników, realizujących przewozy na podstawie licencji przewoźnika kolejowego/posiadających licencję przewoźnika kolejowego. Większość badanych realizowało przewozy na infrastrukturze ogólnodostępnej. Limit w ich ubezpieczeniach OC stanowił równowartość kwoty 2,5 mln euro. Blisko dwie trzecie analizowanych przewoźników (68 ze 110 ) posiadało w 2022 r. OC z sumą gwarancyjną wyższą niż wymagane minimum. Na taki krok zazwyczaj decydowali się przewoźnicy pasażerscy – OC ponad limit posiadało 14 z 15 z nich (93%). Natomiast wśród przedsiębiorstw, które wykonują przewozy towarowe na wyższą kwotę, ubezpieczyło się 54 z 95 przewoźników (57%).

Średnia wysokość sumy gwarancyjnej OC dla przewoźników korzystających z infrastruktury ogólnodostępnej wyniosła prawie 42 mln zł, z czego dla przewoźników pasażerskich było to średnio niemal 69 mln zł, a towarowych – 37,5 mln zł.

UTK przeanalizował także wysokość sumy gwarancyjnej w umowach, którą zawarły przedsiębiorstwa z największym udziałem pracy przewozowej. Średnia dla przewoźników pasażerskich wyniosła niemal 64 mln zł, dla towarowych – prawie 156 mln zł.

Badanie UTK objęło również 3 przewoźników, którzy byli jednocześnie zarządcami infrastruktury, po której odbywają się przewozy. Średnia wartość ich polis OC wyniosła prawie 21,7 mln zł. Wszyscy zawarli umowy na sumy wyższe niż wymagane.

Z sieci wąskotorowej w 2022 r. korzystało 3 badanych przewoźników. Średnia suma gwarancyjna ich OC wyniosła prawie 486,3 tys. zł. Jeden z przewoźników zdecydował się na ubezpieczenie równe przepisowemu minimum, pozostali dwaj wybrali wyższe kwoty.

Minimalna wysokość sumy gwarancyjnej OC jest równowartością w złotych:

  • 100 tys. euro dla operatorów kolei wąskotorowej,
  • 250 tys. euro dla przewoźników, którzy korzystają z infrastruktury, którą zarządzają,
  • 2,5 mln euro dla pozostałych przewoźników.

Tę wartość oblicza się na podstawie kursu średniego euro, który Narodowy Bank Polski ogłosił po raz pierwszy w roku, w którym została zawarta umowa ubezpieczenia. Na 2022 r. limity wyrażone w złotych wynosiły:

  • 458 890 zł dla przewoźników na kolei wąskotorowej,
  • 1 147 225 zł dla przewoźników, którzy są jednocześnie zarządcą infrastruktury, z której korzystają,
  • 11 472 250 zł dla przewoźników, którzy korzystają z ogólnodostępnej infrastruktury.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: UTK)

„Rozmowy bez Asekuracji”: TOP3 podcastów w październiku 2023

0

W ubiegłym miesiącu uwagę słuchaczy podcastów z cyklu „Rozmowy bez Asekuracji” przyciągnęły odcinki na temat teraźniejszości i przyszłości profesji agenta ubezpieczeniowego, ubezpieczeń NNW szkolnych oraz wymogów, jakim muszą sprostać ubezpieczyciele w związku z wejściem w życie rozporządzenia DORA.

Najczęściej słuchano odcinka nr 240 pod tytułem „Agent dziś i jutro według Unilink”, którego gościem był Sebastian Kozak, dyrektor sprzedaży sieci agencyjnej Unilink. Podczas programu ekspert przedstawił swój pogląd na temat zmian rynkowych oraz perspektyw na przyszłość z punktu widzenia agenta ubezpieczeniowego. Ponadto opowiedział, jak agenci mogą usprawnić swoją pracę, oraz wyjaśnił, dlaczego warto zrobić audyt swojego portfela klientów.

Drugie miejsce zajął odcinek nr 236 zatytułowany „Co trzeba wiedzieć o NNW 2023”. W programie wziął udział  Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl (Grupa Generali). Zaproszony ekspert wyjaśnił, jak porównywać oferty NNW, oraz czy definicja uszczerbku ma znaczenie. Andrzej Adamczyk podzielił się również swoją opinią na temat kierunku, w którym zmierza rynek NNW szkolnego w Polsce.

Trzecia lokata przypadła w udziale odcinkowi nr 238 – „DORA i ubezpieczyciele. To warto wiedzieć”. Uczestniczący w programie Konrad Pszenny, partner Deloitte odpowiedzialny za obszar cyberbezpieczeństwa, opowiedział, jakie kluczowe obowiązki DORA nakłada na firmy ubezpieczeniowe, czy wewnętrzne usługi w ramach grupy ubezpieczeniowej także muszą dostosować się do wymogów DORA oraz w jakim kontekście branża ubezpieczeniowa powinna interpretować pojęcie „usługi ICT”.

(am)

Leasing a ubezpieczenia: O trendach i wizjach rozwoju obu branż

0
Źródło zdjęcia: ZPL

W dniach 20 i 21 listopada odbędzie się druga edycja konferencji „Leasing a ubezpieczenia”. Spotkanie ekspertów obu branż, organizowane przez Związek Polskiego Leasingu obejmie kilkanaście merytorycznych paneli dyskusyjnych, pięć warsztatów oraz zajęcia integracyjne Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Celem konferencji jest wymiana wiedzy i doświadczeń dwóch silnych branż sektora finansowego. – Eksperci skupią się na wyznaczeniu trendów i określeniu wizji rozwoju leasingu i ubezpieczeń w dynamicznie zmieniających się realiach gospodarczych – zapowiada Monika Constant, prezeska zarządu Związku Polskiego Leasingu.

Klient w roli głównej

Podczas spotkania specjaliści omówią zagadnienia z takich obszarów jak digitalizacja procesów i procedur, wybrane aspekty prawne, właściwe zarządzanie szkodowością oraz klientocentryzm, czyli obszar wyznaczający kierunek rozwoju obu branż.

– Tegoroczna edycja konferencji to doskonała okazja, by w gronie ekspertów branży leasingowej i rynku ubezpieczeń porozmawiać o tym, co dla ubezpieczeń w leasingu jest ważne, co stanowi największe wyzwania i w jaki sposób możemy wykorzystać wszechobecną technologię do dalszego rozwoju branży. Wiemy, jak ważny jest klient i słuchanie jego potrzeb. Te dwa dni konferencji są więc doskonałą okazją, by z jednej strony opowiedzieć o naszej wizji polskiego rynku ubezpieczeń w leasingu, ale z drugiej wsłuchać się w to, jak kondycję tego rynku widzą i jakich rozwiązań potrzebują uczestnicy rynku leasingowego – mówi Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. Klienta Korporacyjnego PZU, firmy będącej partnerem tytularnym konferencji.

Odrębna część konferencji zostanie poświęcona tematyce ESG.

 – Obok nowych tematów konferencja „Leasing a ubezpieczenia” zaskoczy swoich gości również nowymi formami dzielenia się wiedzą. Partnerzy konferencji przygotowali pięć dodatkowych zajęć w formie warsztatów, z których każdy stacjonarny uczestnik konferencji będzie mógł wybrać dwa najbardziej go interesujące. Tematy warsztatów odnoszą się do dziedziny prawa, podatków, optymalizacji i kontroli wydatków czy zarządzania agile – podkreśla Monika Constant.

Mocne zaplecze merytoryczne

Merytorykę konferencji – obok członków ZPL oraz ich spółek-córek wyspecjalizowanych w ubezpieczeniach – współtworzy kilkunastu partnerów. Są to firmy z branż ubezpieczeniowej, m.in. TUiR Warta i STU ERGO Hestia, a także branży cyfrowej, przedstawiciele kancelarii prawnych oraz eksperci z dziedziny budowy społeczeństwa digitalnego, zrównoważonego rozwoju czy psychologii i behawioryzmu.

– Technologia dostarcza nam narzędzia i algorytmy, które pozwalają skupić się na potrzebach klientów i w sposób holistyczny zarządzać ich doświadczeniami na każdym etapie współpracy. To, jak ją wykorzystamy, zdecyduje o rozwoju rynku ubezpieczeń w leasingu w najbliższych latach. O wizji i kierunkach tego rozwoju z perspektywy lidera rynku opowiedzą eksperci PZU w licznych panelach dyskusyjnych – dodaje Jakub Sajkowski.

Panele dyskusyjne, prezentacje i warsztaty poprowadzi niemal 60 prelegentów. W wydarzeniu w formie stacjonarnej weźmie udział 200–250 osób, a zdalnie, poprzez streaming – około 100–200 uczestników.

– Dążymy do tego, aby konferencja „Leasing a ubezpieczenia” była dla naszych gości niezapomnianym przeżyciem. Wśród niespodzianek, które przygotowaliśmy dla uczestników obecnych na miejscu, są uroczysta kolacja, możliwość prowadzenia biznesowych rozmów do późna i w nieformalnej atmosferze oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Jesteśmy także ciekawi reakcji gości konferencji na wspólne aktywności w mniejszych grupach, pozwalające na integrację osób reprezentujących różne branże, wizje biznesowe, umiejętności i temperamenty. Gotowanie w małych grupach, a następnie degustacja potraw ocenionych i nagrodzonych przez jury, to niezwykłe wyzwanie – podkreśla Monika Constant.

Konferencja odbędzie się w dniach 20–21 listopada, w Hotelu Warszawianka w Jachrance pod Warszawą. Szczegółowe informacje, przebieg konferencji oraz zdalna rejestracja są dostępne na stronie internetowej wydarzenia.

(AM, źródło: ZPL, gu.com.pl)

Ubezpieczenia od cyberataków – odpowiedź na nowy rodzaj zagrożeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niebezpieczeństwa w cyberprzestrzeni pojawiają się każdego roku. Na cyfrowych przestępców mogą natknąć się wszyscy – od osób prywatnych, przez firmy, po instytucje państwowe czy też obiekty infrastruktury krytycznej.

Jak wiadomo, „wirtual” już od dawna wpływa na „real” – warto prześledzić zatem, czy temat jest obecny w internetowej debacie publicznej.

W badaniu ujęto wątki zamieszczane w mediach społecznościowych oraz na portalach, forach i blogach internetowych, w okresie od 1 stycznia do 30 września 2023 r. W tym czasie w tematach związanych z ubezpieczeniami od cyberataków, cyberprzestępczości, ataków hakerskich itp. opublikowano w sumie blisko 1,7 tys. wypowiedzi, których sumaryczny zasięg wynosił nieco ponad 1,2 mln potencjalnych kontaktów z informacją.

Taki pułap zgromadzonych rezultatów wskazuje na raczej niszowy charakter analizowanych treści, jednak jego aktywność, poza miesiącami wakacyjnymi, była stosunkowo stabilna.

Największe zainteresowanie przykuwał materiał „Gazety Wyborczej”, wzmiankujący m.in. problematykę wyceny tzw. szkód niematerialnych, spowodowanych przez ataki w cyberprzestrzeni. Problem dotyka coraz większej liczby podmiotów, co mogą potwierdzać liczne doniesienia medialne z czerwca, gdy rosyjskojęzyczna grupa przyznała się do cyberataków na takich gigantów jak BBC i British Airways – w tym przypadku wykradzione miały zostać dane pracowników wymienionych firm.

Kradzież różnego rodzaju danych to jeden z najczęściej występujących typów ataków – modelowym przykładem może być tutaj polski gigant gamingowy CD Projekt, który w 2021 r. padł ofiarą cyberprzestępców. Wykradziony miał zostać wówczas kod najważniejszego tytułu firmy – sprawcy włamania do wewnętrznej sieci spółki zostawili nawet notatkę z żądaniem okupu.

Trudności formalne?

Eksperci z branży cyberbezpieczeństwa podnoszą problematykę przyznawania odszkodowań za szkody powstałe wskutek ataku w środowisku cyfrowym.

Kluczowe czynniki, które mogą wpływać na odmowę wypłaty, to: brak odpowiednich i określonych zabezpieczeń; wykorzystywanie nielegalnego oprogramowania lub użytkowanie oprogramowania bez odpowiednich licencji; błąd w oprogramowaniu, błędy programistyczne (wówczas odpowiedzialność spada na dostawcę oprogramowania lub dostawcę usług IT); czy też umyślne lub przestępcze działanie ubezpieczonego.

Należy zaznaczyć jednak, że czynniki te mogą stanowić przesłankę do odmowy wypłaty, wyłącznie jeżeli miały wpływ na powstanie szkody – do grona ekspertów i rzeczoznawców będzie należało więc określenie, czy do takich okoliczności w istocie doszło.

Miejsca dyskusji

Treści związane z badanym tematem ukazywały się przede wszystkim w prasie eksperckiej, np. stricte związanej z cyberbezpieczeństwem (CyberDefence24.pl), źródłach biznesowych i gospodarczych (np. Business Insider Polska, „Puls Biznesu”) czy też na profilach towarzystw ubezpieczeniowych (m.in. UNIQA, Wiener, PZU).

Warto zauważyć, że najpopularniejszą usługą promowaną przez ubezpieczycieli jest ubezpieczenie od hejtu czy też przemocy w cyberprzestrzeni.

Z kolei o poważnych zagrożeniach, związanych m.in. z atakami na infrastrukturę krytyczną, pisały źródła związane z sektorem energetycznym (np. Wojciech Jakóbik).

Podsumowanie

Inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę przyniosła wiele nowych zagrożeń, a wśród nich także niebezpieczeństwa w cyberprzestrzeni. W Polsce atakowane były już prywatne firmy, spółki z kluczowych sektorów (m.in. zakłady Grupy Azoty), jak i instytucje publiczne.

Analiza sytuacji bezpieczeństwa w Europie Środkowo-Wschodniej, statystyka cyberataków oraz rozwój nowych technologii stanowią przesłankę do twierdzenia, że zjawiska tego rodzaju najprawdopodobniej będą się nasilać.

Dla branży ubezpieczeniowej otwiera się możliwość wkroczenia z innowacyjnymi produktami na nowoczesny rynek usług cyfrowych. Postęp technologiczny pędzi – zdolność do adaptacji będzie w tym przypadku kluczowym czynnikiem.

Michał Ryszka
szef działu analitycznego IBiMS

Co jest ważniejsze, cel czy plan działania?

0
Adam Kubicki

Od dawna obserwuję sytuacje, w których ludzie nagle ekscytują się nowym pomysłem lub celem. Są pełni energii i wiary, ponieważ ktoś lub coś zapaliło ich do nowej idei. W większości przypadków kończy się to powrotem do stanu sprzed impulsu motywującego do działania.

Załóżmy jednak, że dzięki tej początkowej iskrze udało ci się zacząć. Dlaczego na tym poprzestałeś? Dlaczego siła płynąca z działania, rozpoczynania i pierwszych potów nie podsycała motywacji, która była ci potrzebna, żeby iść dalej?

Może to twój plan był wadliwy. Realizowanie planu, który nie daje żadnych krótkoterminowych, a tym bardziej długoterminowych rezultatów, jest niesamowicie demotywujące.

A może jesteś ofiarą mitu koncentracji, który mówi, że jedynym sposobem na osiągnięcie dobrych wyników jest regularne przypominanie, męczenie i zmuszanie się do podejmowania wysiłku.

Zróbmy krok wstecz. Udało ci się dzisiaj dotrzeć punktualnie do pracy? Dopilnować, żeby dzieci wykonały swoje obowiązki na czas? Postawić obiad na stole, skosić trawę, zrobić pranie i wszystkie inne rzeczy, które były do zrobienia? Oczywiście, że tak. Dlaczego? Bo tak naprawdę nie miałeś wyboru.

Możliwość wyboru to ogromna przeszkoda, kiedy próbujemy realizować swoje cele. Osłabia siłę woli, nie pozwala nad natychmiastową satysfakcję przedłożyć tej odległej. Problemem jest również zbyt wiele możliwości. Wybór bywa problematyczny, ponieważ zmusza do podjęcia decyzji, co się chce zrobić.

Kiedyś była moda na zmianę słowa „muszę” na „chcę”. Sam jej czasowo uległem. Dziś uważam, że ta transformacja powinna być na odwrót. Co się stanie, jeśli zamienimy „chcę” na „muszę”? Docierasz do pracy na czas. Jeśli chodzi o punktualność, nie ma dyskusji. Rozpoczęcie pracy o właściwej porze nie jest celem, ale zadaniem. Konieczność opiekowania się dziećmi też jest bezdyskusyjna. Tymczasem chodzenie na siłownię jest celem. Możemy chcieć poćwiczyć, ale nie musimy tego robić. Nie docierasz na siłownię, ponieważ możesz negocjować, nawet jeśli tylko ze sobą, i dokonywać innych wyborów. Dlatego tak ważna jest siła przyzwyczajenia.

Kiedy nabierasz zwyczaju, akceptujesz go i widzisz efekty, przestajesz negocjować. Postrzegasz to jako zadanie, w najlepszy możliwy sposób: twoje przyzwyczajenie nie jest czymś, co decydujesz się robić – to po prostu to, co robisz.

Przestajesz dokonywać wyborów, które nie pomagają ci w osiągnięciu celu. A co najważniejsze, przestajesz patrzeć w przeszłość i zaczynasz się zastanawiać, dlaczego wcześniej nie przyszło ci do głowy, żeby realizować swoje plany – i dlaczego wciąż tkwisz w tym samym miejscu.

Naprawdę trudno jest podjąć wyzwania i pogodzić się z niepowodzeniami, kiedy nie przejmujemy się wystarczająco (albo, co gorsza, kiedy najbardziej przejmujemy się tym, co pomyślą inni). Ale przejmowanie się, choć ważne, rzadko wystarcza.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Uwolnij swój głos i inspiruj

0
Wojciech Strózik, Podcast od podstaw. Zbuduj zasięgi, markę i rozwiń biznes, Wydawnictwo MT Biznes, 280 stron, cena 41,18 zł

Ten poradnik w prosty i zrozumiały sposób wprowadzi cię w świat podcastów. Twórca dwóch popularnych audycji odkryje przed tobą wszystkie kulisy ich tworzenia. W pełnej praktycznych treści książce napisanej bez zbędnych dygresji znajdziesz niezastąpione wskazówki i techniki, które pomogą ci w przygotowaniu i promocji swojego materiału.

Odkryj tajniki fascynującego świata podcastów i dowiedz się:

  • od czego zacząć,
  • jak wybrać odpowiedni temat,
  • jakiego sprzętu użyć,
  • na co zwracać uwagę,
  • jak skutecznie dotrzeć do słuchaczy,
  • jak monetyzować podcastowe treści.

Autor dzieli się sprawdzonymi strategiami promocji, które pozwolą ci dotrzeć do szerokiej publiczności i zdobyć lojalnych słuchaczy. Poznasz sekrety budowania marki osobistej i efektywnego marketingu podcastowego. Znajdziesz tu także inspirujące komentarze innych internetowych twórców. Zapewnią ci one motywację i dodadzą pewności siebie podczas tworzenia własnych nagrań.

Nie przegap tej wyjątkowej okazji i sięgnij po książkę Podcast od podstaw już teraz. Na jej stronach znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć swoją podcastową przygodę. Ta książka jest prawdziwą skarbnicą wiedzy opartej na praktyce i sukcesie autora, którego podcasty przesłuchano już ponad 2,5 mln razy!

Wojciech Strózik jest doświadczonym menedżerem, twórcą internetowym oraz trenerem, autorem dwóch popularnych podcastów: „Rozwój Osobisty Dla Każdego” oraz „Bajkowy Podcast”. Jest pomysłodawcą i uczestnikiem projektu Najlepsze Polskie Podcasty, a także współorganizatorem największej w Polsce konferencji poświęconej podcastom PyrCaster.

Jego celem jest pomagać i inspirować do działania. Udziela wsparcia w obszarach kompetencji miękkich, marki osobistej, komunikacji, rozwoju zawodowego, kompetencji menedżerskich oraz tworzenia podcastów.

KNF bezlitosna dla PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego wydała 13 października ostateczną decyzję utrzymującą w mocy postanowienie z 27 maja ubiegłego roku nakładające na PZU SA kary pieniężne w łącznej wysokości 546,3 tys. zł. To kolejne takie rozstrzygnięcie KNF dotyczące zakładu, jakie zapadło w ostatnim czasie.

Przyczyną ukarania ubezpieczyciela było zidentyfikowanie przez KNF 28 przypadków naruszenia art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych w postaci opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowań. Komisja zaznaczyła wówczas, że przy ustalaniu wymiaru kary wzięła pod uwagę fakt, iż zakład podjął szereg działań organizacyjnych i systemowych mających zapobiegać powstawaniu naruszeń prawa w przyszłości.

Po przeanalizowaniu wniosku PZU SA o ponowne rozpatrzenie sprawy nadzór potwierdził zaistniałe naruszenie i podjął decyzję o utrzymaniu w mocy poprzedniego postanowienia. Warto przypomnieć, że kilka dni temu nadzór utrzymał w mocy postanowienie z 13 maja ubiegłego roku nakładające na PZU SA, za 39 identycznych naruszeń, kary pieniężne w łącznej wysokości 685 200 zł.

(AM, źródło: KNF)

Ubezpieczenie jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przyszłość ubezpieczeń to dalsze rozwijanie indywidualizacji. Katalog potrzeb będzie się rozrastał, będziemy zabezpieczać inne niż dziś obszary życia – przekonywał Michał Płaczkiewicz z Unum Życie podczas debaty „Jak zmotywować pracownika? Skuteczne systemy motywacyjne i benefity”, która odbyła się w Centrum Prasowym PAP.

Uczestnicy debaty przyjrzeli się nowym programom wspierającym budowanie przyjaznego środowiska pracy, a także sprawdzili, jakie działania zwiększają efektywność i potencjał zespołów na każdym szczeblu organizacji. Eksperci zgodzili się, że jednym z narzędzi motywujących pracowników i w dłuższej perspektywie budującej lojalność zespołu są dodatkowe pakiety ubezpieczeniowe.

– Bezpieczeństwo to podstawowa potrzeba człowieka, a jednym z kluczowych elementów budujących poczucie bezpieczeństwa jest polisa na życie. Jest dziś ona bardzo pożądanym benefitem – tłumaczył Michał Płaczkiewicz, dyrektor HR, Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej Unum Życie.

Jego zdaniem ubezpieczenie jako benefit jest wyrazem troski o pracownika, daje również duże korzyści pracodawcy.

– Jeśli pracownika spotka choroba, uraz lub nieszczęśliwa sytuacja, dzięki ubezpieczeniu może szybciej wrócić do pracy – mówił Michał Płaczkiewicz.

Podkreślał, że ubezpieczenie jest benefitem pozapłacowym, który charakteryzuje się dużą elastycznością – pozwala dobrać zakres odpowiedni do indywidualnych potrzeb pracownika.

– To może być objęcie ochroną członków rodziny, dokupienie dodatkowego pakietu związanego ze sportem, który uprawia pracownik, albo zabezpieczenie na wypadek choroby onkologicznej, kardiologicznej – wyliczał Michał Płaczkiewicz.

I dodał, że w Polsce – podobnie jak w Wielkiej Brytanii – coraz więcej pracodawców będzie w pełni finansować ubezpieczenie pracownika, a nie tylko dawać możliwość przystąpienia do ubezpieczenia.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie