Blog - Strona 427 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 427

PIU: Jak edukować finansowo dzieci i młodzież?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marta Wereska, ekspertka Polskiej Izby Ubezpieczeń, we wpisie na blogu PIU wskazuje, jak powinna wyglądać edukacja finansowa dzieci i młodzieży i dlaczego jest to tak istotne.

Komisja Europejska opublikowała wspólne ramy kompetencji finansowych Unii Europejskiej i OECD dla dzieci i młodzieży. Mają one wspierać rozwój polityk, programów i materiałów dydaktycznych w zakresie umiejętności finansowych. Wszystko po to, aby przygotować przyszłych dorosłych do podejmowania świadomych decyzji związanych z finansami osobistymi. Ramy kompetencji wspierać więc będą kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań.

Badanie Eurobarometru z 2023 r. dotyczące umiejętności finansowych potwierdziło, że ogólny poziom wiedzy finansowej w UE jest alarmująco niski. Młodzi mają mniejszą wiedzę finansową niż osoby starsze. Są także mniej rozważni w finansowych działaniach.

Najważniejsze kompetencje

Ramy kompetencji finansowych dla dzieci i młodzieży identyfikują najważniejsze kompetencje w obszarze finansów osobistych. Przyjęcie i korzystanie z nich będzie dobrowolne, podobnie jak w przypadku ram kompetencji finansowych dla dorosłych. Młodzi mają więc zarządzać pieniędzmi w perspektywie krótko- i długoterminowej. Mają wiedzieć, dlaczego tak ważne jest oszczędzanie oraz jak zarządzać domowym budżetem. Powinni też wiedzieć, gdzie szukać pomocy związanej z zarządzeniem finansami, szczególnie w sytuacjach kryzysowych. Efektem edukacji opartej o ramy kompetencji ma być też zaznajomienie młodzieży z głównymi produktami i usługami finansowymi.

Cyfrowo biegli, finansowo zagubieni

W dokumencie wiele miejsca poświęcono stosowaniu technologii cyfrowych. Tu młodzi wyprzedzają starsze pokolenia. W świecie finansów ich kompetencje technologiczne nie idą jednak w parze ze znajomością podstawowych pojęć, produktów czy zasad bezpiecznego korzystania z usług finansowych. Ten obszar jest więc równie ważny co praca nad pozostałymi kompetencjami – cyfrowe umiejętności trzeba wzmacniać, jednocześnie ucząc zasad bezpieczeństwa i rozważnego decydowania w sieci.

Solidne zaplecze

Unijne ramy kompetencji wyposażają młodych nie tylko w wiedzę, dają im też pewność, że będą w stanie podjąć inicjatywę, zyskają zdolność do przekształcania pomysłów w czyny. A więc będą mogli współtworzyć konkretne projekty biznesowe, również takie o znaczącym wpływie społecznym lub środowiskowym.

Cały wpis znajduje się na blogu PIU.

(AM, źródło: PIU)

Nationale-Nederlanden wspiera Dzień na U

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

W piątej już odsłonie kampanii „Dzień na U” Stańczyk opuszcza Muzeum Narodowe i udaje się na badania profilaktyczne, dając tym samym przykład mężczyznom. Inicjatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll, a jednym z partnerów – Nationale-Nederlanden.

– Dbamy o siebie na różne sposoby: chodząc na siłownię, do fryzjera, na zajęcia, które nas rozwijają, więc naturalne powinno być dodanie do tej listy również regularnych badań. Dbanie o zdrowie i profilaktyka to coś, o czym powinniśmy pamiętać zawsze, bez względu na ilość obowiązków – przypomina Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

Profilaktyka odgrywa kluczową rolę w trosce o zdrowie. Warto podkreślić, że jest ona przede wszystkim dla tych, którzy chcą zapobiec problemom zdrowotnym, zanim się pojawią. Właśnie do tego zachęca kampania Dzień na U. W tym roku twórcy skupiają się na zdrowiu mężczyzn i tym, jak panowie podchodzą do badań profilaktycznych.

– Wielu z nas odkłada regularne badanie na później, jako wymówkę wskazując brak czasu. Dlatego, aby wyjść naprzeciw naszym pracownikom i dać im możliwość wzięcia dodatkowego dnia wolnego, który przeznaczą na badania, po raz kolejny przystąpiliśmy do akcji zainicjonowanej przez Fundację Rak’n’Roll oraz postanowiliśmy zostać partnerem kampanii. To dla nas niezmiernie ważne, aby dbać o zdrowie, a co więcej promować i zachęcać do badań także innych. Nasz cykliczny udział w kampanii to dowód na to, że chcemy, aby badania profilaktyczne  były wpisane na stałe  do kalendarza – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.

Wysiłki Fundacji Rak’n’Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U, zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w godzinach pracy, np. poprzez dodatkowy dzień wolny, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Już prawie 34 tys. pracowników w 43 firmach dostaje czas na potwierdzenie zdrowia od swoich pracodawców.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

OFE utrzymują wysoką jakość nadzoru korporacyjnego nad spółkami portfelowymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2022 roku trzy największe otwarte fundusze emerytalne brały udział średnio w 73% walnych zgromadzeń spółek pozostających w ich portfelach. W ich trakcie OFE zgłosiły łącznie 9 propozycji uchwał, które koncentrowały się na zwiększeniu poziomu dywidendy, programach motywacyjnych i polityce wynagrodzeń, a także zaproponowały 53 kandydatów do rad nadzorczych.

OFE pozostają największym inwestorem instytucjonalnym na polskim rynku. Wartość tych aktywów w relacji do kapitalizacji, wartości free float i obrotów GPW powoduje, że OFE są inwestorem o potencjalnie największym wpływie na spółki, w które zainwestowane są składki oszczędzających na emeryturę.

– Analiza zaangażowania OFE w nadzorze korporacyjnym roku w 2022 pokazała utrzymanie jej na wysokim poziomie przez liderów rynku i jednocześnie niższą niż w poprzednim okresie aktywność mniejszych funduszy. Zakres podejmowanych działań koncentrował się na wypłacie dywidendy i ustaleniu jej wysokości, zgłaszaniu niezależnych kandydatów do rad nadzorczych, programach motywacyjnych, polityce i wysokości wynagrodzeń w organach spółek. Deklaracje i podejmowane działania OFE w 2022 roku wskazują, że kluczowym problemem ładu korporacyjnego na polskim rynku pozostaje relacja pomiędzy strategicznym a mniejszościowymi akcjonariuszami – tłumaczy dr Andrzej Sołdek, autor badania „Działania OFE w zakresie nadzoru nad spółkami portfelowymi w 2022 roku”, przeprowadzonego wśród członków Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych w maju 2023 r.

Fundusze podejmowały aktywność także poza WZA. Nadal, tak jak w poprzednich okresach, były skuteczne w ochronie inwestorów mniejszościowych w sytuacjach wezwań na akcje spółki, gdy w ich ocenie proponowana cena w wezwaniu nie odpowiadała wartości godziwej.

Zebrane dane na podstawie ankiet wypełnionych przez PTE zrzeszonych w IGTE w kolejnych edycjach dały możliwość porównania aktywności OFE w nadzorze nad spółkami portfelowymi w latach 2009–2012, 2014–2015, 2018–2021 i w ostatnim objętym badaniem roku. Przez ponad dziesięć lat, przy zmieniających się uwarunkowaniach rynkowych i regulacyjnych wykonywania funkcji nadzorczych, OFE utrzymały wysoką aktywność w zakresie wykonywania praw wynikających z posiadanego prawa głosu. Należy szczególnie podkreślić, że istotna zmiana sytuacji finansowej PTE, polegająca na dużym zmniejszeniu ich przychodów w następstwie zmian ustawowych z 2014 roku, nie spowodowała decyzji towarzystw o oszczędnościach kosztowych związanych z nadzorem korporacyjnym nad spółkami portfelowymi. Pomimo niższej motywacji ekonomicznej zaangażowanie największych funduszy w kontrolę nad spółkami pozostawało na wysokim poziomie w całym okresie objętym badaniem.

– Przeanalizowanie aktywności funduszy w okresie ponad dziesięciu lat dowiodło, że OFE, pomimo istotnych zmian w obszarze rynkowych i prawnych warunków funkcjonowania, pozostają najbardziej aktywnym inwestorem instytucjonalnym, który nieprzerwanie utrzymuje wysokie zaangażowanie w nadzorze korporacyjnym nad spółkami portfelowymi. Warto podkreślić korzystny efekt tych działań dla członków OFE – w perspektywie stóp zwrotu, jak również całego rynku kapitałowego – w kwestii pozytywnego zaangażowania właścicielskiego – podsumowuje Małgorzata Rusewicz, prezeska IGTE.

(AM, źródło: IGTE)

Generali funduje innowacje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali zaangażował 250 mln euro w swój fundusz inwestycyjny Generali Ventures, służący inwestowaniu w młode przedsiębiorstwa o dużym potencjale rozwoju, aby wzmocnić innowacyjność sektorów insurtech i fintech.

Według raportów fundusz został ustanowiony, aby aktywnie identyfikować i inwestować w najbardziej obiecujące możliwości, ze szczególnym naciskiem na dynamiczne sektory technologiczne – informuje portal Insurtech Insights.

Zakres inwestycji obejmuje startupy na rozmaitych etapach rozwoju, od wczesnego (fazy przedzalążkowej – pre-seed) do późnego, i rozciąga się geograficznie, aby włączyć fundusze VC działające zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Uruchomiony w 2022 r. Generali Ventures już poczynił istotne kroki, inwestując w trzy strategiczne inicjatywy. Pierwsza polega na współpracy z Mundi Ventures, specjalistą w technologiach insurtech. Druga inicjatywa to partnerstwo ze Speedinvest, podmiotem zajmującym się wspieraniem startupów w fazie przedzalążkowej i zalążkowej. Trzecie partnerstwo polega na połączeniu sił z Dawn, skupiając się na inwestycjach w rozwiązania softwarowe B2B.

Przeznaczenie funduszy świadczy o dążeniu Generali do tego, aby zostać siłą napędową kształtowania przyszłości sektorów technologii ubezpieczeniowej i finansowej.

– Jak określa nasz plan strategiczny „Partner na całe życie 24: Napędzanie rozwoju” Generali jest grupą innowacyjną, zorientowaną na klienta, skoncentrowaną na jak najlepszym wykorzystaniu danych i nowych technologii. Dzięki tej nowej inicjatywie kapitałowej będziemy dokonywać długoterminowych inwestycji w globalny ekosystem innowacji. Generali Ventures będzie również mieć pozytywny wpływ na sektor ubezpieczeniowy, wspierając rozwój innowacyjnych projektów, otwierając nowe możliwości współpracy i integrując inicjatywy mające wkład w całościową transformację grupy – powiedział Bruno Scaroni, dyrektor ds. transformacji Generali.

AC

Ubezpieczycielu, nie daj się oszukać na osuszaniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Likwidacja szkody w zakresie osuszania może stać się prawdziwym bólem głowy dla firm ubezpieczeniowych. W ostatnich latach zauważono wzrost liczby przypadków, w których osoby prywatne lub firmy specjalizujące się w osuszaniu nadużywają systemu ubezpieczeń, generując dodatkowe koszty dla branży.

Sytuacji nie ułatwia bardzo duża liczba osób i firm na rynku oferujących tego typu usługi. Jak więc nie dać się oszukać w kwestii osuszania? Przedstawiamy sześć kluczowych wskazówek dla ubezpieczycieli.

Zrozum proces osuszania

Aby w pełni zrozumieć, czy usługa jest wykonywana prawidłowo, ubezpieczyciele powinni znać podstawy procesu osuszania. Obejmuje to wiedzę na temat sprzętu, czasu potrzebnego na osuszenie oraz technik stosowanych w branży. Najtańsza oferta często nie jest nią w ostatecznym rozrachunku.

Bardzo ważne jest skrócenie procesu osuszania przy wykorzystaniu większej liczby urządzeń o większej wydajności, zastosowanych według określonych standardów. Warto również zaufać firmom dysponującym doświadczonym, wykwalifikowanym personelem działającym zgodnie z najwyższymi standardami. Podmioty tego rodzaju oferują również prowadzone w różnych formach szkolenia.

Weryfikuj firmę osuszającą

Nie wszystkie firmy osuszające działają rzetelnie. Warto więc dokładnie prześwietlić potencjalnego usługodawcę, zanim zatwierdzimy jakiekolwiek płatności. Sprawdzanie referencji, opinii klientów i certyfikatów może pomóc w wykryciu potencjalnie niewiarygodnych dostawców usług.

Pomocna będzie również analiza ostatnich zleceń i firm, które zaufały wykonawcom. Zwykle firmy prezentują najważniejsze ukończone prace oraz najbardziej znane przedsiębiorstwa, które im zaufały. Wybierając uznane, rzetelne firmy, działające zgodnie ze standardami, z długą historią realizacji, możemy zoptymalizować proces likwidacji szkody. Możliwe jest bowiem skrócenie czasu potrzebnego do osuszenia, co pozwoli na oszczędność i czasu, i pieniędzy.

Zawsze wymagaj dokumentacji

Dobre firmy osuszające powinny dostarczać pełną dokumentację dotyczącą wykonanej pracy. Każdy etap osuszania powinien być odpowiednio udokumentowany. Obejmuje to na przykład zdjęcia przed wykonanymi pracami i po tym etapie, raporty z badań wilgotności oraz informacje o używanym sprzęcie i zastosowanych technikach.

Braki lub nieścisłości w przedstawionej dokumentacji powinny stanowić sygnał ostrzegawczy o zaistniałych nieprawidłowościach.

Porównuj ceny

Chociaż jakość usługi jest kluczowa, to równie ważne jest, aby ubezpieczyciele byli świadomi standardowych cen na rynku. Gwałtowne różnice w kosztach mogą być sygnałem nadużyć lub niewłaściwej oceny sytuacji.

W sytuacjach awaryjnych łatwo jest podjąć decyzję pod wpływem emocji. Warto jednak przeanalizować kilka ofert i dokładnie przejrzeć warunki każdej z nich. Zwracajmy uwagę na posiadane certyfikaty i stosowane standardy. Pamiętajmy także o tym, o czym wspomnieliśmy na wstępie. Nie zawsze najtańsza oferta istotnie nią jest.

Ubezpieczyciel powinien jednak zrozumieć koszty związane z naprawą szkód. To obejmuje np. stawki za roboczogodzinę, koszty materiałów i specyfikę wykonanych prac oraz trudność ich wykonania.

Szkolenie personelu jest ważne

Personel odpowiedzialny za ocenę szkód i zatwierdzanie roszczeń powinien być regularnie szkolony w zakresie osuszania. Często szkolenia takie prowadzone są przez uznane na rynku podmioty dzielące się swoim wieloletnim doświadczeniem. W trakcie takich szkoleń można poszerzyć wiedzę na temat czasu potrzebnego na osuszanie, rodzaju i wydajności potrzebnych do realizacji urządzeń (osuszacze, wentylatory, nagrzewnice).

Warto skorzystać również z materiałów zamieszczanych w sieci, które przekażą nam podstawową wiedzę w tym zakresie. Im szersza wiedza na temat osuszania, tym łatwiej będzie zidentyfikować zaistniałe nieprawidłowości czy zapobiec próbie wyłudzenia.

Bądź w kontakcie z klientem

Dobry kontakt z ubezpieczonym pozwoli na bieżąco śledzić postępy prac i zidentyfikować ewentualne nieścisłości. Zachęcaj klientów do informowania o wszelkich nieprawidłowościach, które zauważą podczas procesu osuszania. W połączeniu z właściwym dokumentowaniem powinno umożliwić to określenie rzeczywistego stanu wykonanych prac.

Należy również zrozumieć prawa klienta, który oczekuje, że dzięki zawartej umowie ubezpieczenia wypłacone zostanie odszkodowanie lub szkoda zostanie zlikwidowana bezgotówkowo. W każdym momencie należy przypominać, że obowiązek ten odnosi się tylko do zdarzeń objętych zakresem ubezpieczenia.

Podsumowanie

Fraudy ubezpieczeniowe w zakresie usług związanych z osuszaniem to realne straty dla towarzystw ubezpieczeniowych. W większej skali wpłynąć mogą również na wzrost wysokości składek ubezpieczeniowych, za które zapłacą klienci. Dlatego tak ważne jest, aby firmy ubezpieczeniowe były świadome potencjalnych zagrożeń i stosowały najlepsze praktyki w celu ich minimalizacji.

Wybór odpowiedniej firmy wykonującej osuszanie oraz zrozumienie procesu likwidacji szkody związanej z zalaniem może w dłuższej perspektywie przynieść realne oszczędności oraz korzyści wizerunkowe, a także zapobiec niepotrzebnym komplikacjom.

Zbigniew Prokopczyk
Business Development Manager w Precision Services Group
menedżer z 20-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości

Nadzór utrzymał sankcję dla PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego wydała ostateczną decyzję utrzymującą w mocy postanowienie z 13 maja ubiegłego roku nakładające na PZU SA kary pieniężne w łącznej wysokości 685 200 zł.

Przyczyną ukarania ubezpieczyciela było zidentyfikowanie przez nadzór 39 przypadków naruszenia art. 14 ust. 1–3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych w postaci opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowań. Komisja zaznaczyła wówczas, że przy ustalaniu wymiaru kary wzięła pod uwagę fakt, iż zakład podjął szereg działań organizacyjnych i systemowych mających zapobiegać powstawaniu naruszeń prawa w przyszłości.

Po przeanalizowaniu wniosku PZU SA o ponowne rozpatrzenie sprawy nadzór potwierdził zaistniałe naruszenie i podjął decyzję o utrzymaniu w mocy poprzedniego postanowienia.

(AM, źródło: PZU)

KNF zrewitalizowała swój serwis internetowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego przebudowała swoją stronę internetową. Po odświeżeniu ma ona nowy wygląd oraz funkcje.

KNF wyjaśnia, że zmiany w serwisie internetowym zostały wprowadzone, żeby użytkownik łatwiej nawigował, szybciej wyszukał informacje, intuicyjnie poruszał się po zakładkach oraz był na bieżąco z komunikatami i aktualnościami.

W ramach rewitalizacji strony nadzór nadał jej bardziej przejrzysty układ, a w zakładkach zebrano informacje o podobnej tematyce. Dobrano też automatyczne dopasowanie się strony do ekranu urządzenia, z którego jest wyświetlana.

Zmiany na stronie głównej

Zakładkę CEDUR zastąpiła EDUKACJA FINANSOWA, w ramach której znajdują się informacje o wszystkich działaniach edukacyjnych w Urzędzie, a dzięki układowi zakładki użytkownik od razu wie, co w niej znajdzie. Rozbudowano też podstronę KARIERA W UKNF. Obecnie zwiera ona oferty pracy, informacje o procesie rekrutacji oraz o UKNF jako miejscu pracy. Zakładka AKTUALNOŚCI I KOMUNIKATY została umieszczona na początku strony, żeby ułatwić szybki dostęp do bieżących treści.

Nadzór stworzył też nową zakładkę BLOG NADZORCZY UKNF. Znalazły się w niej komentarze dotyczące aktualnych tematów związanych z funkcjonowaniem polskiego sektora finansowego. Dodatkowo WYSZUKIWARKA PODMIOTÓW prezentuje teraz, wraz z nazwą podmiotu, wszystkie kategorie, w których on występuje, i dzięki temu użytkownik może sprawdzić informacje dotyczące tego podmiotu tylko w tej kategorii, która go interesuje.

(AM, źródło: KNF)

Podyskutujmy o innowacjach i wyzwaniach

0
Źródło zdjęcia: Auto-Test

W dniach 5–7 października 2023 r. w Teresinie odbyła się IV edycja Konferencji Techniczno-Naukowej dla Rzeczoznawców, Towarzystw Ubezpieczeń oraz firm okołobranżowych, która zgromadziła ponad 200 osób. Organizatorem wydarzenia było Biuro Rzeczoznawcze Auto-Test oraz partnerzy branżowi.  

Tegoroczna edycja konferencji była wyjątkowa pod kilkoma względami: przede wszystkim zgromadziła jeszcze większe grono partnerów branżowych i uczestników, ponadto postawiliśmy na zdecydowanie większą różnorodność tematów szkoleń oraz spotkań współtowarzyszących.

Warto podkreślić, że konferencja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, są to zarówno rzeczoznawcy, przedstawiciele towarzystw ubezpieczeń, firm flotowych, sieci naprawczych, warsztatów niezależnych i serwisów ASO, biegli sądowi, środowisko prawnicze, a także przedsiębiorcy działający w branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej.

Podczas pierwszego dnia konferencji przygotowano cykl spotkań dla przedstawicieli serwisów Volkswagen Group Polska, warsztatów niezależnych, flot pojazdów oraz sieci naprawczych.

Pierwsza część wydarzenia dedykowana była przedstawicielom serwisów podlegających audytowi Volkswagen Group Polska.

Kolejno odbywały się spotkania przedstawicieli serwisów ASO i warsztatów niezależnych, flot pojazdów oraz sieci naprawczych z firmami CS-II, WIMAD oraz ORLEN OIL. Oprócz przedstawienia oferty produktowej poruszona została tematyka wyposażenia warsztatu w zakresie napraw, a także korzyści z napraw bezsprejowych – PRS system.

Stawiamy na innowacyjne rozwiązania i chcemy dzielić się nimi z uczestnikami wydarzeń, które organizujemy, dlatego m.in. jeden z partnerów konferencji – firma Wimad przetransportowała na teren hotelu mobilny system bezdotykowej inspekcji Quick Check Drive® (wersja przenośna zabudowana w 20-stopowym kontenerze).

Konferencja to również okazja do spotkań z rzeczoznawcami współpracującymi z Auto-Test, głównym celem prelekcji było przypomnienie zasad prawidłowej realizacji zleceń oraz dyskusja dotycząca kwestii technicznej likwidacji szkód. Jestem przekonany, że rozmowy i wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami wpływają na podniesienie jakości wykonywanych usług i zadowolenie klientów, do czego wszyscy dążymy. Podczas spotkania z rzeczoznawcami omówiono także aktualnie realizowane projekty i plany na przyszłość.

Mając na uwadze znaczenie rozwoju osobistego i zdobywania nowych kompetencji, dbamy także o to, aby pokazać, jak wiele mamy możliwości dalszej edukacji. Patronem Naukowym wydarzenia była Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, z ramienia której dr hab. inż. Paweł Woś przedstawił ofertę badawczo-dydaktyczną – m.in. projekt studiów podyplomowych w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego, współtworzony we współpracy z Biurem Rzeczoznawczym Auto-Test.

Jednym z najbardziej pobudzających dyskusję punktów programu była prezentacja najnowszego modułu systemu SilverDAT® pozwalającego na wykonanie kalkulacji z wykorzystaniem cen części oryginalnych z rynku wtórnego (jest to obecnie jedyny tego typu system, który już wkrótce będzie dostępny na rynku). Firmy Parts Expert i DAT Polska zaprezentowały nowy moduł premierowo podczas konferencji, zatem uczestnicy mogli jako pierwsi poznać zamysł projektu.

Pierwszy dzień konferencji zakończyła kolacja bankietowa, podczas której wystąpiła Pierwsza Poznańska Niesymfoniczna Orkiestra Ukulele.

Drugi dzień Konferencji rozpoczęło Forum Dyskusyjne, będące kontynuacją dyskusji rozpoczętej poprzedniego dnia po prezentacji nowego modułu przeliczeń – Parts Expert/DAT. Gospodarzem forum był Grzegorz Duda (znany m.in. z TVN Turbo), w debacie wzięli udział m.in. przedstawiciele: towarzystw ubezpieczeń, m.in. Piotr Kosonoga z TUZ; sieci serwisowej – Grzegorz Czekiel, Managing Director Innovation Group Poland sp. z o.o.; autoryzowanej sieci serwisowej VGP – Mariusz Szymaniak, dyrektor serwisów blacharsko-lakierniczych Grupa Krotoski; warsztatu niezależnego – Mirosław Momot, Warsztat Samochodowy „MOMOT”; ekspert rynku motoryzacyjnego Paweł Grabarczyk, Indicata; Zbigniew Miczek, sędzia z Tarnowa; ekspert ds. elektromobilności Janusz Grądzki, Fundacja Kierunkowskaz, Eleport.

Debata była niezwykle interesująca. Przedstawiała oczyma szerokiego gremium rynku motorowego możliwości wykorzystania części oryginalnych po demontażu. Uczestnicy forum jednogłośnie stwierdzili, że moduł jest ciekawym rozwiązaniem, którego brakowało na polskim rynku, i warto kontynuować pracę nad jego dalszym rozwijaniem.

Podczas drugiego dnia konferencji dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Piotr Sarnecki zaprezentował wyniki najnowszych testów opon, które w styczniu przeprowadzono na torze Moto Parku w Krakowie. Opracowanie powstało we współpracy z Biurem Rzeczoznawczym Auto-Test, Politechniką Rzeszowską im. Ignacego Łukasiewicza oraz Grzegorzem Dudą. Wyniki testów jednoznacznie pokazały, jak ważny jest odpowiedni dobór opon do warunków atmosferycznych oraz że cena opon wynika z technologii zastosowanej do ich budowy, która zapewnia odpowiednie osiągi i bezpieczeństwo na określonym poziomie.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy możliwości napraw, prezentowane przez firmę CS-II (czołową firmę autodetailingową) oraz AutoGlass (światowego lidera w wymianie i naprawie szyb). Eksperci AutoGlass omówili najnowsze technologie, kalibrację systemów ADAS i charakterystykę szyb samochodowych, zaprezentowali możliwe do naprawy uszkodzenia punktowe na szybie czołowej.

Prelegentami konferencji byli także przedstawiciele firmy FC Auto System – ich prezentacja dotyczyła tematyki napraw pojazdów z zabudowami specjalistycznymi, omówiono schemat realizacji napraw oraz poszczególne rodzaje zabudów. Szkolenie zyskało pozytywny odbiór w szczególności rzeczoznawców współpracujących z Auto-Test, którzy w swojej codziennej pracy bardzo często spotykają się z tą tematyką. 

Ważną część szkoleniową stanowiła prezentacja przedstawiciela Akademii Praktycznych Umiejętności Rafała Kosińskiego, który omówił ocenę powypadkową motocykla, w tym motocykla z instalacją wysokiego napięcia oraz wykluczenia w działaniu systemów bezpieczeństwa czynnego – na co zwrócić uwagę przy naprawach samochodów z systemami ADAS.

Podczas konferencji prezentowano także nowości systemów eksperckich Info-Ekspert, Audatex, Indicata. Konferencję zakończyła kolacja grillowa.

Wydarzenie zorganizowane na skalę ogólnopolską zgromadziło szerokie grono osób z branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej. Różnorodna tematyka wystąpień i przygotowane pokazy zaciekawiły najbardziej wymagających odbiorców.

Tegoroczna edycja wydarzenia spotkała się z pozytywnymi opiniami uczestników i mamy nadzieję na organizację Konferencji również w przyszłym roku.

mgr inż. Marek Nytko MBA, DBA
organizator konferencji, dyrektor generalny Biura Rzeczoznawczego Auto-Test

SPBUiR zaprasza na szkolenie na temat ubezpieczenia podróży służbowej za granicą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

15 listopada odbędzie się szkolenie online „Ubezpieczenie podróży służbowej za granicą. Czyli o pomocy assistance, przypadkach szkodowych i o tym, jak ubezpieczyciel powinien wypełniać obowiązki zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczenia”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzą Sylwia Mężyńska i Monika Romanowska, ekspertki ERGO Ubezpieczenia Podróży.

Agenda:

1. Wstęp

2. Część I

  • Podróż służbowa czy oddelegowanie?
  • Zagraniczna podróż służbowa w przepisach prawa.
  • Ubezpieczenie kosztów leczenia w delegacji – obowiązek pracodawcy, pracownika czy wymóg prawny?

3. Część II

  • Assistance w podróży – dlaczego warto?
  • Assistance w ubezpieczeniu kosztów leczenia a analiza potrzeb klienta.
  • Potencjalne ryzyka a zakres ubezpieczenia i obowiązki Ubezpieczyciela.

4. Część III

  • Przypadki z życia wzięte.
  • Pytania i odpowiedzi.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 13.00.

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

Rejestracja na szkolenie:

Dla osób bez konta na platformie szkoleniowej

Dla zarejestrowanych na platformie szkoleniowej

(AM, źródło: SPBUiR)

PZU w kampanii zwraca się do ekspertów z branży IT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W najnowszej odsłonie kampanii wizerunkowej Grupa PZU promuje wśród ekspertów z branży IT oferowane przez siebie możliwości rozwoju kariery w obszarze technologii.

Rozpoczęta w listopadzie  kampania „Silni w IT” jest kontynuacją podjętych rok wcześniej działań employer brandingowych w obszarze technologii. Jej głównym celem jest promocja marki PZU jako atrakcyjnego pracodawcy wśród ekspertów z branży IT.

– Jestem pewien, że PZU to miejsce dla osób, które chcą mieć wpływ na otaczającą rzeczywistość, technologię czy zespół. Cieszę się, że nasze działania w obszarze employer brandingu wpływają na wzrost świadomości marki pracodawcy PZU w  branży IT. W tym roku wielokrotnie komunikowaliśmy najważniejsze dla mnie wyróżniki IT PZU: nowoczesny sposób działania i zaawansowanie technologiczne – naprawdę warto z nami pracować. Nasze podejście do technologii bazuje na wiedzy oraz umiejętności efektywnej i jakościowej współpracy. Wiedza i zdolności, którymi dysponujemy, to dowód na to, że jesteśmy „silni w IT” – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji Grupy PZU.

W najnowszej kampanii pokazani są pracownicy Pionu Technologii Informatycznych PZU, zatrudnieni w obszarach rozwoju, utrzymania, architektury i projektów. Spot wizerunkowy „Silni w IT” wyświetlany w warszawskim metrze podkreśla, że zakład oferuje pracę zarówno dla developerów, architektów, administratorów i testerów, jak i dla project managerów, analityków IT, proxy product ownerów czy scrum masterów.

– Kampanie wizerunkowe i rekrutacyjne w PZU kierujemy zarówno do profesjonalistów z  wieloletnim doświadczeniem, jak i absolwentów czy studentów. W komunikacji kampanijnej skupiamy się na konkretnych aspektach wyróżniających naszą organizację – stabilności zatrudnienia czy możliwościach rozwoju, ale również dostępności nowoczesnych technologii – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU. – Komunikacja skierowana do branży IT już drugi raz będzie widoczna pod hasłem „Silni w IT” – pierwsza kampania pod tym hasłem sprawiła, że nasza rozpoznawalność wśród ekspertów technologicznych wzrosła, co wpłynęło na decyzję o kontynuowaniu działań kampanijnych w tym roku – dodaje.

(AM, źródło: PZU)

18,325FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie