Blog - Strona 488 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 488

Pekao promuje zakup polis komunikacyjnych punktami w programie lojalnościowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W najnowszej promocji Pekao zachęca właścicieli pojazdów do zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem banku. Dzięki temu mogą oni zyskać dodatkowy benefit w postaci punktów do programu Mastercard Bezcenne Chwile.

Klienci, którzy zapiszą się do programu Bezcenne Chwile z kartą Pekao i kupią oferowane za jego pośrednictwem ubezpieczenia PZU lub LINK4, mogą zyskać nawet 16 tys. punktów do wykorzystania na nagrody z katalogu programu, w tym e-vouchery o wartości do 200 zł.

– Teraz jeszcze bardziej opłaca się ubezpieczyć za pośrednictwem Pekao. Ubezpieczenie pojazdu to tak naprawdę obowiązek każdego kierowcy, a w Pekao przy okazji zyskujemy dodatkowo – mówi Maciej Berger, dyrektor Departamentu Bankowości Ubezpieczeniowej Pekao.

– Do tej pory punkty w programie Bezcenne Chwile można było zdobywać, tylko posiadając karty debetowe lub kredytowe Mastercard, a od teraz również przystępując do ubezpieczenia, co jest unikatowe na polskim rynku – dodaje Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych Pekao.

Klienci mogą kupić ubezpieczenie w oddziale lub telefonicznie, a także  korzystając z aplikacji PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24. Oferta jest omnikanałowa. Płatność za polisę można rozłożyć nawet na 12 rat. Ponadto w PZU można skorzystać z abonamentu, a w LINK4 z polecenia zapłaty.

Od ubiegłego roku można za pośrednictwem Pekao kupić ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne, a od niedawna również ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego.

(AM, źródło: Pekao)

Luka ubezpieczeniowa jednym z największych wyzwań dla europejskiej gospodarki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Konsekwencje zmian klimatycznych stają się coraz większym zagrożeniem dla europejskich konsumentów. Gwałtowne zjawiska pogodowe oraz prawne wymogi środowiskowe mogą z kolei utrudniać dalsze funkcjonowanie firmom, które nie zawsze odpowiednio zabezpieczają się przed ryzykiem. Przedstawiciele firm ubezpieczeniowych, którzy wzięli udział w konferencji Ubezpieczenia: Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko 2023, uważają, że sektor ten może odegrać istotną rolę w rozwoju europejskiej gospodarki poprzez edukowanie konsumentów i przedsiębiorców z zakresu ESG. Partnerem wydarzenia była firma doradcza Deloitte, natomiast „Gazeta Ubezpieczeniowa” sprawowała patronat medialny.

Jednym z tematów dyskusji odbywających się w ramach organizowanej przez Centrum Myśli Strategicznych konferencji były wyzwania dla polskiego i europejskiego rynku ubezpieczeniowego, związane z rosnącym znaczeniem kwestii zrównoważonego rozwoju.

ESG szansą dla branży

Punktem wyjściowym dyskusji były dane Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych dotyczące luki ubezpieczeniowej. Okazuje się, że obecnie średni odsetek ubezpieczonych strat związanych z katastrofami klimatycznymi w Europie wynosi zaledwie 25%. Eksperci zgodzili się, że taka różnica stanowi przykład tego, jak ważne zadanie do wykonania mają ubezpieczyciele m.in. w obszarze działań prewencyjnych oraz uświadamiania konsumentów w zakresie istotności ubezpieczeń dla codziennego funkcjonowania.

– Sektor ubezpieczeniowy ma dzisiaj do odegrania kluczową rolę we wspieraniu konsumentów oraz przedsiębiorstw w ochronie przed zdarzeniami związanymi ze zmianami klimatu. Równie istotne jest zwiększanie wiedzy uczestników rynku o polisach chroniących przed konsekwencjami finansowymi katastrof naturalnych. Nie bez znaczenia pozostaje również realne wsparcie dla konsumentów poprzez tworzenie produktów i usług dostosowanych do dzisiejszych realiów, co z kolei może stanowić unikatową szansę na dalszy rozwój sektora – powiedziała Irena Pichola, partner, liderka zespołu doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Europie Środkowej Deloitte.

Podczas debaty podkreślono również rolę firm ubezpieczeniowych jako inwestorów. Jako jeden z najważniejszych dostarczycieli kapitału na rozwój, sektor ten może przyczynić się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju w takich obszarach gospodarki, jak np. energetyka. Zaznaczono, że chodzi nie tylko o kwestie zapewnienia finansowania, ale również wyraźną komunikację kryteriów wyboru inwestycji, które mogą zostać uznane za zrównoważone. Zdaniem panelistów dzielenie się wiedzą w tym zakresie może także pomóc ograniczyć zjawisko greenwashingu.

– Wyznaczenie właściwej drogi w kierunku zrównoważonego rozwoju jest z jednej strony wyzwaniem, a z drugiej szansą dla sektora. Dzięki swojej wiedzy ubezpieczyciele mogą oferować nowe produkty i usługi, umożliwiające uzyskanie przez konsumentów ochrony od bieżących i przyszłych ryzyk. Co więcej, kompleksowa edukacja przedstawicieli biznesu zarówno na stanowiskach zarządczych, jak i operacyjnych w zakresie ESG stanowi niezwykle istotne wsparcie w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju przez przedsiębiorstwa. Ogranicza ona również prawdopodobieństwo poniesienia konsekwencji np. nierzetelnego raportowania wpływu danych inwestycji na środowisko – wskazała Irena Pichola.

Realny wymiar ESG

Zdaniem panelistów jednym z zagrożeń dla skutecznej zielonej transformacji polskiej i europejskiej gospodarki może być postrzeganie ESG jako narzędzia służącego wyłącznie budowaniu wizerunku. Kluczowe jest więc wkomponowanie czynników środowiskowych, społecznych oraz dotyczących ładu korporacyjnego w strategie funkcjonowania przedsiębiorstw. Podczas dyskusji zaznaczono także, że powinny one mieć konkretny wymiar, uwzględniający zakres zmian oraz perspektywę czasową, potrzebną do osiągnięcia celów strategicznych.

Debatujący podkreślili także rolę ESG w kontekście pozyskiwania przewagi konkurencyjnej. Według uczestników dyskusji wzrost znaczenia takich rozwiązań, jak listy sankcyjne czy akty prawne mające na celu przeciwdziałanie zjawisku prania brudnych pieniędzy może powodować, że część podmiotów zostanie wykluczona z życia gospodarczego. Jednocześnie skuteczna implementacja kryteriów ESG w strategię funkcjonowania przedsiębiorstwa umożliwi uniknięcie tego typu zagrożeń i ułatwi dalszy rozwój danego podmiotu w przyszłości.

– Implementacja czynników ESG w strategię przedsiębiorstw jest kluczowym krokiem w zapobieganiu potencjalnym zagrożeniom i w przyszłości będzie stanowić istotny element procesu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Sektor ubezpieczeniowy odgrywa ważną rolę jako wsparcie dla firm w tym obszarze, dzięki swojej wiedzy w zakresie ESG. Współpraca z ubezpieczalniami umożliwia przedsiębiorstwom skutecznie zarządzanie ryzykiem, pozyskiwanie inwestorów odpowiedzialnych społecznie oraz zwiększenie zaufania klientów, co przekłada się na długofalowy sukces i konkurencyjność na rynku – powiedział Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów UNIQA.

(AM, źródło: Deloitte)

TUZ Ubezpieczenia: Co warto włączyć do ubezpieczenia firmy?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych TUZ Ubezpieczenia wynika, że do najczęściej zgłaszanych przez przedsiębiorstwa zdarzeń losowych należą zalania, uszkodzenia szyb oraz przepięcia i dewastacje mienia. Aby zminimalizować ryzyko ich wpływu na kondycję firmy, zakład radzi precyzyjnie dobrać odpowiednie ubezpieczenie.

Do najczęściej zgłaszanych w tym roku zdarzeń, według danych TUZ Ubezpieczenia, należą zalania – 30% wszystkich szkód, uszkodzenia szyb – 12%, przepięcia – 11% i dewastacje mienia – 10%. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze m.in. kradzieże z włamaniem, nawalne deszcze i pożary. Te ostatnie potrafią mocno dopiec: po niedawnym pożarze fabryki opon w Dębicy wstępną wartość strat przedsiębiorstwa oszacowano na 30 mln euro.

– Wielu przedsiębiorcom taki rozmiar strat może wydawać się niewyobrażalny. Nie należy jednak zapominać, że o upadku mniejszych firm mogą decydować straty liczone w „tylko” kilkudziesięciu czy nawet kilkunastu tysiącach złotych. Większości zdarzeń, które powodują poważne konsekwencje, nie da się przewidzieć, dlatego niezależnie od wielkości firmy, warto pamiętać o jej zabezpieczeniu polisą, wtedy przedsiębiorca jest bezpieczny – zauważa Maciej Tokarski, menedżer ds. Ubezpieczeń MŚP TUZ Ubezpieczenia.

Od czego warto ubezpieczyć przedsiębiorstwo?

Ekspert podkreśla, że rozpatrując ubezpieczenie działalności, należy przeanalizować jej profil oraz rodzaje potencjalnych ryzyk. Ponadto warto zwrócić uwagę na możliwość indywidualnego dopasowania zakresu ubezpieczenia do profilu działalności firmy. Niektóre towarzystwa oferują polisy o bardzo szerokim zakresie ochrony. Tymczasem potrzeby ubezpieczeniowe przedsiębiorstw z różnych branż mogą się diametralnie różnić. Przykładowo, polisa weterynarza powinna zawierać klauzulę zapewniającą ochronę w przypadku błędu w zawodzie, np. niepoprawnie przeprowadzonej operacji. Z kolei właściciel foodtrucka powinien zwrócić uwagę na ochronę dobraną konkretnie pod ryzyka zagrażające przyczepie gastronomicznej, czyli wspomniane pożary, przepięcia czy dewastacje. 

– Przed zakupem ubezpieczenia należy bardzo dokładnie sprecyzować swoje potrzeby oraz przeanalizować ryzyka, na które może być narażona firma. Zawsze warto zweryfikować u agenta możliwość modyfikowania zakresu ochrony i włączenie klauzul istotnych dla danej branży. Warto także zwrócić uwagę na wyłączenia. Zdarza się, że znajdują się wśród nich zagrożenia, które w przypadku danej branży czy jednostki są realne – dodaje Maciej Tokarski.

Uwaga na aurę

Analiza zakresu zagrożeń, zwłaszcza tych pogodowych, jest też niezwykle istotna dla branż, w których pogoda odgrywa dużą rolę. W tym przypadku warto zwrócić uwagę nie tylko na zakres ochrony i wyłączenia, ale również na poszczególne wskaźniki. Przykładowo, jaką prędkość musi osiągnąć wiatr, aby spowodowana przez jego działanie szkoda została uznana przez ubezpieczyciela. W przypadku wielu polis ta wartość jest bardzo wysoka, przez co ciężko uzyskać realną pomoc po wystąpieniu szkody, inne przyjmują odpowiedzialność za szkody spowodowane przez stosunkowo niewielki wiatr.

Uniwersalne cechy dobrej polisy

Specjaliści zauważają także, że niektóre elementy ochrony warto włączyć do ubezpieczenia niezależnie od profilu działalności firmy. Wśród nich wymieniają, przede wszystkim, możliwość ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenie stałych kosztów działalności czy odpowiednio dopasowaną ochronę odpowiedzialności cywilnej.

– Mimo tego, że zalecamy przedsiębiorcom wybierać produkty ubezpieczeniowe „szyte na miarę”, wyżej wymienione elementy uznajemy za niezbędne w każdej branży. Wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od tego, jakie usługi świadczą, czy jakie produkty sprzedają, łączy posiadanie stałych kosztów działalności. Te z kolei trzeba regulować zawsze, nawet w przypadku wystąpienia szkody uniemożliwiającej uzyskanie przychodu z pracy firmy. Bezpieczny przedsiębiorca to taki, który ma możliwość pokrycia kosztów w ramach polisy, to bardzo duża zaleta. Warto uwzględnić tę opcję w każdym firmowym ubezpieczeniu – komentuje Maciej Tokarski.

(AM, źródło: Brandscope)

UKNF zaprasza na konferencję „Dane podstawą funkcjonowania i rozwoju rynku finansowego”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 października odbędzie się konferencja „Dane podstawą funkcjonowania i rozwoju rynku finansowego”, organizowana przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. Wydarzenie będzie okazją do bezpośredniego spotkania i budowania relacji między przedstawicielami środowiska akademickiego, sektora społeczno-gospodarczego i administracyjnego.

Tematyka konferencji obejmuje takie obszary, jak:

  • budowanie ładu danych
  • jakość i zaufanie do danych
  • uwarunkowania i korzyści z działania opartego na danych
  • użycie danych przechowywanych przez instytucje państwowe
  • przetwarzanie i analiza danych w kontekście zmian technologicznych.

Agenda dostępna jest TUTAJ.

Potwierdzenie bezpłatnego udziału w wydarzeniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego.

(AM, źródło: KNF)

TUW „TUW” wspiera zwierzaki

0
Źródło zdjęcia: TUW „TUW”

4 października to Światowy Dzień Zwierząt. Z tej okazji TUW „TUW” zorganizowało akcję „TUW-iaki wspierają zwierzaki”, polegającą na zbiórce pieniędzy i rzeczy dla zwierząt z fundacji Azylu Koci Świat.

Dzięki finansowemu wsparciu pracowników TUW „TUW” do podopiecznych fundacji trafiło 120 kg karmy dla psów, ok. 38,5 kg mokrej karmy dla kotów oraz przysmaki, które zostały zawiezione do schroniska znajdującego się we wsi Kątne niedaleko Nasielska. W trakcie wizyty w schronisku przekazano też zebrane podczas zbiórki koce i kołdry. Dodatkowo zarząd TUW „TUW” przekazał darowiznę na konto fundacji Azylu Koci Świat, co ułatwi jej dalszą pomoc bezdomnym zwierzętom.

Poprzez akcję „TUW-iaki wspierają zwierzaki” TUW „TUW” chciało przypomnieć, że zwierzęta nie są rzeczami, a istotami żywymi, które posiadają swoje prawa i zasługują na godne traktowanie.

źródło: TUW „TUW”

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Siedziba VIG spełnia standardy UE w zakresie zrównoważonego rozwoju

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Vienna Insurance Group i Wiener Städtische Versicherung otrzymały certyfikat zgodności z taksonomią UE od Austriackiej Rady Budownictwa Zrównoważonego (ÖGNI) dla wiedeńskiego budynku Ringturm. Obiekt przy Schottenring 30 to siedziba obu firm.

Wysoki na 73 metry biurowiec położony jest nad Kanałem Dunajskim i został otwarty w 1955 roku. Otrzymanie certyfikatu przez ÖGNI potwierdza, że spełnia on wymogi obowiązującego od 2021 r. rozporządzenia UE w sprawie taksonomii, dzięki znaczącemu wkładowi w cel środowiskowy polegający na łagodzeniu zmian klimatycznych. Certyfikat został przyznany podczas targów nieruchomości EXPO Real w Monachium.

– Certyfikat dla Ringturm jest niezwykły. Pokazuje, że nawet powojenne budynki biurowe wybudowane w latach pięćdziesiątych XX wieku mogą spełniać wymogi taksonomii UE, jeśli będą dobrze zarządzane i energooszczędne. W ramach naszego programu zrównoważonego rozwoju VIG 25 postawiliśmy sobie za cel uczynienie naszych biur neutralnymi klimatycznie do 2030 roku. Zgodność naszej wspólnej siedziby z taksonomią stanowi ważny sygnał w tym zakresie – powiedział Hartwig Loger, CEO VIG.

(AM, źródło: VIG)

Rusza Uniwersytet SuperAgenta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po sukcesie programu pilotażowego przeprowadzonego w 2022 roku Superpolisa Ubezpieczenia oficjalnie zainaugurowała I edycję Uniwersytetu SuperAgenta. Cykl szkoleń zapewni pośrednikom wzmocnienie ich kompetencji sprzedażowych oraz tzw. miękkich umiejętności. Spotkania w ramach USA odbywać się będą zgodnie z sugestiami i oczekiwaniami uczestników. Ze względu na ogromne zainteresowanie Uniwersytetem ich liczba została dwukrotnie zwiększona.

– Mam zaszczyt współpracować z wami od wielu lat, a dzisiaj was przywitać i otworzyć oficjalnie Uniwersytet SuperAgenta. Obchodzimy w tym roku jubileusz dziesięciolecia Superpolisy, co jeszcze bardziej podkreśla wyjątkowość naszego spotkania. Sam USA różni się od innych szkoleń: to jest podróż przez obszary dotykające sprzedaży, ale też rozwoju osobistego. Czekają was zajęcia z osobami merytorycznymi, z osobami, które mają kompetencje w zakresie social mediów, prezentacji, sprzedaży i komunikacji – powiedział Jakub Nowiński, prezes Superpolisy Ubezpieczenia, podczas spotkania inauguracyjnego. – Chcemy wspierać was w tworzeniu własnej marki, marki profesjonalnego doradcy oraz dać wam nie tylko technologiczne narzędzia pracy, ale również kompetencje, dzięki którym będziecie chcieli z nami budować i rozwijać swoje firmy i mieli poczucie, że było warto. Siła i moc naszych agentów pozwala nam wspólnie, jako grupie, być silniejszym i mocniejszym na rynku. Zawód doradcy ubezpieczeniowego jest na tyle wyjątkowy, że nawet technologia AI was nie wyręczy, ani nie zastąpi. To wy wiecie, jak zrozumieć klienta i nawiązać z nim nić porozumienia, a projekt USA daje możliwość nabycia kompetencji, które stawiają was w czołówce doradców ubezpieczeniowych – dodał.

Szerokie spektrum szkoleń

Autorski program, przygotowany przez Dział Szkoleń, to cykl spotkań, w którego skład wchodzą moduły z zajęć ze wzmocnienia technik komunikacji, z rozwoju biznesu poprzez rzeczywistość wirtualną, z budowania bazy klientów oraz tworzenia osobistej marki i budowania własnego wizerunku jako profesjonalnego doradcy. Założeniem programu jest ułożenie i uporządkowanie wszystkich niezbędnych obszarów kompetencji zdobywanych dotychczas oraz ich dalszy rozwój. Warto podkreślić, że uczestnicy USA to osoby, które już wcześniej brały udział w innych wydarzeniach szkoleniowych Superpolisy, takich jak Akademia SuperAgenta.

– Chcemy wyróżniać się innowacjami i być prekursorem trendów szkoleniowych. Kompetencje doradców Superpolisy traktujemy jako istotny czynnik rozwoju całej organizacji i w to chcemy inwestować. Grupę szkoleniowców dobraliśmy z ogromną starannością i kluczowe dla nas było to, aby byli to praktycy, najlepsi w swoich dziedzinach. Udało się i jesteśmy z tego bardzo dumni – dodała Aleksandra Ślusarska, kierowniczka Działu Szkoleń Grupy Superpolisa.

Grupa Superpolisa już od kilku lat skupia się na rozwoju i wsparciu agentów. Działania szkoleniowe prowadzone są w taki sposób, aby agent w każdym momencie swojego rozwoju znalazł projekt dopasowany do jego oczekiwań.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU Lab zaprasza na konferencję Process Safety Management

0
Źródło zdjęcia: PZU Lab

W dniach 18 i 19 października odbędzie się międzynarodowa konferencja szkoleniowa poświęcona zarządzaniu bezpieczeństwem procesowym (Process Safety Management, PSM). Spotkanie organizowane przez PZU Lab ma ambicję być wydarzeniem stwarzającym płaszczyznę dyskusji w zakresie wymiany doświadczeń i Dobrej Praktyki Inżynierskiej promowanej przez światowych liderów branży ubezpieczeniowej. Patronem medialnym konferencji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja będzie wydarzeniem edukacyjnym, mającym na celu przedyskutowanie postanowień dyrektywy SEVESO III oraz skutecznych wdrożeń elementów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Procesowym.

PZU Lab wierzy, że poprzez wspólny wkład w rozwój standardów Dobrej Praktyki Inżynierskiej uda się udoskonalić System Zarządzania Bezpieczeństwem Procesowym w firmach, przyczyniając się tym samym do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w przypadku wystąpienia ryzyka awarii.

Spotkanie ma na celu stworzenie płaszczyzny wymiany doświadczeń, będącej wsparciem dla osób zajmujących się tematyką bezpieczeństwa procesowego w zakładach przemysłowych.

Zaproszeni prelegenci są ekspertami posiadającymi wieloletnie doświadczenie w audytowaniu i wdrażaniu PSM w największych zakładach chemicznych, petrochemicznych i energetycznych. Podczas konferencji głos zabiorą:

  • Ian Travers, ekspert z dwudziestopięcioletnim stażem w dziedzinie zarządzania bezpieczeństwem procesowym, m.in. jako pracownik Health and Safety Executive, lider komisji badań przyczyn poważnych incydentów, m.in. Buncefield, BP/Macondo, Deepwater Horizon
  • Catalina Wallis, Senior Risk Engineer OPC Swiss Re Corporate Solutions
  • Richard Craig, Head of Natural Resources Engineering Aon
  • Alastair Bird, Senior Risk Engineer Aon Global Risk Consulting
  • Nigel Cairns, Inżynier Oceny Ryzyka w Liberty Specialty Markets Londyn

Szerokie spektrum tematów

Podczas swoich wystąpień prelegenci przedstawią ideę zarządzania bezpieczeństwa procesowego, odpowiedzą na pytanie, dlaczego system ten nie jest tylko „opcją” w branży wysokiego ryzyka, a także zdefiniują istotę wsparcia zarządczego w Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem Procesowym. Oprócz tego mówcy opowiedzą o zarządzaniu bezpieczeństwem procesowym w energetyce jądrowej, zarządzaniu zmianami w infrastrukturze i organizacji, wyzwaniach związanych z wdrożeniem PSM w organizacji oraz będą dyskutować na temat implementacji dyrektywy SEVESO w Polsce i na świecie.

Partnerem strategicznym konferencji jest Aon Polska.

Informacje organizacyjne

Aby wziąć udział w konferencji należy przesłać wiadomość na adres:

bgliszczynska@pzu.pl

W treści należy podać następujące informacje:

  • Nazwa firmy
  • Regon/NIP
  • Imię i Nazwisko
  • Numer telefonu
  • Adres email
  • Dane do faktury

Koszt uczestnictwa dla przedstawicieli zakładów z branży chemicznej, petrochemicznej i energetycznej to 2,5 tys. zł netto/osoba. Dla przedstawicieli pozostałych branż – prośba o kontakt w celu przedstawienia oferty.

Kontakt w sprawach udziału i współpracy partnerskiej:

Beata Gliszczyńska

+48 666 886 971

bgliszczynska@pzu.pl

(AM, źródło: PZU Lab)

Ubezpieczyciele nie chcieli zwiększenia limitu na dopłaty do składek w ubezpieczeniach upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W odpowiedzi na wystąpienie zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych z 26 września w sprawie braku środków finansowych na dopłaty do ubezpieczenia sadów od gradu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poinformowało, że ubezpieczyciele, z którymi została podpisana umowa na stosowanie w 2023 r. dopłat do składek ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, nie zgłosili dodatkowego zapotrzebowania na limity dotacji ponad kwoty określone w zawartych umowach i aneksach do nich.

W przypadku zgłoszenia dodatkowych potrzeb wnioski zostaną uwzględnione, gdyż obecnie z zaplanowanej w ustawie budżetowej kwoty dopłat do ubezpieczenia upraw nie zostało rozdysponowane ponad 50 mln zł.

W projekcie ustawy budżetowej na 2024 r. na dopłaty do ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich zaplanowano 920,5 tys. zł – tyle samo co na 2023 r.

(AM, źródło: KRIR)

Jak dużo sprzedajemy zdalnie?

0
Marcin Kowalik

Podczas konsultacji i szkoleń, które realizuję dla osób prowadzących agencje ubezpieczeniowe, coraz częściej widzę duże różnice w postrzeganiu sprzedaży zdalnej. Te różnice mogą mieć decydujący wpływ na to, czy agencja odniesie sukces czy nie.

Bardzo szanuję właścicieli agencji, którzy mają już ugruntowaną pozycję w swojej miejscowości, utarte nawyki marketingowe czy sprzedażowe i sprawdzone sposoby, które „po prostu działają”.

Z drugiej strony bardzo kibicuję młodym ludziom, którzy wchodzą na rynek ubezpieczeń i nie boją się testować, sprawdzać, kwestionować stare schematy.

Sprzedaż zdalna pojawiła się (dla wielu, na szczęście) w połowie 2020 r. jako rozwiązanie problemu braku bezpośredniego kontaktu z klientem w wyniku pandemii. Towarzystwa ubezpieczeniowe przygotowały procesy pozwalające na sprzedaż zdalną polis. Rozwiązania IT już wtedy dawały duże możliwości do zawarcia z klientem umowy na odległość. Doszła do tego wysoka motywacja (bo wtedy nie wiedzieliśmy, jak długo pandemia zostanie z nami, a co za tym idzie – jak inaczej ratować sprzedaż), poszło sprawnie.

Wróćmy jednak do moich rozmów z właścicielami biznesów ubezpieczeniowych. Część agentów po prostu sprzedaje ubezpieczenia zdalnie, bez spotykania się z klientami. A część doradców jeszcze tego nie spróbowała i nie chce próbować.

Zalety sprzedaży zdalnej

Jest ich wiele. Strony internetowe agentów ubezpieczeniowych czy profile w social mediach bardzo często pozyskują nam klientów… z całej Polski. Internet nie zna ograniczeń geograficznych. Powtarzam, że prowadząc biuro ubezpieczeniowe ze Świnoujścia, możesz spokojnie pozyskiwać i obsługiwać klientów nawet z Zakopanego. Można dzięki temu zbudować świetną przewagę na rynku.

Ale chciałem poznać prawdę – jak dużą część sprzedaży u agentów stanowi sprzedaż zdalna.

Ile ty sprzedajesz zdalnie?

Na facebookowej grupie Mistrzowie Marketingu i Sprzedaży Ubezpieczeń zadałem pytanie: Jaka część Twojej sprzedaży ubezpieczeń pochodzi ze spotkań online / sprzedaży zdalnej (bez spotkania z klientem)?

Największa grupa agentów oddających głos w ankiecie to grupa 40% głosujących. Dla nich sprzedaż zdalna stanowi od 76% do 100% ich całkowitej sprzedaży! Druga pod względem liczby oddanych głosów to grupa 33% głosujących. Ci agenci zdalnie sprzedają na poziomie od 1% do 25% z całości swojej sprzedaży. 14% agentów twierdzi, że od 51% do 75% ich sprzedaży to sprzedaż zdalna. 10% uważa, że od 26% do 50% sprzedaje zdalnie. 3% ankietowanych wskazało, że 0% to sprzedaż zdalna. Czyli że w ogóle nie sprzedają tą drogą.

Jak interpretować te wyniki?

Po pierwsze, ważna jest grupa, w której zadawałem pytania z ankiety (eksperci ubezpieczeniowi, na FB). Siłą rzeczy to grono było już przefiltrowane – przynajmniej w teorii ma ono kontakt z social mediami na co dzień. To na pewno wpłynęło na wynik. Zdecydowanie największa grupa uczestników ankiety – 40%, odpowiedziała, że sprzedaż zdalna daje im 76% do 100% sprzedaży ubezpieczeń. To bardzo dobry, budujący efekt. 40% ankietowanych dostrzegło potencjał biznesowy w sprzedaży zdalnej. 40% badanych już wie, że wychodzenie poza swój „region” ma sens. 40% spośród tych osób używa zdalnych procesów sprzedaży dostarczonych przez TU.

Jest jeszcze jeden ważny wniosek, który nie wynika wprost z tej ankiety. Po pierwszych lock downach pytałem zaprzyjaźnionych agentów, jak sobie radzą z wprowadzoną wtedy rzekomo „na świeżo” sprzedażą zdalną. Zdecydowana większość twierdziła, że już od długiego czasu pracuje w ten sposób w swojej agencji.

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online

18,410FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie