Blog - Strona 736 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 736

Nowe przepisy zabezpieczą na wypadek upadłości zakładu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszym kwartale przyszłego roku wejdzie w życie nowela ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Zmienione przepisy mają dostosować polskie regulacje do unijnych oraz podnieść poziom ochrony poszkodowanych w wypadkach w razie niewypłacalności zakładu ubezpieczeń – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Ministerstwo Finansów, które obecnie pracuje nad odpowiednim projektem, zapowiada, iż nowelizacja wprowadzi modyfikacje w przepisach dotyczących postępowań w momencie upadłości ubezpieczyciela. W obecnym stanie prawnym najważniejszą rolę w tym procesie odgrywa UFG, który jednak odpowiada wyłącznie za szkody na terenie RP. Nowela wprowadzi też przepisy zwiększające minimalne sumy gwarancyjne w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, regulujące procedurę wydawania i wykorzystywania zaświadczeń o przebiegu ubezpieczenia oraz skoryguje obowiązujące obecnie definicje pojazdu i jego ruchu.

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 4 października, Inga Stawicka „Lepsza ochrona poszkodowanych w wypadkach”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

USC ma obowiązek wydać ubezpieczycielowi kopię karty zgonu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, iż urzędy stanu cywilnego nie mogą powoływać się na tajemnicę statystyczną i odmawiać zakładom ubezpieczeń kserokopii karty zgonów potrzebnych do ustalenia zasadności roszczeń – informuje „Rzeczpospolita”.

Sprawa dotyczyła sporu pomiędzy ubezpieczycielem a USC, który powołując się na prawo o aktach stanu cywilnego oraz art. 10 ustawy o statystyce publicznej, odmówił towarzystwu udostępnienia karty zgonu lub wskazania wystawiającej go placówki medycznej. Zakład nie dał jednak za wygraną i zarzucił urzędowi m.in. naruszenie art. 26 ust. 4 prawa o aktach stanu cywilnego w związku z art. 42 ust. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Tych argumentów nie podzielił ani wojewoda, ani Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach. Jednak NSA, do którego trafiła sprawa uznał, iż przepisy o statystyce publicznej i wywodzony z nich obowiązek ochrony nie mogą być powodem odmowy udostępnienia aktów zgonu towarzystwu. A co więcej, jak wskazał sędzia sprawozdawca Jan Szuma, art. 42 ust. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej tworzy szczególne uprawnienie dla zakładów i dlatego powinny mieć one dostęp w spornym zakresie.

Wyrok jest prawomocny (sygnatura akt: II OSK 3051/19).

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 4 października Aleksandra Tarka Ubezpieczyciel uzyska dane z karty zgonu do wypłaty odszkodowania – rp.pl

 (AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Lemonade i Aviva chcą wspólnie ubezpieczać najemców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lemonade rozpoczął działalność w Wielkiej Brytanii. Amerykański insurtech w ramach strategicznej współpracy z Avivą będzie oferować ubezpieczenia ruchomości domowych i innych przedmiotów – podał cashless.pl.

Oferta ochronna obu partnerów jest adresowana przede wszystkim do najemców chcących zabezpieczyć wyposażenie i rzeczy przechowywane w wynajmowanym lokalu. Zakup polisy jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Lemonade lub strony internetowej.

Poza Wielką Brytanią insurtech działa też w USA, Francji, Niemczech i Holandii. W odróżnieniu od rodzimego rynku europejska Lemonade ogranicza się do ubezpieczenia ruchomości.

Więcej:

cashless.pl z 3 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Lemonade wchodzi na kolejny rynek. We współpracy z Avivą zaoferuje ubezpieczenia Brytyjczykom”

(AM, źródło: cashless.pl)

Ian wystawi ubezpieczycielom rachunek nawet na 57 mld dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Verisk, firma zajmująca się modelowaniem ryzyka, oceniła, że szkody wyrządzone na lądzie przez huragan Ian będą kosztowały amerykańskich ubezpieczycieli nawet 57 mld dol. – informuje „Rzeczpospolita”.

Verisk wskazuje, że w branżowych prognozach uwzględniono szacunkowe straty spowodowane przez towarzyszące żywiołowi wiatr, fale sztormowe i powodzie śródlądowe na Florydzie i w Karolinie Południowej. Łączna suma strat jest szacowana na 42–60 mld dolarów – podaje „Rz” powołując się na doniesienia Reutersa. Z kolei CoreLogic, firma z USA zajmująca się danymi i analizami dotyczącymi nieruchomości, oblicza wartość ubezpieczonych strat na Florydzie na 28–47 mld dol.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 4 października Urszula Lesman „Huragan Ian może kosztować nawet 57 mld dolarów. Zapłacą ubezpieczyciele”

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Odc. 202 – Na wszelki wypadek dla całej rodziny

0

Komu przyda się ubezpieczenie wypadkowo-chorobowe Na wszelki wypadek? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Anna Bałuka, menedżerka produktu w firmie Wiener. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiesz się:

  • Czy Polacy są przygotowani finansowo na niespodziewane zdarzenia, takie jak wypadek lub choroba?
  • Czy warto dopasowywać produkt do konkretnego klienta, czy to wprowadza zbyt wiele komplikacji?
  • Jakie potrzeby w zakresie ubezpieczeń wypadkowo-chorobowych ma dziecko, jakie młody dorosły, a jakie senior?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Wrzesień 2022

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Liczba istotnych akcentów, jakie miały miejsce w polskich ubezpieczeniach we wrześniu, sprawiła, że wybór laureatów cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej” był nie lada wyzwaniem. Lista kandydatów była tak długa, że poza dwoma sopockimi „pewniakami” ustalenie pozostałych laureatów wymagało wielu dyskusji. Ostatecznie lista wyróżnień prezentuje się następująco:

WYDARZENIE MIESIĄCA

IX Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń – w uznaniu dla tradycyjnego spotkania branży ubezpieczeniowej, które w tym roku cechowały odświeżona i wyjątkowo interesująca tematyka, wysoki poziom merytoryczny wystąpień oraz dyskusji, a także profesjonalna i sprawna organizacja.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Inter Polska – w uznaniu za osiągnięcia, które pozwoliły zakładowi obchodzącemu jubileusz 30-lecia swojej działalności w Polsce uzyskać pozycję lidera w segmencie ubezpieczeń dla branży medycznej.

PRODUKT MIESIĄCA

Ubezpieczenie zwrotu kosztu zakupu biletu na wydarzenia, opracowane przez UNIQA i Going. – dla oferty obejmującej swoim zakresem aż dwanaście różnych zdarzeń losowych, które uniemożliwiły uczestniczenie w imprezie, oraz chroniącej zarówno ubezpieczonego, jak i osoby mu towarzyszące.

INNOWACJA MIESIĄCA

Aplikacja Internetowy Status Szkody opracowana przez LINK4 – dla cieszącego się dużą popularnością narzędzia (korzysta z niego 84% klientów towarzystwa), ułatwiającego ubezpieczonym śledzenie procesu likwidacji szkód komunikacyjnych w czasie rzeczywistym i umożliwiającego elektroniczne przesłanie dokumentów, zamówienie auta zastępczego oraz wybór serwisu naprawczego.

INICJATYWA MIESIĄCA

Wniosek Rzecznika Finansowego do Sądu Najwyższego o podjęcie uchwały dotyczącej dopuszczalności stosowania w ustalaniu odszkodowania z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych rabatów i upustów stosowanych w sieciach partnerskich zakładów ubezpieczeń – w uznaniu za podjęcie działań na rzecz rozstrzygnięcia rozbieżności w orzecznictwie sądów powszechnych dotyczącej problemu o ogromnym znaczeniu dla ubezpieczycieli, zwłaszcza w kontekście rekomendacji KNF w sprawie likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych.

FIRMA MIESIĄCA

Aon Polska – w uznaniu dla dotychczasowych osiągnięć, które zapewniły firmie obchodzącej jubileusz 30-lecia działalności w naszym kraju pozycję lidera na polskim rynku brokerskim.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Artur Borowiński – w uznaniu za nominację na prezesa zarządu ERGO Hestii, potwierdzającą wysokie kompetencje profesjonalne menedżera oraz awans do grona głównych rozgrywających na polskim rynku ubezpieczeń.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Ruszyły zapisy na podyplomowe studia ubezpieczeniowe na SGH

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zaprasza na studia podyplomowe zatytułowane „Akademia ubezpieczeń, ubezpieczenia gospodarcze dla przedsiębiorstw”. Program XIII edycji obejmuje najnowszą wiedzę z zakresu ubezpieczeń gospodarczych i zarządzania ryzykiem przedsiębiorstwa i ułatwi rozwój kariery w ubezpieczeniach.

Wykłady i warsztaty są prowadzone przez wybitnych specjalistów rynku ubezpieczeniowego, zarówno praktyków, jak i pracowników naukowych uczelni. Program studiów (160 godzin) obejmuje zagadnienia prawne i ekonomiczno-finansowe działalności zakładów ubezpieczeń oraz pośrednictwa ubezpieczeniowego. Z obszernego bloku ubezpieczeń majątkowych dotychczasowi uczestnicy studiów szczególnie polecają wykłady z zakresu: ubezpieczeń OC, transportowych, budowlano-montażowych, a także finansowych oraz problematykę zamówień publicznych w ubezpieczeniach. Zaletą studiów są bogate materiały dydaktyczne w tym dwie specjalne książki. Studia kończą się obroną pracy końcowej, napisanej przy wsparciu promotorów.

Termin rozpoczęcia studiów został zaplanowany na 26- 27 listopada. Zajęcia odbywają się stacjonarnie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w budynkach uczelni, zjazdy są przeciętnie 2 razy w miesiącu, w soboty i niedziele.

Więcej informacji na stronie studia podyplomowe SGH oraz lista dokumentów aplikacyjnych pod linkiem:

Ubezpieczenia Gospodarcze dla Przedsiębiorstw studia podyplomowe | SGH | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Zapisy możliwe codziennie w systemie internetowym:

https://podyplomowe-rejestracja.sgh.waw.pl/studia-PSAUUGPD

Szczegółowych informacji o studiach udziela również kierownik studiów dr hab. Ewa Wierzbicka:

ewierz1@sgh.waw.pl

oraz sekretarz studiów Krystyna Doskocz:

kdosko@sgh.waw.pl

Rekrutacja trwa do końca października 2022 r. 

(AM, źródło: SGH)

Stawki w polisach komunikacyjnych i mieszkaniowych powinny wzrosnąć

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Portal Money.pl analizuje możliwość podniesienia cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych. Zdaniem ekspertów ubezpieczeniowych wzrost cen w pierwszym z segmentów jest już bliski. W drugim o podwyżki może być trudniej, choć są one niezbędne.

W „komunikacji” podwyżki są nieuniknione ze względu na zbliżające się wejście w życie rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych, wysoką inflację szkodową i zerwane łańcuchy dostaw. Zdaniem specjalistów ceny wzrosną od przyszłego roku o 25–30%, a nawet 40–50%.

Anna Włodarczyk-Moczkowska, do niedawna prezes Wiener, a obecnie Compensy, oczekuje kilkunastoprocentowych podwyżek. W górę powinny pójść także ceny polis mieszkaniowych, których duża część opiewa obecnie na zbyt niskie sumy. Anna Włodarczyk-Moczkowska zwraca uwagę, że klienci przychodzą do agenta spontanicznie, bez inwentaryzacji tego, co posiadają w domach czy mieszkaniach. Wartość mienia szacują subiektywnie, bez oceny wzrostu wartości nieruchomości i wyposażenia. Tymczasem ze względu m.in. na wzrost cen towarów czy usług remontowych obecnie trzeba zapłacić 120% więcej niż trzy lata temu za te same materiały. Nieadekwatne sumy ubezpieczenia są też boleśnie weryfikowane w razie wystąpienia szkód spowodowanych katastrofami naturalnymi. Dlatego też ceny polis mieszkaniowych będą musiały pójść w górę.

Więcej:

money.pl z 30 września, Karolina Wysota „Wielkie przygotowania do podwyżek OC. O ile wzrosną składki?”

(AM, źródło: money.pl)

Zmiany w ubezpieczeniowej ofercie SkyCash

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aplikacja SkyCash nie oferuje już polis Podróżuj bezpiecznie i Parkuj bezpiecznie. To może być efekt zmiany partnera ubezpieczeniowego – podał cashless.pl.

Serwis spekuluje, że wycofanie wspomnianych mikroubezpieczeń może być konsekwencją zmiany partnera ubezpieczeniowego aplikacji z i-Direct na KioskPolis.pl. Współpraca tych podmiotów ma być rozwijana, zatem cashless.pl nie wyklucza, że mikroubezpieczenia wrócą do SkyCash, ale w nowej odsłonie.

Więcej:

cashless.pl z 5 sierpnia, Ida Krzemińska-Albrycht  „SkyCash wycofał mikroubezpieczenia ze swojej aplikacji. Obecnie znajdziecie w niej jedynie polisy turystyczne”

(AM, źródło: cashless.pl)

Trudno już było. Nadszedł czas wygody

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Innowacja nie musi oznaczać wymyślania koła na nowo. Czasem wystarczy zebrać dotychczasowe osiągnięcia i skumulować ich potencjał w jednym miejscu. Taka idea przyświecała twórcom nowoczesnych urządzeń mobilnych. W końcu smartfon to nic innego jak połączenie komputera, telefonu, aparatu fotograficznego, kalkulatora i wielu innych urządzeń. Zastąpienie takiej ilości sprzętu jednym kompleksowym rozwiązaniem znacznie ułatwia życie.

Smartfon to bezcenne źródło inspiracji. Okazuje się, że multiagencje ubezpieczeniowe również mogą skorzystać na świeżym podejściu do wykorzystania technologii. Przekonaj się, jak można wykrzesać pełen potencjał nowoczesnych rozwiązań.

Z czym boryka się OFWCA?

Jednym z podstawowych narzędzi pracy OFWCA jest porównywarka polis. W idealnych warunkach powinna ona gwarantować kompleksową obsługę klienta, od określenia potrzeb do finalizacji zakupu.

Doświadczeni agenci doskonale zdają sobie sprawę z niedoskonałości pracy na kilku narzędziach jednocześnie. System CRM, program do APK, porównywarka, kalkulator na portalu towarzystwa ubezpieczeniowego… To wszystko pochłania jednak czas. A czas to pieniądz, który można zainwestować gdzieś indziej.

Z drugiej strony agenci nie mogą narzekać na brak potencjalnych rozwiązań. Do dyspozycji mają szeroką gamę narzędzi, technik i kursów, za którymi stoi obietnica usprawnienia codziennej pracy. Proponowane środki koncentrują się jednak na zarządzaniu skutkami chaosu, zamiast uporządkować mechanizm od podstaw. Posługując się wspomnianą na początku analogią – agent dostaje telefon, aparat i kalkulator osobno, podczas gdy jego potrzebą jest tak naprawdę smartfon.

Jak pomaga ecom?

Przede wszystkim zawróciliśmy z drogi wiodącej do niepotrzebnych komplikacji. Naszym celem jest upraszczanie życia użytkowników produktów, które tworzymy. Bo wiemy, że absolutny niezbędnik każdej osoby sprzedającej ubezpieczenia to wygodna prostota.

– Proces tworzenia oprogramowania zaczyna się od określenia potrzeb naszego klienta, np. multiagencji, która chciałaby zwiększyć generowany przypis, a także wartość swojej firmy poprzez posiadanie własnego systemu do sprzedaży polis i porównania ofert.

Podczas warsztatów z klientami nie pozwalamy jednak zapomnieć o potrzebach użytkownika końcowego, czyli osoby, która będzie na co dzień tego systemu używać i sprzedawać w nim polisy – mówi Patryk Jarmuż, User & Customer Experience Lead.

– Potrzeba to fundament, na którym budujemy kolejne elementy, jak nowe funkcje, atrakcyjny wygląd, czy też intuicyjne ścieżki użytkownika.

Najmłodszym dzieckiem ecomu jest AgentBox. To kompleksowy zestaw narzędzi agenta zamkniętych w jednym programie. Możliwość kalkulacji, porównywania ofert i polisowania bezpośrednio w systemie to zaledwie początek długiej listy zalet.

Oprogramowanie umożliwia wiele rozwiązań do zdalnej obsługi klienta, takie jak indywidualne linki direct czy moduł sprzedaży zdalnej, gdzie klient otrzymuje gotowy produkt skonfigurowany przez agenta i finalizuje zakup z dowolnego miejsca, w którym się znajduje. Nie bez znaczenia jest również generowanie APK zintegrowane z procesem sprzedaży.

Warto wspomnieć również o mobilności. Wygodna aplikacja na telefon to świetne uzupełnienie codziennej pracy w postaci skanera kodów AZTEC do błyskawicznej kalkulacji czy wygodnych oględzin przy sprzedaży AC. AgentBox sprawia, że złożone czynności stają się znacznie prostsze.

Dla nas, twórców, AgentBox nie jest jednak pojedynczym systemem, ale raczej zestawem narzędzi zamkniętych wokół jednego środowiska pracy. To rozwiązanie kompleksowe, które w zależności od potrzeb multiagencji można dowolnie rozszerzać o kolejne funkcje.

Doskonałym przykładem są skrzynki e-mailowe dla agentów, całkowicie zgodne z zaleceniami UFG.

Innym pomysłem, znacząco wpływającym na wysoką jakość obsługi klientów, z pewnością jest obsługa zdalna poprzez kanał wideo. Platforma do konsultacji online z łatwością może zostać zintegrowana z komunikatorem Microsoft Teams oraz udostępniona jako strona internetowa, na której klienci mogą dokonywać rezerwacji rozmów z agentem. To klasyczny schemat rezerwacji i odbywania wizyt online z branży medycznej przeniesiony na rynek ubezpieczeń. Potencjał rozwojowy jest ogromny.

Czym wyróżniają się nasze usługi?

Wizja kompleksowości pozwala na zaspokojenie oczekiwań zarówno klienta, jak i jego odbiorców, którzy będą na co dzień obcować ze stworzonym oprogramowaniem. W tym celu firma ecom może dostarczyć jeden program, taki jak AgentBox, albo zestaw spersonalizowanych narzędzi, takich jak AgentBox poszerzony o platformę do konsultacji wideo.

Firma jest w stanie wdrażać produkty pojedynczo albo realizować kilka projektów równolegle, budując bardziej zaawansowane, nowoczesne środowisko pracy – tzw. Modern Workplace.

– Ilu odbiorców, tyle potrzeb. Jedni klienci oczekują gotowych rozwiązań, podczas gdy innym zależy na elastyczności – zaznacza Michał Jackowiak, prezes ecom. – Pokaźny bagaż doświadczeń nauczył nas, w jaki sposób łączyć interesy obu tych grup. Mieliśmy okazję współpracować z multiagencjami, towarzystwami, ale również firmami spoza branży ubezpieczeń.

W toku tych realizacji poszerzyliśmy świadomość potrzeb rynku. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia elastycznego i kompleksowego podejścia do sprzedaży polis. W konsekwencji wielokanałowy charakter stanowi elementarną część DNA naszych produktów.

Podstawą zwinnego podejścia do tworzenia oprogramowania jest usystematyzowana metodyka pracy. Działanie zgodnie z ideą agile, utrzymywanie stałego kontaktu z klientem i płynny przepływ informacji w ramach pętli feedbacku to fundament zdrowej relacji biznesowej. Dzięki temu możliwe jest monitorowanie rezultatów w czasie rzeczywistym, bieżące przekazywanie uwag i niezwłoczne wprowadzanie usprawnień. Na każdym etapie prac klient ma bezpośredni wpływ na to, jak będzie wyglądał jego nowy system.

Metodyka pracy to nie wszystko. Ważny jest też aspekt komunikacji wewnętrznej w organizacji klienta. Zmiana często spotyka się z oporem. Dlatego istotne jest wiedzieć, jak zmianą zarządzać.

Wdrożenie nowego narzędzia do kalkulacji i sprzedaży polis w całej multiagencji to nie lada wyzwanie. Dlatego gdy zbliża się termin wdrożenia nowego systemu, ecom nie zostawia klientów samych – sięga po metodykę AKDAR, która służy do zarządzania zmianą. W ten sposób ecom gwarantuje też wsparcie komunikacyjne podczas przygotowania agentów do nowego narzędzia pracy. To też wieloetapowy proces.

Przed startem ważne jest zakomunikowanie zmiany i ułożenia planu działania. W toku czynności związanych z premierą należy pamiętać o spójności komunikatu i konsekwencji. Z kolei po wdrożeniu należy nieustannie zbierać opinie od użytkowników, a często też prowadzić szkolenia.

Przepis na sukces? Z ecom wygodna prostota jest na wyciągnięcie ręki.

Nie musisz mieć wizji sprecyzowanej w całości. Jako zaufany doradca ecom przyjmuje proaktywną postawę i wychodzi z inicjatywą. Gdy potrzebujesz odpowiedzi na nurtujące pytania, potrzebujesz oprzeć się na doświadczeniach innych z branży.

Szukasz usprawnień technologicznych w swojej firmie? A może chcesz wdrożyć AgentBoxa w swojej multiagencji? Potrzebujesz porady? Napisz do nas na office@ecom.software, z pewnością pomożemy!

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie