Blog - Strona 743 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 743

Pakiet Na Wszelki Wypadek to NNW nowej generacji

0
Anna Bałuka

Rozmowa z Anną Bałuką, menedżerką produktu w Wiener

Aleksandra E. Wysocka: – Wiener przeprowadził badania na temat podejścia Polaków do ubezpieczeń wypadkowo-chorobowych. Jaki obraz się z nich wyłania?

Anna Bałuka: – Zbadaliśmy, jaką Polacy mają w tym obszarze świadomość, a także czego się obawiają i jak sobie radzą w przypadku dłuższych nieobecności w pracy wskutek wypadku czy choroby. Z badania wynika, że wprawdzie ponad 60% osób badanych deklaruje, że są przygotowani finansowo na dłuższą nieobecność w pracy, ale połowa tej grupy twierdzi, że te środki finansowe wystarczą im zaledwie na dwa miesiące. A co trzeci badany w ogóle nie posiada żadnych nadprogramowych środków finansowych.

Przy tym Polacy najbardziej obawiają się ciężkiej choroby, ciężkiego wypadku swojego czy osoby bliskiej. Boją się też wysokich kosztów leczenia lub rehabilitacji. Jak sprawdziliśmy, ponad 40% badanych deklaruje, że posiada ubezpieczenie NNW, a ponad połowa rozważała lub rozważa jego zakup.

Ponad 50% osób w wieku 55 lat i więcej posiada taką polisę, podczas gdy wśród osób młodszych jest to tylko 30%. Badania pokazują też, że świadomość ubezpieczeń wypadkowo-chorobowych rośnie, ale nadal w tej kwestii jest dość dużo do zrobienia. Tak więc ubezpieczyciele czy pośrednicy ubezpieczeniowi mają tu poważną rolę do odegrania.

Ubezpieczenia NNW kojarzą się większości z polisą, którą się wykupuje we wrześniu dla swojego dziecka. Ale czy to rzeczywiście wyczerpuje temat?

– Wszystko oczywiście zależy od tego, czego szukamy, co jest nam potrzebne i czy podchodzimy do tego tematu świadomie. Jeżeli mówimy o ubezpieczeniu szkolnym, to jest to właśnie polisa tylko dla dziecka i młodzieży. Zazwyczaj myślimy o takiej polisie na początku roku szkolnego.

Natomiast kiedy potrzebujemy ochrony 24h na dobę w przypadku różnych niespodziewanych zdarzeń również dla dorosłych członków rodziny, sięgamy po produkt samodzielny, który jest w stanie rzeczywiście zagwarantować nam pełną ochronę.

Nieszczęśliwe wypadki to nie jest tylko domena dzieci i młodzieży, mogą się przydarzyć każdemu z nas, niezależnie od wieku. Dlatego wprowadziliście do oferty polisę Na Wszelki Wypadek. Co to dokładnie za produkt?

– Mówimy o nowoczesnym rozwiązaniu pakietowym z kompleksową ochroną nie tylko w razie wypadku, ale także choroby. Dodatkowo oferujemy w tym pakiecie wiele usług typu assistance. W części wypadkowej świadczymy ochronę w przypadku śmierci albo uszczerbku na zdrowiu. Ponadto mamy w ofercie ubezpieczenie kosztów leczenia i rehabilitacji, pobyt w szpitalu i niezdolność do pracy.

Z kolei w części chorobowej oferujemy ubezpieczenie Onkowsparcie na wypadek zachorowania na nowotwór, a także ubezpieczenie poważnego zachorowania, czyli wypłatę środków pieniężnych w przypadku zachorowania na jedną z chorób wymienionych w odpowiednim katalogu. Mamy też świadczenia z tytułu pobytu w szpitalu wskutek choroby oraz tak zwaną ekspercką opinię medyczną, czyli weryfikację postawionej diagnozy.

W ramach jednej polisy można ubezpieczyć wszystkich członków rodziny bez względu na wiek i rodzaj wykonywanej pracy. Jeśli chodzi o dzieci, można rozszerzyć zakres o dodatkowe świadczenia skierowane tylko do nich. Do tego zawarliśmy w tym pakiecie klauzulę OC w życiu prywatnym, której suma sięga miliona złotych.

W jaki sposób zbudowaliście Wasz produkt? Jak w szczegółach wyglądają chociażby sumy ubezpieczenia?

– Sumy dotyczące głównych zdarzeń ubezpieczeniowych wahają się między 20 tys. a 300 tys. zł, jeżeli chodzi o śmierć, i 200 tys. zł, jeżeli chodzi o uszczerbek na zdrowiu. Te ryzyka muszą znaleźć się na polisie.

Wszystkie inne ryzyka, czy to z obszaru wypadkowego, czy chorobowego, zależą od decyzji klienta. Może on sobie skonfigurować ubezpieczenie, które najbardziej będzie pasowało do jego potrzeb. Na przykład w przypadku wypłaty świadczenia z tytułu uszczerbku na zdrowiu oferujemy także wariant rozszerzony, obejmujący również uszczerbki, które zdarzą się wskutek zasłabnięcia, omdlenia, ataków epilepsji albo chorób degeneracyjnych.

Warto też wspomnieć, że niektóre wypadki skutkują niestety trwałymi, ciężkimi urazami, i dlatego gwarantujemy aż do 100 tys. zł zwrotu kosztów poniesionych np. na zakup wózka inwalidzkiego czy protezy.

Jeżeli chodzi o świadczenia z tytułu pobytu w szpitalu, to wprowadziliśmy dodatkowe świadczenie płatne za pobyt na OIOM. A w ramach ubezpieczenia Onkowsparcie organizujemy i pokrywamy koszty badań genetycznych dzieci, których ubezpieczeni rodzice zachorują na nowotwór. Możemy też sfinansować koszty badań genetycznych osoby ubezpieczonej, która zachorowała, po to, żeby dobrać tak zwane leczenie celowane.

Co oferujecie w ramach assistance?

– Przygotowaliśmy tutaj trzy warianty. Assistance Zdrowie to podstawa i obejmuje przede wszystkim możliwość skorzystania z telekonsultacji, czy to internistycznych, czy specjalistycznych. To także ochrona odnosząca się do bezpieczeństwa w sieci, ale też wsparcie psychologiczno-prawne w przypadku chociażby działań przemocowych, czy to w sieci, czy w życiu.

Assistance Opieka ma już szerszy zakres obejmujący 13 usług. Ten wariant jest troszeczkę bardziej wyspecjalizowany. Oferujemy tutaj teleopiekę kardiologiczną, pobyt w sanatorium czy też typowy assistance powypadkowy: wizytę lekarza, pielęgniarki, dowóz lekarstw, sprzętu rehabilitacyjnego, a także organizację całego procesu leczenia czy rehabilitacji.

Z kolei Assistance Aktywność, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczony jest dla osób uprawiających sporty. W jego ramach mamy usługi osobistego trenera fitness. Jeżeli po wypadku ktoś chce szybko wrócić do formy fizycznej, może z tej usługi skorzystać. Zwracamy też koszty udziału w zorganizowanych imprezach sportowych, jeśli nie można w nich wystartować z powodu choroby bądź wypadku. Do tego jeszcze dorzucamy assistance rowerowy i UTO, a więc pomoc w przypadku awarii lub wypadku.

A świadczenia specjalnie przygotowane dla dzieci, jakie usługi obejmują?

– Oprócz uszczerbku na zdrowiu, pobytu w szpitalu czy kosztów leczenia po wypadku mamy specjalne świadczenia w ramach klauzuli ubezpieczenia dziecka. Są nimi na przykład zwrot za uszkodzone w wyniku wypadku okulary czy aparaty ortodontyczne. Poza tym świadczenie szpitalne w związku chociażby z zatruciem pokarmowym.

Jesteśmy w stanie też zwrócić koszty zakwaterowania rodzica podczas pobytu dziecka w szpitalu. Do tego dochodzi świadczenie edukacyjne, gdy dziecko nie może uczestniczyć w zajęciach i musi nadrobić materiał.

Te zakresy są rzeczywiście bardzo szerokie i ubezpieczenie całej rodziny może sporo kosztować. Co wpływa na ostateczną cenę polisy?

– Ten pakiet można konfigurować w różny sposób. Sami decydujemy, jakie chcemy mieć sumy ubezpieczenia, i mogą być to oddzielne sumy na śmierć, i na uszczerbek. Ostateczna składka zależy od sumy, od zakresu i od okresu ubezpieczenia. Polisę można kupić na rok, na dwa lata, ale też może być ona krótkoterminowa.

Plusem jest to, że na jednej polisie mogą być ubezpieczone różne osoby w różnym zakresie, co sprawia, że łatwiej jest dopasować ochronę i zaoszczędzić na składce. Koszt polisy to wysokość już kilkudziesięciu złotych, ostateczna cena zależy jednak od wybranego zakresu i sumy ubezpieczenia. Zachęcamy, żeby uważnie przyjrzeć się swoim potrzebom i adekwatnie dobrać do nich ubezpieczenie.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Co trzeba uwzględnić w rozwijaniu sprzedaży w instytucjach finansowych

0
Adam Kubicki

Żeby pojawiła się sprzedaż, muszą być spełnione dwa warunki: dostęp do potencjalnego klienta i osoba, która zaproponuje mu ubezpieczenie. Dlatego od lat branża finansowa kusi swoim potencjałem.

Niezależnie, czy jest to firma leasingowa, czy bank, cały czas przewija się przez ręce doradców nowy klient. Biorąc kredyt czy samochód w leasingu, automatycznie, choć często nieświadomie, kreuje sytuację, w której ubezpieczenie ma swoje ważne miejsce.

Naturalnym procesem powinna być propozycja jego zakupu wystosowana przez osobę obsługującą klienta. Instytucja finansowa ma prowizję, firma ubezpieczeniowa klienta, a sam klient dodatkowe zabezpieczenie na wszelki wypadek.

W tej układance okazuje się jednak, że kluczową rolę odgrywa sam doradca i jego podejście do sprzedaży ubezpieczeń. Większość osób, którym dokłada się ubezpieczenia do podstawowego pakietu usług, nie jest zachwycona tym pomysłem. Traktują to jak dodatkowy obowiązek, który zajmuje im czas. Dodatkowo w ramach ubezpieczeń na życie, gdzie proces sprzedaży polega na pobudzeniu potrzeby, nie czują się na siłach, aby we właściwy sposób rozmawiać z klientem. Efektem tych zahamowań jest niewielka aktywność sprzedażowa, pomimo ogromnego potencjału bazy klientów, którą obsługują.

Pracując z tą grupą, zauważam jedną wspólną cechę: zazwyczaj firmy nie zajęły się stworzeniem właściwego systemu motywacji. Dlaczego jest to tak ważne? Właściwy proces uruchamiania sprzedaży ubezpieczeń przez na przykład doradców bankowych składa się z następujących etapów.

1. Uruchomienie motywacji. Celem tego etapu jest stworzenie takiego systemu motywowania, który wpływa na wszystkie źródła potencjalnej motywacji doradców i powoduje, że widzą osobistą korzyść wynikającą z uruchomienia sprzedaży ubezpieczeń.

2. Kreowanie właściwych przekonań. Wielu doradców „nie czuje” ubezpieczeń. Sami ich nie posiadają, nie wierzą, że to działa, nie widzą sensu ich posiadania. Ponieważ siła przekonań jest bardzo ważnym elementem wpływania na decyzję klienta, to trzeba zadbać o to, żeby doradcy w odpowiedni sposób patrzyli na rozwiązania, które mają proponować klientom.

3. Przekazanie wiedzy i rozwój umiejętności sprzedażowych. Lęk przed pokazaniem braku wiedzy jest silną obawą. Osoba, która nie zna dobrze zasad działania ubezpieczenia, będzie miała opory przed jego proponowaniem. Dodatkowo trzeba nauczyć doradców odpowiedniej ścieżki sprzedaży, ponieważ bez tej umiejętności po prostu będą opowiadali o ubezpieczeniu i pominą ważny aspekt, jakim jest pobudzenie potrzeby klienta.

4. Ustalenie planu działania i nadanie celów sprzedażowych. W każdej dużej firmie działa się na planach sprzedażowych. Jeśli ubezpieczenia będą pominięte i nikt nie będzie kontrolował aktywności doradców, to większość z nich będzie unikała oferowania ubezpieczeń klientom.

Dlaczego ta kolejność wdrażania sprzedaży ubezpieczeń jest ważna? Otóż próba pominięcia jednego elementu zawsze kończy się katastrofą. Co da nam szkolenie produktowe, jeśli doradcy nie będą widzieli osobistych korzyści wynikających ze sprzedaży ubezpieczeń? Jaki sens ma pilnowanie i kontrola doradców, jeśli nie będą pozytywnie nastawieni do idei ubezpieczeń? Żeby wszystko zagrało tak, jak tego oczekujemy, wszystkie powyżej wymienione elementy powinny być wzięte pod uwagę.

Z tego, co obserwuję, najczęściej zaniedbany jest punkt pierwszy związany z motywacją. W takiej sytuacji wszystkie pozostałe działania przynoszą mizerne efekty, a praca z grupą doradców przypomina lanie zupy w dziurawy garnek.

Co tak naprawdę oznacza określenie „właściwy system motywacji doradców”? Pamiętajmy, że ludzi można motywować do działania na wiele sposobów. Każda osoba ma swój system reagowania na bodźce motywacyjne, jednych motywuje bardziej możliwość osiągnięcia dodatkowego dochodu, inni potrzebują docenienia i pochwały.

Tworząc system motywacji, należy uwzględnić wszystkie źródła motywacji. Bierzemy pod uwagę następujące czynniki: dodatkowy dochód (musi być na tyle atrakcyjny, żeby pobudzał chęć jego osiągnięcia), ambicja (konkursy, ranking najlepszych, dyplomy, awans, nowe stanowisko specjalisty), potrzeba docenienia (pochwały ustne i pisemne, podkreślanie jakości działań, wyróżnienie na zebraniach, pismo z centrali, telefon od kogoś ważnego), wartości (podkreślanie korzyści dla klienta, przykłady i historie, które pokazują działanie ubezpieczeń, podziękowanie za wysoką jakość pracy), relacje z opiekunem z firmy ubezpieczeniowej, strach przed stratą (uzależnienie wynagrodzenia lub awansu od sprzedaży ubezpieczeń, plan sprzedażowy i kontrola jego realizacji).

Warto opracować mapę działań motywacyjnych, gdzie w każdym z wymienionych obszarów zawiera się wiele działań i systemów, których celem będzie wpływanie na dane źródło motywacji. Według mnie przygotowanie właściwego systemu motywacji w 80% będzie wpływało na całościowy efekt sprzedaży ubezpieczeń.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Link4 nagrodzony za przyjazne podejście do klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Link4 znalazł się w gronie laureatów Nagród Gospodarczych, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Firma Przyjazna Klientom. Wyróżnienia przyznaje co roku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców za osiągnięcia w zakresie przedsiębiorczości lub jej wspierania.

Link4 został laureatem nagrody w kategorii Firma Przyjazna Klientom 2022 roku. Kapituła konkursu doceniła zakład za systematyczne wprowadzanie rozwiązań przyjaznych klientom, takich jak możliwość bieżącego śledzenia statusu zgłoszenia szkody czy wyboru warsztatu naprawczego.  Nagrodę w imieniu Link4 odebrała Marlena Piekut, dyrektor pionu HR i relacji z klientem.

Swoje podziękowania przekazała też prezes Link4 Agnieszka Wrońska. Nagrodę zadedykowała całemu zespołowi firmy. Prezes zaznaczyła, że Link4 nie boi się nowoczesnych technologii i narzędzi. Przykładem jest niedawno wdrożony z sukcesem projekt aplikacji pozwalającej na bieżąco monitorować status szkody.

– Ale wiemy, że każda technologia musi odpowiadać na realne potrzeby naszych klientów. Za każdą polisą, za każdym zgłoszeniem szkody stoi człowiek. A naszym zadaniem jest mu pomóc – zaznaczyła Agnieszka Wrońska. – Taka strategia przekłada się na zadowolenie i zaufanie klientów, a to z kolei na długoterminowe relacje, co jest tak bardzo ważne w biznesie ubezpieczeniowym – dodała.

Rolę nowoczesnych technologii w ewolucji rynku ubezpieczeniowego w Polsce podkreślała też Patrycja Kotecka, członek zarządu Link4.

– W Link4 przykładamy ogromną wagę do tego, by jak najlepiej poznać potrzeby konkretnego klienta i jego oczekiwania. Dzięki temu możemy zaproponować mu jak najlepiej dopasowaną, wcelowaną ofertę ubezpieczenia. Link4 wykorzystuje z powodzeniem zaawansowane technologie i Big Data. Sztuką jest nie tylko dane zgromadzić, ale też prawidłowo je odczytać i jak najlepiej tę wiedzę spożytkować przy tworzeniu elastycznych produktów ubezpieczeniowych – powiedziała Patrycja Kotecka.

Nagroda Gospodarcza ZPP przyznawana jest od kilku lat i stanowi wyróżnienie za wyjątkowe osiągnięcia w zakresie przedsiębiorczości lub jej wspierania. W tym roku w każdej z 12 kategorii została przyznana jedna nagroda główna. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 22 września 2022 r. w Warszawie.

(AM, źródło: Link4)

KUKE ostrzega eksporterów przed rosnącym ryzykiem w Afryce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Najtrudniejsza sytuacja pod względem zagrożenia niewypłacalnością dotyczy krajów Afryki, ale analizy wskazują także na rosnące ryzyko w Ameryce Południowej – powiedział PAP prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Janusz Władyczak.

Jak dodał, w portfelu ubezpieczeniowym KUKE nie widać na razie problemów z obsługą należności ze strony kontrahentów z krajów afrykańskich z wyjątkiem Mali – podał Forsal.pl za PAP.

–  W Mali mieliśmy problemy z odzyskaniem należności i jest duże ryzyko, że będziemy musieli wypłacać odszkodowanie. W przypadku polskiego eksportu do innych krajów nie notujemy większych problemów z płatnościami ze strony czy to państwowych, czy prywatnych odbiorców. Dlatego nie zmieniamy podejścia do tego regionu i utrzymujemy limity ubezpieczeniowe. Warto podkreślić, że z Afryką polskie firmy handlują głównie za gotówkę, co też pokazuje, że kontrahentów z tego kontynentu stać na stosowanie przedpłat za towar – stwierdził prezes KUKE.

Przyznał, że większe ryzyko związane jest z ubezpieczaniem zobowiązań długoterminowych  na kontynencie afrykańskim.

– W tym przypadku zdecydowanie bardziej skrupulatnie sprawdzamy sytuację kraju, korzystając z raportów i analiz różnych instytucji, w tym przede wszystkim ocen ryzyka wydawanych przez OECD – powiedział Janusz Władyczak.

Wyjaśnił, że w trudnej sytuacji są te kraje afrykańskie, które przez ostatnie lata mocno się zadłużały, korzystając z niskich stóp procentowych.

Analizy udostępniane przez Unię Berneńską, która skupia m.in. agencje kredytów eksportowych takie jak KUKE, pokazują, że w kłopotach z powodu niestabilności społeczno-gospodarczej mogą znaleźć się: Ghana, Nigeria, RPA, Kenia czy Burkina Faso.

Więcej:

https://forsal.pl/gospodarka/artykuly/8554413,wladyczak-ryzyko-niewyplacalnosci-kraj-afryka-azja-ameryka-poludniowa.html

(AM, źródło: Forsal.pl, PAP

Compensa radzi, jak zabezpieczyć się przed stratami z tytułu zepsucia produktów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdarzenia związane z zepsuciem produktów i towarów na skutek np. rozmrożenia to problem wielu branż. Compensa przypomina, że skuteczną ochronę przed negatywnymi konsekwencjami takich zdarzeń zapewnia klauzula ubezpieczenia zepsucia środków obrotowych lub mienia osób trzecich.

– Problemy związane z zepsuciem środków obrotowych powstałe na skutek awarii czy braku zasilania są „uniwersalne” dla wielu przedsiębiorstw z różnych sektorów gospodarki. Niemniej szczególnie narażony jest tutaj przemysł spożywczy, handel, branża farmaceutyczna, a także operatorzy i właściciele chłodni. Rynek ubezpieczeniowy dysponuje jednak rozwiązaniami pozwalającymi na skuteczną ochronę przed konsekwencjami takich negatywnych zdarzeń – komentuje Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw Compensa TU.

Środki obrotowe – wszystko poza pieniędzmi

Ekspert wskazuje, że optymalne ubezpieczenie prowadzonej działalności gospodarczej powinno zabezpieczać nie tylko aktywa trwałe, ale także właśnie środki obrotowe. Według towarzystw ubezpieczeniowych ich definicja jest bardzo szeroka. Należą do nich materiały, wytworzone lub przetworzone produkty gotowe, lub znajdujące się w toku produkcji, a także półprodukty, surowce, towary lub materiały nabyte w celu sprzedaży, z wyłączeniem wartości pieniężnych. Zasoby te można chronić, wykupując standardowe ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem czy rabunku. Bardzo istotne jest jednak rozszerzenie zakresu polisy o dodatkową klauzulę ubezpieczenia zepsucia środków obrotowych lub mienia osób trzecich.

– Klauzula ubezpieczenia zepsucia środków obrotowych lub mienia osób trzecich jest ściśle związana z ubezpieczeniem mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz mienia od wszystkich ryzyk. W OWU „zepsucie” jest w tym przypadku zdefiniowane jako utrata przydatności do spożycia produktu, który wymaga przechowywania w temperaturze co najwyżej 8 stopni Celsjusza, w wyniku podwyższenia temperatury w urządzeniu chłodniczym ponad tą wartość – stwierdza Damian Andruszkiewicz.

Jaka ochrona w ramach klauzuli?

Przyczyny zepsucia mogą wynikać głównie z awarii urządzenia chłodniczego, w którym przechowywane są ubezpieczone środki obrotowe albo powierzone mienie. Klauzula zadziała także w przypadku uszkodzenia będącego następstwem przepięcia piorunowego lub elektrycznego. Chronionym zdarzeniem wchodzącym w zakres ubezpieczenia, na które należy być szczególnie przygotowanym, jest także przerwa w dostawie prądu trwająca nieustannie przez co najmniej 2 godziny. 

W ramach rozszerzenia polisy o klauzulę zepsucia środków obrotowych lub mienia osób trzecich możemy liczyć na pokrycie kosztów utylizacji produktów spożywczych oraz leków. Koszty te muszą być jednak następstwem ryzyka i zdarzeń, które wchodzą w zakres umowy ubezpieczenia. Należy też zdawać sobie sprawę, że odszkodowanie nie zostanie wypłacone w odniesieniu do szkód będących wynikiem niewywiązywania się z płatności wobec dostawcy energii elektrycznej oraz planowanych przerw w jej dostawie. Odpowiedzialność ubezpieczyciela będzie wyłączona również w przypadku zepsucia się środków obrotowych na skutek ich niewłaściwego przechowywania. Zawierając klauzulę, warto też zwrócić uwagę na poziom franszyzy redukcyjnej oraz limitów ubezpieczyciela.

– Przedsiębiorcy, którzy rozszerzają umowę ubezpieczenia o klauzulę zepsucia środków obrotowych i mienia osób trzecich, powinni bardzo dokładnie zapoznać się z treścią OWU. Ma to szczególne znaczenie dla poznania tych zdarzeń, których wystąpienie nie będzie skutkować wypłatą odszkodowania, ale także np. limitów odpowiedzialności ubezpieczyciela. Kwestie te powinny być zawsze literalnie wskazane na polisie. W przypadku naszego towarzystwa limity te to 100 tys. zł. na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia oraz 10 tys. zł na pokrycie kosztów utylizacji – wskazuje ekspert Compensy.

(AM, źródło: Brandscope)

Polisa na życie zadziała także w razie zatrucia grzybami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia zwraca uwagę, że mając wykupioną polisę na życie, można liczyć na wypłatę świadczenia nawet w przypadku zatrucia lub śmierci w wyniku spożycia niejadalnych grzybów.

– Polisy na życie nie wykluczają wypłaty świadczenia osobom, które zatruły się przy spożyciu niejadalnych grzybów. W przypadku hospitalizacji osoba poszkodowana może liczyć na wypłatę świadczenia za pobyt w szpitalu zgodnie z zapisami zawartymi w umowie. Podobnie sytuacja wygląda, gdy w wyniku zatrucia dojdzie do zgonu ubezpieczonej osoby. Uposażony w polisie może ubiegać się o wypłatę świadczenia – mówi Małgorzata Panek, ekspertka ds. ubezpieczeń na życie CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Brandscope)

Global Data: Rosyjskie ubezpieczenia na życie ledwo zipią

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Skutki ekonomiczne sankcji nałożonych na Rosję spowodują spowolnienie wzrostu branży ubezpieczeń na życie w tym kraju w ciągu najbliższych kilku lat – przewiduje firma analityczna Global Data.

Składka przypisana brutto z ubezpieczeń na życie w Rosji spadnie w 2022 r. o 7,3%, w porównaniu ze wzrostem o 21% uzyskanym w 2021 r.

Najnowszy raport Global Data „Rosyjskie ubezpieczenia na życie. Kluczowe trendy i szanse do 2026 r.” przewiduje, że życiowa składka przypisana brutto uzyska rekordowo niski średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) w latach 2021–2026 na poziomie 3,1%, w porównaniu z 11,5% w latach 2017–2021.

– Rosja jest jednym z niewielu krajów, gdzie segment ubezpieczeń na życie szybko wrócił do normy po skutkach pandemii. Jednak w wyniku napaści na Ukrainę i nałożonych w jej konsekwencji surowych sankcji, rosyjska gospodarka i jej branża ubezpieczeniowa szczególnie odczuła wysoką inflację i pogorszenie warunków w handlu i gospodarce. Global Data szacuje, że w 2022 r. PKB Rosji zmaleje o 12,3%, a inflacja utrzyma się powyżej 15% – komentuje Katam Prasanth, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Aby ograniczyć wysoką inflację, Bank Centralny Rosji najpierw podwyższył referencyjną stopę procentową do 20% w lutym, a następnie w lipcu obniżył ją do 8%, kiedy inflacja złagodniała dzięki mocnemu rublowi. Wyższe od oczekiwanych stopy procentowe sprawiły, że lokaty bankowe stały się atrakcyjniejsze w porównaniu z ubezpieczeniami na życie z komponentem inwestycyjnym (ILI), które są jednym z głównych motorów wzrostu w rosyjskich ubezpieczeniach na życie. Ponadto ograniczenia w inwestowaniu w obligacje zagraniczne, wynikające z sankcji, doprowadziły do spadku popytu na produkty typu ILI, który utrzyma się w 2023 r.

– W rezultacie tych zakłóceń rynkowych spodziewany jest wzrost aktywności w zakresie fuzji i przejęć, bowiem możliwości inwestycyjne ubezpieczycieli maleją, i przewiduje się, że słabiej skapitalizowane firmy będą łączyć się z większymi graczami, aby zapewnić sobie utrzymanie się na powierzchni – tłumaczy Prasanth.

Wielu zagranicznych ubezpieczycieli ogłosiło plany całkowitego opuszczenia rosyjskiego rynku. Na pierwszy plan wysuwa się Generali, które zamknęło swoje przedstawicielstwo w Moskwie, wycofało się z Ingosstrakh, gdzie miało 38,5% udziałów i zamknęło rosyjski oddział Europ Assistance. Grupa Allianz również ogłosiła plan sprzedaży swoich rosyjskich operacji firmie Zetta Insurance.

Global Data spodziewa się, że wzrost rosyjskiej branży ubezpieczeń na życie pozostanie słaby przez kilka następnych lat, z powodu niesprzyjających czynników gospodarczych będących skutkiem wojny w Ukrainie.

AC

Allianz Trade: Armatorzy pławią się w pieniądzach, ale łańcuchy dostaw toną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rok 2022 będzie rekordowy dla spółek prowadzących transport kontenerowcami. Allianz Trade przewiduje, że przychody tego sektora wzrosną o 19% w ujęciu rocznym, a przepływy operacyjne o 8%.

źródła: Bloomberg, Dział Analiz Allianz

Choć stawki frachtowe spadły od początku roku o 32%, nadal są znacznie powyżej średniej sprzed pandemii. W 2023 roku stawki frachtowe prawdopodobnie pozostaną na wysokim poziomie (4550 USD/kontener czterdziestostopowy) z uwagi na opóźnienia w dostawach nowych statków, nowe regulacje dotyczące emisji CO2, utrzymujący się brak kierowców ciężarówek oraz wyższe ceny paliwa, kontenerów i statków.

Fakt wygenerowania środków pieniężnych na wyższym poziomie, niż oczekiwano, pomógł armatorom dostosować się do nowych standardów ESG. Jednocześnie w 2021 roku zadłużenie brutto spadło o 5% w ujęciu rocznym, a w 2022 i 2023 roku Allianz Trade spodziewa się dalszego zmniejszania dźwigni finansowej przez firmy, co będzie miało kluczowe znaczenie w kontekście rosnących stóp procentowych.

Jednak pomimo zwiększonych nakładów inwestycyjnych (capex), zdolności przewozowe nie będą rosły tak bardzo jak się tego oczekuje ani tak szybko jak jest to pożądane. Ostatnie działania inwestycyjne, choć są ogromne, to według Allianz Trade nie pokrywają się z możliwościami sektora, a większość wzrostu w zakresie capexu tłumaczy się tym, że cena nowych statków uległa w 2021 r. podwojeniu, a nie z powodu większych nowych zamówień. Ponadto, choć 35% zamówień powinno zostać zrealizowanych w 2023 r., a 39% w 2024 r., to statki te prawdopodobnie będą służyły modernizacji floty, a nie jej pełnej rozbudowie, gdyż regulacje IMO 2023 zmuszają firmy do wycofywania starszych statków.

(AM, źródło: MultiAN)

Howden brokerem roku w plebiscycie „Insurance Insider”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Howden została Brokerem Roku w plebiscycie „Insurance Insider Honours” organizowanym przez magazyn „Insurance Insider”. To już drugi tytuł w tej kategorii – poprzednio Howden triumfował w 2020 r.

W tegorocznej, 11. edycji plebiscytu „Insurance Insider Honours”, o główną nagrodę ubiegało się sześciu brokerów. Wśród nich znalazły się dwie spółki Howden, oprócz zwycięzcy także TigerRisk Partners, globalny broker reasekuracyjny.

– To sukces wszystkich pracowników Grupy Howden i potwierdzenie dobrze dobranej strategii rozwoju. Grupa rośnie organicznie i poprzez przejęcia. Dzięki stałemu dopływowi ekspertów możemy zapewnić wyjątkowe usługi naszym klientom – mówił podczas gali Barnaby Rugge-Price, Chairman Howden Broking Group.

Z kolei w kategorii „Broking Initiative of the Year” magazyn „Insurance Insider” wyróżnił opracowaną przez firmę propozycję ochrony jamajskich farmerów przed skutkami zmiany klimatu. W kategorii „Young Broker of the Year” nominację otrzymała natomiast Sarah Philips z TigerRisk Partners.

– Bardzo nas cieszy, że podczas gali „Insurance Insider Honours” dwie nasze spółki znalazły się w ścisłym gronie najlepszych brokerów. Nagroda główna dla Howden oraz nominacja dla TigerRisk Partners potwierdzają naszą aktywność na rynku przejęć i właściwy dobór partnerów. Z kolei nominacja w kategorii „Broking Initiative of the Year” jest bardzo cenna, biorąc pod uwagę nowe produkty grupy związane z ochroną przez zmianami klimatu. Jestem pewien, że w przyszłym roku docenione zostaną kolejne specjalistyczne ubezpieczenia, jak chociażby certyfikowane gwarancje do kredytów na finansowanie rynku redukcji CO2 z atmosfery, których wprowadzenie ogłosiliśmy we wrześniu tego roku – mówi Dominik Stachiewicz, członek zarządu Howden Donoria.

(AM, źródło: Howden)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 39/2022

0

Dodatek specjalny LIDERZY INNOWACJI:

  • Jarek Duda, Britenet: Jak efektywnie wdrażać innowacyjność? – str. 3
  • Patryk Jarmuż, Michał Jackowiak, ecom: Trudno już było. Nadszedł czas wygody – str. 4
  • Bartosz Kwieciński, Generali: Innowacje w każdym miejscu – str. 5
  • Sylwia Frątczak, Comarch: Kto nie idzie do przodu, ten się cofa – str. 6
  • Kinga Skalska, Piotr Wróblewski: Minuta dla skóry dla klientów grupowych PZU Życie – str. 7
  • Olgierd Cygan, Krzysztof Stroiński, Andy Woynarowski, Future.Company: Mikrosegmentacja kluczem do biznesowego sukcesu w cyfrowych czasach – str. 8
  • Henrik Hodam, Worldline: Otwarta bankowość zapewnia lepsze doświadczenie użytkownika – str. 9
  • Charlotta Lendzion, Softlab Technology: Kilka słów o projekcie rozporządzenia AI Act – str. 10

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA ROLNE:

  • mgr inż. Kamil Sobociński, Pożarnicy.pl: Pożary maszyn rolniczych – str. 12
  • Jakub Welz, ERGO Hestia: Rolnicy potrzebują elastycznych produktów i niezawodnej likwidacji – str. 13
  • Krzysztof Mrówka, Generali Agro: Jesienny sezon ubezpieczania upraw rozpoczęty – str. 14
  • Konstanty Potocki, TUZ Ubezpieczenia: TUZ proponuje rolnikom pakiety – str. 15

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Jak funkcjonować w trudnym otoczeniu? – str. 2
  • Bat na kierowców coraz sroższy – str. 17
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Roszczenia osobowe z wypadków komunikacyjnych – str. 20
  • Adam Kubicki: Czy poszukiwanie klienta w internecie ma sens? – str. 22

18,339FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie