Web 3.0 i Tech4Good, innowacje technologiczne, trendy w biznesie oraz digital marketing – te zagadnienia będą wiodącymi tematami podczas Infoshare 2022, największej konferencji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej poświęconej biznesowi, nowym technologiom i startupom. Patronem szesnastej edycji wydarzenia, które odbędzie się w Gdańsku w dniach 6–7 października, jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
W trakcie dwóch dni Infoshare 2022 na sześciu scenach eksperci z całego świata omawiać będą zagadnienia dotyczące innowacji w biznesie i zarządzaniu, Web 3.0, Tech4Good oraz programowania. Nie zabraknie tematów związanych z Tech4UA oraz ekosystemem startupów w Ukrainie. Tegoroczna edycja stanowić będzie kompendium wiedzy na temat inwestowania, skutecznych sposobów zwiększania sprzedaży, studium najciekawszych wdrożeń technologicznych gigantów oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez setki startupów z całego świata.
– Jednym z najbardziej gorących tematów tegorocznej edycji Infoshare będzie Web 3.0, który postrzegany jest jako ogromna szansa dla świata biznesu – globalnych marek i korporacji. Jednocześnie wyzwaniem dla nich pozostaje dostępność ekspertów IT, którzy potrafią programować w technologiach powiązanych z takimi obszarami, jak kryptowaluty, NFT i blockchain. Chcemy być mostem zarówno dla biznesu, który szuka specjalistów w tym obszarze, jak i dla programistów, którzy będą mogli zdobyć potrzebną im wiedzę podczas wystąpień na scenie i rozmów z liderami opinii Web 3.0. – mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.
16. edycja Infoshare to okazja do biznesowego networkingu i solidna dawka wiedzy od czołowych ekspertów na temat najgorętszych biznesowych trendów. Na scenie będzie można zobaczyć m.in. znanego blogera, front-end developera, kontrybutora do wielu projektów opensource Kenta C. Doddsa z Remix a także Venkata Subramaniama – specjalistę w zakresie architektury oprogramowania oraz dobrych praktyk programowania, autora wielu książek o programowaniu w Java, Scala, Kotlin, .Net. Wśród speakerów są również czołowe polskie nazwiska, takie jak Bartek Pucek z Pucek.com czy Michał Sadowski z Brand24.
Poza wystąpieniami uczestnicy konferencji będą mogli także przyjrzeć się najnowszym rozwiązaniom technologicznym prezentowanym przez startupy i wystawców na Expo.
Wstęp na konferencję zapewniają bilety dostępne na stronie organizatora, w tym darmowy Basic Pass, dostępny po wcześniejszej rejestracji.
30 tys. euro czeka na startupy
Do 30 czerwca startupy mogą aplikować do konkursu Stratup Contest, by w finale powalczyć o nagrody o łącznej wartości 30 tysięcy euro w gotówce ufundowane przez Miasto Gdańsk, a także zaprezentować swoje pomysły przed inwestorami z całego świata. Dotąd w konkursie wzięło udział ponad 3 tys. startupów z całego świata. Rejestracja do konkursu odbywa się na stronie konferencji.
Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć na jej stronie.
Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że do specjalistów najważniejszych dla profesjonalnych kierowców czeka się w ramach NFZ od 3 do 9 miesięcy. Dlatego kluczowe świadczenia powinna uwzględniać medycyna pracy.
– Dodatkowy problem to ciężki charakter pracy, przyczyniający się do wielu dolegliwości zdrowotnych, skutkujących absencją chorobową czy koniecznością zmiany pracy przez doświadczonych kierowców. Pracodawcy zdają sobie z tego sprawę i przywiązują coraz większą wagę do wyboru świadczeń profilaktycznych oferowanych pracownikom w ramach medycyny pracy oraz benefitów pozapłacowych. Po to, aby zapewnić kierowcom jak najlepsze warunki pracy i utrzymać ich w dobrym zdrowiu – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia
Zawodowi kierowcy narażeni są na szereg negatywnych czynników, zostawiających ślad na ich zdrowiu. Należą do nich szczególnie długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej, a także długotrwały wysiłek fizyczny. Innymi szkodliwymi czynnikami są też spaliny, hałas, stres czy wibracje. Czynników można wymienić jeszcze więcej, a ich nagromadzenie prowadzi do zwiększonego ryzyka chorób zawodowych.
Do najczęstszych dolegliwości, z którymi zmagają się kierowcy, zaliczają się choroby układu kostno-stawowego, układu krążenia oraz układu nerwowego. Jednak nie wszystkie te problemy klasyfikuje się jako schorzenia zawodowe. Jako takich nie kwalifikuje się np. problemów kardiologicznych oraz nabytych wad postawy.
– Choć wady postawy stopniowo uznaje się za chorobę cywilizacyjną, to charakter pracy ma na to niebagatelny wpływ. To niedobrze, że problemy te nie znajduje się na liście chorób zawodowych i nie są częścią obowiązkowych działań profilaktycznych w ramach medycyny pracy. Zwłaszcza że są to schorzenia przewlekłe, z którymi od momentu zachorowania można się zmagać nawet do końca życia. Dlatego przeciwdziałanie nabytym wadom postawy powinno być stałym elementem opieki zdrowotnej zapewnianej przez pracodawcę, niezależnie od przepisów. Szczególnie w branży transportowej – dodaje Xenia Kruszewska.
Odpowiednio skonstruowany pakiet świadczeń medycznych dla pracowników powinien uwzględniać wszystkie problemy zdrowotne wynikające ze specyfiki wykonywanego zawodu i warunków pracy. Drugi istotny czynnik to czas oczekiwania na pomoc. Dlatego właśnie pracodawcy coraz częściej decydują się na dodatkową ochronę zatrudnionych w postaci ubezpieczenia zdrowotnego czy pakietu medycznego.
Gallagher Re obserwuje największych globalnych ubezpieczycieli i reasekuratorów posiadających istotne linie komercyjne albo operacje reasekuracyjne. Wzrost składek w I kw. 2022 r. wyniósł przeciętnie 11%, dzięki nadal korzystnej wycenie linii ubezpieczeń komercyjnych i reasekuracji.
Wyniki działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej uległy wzmocnieniu, współczynnik łączony dla rynku wyniósł 94%, w porównaniu z 96% w I kw. 2021 r. Niemal każda firma osiągnęła współczynnik łączony poniżej 100%. Poprawie rentowności służyły wzrosty stawek, korzystne rozwiązanie ubiegłorocznych rezerw i niższe straty katastroficzne w porównaniu z I kw. 2021 r.
Rosnąca inflacja i oczekiwanie kontynuacji tego trendu wytworzyły zwiększenie niepewności co do wysokości przyszłych roszczeń i środków na likwidację szkód. Te czynniki, jak również wpływ utrzymujących się niskich stóp procentowych na przychody netto z inwestycji, przyczyniły się do wzrostu stawek. Firmy podwyższają stawki w wielu przypadkach czwarty rok z rzędu. Niektóre zarządy uważnie obserwują trendy wycen i roszczeń, aby w razie potrzeby korygować wzrost składek dla wsparcia rentowności.
Największe wzrosty składek wystąpiły u globalnych reasekuratorów (+20%) i u ubezpieczycieli i reasekuratorów z Ameryki Płn. i Bermudów (+13%). Chociaż nie miało to istotnego wpływu na wyniki I kw. ogółem, niektórzy ubezpieczyciele i reasekuratorzy ustanowili rezerwy na likwidację szkód związanych z wojną w Ukrainie. Osłabienie rynków kapitałowych przyczyniło się do spadku przeciętnego zwrotu na kapitale do 9% (w I kw. 2021 r. wynosił on 14%). Europejski współczynnik wypłacalności poprawił się do 227% (z 220% rok wcześniej), dzięki podniesieniu wolnych od ryzyka stóp i zatrzymaniu zysków. Zapewnia to solidną bazę dla zwrotów na kapitale. Pomimo dobrych wyników operacyjnych, kapitał własny obserwowanych przez Gallagher Re firm zaliczył znaczne spadki wynikające ze spadku wartości portfeli obligacji i udziałów.
Bezpieczny Dom jest jedynym ubezpieczeniem, które zostało nagrodzone w XXXII Edycji Konkursu na Najlepsze Produkty i Usługi „Teraz Polska”, organizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Dyplom z rąk prezesa Fundacji Krzysztofa Przybyła i przewodniczącego kapituły profesora Michała Kleibera odebrali prezes TUZ Ubezpieczenia, Piotr Zadrożny i menedżerka produktu Magdalena Stefan.
Wprowadzone w ubiegłym roku do oferty towarzystwa ubezpieczenie domu i mieszkania Bezpieczny Dom zapewnia ochronę na wypadek m.in. wybuchu gazu u sąsiada, szkód w wyniku akcji ratowniczej czy też zdarzeń mogących wynikać z rażącego niedbalstwa. Bezpieczny Dom skierowany jest do posiadaczy (własność hipoteczna, spółdzielcze prawo) lub użytkowników (nieruchomości lokatorskie, komunalne lub zakładowe oraz wynajmowane) domu jednorodzinnego lub mieszkania. Z ubezpieczenia mogą skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy.
Ubezpieczenie jest dostępne w wariancie od ryzyk nazwanych lub all risk. W obu przypadkach polisa zapewnia drugą opinię medyczną, świadczenia assistance home-med, ubezpieczenie mienia poza domem w ramach ubezpieczenia ruchomości domowych – m.in. hulajnóg elektrycznych, instrumentów muzycznych, a także pokrycie kosztów poszukiwania i usunięcia przyczyny szkody.
Ponadto polisa zawiera ubezpieczenie od dewastacji (w tym graffiti), utraty wody lub gazu, szkód wyrządzonych akcją ratowniczą również podczas ratowania zdrowia i życia, kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie. W wariancie all risk dodatkowo ochroną objęte są szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta, przepięcia, stłuczenia szyb i elementów szklanych, a także kradzież mebli ogrodowych, grilli, roślin ogrodowych.
Po opłaceniu dodatkowej składki ochronę można rozszerzyć o ubezpieczenie od kradzieży zwykłej, również w wariancie od ryzyk nazwanych, przepięcia w wariancie od ryzyk nazwanych, powódź, stłuczenia szyb i elementów szklanych w wariancie od ryzyk nazwanych. Dodatkowym przedmiotem ochrony w ubezpieczeniu mienia są zielone źródła energii na budynku lub na posesji (po opłaceniu dodatkowej składki), budynki niemieszkalne czy też stałe elementy posesji, m.in. ogrodzenia, instalacje wraz z urządzeniami oraz osprzętem, które znajdują się poza budynkiem.
Ubezpieczeniem Bezpieczny Dom można objąć również nieruchomości w budowie. Umowę ubezpieczenia można zawrzeć na 12 lub 36 miesięcy.
Godło „Teraz Polska” to prestiżowa nagroda dla produktów, usług i innowacji. Jest przyznawana od ponad 30 lat. Znak „Teraz Polska” jest najefektywniejszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem promocyjnym na polskim rynku. Warto przypomnieć, że w ubiegłorocznej, XXXI edycji konkursu „Teraz Polska” laureatem w kategorii na najlepsze usługi brokerskie została spółka Inter Broker. Firma była pierwszym brokerem w Polsce, który uzyskał to wyróżnienie dla całego serwisu w zakresie ubezpieczeń.
„Jak raz sprzedać i dwa razy dostać prowizję?” – taki tytuł nosi najnowsza odsłona programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany we wtorek 14 czerwca w godzinach 13:00–13:30. W odcinku wystąpi Wojciech Dworakowski z Easy Raty.
Podczas programu będzie można dowiedzieć się, jak zwiększyć liczbę sprzedanych pakietów OC/AC i produktów z wyższą składką nawet w czasie inflacji oraz jak pozyskać klientów firm leasingowych, oferując polisy kilkuletnie. Gość programu zdradzi też, jak otrzymać prowizję dwa razy za jedną sprzedaż i to od razu.
9 czerwca w Moguncji odbyło się Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia Ubezpieczycieli Wzajemnych i Spółdzielni Ubezpieczeniowych w Europie (AMICE), w trakcie którego wybrano nową Radę dyrektorów organizacji. Grzegorz Buczkowski, jej dotychczasowy przewodniczący, został jednogłośnie powołany na trzecią już trzyletnią kadencję.
– Dziękuję członkom AMICE za wybór na stanowisko przewodniczącego na kolejną kadencję oraz za zaufanie do naszego zarządu w czasie mojego przewodnictwa – powiedział Grzegorz Buczkowski.
Wiceprzewodniczącymi Stowarzyszenia zostali ponownie wybrani Christophe Ollivier z FNMF i Oliver Schoelle z Gothaerr, a Róbertowi Lilli z węgierskiego KOBE po raz kolejny powierzono funkcję skarbnika.
Do zarządu Stowarzyszenia powołano trzy nowe osoby: Spirosa Barkouzosa, dyrektora ds. ryzyka Syneteristiki, Toma de Trocha, dyrektora generalnego belgijskiego Fédérale Assurance i Belindę Walther Weger, dyrektor ds. spraw publicznych szwajcarskiej La Mobilière.
– Nowy zarząd AMICE odzwierciedla profil naszych członków w całej Europie pod względem wielkości, lokalizacji i struktury. Ta różnorodność umożliwia AMICE zrozumienie swoich członków w całym spektrum i jak najlepsze reprezentowanie ich poglądów i interesów na poziomie europejskim. Osobiście cieszę się, że mogę powitać w naszym zarządzie tak silną grupę nowych dyrektorów i nie mogę się doczekać, kiedy będę z nimi współpracować w nadchodzących latach – powiedział Grzegorz Buczkowski.
Z zarządu odeszli natomiast: Tom Meeus (Fédérale Assurance), Odilo Bürgy (La Mobilière) i Dimitrios Zorbas (Synerteristiki). Grzegorz Buczkowski podziękował im za cenny wkład w pracę Stowarzyszenia.
„Praca menedżera sprzedaży to bardzo trudny zawód” – słyszę często takie zdanie i całkowicie się z nim zgadzam. Według mnie trudność ta wynika z konieczności posiadania właściwej osobowości, cech charakteru i umiejętności, żeby kontrolować rozwój zespołu.
Zdecydowanie praca menedżera sprzedaży ma charakter interdyscyplinarny, musi łączyć w sobie umiejętności sprzedażowe, dobrą organizację czasu, zdolność motywowania innych ludzi i budowania ducha zespołu.
Wielu menedżerów, z którymi rozmawiam, ma poczucie braku panowania nad wynikami sprzedaży, nawet mimo posiadania czasami dużych zespołów. Mówią, że nie wiedzą, co przyniesie kolejny miesiąc. Czy można to zmienić? Czy jest możliwe stworzenie zespołu, który regularnie sprzedaje ubezpieczenia na satysfakcjonującym poziomie? Nie znam stuprocentowej odpowiedzi na to pytanie. Wiem jednak, że wiele w pracy menedżera można ulepszyć.
Najpoważniejszym błędem, który popełnia większość osób zajmujących się zarządzaniem sprzedażą ubezpieczeń, jest rekrutowanie i wdrażanie nowych osób oraz zarządzanie ludźmi, którzy nie mają odpowiednich predyspozycji lub nastawienia. Objawia się to pracą polegającą na wiecznym ciągnięciu za uszy takiej osoby i pobudzaniu jej motywacji. Jakaż to mordercza praca, ciągle wlewać w dziurawy garnek odpowiednią zawartość. Jeżeli pomnożymy to jeszcze przez kilka lub kilkanaście osób należących do zespołu, to trudno wyobrazić sobie stan zadowolenia menedżera w takiej sytuacji.
Jeśli ktoś spytałby mnie o to, jak dojść do efektywnego zespołu sprzedażowego, to odpowiedziałbym tak: najważniejszy jest pierwszy krok. Mam na myśli stworzenie profilu współpracownika, którego chcę mieć w zespole. Podobna sytuacja występuje w procesie wytwarzania produktów. Tam też przyjmuje się określone założenia dotyczące jakości, rodzaju materiałów i surowców. Jeśli dobierzemy niewłaściwe składniki, to wyprodukujemy przedmiot, który nie spełni oczekiwań klientów. Dlaczego miałoby być inaczej w sytuacji, w której rozważamy czynnik ludzki?
W zespole sprzedaży materiałem i surowcem do produkcji są właśnie charakter i umiejętności ludzi, którymi zarządza menedżer. Jeśli poluzuje politykę wprowadzania osób do zespołu i zaakceptuje odchylenia od profilu, który wcześniej sam zdefiniował, to nie powinien się dziwić temu, że tak trudno prowadzi się współpracowników na drodze do sukcesu w sprzedaży ubezpieczeń.
Okazuje się jednak, że wielu menedżerów nigdy nie zdefiniowało profilu idealnego współpracownika. Nie określili cech charakteru, osobowości i dodatkowych elementów, które muszą być spełnione, żeby warto było zainwestować czas w rozwój współpracownika. Nie mając profilu, rekrutują przypadkowe osoby będące na zakrętach życiowych, które jeszcze dodatkowo trzeba było mocno zachęcać do nawiązania współpracy.
Na czym polega określenie profilu współpracownika? Po pierwsze trzeba wziąć kartkę papieru i zastanowić się nad tym, jakie cechy charakteru pozwalają osiągnąć sukces w sprzedaży ubezpieczeń. Warto skorzystać z własnych doświadczeń i obserwacji. Jeśli jednak mamy zbyt mało danych, wystarczy zwrócić wzrok w stronę najlepszych sprzedawców. Jeśli ktoś od wielu lat osiąga sukces w sprzedaży ubezpieczeń, to z pewnością posiada pożądane przez nas cechy. Wystarczy tylko je zdiagnozować i zanotować.
Przykładowo, moje obserwacje liderów sprzedaży ubezpieczeń pokazują, że każdy z nich charakteryzuje się silną potrzebą zarabiania i wzrostu swoich dochodów. Czasami jest ona oparta na potrzebie posiadania, czasami na potrzebie spełnienia swojej ambicji lub poczucia bezpieczeństwa finansowego. Jednak każdy, kto silnie rozwija swoją sprzedaż, ma właśnie tę cechę – chce zarabiać coraz więcej.
Jeśli więc mój nowy współpracownik nie ma tego w sobie i wystarczy mu przeciętny dochód, byle był stabilny, to na pewnym etapie jego rozwoju istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zatrzyma się i osiądzie na określonym poziomie sprzedaży.
Tworząc profil współpracownika, oprócz cech charakteru, warto wziąć pod uwagę dodatkowe czynniki, takie jak wiek, doświadczenie życiowe i baza kontaktów. Czasami młodsi współpracownicy potrafią rozruszać tak zwany zestarzały zespół. Czasami starszy współpracownik wniesie trochę spokoju i doświadczenia życiowego do bardzo młodego zespołu sprzedaży.
Współpracownik z dużą początkową bazą kontaktów zdecydowanie statystycznie ma większe szanse na osiąganie dobrych wyników sprzedażowych już od pierwszego miesiąca pracy. Dodatkowe elementy, które przedstawiłem, są tylko przykładami. Nie musisz się na nich wzorować. Możesz mieć własny zestaw wynikający z twoich doświadczeń i obserwacji.
Pamiętaj jednak, że profil kandydata i współpracownika tworzy się po to, aby później, tak jakbyśmy mierzyli coś linijką, sprawdzać, czy dana osoba i w jakim stopniu pasuje do twoich założeń. Wtedy nadchodzi najtrudniejszy moment. Zwłaszcza dla tych, którzy w ograniczonym stopniu poszukują nowych kandydatów.
Co zrobić w sytuacji, kiedy występuje duże niedopasowanie? Teoretycznie powinniśmy zrezygnować z rekrutacji takiej osoby. Praktycznie trzeba powalczyć z chęcią wzięcia jej do zespołu opartą na stwierdzeniu: A może się rozwinie. Jest to dość ryzykowna strategia i zawsze zachęcam menedżerów, żeby więcej rekrutowali i rezygnowali z kompromisów przy budowaniu zespołów, ponieważ finalnie to oni zapłacą największą cenę za to, kogo zrekrutowali do swojej drużyny.
Zmiany technologiczne i klientocentryczność organizacji oraz nowa strategia reklamowa to tylko część tematów, które zdominowały spotkanie zarządu z partnerami CUK Ubezpieczenia. Gala Złotych Rombów była okazją do podsumowań i wymiany dobrych praktyk po I kw. 2022 r.
Nie zabrakło również nagród dla właścicieli Placówek Franczyzowych, Punktów Partnerskich i Niezależnych Doradców, którzy uzyskali najlepsze wyniki sprzedażowe w 2021 r. W szczególny sposób wyróżniono i nagrodzono współpracowników należących do grona CUK Prestige Club.
Uroczysta Gala Złotych Rombów to tradycja multiagencji CUK Ubezpieczenia. Spotkanie dla partnerów firmy jest organizowane co roku. Uroczystość to dobry moment na podsumowanie aktywności biznesowych oraz przedstawienie planów na przyszłość.
Multiagencja konsekwentnie realizuje przyjętą strategię i kontynuuje rozwój na poziomie technologicznym oraz obsługowym, koncentrując się na potrzebach klienta.
Jacek Byliński
– Mamy ambitne cele, które precyzyjnie rozpisaliśmy w strategii na kolejne lata. Ilościowy i jakościowy rozwój firmy jest priorytetem. Siła CUK to m.in. wspólne wypracowywanie rozwiązań i wsłuchiwanie się w głos współpracowników – mówił Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Firma osiągnęła w poprzednim roku bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Złote Romby były więc okazją do podziękowania i wyróżnienia partnerów z najlepszymi rezultatami, którzy otrzymali statuetki, dyplomy oraz nagrody pieniężne.
– Bardzo dobre wyniki sprzedażowe to rezultat wielu zmiennych, w tym obecności firmy we wszystkich kanałach. Dzięki sprzedaży omnichannelowej klienci CUK sami decydują, gdzie chcą kupić polisy, korzystając m.in z kalkulatorów na stronie www, aplikacji mobilnej, systemu wideo sprzedaży lub bezpośredniej wizyty w placówce. Cała sprzedaż niezależnie od formy zawarcia polis jest jednak przypisana do agenta, który jest opiekunem klienta i odpowiada za jak najlepszą obsługę – przypomniał Przemysław Grabowski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.
Filozofia OmniCUK, czyli swobodnego dostępu do polis z poziomu każdego urządzenia posiadającego łączność z internetem, placówki lub bezpośredniego kontaktu z agentem to znaczący wyróżnik CUK na rynku.
– Lata doświadczeń na rynku pozwoliły na dokładne zdefiniowanie person. Dzięki temu wiemy, że dostępność oraz jakość obsługi są kluczowymi elementami przewagi rynkowej i przygotowania działań marketingowych. Działamy spójnie i dobieramy narzędzia zgodne z zachowaniami naszych klientów – dodał Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i e-Commerce w CUK Ubezpieczenia.
System szkoleniowy CUK uchodzi w branży za kompleksowy i innowacyjny. Każdego roku multiagencja szkoli setki osób chcących pracować w branży ubezpieczeniowej.
– Wspieramy agentów na każdym etapie współpracy, niezależnie od stażu pracy. Współpracownicy mogą liczyć na atrakcyjne szkolenia oraz Dział Wsparcia Sprzedaży, który odpowiada na zapytania i pomaga w nietypowych sytuacjach – podsumowała Magdalena Kanarek, dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń w CUK Ubezpieczenia.
Podczas Gali zgromadzeni goście mogli wysłuchać prelekcji Pawła Tkaczyka, uznanego eksperta w branży marketingowej, który opowiedział o roli budowania emocji w kontakcie z klientem, wpływie silnej marki na sprzedaż oraz psychologicznych aspektach dotyczących dokonywania wyborów przez konsumentów.
Spotkanie było znakomitą okazją do wymiany doświadczeń oraz integracji, która po okresie pracy zdalnej pomaga w umacnianiu firmowych relacji i budowaniu wspólnoty wokół celów biznesowych.
W ostatnim czasie Grupa NN zaprezentowała po raz pierwszy Raport Inwestycji Społecznych, podsumowujący działania prowadzone w 2021 r., w tym m.in. przekazane na cele charytatywne darowizny w wysokości 8 mln euro oraz 13 ,6 tys. godzin wolontariatu zrealizowanych przez jej pracowników. W Polsce Nationale-Nederlanden od lat angażuje się w liczne działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, m.in. edukując Polaków w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia czy wspierając młode osoby w aktywizacji zawodowej.
– Poprzez publikację Raportu Inwestycji Społecznych, chcieliśmy pokazać, w jaki sposób w naszych w codziennych działaniach uwzględniamy interesy społeczne, aspekty środowiskowe, a także angażujemy się w poprawę jakości życia i rozwój zawodowy pracowników. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, zdobytej wiedzy i ogromnej sieci kontaktów, pragniemy zaangażować do współpracy naszych partnerów biznesowych, co z pewnością pozwoli nam otworzyć się na nowe działania pomocowe oraz długofalowe inicjatywy. Naszą ambicją jest podwojenie dotychczasowego wkładu finansowego, przeznaczając do 2023 roku na cele charytatywne aż 1 proc. zysku EBIT uzyskanego przez Grupę NN – mówi Fleur Huki, Head of Corporate Citizenship Grupy NN.
Edukacja finansowa
Przez ostatnie lata, w ramach programu NN Future Matters, Grupa NN koncentruje się na kształceniu społeczeństwa w zakresie ekonomii. Inicjatywa ma na celu wesprzeć młode osoby w uzyskaniu teoretycznej oraz praktycznej wiedzy w zakresie dysponowania swoimi dochodami.
W Polsce Nationale-Nederlanden również od lat angażuje się w edukację finansową młodzieży, uczestnicząc w takich projektach, jak Social Innovation Relay. Jest to konkurs, w ramach którego licealiści przy wsparciu mentorów przedstawiają pomysły na założenie przedsiębiorstwa społecznego.
Wsparcie kondycji psychicznej i fizycznej
W 2021 roku Grupa NN rozszerzyła swój zakres międzynarodowego programu inwestycji społecznych o obszar związany ze wsparciem utrzymania dobrostanu fizycznego i psychicznego.
– Liczne działania w obszarze CSR jako Nationale-Nederlanden prowadzimy od dawna także w Polsce. W 2021 roku rozpoczęliśmy jeden z kluczowych dla nas projektów: współpracę z fundacją ,,Twarze Depresji”, wspierając finansowo program ,,Rak? To nie tak!”. W ramach inicjatywy osoby cierpiące na nowotwór oraz ich najbliżsi mogą skorzystać z konsultacji psychologicznych oraz umieszczonych na stronie internetowej fundacji wideoporadników – powiedziała Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden. – Tematyka związana z chorobami nowotworowymi jest nam bliska od lat. Co roku z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem współorganizujemy akcje edukacyjne czy bezpłatne badania profilaktyczne. Jednak według szacunków 1 na 3 pacjentów onkologicznych zmaga się nie tylko z objawami fizycznymi, ale również obniżonym poczuciem nastroju i stanami depresyjnymi – skala problemu jest więc bardzo duża – dodaje.
W lutym, po rozpoczęciu działań zbrojnych za wschodnią granicą firma dołączyła do akcji ,,Twarze depresji dla Ukrainy”.
Za wsparcie Fundacji „Twarze Depresji” Nationale-Nederlanden zostało laureatem konkursu dla firm odpowiedzialnych społecznie „Dobroczyńca Roku” w kategorii „Zdrowy tryb życia”. – Przyznana nagroda jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem, które utwierdza nas w przekonaniu, że nasze zaangażowanie społeczne jest nie tylko zauważalne, ale także doceniane na rynku. Razem z naszymi partnerami staramy się tworzyć inicjatywy, które realnie pomagają i pozytywnie wpływają na jakość życia Polaków. Niezmiennie naszym celem jest dalsza edukacja, wsparcie oraz zachęcanie społeczeństwa do prowadzenia zdrowego stylu życia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala.
Szansa na dobry start
Wraz z fundacją Digital University Nationale-Nederlanden od lat współorganizuje projekt ,,Uniwersytet Sukcesu”. Jest to bezpłatny program zawodowy skierowany do młodych dziewczyn, które stawiając pierwsze kroki na rynku pracy, poszukują swojej drogi zawodowej i pasji. Inicjatywa skupia się głównie na osobach, które wychowały się w domach dziecka, rodzinach zastępczych, placówkach środowiskowo-opiekuńczych lub znajdują się w trudnej sytuacji finansowej albo osobistej.
Dobra Drużyna PZU spotkała się z Igą Świątek
Innym ubezpieczycielem, który bardzo mocno angażuje się w działania z zakresu CSR, jest Grupa PZU. Jednym z nich jest program prewencyjny Dobra Drużyna PZU. 7 czerwca na boisku Centrum Sportowego Politechniki Lubelskiej odbyła się konferencja prasowa dotycząca programu. W wydarzeniu udział wzięła prezes PZU dr hab. Beata Kozłowska-Chyła oraz zwyciężczyni niedawnego turnieju Roland Garros, najlepsza na świecie tenisistka i kapitanka Dobrej Drużyny PZU Iga Świątek.
Beata Kozłowska-Chyła przypomniała cel powołania Dobrej Drużyny PZU, która odgrywa istotną rolę w aktywizacji dzieci i młodzieży. PZU dzięki temu programowi zapewnia możliwość uprawiania sportu małym sportowcom z niepełnosprawnościami i dzieciom z mniejszych miejscowości, które mają utrudniony dostęp do nowoczesnej infrastruktury sportowej lub ograniczoną możliwość wyjazdów na zawody. Przypomniała również, że ubezpieczyciel uruchomił niedawno nowy program prewencyjny w ramach Dobrej Drużyny PZU. Od 10 maja do 30 czerwca wszystkie stowarzyszenia i fundacje, kluby i związki sportowe, uczniowskie kluby sportowe, ludowe zespoły sportowe i kluby sportowe działające jako spółki akcyjne lub spółki z o.o. mogą składać wnioski o dofinansowanie zajęć sportowych w wysokości 5 tys., 10 tys. lub 15 tys. zł na m.in. zakup sprzętu i strojów sportowych, wynajem obiektów na treningi, organizację zawodów, udział w turniejach, a także na pokrycie innych kosztów związanych z organizacją zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży.
W wydarzeniu uczestniczyła najlepsza na świecie tenisistka Iga Świątek, która do Lublina przybyła niemal wprost z Paryża, gdzie po raz drugi wygrała wielkoszlemowy French Open.
– Iga jest inspiracją dla wszystkich, zwłaszcza młodych ludzi, i przykładem osoby, która pokazuje, jak można i należy realizować marzenia i ambitne cele. Współpracę z nią jako główny sponsor podejmowaliśmy, gdy była siedemnastą rakietą świata. Już wtedy byliśmy przekonani, że ma wielki potencjał, a wspierając ją finansowo, możemy pomóc jej stać się najlepszą zawodniczką na świecie – mówiła Beata Kozłowska-Chyła.
– Chcę być osobą, która motywuje dzieci do aktywności fizycznej. To nie musi być od razu sport na wysokim poziomie. W tym wieku istotne jest, by ruch był przede wszystkim zabawą dla najmłodszych, by sportowa pasja ich wciągnęła. Najważniejsze są korzyści zdrowotne, jakie z tego wyniosą. Dlatego Dobra Drużyna PZU to świetna inicjatywa, tym bardziej, że wyrównuje szanse dzieci z różnych miejsc i w różnej kondycji. Bardzo zależy mi też na tym, by za moją sprawą tenis stał się bardziej popularny – mówiła Iga Świątek.
Program Dobra Drużyna PZU wspiera kluby, drużyny, akademie oraz inne stowarzyszenia i związki sportowe, które propagują aktywność fizyczną wśród najmłodszych. Dziś zrzesza on już ponad 25 tys. dzieci i nastolatków z ok. 30 drużyn i klubów sportowych ze wszystkich zakątków Polski.
Mateusz Damięcki przyjął wyzwanie Beesafe
W działania z zakresu CSR zaangażował się również funkcjonujący od niedawna na rynku Beesafe. Insurtech zaangażował aktora Mateusza Damięckiego do kolejnej odsłony kampanii „Świat bez pszczół to szkoda całkowita”, która ma uświadomić odbiorcom, że to m.in. od pszczół i innych dzikich zapylaczy uzależnione jest zachowanie równowagi w przyrodzie. Aktor w serii pięciu odcinków edukacyjnego miniserialu własnymi rękami przeprowadzi metamorfozę działki wypoczynkowej w środku Warszawy, by stała się ona rajem dla wspomnianych pożytecznych owadów. Pierwszy odcinek już jest dostępny online.
– Zielona trawa i iglaki na działce to obraz, jaki prawdopodobnie spodobałby się wielu Polakom. Okazuje się jednak, że mniej przypada on do gustu pszczołom. Dlatego przyjąłem wyzwanie od Beesafe, by tę przestrzeń przeobrazić w raj dla tych owadów – mówi Mateusz Damięcki, który od 2016 roku jest honorowym ambasadorem Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
– Owady zapylające są niezbędne do tego, by zachować bioróżnorodność i równowagę w przyrodzie. Bez nich wiele gatunków roślin znalibyśmy tylko z atlasów. Wiemy jednak, że zapylacze same także potrzebują różnorodnej flory, by przetrwać. Właśnie dlatego wraz z Mateuszem Damięckim i Beesafe pokazujemy, jak przeobrazić ogród, by mógł on stanowić stołówkę dla tych pożytecznych owadów – wyjaśnia Maciej Podyma z Fundacji Łąka.
W ramach akcji pod adresem beesafe.pl/pszczoly chętni mogą wypełnić formularz, by otrzymać za darmo torebkę z nasionami łąki kwietnej.
– Torebki z nasionami, a także motele dla pszczół już w czasie ubiegłorocznej odsłony naszej kampanii na rzecz zapylaczy cieszyły się dużym zainteresowaniem, dlatego postanowiliśmy ponownie sprezentować je naszym odbiorcom, by pomóc im we wspieraniu tych pożytecznych owadów. Dodatkowo we współpracy z Fundacją Łąka rozdamy też 800 kul nasiennych, a także stworzymy materiały video pokazujące, jak samemu taką kulę zrobić i jak z niej skorzystać w mieście – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe.
Laur dla Inteligentnego Domu
Na uwagę zasługiwała też nagroda, jaką w 13. edycji rankingu „Złoty Bankier” w kategorii Innowacje Fin-Tech otrzymał program PKO Inteligentny Dom. Jest to pierwsze w Polsce innowacyjne połączenie ubezpieczenia nieruchomości z technologią smart home, pozwalające zminimalizować skutki zdarzeń losowych w domu lub mieszkaniu, przygotowane przez PKO Ubezpieczenia we współpracy z zespołem R&D Let’s Fintech with PKO Bank Polski i udostępniona klientom we wrześniu 2021 r.
– PKO Inteligentny Dom to pierwsze w Polsce rozwiązanie, które połączyło produkt ubezpieczeniowy z nowoczesnym systemem inteligentnych zabezpieczeń. Do stworzenia tej oferty wykorzystaliśmy solidną bazę PKO Ubezpieczenia, doświadczenia PKO Banku Polskiego w zakresie R&D innowacyjnych rozwiązań oraz siłę liderów swoich branż: FIBARO, które oferuje inteligentne zabezpieczenia nieruchomości oraz Mondial Assistance. Nasze rozwiązanie w realnym czasie powiadamia klienta o wykrytym w jego domu zagrożeniu, a my od razu oferujemy pomoc w naprawie awarii. Wyznaczyliśmy w ten sposób nowy standard obsługi, w którym to ubezpieczyciel pierwszy kontaktuje się z klientem w trudnej sytuacji – powiedział Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.