Blog - Strona 992 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 992

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 49/2021

0

Dodatek specjalny DŁUGOTERMINOWE OSZCZĘDZANIE:

  • Piotr Wrzesiński, PIU: Emerytalne rozdwojenie jaźni Polaków. Obawiam się braku pieniędzy na starość, ale nie oszczędzam – str. 11
  • Mirosław Tarczoń, Skarbiec TFI: Jak oszczędzać na przyszłość, a do tego zmniejszyć swój podatek – str. 12
  • Mateusz Kozłowski, PFR Portal PPK: Jak sensownie oszczędzać na okres po zakończeniu pracy? – str. 13
  • Dawid Sikora, Aegon: Oszczędzanie na sterydach – str. 13

Poza tym w numerze:

  • UNIQA rozmawia z brokerami o grupówkach – str. 2–3
  • Marta Prus-Wójciuk, Bogdan Taranta, SAS: Czas na marketing hybrydowy – str. 4–5
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Koniec pewnej epoki jednak nastąpił – str. 6
  • TUZ Ubezpieczenia: Zrobili kawał dobrej roboty – str. 7
  • Joanna Malinowska, Comadso: Pierwsza w Polsce porównywarka zakresów ubezpieczeń – str. 8
  • Andrzej Adamczyk, Bezpieczny.plGenerali Polska: Te narzędzia naprawdę pomagają agentom sprzedawać – str. 9
  • Marcin Konopka, Berg System: Cztery główne trendy w sprzedaży ubezpieczeń w 2022 r. – str. 10
  • Loteria InterRisk eZdrapka2 – do kwadratu – str. 14
  • Jolanta Karny następczynią Adama Uszpolewicza na fotelu prezesa Avivy – str. 15
  • ERGO Hestia: Chatbot ze sztuczną inteligencją obsługuje klientów – str. 15
  • Artur Sójka: Bądź deal makerem – str. 20
  • Katarzyna Ciechońska, Nationale-Nederlanden: Słodkiego, miłego życia – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Czy maseczki oraz testy na Covid mogą być kosztem? – str. 21
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Agent kontra porównywarki – str. 21
  • Adam Kubicki: Cztery najważniejsze strategie rozwijania sprzedaży – str. 22
  • Marcin Kowalik: Jedno dodatkowe zdjęcie. Dwa razy więcej leadów – str. 22

Inteliace Research: Wartość rynku ubezpieczeń w Polsce będzie rosnąć

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wartość rynku ubezpieczeń w Polsce mierzona przypisem składki brutto wzrośnie w 2023 r. do 76,5 mld zł. W obecnym roku rynek urośnie o 7%, do 67,7 mld zł – wobec 63,4 mld zł w 2020 r. Perspektywy dla ubezpieczycieli działających w Polsce pozostają „w większości pozytywne” – uważają eksperci firmy Inteliace Research.

Według raportu firmy analitycznej, w latach 2017–2020 łączny średnioroczny wzrost (CAGR) wyniósł 1%, a wartość składki wzrosła z 62,3 mld zł w 2017 r. do 63,4 mld zł w 2020 r. Jednocześnie relacja składki przypisanej brutto do wartości PKB Polski w 2021 r. wynosi 2,6% wobec 2,7% w 2020 r., 2,8% w 2019 r. i 2,9% w 2018 r.

– Rynek ubezpieczeniowy dobrze przechodzi przez okres pandemii. Wolumeny i wartość składek rośnie. Rentowność ubezpieczycieli wprawdzie spadła, ale nadal jest względnie wysoka w porównaniu z innymi krajami i innymi sektorami w polskiej gospodarce – ocenił dla ISBnews analityk Inteliace Research Marcin Mazurek.

Z raportu wynika, że dynamika przyrostu wartości składki przypisanej w samym tylko 2021 r. będzie wyższa niż łącznie w latach 2017–2020 – zarówno w przypadku ubezpieczeń na życie, jak i majątkowych.

– Na rynku ubezpieczeń życiowych miała ostatnio miejsce zmiana trendu na rosnący po wielu latach spadku, co napawa optymizmem – powiedział Marcin Mazurek.

Ubezpieczenia na życie

Inteliace Research prognozuje, że w latach 2020–2023 wartość składek przypisanych brutto w ubezpieczeniach na życie będzie rosła średniorocznie o 6% i w 2021 r. wzrośnie do 22 mld zł, z 20,6 mld zł w 2020 r. Z kolei w 2022 r. przypis zwiększy się do 23,2 mld zł, zaś w 2023 r. – do 24,5 mld zł. Oznacza to malejący udział tego segmentu ubezpieczeń w relacji do PKB Polski – z 0,9% w latach 2019–2021 spadnie on do 0,8% w 2022 i 2023 r.

W latach 2017–2020 wartość ubezpieczeń na życie spadła o 5% – z 24,6 mld zł do 20,8 mld zł.

„Długoterminowa tendencja spadkowa składki na życie najwyraźniej zakończyła się w 2021 r. wraz z silną nową sprzedażą produktów ryzyka na życie równoważącą spadki w polisach w ramach ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych” – napisano w komentarzu do raportu. „Plany dotyczące ubezpieczeń grupowych i korporacyjnych dla pracowników wykazują siłę i prawdopodobnie będą nadal rosnąć w przyszłości”.

Zdaniem analityków Inteliace Research w tym segmencie ubezpieczeń pozytywnie na przyszły wzrost wpłynie również konsolidacja na rynku ubezpieczeń życiowych, na czele z Nationale Nederlanden, Allianz i Vienna Insurance Group, które będą zwiększać swój udział sektorowy.

Ubezpieczenia majątkowe i osobowe

Z kolei wartość składek przypisanych brutto na ubezpieczenia majątkowe i pozostałe w latach 2020–2023 będzie rosła średniorocznie o 7% i w porównaniu do 42,7 mld zł w 2020 r., w 2021 r. wzrośnie do 45,7 mld zł, w 2022 r. do 48,7 mld zł, zaś w 2023 r. do 52 mld zł. Stosunek wartości składki przypisanej brutto do PKB Polski pozostanie stabilny i wyniesie 1,8%.

„Po kilku latach wolniejszego wzrostu składki w ubezpieczeniach majątkowych oczekuje się przyspieszenia wzrostu składki w latach 2021–2023. Postępująca konsolidacja na rynku i wycofanie się części tanich dostawców, np. AXA, przyczyni się do stabilizacji taryf ubezpieczeniowych” – napisano.

Zsumowane dane dla ubezpieczeń na życie i pozostałych ubezpieczeń oznacza, że – wedle oczekiwań Inteliace Research – wielkość polskiego rynku ubezpieczeń w 2022 r. wyniesie 71,9 mld zł, a w 2023 r. 76,5 mld zł.

– Perspektywy na przyszłość dla sektora ubezpieczeń są bardzo dobre, szczególnie w obszarze ubezpieczeń majątkowych. Inflacja specjalnie nie przeszkadza w ubezpieczeniach majątkowych, bo rosną wyceny majątku na potrzeby ubezpieczenia, a więc rosną również kwoty składek – ocenił Marcin Mazurek.

Perspektywy są dobre

W komentarzu do raportu analitycy Inteliace Research oceniają perspektywy dla ubezpieczycieli działających w Polsce jako „w większości pozytywne”.

„Oczekuje się, że segment ubezpieczeń na życie będzie kontynuował odbicie po długim okresie spadków spowodowanych zmianami regulacyjnymi. Segment majątkowy prawdopodobnie skorzysta na niedawnej aprecjacji wartości nieruchomości, która jest spowodowana przyspieszającą inflacją, ale także rosnącym majątkiem i ogólną zamożnością osób ubezpieczonych” – napisano w raporcie.

W ocenie Inteliace Research środowisko inflacyjne oferuje ubezpieczycielom „pewne korzyści” ze względu na przesunięcie w czasie pomiędzy zebraniem składek, a wypłatą odszkodowań.

„Niemniej jednak ubezpieczyciele będą musieli zająć się rosnącymi kosztami operacyjnymi. Służyć temu będzie dalsza automatyzacja procesów, wykorzystanie kanałów zdalnych z naciskiem na mobilne interfejsy sprzedażowe oraz mobilna likwidacja szkód” – wyjaśniono.

Z analizy wynika także, że systematycznie spada udział ubezpieczeń na życie w wartości całego rynku – w 2019 r. było to 50%, w kolejnym roku 49%, a w 2021 r. ma on wynieść 48%.

Raport wskazuje, że trzy największe grupy ubezpieczeniowe działające na polskim rynku – PZU, Talanx, Ergo – na koniec I połowy 2021 r. miały 59% udziałów w rynku, o łącznej wartości 20,5 mld zł składek przypisanych brutto. Z tego 12,2 mld zł przypadało na grupę PZU (35,4% rynku polskiego na koniec I połowy 2021 r.), 4,4 mld zł na Talanx (12,7%), a 3,9 mld zł na Ergo (11,3%).

„Konsolidacja rynku wokół kilku największych grup i wycofanie się niektórych tanich dostawców prawdopodobnie zapobiegnie dalszej erozji taryf i pomoże ustabilizować przychody w przyszłości” – napisano w komentarzu.

Ubezpieczenia zdrowotne

Badanie pokazuje również, że w segmencie ubezpieczeń zdrowotnych liczba zawartych polis w 2021 r. wzrośnie z 3,3 mln do 3,7 mln, a ich wartość z 0,94 mld zł do 1,1 mld zł.

„System zdrowia publicznego w Polsce jest wysoko nieefektywny, a jego koszty rosną szybciej niż składki. W konsekwencji coraz więcej pacjentów jest zmuszonych do współfinansowania usług zdrowotnych, aby móc otrzymać należyte leczenie” – wskazano w raporcie.

Analitycy IR oceniają ponadto, że trendy demograficzne sprawią, iż sytuacja w publicznej służbie zdrowia jeszcze bardziej się skomplikuje, jako że liczba odbiorców usług zdrowotnych ma stale rosnąć, podczas gdy liczba osób zasilających system składkami będzie się kurczyć.

„Pomimo ogromnego potencjału, rynek ubezpieczeń medycznych jest wciąż na bardzo wczesnym etapie rozwoju, głównie z powodu braku odpowiednich regulacji, które mogłyby pozwolić instytucjom zdrowia publicznego na absorbcję dodatkowych środków prywatnych” – stwierdzono.

Lider regionu pomimo spadku wartości

Z raportu wynika, że polski rynek ubezpieczeniowy pozostaje największy w regionie CEE-14 – w 2020 r. wartość rynku zmniejszyła się do 14,3 mld euro, wobec 6,4 mld euro dla Czech i 3,4 mld euro dla Węgier.

Badanie wskazuje również, że w Polsce wskaźnik penetracji składki ubezpieczeniowej – insurance premium penetration – wynosi 377 euro na osobę, wobec 329 euro średniej dla CEE-14, co odpowiada 2,7% PKB, przy średniej dla regionu 2,5%. Raport obejmuje 14 krajów Europy Środkowej i Wschodniej (CEE): Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Chorwację, Bośnię i Hercegowinę, Serbię, Rumunię, Bułgarię i Albanię.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: informacja dnia ISBNewsLetter )

Ustawa wiążąca stawki w polisach z punktami karnymi przyjęta przez Sejm

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 grudnia Sejm przyjął większość poprawek zgłoszonych przez Senat do nowelizacji prawa o ruchu drogowym, która m.in. zaostrza kary dla sprawców wykroczeń drogowych. Regulacja zakłada m.in. podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny z 5 do 30 tys. zł. Nowe przepisy przewidują również powiązanie wysokości stawek ubezpieczeń komunikacyjnych z liczbą punktów karnych i rodzajem popełnianych wykroczeń. Teraz ustawa trafi do podpisu prezydenta.

Sejm przyjął większość senackich poprawek do noweli zaostrzającej kary dla sprawców wykroczeń drogowych – podał Money.pl za PAP. Miały one głównie charakter doprecyzowujący. Izba zaakceptowała też merytoryczną poprawkę Senatu umożliwiającą usuwanie z Centralnej Ewidencji Kierowców nie tylko danych o wysokości grzywien nałożonych w drodze mandatu karnego, ale także danych o ich uiszczeniu.

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym m.in. podwyższa maksymalną wysokość grzywny z 5 do 30 tys. zł oraz zwiększa wysokości grzywny, którą nałożyć można w postępowaniu mandatowym. Usprawnia także uzyskiwanie renty, która jest wypłacana osobom najbliższym ofiary wypadku drogowego przez sprawcę umyślnego przestępstwa ze skutkiem śmiertelnym.

Nowela umożliwia również udostępnienie podmiotom ubezpieczeniowym danych z CEPiK i dostosowanie stawek ubezpieczeń komunikacyjnych do historii wykroczeń kierowcy oraz otrzymanych przez niego punktów karnych. Po zakończeniu oceny ryzyka zakład ubezpieczeń będzie miał obowiązek niezwłocznie usunąć dane o punktach karnych kierowcy.

Więcej szczegółów na temat postanowień noweli:

Teraz akt trafi do podpisu prezydenta. Ustawa wejdzie w życie 1 stycznia 2022 roku.

Więcej:

https://www.money.pl/gospodarka/sejm-za-wiekszoscia-poprawek-senatu...

(AM, źródło: Money.pl, PAP, gu.com.pl)

Dane bankowe pomogą UNIQA w oszacowaniu ryzyka kierowcy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający w departamencie sprzedaży i wsparcia sprzedaży bancassurance i affinity UNIQA, w rozmowie z cashless.pl zdradził, że jego firma współpracuje z mBankiem nad projektami z obszaru „data science” w zakresie marketingu kontekstowego oraz analizy danych. Mają one na celu dopasowanie ceny do profilu ryzyka grupy klientów w ubezpieczeniach komunikacyjnych. To efekt nowego podejścia UNIQA do price sophistication, czyli zaawansowanych metod wyceny.

Menadżer ujawnił również, że w pierwszym półroczu 2022 r. jego firma zaproponuje klientom dwa nowe produkty oraz zintegruje się z CEPiK za pośrednictwem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Według Marcina Wąsikowskiego, obecnie widoczny jest wzrost udziału sprzedaży przez aplikacje mobilne w całości bankowej dystrybucji polis. Jako przykład podał ubezpieczenia turystyczne UNIQA w aplikacji mobilnej mBanku, które odpowiadały za 50% sprzedaży w segmencie podróżnym podczas tegorocznych wakacji. Ubezpieczyciel szuka też możliwości współpracy z innymi bankami. Obecnie próbuje znaleźć sobie miejsce w bankowości spółdzielczej, ale przygląda się również nowym bankom wchodzącym na polski rynek.

Innym obszarem zaangażowania UNIQA jest szybko rozwijający się rynek affinity. Oprócz mocnego partnerstwa z Providentem zakład szuka też możliwości zaistnienia wśród telekomów czy przedsiębiorstw energetycznych. Mocno angażuje się też w sektorze e-commerce.

Więcej:

cashless.pl z 2 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Uniqa planuje wykorzystywać za zgodą klienta jego dane bankowe do wyceny ryzyka w OC komunikacyjnym”

https://www.cashless.pl/11027-marcin-wasikowski-uniqa-bancassurance

(AM, źródło: cashless.pl)

Moc dowodu społecznego

0
Ewelina Kałużna

W ostatnim artykule pisałam, że wrzesień był miesiącem wzmożonej sprzedaży ubezpieczeń NNW dziecka. W tym roku podjęłam wyzwanie i mocno ukierunkowałam swoje działania w mediach społecznościowych na sprzedaż właśnie tego produktu. Zaplanowałam cały miesiąc już w sierpniu i dokładnie wiedziałam, kiedy jaki post ma się pojawić. Jakie są tego efekty?

Przez cały miesiąc publikowałam posty związane z NNW dziecka. Łącznie zamieściłam dziesięć wpisów, wykorzystując również grafiki ze zdjęciami. Użyłam kilku pomysłów, które sprawdziły się już wcześniej przy promocji innych produktów.

Po miesięcznej kampani zrobiłam podsumowanie, które posty były najcześciej czytane, wzbudziły najwięcej reakcji, a po których spłynęło do mnie najwięcej pytań.

Prośba o opinie i dzielenie się nimi

Swoją wrześniową kampanię rozpoczęłam od podzielenia się opinią mojej klientki na temat polisy NNW, czyli dałam DOWÓD SPOŁECZNY na to, że ktoś już taką polisę kupił i jest zadowolony z mojego biura oraz produktu. Osobiście bardzo przyzwyczaiłam się do internetowych zakupów, jednocześnie gdy wybieram coś, czym jestem zainteresowana, sprawdzam opinie innych użytkowników. Zauważyłam, że wiele osób też tak robi. Dlatego proszę swoich klientów o dodawanie opinii, np. na Facebooku lub w Google Moja Firma, a później chwalę się tymi opiniami w mediach społecznościowych. To daje dobry efekt i wzbudza zaufanie wśród moich odbiorców.

Post, który został wyświetlony prawie 6 tys. razy, zawierał prosty przekaz. Wypisałam zdarzenia, które obejmuje polisa NNW dziecka – po kolei, od myślników rozpisałam jej zakres. W mediach społecznościowcyh piszę jasnym i prostym językiem, zależy mi na tym, by mój odbiorca zrozumiał ubezpieczenia i dokonał świadomego wyboru.

Największą liczbę reakcji zebrał post ze zdjęciem klientek – poprosiłam je o możliwość zrobienia takiej fotografii, gdy przyszły do mojego biura z dziećmi w różnym wieku. To był kolejny świetny dowód społeczny na to, że rodziny z dziećmi przychodzą po ubezpieczenie właśnie do mnie. Po tym poście pojawiły się kolejne pytania.

Siła edukacji

Najwięcej pytań otrzymałam po opublikowaniu postu EDUKACYJNEGO, w którym napisałam: „Co zrobić, gdy dziecko wybije ZĄB STAŁY?”. Wymieniłam pięć kroków do uratowania takiego zęba. W ten sposób potwierdziło się to, co usłyszałam od wielu specjalistów – w mediach społecznościowych bardzo sprawdza się kontent edukacyjny. Uczę więc swoich klientów, dzięki czemu mam ich coraz więcej. Rodzice chcą się edukować i szukają informacji na temat opieki i wychowania dzieci. Udostępniłam ten post w lokalnej grupie rodzicielskiej na Facebooku. Takie lokalne grupy rodzicielskie to świetne miejsce do pokazania swojej pozycji eksperta nie tylko w dziedzinie ubezpieczeń.

Za pomocą opisanych sposobów we wrześniu pozyskałam 40 nowych klientów. Wielu z nich zdecydowało się na wykupienie polisy zdalnie, a aż dziesięć osób nabyło ją poprzez link, samodzielnie. To było dla mnie największym zaskoczeniem, ponieważ sądziłam, że każdy potrzebuje kontaktu bezpośrednioego, chociażby zwykłej rozmowy. Jednak coraz częściej dostrzegam, że znaczna część klientów szuka rozwiązań za pomocą komunikatorów lub pisze e-maile. Media społecznościowe to moim zdaniem najlepszy sposób na pozyskanie nowych kontaktów.

Zapraszam do facebookowej grupy Ale Agent, w której dzielę się doświadczeniem i pomysłami na zwiększanie sprzedaży.

Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów ALE AGENT

Typowe błędy w próbach rozwijania sprzedaży

0
Adam Kubicki

Raz na jakiś czas zderzam się z poglądem, że sprzedaż jest czynnością niewymagającą specjalnego przygotowania i umiejętności. Zaskakujące jest to, że zbliżone opinie mają również osoby zarządzające sprzedażą. Widać to w ich wypowiedziach kierowanych do tych, którzy mają kontaktować się z klientami.

Nierzadko można usłyszeć zdanie, że gdy doradca będzie aktywny i cały czas będzie poszukiwał nowych klientów, to zawsze osiągnie swój cel. To prawda, że aktywność w kontaktach z nowymi klientami jest jednym z najistotniejszych aspektów pracy sprzedawcy. Jednak jeśli ta osoba nie będzie reprezentowała odpowiedniego poziomu wiedzy i umiejętności, to aktywność jej nie pomoże. Sprzeda tak naprawdę tylko w sytuacji, kiedy klient sam poszukuje danego rozwiązania, a doradca mu w tym zbytnio nie przeszkadza.

Według mnie sprzedaż jest jedną z najtrudniejszych czynności w biznesie i to ona decyduje, czy firmy się rozwijają, czy bankrutują. Ta trudność wynika z tego, że osoba sprzedająca zajmuje się niczym innym jak przekonywanie innych ludzi. Co jak co, ale przekonywanie innych ludzi naprawdę nie jest łatwym zadaniem. Często mogą to odczuć politycy, którzy starają się przeciągnąć potencjalnych wyborców na swoją stronę.

Co więcej, żeby odnieść sukces w sprzedaży, trzeba mieć do niej podejście systemowe i rozumieć, że bylejakość i akcyjność w działaniu nie zdadzą się tu na nic. Chciałbym pokrótce omówić najczęstsze błędy sprzedaży, które napotykamy na swojej drodze. Warto czasami zastanowić się nad tym, czego nie powinniśmy robić. Nauka na cudzych błędach jest dużo mniej kosztowna i powoduje szybszy rozwój.

Pierwszym i najważniejszym problemem jest brak systematyczności w działaniu doradcy. Objawia się to bardzo prostym schematem. Doradca zaczyna poszukiwać klientów i składa propozycję różnym osobom lub firmom. Ta grupa kontaktów dzieli się na trzy kategorie. Pierwsza to ci, którzy zgodzili się skorzystać z zakupu. Jest to oczywiście grupa najmniejsza. Druga grupa to osoby, które powiedziały zdecydowanie „nie”. Trzecia grupa to osoby, które zwodzą naszego doradcę: muszę się zastanowić, sprawdzić oferty innych firm, spytać prezesa itp.

Statystyki wskazują, że z grupy osób zastanawiających się niewielu zamienia się w prawdziwych klientów. Najgorsze jest jednak to, że doradca, mając nadzieję na przyszły kontrakt, koncentruje się na czynnościach podtrzymujących relacje z tymi klientami. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie robił tego kosztem poszukiwania nowych. Niestety, im więcej skupia się na domykaniu sprzedaży, tym rzadziej sięga po nowego klienta.

Dlatego najważniejszym parametrem, który każda z osób sprzedających powinna sobie ustalić, jest konkretna liczba nowych klientów, z którymi należy złapać kontakt w określonej jednostce czasu, takiej jak tydzień czy miesiąc. To nowy klient chroni nas przed spadkiem wyników, wzmacnia charakter i rozwija umiejętności.

Klientów obiecujących warto trzymać na bocznym torze swojej aktywności, pilnować i dzwonić od czasu do czasu, ale nie pokładać w nich zbytnich nadziei.

Ten sam problem pojawia się, kiedy część nowej sprzedaży płynie od klientów, których już raz zdobyliśmy. Ta sytuacja przyzwyczaja doradcę do kontaktów tylko w znanym i bezpiecznym środowisku i odzwyczaja go od polowania na nowego klienta. Taka osoba bardzo niechętnie narazi się na potencjalne odmowy lub niemiłe reakcje, które zawsze mogą pojawić się, kiedy szukamy nowych klientów.

Ponieważ wpadamy w tę pułapkę na wpół automatycznie, to przy doradcy zawsze powinien być ktoś, kto pomaga mu utrzymać jego aktywność na odpowiednim poziomie. Taką osobą może być na przykład menedżer sprzedaży. To on może pomóc poprzez wspólne ustalanie celów aktywnościowych, a nie tylko sprzedażowych. Dzięki temu, niezależnie od wielkości bazy klientów, doradca cały czas będzie polował na nowe okazje sprzedażowe.

Podstawowe pytanie, które powinno towarzyszyć każdej osobie zajmującej się sprzedażą, brzmi: skąd wezmę nowego klienta?

Kolejny bardzo częsty błąd i zaniedbanie doradców to niewykorzystywanie potencjału istniejących klientów do tego, żeby pokierowali nas do kolejnych. Większość osób swoje metody poszukiwania nowego klienta opiera na tak zwanym zimnym kontakcie. To niesamowite, że agent, który ma 200 klientów w bazie, dzwoni na zimno lub chodzi od firmy do firmy, szukając nowych okazji sprzedażowych. Wystarczyłoby, żeby w odpowiedni sposób zapytał swoich klientów i poprosił ich o pomoc w dotarciu do kolejnych, a większość z nich zrobiłaby to z wielką przyjemnością.

Nawet jeśli każdy klient pokierowałby naszego doradcę do jednej osoby, to miałby kolejne 200 szans sprzedażowych. Jednocześnie pracowałby w dużym komforcie na ocieplonych kontaktach. Taka osoba z rekomendacją zawsze oznacza łatwiejszą rozmowę i większą szansę na zamknięcie sprzedaży.

Elementy, które wymieniłem, według mnie w 80% wpływają na wyniki sprzedażowe. Jeśli doradca nie popełni tych błędów i będzie trzymał się właściwych reguł pracy, to w większości przypadków osiągnie wymierny sukces sprzedażowy.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

CUK Ubezpieczenia partnerem akcji „Rozbłyśnij rozsądkiem – załóż odblask”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Akcja „Rozbłyśnij rozsądkiem – załóż odblask” jest inicjatywą Fundacji Bezpieczni.eu, w którą zaangażowała się policja, władze samorządowe oraz różne podmioty. Jej partnerem jest CUK Ubezpieczenia. 

– Podczas codziennej pracy w branży ubezpieczeniowej przekonujemy się, jak ważna jest edukacja w zakresie bezpieczeństwa. Pośpiech, brak koncentracji i refleksji nad zabezpieczeniem siebie i bliskich często mają swoje negatywne konsekwencje. Jesteśmy przekonani, że wielu zdarzeń można było uniknąć, stosując m.in odblaski. Cieszymy się, że nasz udział może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i świadomości mieszkańców regionu – mówi Jacek Byliśki, prezes CUK Ubezpieczenia.

W ramach podjętych działań przedstawiciele fundacji wraz z patrolami policji edukowali użytkowników dróg w poszczególnych gminach poprzez wręczanie broszur informujących o zasadach bezpiecznego poruszania się po drogach. Przekazywane były również materiały odblaskowe, których używanie ma ogromne znaczenie w okresie jesienno-zimowym. Elementem uzupełniającym były również pokazy pierwszej pomocy, a kolejnym krokiem będą filmy instruktażowe publikowane w internecie.

(AM, źródło: CUK)

Co z zadośćuczynieniem za śmierć w Pszczynie?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z ustaleń „Rzeczpospolitej” wynika, że rodzina kobiety z Pszczyny, która zmarła w tamtejszym szpitalu, na razie nie rozważa dochodzenia rekompensaty finansowej w związku z jej śmiercią. A może być ono wysokie.

Sprawa dotyczy pacjentki w ciąży, która zgłosiła się do szpitala w Pszczynie z powodu odpływania wód płodowych. Pomimo sygnalizowania przez nią nasilających się dolegliwości wskazujących na wystąpienie wstrząsu septycznego, nie podjęto natychmiastowych adekwatnych działań. Decyzja zapadła dopiero po kilku godzinach, a krótko później u kobiety nastąpiło zatrzymanie krążenia i zgon

Mecenas Jolanta Budzowska, pełnomocniczka rodziny zmarłej, mówi „Rz”, że bliscy kobiety na razie czekają na rozstrzygnięcie, czy gdyby nie popełniono błędu medyczny, to śmierci można było uniknąć. Narodowy Fundusz Zdrowia przeprowadził kontrolę w szpitalu. W jej wyniku stwierdził wiele nieprawidłowości. Placówkę ukarano sankcją w wysokości 650 tys. zł i zawieszono lekarzy dyżurnych. Z kolei Rzecznik Praw Pacjenta zwrócił się do szpitala o rozważenie wypłaty zadośćuczynienia za zawinione naruszenie praw pacjenta.

Gazeta przypomina, że w przypadku zadośćuczynienia dla bliskich zmarłej nie trzeba czekać z pozwem na rozstrzygnięcie sprawy. Świadczenie jest wypłacane z ubezpieczenia OC szpitala, a jeśli jego suma gwarancyjna jest za niska i placówka nie ma dodatkowej polisy, wówczas płaci ona sama. Jeśli zaś odpowiedzialny za błąd lekarz był na kontrakcie, to ponosi solidarną odpowiedzialność wraz ze szpitalem.

„Rz” wskazuje, że zadośćuczynienie za śmierć bliskiej osoby w takich sytuacjach może być wysokie. Jako przykład przytacza wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach w sprawie śmierci sześciomiesięcznego dziecka na skutek błędu medycznego. Dla rodziców SA zasądził po 250 tys. zł, a dla pozostałej czwórki najbliższych – po 50 tys. zł.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 3 grudnia, Marek Domagalski „Rodzina zmarłej Izabeli z Pszczyny może domagać się sporej rekompensaty”:

https://www.rp.pl/ubezpieczenia-i-odszkodowania/art19161411-…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Ergo Hestia: „Lato na Rodos” najlepszą książką dla dzieci i młodzieży!

0
Źródło zdjęcia: Ubea.pl

„Lato na Rodos” – książka Katarzyny Ryrych wydana przez wydawnictwo Nasza Księgarnia została nagrodzona w pierwszej edycji konkursu Literacka Podróż Hestii. Autorka otrzymała 50 tys. zł.

Jak uzasadnia Kapituła Nagrody, w książce „Lato na Rodos” autorka po raz kolejny udowadnia, że literacki kunszt najlepiej idzie w parze z tematem, który nie pozwala na obojętność. Historia tu przedstawiona jest prawdziwą lekcją tolerancji i akceptacji – opowiedziana bez zbędnego mentorstwa, podana czytelnikowi w lekki sposób, uwrażliwia na potrzeby innych i ułatwia dostrzeżenie „innego”.

– Wygraliśmy wszyscy – my, autorzy książek dla dzieci i młodzieży. Nareszcie nastąpił przełomowy moment w traktowaniu tego typu literatury – mówiła podczas ogłoszenia nagrody Katarzyna Ryrych, autorka zwycięskiej książki. – Koleżankom i kolegom po piórze mogę powiedzieć, że otwiera się przed nami fantastyczna perspektywa. Już nie jesteśmy autorami „książeczek”, którzy w domowym zaciszu coś „skrobią”. Widzą nas, widzą was wszystkich. Kocham was za to, co robicie – podkreślała.

Fundatorem Nagrody w konkursie jest Grupa Ergo Hestia. Konkurs organizuje Fundacja Artystyczna Podróż Hestii, a jego partnerem jest Fundacja Wisławy Szymborskiej.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Wakacje pod znakiem zwiększonej liczby wypadków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci Ubea.pl niedawno prognozowali, że statystyki dotyczące wypadkowości drogowej w trzecim kwartale tego roku nie będą najlepsze. Najnowsze informacje Głównego Urzędu Statystycznego potwierdziły te przewidywania.

Kulminacja wyjazdów urlopowych negatywnie wpływa na liczbę wypadków drogowych i ofiar tych zdarzeń. W przypadku III kw. 2020 r. oraz III kw. 2021 r. dodatkowo był widoczny czynnik związany z okresowo łagodniejszym przebiegiem pandemii Covid-19.

– Doniesienia medialne sugerują, że latem 2021 r. rodacy chętnie skorzystali z okazji na wakacyjny wypoczynek, również w Polsce – mówi Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

Opublikowane niedawno informacje Głównego Urzędu Statystycznego na temat wypadkowości drogowej w III kw. 2021 r. wskazują, że od lipca do września tego roku odnotowano:

  • 6999 wypadków
  • 666 zgonów w związku z wypadkami drogowymi
  • obrażenia ciała u 8205 osób
  • 108 141 kolizji, czyli zdarzeń drogowych bez obrażeń u uczestników

– Jeżeli przyjrzymy się kwartalnym danym za okres od I kw. 2020 roku do III kw. 2021 roku, to można stwierdzić, że podobnie źle zakończył się tylko trzeci kwartał minionego roku – zauważa Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Poniższa tabela wskazuje, że pierwsze trzy miesiące tego roku były wyjątkowo bezpiecznym okresem na polskich drogach. Kolejny kwartał wyglądał już gorzej. Mimo tego, porównanie III kw. 2021 r. do II kw. 2021 r. pokazuje wzrost liczby wypadków drogowych o 15%. W podobnym zakresie wzrosła też liczba ofiar śmiertelnych oraz rannych (17%). Pewne pocieszenie stanowi tylko fakt, że względem III kw. 2020 r. o 9% spadła liczba wypadków i o 7% liczba osób rannych na drodze.

– Liczba ofiar śmiertelnych była natomiast niemal taka sama jak rok wcześniej (666 vs 667). Na całe szczęście niechlubny wynik z IV kw. 2020 r. (733 ofiary śmiertelne) nie został pobity – komentuje Andrzej Prajsnar

Dość niepokojąco prezentuje się również wynik dotyczący liczby stłuczek/kolizji w trzecim kwartale. W tym okresie miało bowiem miejsce najwięcej takich zdarzeń drogowych od początku 2020 r.

– Bardzo prawdopodobny jest scenariusz, w którym bieżący rok zakończy się znacznie większą liczbą stłuczek niż poprzedni. Może mieć to wpływ na decyzje cenowe ubezpieczycieli – podsumowuje Paweł Kuczyński.

(AM, źródło: Ubea.pl

18,410FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie