Pilotażowa kampania produktowa PZU z wykorzystaniem technologii DAI

0
1115

GPW DAI, spółka z Grupy Kapitałowej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, we współpracy z Domem Mediowym Sigma BIS przeprowadziła pod koniec 2023 r. pilotażową kampanię z wykorzystaniem technologii DAI dla PZU.

DAI (Dynamic Ad Insertion) to technologia polegająca na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do internetu możliwe jest wyświetlenie innego, specjalnie adresowanego przekazu reklamowego. Emisja miała miejsce w telewizji TV REGIO w sieci kablowej Korbank.

W kampanii wykorzystano copy splitting (równoległą emisję dwóch wersji spotów jednego reklamodawcy). Do targetowania wykorzystano dwie wersje playoutów (polski system do nadawania to Media Tool i Darim) przeznaczonych dla danych terenów geograficznych. Serwery Korbank dystrybuujące sygnał telewizyjny otrzymywały różne wersje programu TV REGIO w zależności od przypisania geograficznego, co wymagało modyfikacji oprogramowania po stronie operatora. W efekcie na obszarach wiejskich odbiorcy oglądali kampanię ubezpieczeń upraw, a w miastach oraz w innych sieciach kablowych wyświetlały się spoty ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AM, źródło: GPW)